{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Lære hunden, at kunne leve med kat(te) {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle på HG smiley

Jeghar en dejlig "lille" fjæser (schæfer) han, på små 5 år, han har akdrig kunne li synet af katte.

Kan han slippe af sted med det, jagtede han dem.

Nu er det sådan, at jeg gerne vil kunne lære ham, at kunne leve med katte, hjemme. Har en rigtig god ven, som har et par katte. Men hvis det skulle udvikle sig til et forhold + evt.senre til noget sammenflytning, ville det jo ikke være så heldigt, hvis dyrene ikke kunne leve sammen.

Men hvordan kan man lære, hvis man kan, en hund at leve med katte?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lære hunden, at kunne leve med kat(te)
  • #1   29. sep 2009 Mine forældres hund gik fuldstændig amok, havde aldrig mødt katte - men vidste godt at det var mad.

    Da de overtog hunden, havde de selv et par katte - så hunden kom i snor indenfor, kattene holdte sig på afstand ... så gik der et stykke tid, hvor det foregik på den måde, derefter gik det hurtigt med at acceptere at kattene skulle være der.

    I dag er der INGEN problemer med katte, heller ikke kaniner og fugle osv, nu er hun ligeglad. smiley


  • #2   29. sep 2009 kan da fortælle hvad jeg gjorde..
    Jeg var plejemor i længere perioder for min brors Rottweiler da den levede...
    De kom ude fra en gård og den HADEDE katte.. Han gik TOTALT amokka når han så en og det var ligemeget om det var tæt på eller langt væk...

    Så da jeg begyndte at skulle ha' ham var det jo spændende med ham og mine to katte...
    Min bror var ret nervøs for at Zeus skulle æde kattene i een mundfuld når han så dem, men jeg havde så meget tiltro til mig selv at jeg mente at det kunne jeg "ordne"

    Første gang Zeus kom med ind i lejligheden havde jeg ham i snor... Mine katte tittede ud i gangen hvor vi stod og Zeus blev spændt som en flitsbue.. Jeg holdt godt fast i snoren og snakkede roligt til ham mens jeg sagde nej og gav et lille ryk i snoren når han gjorde tiltag til at hoppe mod kattene..
    Dernæst satte jeg mig på en stol med Zeus ved siden af i snor..
    Min hunkat satte sig tæt på og gloede på ham og han sad og kiggede MEGET intenst på katten... Hver gang han begyndte at knurre sagde jeg roligt nej til ham....

    Sådan var det i et stykke tid... Over nogle dage.. Langsomt vendte hadet til nysgerrighed og efter 5-6 gange i samme rum tog jeg snoren af ham og han fik lov at nærme sig kattene, skarpt overvåget af mig dog ....

    Og faktisk fra den dag var han bare DYBT facineret af mine katte. Når han kom for tæt på, fik han en lussing og måtte gå lidt væk...

    Det resulterede i at når han så så en fremmed kat udenfor så kiggede han interesseret på den istedet for at gå totalt amok og ville dræbe og flå den....



    Ved ikke om det er noget du kan bruge til noget, men det var i hvert fald sådan jeg gjorde og det


  • #3   29. sep 2009 Det er noget af det sværeste...
    Selføllig findes der metoder man kan benytte sig af, hvilket jeg ikke vil komme nærmere ind på her.

    Babett kan heller ikke li katte, og det er af den simpel grund, da Babett var ca. 9uger gl, løb hun hjem, og op til vindfanget, her sad der en stor hankat, den sad lige i synet på Babett,
    Så siden den gang, så skal alt hvad der hedde katte, bare dø,
    som Babett opfatter det.....

    En god kat - er en død kat.



  • #4   29. sep 2009 Det skal selvfølgelig være humanne metoder smiley

    Stine P: det var også noget i den stil jeg havde tænkt på smiley

    Det bliver nogle dage med snor på så smiley


Kommentér på:
Lære hunden, at kunne leve med kat(te)

Annonce