Ingen husdyr tilladt, HVAD GØR JEG?? Ingen husdyr tilladt, HVAD GØR JEG??
Fra lille af, har jeg drømt om min helt egen hund. Jeg er for lidt over et halvt år siden flyttet ind til min dejlige kæreste i hans lejlighed. MEN der hvor han bor er der ikke tilladt husdyr!
Vi bor et super lækkert sted som jeg egentlig ikke har lyst til at flytte fra (det er frygtelig svært at finde et godt sted sted hvor dyr er tilladt), men jeg er ulykkelig over at jeg ikke kan få, min ønskede hund.
Jeg spørger så, tror i at det er muligt at få en hund, selvom det står i kontrakten at man ikke må? Skal jeg gøre det alligevel (har en veninde som med succes har gjort det indtil videre, men også en kammerat der er blevet smidt ud for det)? Jeg har læst et sted at mange udlejere egentlig er ret ligeglade med det, men kun skriver det i kontrakten fordi det er visse dyr de vil undgå?? Eventuelt nogen der har erfaring på området?
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Vi sagde selvfølgelig lejligheden op med det samme, men jeg skulle undvære min hund i en måned og det endte med at mine svigerforældre købte en lejlighed til 850.000 kr. fordi det stort set var umuligt at finde noget leje med husdyr tilladt.
Lad vær med bare at gøre det, snak evt. med dem der ejer ejendomme og forhør dig, du SKAL huske at få en ny kontakt hvis de giver dig tilladelse hvor I begge har skrevet under, ellers kan det bide dig i numsen noget så grusomt
Held og lykke med fremtiden
okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.555
Men nej, jeg synes ikke, at I bare skal gå udenom kontrakten, det vil ødelægge meget for jer selv. :o)
okt 2013
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Jeg ville ikke turde med mindre alt er på plads. Det er ikke fair mod em hund at den skal skifte hjem fordi tingene ikke er efter reglerne. .
okt 2013
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.555
apr 2009
Synes da ikke mit indlæg var negativt kritisk på nogen måde? Du spurgte om der var nogle der havde erfaring med dette, det havde jeg så derfor skriver jeg hvordan min situation var og du spurgte selv om man bare så igennem fingrene med det og det gjorde de ikke i mit tilfælde, og som en anden skriver er det jo synd for hunden.
Men lad mig da endelig vide hvad du synes jeg kritiserede negativt med?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
LAD VÆRE med at anskaffe hund, hvor den ikke er tilladt -i risikerer at blive smidt ud, eller være skyld i et ENDNU en hund må omplaceres...
Hvis ikke udlejer er til at snakke med, må i jo flytte eller undvære husdyr -det er mulighederne.
aug 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 3 Emner: 29 Svar: 209
håber det lykkes for jer. Men få aftalen på plads inden i forelsker jer i en hund.
okt 2013
Havde ikke lige set at du havde været så hurtig at svare
apr 2009
Ahh okay
okt 2013
Har lagt samme indlæg ind på sol.dk, og jeg fik smidt lige i hovedet at jeg var en forkælet tøs der bare ikke kunne vente med at få få få
Det varmer om hjertet at folk herinde forstår og ikke dømmende
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 92 Hunde: 2 Emner: 354 Svar: 6.181
For så står du jo og skal vælge imellem at opgive hundedrømmen eller flytte.
okt 2013
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 320
Der hvor vi skal flytte hen nu her måtte der ikke komme hund med, så vi snakkede med ham, viste ham hunden og lavede aftalen at ødelægger den noget står det for vores regning, også må den ikke gø uafbrudt
Håber dette kan bruges
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 242 Svar: 15.313
Jeg endte med at få en advarsel fra ejeren og en besked om at flytte hvis ikke jeg ville gå af med min kat.
Der kaldte vi sammen til beboerrådsmøde og da 14 husstande ud af 16 havde kæledyr fik vi godkendt at holde kæledyr hvis de boede ind = inden udekatte etc. og hvis vi skrev under på at vi selvf. erstattede alt de skulle finde på at ødelægge.
Jeg har dog også været igennem det samme som Maria og måtte undvære Kia i 2 uger mens hun stadig var hvalp da jeg blev smidt ud af min lejlighed fordi vi ikke måtte have hund :o(
Jeg endte med at købe det første hus jeg så på bare for at kunne få hende tilbage.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 92 Hunde: 2 Emner: 354 Svar: 6.181
Her tænker jeg at det nok vil være relevant for udlejer at vide... og allerede her kan man nok regne på lidt sandsynlighed for at du får lov.
Altså der er nok større sandsynlighed for at der bliver sagt ja til en malteser end til en mastiff, hvis du kan følge mig
Hvis udlejer er lidt hundekyndig, kunne det tænkes at samarbejdsviljen osse vil være mindre overfor meget gøende racer... for det er der altså ingen der gider høre på
... sagde hende, der blev vækket da min veninde/roomie tog på arbejde og hendes (møg-)køter i løbetid gav sig til at hyle og galpe nonstop, så man nu sidder med en kvalmende hovedpine - og en lyst til at sætte kræet ude i skoven vhja kabelstrips.
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 228
Jeg måtte heller ikke have hund i min gamle lejlighed, men jeg kontaktede udlejeren med billeder af racen jeg nu ville have og fortalte at det var en lille og meget flink hund - det kunne udlejeren ikke stå for, så jeg måtte gerne få lov at holde hund!
okt 2013
De ligger i omkring 45 cm skulderhøjde, og skulle være dejlige lærenemme dyr.
Hvis der er nogen der har forslag er de velkomne
Ingen husdyr tilladt, HVAD GØR JEG??