Vilde killinger i haven. Vilde killinger i haven.
Hejsa
Jeg har ikke en bruger på kattegalleri, og tænkte at det kunne være nogen herinde kunne svare på mine spørgsmål.
Der hvor min mor og far bor, er der mange katte. Ingen af disse katte er kastereret eller andet, så der bliver avlet i flæng.
Nu er der så dumpet 2 killinger i min mors hæk, og de er ikke ret gamle. 2-3 mdr.
De piver og står foran mine forældres dør. De vil ikke snakkes med, men de tigger rigtig meget. Og de fryser nok også.
Der er ringet til internatet i brande, men de siger de skal fremlyses/efterlyses først, men de tilhører ingen steder, så der kan ledes længe
Hvad gør man i denne situation? Hun må ikke tage kattene ind for min far, men hjælper det overhovedet killingerne at stille mad ud? Kan sådan nogle små nogen selv finde læ osv?
-Hun vil ihvertfald ikke lade dem sulte eller fryse ihjel. Der skal findes en løsning.
Hvis nogle der har nogen ideer, så modtages de med kyshånd!
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.803
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
havde også et cirkus med db her i sensommeren ved en åbentlyst dumpet killing.
jeg lavede en scene hos både kredsformand, db samt 1812, før nogen rykkede.
og samme forrige år, men den beholdt vi, da db ville have mig til at aflive hende, fordi hun var så afmagret og virkelig et skravl. Men hun havde kampgejst, så synes hun skulle have chancen.
okt 2012
Følger: 16 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 296
Min mor havde også kraftigt overvejet at stille noget ud til dem, men så er hun bange for at alle de andre vilde katte kommer og bor i hendes have. Der er RIGTIG mange katte derude i den by, og jeg ved ikke om andre katte kan gøre killingerne fortræd for at komme til deres mad?
Jeg giver min mor nummeret med det samme. Tak bodil
okt 2012
jan 2006
Følger: 11 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 4 Svar: 91
okt 2012
Hun vil også tage dem til aflivning, hvis det er det bedste.
Hun ønsker udelukkende at hjælpe disse 2 killinger. På den ene eller anden måde. Om det er aflivning eller fodring. Der var bare brug for nogle råd på vejen, for vi aner INTET om katte, desværre.
Jeg har lige prøvet 1812, og jeg kunne ikke komme igennem, så jeg prøver igen senere.
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
Nej, Det siger loven IKKE!
Det er KUN Dyrenes Beskyttelse, der har den holdning.
Selvfølgelig bør man give de arme kræ noget at spise, til der kan foretages videre.
PS: Desuden sladrer katte ikke, hvis man har givet dem noget mad.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Jeg ved, at Dansk Dyreværn Aarhus "regulerer" vildkattene for Aarhus Kommune. Måske nogle gør det samme for jeres kommune?
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 3 Emner: 6 Svar: 261
Jeg kontaktede 1812 og de oprettede en sag og vendte tilbage med et journalnummer og jeg fik lov at tage dem til dyrlæge og få dem aflivet på deres regning, da det jo ikke var mine katte.
okt 2012
Hader den kolde tid indhenter alle de triste dyre-skæbner. ØV!
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
okt 2012
Så om de bliver aflivet eller får hjem ved jeg ikke, men de bliver hjulpet.!
Gud en lettelse.
Tusinde tak for alt hjælpen herinde!
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.165
det burde være lovpligtig at neutralisere fritgående katte, sikke mange problemer der kunne undgåes på sigt.
drømmetænkning - i know.
okt 2012
maj 2009
Følger: 3 Følgere: 31 Emner: 188 Svar: 10.561
http://www.hittekilling.dk/
okt 2012
Vi har ikke haft killingerne i hænderne, så jeg aner ikke om de har mider desværre
Killingerne er ikke blevet hentet af nogen, da det virker lidt til at 2 er en bagatel, når der er så mange vilde katte i danmark
Killingerne har ikke været set i over 1 dag, men min mor har lovet mig, at give dem noget læ, og prøve at fange dem næste gang hun ser dem
Det eneste vi kunne gøre var at gøre kommunen opmærksom på problemet med vilde katte, og det var så det.... Desværre
Vilde killinger i haven.