1.139 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
29 Svar

29. dec 2004 Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
Luksusfælden Luksusfælden
Nogen, der ser det i dag?
Wauw!! Hun er da helt ved siden af sig selv
0 synes godt om
jun 2013
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 210
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
jun 2013
Jeg ville i hvert fald ikke bruge penge jeg ikke havde på den måde!
dec 2004
Følger: 41 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 643 Svar: 6.619
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
Jeg overvejer altid hvor mærneligt det er at ingen af dem har set de andre sæsoner, så de har fået nogle fif til st få styr på det?
jul 2010
Følger: 35 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 49 Svar: 998
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 95 Hunde: 4 Emner: 958 Svar: 18.113
De der fantastiske nedslag på renter og gæld som holdet for forhandlet, det tror jeg ikke på private mennesker selv kan i samme omfang .... det hold ved lige hvor og hvilke knapper der kan trækkes på ....
Og så synes jeg faktisk det er al ære værd at folk beder om hjælp, selvom det betyder at de står frem for os alle, fremfor at grave sig ned, det hjælper ingen ....
jan 2013
Følger: 27 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 515
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Hvorfor så fordømmende kommentarer Louise? Der kan være mange grunde til at man ender helt derude. Og helt ærligt, hatten af for at de erkender de ikke kan rette det op selv. Derudover er der mange fordele i det program.
- Du får komplet styr på din økonomi, får lavet et skræddersyet budget, hvor der er taget højde for alting. Derudover får deltagerne nedsat renter og nogle gange gæld generelt og sidst men ikke mindst en ret ok gave i slutningen som hjælp også.
jun 2013
Men igen, det er jo smag og behag. Jeg ville aldrig selv udstille mig på den måde, men fair at nogle har lyst til det. Men man kan nu også godt gå ned til sin bankrådgiver og får lagt et skræddersyet budget. Men har man så dårligt et forhold til sin bank som mange er deltagerne jo har, så ville jeg godt nok også have svært ved at smutte derned.
Men sådan kan vi jo alle være forskellige
feb 2011
men ikke alle er ens, ikke alle opdraget og præget ens, og nogen spiller livet bare et puds, så jeg har forståelse for at folk kan komme i et uoverskueligt økonomisk uføre, og så er det da bedre at bede om hjælp end at vedblive at stille hovedet i busken, som de jo sikkert har gjort alt for længe ...
For nogen tid siden var der et par hvor hendes eks havde taget r.... på hende, den slags er man ikke altid herre over ...
En del af dem har også med bankers velsignelse købt fx bolig i opgangstider hvor ingen kunne forudsige store tab hvis man en dag skulle sælge igen, dette har også skabt en gæld for nogen de ikke kunne vide kom... Efter en af de første udsendelser var der en bank der blev dømt for dårlig vejledning, så banker og kreditforeninger er ikke altid helt uskyldige i dette, og har ikke altid vejledt helt korrekt ....
jun 2013
Vi kan hurtigt blive enige om at det altid er bedst at bede om hjælp lige meget, hvor galt det står til. Men jeg syntes virkelig det virker grænseoverskridende at skulle gøre det på tv. Jeg kan godt huske at der var et pengeinstitut der blev slæbt i retten for forkert rådgivning, velbegrundet.
Og du har også ret i at nogle står i situationer de ikke selv har været herre over, men alligevel syntes jeg langt fra at det er deres eneste problem. 95% af gangene er der ukontrolleret overforbrug inde over. Og lur mig om ikke der er mange mennesker der melder sig til programmet som vitterligt sidder i en situation, hvor de har prøvet alt. Men de vil aldrig komme med, for det er ikke ordentlig underholdning..
aug 2007
Følger: 106 Følgere: 101 Hunde: 1 Emner: 354 Svar: 2.545
feb 2011
Og ja ingen tvivl om der sorteres fra produktionsselskabet efter de med de største underholdnings værdi ....
Synes nu jeg har læst et sted at de der får afslag får en form for rådgivning, eller forslag til hvor de kan henvende sig .... men er ikke helt sikker ....
kan huske en tidligere vært der henviste folk til sit eget firma, vist nok til en dyr rådgivning ... usmageligt...
jun 2012
feb 2011
Men man kan nu betale sig fra et service eftersyn af økonomien tror jeg ....
jun 2012
jun 2013
Hos min bank varetager min rådgiver lige så meget mine interesser som bankens.
Jeg låner penge af dem, og de er selvfølgelig interesserede i at få pengene igen. Det kræver at min økonomi hænger sammen, så det er vel kun i bankens interesse at mit budget fungerer, så de kan få deres penge?
feb 2011
Så synes jeg de vil blande sig for meget, havde som ung et lån, 3 konti, 2 med penge på, en med et kortvarigt overtræk, så fik jeg et brev om at de egenhændigt havde flyttet rundt på mine penge, det fik de så fortalt at det skulle de ALDRIG mere gøre uden at kontakte mig .... og det har de så heller ikke gjort .... Har så heller ikke haft banklån siden....
Og så gider jeg ikke deres sælgen bi-produkter.....
Og så er de fleste banker til for de der har i forvejen og for erhvervslivet, ikke for den lille kunde med en lønkonto ....
jun 2012
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 23 Svar: 1.200
Anya, et er at ha gode rådgivere i banken, noget helt andet er jo om folk vælger at følge deres råd.. Derudover er banker jo også et firma, der er ude på at tjene penge på dig..
I et program som Luksusfælden har folk ikke noget valg, hvis de vil ha de goder der bliver tilbudt og på sigt ud af deres økonomiske uføre...
Bare kig på fx din situation pt. God økonomisk rådgivning, der blev FULGT, kunne måske medføre at du fik mulighed for at ha økonomi til den flytning
mar 2010
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
mar 2010
jun 2012
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Udover en mindre kassekredit har jeg aldrig optaget lån, men simple ting som at betale for sit kabeltv og den slags har før været ekstremt tæt på at sende mig i rki. Det ER svært at lære, og det tager altså noget tid.
Hvis man så glemmer at læse det med småt (eller ikke ved at det findes??), får man sig jo hurtigt forgældet og så er det en skrue uden ende...
Jeg kan også godt græmmes over deltagerne nogle gange, men synes nu alligevel det er flot af dem, at de tør udstille sig selv på den måde på landsdækkende tv. Det må være svært at se sin familie igen kolleger i øjnene dagen efter.
jun 2012
Dog tænker jeg at det med år se folk i øjnene ikke er det sværeste, eller jo til en grænse og den er selvfølgelig individuel, men der er jo gået over en måned fra det bliver optaget til bliver sendt, og når man så kommer dertil må de fleste da kunne sige at de nu har styr på økonomien
sep 2009
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 298 Svar: 1.982
Vi har været dumme og naive for nogle år siden, hvilket har resulteret i gæld og mange problemer.
Til sidst valgte vi at gå til svigerforældtene...de er nemlig revisorer.
De har lagt hele vores budget om, fået nogle lån væk, så vi nu kun har et sted samlet hvor vi skylder og betaler af på.
Det er hårdt, men nu sidder vi i et hus, som vi skal købe om ca 3 år.
Havde vi ikke gået til dem, så havde vi siddet det gamle sted, hvis ikke på gaden
Det har været rigtig hårdt, de skulle jo hele vores økonomi igennem, se alt det lort vi har været i.
Det var rigtig hårdt for mig og jeg har grædt over at de skulle se alt og været flov.
Vi skal aflevere bonner og lave regnskab hver måned over vores forbrug, så vi kan se hvor vores fejl ligger, og det har allerede hjulpet os meget.
Det er hårdt at blive overvåget og vise alt.
Nu går det dog så godt, at jeg selv skal lære at gå regnskabet igennem, så de ikke skal styre det så meget mere som før, og min kæreste har lige lavet et uheld med bilen, det kostede os lige 10.500, og de penge var der heldigvis pga vi har taget imod hjælpen, kæmpet og måtte bøje os i støvet.
Igen, det har været rigtig hårdt og det er det stadig for mig. A lade andres se og vide hvor langt nede vi har været og vores fejl.
Men vi har lært af vores fejl, vi kæmper endnu med at komme på fode, og vi skylder vores revisorer aka svigerforældre en kæmpe tak.
De hjalp os da vi kom og bad om hjælp og ikke før.
Sm de sagde: nu er i blevet så voksne at i selv kommer og ber om hjælp, så skal i også have hjælp, men der er betingelser.
Så vi har også været i "luksusfælden" men heldigvis ikke på tv.
A skulle blotte mig fuldstændig for andre personer er voldsomt hårdt for mig, så jeg havde aldrig gået på tv.
Luksusfælden