1.719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Vilde killinger i haven. Vilde killinger i haven.

Hejsa

Jeg har ikke en bruger på kattegalleri, og tænkte at det kunne være nogen herinde kunne svare på mine spørgsmål.

Der hvor min mor og far bor, er der mange katte. Ingen af disse katte er kastereret eller andet, så der bliver avlet i flæng.
Nu er der så dumpet 2 killinger i min mors hæk, og de er ikke ret gamle. 2-3 mdr.
De piver og står foran mine forældres dør. De vil ikke snakkes med, men de tigger rigtig meget. Og de fryser nok også.

Der er ringet til internatet i brande, men de siger de skal fremlyses/efterlyses først, men de tilhører ingen steder, så der kan ledes længe smiley

Hvad gør man i denne situation? Hun må ikke tage kattene ind for min far, men hjælper det overhovedet killingerne at stille mad ud? Kan sådan nogle små nogen selv finde læ osv?
-Hun vil ihvertfald ikke lade dem sulte eller fryse ihjel. Der skal findes en løsning.

Hvis nogle der har nogen ideer, så modtages de med kyshånd!

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vilde killinger i haven.
  • #1   20. nov 2013 Jeg ville indfange dem, og få dem aflivet.

• #2   20. nov 2013 De må ind hvad med en garage? En god papkasse foret med aviser og klude, de bør have killingefoder og evt også killingemælk.

• #3   20. nov 2013 Ring evnt til dyrenes 112 det er på nummer 1812 de kan sikkert vejlede

• #4   20. nov 2013 Ring igen, sig i har rendt rundt i nabo laget og spurgt uden held, og killingerne er så små og sultne. De skal tage dem, alternativt ring 1812.
    havde også et cirkus med db her i sensommeren ved en åbentlyst dumpet killing.
    jeg lavede en scene hos både kredsformand, db samt 1812, før nogen rykkede.
    og samme forrige år, men den beholdt vi, da db ville have mig til at aflive hende, fordi hun var så afmagret og virkelig et skravl. Men hun havde kampgejst, så synes hun skulle have chancen.

• #5   20. nov 2013 Det vil nok også ende i en aflivning, hvis der ikke findes andre løsninger. Syntes bare lige at alt muligt skal afprøves.

Min mor havde også kraftigt overvejet at stille noget ud til dem, men så er hun bange for at alle de andre vilde katte kommer og bor i hendes have. Der er RIGTIG mange katte derude i den by, og jeg ved ikke om andre katte kan gøre killingerne fortræd for at komme til deres mad?

Jeg giver min mor nummeret med det samme. Tak bodil smiley

• #7   20. nov 2013 MLA, der bliver ringet til 1812 smiley Håber de kan hjælpe

• #9   20. nov 2013 hvis i fodre den så er den fremover jeres ansvar siger loven så det ville jeg ikke gøre hvis i ikke vil beholde dem. ring til 1812. alternativt jeres egen dyrlæge og hør hvad i skal gøre.

• #10   20. nov 2013 Hun har intet givet dem endnu .. Det eneste de har gjort indtil videre er at "skræmme" dem væk. Men de bliver, og min mors hjerte er løbet af med hende.
    Hun vil også tage dem til aflivning, hvis det er det bedste.
    Hun ønsker udelukkende at hjælpe disse 2 killinger. På den ene eller anden måde. Om det er aflivning eller fodring. Der var bare brug for nogle råd på vejen, for vi aner INTET om katte, desværre. smiley

Jeg har lige prøvet 1812, og jeg kunne ikke komme igennem, så jeg prøver igen senere. smiley

• #11   20. nov 2013 "hvis i fodre den så er den fremover jeres ansvar siger loven så det ville jeg ikke gøre hvis i ikke vil beholde dem. ring til 1812. alternativt jeres egen dyrlæge og hør hvad i skal gøre."

Nej, Det siger loven IKKE!

Det er KUN Dyrenes Beskyttelse, der har den holdning.
    Selvfølgelig bør man give de arme kræ noget at spise, til der kan foretages videre.

PS: Desuden sladrer katte ikke, hvis man har givet dem noget mad.

• #12   20. nov 2013 Jeg bliver overrasket, hvis Dyrenes Beskyttelse vil hjælpe med noget. Så du skal ikke få dine forhåbninger op...

Jeg ved, at Dansk Dyreværn Aarhus "regulerer" vildkattene for Aarhus Kommune. Måske nogle gør det samme for jeres kommune?

• #13   20. nov 2013 Vi havde vildkatte i stalden der var ved at drive os til vanvid - og bedst som vi havde fået styr på dem kom der nye killinger til.
    Jeg kontaktede 1812 og de oprettede en sag og vendte tilbage med et journalnummer og jeg fik lov at tage dem til dyrlæge og få dem aflivet på deres regning, da det jo ikke var mine katte.

• #14   20. nov 2013 Jeg ved ikke om det er fordi jeg er helt idiot, men jeg kan ikke rigtig finde andet her i nærheden ud over brande dyreinternat man kan ringe til? Og nej de virkede ikke til meget hjælp. De syntes sagtens der kunne bruges tid på at lede efter "ejeren" selvom vi jo ved de sikkert blev født i hækken. Mine forældre havde bare regnet med at de ville flytte , som alle de andre vilde katte i kvarteret. Men det kan jo være de har mistet deres mor eller sådan noget siden de pludselig opsøger mennesker. Ja jeg ved det ikke.

Hader den kolde tid indhenter alle de triste dyre-skæbner. ØV!

• #15   20. nov 2013 Hvilken kommune drejer det sig om?

• #16   20. nov 2013 Så fik jeg fat i 1812!. Sød pige som lover de kontakter mig indenfor 24 timer med en forhåbentlig løsning smiley

Så om de bliver aflivet eller får hjem ved jeg ikke, men de bliver hjulpet.!

Gud en lettelse.

Tusinde tak for alt hjælpen herinde!

• #17   20. nov 2013 Lyder godt! Hellere aflivning end de skal gå på må og få, og enten dø en kummerlig død, eller bidrage til endnu flere katte til næste år.
    det burde være lovpligtig at neutralisere fritgående katte, sikke mange problemer der kunne undgåes på sigt.
    drømmetænkning - i know.

• #18   20. nov 2013 Ja MLA der er vi helt enige! Syntes det er grotesk at folk er så ligeglade med om deres katte dumper killinger rundt omkring smiley

• #21   20. nov 2013 Prøv også at kontakte Hittekilling, det er en privat forening som hjælper hjemløse katte.

http://www.hittekilling.dk/

• #23   22. nov 2013 Karin beklager jeg havde ikke set at tråden fortsat.

Vi har ikke haft killingerne i hænderne, så jeg aner ikke om de har mider desværre smiley Min mor snakkede med en masse der hvor hun bor, og det viser sig at nogen har haft hygge-fodret på killingerne, for derefter at være ligeglad.
    Killingerne er ikke blevet hentet af nogen, da det virker lidt til at 2 er en bagatel, når der er så mange vilde katte i danmark smiley
    Killingerne har ikke været set i over 1 dag, men min mor har lovet mig, at give dem noget læ, og prøve at fange dem næste gang hun ser dem smiley

Det eneste vi kunne gøre var at gøre kommunen opmærksom på problemet med vilde katte, og det var så det.... Desværre smiley

Kommentér på:
Vilde killinger i haven.

Annonce