{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Hader hader hader at være alene hjemme om aftenen... {{forumTopicSubject}}

Ja jeg gør så smiley med klynk og piv og vræl og det hele.

Huset knager og brager. Jeg kan høre noget der måske kan være en dør over hos naboen smække. En bil langt væk. Raslen fra vinden. Huset brager, knager og giver sig det gamle skrummel.

Snart begynder jeg har høre ting, som ikke er der.

Er sikker på at der står voldtægtsmænd og mordere og fifler med mine døre for at komme ind og de står ude i haven hvor der er mørkt og jeg ikke kan se dem smiley

Hunden beder om at komme ud og tisse og hun lukkes med det samme ud i haven som det luksusdyr hun nu engang er smiley et par minutter senere gør hun rasende ude i haven og kommer drønede ind af døren da jeg åbner den. Hun er bange og spæner rundt om mig. SÅ er mor her altså freaked out!!! o_O

Derefter vader hun rundt i nogle minutter og knurrer.

Så nu er jeg flyttet fra køkkenbordet med pc, bøger og hele gøjemøget og flygtet ind i stuen, skruet helt op for tvet og rullet gardinerne ned så de onde onde onde folk udenfor ikke kan se mig.

Hunden er endelig kommet op på mine ben og ligger og kigger sig lidt omkring - sikkert fornærmet over det lidt høje tv (voldtægtsmænd - har i hørt jeg er vågen og har hørt jer??!!)

Hvorfor hører jeg altid spøgelser når min kæreste ikke er hjemme? Om bilen er væk eller ej (den er væk i aften) så hører jeg alt muligt, som mine ører sikkert opfinder... -_-

Og øv hvor er det træls. Har aldrig haft det sådan da jeg boede i lejlighed. Synes altid det var hyggeligt når jeg var alene hjemme og da jeg flyttede hjemmefra synes jeg det var lidt kedeligt, men ellers ikke mere.

Men efter jeg er flyttet i hus med kæreste, så kan jeg godt nok ikke lide at være alene om aftenen smiley

Så piv, hyl og klynk herfra! Vil ha min store stærke kæreste hjem igen så spøgelserne forsvinder igen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hader hader hader at være alene hjemme om aftenen...
  • #1   31. aug 2013 Jeg kan til dels sagtens forstå dig. Jeg har det ikke så meget mere, men da jeg boede hjemme HADEDE jeg når jeg var alene om aftenen, huset knagede nemlig også helt vildt i vinden, og det var et hus på 200 kvm. i 2 etager, UF altså. Selv da jeg boede hjemme en periode da jeg var 20, var jeg ved at dø hvis jeg var alene om aftenen smiley

    Nu har jeg det sådan nogenlunde med at være alene om aftenen, men ind imellem tager panikken mig altså også, og når jeg lukker hundene ud i haven når det er mørkt, er jeg også ind imellem sikker på der står en i haven, og når jeg skal rulle persienne for igen, kigger jeg væk, fordi jeg er sikker på der står en liiiige udenfor og stirre på mig smiley


  • #2   31. aug 2013 Jeg ved PRÆCIS hvordan du har det!
    Da jeg boede hjemme var jeg rædselsslagen for at være alene hjemme om aftenen/natten.
    Og med en gammelt hus som dit der knirker og knager var det bare ikke fedt altså.. Også med både kælder, stue og 1 sal at holde styr på.
    Tror det har været en blanding af alt det man ser og hører i tv, også at jeg havde oplevet at komme hjem til 2 indbrud førhen..
    Men nu hvor jeg bor i lejlighed, har jeg ikke noget imod at være alene hjemme overhovedet smiley


  • #3   31. aug 2013 Hehe.. jeg kan også nogen gange få fornemmelsen af, at nogen står ude i mørket og stirrer ind.. Men SÅ sender jeg boxeren ud og rundere, og er der nogen så kan de lære det smiley
    Jeg er faktisk rimelig tryg og hygger mig når jeg er alene, tror ikke der er nogen der er idiot nok til at gå frivilligt ind til 4 hunde


  • #4   31. aug 2013 Jeg ser kun spøgelser når jeg har set klamme film i tv smiley

  • #5   31. aug 2013 Min panik med der står en ude i haven, er forresten også selvom kæresten er hjemme. Og det er SÅ åndsvagt, for man kan ikke bare lige komme ind i vores have. Og vores hegn brader sammen, hvis man prøver at kravle over det, så det ville jeg høre, har jo kun et lille frimærke til have smiley

    Hvad man dog ikke kan få bildt sig selv ind, haha.


  • #6   31. aug 2013 Ja puha, der har været indbrud i vores hus mens tidligere ejere var på ferie engang.
    Og nabokonen er på et tidspunkt vågnet ved at nogen var ved at bryde ind af hendes havedør.
    Og naboerne har fortalt om unge knægte der ved højlys dag lusker rundt i carportene og skal snakke med en eller anden, som der slet ikke er nogen der hedder på gaden. Vi er helt unge i guldbryllupsgaden så det er ikke for at vedkommende kan være flyttet.
    Troede vi flyttede til et godt og roligt område, men på trods af grundprisen og selve miljøet her, så er her åbenbart stadig folk der lusker og ikke kan se forskel på dit og mit smiley
    Er pænt fornærmet på min nabo - det havde han ikke lige behøvet at fortælle mig.
    Kæresten skal sove hos en kammerart i Kolding hvor de holder polterabend for hans lillebror, så det ligner en laaaang nat alene hjemme med spøgelser smiley

    Og der var lige et eller andet der sagde knald og hunden sagde vuf smiley hun har temmelig sikkert opdaget at jeg slet ikke er glad for det her lige nu smiley


  • #7   31. aug 2013 Hunden kan jeg ikke engang sende ud. Sådan en lille kylling på 6,5kg skræmmer vist ikke nogen smiley
    Se det er nu jeg virkelig ønsker mig den her schæfer jeg altid har drømt om!


  • #8   31. aug 2013 Hvis jeg tror at der står en og lurer, stiller jeg mig hen til vinduet uden tøj på........ Så ka`han lære det, ka`han!!!!!!!!!

    Mine brødre siger at det vil gøre en mand impotent for livet, men så er der da kommet NOGET godt ud af det smiley


  • #9   31. aug 2013 LOOOOOOOOOOOOOOOOOL Mette smiley :D smiley

  • #10   31. aug 2013 Haha så dét tør jeg ikke! Tænk nu hvis han var forkvaklet nok til at blive fristet af det grufulde syn?! smiley

  • #11   31. aug 2013 Hehe Sappie, jeg kan fortælle dig at jeg er tryg når jeg ved mine Schæferhunde er her og de er vagtsomme kan jeg godt fortælle dig.
    MEN jeg er ved at skide i bukserne når de spæner ud i haven med rejste børster, mens de gøer og knurre og lyder som et par gale løver og jeg står tilbage i mørket og intet kan se!


  • #12   31. aug 2013 Sappie:

    Tro mig............ Det ville aldrig ske her!! smiley


  • #13   31. aug 2013 I det mindste lyder de farlige og skræmmer alle væk smiley

    *Og min onde onde onde kæreste sidder med en god pind i øret til hans lillebrors poltnerabend og morer sig skønherligt over mine pyllerier* smiley er skuffet smiley


  • #14   31. aug 2013 Haha det lyder meget skidt Mette smiley

  • #15   31. aug 2013 Lad os bare sige at da jeg var ung og gik meget i byen sagde mine brødre altid at jeg skulle bare sørge for at gå hvor der var lys, så skete der ingenting med mig smiley

  • #16   31. aug 2013 DET gør de smiley

  • #17   31. aug 2013 gud jeg ELSKER at være alene hjemme.. og jeg elsker krimi , spøgelseshistorier m.m så den får hele armen når jeg er alene. ; 48 hours, dateline crime,spøgelses"hejs" osv smiley

  • #18   31. aug 2013 Sådan har jeg det slet ikke... Men til gengæld er jeg så mørkeræd og kan nærmest høre spøgelserne komme tættere og tættere på når jeg har slukket lyset i soveværelset smiley Så sover faktisk altid med sådan et vågelys til børn! Totalt fjollet, I know!! Da jeg var barn troede jeg at det forsvandt når jeg blev voksen... Men jeg blev klogere. Hehe

  • #19   31. aug 2013 Vi købte hus i december og jeg havde svært ved at sove da vi flyttede ind pga Manfred ikke siger noget. Nu har vi fået alarm i huset og mor her sover som en drøm smiley

  • #20   31. aug 2013 Tror der bliver fyret krudt af meget langt væk. Det lød i hvert fald sådan da jeg vovede mig ud for lidt siden.

    Men nu har jeg sku tændt lyset i indkørslen smiley så skal man vist være dum for at liste rundt.


  • #21   31. aug 2013 Jeg har også i omkring 15-17 år været mørkeræd (er 24 nu).
    Det kom sig af alle de historier man hørte på natløb osv. sov i en periode som barn med lyset tændt om natten, kunne simpelthen ikke lide mørke.
    Min veninde boede 1.5 km fra mig (kommer fra Tinglev - ca 3000 indbygger), den tur hjem på gåben eller cykel kunne gå meeeeget stærkt hvis det var vinter eller bare begyndt og blive mørkt.

    Nu bor jeg ude på landet, hvor kragerne både har madpakke og sovepose med inden de overhovedet vender igen. Jeg skulle lige vende mig til at der ingen gadelys er, meeeeeget stille og bare det og gå op i postkassen om aften gik meeget stærkt.
    Nu har jeg vænnet mig til det, kan dog stadig godt have den følelse at der står nogen udenfor vinduet og kigger.

    Er selv hjemme lige nu, og den eneste larm der er lige nu, er fjernsynet.
    Kommer der en bil kørende, kan jeg høre den på lang afstand. Og kan sagtens høre hvis det er M pga fartnedsættelsen.

    Mette : *klik* - sikke et syn og herlige brødre du har dig.. Hihi


  • #22   31. aug 2013 Fødderne ned fra det sofabord smiley

  • #23   31. aug 2013 Og nå ja, som Kongelig skriver.
    Det der med intet at kunne se rundt om sig, er noget af det værste jeg ved.


  • #24   31. aug 2013 ARGH Philip !!
    Nu må du gerne tage hjem fra grænselandet igen, flagermusene gider dig ikke når du kigger ind af mit vindue og ser mine fødder på sofabordet.


  • #25   31. aug 2013 Godt, jeg ikke har det sådan, jeg bor alene langt ude på landet smiley Jeg føler med jer, der er så bange.

  • #26   31. aug 2013 Philip : hvilken film ser jeg, hihi...

  • #27   31. aug 2013 Tilføj en omgang hørenedsættelse og så nærmer i jer mig smiley

    Jeg kan ikke altid høre om det er en dør der lukker eller det er en der slår i døren elign.

    Hunden lusker lidt rundt og knurrer igen :-s eeek!!!

    Åh hvor ville jeg dog ønske at det var morgen og lyst nu smiley eller at kæresten var hjemme.


  • #28   31. aug 2013 Mette! dine brødre skulle have en over nakken skulle de, søde er de da ikke synes jeg, møgører!

  • #29   31. aug 2013 Jeg ELSKER at være alene, jeg bor alene på en gård midt på landet hvor kragerne er vendt smiley og det er så fedt, her er bare sort nat, intet lys uden for og jeg elsker det smiley

    Da jeg var 20 båede jeg alene i et kolonihavehus om vinteren og der var ingen naboer eller lign og jeg synes det var skønt smiley

    Kan også finde på at lufte mine hunde kl.1 om natten i skoven alene, det gør jeg ret tit.


  • #30   31. aug 2013 A perfekt getaway

  • #31   31. aug 2013 Og så ligger man ikne ned i en sofa når der er starinlys tændt i huset tænk hvis du faldt i søvn med levende lys

  • #32   31. aug 2013 Nå, så var det ikke mit hus . Hehe
    Ser 300 og har ingen stearinlys tændt. Hehe


  • #33   31. aug 2013 Pokkers hehe

  • #34   31. aug 2013 Heller ingen lys her smiley

    Men 300 er nu en meget god afledning fra alle mine dumme spøgelser.


  • #36   1. sep 2013 Det kunne da være man skulle det smiley om ikke andet kan jeg drikke mig selv under bordet smiley

    300 er færdig... hvad skal man så se...?


  • #37   1. sep 2013 Jeg føler mig mere og mere afslappet, jo længere ud på landet jeg kommer og jo mere mørkt, der er. For jeg tænker logisk:
    Hvem fanden gider komme stavrende helt derud på gåben eller cykel for at voldtage en gammel krage eller begå indbrud, når det er så let inde i byerne (forstæderne), både at komme frem og stikke uset af igen i bil eller lign?

    Der er så dejligt ude på landet.... smiley


  • #38   1. sep 2013 P.S. Sappie - Du skal passe på, at du ikke overfører din nervøsitet til hunden. Så ender det bare med, at du farer sammen, hver gang den giver et lille spjet eller en lyd, og hunden begynder at gø, hver gang du farer sammen eller udviser nervøsitet = skruen uden ende, fordi I gearer hinanden op unødigt.

  • #39   1. sep 2013 Vi har uden tvivl gearet hinanden op i løbet af aftenen smiley Nu ligger hun heldigvis og trækker nogle ordentlige torsk i land ved mine ben og alt ånder en rimelig fred og ro smiley

  • #40   1. sep 2013 Har lige set Disturbia på TV2. GYS!

  • #41   1. sep 2013 Sådan havde jeg det inden vi fik hund. Jeg kunne høre alle mulige mærkelige lyde konstant når jeg var alene hjemme, og jeg var hele tiden på dupperne. Men nu efter vi har fået hund så reagere jeg kun på de lyde som hun reagere på. Hun skal nok fortælle hvis der er fare på færre - det har hun bevist et par gange smiley

  • #42   1. sep 2013 Tror også jeg ville føle mig meget mere tryg i et hus på landet, for ja, hvem fanden gider komme helt derud smiley

    Godt det rent faktisk er på landet, vi skal have hus smiley


  • #43   1. sep 2013 Jeg kender kun alt for godt til frygten for at være alene hjemme. Vi flyttede fra lejlighed på 68 kvm. til hus på 215 kvm. for 2 måneder siden og jeg synes det var ganske forfærdeligt at skulle være alene hjemme i et stort hus.

    Men af en eller anden årsag er hunden blevet mere opmærksom på lyde, så jeg trøster mig med at hvis der er en lys jeg bør være opmærksom på, så skal han nok reagere.


  • #45   1. sep 2013 Mie og Line: Ja, der er ikke så stor en risiko her ude på landet, der kommer simpelthen ingen forbi smiley Der er enormt roligt her i forhold til, hvor jeg boede før.

  • #46   1. sep 2013 Bortset fra spøgelser... De kommer vidst også på landet smiley haha

  • #47   1. sep 2013 He he Line - der er et slot ikke så langt herfra - dér holder de sig vist til smiley

  • #48   1. sep 2013 Bente hvis de så bare bliver der, så er det vel godt smiley

  • #49   1. sep 2013 Det gør de smiley smiley

  • #50   1. sep 2013 En historie fra det virkelige liv:

    Følgende fandt sted i vores hus i marts 2011:


    Vi bor et stykke ude på landet i et gammelt hus. Det var barndomshjem til den forrige ejer, som blev nødt til at flytte i 2009 efter hun blev enke. Manden døde efter langt tids svær sygdom. Alligevel havde han indtil nogle måneder før sin død, sat nogle aftryk i huset i forindelse med en renovering. Han havde ikke været ved sit fulde fem til sidst, det kan man se på nogle af klinkerne på badeværelse væggen.... de vender forkert. Han var blevet sær til sidst og døde efter meget kort tids indlæggelse til sidst på sygehuset. Siden hans død, havde hele den ene fløj af huset været låst af.

    Huset er lidt underligt indrettet. To bygninger der er sat sammen. Den ene bygning knejser højt og er i to etager. Vores soveværelse er på 1. salen. Det er også i den bygning entreen er. Den er i direkte forbindelse med trappen op. Entreen og trappen er det eneste tilbage af det oprindelige, fra dengang huset blev bygget. Alt andet er renoveret. Så de to ting fremstår ret skumle, når det er mørkt.

    Den anden bygning indeholder en spisestue, lille spisestue, køkken, baggang og aller bagerst ligger stuen. De to oprindelige ydermure gør, at man fra soveværelset ikke kan høre når der spilles høj musik i stuen. Ret godt lydisoleret.

    Og nu til historien:

    En mørk, kold og sen aften i starten af marts 2011, sidder vi i vores dagligstue og ser TV. De sidste mange dage har det været skiftevist hård frost, lidt tø og så hård frost igen, så vi ser bare frem til lunere tider.

    Ved midnatstid vil min kone i seng og går ud og børster tænder. Jeg er ved at se en film, som jeg gerne vil se færdig så jeg siger, at jeg kommer op lidt senere, når filmen er slut. Min kone lunter af og jeg går videre i filmen.

    Pludselig hører jeg døren ovre i den modsatte ende gå op og smække i igen. Døren fører ud til trappegangen op til værelserne i den tilbyggede to-etagers bygning. Jeg hører hurtige fodtrin og min kone kommer løbende ind i stuen..... helt hvid i ansigtet:

    ”Jesper...... der er nogen i huset”....!!!

    Jeg kigger op på hende, for at aflure om hun tager gas på mig, men jeg kan se hun mener det helt alvorligt. Hun siger viderer:

    ”De er oppe ovenpå, jeg kunne høre deres trin”!! Det er tydeligt at hun er rystet.

    Jeg finder det første og bedste slagvåben indenfor rækkevidde..... en gardinstang på ca 50 cm. Bedre end ingenting. Og beder min kone blive i stuen, mens jeg går op.

    Jeg stormer gennem gennem huset, flår døren til trappeopgangen op og styrter opad trappen til repossen. Og står derefter helt stille og lytter, med gardinstangen klar til at slå gerningsmændene til plukfisk........ eller ihverfald lave en lille skramme i deres pander.

    Der er ikke en lyd.

    Jeg går ind i soveværelset og kigger. Ingen at se. Under sengene... heller ingen. Så går jeg over i gæsteværelset overfor og kigger.

    Der er ingen. Heller ikke ude på det lille badeværelse. Jeg søger rundt endnu engang og stadig med gardinstangen løftet klar til slag.

    Der er ikke nogen.

    Jeg går ned til min kone igen. Hun står ude i køkkenet.

    ”Der er ikke nogen i huset. Det blæser lidt udenfor, måske et eller andet har givet sig. Det KAN også være dyr på loftet, men det må vi se på imorgen. Der er ihvertfald ikke andre end os i huset”...

    Min kone går op igen og lægger sig til at sove. Og jeg ser filmen færdig og går derefter også i seng.

    Sover som en sten...... indtil....

    <i>JEG HØRER TRIN NEDE UNDER.....!</i>

    Lidt hastige skridt, nede fra spisestuen. Døren til trappeopgangen går op og bliver lukket resolut.

    Derefter helt stille......

    Min mave fryser til is. Hvad fanden sker der. Kigger på uret, det viser 0540. Jeg styrter ud af sengen, finder min gardinstang og stormer ud på repossen og kigger ned.

    Der er ingen at se.

    Jeg går ned ad trappen. I mellemtiden er min kone vågnet og står i døren og kigger.

    ”Nu hørte jeg det også”, siger jeg.... ”det kom hernede fra”...

    Mit hjerte hamrer afsted, mens jeg går ned ad trappen. Der er ikke nogen at se. Åbner døren til kontoret.. ingen. Åbner døren til spisestuen og resten af huset. Ingen at se.

    Jeg går op til min kone igen: ”Jeg må have hørt det som det kom nedefra. Men der ER nok et dyr på loftet, der spiller et puds med os”.

    Vi går i seng igen. Hun falder hurtigt i søvn. Og jeg ligger og kigger op i loftet. Lyttende.....

    Så kommer trinene igen.....!! Hastige trin, døren til spisestuen går op og bliver lukket hurtigt i igen!!

    NU er jeg sgu nervøs... nærmest bange. <b>Der ER nogen i huset</b>. Endnu engang flyver jeg ud af sengen, ud på repossen og råber:

    ”HVEM FANDEN ER DET”???? Jeg stormer ned ad trappen igen. Flår døren til kontoret op og brager ind... Ingen at se.

    Ud i gangen igen, op med døren til spisestuen. Jeg nærmest snubler over mig selv igennem resten af huset, ud i baggangen, hvor jeg møder Pedro (vores kat), som står og spiser. Han kigger lidt underligt på mig, og spiser videre. Jeg fortsætter ind i stuen.

    Der er ingen!?!

    Jeg vil op til min kone igen, hun må være blevet forskrækket af min råben. På vej op ad trappen.... <i>kommer lyden igen!!!</i>

    Denne gang oppefra. Reflektivt kigger jeg ud af døren til verandaen som også er på 1. salen. Jeg kan se noget der falder ned og rammer verandaen med et brag... nogenlunde samme lyd, som det giver når man lukker en dør.

    Så falder ti-øren. Det er IS der rutsjer ned fra taget. De skridt vi har hørt, er isen der kurrer ned af tegltaget... De passerer tagrenden... samme lyd som når en dør går op... og rammer verandaen og giver samme lyd som når døren bliver lukket..

    Spørg lige om jeg følte mig åndsvag.... Gardinstangen er blevet smidt ud. Den kan man ikke tæve is med.

    Der er slet ikke så farligt på landet smiley


  • #51   1. sep 2013 Sikke en gyser.. smiley

  • #52   1. sep 2013 Stråhatten: godt du ikke kom med den i går - jeg var død inden jeg var nået til punktet med isen smiley

    Men jo overlevede natten. Efter at jeg havde bildt mgi selv ind at der altså VAR nogen der rodede med døren til skuret (skuret er placeret omme i vores baghave kun få meter fra huset og stuen hvor jeg var flygtet ind), så tøffede jeg ud (med en saks i hånden og lys på mobilen) og konstanterede at der var ikke nogen, men der blev fyret af meget langt væk. Så det var min tyv.... smiley

    Fik tændt udendørslyset og nød resten af 300 og et eller andet underligt kunstnerprogram inden jeg tøffede i seng. Fik sørme også samlet mig lidt til at rette lidt på min BA.

    Hunden fik en pude med ind i soveværelset og sov hele natten på gulvet ved siden af mig smiley Om ikke andet så kunne hun vække mig når morderne kom ind... o_O


  • #54   1. sep 2013 Vi flyttede ud på landet for snart 4 år siden, fordi vi var trætte af larmen om natten i det boligkvarter vi boede i. Vi boede i en 2. sals lejlighed. Der var bare altid et eller andet der støjede. En knallert, en fuld genbo, en vietnamesisk nabo der skulle synge kareeoki kl 2 om natten, osv osv.

    Vi ville ud hvor der var RO.

    Og det er der, her hvor vi bor nu.

    Faktisk er der så stille om natten, at jeg ofte ligger og lytter efter lyde - på bekostning af nattesøvnen smiley smiley


Kommentér på:
Hader hader hader at være alene hjemme om aftenen...

Annonce