{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.213 visninger | Oprettet:

Kender i det, drømmehunden tråd.. for sjov, hygge tråd :) {{forumTopicSubject}}

Kender i det hvor der pludselig bare dukker den perfekte drømmehund op til salg, og det bare er lige det man ønsker sig, men af den eller anden grund bare ikke har mulighed for at få den?

Sådan har jeg det lige nu, og har haft det siden den kom til salg for en uges tid siden, tænker på den hver eneste dag.

Der er kommet den smukkeste lille han chihuahua tilsalg, som har fødselsdag samme dag som min lucky, ligner ham, bare i choko tan istedet, hvilket er min abselut yndlings farve, og så ikke mindst har han en virkelig lækker stamtavle, og jeg drømmer sådan om en udstillings chi..
Lucky har ikke tavle, så han er ren hygge hund.

Den lille fyr kan ikke bruges i avlen, og er derfor sat til halv pris af den oprindelige købspris, hvilket er rigtig billigt, men på kontanthjælp har man bare ikke lige mange tusinde kr til en hund. Men hold op hvor er det svært og surt ikke at have en masse penge så man bare kunne købe drømmehunden.

Jeg ved godt der dukker en ny hund op på et eller andet tidspunkt, men han er virkelig bare gået i hjertet på mig smiley

Andre der har prøvet det? ikke nødvendigvis pga. penge, men så af andre ting smiley

Havde lige brug for at komme af med det. smiley


Kommentarer på:  Kender i det, drømmehunden tråd.. for sjov, hygge tråd :)
  • #1   20. aug 2013 Kender det alt for godt...
    Jeg er så forelsket i Broholmeren, men vi bor i en stuelejlighed med lille have og to små hunde - det vil jeg altså ikke byde den!

    Så snart vi flytter i noget større bliver det første jeg gør at skrive mig på venteliste til en hvalp smiley

    En anden drømme hund er helt klart rottweileren, men den er nu også "kun" en drømmehund og det vil den være i lang tid. Jeg kan slet ikke se mig selv kunne give en brugshund den træning jeg gerne vil give den i de næste mange år smiley


  • #2   20. aug 2013 NJD har lige fået en sindsygt lækker hund ind til viderformidling, og jeg er bare HELT skudt i ham!

    Meeeen, jeg har heller ikke råd til hund nummer 2 lige pt, ej heller pladsen smiley øv
    Så jeg forstår dig rigtig godt hehe


  • #3   20. aug 2013 jeg ville ønske det blot var en af mine drømmeracer, men hold op det er svært når man står overfor HUNDEN, og det eneste der holder en tilbage er pengene. smiley

    Men synes nu også det med drømmeracer er slemt nok smiley
    Nej broholmeren er nok ikke lige den der passer bedst i lejlighed, håber der ikke går alt for længe for dig. det er ulideligt sådan noget.


  • #4   20. aug 2013 Uh ja.. Jeg fik sådan lyst til at slette alle de dumme sider fra min facebook, gider slet ikke kigge på dem når jeg ikke kan få ham alligevel, haha..

    Han er virkelig perfekt med alt, og han ville passe så godt ind med lucky, og det er det bedste tilbud jeg i mit liv har fået..

    Og det "værste" er at jeg faktisk har råd til en hund mere til daglig, jeg har bare ikke råd til at betale det den koster -.-'


  • #5   20. aug 2013 For 3 1/2 år siden så jeg en annonce på DBA med den skønneste hund - det var sådan en dejlig beskrivelse af hunden, og jeg blev mere og mere "forelsket" i den. Men jeg var meget i tvivl, om tiden var rigtig, økonomi, pasningsmulligheder og blaaa blaaa blaaa ...

    ... nu ligger han her i sofaen og snorker smiley

    Det er den eneste gang, jeg har fundet drømmehunden, men jeg kan godt følge dig, TS - jeg håber du finder en løsning smiley


  • #6   20. aug 2013 Min soulmate ligger og sover sødt i min seng<3 min gamle hund vaks var også en soulmate..

    Jeg tror mest ham her er fordi han ligner lucky så meget, og samtidig har en fantastisk stamtavle, og det jeg ved om ham, passer han bare perfekt ind her hos os.


  • #7   20. aug 2013 det her er mig og luckys sang smiley ..: http://www.youtube.com/watch?v=rc2jsjnt-HY smiley

  • #8   20. aug 2013 Ja jeg kender det!!!
    Der var en hund fra græskehunde.dk, som jeg bare faldt pladask for!!!! Følte nærmest bare at den skulle være min, lige da jeg så billedet!!
    Jeg skrev til dem med det samme, men fik at vide at vi var for unge...... Jeg klagede mig til dem, og forsøgte på en pæn måde at formulere hvorfor jeg ønskede en gadehund, og at jeg syntes de skulle vurdere mig og ikke unge på 21 generelt...
    Det gik de med til... Jeg ville så flytte i en større lejlighed, mens vi kiggede på hus... Og 2 dage efter vi var flyttet, fik jeg så en besked om, at hunden var blevet adopteret af en dame i Grækenland..
    Så så let var det - en anden fik den skønne hund. Jeg tænker stadig på den somme tider og håber den har det fantastisk.. Hvis vi havde fået den, havde vi enten ikke haft min lille engel (Kahla) eller haft to :)..

    I får lige et billede af hende :).


    profilbillede
  • #9   20. aug 2013 hvor er hun smuk smiley

    Jeg vil heller ikke klage, jeg elsker lucky og selvom jeg fortryder at jeg ikke fulgte min drøm om at få en med tavle så jeg kunne udstille, fortryder jeg ikke et sekund min lille skat, han gør hver eneste dag lidt bedre, der går ikke en dag hvor han ikke får mig til at smile eller føle mig lykkelig, og det kan ellers være svært med en depression. Han gør mit liv meget lettere, og når jeg er trist og føler verden bare er kold og mørk ved jeg at han altid er der til at trøste mig.

    Han er min lille engel, og ingen vil nogensinde kunne erstatte ham eller give mig hvad han giver mig.

    Så jeg skal nok bare tage mig sammen, og værdsætte og prise mig lykkelig for den fantastiske hund jeg har, istedet for at "mangle" den hund jeg ikke har.

    Min smukke lille skat<3


    profilbillede
  • #10   20. aug 2013 Her er den eneste hindring at jeg kun må have én hund hvor jeg bor. Jeg har dog heller ikke set den PERFEKTE parring gå forbi - men en del lækre hunde.

    Før vi fik hund var vi i kø mange steder før vi endeligt fik vores pige. Først døde alle hvalpe undtagen 1, så kun hanner, så dit og dat og vi stod i kø til jeg ved ikke hvor mange kuld(overdrivelse fremmer forståelsen) uden at få nogen hund. Dét gjorde mig ulykkelig. Vi ventede meget længe taget i betragtning at alle vi henvendte os til var meget ivrige for at netop vi skulle have hvalp. At have lagt så meget arbejde i så mange kuld, at glæde sig uhæmmet meget - for nu skulle det endelig ske, men så at blive skuffet. Puha smiley
    Nu tager jeg det lidt mere roligt, for uanset hvor lang tid der går til nr. 2 så har vi en fantastisk hundepige der opfylder alle vores drømme om dét at have hund smiley


  • #11   20. aug 2013 Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv Calule.. smiley

    Det må have været hårdt, men godt din hundepige kom tilsidst<3


    Lucky er den perfekte hund, og ville ikke bytte ham for noget i verden.. det er bare svært når en der minder så meget om min lille skat, som er perfekt i alt det lucky ikke har, dukker op.. men mon ikke der en dag, når pengene er på kontoen dukker en lille hund mere op til mig.. smiley


  • #12   20. aug 2013 Har prøvet lidt mere hårdt end de fleste andre på min alder, så måske havde jeg ikke brug for yderligere nederlag - men jeg synes reelt det var hårdt. Er glad for jeg fik én god lille hundepige smiley

  • #13   20. aug 2013 Det kender jeg godt. Lige pt har jeg ikke brug for at føle som jeg Gør pga at jeg ikke har penge til den hund.
    Det lyder rigtig dumt for det er der ikke mange unge mennesker der bare har. Men lige for tiden føler jeg I forvejen at jeg er langt bagud I forhold til alle andre.

    Jeg er 18 år gammel og har en 9 klasse, gik nærmest ikke I skole de sidste tre år af folkeskolen. Har bare gået hjemme siden jeg sluttede på efterskole I 2011. I april flyttede jeg så til Århus fra Esbjerg for at bo med mon kæreste hvilket var virkelig stort og er glad for det, men havde desværre nok et håb om at jeg ville få det lidt bedre end jeg egentlig har det smiley jeg er kommet så langt efter jeg er flyttet at jeg går en lang tur med lucky hver dag og ordner for det meste det herhjemme men efter det er jeg bare drænet for energi smiley

    Jeg har så mange drømme men hverken energi eller penge til at udleve dem.


  • #14   20. aug 2013 Det kommer smiley Bare tag det roligt. Ingen grund til at hade dig selv fordi du ikke har til hund nr. 2, de fleste unge mennesker har jo ikke engang til hund nr. 1 smiley

    Energien kommer og går, der kan gå lang tid før den kommer igen, men den kommer, og så må du sørge for at udnytte den på den bedste måde smiley

    At du næsten ikke har været i skole de sidste 3 år af folkeskolen behøver ikke være en stopklods. Jeg var der sådan set heller ikke da jeg gik i skole. Det har ihvertfald ikke bremset mig smiley Der er altid muligheder. Måske tager det længere tid for dig, men det gør jo i og for sig ikke noget. Kast ikke dine drømme væk bare fordi du har forhindringer. Hold fast i dem, kæmp for dem og lev dem når muligheden byder sig smiley Du er ung, og har alverdens af tid til at opnå det du drømmer om smiley


  • #15   20. aug 2013 Jeg har også lige prøvet det :).
    Jeg faldt fuldstændigt for en lille staff-tæve.

    Hun er fra en opdrætter jeg meget gerne vil have fra, Alle krav omkring den sundhed jeg ønsker, var opfyldt. Og så var hun bare super lækker :).
    Fik jævnligt set billeder af hende på facebook, så var skruk lige til hun kom til sit nye hjem.
    Min stopklods var, at jeg kun må have en hund hvor jeg bor smiley


  • #16   20. aug 2013 Er ikke faldet for en bestemt hund, men vil så gerne have en lille malinois hvalp. Men vi har ikke muligheden før om tidligst et år :o) Og manden skal også lige være med på det (det er nok den sværeste barriere! Han har sagt god for det, men han skifter tit mening!)

  • #17   20. aug 2013 Uh hvor jeg kender det har meget længe ønsket en lang håret chihuahua tæve jeg kan udstille med
    Og jeg er så heldig at jeg i dag skal til Fyn og se en ckoko tan Lh tæve på 9 uger smiley


  • #19   20. aug 2013 Tak calule det hjalp lidt smiley


    Det lyder til det ikke kun er mig der har problemer med realiteten og drømmen, men det Gør det selvfølgelig ikke mindre træls.

    Håber du finder dwn perfekte Michelle smiley keg Glæder mig til den dag jeg skal til at kigge på hunde for at finde en jeg skal have, desværre bliver det nok ikke mon drømme chi da hund nr to primært skal være kæresten, men skal have stamtavle så keg kan udstille. Så ender nok med en mops, men de er jo også søde.

    Julie det kender jeg alt for godt, dog skiftede jeg ikke så meget race, jeg ønskede Bare at lucky havde haft tavle. Men sådan skulle det bare ikke Være smiley


  • #20   20. aug 2013 Jeg kender det også alt for godt!
    Jeg fandt drømmepigen, jeg har altid ønsket om at få en helt lys cremefarvet pomeranian - men efter som vi havde to fantastiske hunde i forevejen, var det en meget stor overvejelse om vi skulle have nr. 3, også når det var en pige med hensyn til hanhundene. Pengene kom også i spil da hun jo ikke var gratis, men jeg havde heldigvis lagt nogen ekstra penge til side, så måtte vi jo bruge dem - for eje hende det måtte jeg altså! Jeg kunne simpelthen ikke stå for hende!
    Derfor tog vi turen helt til Sjælland fra Nordjylland - og nu ligger hun her på sofaen og hygger sig, sammen med de andre to! smiley
    Og jeg kan da kun sige at jeg simpelthen er så glad for vi gjorde det, de hygger sig så meget sammen, og kommer så godt ud af det med hinanden..
    Jeg elsker hver og en af hele mit hjerte! Og kunne da ikke ønske mig dejligere hunde! :')

    Og her er hun så smiley


    profilbillede
  • #21   20. aug 2013 hvor er hun dog smuk og charmerende, jeg kan godt forstå du ikke kunne lade være.

    Min drømmehund er fra korsør, og jeg bor selv i århus uden bil, så det er også et stykke væk, men hvis det var min eneste hindring, tog jeg gerne toget.

    Lucky er betalt med mine konfirmations penge og løn fra jeg var i praktik, så han har været planlagt længe. det var så bare ikke med i min plan at min abselut drømme chihuahua kom så hurtigt efter smiley

    Det hjælper så heller ikke at jeg lige har brugt 3000 kr på dyrlæge til lucky, og ham den anden ville skulle som minimum have samme tur, så selvom selve indkøbsprisen er et problem, ville jeg jo så oveni stå med en dyrlægeregning, da han har nogle hvalpetænder der nok skulle rykkes ud og er kryptokid.

    men uh hvor ville jeg altså gerne lige<3 hehe


  • #22   20. aug 2013 Ja - jeg kunne simpelthen ikke stå for hende :-).

    - Men ja, mange ting skal overvejes, pengene skal være der, også som du selv siger til dyrlæge regninger bagefter - de små hunde har jo en del problemmer med mælketænder, som de ofte skal ha' rykket ud. Står selv med en chihuahua som skal ha rykket tænder ud i nærmeste fremtid, da de ikke selv vil falde ud..
    Men jeg vil lige ønske dig held og lykke og sige at jeg håber at du finder pengene et sted (selvom det nok ikke bliver nemt) - så din drøm kan gå i opfyldelse! smiley


  • #23   20. aug 2013 Ja lucky har lige fået 8 hvalpetænder ud, vi valgte så at kastrerer i samme omgang, og vi har en god dyrlæge som gav os en god pris, så vi endte med at komme af med lidt under 3000 for den omgang smiley

    Men det er vel næsten 10.000 kr jeg lige skulle finde, hvis jeg både skal betale hunden og have den igennem den omgang, og på kontanthjælp har man bare ikke lige 10.000 liggende smiley Har tænkt og tænkt i en uge nu, om der var en måde jeg kunne finde til at betale ham, for han er jo kun 8 mdr, så det haster jo ikke med at kastrerer osv. Men kan desværre ikke trylle.. øv øv


  • #24   20. aug 2013 Line det er da også en rigtig god ting, og hundene på internaterne bliver så glade for at blive snakket lidt ekstra med osv.

    Jeg skal snart ud på et internat her i århus, med noget foder og legetøj som jeg har bestemt de skal have, da lucky skifter foder og det legetøj ikke rigtig er noget han bruger, så kan de ligeså godt få glæde af det smiley


  • #25   20. aug 2013 Glæd dig over den dejlige lille hund du har, og brug tiden på ham og til selv at komme ovenpå smiley

    Find ud af, hvilken race i gerne vil have som hund nr. 2, når det er bestemt, så kig på hunde, typer, stamtalver, sundhed osv.
    Så er du godt forberedt, når økonomi og overskud er der til endnu en hund

    Hvis du gerne vil udstille skal du ikke købe en kryptorchid hanhund, den kan ikke bruges i en udstillingsring.

    Jeg kigger aldrig på hvalpe med køb for øje, men jeg følger ofte hvalpe efter en parring, som jeg finder interessant.
    Følger dem så vidt muligt fra hvalp til voksen, så jeg får be- eller afkræftet om kombien nu også er så interessant som jeg i første omgang syntes.

    Jeg har 2 drømmehunde i mine whipper (Xingu, gravhund, er min søns). Alfa blev forudbestilt 2 år før hendes fødsel, Ghini først da parringen var annonceret.

    Pt. går jeg og venter i spænding på at tæven, til min forhåbentlig næste whippet, skal føde om ca. 10 dage.
    Forudsætningen for at vi får endnu en hund i huset er, at der kommer en tævehvalp, meget gerne flere, så der er noget at vælge imellem smiley


  • #26   20. aug 2013 Oh ja.. Drømme kombinationen har lige været lavet på et svensk kuld.. Heldigvis kom der kun hanner, nu vi har fire hunde allerede, og ikke har økonomien til en ny hvalp pt.. Var der kommet en tæve havde jeg måske været lidt bitter smiley

  • #27   20. aug 2013 Hold da op - det var også billigt så!
    Min sorte pomeraniain fik også hevet mælketænder ud, der kom vi af med omkring 1000 kr - så du fik dig vist en rigtig god pris :).
    Som jeg sagde før, skal vores chihuahua også snart ha' trækket mælketænder ud, og i samme omgang vil jeg få ham kastreret.. smiley

    Men ja - det er mange penge du skal finde lige pludselig. Men mælketænder og kastration skal jo ikke ske de første måneder - så der har du mulighed for at spare op, hvis det vel og mærket er muligt?


  • #28   20. aug 2013 Hvor spændende kirsten, håber der kommer en lille tæve til dig... Jeg nyder ham også utrolig meget smiley
    min hverdag ville blive utrolig kedelig uden min lille skat, for han er mit eneste selskab når kæresten er i skole, og han har af og til lange dage helt til kl 16, så det er lang tid at være alene i.


    Vi har bestemt at vi skal have enten mops eller chihuahua, men min kæreste vil jo nok helst ha en mops, og det er primært ham der bestemmer med nr 2, alle vores krav skal bare være opfyldt.
    Men pt er planen at når vi begynder at kigge efter hund igen, at så finder jeg de hunde af de to racer som passer på vores krav om sundhed og stamtavle. Derefter må han se om der er en hvalp han kan li af dem jeg finder, og så besøger vi de forskellige steder. Jeg kigger selvfølgelig også parringer..

    DRU har lige fået en kastrat klasse, og folk siger at der må de kryptokide også være med hvis det er kastrater, og da jeg ikke vil have en intakt hanhund, medmindre det var en udstationering f.eks. så ville det passe mig fint. Jeg skal ikke avle smiley


  • #29   20. aug 2013 Han er 8 mdr, så der ville ikke gå særlig længe ang. mælketænderne, for ved lucky sad de i vejen for at de nye kunne sætte sig der hvor de skulle være, det var primært hjørnetænderne, det så virkelig dumt ud.

    Men vi har ikke så vi kan spare 500-1000 kr op i måneden, desværre, det kunne ellers være fedt, derfor har lucky også sygeforsikring. Jeg har en lille opsparing, selvom den efterhånden er meget lille, men den er kun til akutte ting, så der kan jeg ikke lige snuppe nogle fra smiley

    Ginne det kan jeg godt forstå! det ville jeg også have været. Nu har jeg bare ikke et bestemt køn jeg vil have, da lucky er kastrat, og ikke har problemer med hverken hanner eller tæver, så på det punkt ville det være hip som hap.


  • #30   20. aug 2013 Fuldstændig enig med Kirsten - køb ikke kryptorcid hanhund til udstilling. Og i stedet for at kalkulere med 3.000 kr. til dyrlægeregninger for at rette op på fejl og mangler, så læg dem til dine penge at købe hvalp for og få én med sundheden i top, og som kunne være udstillingspotentiale, hvis det er den vej, du gerne vil gå.

  • #31   20. aug 2013 Lille fisen - Var jeg dig ville jeg kigge efter DKK hunde og vælge en tæve, når du ikke ønsker en intakt hanhund.

    Jeg ville kigge DKK, fordi det vil give dig mange flere muligheder for at deltage i forskellige typer træning.
    Kan se du bor i Århus-området og der er eksempelvis muligheden for at gå til ringtræning en gang om ugen.
    Det er lærerigt og samtidigt hamrende hyggeligt.

    Når du lider af depression kunne træning mv., være det der hjælper dig lidt videre, giver lidt mere personligt overskud og skaber et socialt netværk.


  • #32   20. aug 2013 Staff Mom: Hvor kom lillepigen fra du var så forelsket i smiley ?

  • #33   20. aug 2013 Ham jeg har kigget på er med fci i tavle, han er fra sverige, og er derfor ikke i dkk, men det kan man jo overfører. Han har virkelig en fin tavle..
    Men i dkk skal man have en attest om at begge sten har været der hvis man kommer med en kastrat ikke? det synes jeg i hvertfald jeg har læst et sted.

    Jeg skal ikke bruge udstilling til noget, kun for sjov, og ja netop hyggen i at kunne tage til ringtræning osv.

    Men dkk hunde er desværre heller ikke lige billige og hænger på træerne.. smiley

    Men lucky hjælper mig meget, og der er ting jeg kan når jeg har lucky hos mig, som jeg ikke kunne inden jeg fik ham. F.eks. inden jeg flyttede til Århus levede jeg mit liv i min seng eller foran tvet, nu går jeg en lang tur med lucky hver eneste dag, noget jeg prøvede at komme igang med i flere år inden. smiley

    Jeg snakker med fremmed mennesker, fordi Lucky så gerne vil snakke med både folk og hunde, og man derfor kommer i snak. Har været med til chihuahua træf hvor jeg slet ikke kendte nogen. Sådan noget kunne jeg heller aldrig have gjort, hvis det bare var en flok der mødtes uden hunde f.eks.


  • #34   20. aug 2013 Jeg har også tænkt på udstationering, men jeg ved ikke om det ville være en god ide for mig.

    Og det er jo også tit de allerinderste kredse af folks bekendtskaber, hvalpekøbere osv, de udstationere til. Så det er nok ikke ligefrem nemt at få en udstationerings hund.

    Skal lige siges at jeg godt kunne finde på at have en intakt han, hvis det var udstationering, for så skulle han jo bruges til avl. Men jeg skal ikke selv avle, og det er derfor der ingen grund er til der er intakt han i huset, hvis jeg ejer den 100% selv.


  • #35   20. aug 2013 Calule
    Sverige som altid :). Hos Cometstaff , som også har Albert's far :).
    Jeg er heldigvis venner med Petra på facebook, så jeg kan følge den lille pige, når hun modtager billeder :).
    Hun har også selv beholdt en fra kuldet


  • #36   20. aug 2013 Staffmom: Gad vide hvor jeg har set ham før, for genkender billedet og navnet.. måke når jeg har luret i Alberts tavle :o)
    Han er godt nok også flot, hvem var tæven? smiley


  • #37   20. aug 2013 Moren til kuldet er Cometstaff Dolly Grib " Beebee " og faren er Kronsäters Gigolos

    Åh ved ikke hvor du kunne have set Albert's far Archie smiley


  • #38   20. aug 2013 Åh nej, nu fik du mig ind på Kronsäters hjemmeside, dén er en af mine store svagheder *griner*. Elsker både Gigolo og Romeo. Maggies oldefar er Rosemarys Simon (Crossbow Prinz Kronsäter), og kunne godt forestille mig at nr. 2 hund kunne komme fra hende.


  • #39   20. aug 2013 Hehehehe smiley
    Romeo er også bare super dejlig. Ham har Albert's opdrætter brugt. Så han har en halvbror fra Romeo :).

    Jeg ville gerne have fra Comet generelt smiley


  • #40   20. aug 2013 Giwidos har ihvertfald en søn fra Romeo, er det ikke også ham Wenk staff bruger i deres næste parring mener jeg? smiley (Deres hjemmeside er nede, så kan ikke se det)

    Må jeg spørge hvad der gør at du vil have fra Comet? smiley

    Jeg ville så gerne at næste hund kom fra en opdrætter der ikke lå over 15 timer i bil væk, så man kunne have noget mere socialt med dem og de andre hvalpekøbere. Snakker da ugentligt med Maggies opdrættere, men det er jo ikke det samme som hvis vi boede tættere på dem og kunne ses smiley


  • #41   20. aug 2013 Vi tager den lige privat, så vi ikke spammer med staff snak smiley

Kommentér på:
Kender i det, drømmehunden tråd.. for sjov, hygge tråd :)

Annonce