{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.676 visninger | Oprettet:

Tror I på spøgelser? {{forumTopicSubject}}

Jeg må indrømme, at jeg altid har haft en dyb tvivl, hvorvidt spøgelser/ånder eksisterer eller ej. Har dog haft nogle oplevelser, der gør at jeg måske kunne hoppe med på, at de faktisk eksisterer.
Jeg har lige snakket med min søster i telefon, men vi blev afbrudt, da hendes datter, der lige er fyldt 4 år, kom skrigende ind i deres stue og mente, at der var en mand henne ved vinduet, som stod og kiggede på hende. Og dette skulle vist ikke være første gang, det er sket.

Men så kommer man til "de voksnes" oplevelser og så kommer den kritiske side frem i mig: Har læst på forskellige forums nu, og har set at RIGTIG mange mener, at de kan se spøgelser. Alligevel synes jeg bare aldrig, at de deler den viden, altså om selve situationerne, hvis I forstår? Siger de det, fordi det er "sejt og anderledes" og for at få opmærksomhed og anerkendelse fra fremmede? Jeg mener, det er vel let nok at påstå sådan noget, når man sidder bag en skærm.

Er forresten også lige blevet tilbudt timer i clairvoyance. Alt det okkulte, eller hvad man nu kalder det, finder jeg utrolig spændende. Men disse timer kostede 10.000 kr.!? smiley tænk nu, hvis alle pengene går til spilde i noget vås? Derfor tænkte jeg på, om nogle ville dele deres oplevelser med mig?
Det skal ikke være "Jeg kender nogen, som kan..." men ud fra egne oplevelser.. Og please, vær ærlige smiley

//Christina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tror I på spøgelser?
  • #1   14. apr 2013 Nej, jeg tror ikke på spøgelser. Jeg tror på mennesker ment på den måde, at jeg er af den overbevisning, at folk selv "finder på svar", når de oplever noget bizart og anderledes. Tror man først på det, tror jeg også selv, at man konstant søger at få bekræftet ens "tro" ved at bruge det overnaturlige som forklaringer på udsædvanlige hændelser (som måske ikke er så usædvanlige alligevel).

    En stor del af min familie tror på det, men det gør jeg ikke, og det kommer jeg heller aldrig til smiley


  • #2   14. apr 2013 Kunne fortælle dig mange ting, men vil blot sige de penge er ikke givet ud til noget vås.
    Er selv Healer og clairvoyant.


  • #3   14. apr 2013 Ja, jeg tror på spøgelser og andre ting, og det er ud fra oplevelser jeg selv har haft. Ikke fordi det er "sejt og anderledes". Jeg tror grunden til du oplever, at de ikke deler viden ud om selve situationerne er, at det stadigvæk kan være et følsomt område, og folk vil ikke gøres til grin ud fra de oplevelser de har haft. Mht til timer i clairvoyance. Der ER nogle der kan, men du skal se dig rigtig godt for, for der findes svindlere derude, hvilket er rigtig ærgerligt. Uddannelserne indenfor disse alternative ting ER rigtig dyre, så tror desværre godt at det kan passe.
    Jeg vil gerne dele mine oplevelser med dig, men ikke herude i forum. Så sender jeg dig en pb i stedet for. Hvis man finder de rigtige så er pengene givet godt ud. Jeg er selv uddannet Healer.


  • #4   14. apr 2013 At de måske er følsomme på området har jeg bare svært ved at tro, på den måde som de nu skriver derinde i det forum, jeg lige læste igennem.
    Min holdning til det svinger meget mellem Maria A's holdning, og at der er "noget derude".

    Jeg synes bare det virker som misbrug af ens evner, hvis man vælger at tage så mange penge for det. Hvorfor skal det være så dyrt? smiley
    Jeg er SÅ nysgerrig på emnet og er glad for at jeg samme tid kan medbringe min kritiske side, så jeg ikke bare ender med at være en medløber i mængden, der har pisket en stemning op. Men jeg har bare ikke råd til at undersøge det smiley

    Og Anne P, du må meget gerne sende mig en PB smiley


  • #5   14. apr 2013 Jeg ved heller ikke hvorfor det skal være så dyrt. Synes også det er træls, for er selv meget nysgerrig i den retning, og kunne godt tænke mig en uddannelse inden for flere grene af den slags - men det må blive engang når jeg bliver rig smiley Hehe.
    Jeg sender dig en PB smiley


  • #6   14. apr 2013 Altså, den stakkels pige har en mand til at kigge ind af vinduerne, og i tror straks, at der er tale om spøgelser?
    - Pædofile, vindueskiggere og afvigere behøver skam ikke være døde, de spadserer sikkert rundt i gaderne som vi andre gør det....?


  • #7   14. apr 2013 Jeg har det fuldstændig som Maria A og er helt enig.

    Og så har Nina en ret væsentlig pointe.


  • #8   14. apr 2013 Jeg tror på spøgelser, kan ikke se dem.. Men jeg kan fornemme at de er her..

    Det spøger i min lejlighed, flere har oplevet ting som tyder meget kraftigt på det herhjemme..
    Det hus jeg bor i er en gammel kommuneskole fra 1800 - et eller andet (huset blev ombygget til 4 lejligheder i 1985).. Ved at der er folk som er døde af naturlige årsager her i hytten, men der er også en som har begået selvmord..

    Der er mest "aktivitet"/fornemmelser i mit soveværelse.. Så jeg sover inde i stuen på min ene sofa, da jeg simpelthen sover elendigt i soveværelset (voldsomme mareridt osv)..

    Min hanhund ligger nogle gange og stirrer ind i soveværelset og han har knurret en del gange imens han har kigget derind, lidt som om at der er nogen derinde.. Men der har ikke været nogen i soveværelset når han har gjort det.. Katten, min tæve og jeg har været i stuen sammen med ham imens..


    Det eneste "spændende" jeg kan er at drømme ting som sker et par dage efter.. F.eks en samtale hvor der bliver sagt præcis de samme ting som jeg har drømt.. Og så kan jeg nogle gange hører ting som jeg ikke er i nærheden af.. Da jeg gik i folkeskole hørte jeg f.eks vores hjemme tlf ringe og hørte ordet "mormor".. Da jeg så kom hjem, spurgte jeg min mor om tlf'en havde ringet på et bestemt tidspunkt, hun svarede ja, og jeg spurgte derefter om min mormor var ok..

    Det viste sig så at min mormor havde haft hjertestop 7 gange pga nogle piller som åbenbart var penicillin.. Min mormor er meget allergisk overfor penicillin..

    Det er skræmmende..


  • #9   14. apr 2013 Det kunne da også være en rigtig mand der fx lurer?

  • #10   15. apr 2013 Jeg tror på ånder. Og nej, det har jeg ikke gjort altid. Det er noget, jeg blev nød til at tro på, da vi flyttede hertil, for vi bor her ikke alene. Vores søn ser ånden indimellem. Jeg gør ikke, men der er sket så mange mærkelige ting, som bare ikke kan bortforklares med.... jamen det var sikkert også.....

  • #12   15. apr 2013 * Nina - Siger mange TAK * det skal lige siges, at de bor i lejlighed. Det er ret svært for folk at kigge ind ad vinduerne..

  • #13   15. apr 2013 Nej, jeg tror ikke på spøgelser. Barnet er jo bange fordi hendes fantasi spiller hende et puds.

    Da jeg var barn havde jeg meget angst om natten, og ofte mareridt. I flere måneder var jeg overbevist at en gammel skaldet mand kiggede på mig ud fra en hylde. Men der var altså ikke nogen - blot fantasi..




    Jeg tror på at folk kan overbevise sig selv om at visse ting findes, og jeg tror på intuition, og jeg tror at folk ofte finder underlige forklaringer på helt normale ting.


  • #14   15. apr 2013 Hvor højt bor de? For nej, det er da ikke svært.

  • #15   15. apr 2013 Ja det gør jeg
    Min ældste søn har altid kunnet se ånder


  • #17   15. apr 2013 Painted,
    Tingene som vælter ned står ustabilt eller skubbes af et kæledyr.
    Jer som bor i hjemmet flytter ting uden at tænke over det.
    Dyr er uutilregnelige smiley

    At du føler tingene har andre forklaringer vil jeg ikke tale dig fra, jeg synes bare personligt at overnaturlige forklaringer er en lidt fjern tanke for mig..


  • #18   15. apr 2013 Ja jeg tror på spøgelser, har tit besøg og ser dem til tider mere end godt er.
    Har set ting der kan få hårerne til at rejse sig steder man ikke troede var muligt...
    Har siddet i en tråd herinde på HG for nogle år siden og bevist hvad folk havde i deres huse selvom jeg aldrig har set eller været ved disse mennesker...

    Og det gør jeg ikke igen, ens energi bliver drænet fuldstændigt...

    Og jeg er i en kraftig pause med at se og hjælpe folks spøgelser...

    Jeg er ligeglad med at folk tror det er plat og overtroisk at tro på spøgelser... smiley
    I know what is out there... smiley


  • #19   15. apr 2013 Da jeg boede hjemme og flyttede op på det øverste værelse, efter, at min yngste storebror også var flyttet hjemmefra, begyndte jeg at opleve underlige ting. Jeg kunne sidde og se fjernsyn og pludselig skruede fjernsynet op af sig selv, eller også slukkede det af sig selv. Fjernbetjeningen lå på bordet og jeg var den eneste i rummet. Fjernsynet blev tjekket for sikringer osv og der var ingenting i vejen.
    Ude i gangen ville lyset gå i gang med at blinke - nogle gange helt vildt, om aftenen. Jeg var ikke tryg ved at være deroppe selv, men desværre så troede min familie ikke på den slags. Men tit endte det med, at jeg løb ned i stuen og sov. Jeg kan ikke se spøgelser, men jeg kan mærke når der er andre tilstedeværelser/energier.

    En anden gang hvor jeg lige havde lagt mig til at sove kom der pludselig en meget kølig energi susende forbi mit hoved. Alle vinduer var lukket og de var heller ikke utætte, så der kunne komme luft ind den vej. Der blev jeg altså skræmt, og jeg spænede ned i stuen for at sove.


  • #20   15. apr 2013 Mette mor til Silje>>> Fik du hjælp til at lukke dig selv ned så du ikke tiltrækker flere til...????
    For som jeg kan se det er det dig selv der trækker dem med hjem... smiley

    Er du meget følsom kan du tiltrække en del...


  • #21   15. apr 2013 Ja jeg tror på ånder findes.

    fordi jeg selv har set flere.. har kunnet beskrive dem i udseende og væremåde og folk, der har kendt dem har sat navn på dem.

    jeg har set ting bevæge sig selv om de ikke burde kunne.

    Det er ikke noget jeg opsøger eller dyrker.
    Det er ikke noget der skræmmer mig.
    Af og til er det lidt irriterende


  • #22   15. apr 2013 Ib det kan være til den belastende side til tider... smiley

    Jeg har heldigvis lært mig selv at kunne lukke ned så der osse kan være ro på...

    Det værste er at min den mindste er begyndt på det osse... Så døren på hendes værelse skal stå åbent.
    Og så har jeg prøvet at få lukket omkring hende, så det er blevet lidt bedre for hende...


  • #23   15. apr 2013 Anika F
    Ja det gjorde jeg. Og det du skriver passer meget godt på det clairvoyanten også fortalte mig. Men sådan noget kan vel godt "åbne" sig igen?


  • #24   15. apr 2013 Det er da ikke svært at kigge gennem vinduerne i en lejlighed? Afvigere går gerne i haver og tramper bede ned, for at kigge og få afløb for deres lyster..

    Med mindre de bor højt, og der ikke er naboer i nærheden, som han kigge på pigen gennem deres vinduer, så tvivler jeg ret meget på, at der er tale om noget overjordisk.

    Jeg tvivler ikke af frygt, jeg tror bare ikke på spøgelser. Har aldrig set et, og aftenturen går gerne over kirkegården, og de kommer altså heller ikke frem, når det er mørkt..
    - Jeg er heller ikke bange for mørke, ejheller at gå alene i det.

    Jeg tror mere på, at folk der tror på spøgelser, tror af frygt...
    - Den udtalelse er lige så gangbar som det modsatte smiley


  • #25   15. apr 2013 AnjaCS
    Du er meget velkommen til at forklare min oplevelser, så det giver mening logisk.


  • Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

    Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #26   15. apr 2013 Jeg tror også på ånder. Vi har oplevet og oplever stadigvæk mange sære ting i vores hus. smiley

  • #27   15. apr 2013 Ninas indlæg kunne være skrevet af mig smiley

  • #28   15. apr 2013 Mette så må du få hjælp til at få lukket af igen...

    Nina elsker at gå på kirkegårde om aftenen, det har nødvendigvis ikke en disse at gøre med spøgelser... smiley
    Vi snakker spøgelser ikke gysere... smiley

    Jeg FRYGTER ikke spøgelser hverken de gode eller mindre gode... smiley


  • #29   15. apr 2013 Det rører mig ikke, om nogen tror på ånder, spøgelser, krystaller i jorden og jeg ved snart ikke hvad der findes - jeg bliver bekymret fordi en lille piges udsagn om, at nogen kigger på hende, automatisk bliver til spøgelser...

    Hvad i andre føler i har oplevet, virkelig tror på og efterlever selv, det blander jeg mig virkelig ikke i, finder det ikke interessant, latterligt eller på nogen måde noget jeg skal blande mig i..
    - Men med de oplysninger vi har fået, så er den mest indlysende grund til pigen trygt, et spøgelse/ånd? Fordi de bor i lejlighed?!

    Verden er af lave... Minder mig sgu om hunden, der ikke havde lært at være alene... Og så var der et spøgelse, der var ond ved den... whut??!


  • #30   15. apr 2013 Anika F
    Jamen jeg ved jo i relateren ikke om jeg er åben, eller om her er noget. Og det er rigtig mange penge at give, hvis alt nu alligevel er iorden. Kan du følge mig der?


  • #32   15. apr 2013 Jeg tror fuldt ud på der er noget der ikke er fysisk og ikke altid kan ses. Hvorfor de bliver her på jorden ved jeg ikke, men nogen bliver her, måske for at søge svar eller lignende.
    Jeg har haft flere oplevelser, jeg boede engang på en gård hvor en und dreng var død, det var så ikke mig der så eller hørt ham, men min plejefamilies datter. og det var rigtig voldsomt for hende.
    - Jeg boede engang i et hus på landet, hvor jeg lejede et værelse. Der kunne vi ofte høre en bil køre ind i gårdspladsen, åbne bildøren og smække den igen. På dette tidspunkt var Trille allerede løbet logrende ud til døren, men både jeg og hende blev slemt skuffet, for det var sjældent der var nogen.
    Jeg spurgte hende der havde huset om det, og hun havde selv oplevet det mange gange.
    - Jeg flyttede efterfølgende i en ældre lejlighed, hvor døren til mit sove værelse ofte blev åbnet, det var en dør hvor jeg skulle ligge meget vægt i for at hive den på plads, så den gik aldrig op ved træk. Men en aften da jeg havde lukket den går den op og jeg når lige at se håndtaget gå op igen.
    - en anden aften blev den åbnet, hvorefter den blev lukket igen. Døren kan altså ikke bare lukkes normalt, der skulle kræfter til og jeg var der selv.
    - Jeg kunne høre noget gå på det meget knirkende gulv om natten og aftenen.
    - en dag sidder jeg i stuen og har det vindue åben, som det eneste, pludselig lukker det, der går ti sekunder eller sådan noget så kan jeg mærke en langsom kold brise. Vinduet var stadig lukket.
    Trille brød sig ikke om at være i denne lejlighed, og hun kom hjem til min mor efter en måned, hvor hunstadig gik og pev hele tiden.
    efter jeg er flyttet har jeg dog ikke oplevet noget, og håber for gudskyld ikke at når vi flytter nu her, at jeg kommer et sted hen hvor der er aktivitet.


  • #35   15. apr 2013 Jeg kan kun gentage mig selv:
    Jeg tror på mennesker ment på den måde, at jeg er af den overbevisning, at folk selv "finder på svar", når de oplever noget bizart og anderledes. Tror man først på det, tror jeg også selv, at man konstant søger at få bekræftet ens "tro" ved at bruge det overnaturlige som forklaringer på udsædvanlige hændelser (som måske ikke er så usædvanlige alligevel).

    Mennesket er filosofisk anlagt (som den eneste art i øvrigt) og kræver årsag og forklaringer på alt muligt for at finde "ro og mening med livet" for det er det, det hele drejer sig om ikk? Hvad sker der med os, når vi dør? Forsvinder vi bare helt eller "lever vores sjæl videre". Hvad er en sjæl?

    Selvom jeg selv er ret filosofisk anlagt og også studerer filosofi, så tror jeg ikke på hverken religion, ånder eller andet. Vi lever og vi dør og forsvinder fra universet fuldkomment uanset hvor godt eller dårligt, vi har levet - færdig, bum smiley


  • #36   15. apr 2013 Sjovt Painted, for jeg synes at DU er grov!

    Mit svar til dig er meget sobert, og du beder selv udtrykkeligt om at jeg kommenterer de tre ting.

    At påstå at jeg er bange for andres indbildninger og fantasier er måske liiiige at presse citronen lidt? At folk leger spøgelsesjægere rører mig ikke det mindste, og hvorfor i alverden skulle andres fantasi skræmme mig? det giver ingen mening?

    Og folk rykker da ofte ting, uden at kunne huske det. F.eks er min pung endnu en gang væk. Det sker ret ofte, og er det ikke sønnen som har rykket den, er det mig.

    Og du kan vel næppe bevise, at de ting stod urokkeligt fast. Eller du havde måske boltet dem i jorden? smiley


  • #37   15. apr 2013 Jeg har SET tinge bevæge sig på en måde de ikke burde kunne selv.

    Kender I de der "græsslåmaskiner" til børn, der larmer helt forfærdeligt ?

    Sådan en har min datter.
    Sidste sommer på en varm og fuldstændig vindstille dag skete der noget underligt.
    Vi var nogle meter fra den her "slåmaskine"

    Håndtaget kan vippes over, så det ligger helt nede på græsset, eller det kan være slået til den anden side, så det har vinkel som på en rigtig græsslåmaskine.

    Pludselig løfter håndtaget sig, så det står i lodret stilling.. Står der i 3-5 sekunder og vipper tilbage igen.

    Forklar den ... Tak smiley


  • #38   15. apr 2013 Jeg ser ingen nøde i at prøve og rationalisere hvad andre tror og føler de oplever..

    Tro på det du vil, jeg synes ikke dårligt om dig af den grund. Jeg beder bare om samme forståele og accept, intet andet smiley


  • #39   15. apr 2013 Ja det gør jeg, men det er ærligt talt ikke noget jeg har lyst til at udpensle et sted som her, for rigtig mange synes bare, man er tosset, indbildsk eller naiv, hvis man tror på, at der findes mere mellem himmel og jord, og så er det sådan set fuldstændig ligemeget, hvad man har oplevet.

  • #40   15. apr 2013 Ja det gør jeg, kort og godt.

  • #42   15. apr 2013 IB.. Ja det lyder mystisk men behøver det at betyde at det er ånder/spøgelser der er på spil.?

    Nina siger også noget meget vigtigt i den her debat. Ingen peger fingre og kalder folk skøre (sys ikke det sker i denne her tråd
    Jeg ser det som utroligt menneskeligt at tro på noget 'større end én selv' for at få besvaret nogle filosofiske spørgsmål..
    Jeg tror bare ikke på det.:-)

    Så er det i øvrigt ikke muligt at forklare jeres mystiske hændelser bag en skærm.. For det første ser jeg al historie som en konstruktion ,vi er med til at forme og fortolke og for det andet kan det hurtigt lyde som om, man siger folk lyver..

    Det er nok en debat, hvor vi forbliver uenige nogle af os smiley


  • #43   15. apr 2013 Arh jeg er sgu noget tosset i det og lidt exentrisk... LOOOOL

    Og jeg elsker at være som jeg er...
    Folk må gerne tro hvad de vil eller om hvad de vil, bare de er ærlige... smiley


  • #45   16. apr 2013 Painted,
    der er jo ingen beskyldning eller anklage i mit indlæg?

    ALLE mennesker gør da mange ting i løbet af dagen, som de senere ikke husker i detaljer?

    jeg har aldrig i mit liv mødt et menneske som kunne huske hele sin dag ned til den mindste detalje.

    hvis du tolker det som en anklage, må den altså stå for din egen regning, for det var ret tydeligt ikke afsendt på den måde.


    --------


    Hvad folk vælger at tro på, og bekende sig til så at sige, er helt op til dem selv. Om man tror på gud, allah, spøgelser, eller en miliard andre ting er helt op til den enkelt. Men jeg bliver nu ret ærgerlig når man nærmest skal nedgøres, for at tro på logik, frem for usynlige ting som jo mest af baseret på netop tro, og ikke evidens-baseret som andre ting kan være det.

    Jeg synes at historier om spøgelser og overnaturlige hændelser er sjove og spændende, men i min verden vil det bare altid være det: historier.


  • #46   16. apr 2013 Jeg ved ikke hvad jeg tror.
    Inderst inde er jeg nok bange.!
    Jeg er meget utryg på vores første sal, og jeg ANER ikke hvorfor smiley jeg har altid været meget nervøst anlagt, og jeg aner ikke hvorfor, for jeg bliver ved og ved med at overbevise mig selv om at det er noget pjat!
    Jeg har oplevet nogle ting, blandt andet hørte jeg tydeligt min far tale til mig nogle år efter han døde, den dag i dag kan jeg høre det tydeligt for mig, og jeg blev så rædselsslagen den gang, idag ville jeg ønske jeg ku høre det igen!
    Og der er andre småting, ikke noget stort!
    Jeg ville ønske jeg bare kunne falde til ro, og lade vær med at bekymre mig så meget!


  • #49   16. apr 2013 Ja det gør jeg.

  • #50   16. apr 2013 Ja, jeg tror på "spøgelser".
    Jeg tror på ånder, der vandrer på jorden.
    I den forstand at mange af dem bliver skytsengle. Og ja, jeg har set min skytsengel, der flere gange har reddet mig fra mange "grumme skæbner".
    Han har i den grad holdt hånden over mig siden jeg var ung mand - ca 20 år. Jeg har hele tiden kunnet fornemme ham.
    En dag for ca 10 år siden var jeg hos min veninde, der har "nogle evner". Hun var næsten lige kommet hjem efter 5 år i London sammen med hendes mand.
    Hun lavede noget "astral massage" eller hvad pokker hun kaldte det... ja ja, tænkte jeg bare... og så tror jeg på julemanden.
    "Gå ud og vask hænder" siger hun så pludselig, hvilket jeg gør. Da jeg står der og vasker hænder, ser jeg ud af øjenkrogen i spejlet en skikkelse - lige så tydeligt som havde det været en andet menneske og det gipper i mig. Jeg siger intet, går ud i stuen igen og min veninde siger så:
    "Nå, så du ham så?"....
    "øhhhhhh" siger jeg og hun fortsætter
    "ja, din skytsengel, han ser sådan og sådan ud...." hun fortalte mig hvordan han så ud og siger så.
    Hun beskrev nøjagtigt hvad jeg havde set, hvem jeg havde set, for jeg genkendte ham med det samme.
    "Du har kunnet høre, mærke og fornemme ham siden du var ca 20 år, du har hørt hans fløjten flere gange og undret dig over hvor er det du har hørt det før..."

    Min skytsengel er min Bedstefar og jeg hører jævnligt hans helt specielle måde at fløjte på og når det sker, så ved jeg at der sker noget i mit liv - noget jeg skal være obs på.
    Så jo, jeg tror på ånder.

    Jeg har endda set en ånd omkring vores hus. Sidder og kigger ud i gangen og ser en skikkelse gå forbi døren.
    Nej, det er ikke ude på vejen, jeg kan se skikkelser og der er ingen logisk grund til at folk lige skulle gå forbi vores fordør.
    Så ja, jeg tror på ånder - kort sagt.



  • #51   16. apr 2013 Tja som sagt vil jeg ikke rode mig ud i at "modbevise" jeres oplevelser. Kan sagtens snakke en masse om konstruktivisme og et menneskes evne til at konstruere hændelser, ikke opfatte sin egen konstruktion og derudfra tro på dem fuldt ud.. Men ærlig talt er det ikke for nogen nytte..

    I må tro på lige, hvad i vil, ligesom jeg selv må vælge ikke at tro. smiley

    Jeg håber bare, at folk bruger denne (over)tro til noget positivt i deres liv. Det er skønt, når folk gør det på den måde, og ikke anvender den som endnu noget at frygte i livet.


  • #52   16. apr 2013 Maria A
    Jeg bruger ikke min "viden" som andet end noget positivt. Jeg kan godt lide tanken om at min Bedstefar holder hånden over mig. Og for at sige det grift, så har han holdt hånden over mig mere end en gang, når jeg har dummet mig.
    Jeg har dummet mig så meget en gang, at jeg har været kørt 85 km i en tilstand, hvor jeg ikke burde have været kørt og jeg husker intet fra jeg kørte til næste morgen hjemme i min seng.
    Der har han holdt hånden over mig - og alle andre billister i min nærhed.
    Og det er ikke første gang.
    "Hans" tilstedeværelse har et par gange fået mig til at gå til venstre, hvor jeg egentligt skulle til højre - for så at opdage, at havde jeg valgt højre, så havde det ikke gået så godt.

    Jeg frygter intet fra den anden side, jeg ved der kun er kærlighed derfra. Jeg tror ikke på at der er et helvede. Jeg tror at alle "kommer i himlen" - som et begreb, ikke et håndgribeligt sted. Håber du forstår hvad jeg mener smiley


  • #53   16. apr 2013 Jeg forstår hvad du mener, og selvom jeg ikke tror på det, accepterer jeg at du tror på det, og det er vel det vigtigste smiley

    De overtroiske fra min familie snakker meget om besættende ånder, der til tider gør dem nervøse, og udover at jeg synes det er noget sludder, så er det da også livshæmmende at se så negativt på det ..


  • #54   16. apr 2013 For ikke at skabe udelukkende dårlig stemning i tråden, kan jeg da byde ind med en lidt pudsig historie om dengang min bedstefar døde.

    Han var en ret tilbageholdende mand rent følelsesmæssigt, ligesom min far er det og de var ikke særlig knyttet til hinanden.

    Mine bedsteforældre boede fortsat på den fædrende går i jylland, og min far boede her på sjælland. De talte ikke sammen særlig tit, men ringede af og til. hvis ikke de tog telefonen, ville min far blot ringe et par dage eller måske uger senere. De var jo gårdejere med alt hvad dertil hører, og derfor var de travle.

    Søndag d. 11. juli omkring kl 14.30 ville min far ringe hjem. Telefonen blev ikke svaret, og normalt ville han have ringet nogle dage senere. Men han blev altså ved. og ved. Og ved. han ringede måske 15 gange den eftermiddag, indtil han til sidst gav op.
    Et par timer senere blev han ringet op af sin søster. Deres far var faldet om på gården omkring kl halv tre, med et akut hjertestop og det lykkedes ikke at genoplive ham.

    Lidt andre pudsigheder er at min bedstemor sov ind d. 3. marts 2007 kl. 07.55.
    Min niece er født d. 3. marts kl 6.55 2011.. Så tæt på, og alligevel så langt fra!

    min søn er i øvrigt født d. 12. juli kl. 14.33. Var han kommet 24 timer før, havde han ramt vores bedstefars dødsdag. Hvor pudsigt er det lige??


    Jeg tror i øvrigt rigtig meget på at når et liv slutter, begynder et andet. Få dage før den pige jeg er fadder til blev født, døde min onkel. Og da min gode veninde gennem mange år døde, startede hendes begravelse en række begivenheder som førte til at jeg fødte hendes nevø halvandet år senere smiley


  • Kim M
    Kim M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #55   28. apr 2014 Jeg tror på spøgelser... Jeg har flere gange set skikkelser, hvor der ikke burde være mennesker... En morgen stod der en ældre dame inde på min lillebrors værelse... Et andet tilfælde er på en gård hvor jeg arbejdede der boede en enlig mand alligevel gik der en dag en kvinde fra køkkenet og ind i et tilstødende lokale hvor hun forsvandt

    Der er også engang jeg besøgte min svigermor der kom der pludselig en en skygge i mandestørrelseind i stuen går over og stiller sig ved den modsatte væg, mens den står der er der en anden skygge der stikker hovedet ind i stuen og kigger over mod os, så går mandeskyggen ud igen det mest sindssyge jeg har oplevet er at min datter legede rolleleg ovre i hjørnet i stuen og da der var meget "overnaturlige aktivitet" i huset valgte vi at få en clairvoyant til at foretage husrensning, det viste sig at hun legede med en ældre mand, min kone fik at vide det var hendes far der passede på os... Da vi spurgte min datter om hvem hun legede med fortalte hun at det var en mand der hed Svend ( hun har aldrig hørt om sin forlængst afdøde morfar som ganske rigtigt hed Svend


Kommentér på:
Tror I på spøgelser?

Annonce