{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.709 visninger | Oprettet:

Mareridt hver nat {{forumTopicSubject}}

Spørger lige her også, da der ikke er ret meget respons overhovedet inde på BG..

Vi har en søn på 5 år.
Han har i ca 1 år nu, vågnet hver nat grædende fordi han drømte dårligt.

Inden vi flyttede i hus, stod han bare op og stod og stirrede på os for fodenden af sengen, indtil en af os vågnede af det, og er i sindssyge et chok man for når der bare står en for fodenden helt stille og bare kigger!!!

Nårh men ham ind i seng igen, og sove videre.
Vi flytter så i hus i december i ny by og ny børnehave.Og han reagerer efter nogle dage med at blive urenlig. 14 dage senere er det ovre.
Mareridtne fortsætter dog, men nu græder han og kommer op til os, hvor en af os så følger ham i seng igen.
(Jeg har natarbejde nogle nætter)

Det er virkelig tærende at blive afbrudt af søvn hver nat.
Han sover med sine bamser.
Efter vi fik hund har han fået lov a sove med den, den kan gå hvis den vil, men sover stortset altid ved ham.
Vi har tændt radioen med musik..det hjalp faktisk et par dage, men ikke mere.
Vi har fået en drømmefanger og forklaret ham om den..virkede 2 dage, men ikke mere..
Lys tændt i værelse, da han ellers blir bange, og i stuen hvis han skal på wc.

Ofte ved han ikk hvad han har drømt, men bare at han har drømt dårligt.
Han elsker at se scooby doo, også hvor de er børn, den har vi dog også taget fra ham..

Men intet hjælper...

Hvad kan vi gøre????
Det er hårdt for os, og det er jo ikke sjovt for ham at vågne grædende hver nat, pga grim drøm.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mareridt hver nat
  • #1   5. sep 2013 Snuden...Er det hver eneste nat?? Eller et ar gange om ugen?. Er det flere gange den samme nat--Eller kun 1 gang?

  • #2   5. sep 2013 Kan det være dette: http://terror-night.blogspot.dk/

    Min den ene havde det i en periode over et halvt års tid og kender flere der har haft børn der lider af det. Det er drøn hårdt i den tid det står på, men de vokser sig heldigvis fra det.
    Vi lod vores sove hos os i den periode, tryghed og nærhed hjalp vores så det ikke var så tit og så slemt.


  • #3   5. sep 2013 Tina...Et godt bud..Jeg har haft en fætter som led af det, og ja han voksede fra det...

  • #4   5. sep 2013 Min lillebror havde nightterror (eller i hvert fald noget, der lignede, han kom til lægen med det), og bryder sig stadig ikke om at sove alene. Det blev ofte værre, hvis han havde set eller spillet noget, der var lidt voldsomt for hans alder.

    Han er 8 nu, og har det stadig fra tid til anden, og sover stadig ofte hos mine forældre.


  • #5   5. sep 2013 Tænker, at der må være en grund til de tilbagevende mareridt? Men hvad kan et lille barn have oplevet, som præger hans underbevidsthed så meget? Har der været nogen grimme oplevelser i familien forud? Dødsfald, ulykker, sygdom?

    Mon det ville være en hjælp for ham/jer at tale med en psykolog for at finde frem til årsagen?


  • #7   5. sep 2013 min søster på 6 år gør det samme. I starten løb hun i søvne ud af værelset og ned af trappen grædende. Vågner så langsomt op og fortæller hun er bange, men ved ikke for hvad. Så rykkede hun ind og sov hos min far og der løb hun også grædende ud af værelset. Når min far så spurgte hende hvor hun skulle hen, var der ingen respons, hun løb bare. Nu er der så kommet lidt mere ro på, så nu græder hun stadig men går bare stille og roligt ind til min far og falder så til ro igen. Og hun ved stadig ikke hvad hun er bange for. Når hun skal sove, siger hun altid at hun ikke kan lade være med at tænke på noget dårligt, men om dette blot er fordi hun ikke vil i seng, ved jeg ikke. Men ja, hvad jeg ved af er det noget, som bare skulle gå over af sig selv smiley

  • Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 869
    #8   5. sep 2013 Blev lige nysgerrig da der var flere der kendte folk der havde det der Night Terror, for jeg forstår det ikke helt? Er det ikke det samme som mareridt? - Er det ligesom at sige at alle unger med krudt i røven har adhd?

    sorry for ot, blev bare lige nysgerrig..


  • #9   5. sep 2013 Prøv at google Carsten sommerskov han har lavet nogen rigtig gode historie til børn som måske kan hjælpe smiley og så kan jeg varmt anbefalde en kugle dynen, den er bare lidt dyr men man kan leje den i en periode for at se om den virker. For mig lyder det som om i har en meget følsom og oversensitiv dreng der måske reagere stærkere på tingene i hverdagen end man umildbart skulle tro. Er han over sensitiv føles alt ting meget dybt det behøver ikke være fordi der er sket noget uhyggeligt, men underbevistheden opfanger så mange ting som så skal bearbejdes om natten.

  • #11   5. sep 2013 Min søn havde også sådan en periode - vi lod ham sove hos os, så forsvandt det, og vi fik alle vores søvn.

  • #13   5. sep 2013 Jeg vil måske lade ham ligge inde i stuen på sofaen med sin dyne og sin sove bamse , og så kan han se at der er tryghed samt i er der, når han så falder i søvn , så enten kommer i ham i sin egen seng eller inde ved jer, og hvis han falder i søvn i jeres seng først , Så læg ham i hans egen seng, og lad en våge lampe lyse , også dem man kan sætte i stik kontakterne, læs evt en godnat historie med ham , som han har valgt, det skal nok komme , giv ham tid , men lad være med og blive sur på ham. pøj med det

  • #14   5. sep 2013 jeg har selv haft det samme flere år som barn og min søn på snart 6 har det også.. det er slemt i perioder hvor det er hver nat og nogle gange flere gange, men han har også gode uger hvor der ikke rigtig er noget..

    kan kun sige at det er enormt opslidende og rigtig voldsomt for barnet at have det.. jeg kan da godt lide at sove nu, men har nogle ting der tricker det og så kommer det.. det er specielt 2 drømme som kommer igen og igen.. jeg føler mig som da jeg var barn igen når jeg drømmer disse..

    tag dit barn seriøst, det er enormt vigtigt.. mine børn får lov at sove i soveværelset, jeg er ikke så bange for at have dem derinde.. hvis de har behov for at sove ved mor i sengen, så er de velkomne.. mit "job" som mor er at give ungerne tryghed, og hvis de finder det inde ved os, så er det jo der de skal være.. det er jo ikke for altid..:)


  • #15   5. sep 2013 Marie Louise: det er nøjagtig sådan det foregår her, han kommer grædende og siger han har drømt dårligt, men kan ikke rigtig fortælle om hvad.
    Og hver aften siger han at han er bange for dårlige drømme.

    Vi er meget opmærksomme på hvad han ser i tv og han spiller stortset aldrig.
    Hver aften sidder jeg i sengen med ham og bamserne og så læser vi godnat historie og hygger.

    Det dur ikke at sove sammen, det er prøvet. Han sover meget uroligt og vækker både os og sig selv hvis vi sover sammen, så det fungerer ikke. Han vil også gerne sove selv, så det er ikke problemet..

    Han har lys han selv skruer op og ned for inde ved hans seng.

    Snakker meget med ham og spurgt om spøgelser, da jeg tror på sådan noget. En enkelt gang har han sagt at der var et rødt spøgelse efter ham, men den skød han med sin skyder.

    Han er i de sidste par dage, fået lov at ligge en bog på sit bord, og når han vågner så læser han lidt i den og sover så igen, og så sover han godt siger han..
    Det er faktisk ham selv der har fået den ide...

    Jeg spekulerer jo meg over hvad der gør at han har det sådan.
    Og ja det er flere gange på en uge, dvs NÆSTEN hver nat. Nogle gange er vi heldige at få 3 nætter med ro, men så starter det igen...


  • #16   5. sep 2013 Og skælder ham aldrig ud, han er jo drøn ked af det, når det sker, så jeg tager ham bare i hånden, følger ham ned på værelset igen, putter ham, og finder nogle gange på nogle gode ting som han kan drømme om, fx en sej blå bil, der kan køre hurtigt eller noget. (Han er meget glad for biler.)

  • #18   5. sep 2013 Jeg tror stadig på kugledynen, og Carsten sommerskov, i skulle virkelig prøve det : )

    (link fjernet)

    http://www.protac.dk/kugledynen.aspx?ID=5



  • #19   6. sep 2013 Kom til at tænke på noget, for ca halv andet år siden fik jeg job som natportier..
    Dvs jeg arbejder deltid om natten. 3 dage i den ene uge og 5 dage i den anden.
    Så vagterne skiftes lidt.

    Og han har haft de mareridt i ihvertfald et år.... Kan det hænge sammen??
    Kan det virkelig være det at jeg er på job om natten nogle gange, der gør at han sver dårligt?

    Han spørger gerne om jeg skal arbejde, så jeg fortæller altid når jeg har fri og er hjemme om natten eller om jeg skal på job.
    Det ændrer ikke noget om jeg er hjemme og sover eller er på job..

    Hvis det er det, hvad gør jeg så?
    Jeg er glad for mit job, Men det er da heller ikke fedt hvis det er pga mit job at han reagerer sådan..

    Hvad skal en kugledyne kunne gøre??


  • #20   6. sep 2013 En kugledyne kan hjælpe til at give en meget mere rolig søvn.
    Nogen virker det på, andre ikke, også derfor det rigtig smart man kan prøve at leje den i en periode først.
    Sammen med mentalt trænings historierne, tror jeg i ville kunne få nogen rolige nætter igen.
    Jeg også tænker lidt om dette her kunne passe på din dreng

    http://www.sensitiv.dk/sensitive_brn

    Jeg tror han er følsom over for forandring, men tror ikke det handler om dit nye job, som du også skriver reageret han også på flytningen, og det er der slet ikke noget galt i, tror bare på han bearbejder alt ting meget dybt, og det kan altså give de vildeste drømme. Synes det rigtig fint det med du følger ham ind igen og fortæller ham om nogen rare ting han kan drømme.
    Underbevistheden påvirker os meget mere end vi tror, han kan sangens være typen der reagere stærkt på forandring, også med flytningen, og forbinder underbevistheden det med at sove men uha nu kommer de farlige drømme, så det helt sikkert de også kommer, så hvis man påvirker underbevistheden, kan det også hjælpe i drømmeverden.
    Det er fx det som hypnose kan bruges til.
    Men synes stadig i skal prøve med carsten sommerskov, og kugledynen til at starte med, det skal nok bliver godt igen : )



Kommentér på:
Mareridt hver nat

Annonce