{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

At lære kat at være ude et nyt sted {{forumTopicSubject}}

Mine forældre har for nyligt fået en ny kat. Den har self den første tid været holdt inde, men skal på sigt gerne være inde/udekat (primært ude).
Katten vurderes at være omkring 3-4 år, den er hentet hos nogen der have taget den ind, da den gennem længere tid var kommet i deres have og trængte gevaldigt til lidt kærlig pleje og behandling for orm, øremider mm. Hos dem har den kunnet gå ud og ind, men har mest været ude. De har haft de i omkring 3 uger og inden da har den så været 100% ude i lang tid.

Nu er missen jo så flyttet ind og faldet til hos mine forældre, og de vil godt til at have den lidt ud. Men det er katten altså ikke enig i. Skal den ud må den bæres, og så miaver den højlydt hvor den blev sat af, eller går til døren og vll ind og er tydeligt utilfreds.

Ingen af os er de store kattemennesker, men min umiddelbare tanke er jo at han nok ikke er helt tryg ved sine nye omgivelser. Men hvad gør man så, for at vænne missen til det ye sted, så den forhåbentligt vil være mere ude? Det var jo ikke meningen at de skulle have indekat.

Pt er min mor med ham når han er ude, men det får ham altså bestemt ikke til at have lyst til at blive ude.


Kommentarer på:  At lære kat at være ude et nyt sted
  • #1   23. okt 2013 hvorfor skal han være ude kat? smiley

  • #2   23. okt 2013 Fordi han gerne skulle være musejæger på gården smiley

    Den gamle kat de havde, tøffede med rundt udenfor, jagede lidt og fulgte ellers med i hvad de gik og lavede, og så gik han ellers med ind om aftenen, og det var lidt tanken med den nye mis at det skulle den osse.
    Det er ikke sådan at den slet ikke må komme ind, men den skulle altså gerne opholde sig udenfor det meste af tiden. Og derfor havde de jo netop osse valgt en kat som var vandt til at være ude.
    Forstå mig ret, de er glade for deres dyr, ose den nye mis, den er super sød og meget kælen, men menigen var altså ikke at den skulle være indekat der kun var der for at optage sofaen dagen lang smiley


  • #3   23. okt 2013 arh okay hehe, min kat jeg har her hjemme vil gerne ud men må han ikke da jeg er bange for han bliver kørt ned smiley men kan i ikke prøve at fodre den uden for eller noget der hvor den skal være muse jager smiley

  • #4   23. okt 2013 Missen bor på en gård et godt stykke fra vej og andet farligt -og med langt til naboer den evt kunne genere, så et liv som udekat med sofarettigheder synes jeg jo må være skønt, men katten er åbenbart ikke enig smiley

    Det kan da godt være man skulle flytte fodringen udenfor -eller måske bare i stalden om ikke andet, så er springet fra inde til ude da ikke helt så stort



  • #5   23. okt 2013 ja smiley tror måske det med fodring kunne virke hehe men ved ikke så meget om katte ved bare ham her hjemme er uening i han kun må være inde for smiley

  • #7   23. okt 2013 Det kommer helt af sig selv når han er blevet tryg.
    Hvis ikke andet, så begynder han at rende ud når vejret bliver bedre og man begynder at have døre og vinduer åbent.

    hvis jeg var kat, så gad jeg hellere ikke rende ude i det her vejr...................regn og kulde nej tak. smiley smiley


  • #8   23. okt 2013 Altså vi har haft 18 grader de sidste par dage smiley

    Men jeg siger til min mor at hun må være lidt tålmodig, så skal misser nok lære det -pt har han kapret et lammeskind ovenpå vaskemaskine/tørretumbler og flytter sig udelukkende derfra og til kattebakken
    -nå a, og hen og gnubbe sig lidt op af hundene som er sikre på at det er en alien derkun er flyttet ind for at spise alle små hunde i verden smiley


Kommentér på:
At lære kat at være ude et nyt sted

Annonce