3.019 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Karina
Karina
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Ingen husdyr tilladt, HVAD GØR JEG?? Ingen husdyr tilladt, HVAD GØR JEG??

Fra lille af, har jeg drømt om min helt egen hund. Jeg er for lidt over et halvt år siden flyttet ind til min dejlige kæreste i hans lejlighed. MEN der hvor han bor er der ikke tilladt husdyr!
Vi bor et super lækkert sted som jeg egentlig ikke har lyst til at flytte fra (det er frygtelig svært at finde et godt sted sted hvor dyr er tilladt), men jeg er ulykkelig over at jeg ikke kan få, min ønskede hund.
Jeg spørger så, tror i at det er muligt at få en hund, selvom det står i kontrakten at man ikke må? Skal jeg gøre det alligevel (har en veninde som med succes har gjort det indtil videre, men også en kammerat der er blevet smidt ud for det)? Jeg har læst et sted at mange udlejere egentlig er ret ligeglade med det, men kun skriver det i kontrakten fordi det er visse dyr de vil undgå?? Eventuelt nogen der har erfaring på området?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ingen husdyr tilladt, HVAD GØR JEG??
  • #1   6. okt 2013 Jeps - fik advarsel om at hunden skulle fjernes indenfor en uge, selvom ejendomme havde utrolig mange hunde og at viceværten gik tur med et par stykker.
    Vi sagde selvfølgelig lejligheden op med det samme, men jeg skulle undvære min hund i en måned og det endte med at mine svigerforældre købte en lejlighed til 850.000 kr. fordi det stort set var umuligt at finde noget leje med husdyr tilladt.

Lad vær med bare at gøre det, snak evt. med dem der ejer ejendomme og forhør dig, du SKAL huske at få en ny kontakt hvis de giver dig tilladelse hvor I begge har skrevet under, ellers kan det bide dig i numsen noget så grusomt smiley

Held og lykke med fremtiden

• Karina
    Karina Tilmeldt:
    okt 2013

#2   6. okt 2013 Jeg ønsker ikke en masse kritik i dette indlæg smiley hvis det er en helt håbløs situation må jeg jo tænke på hvad der er bedst for hunden. Hundens velvære VIL komme i første række. Vil bare tjekke mulighederne for ikke at flytte fra det her skønne sted smiley

• #3   6. okt 2013 Spørg udlejer, om I kan lave en aftale, og få det så skrevet ned. :o)
    Men nej, jeg synes ikke, at I bare skal gå udenom kontrakten, det vil ødelægge meget for jer selv. :o)

• Karina
    Karina Tilmeldt:
    okt 2013

#5   6. okt 2013 Jeg vil helt sikkert prøve at forhøre mig hos udlejeren smiley gruer for det, for jeg bor i et lille privat selskab, som eges af gammelt gnavent ægtepar smiley

• #7   6. okt 2013 Jeg kender en opdrætter af katte, der i 40 år havde haft katte i sin lejlighed. Der kom ny administrator og så fik hun besked om, at hun kun måtte ha et dyr, som der stod i kontrakten. Hun måtte skille sig af med alle sine katte.

Jeg ville ikke turde med mindre alt er på plads. Det er ikke fair mod em hund at den skal skifte hjem fordi tingene ikke er efter reglerne. .

• Karina
    Karina Tilmeldt:
    okt 2013

#8   6. okt 2013 Det håber jeg! smiley og helt sikkert at der skal være styr på det smiley vil ikke risikere at hunden skulle til at skifte ejere og hjem

• #9   6. okt 2013 Ellers er der jo den mulighed, at man kan flytte, hvis der kommer ny udlejer :o)

• #10   6. okt 2013 Øhm
    Synes da ikke mit indlæg var negativt kritisk på nogen måde? Du spurgte om der var nogle der havde erfaring med dette, det havde jeg så derfor skriver jeg hvordan min situation var og du spurgte selv om man bare så igennem fingrene med det og det gjorde de ikke i mit tilfælde, og som en anden skriver er det jo synd for hunden.

Men lad mig da endelig vide hvad du synes jeg kritiserede negativt med?

• #11   6. okt 2013 Ved private udlejere kan man sommetider være heldig at få lov (sørg i så fald for at det bliver skrevet i kontrakten, en mundtlig aftale er svær at bevise, hvis han senere skifter mening).

LAD VÆRE med at anskaffe hund, hvor den ikke er tilladt -i risikerer at blive smidt ud, eller være skyld i et ENDNU en hund må omplaceres...

Hvis ikke udlejer er til at snakke med, må i jo flytte eller undvære husdyr -det er mulighederne.

• Hannah W
    Hannah W Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #12   6. okt 2013 Jeg ville spørge lejer pænt ad. Måske hvis i har råd så tilbyde at betale lidt ekstra så i kan få tilladelse til at have hund, hvis det kan hjælpe udlejeren om at ændre mening?

• #13   6. okt 2013 HUSK at få det på skrift, hvis det bliver til noget!

• #15   6. okt 2013 Det er meget muligt at husdyr som udgangs punkt ikke er tilladt, men at man kan få en særlig aftale... Det fik jeg i en andels bolig jeg købte, ..så får man tilladelse til den hund/kat/gris/ko man nu snakker om og selvfølgelig anskaffer man sig så kun den..

håber det lykkes for jer. Men få aftalen på plads inden i forelsker jer i en hund.

• Karina
    Karina Tilmeldt:
    okt 2013

#16   6. okt 2013 Maria D smiley det var slet ikke henvendt til dit indlæg overhovedet smiley jeg skrev lige hurtigt en ekstra kommentar, fordi jeg kunne forestille mig at der ville være kritik omkring hundens velvære smiley
    Havde ikke lige set at du havde været så hurtig at svare smiley intet ondt ment hehe

• #18   6. okt 2013 karina
    Ahh okay smiley Ja der kan hurtigt misforstås ting når man kommunikerer på skrift smiley Jeg ville også bare lige høre - for kunne nemlig ikke se det selv smiley

• Karina
    Karina Tilmeldt:
    okt 2013

#19   7. okt 2013 Nej hvor er det dejligt at folk er positive smiley
    Har lagt samme indlæg ind på sol.dk, og jeg fik smidt lige i hovedet at jeg var en forkælet tøs der bare ikke kunne vente med at få få få smiley

Det varmer om hjertet at folk herinde forstår og ikke dømmende smiley

• #20   7. okt 2013 har du tænkt på hvad du gør, hvis og såfremt at udlejer holder på nej til hund?
    For så står du jo og skal vælge imellem at opgive hundedrømmen eller flytte.

• Karina
    Karina Tilmeldt:
    okt 2013

#21   7. okt 2013 Hvis han holder på et nej, vil jeg græde mig selv i seng. Og eventuelt finde ud af med min kæreste om vi kunne flytte til noget andet lidt tidligere end vi havde regnet med smiley

• #22   7. okt 2013 Spørg helt sikkert inden, evt fortæl om dig selv og hvilken race det er og hvad der er godt ved den.
    Der hvor vi skal flytte hen nu her måtte der ikke komme hund med, så vi snakkede med ham, viste ham hunden og lavede aftalen at ødelægger den noget står det for vores regning, også må den ikke gø uafbrudt smiley
    Håber dette kan bruges smiley

• #23   7. okt 2013 Da jeg boede i ungdomsbolig sagde formanden for beboerrådet at det var okay at have kat selv om det stod i vores lejekontrakt at det ikke var.
    Jeg endte med at få en advarsel fra ejeren og en besked om at flytte hvis ikke jeg ville gå af med min kat.

Der kaldte vi sammen til beboerrådsmøde og da 14 husstande ud af 16 havde kæledyr fik vi godkendt at holde kæledyr hvis de boede ind = inden udekatte etc. og hvis vi skrev under på at vi selvf. erstattede alt de skulle finde på at ødelægge.

Jeg har dog også været igennem det samme som Maria og måtte undvære Kia i 2 uger mens hun stadig var hvalp da jeg blev smidt ud af min lejlighed fordi vi ikke måtte have hund :o(

Jeg endte med at købe det første hus jeg så på bare for at kunne få hende tilbage.

• #24   7. okt 2013 er det en bestemt type/race som du har kig på?
    Her tænker jeg at det nok vil være relevant for udlejer at vide... og allerede her kan man nok regne på lidt sandsynlighed for at du får lov.
    Altså der er nok større sandsynlighed for at der bliver sagt ja til en malteser end til en mastiff, hvis du kan følge mig smiley
    Hvis udlejer er lidt hundekyndig, kunne det tænkes at samarbejdsviljen osse vil være mindre overfor meget gøende racer... for det er der altså ingen der gider høre på smiley

... sagde hende, der blev vækket da min veninde/roomie tog på arbejde og hendes (møg-)køter i løbetid gav sig til at hyle og galpe nonstop, så man nu sidder med en kvalmende hovedpine - og en lyst til at sætte kræet ude i skoven vhja kabelstrips.

• #25   7. okt 2013 Enig med alle andre i at du skal prøve at spørge udlejeren.

Jeg måtte heller ikke have hund i min gamle lejlighed, men jeg kontaktede udlejeren med billeder af racen jeg nu ville have og fortalte at det var en lille og meget flink hund - det kunne udlejeren ikke stå for, så jeg måtte gerne få lov at holde hund!

• Karina
    Karina Tilmeldt:
    okt 2013

#26   7. okt 2013 Har haft kig på en finsk lapphund og er meget forelsket smiley ellers måske en norsk buhund smiley
    De ligger i omkring 45 cm skulderhøjde, og skulle være dejlige lærenemme dyr.
    Hvis der er nogen der har forslag er de velkomne

Kommentér på:
Ingen husdyr tilladt, HVAD GØR JEG??

Annonce