Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Boxador/ Boxer labrador blanding
  • #2   13. jul 2013 En blanding af 2 meget forskellige racer, man aner ikk hvordan den falder ud og så kan den nemt komme til at ligne en ulovlig hund.

• #3   13. jul 2013 Sad bare og læste nogen andre forumer hvor folk har spurgt ind til andre Blandinger, og der er der mange der beskriver de blandinger på mange måder, så tænkte det kunne være sjovt at høre lidt om den Blanding jeg selv har til at rande rundt her hjemme.. smiley

• #5   13. jul 2013 Han er snart 2 år smiley
    Så jo han er stadig en hvalp men en stor en af slagsen smiley

Og jeg er MEGET positiv overrasket både over udseende og sind..

• #6   13. jul 2013 Sundheden er ikke nødvendigvis ret god. Begge racer er disponeret for flere arvelige sygdomme, som der sjældent bliver tjekket for ved blandingsavl.

• #7   13. jul 2013 Balder har allergi over for lagermider og husstøvmider, ellers er alt som det skal være..

Jeg har haft mine overvejelser om at få taget nogen billeder af hofter og skuldre, Han har dog ikke vist tegn på at have nogen problemer overhovedet.. Så diskutere stadig lidt med mig selv omkring det smiley

• #8   13. jul 2013 Hunde er mestre i at skjule smerter. Og så kan de i øvrigt rende runde med rigtig dårlige hofter rigtig længe, uden nogen opdager det. Så længe hunden har veludviklede muskler i bagparten, så holder de tit sammen på hofterne.
    Boxeren er disponeret for spondylose, så røntgen af rygge er nok også en smart ide.

• #9   13. jul 2013 Ja men som min mor siger, VIS jeg nu fået taget en masse billeder af ham og det er fx hofterne der ikke er de bedste men stadig ikke så slemme at man skal gøre noget ved det..
    Så lige må han jo ligepludselig ikke alle de ting han elsker, som fx at løbe ved siden af cyklen og springe over ting, løbe op og ned af skranter osv ..
    Og det kan hun have ret i...

• #10   13. jul 2013 Men hvis du får taget billederne og der så er noget galt så VED du det og kan derfor skåne hunden på den bedste måde og ikke bare lade ham fræse rundt. Han ved jo ikke selv hvad der er godt og skidt til ham.
    Hunden lider sikkert mere ved at løbe ved cyklen UDEN du ved at der er noget galt end han gør ved at tage det lidt med ro når du VED at der er noget. Det andet er bare at lukke øjnene og lade som ingen ting.

• #11   13. jul 2013 Jeg ville heller leve et kort liv med masser af oplevelser og alle dem og de ting jeg elsker, end jeg vil leve et langt og kedeligt liv..

• #12   13. jul 2013 Ja selvfølgelig vil du det.. Meget romantisk tankegang, men sådan er virkeligheden sjældent

• #13   13. jul 2013 Jeg kender til et par stykker fra samme kuld, meget smukke begge to, selv om de må leve med at blive stemplet som muskelhund, hvad de nu også godt kunne ligne.
    begge er nogle herlige velfungerende størrelser, mere pjattede end labberen, men knapt så dampede som boxeren.
    men ja, det er et lotteri hvordan blandinger falder ud, også inden for samme kuld.

• #14   13. jul 2013 Hvis du ikke gider tjekke din hund, så gør den den tjeneste og hold øje med den, når den vågner. Springer den op, efter at have ligget ned, når den hører snoren eller madskålen? Eller skal den lige stable sig selv på benene? Sidstnævnte er et tegn på smerter. Det er når hunden har ligget, og skal op igen, den er bedst til at sladre om smerter.
    Og hvis den går i møbler, så skal den selvf. kunne komme løbende og springe op, og ikke sidde lidt og overveje. Sidder den og overvejer lidt, før den springer op, er det også et tegn på smerter.

MEn jeg ville få taget røntgen. Jeg får taget af min husky, når hun er 18 måneder. Ikke at det ligger til hendes race, men hun er tavleløs. Og hvis hun har noget der ikke ser helt fint ud, ved jeg at jeg skal tage hensyn og muligvis begynde at spare op til et par nye hofter eller albueprotese, til når slidgigten engang sætter ind.Og give tilskud.
    Hun har absolut ingen tegn på smerter. Men når man har en aktiv hund, skylder man den at få tjekket, at det hele ser rigtigt ud inde i den.

• #15   13. jul 2013 Hvad er der galt med et godt og aktivt liv som også kan blive langt UDEN smerter????? Der er jo ingen der siger hunden skal aflives som tre-årig bare fordi den (måske) har dårlige hofter. Hvis der er noget galt så KUNNE man jo f.eks nøjes med en cykeltur på to km. og ikke tyve km (bare et eksempel ikk?). Og man KUNNE jo stoppe hunden efter tre gange op og ned ad skrænten i stedet for at lade den fortsætte i timevis.
    Men man kan jo også bare lukke øjnene og lade som ingen ting. Hvad man ikke ved har man jo ikke ondt af smiley

• #16   13. jul 2013 da jeg boede hjemme, havde min mor en rottweiler det ikke engang nået at blive 2 år, så kunne den ikke engang hoppe ind i bilen på grund af HD, og dermed blev aflivet..

Frygter det samme for min egen hund så derfor holder jeg ALTID øje, og der har 7-9-13 ikke vært nogen tegn på at han har nogen problemer...
    Vi cykler ca 3km hen til nærmeste hunde skov 3 gange om ugen og gør runde et par timer, og så cykler vi hjem igen eller over til noget familie eller venner smiley

Selvfølgelig vil jeg gerne have han tjekket, men ikke pt, da der værgen er noget der bekymrer mig, ved hans møde af være eller bevæge sig på smiley

Fubert - bliver nød til at høre om du har fået din hund tjekket ?

• #18   13. jul 2013 Til jer der nævner røntgen... Vil I altid få det taget... har I fået det på jeres hunde, også uden de har vist tegn på smerter?

• #19   13. jul 2013 Marie-Louise A - hvad mener du med fra samme kuld ? smiley

Vera J - mange tak smiley der er dog ikke så meget jagt hund over ham, men han elsker at komme ud og løbe stærkt og så er han en rigtig vandhund..

han vil heller end gerne hilse på andre hunde, men vis jeg siger han ikke skal lige nu kan han sagtens ignorer dem og bare lige kigge engang i mellem, også selv om jeg og den anden hunde ejer, står og kaster en pind ud i samme sø smiley
    Han har aldrig vært aggressiv over for andre hunde, eller mennesker for den sags skyld, han er lige begyndt at sige fra over for andre dominerende han hunde, så det er rigtig dejligt...

Han har aldrig stukket af, kommer altid når jeg kalder, tager ikke mad han ikke har fået lov til, er ligeglad med andre mennesker og hunde når han er fri, og hilser kun vis jeg siger " så sig hej" ...

Så jeg har en helt igennem fantastisk hund mener jeg selv og mine venner og familie og også helt tosset med ham....

Det eneste jeg kunne brokke mig over er han's tunge, den er simpelhen alle steder, dog ikke på mig men venner og familie skal altid over slikkes, og det er nu ikke altid lige fedt smiley

• #20   13. jul 2013 Jeg mener at de to er søskende ?

• #21   13. jul 2013 hehe ja okay smiley jeg misforstod dig vist bare smiley

• #22   13. jul 2013 Ih hvor får jeg fnilder af alle de selvopfundne smarte 'racenavne' til blandinger..

Ikke for at være træls overfor dig TS, din hund er helt sikkert skøn, uanset hvad den bliver kaldt smiley

• #23   13. jul 2013 uhh jeg kunne finde på mange flere... for jeg syntes det er skide sjovt når sådan nogen som dig brokker sig over dem smiley

• #24   13. jul 2013 Hov... Og din hund er sikkert også skøn uanset hvad du kalder den smiley

• #25   13. jul 2013 Du skal være hjerteligt velkommen smiley Er da heller ikke helt humorforladt, og kan godt se det sjove i de fleste af de 'racenavne' folk finder på smiley

Jeg synes bare det er synd, at nogen, som ikke kender så meget til hunderacer kan risikere at blive 'snydt' til at tro, at de køber en bestemt race, når nu den hedder 'smart-sammensat-navn'... Så kan folk gøre deres forarbejde ordentligt, ja.. Men der er folk der tjener en del penge på 'uautoriserede' blandinger, og hvor folk får noget andet end de forventede...

• #26   13. jul 2013 Louise : ville altid tage røntgen. Lige gyldigt race eller blanding.

• #27   13. jul 2013 Den første hund jeg fik tjekket var en lab på godt et år. Hun haltede lidt på et forben og dyrlægen sagde at vi lige så godt kunne fotografere hofterne når vi nu skulle i gang. Det viste sig at hun havde RET dårlige hofter for så ung en hund at være. Hun levede et skønt aktivt liv til hun var lidt over seks år. Så kunne jeg begynde at se på hende at hun havde ondt og hun blev aflivet. Den næste hund (også lab) blev fotograferet allerede da hun var et halvt år. Fordi hun havde mange TYDELIGE tegn på at hun havde ondt. Hun havde MEGET MEGET slem HD og blev aflivet en uge senere. Charlie som jeg har nu blev fotograferet da han var lidt over et år. KUN fordi jeg ville vide hvordan hans status var. den er heldigvis fin smiley
    Og jeg er SLET ikke i tvivl om at næste hund også skal tjekkes "bare fordi".

• #28   13. jul 2013 Tja, der findes vist ikke meget dårligere hofte, end den vi opdagede Laika rendte rundt med. Hun kan både dyrke agility og trække nu (slædehund)... Cykle og løbe lange ture. Være præcis så aktiv som hun ønsker. Fjolle rundt og lege vildt. Tadaaa... Det hedder hofteprotese, så er hunden smertefri og god som ny. Og får aldrig problemer i den hofte igen.
    Man afliver da ikke pga. en ting der er så nem at gøre noget ved, som HD.

• #30   13. jul 2013 *Kathrine* - NEJ det var bestemt ikke det jeg ville høre, efter som det er en stor fed løgn,,,

Jeg vil høre folks erfaringer jeg har kun mødt meget få af den blanding, selv om jeg har vært rigligt aktiv med at søge...

Og efter som mange her inde er så skide kloge på andre blandinger ville jeg også gerne høre deres mening omkring Boxer / labrador blandingerne..

Undskyld men jeg bliver sku lidt sur når folk begynder at TRO de ved hvad jeg vil høre og ikke vil høre, syntes det er pisse uforskammet at skrive på sådan en flabet måde.......

Og For at vende tilbage til det andet vi snakket om, har jeg besluttet mig for at få taget billeder af Balder når han har rundet 2 år..
    ( Jeg har fået anbefalet af vente til han blev 2 af min dyrlæge)
    Jeg kan ikke gå og holde øje og være bekymret på den måde jeg gør nu, jeg vil rigtig gerne have svar og have som "Vips Vaps" siger, Ro i sindet...

• #32   13. jul 2013 Maj-Britt - Jeg kender godt din holdning til Blandinger smiley

Og du har helt ret i det du skriver, men jeg er nu meget glad for min dreng alligevel smiley

Men mange tak for din ærlighed smiley

Kommentér på:
Boxador/ Boxer labrador blanding

Annonce