{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Barndoms hund? {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd, fandt jeg et par billeder frem af gemmerne af min barndoms race, desværre kan jeg ikke finde et af den allerførste, som var min nanny de første par år, det var en engelsk setter som fungerede som hyrdehund for min fars høns.. jo det gjorde han, vogtede dem for ræven.. skøn hund,
men så fik vi Shih tzu, som var relativt ukendte dengang. Choko som er på billedet, det første fra da han var hvalp, det var tilbage i 75-76 og det næste er fra 77 (jeg er selv fra 73 og ja det er yndige mig på billederne) og den anden hed Sasha og var to år yngre end Choko.

Ligger i inde med nogle barndomsminder med jeres 4 benede venner?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barndoms hund?
  • #1   8. okt 2013 hvalpen choko og lille mig

profilbillede
  • #2   8. okt 2013 og lige et sidste hvor lidt af den yngste, sasha er med på

profilbillede
  • #3   8. okt 2013 Desværre ingen billeder, men da jeg var helt lille havde vi ruhåret gravhunde. Senere kom der ruhåret hønsehund til, og så kom Jack russel terrierne smiley Eller Jow jeg har et billede af Ricky, som vi fik da jeg var 16 år

profilbillede
  • #4   8. okt 2013 Har desværre ingen billeder på computeren, men vi havde en golden da jeg var barn. smiley Årh, han var virkelig den skønneste.

• #5   8. okt 2013 Jeg fik først hund som 13 årig. Mine forældre er ikke rigtige hundemennesker, men efter at have haft mig i 13 år, kunne de godt se at det var jeg smiley Så der fik jeg/vi hund. Det var Jana som er oprettet herinde.

• #6   8. okt 2013 ps affotografer papirbillederne, det har jeg gjort med mobilen smiley

• #7   8. okt 2013 Jeg voksede op med denne dejlige dreng (Kerry Blue Terrier), som var til fra jeg var 5 og til jeg blev 16:

profilbillede
  • #8   8. okt 2013 Er vokset op med broholmere

Vi havde Sveske da jeg blev født, men hun døde da jeg var 5-6 år, så kan ikke huske så meget

Så fik vi Lystig , som er min soulmate smiley

profilbillede
  • #9   8. okt 2013 Og et fra da vi hentee hende i nord jylland

profilbillede
  • #10   8. okt 2013 Den første hund vi havde i familien, var en cognacfarvet mellempuddel, Bølle. Sidenhen fik vi Olfert, som var en Sankt Bernhardblanding - det er ham på billedet smiley

profilbillede
  • #11   8. okt 2013 Vi havde mambo smiley
    Han var en blanding af lab, kleiner munsterlænder og Skt berner...
    En mishandlet og meget forvirret hund, med den dejligste og glade hund trods hvad en havde været igennem.
    Har ham på min profil herinde..

Og ja det var mig ved ham...jeg havde normalt hår til rumpen, men fik endelig lov til at klippe det...og ja det blev så til denne grimme Fritz....og har haft langt hår lige siden igen smiley

profilbillede
  • #12   8. okt 2013 Da jeg var helt lille havde vi en lille hvid Pudel.
    Senere fik vi Laiko, en lækker Newfoundlænder han.
    Her sidder jeg med ham som hvalp

profilbillede
  • #13   8. okt 2013 Hvor er det hyggeligt at se!
    jeg husker nu pænt meget af hundene fra dengang, men var nu også altid sammen med dem, jeg skred hjemmefra en gang som 5 årig, og havde taget hundene med, den tur husker jeg faktisk, blev fundet af en patrulje der var på udkig efter en trodsig lyshåret pige i følgeskab med to tæppetissere, og kørt hjem med hundene på bagsædet af politibilen - der var stort! smiley

• #14   8. okt 2013 Her er den store bamse som voksen sammen med min mor, som sidder bagved smiley

profilbillede
  • #15   8. okt 2013 Voksede op med først springer spaniel og derefter airdale terrier....

• #16   8. okt 2013 Har ikke billeder digitalt af min barndoms hund, men det var en lille irsk setter tæve fra kennel Westklit.

Jeg havde meget glæde af hende fra jeg var 4-18 år, men set i bakspejlet og med min voksen viden om racen, så er det ikke et let race at have som familiehund..... Nøj vi gik mange og lange ture på markerne;)

• #17   8. okt 2013 Vores første hund Maya. Og nedenunder ses Basim, min første egen hund, da han var hvalp.

profilbillede
  • #18   8. okt 2013 Her er Maya som hvalp.

profilbillede
  • #19   8. okt 2013 LOL - Einstein...Der kan man da snakke om størrelsesforskel smiley

• #20   8. okt 2013 Det var der nemlig smiley Og min bror elskede at tage billeder af dem sammen, da Basim var hvalp smiley Så dem har vi nogen stykker af smiley Her er de sammen, hvor han er blevet lidt større smiley

profilbillede
  • #23   8. okt 2013 Afghanerne er nu super elegante .. Det er da sjovt at se.. men det ser ikke ud til at mange af jer har "overtaget" barndommens race?
    Jeg havde en engelsk setter da jeg var 18 og lige flyttet hjemmefra, det var dog min fars, som han fik senere i livet, da den sidste shih-tzu var gammel. Jeg overtog ham og en ruhåret gravhund, da min far gik hen og døde så jeg har ikke været uden hund mere end få uger da jeg flyttede. Min første boxer fik jeg som 19 årig samtidig med jeg havde setteren og gravhunden, og så var stilen ligesom lagt smiley

• #24   8. okt 2013 Min første hund var Blackie - vi fik ham da jeg var 11. Han blev desværre kun 4 smiley
    På billedet er han sammen med Bailey, min anden hund, som jeg fik, da jeg var 12. Ham havde jeg indtil jeg var 20

profilbillede
  • #25   8. okt 2013 Min mor havde en pomeranian da jeg var spæd.. Den var desværre totalt overbeskyttende over for mig og det endte med at den bed en fremmed der gik forbi barnevognen, så han blev aflivet..
    Senere fik vi en rottweiler blanding.. Den døde af parvovirus kort efter vi fik den smiley

Og så har vi ikke haft andre hunde.. Jeg købte så min husky for næsten 5 år siden, og min mor har i dag en langhåret gravhund..

• #26   8. okt 2013 Jeg er nu stadig helt skudt i Newfoundlænderen, men når man bor i en 2-vær på 69 m2 fordelt på 4 plan, er det ikke lige en race som egner sig smiley

Pudel kan jeg nu også godt lide - især de store.
    Kan iøvrigt svagt huske vores lille pudel, som havde lært en masse tricks og kunster (min fars tålmodige træning). Den havde f.eks. lært at sidde på bagdelen indtil den fik "fri". Men engang vi havde gæster, havde min far glemt den, indtil mor opdagede, at den stakkels lille hund blev siddende der med forbenene i vejret og var lige ved at vælte! - ved ikke hvor længe den havde siddet sådan, men stakkels lille pus smiley

Jeg blev så i barndommen også helt tosset med spidshunde, bl.a. efter at jeg havde været i Grønland, så det er nok dem, mit hjerte brænder mest for idag smiley

• #27   8. okt 2013 I mit barndomshjem havde vi katte, men ''mín" højt elskede hund var Vimmer, som jeg i nogle år gik tur med hver dag, når jeg kom hjem fra skole.

Han var en tyk, forsømt lille gråhvid hund, noget lig en krøllet foxterrier. Han lugtede fælt og gik ikke så godt, men han sad hver dag og ventede ved hoveddøren på, at jeg kom. Hans familie gik aldrig med ham.

Jeg husker endnu tydeligt den dag, jeg kom for at hente ham og fik at vide, at han var blevet aflivet.

• #28   8. okt 2013 Natravnen: du har sikkert været lyset i hans triste liv, sørgelig skæbne smiley

• #30   8. okt 2013 Jeg har heller ingen billeder på com af de 2 hunde vi har haft i min barndom. Begge var schæfere, Hassan som blev 14 år, og efterfølgende King som blev aflivet pga allergi da han var 7 eller 8..
    Begge fuldstændig fantastiske hunde, som min far havde opdraget virkelig godt.. Han kunne styre King med håndbevægelser.. Det var virkelig fascinerende.. smiley

• #31   8. okt 2013 hehe jeg er også blevet bidt, en god lang flænge få mm fra det ene øje som barn, af en fasters gravhund. Men fik nu alligevel en ruhåret smidt i nakken da jeg stadig boede hjemme, en angst, tævet størrelse som der blev lagt år i at få gjort til en velfungerende hund. jeg har intet imod racen, men tror aldrig jeg får flere.

• #32   8. okt 2013 Ikke vores hund men naboens, men har vidst aldrig været bange for hunde smiley vi fik først hund da jeg var omkring 12 år ....

profilbillede
  • #33   8. okt 2013 jeg har desværre ikke et bllede på computeren af den hund min familie havde da jeg var helt lille 0-5 år (ca.) det var en lab blanding en rigtig sød sort hund med hvidt bryst smiley

men jeg har af min elskede lille vaks, som jeg fik da jeg var ca. 9 år gammel imellem jul og nytår. Han er oprettet herinde smiley
    han blev 7 år gammel, og mistede ham sidste år i juni.

profilbillede
  • #34   9. okt 2013 Puha - min barndoms hunde er fra den tid (er fra 72), hvor billeder var noget man fik trykt på papir hos fotohandleren, så kan ikke lige flashe min barndoms Ruhårede Foxterriers på nettet. Da jeg var 13 år gammel fik jeg min egen; hun hed Honeyfox Cico, men jeg kaldte hende Sisse. Med hende opdagede jeg det sjove ved lydighedstræning, som jeg har dyrket lige siden.

• #35   9. okt 2013 Mette Marie; de billeder jeg har lagt ind, er blot affotograferet fra et papirbillede med mobilen, resultatet er ganske fint synes jeg. (er selv fra 73)

Kommentér på:
Barndoms hund?

Annonce