{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.210 visninger | Oprettet:

Vil ikke udlevere min hund :( {{forumTopicSubject}}

Hej Alle....

Det forholder sig sådan, at min mor's x-mand har passet min hund, og nu vil han ikke udlevere ham til mig igen smiley
Der har været en masse ballade, og nu mener han, at han bare kan beholde MIN hund!!!
Kan man bede politiet om at hente ham?? Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op?
Han er i gode hænder, og ved der ikke vil ske ham noget der hvor han er....
Men ved ikke hvad jeg skal stille op?? Det er vel det samme som tyveri??
Er bare grædefærdig!!! Min dreng betyder så meget for mig :,(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil ikke udlevere min hund :(
  • #1   30. dec 2013 Politiet kan ikke hjælpe dig, når du selv har givet manden hunden.
    Kan I ikke finde en fredelig aftale, er der kun det civile retssystem der kan løse det


  • #4   30. dec 2013 Nej hvis man selv aflevere en "genstand" er den per definition ikke stjålet.


    Man kan hypotetisk anmelde for bedrageri, men den holder næppe


  • #5   30. dec 2013 Stemmer i med housebuster -der har faktisk været flere af den slags sager de seneste år, og det er hver gang slået fast, at det vbare ER rigtigt svært at få sin hund retur, hvis man frivilligt har overdraget til nogen til pasning, og de så ikke vil aflevere den igen.

    Der er ikke tale om tyveri eller andet som politiet kan handle på. Så er han slet ikke til at tale til fornuft, må man gennem retten for (forhåbentligt) at få hunden retur.
    Måske en trussel om advokat eller et brev fra en advokat (tjek din indboforsikring, ofte er der noget advokathjælp med) få ham på andre tanker.

    Hvad begrunder han det med -at han ikke vil aflevere den altså?


  • #6   30. dec 2013 Som der nævnes, har der været flere sager, hvor personer har haft svært ved at få hundene tilbage efter pasning. Det er åbenbart den der passer hunden i x antal måneder, der ejer den - ikke nødvendigvis den der står på papiret. Det er noget mærkeligt og indviklet noget, og for det meste giver det slet ingen mening.

    Hvad hvis du møder op hos ham? Hvad gør han så?


  • #7   30. dec 2013 Hvor længe har han haft hunden?

    Jeg havde nu nok forsøgt med politiet uanset. Forklaret hvad der er sket.


  • #10   30. dec 2013 De gange nogen jeg kender har været involveret i lign. siger politiet at de er bundet på hænder og fødder og ikke kan hjælpe. De har dog HVER gang ligefrem opfordret til selvtægt = stjæl genstanden tilbage. Den ene gang var der tale om en hest.

    Så sikke noget bøvl da begge parter jo endte med at ringe til politiet om den hest.


  • #13   30. dec 2013 hvis det var mig havde jeg henvendt mig til politiet ,det er din hund man kan da ikke bare tro man kan beholde den ,hvorfor skulle politiet ikke hjælpe?

  • #14   30. dec 2013 Gud hvor har jeg lyst til at hjælpe dig jeg bliver rasende over sådan noget

  • #15   30. dec 2013 Inger: Medmindre der findes en kontrakt eller vidner på at hunden ikke var en gave, kan politiet ikke gøre noget. Sådan er loven.

    Godt nok er mundtlig aftale bindende men så skal man igennem retten.


  • #16   30. dec 2013 Hvis han har haft hunden længe, kan han overføre den i sit eget navn, uden din underskrift.
    Og mener faktisk der er fastsat en grænse, så hvis han har haft hunden længere end det, så er det hans hund lige meget hvem der står som ejer, da hundens ejer i følge loven, er den som tager sig af hunden. Søg på det, ved der har været en tråd herinde, hvor de fandt loven omkring det.


  • #17   30. dec 2013 Hvor længe har han passet hunden, og hvor gammel er den?

  • #19   30. dec 2013 Minion - Jo hvis det skrider en periode, kan ikke huske hvor perioden skiller, men så ses det ikke som pasning, men som ejerforhold.

  • #21   30. dec 2013 Kan du ikke bare besøge ham og snuppe hunden med tilbage?

  • #23   30. dec 2013 Jeg mener fuldstendig det samme som minion

  • #26   30. dec 2013 Han har vel bare passet den som vi andre får passet vores hunde ,eller vi passer andres Så kan man da ikke bare beholde andres hunde

  • #28   30. dec 2013 ok Camilla det anede jeg ikke

  • #29   30. dec 2013 Hvorfor vil han ikke udlevere??
    Jeg tænker skylder du ham penge? Har han fx haft udgifter på din hund?
    Nogen gange var det nok rart at høre sagen fra en anden side;)


  • #30   30. dec 2013 Jeg har betalt foder, dyrlæge, forsikring osv. han står i mit navn!!
    Han har passet hunden 10dage.

    Hvorfor han ikke vil aflevere er en privat sag, men min mor og ham blev skilt her fornylig.... Og det har voldt en masse problemer, som åbenbart skal gå ud over mig, min datter, og vores hund ??


  • #31   30. dec 2013 Hvis det er som du skriver så ring til politiet, efter kun 10 dage burde der ikke være problemer, jeg ville nok melde den stjålet smiley

  • #32   30. dec 2013 Jeg var gået ned og fortalt ham jeg skulle ha den hund, har du mødt op på adressen?
    Fortæl ham han ender med en politi sag hvis han ikk udlevere den hund!
    Jeg ville slet ikke kunne sidde hjemme og skrive på nettet om hvad jeg skulle gøre, hvis nogen nægtet at udlevere min hund efter pasning, jeg ville blive så sur i skralden at jeg ville gøre alt i min magt for at få mine drenge igen.


  • #34   30. dec 2013 Du kan godt melde den stjålet, men det får du intet ud af, da du selv har udleveret hunden.

    Jeg ville tage hjem til ham og hente hunden. Evt. tilbyde ham en sum penge - det er enormt uretfærdigt at man skal betale to gange for sin hund, og det burde ikke være nødvendigt. Men nogle gange hjælper det altså. :o)

    Politiet kan nok desværre intet gøre, selvom de sikkert gerne ville.


  • #35   30. dec 2013 Shit et fjols. Undskyld mig, tænk man kan gøre sådan noget smiley Håber du får din hund tilbage meget snart! Ville nok også forsøge at kontakte politiet og forklare hvad der er sket.

  • #36   30. dec 2013 Camilla - Jamen tror du helt ærligt, at jeg syns dette er sjovt/nemt?! Syns helt ærligt, at det der var en smule over stregen!!!
    Jeg sidder lige nu ret langt væk, jeg har ingen bil, og har også lige en pige på 4år!! Så kan desværre ikke BARE skride fra det hele!!!! Og tage hjem til ham, og skabe mig....
    Jeg ville bare gerne høre, og nogen havde nogle konstruktive og gode råd?! Evt. havde prøvet noget af det samme??


  • #37   30. dec 2013 Michelle B - Det bliver vist også planen.... Har en god kammerat der er advokat, tror lige jeg tager fat i ham også smiley

  • #38   30. dec 2013 Prøv at søg herinde, der har været en del sager om netop det samme. :o) Jeg kan dog ikke huske hvad de forskellige sager endte ud i, men prøv at søg dig frem til det, så kan du måske få lidt hjælp. :o)

  • #39   30. dec 2013 Lyder godt!! Håber der sker noget godt snart så i kan få jeres ven hjem igen. Sikke en frygtelig oplevelse og hvor er det sygt det overhovedet kan lade sig gøre og at det kan være så svært at få sin EGEN hund hjem igen smiley

  • #40   30. dec 2013 CTS - Må jeg prøve smiley

    Michelle B - Jeg er også rystet!! Det ligger bare så fjernt fra mig sådan noget smiley Det er jo ikke 'bare en hund', det er min datter's bedste ven, og han betyder SÅ meget for mig!! Elsker ham utrolig højt!!!
    Så man må sige, at man er lidt af en lort, når man kan finde på, at stjæle et kæledyr fra en pige på 4år :,(


  • #41   30. dec 2013 Ja præcis! Det er sgu ikke okay! Heller ikke selvom man har noget udestående med en anden. Det skal ikke gå ud over jer smiley Eeej han burde satme skamme sig!!!

  • #42   30. dec 2013 Han er bare ikke rask!! Og ja, det er hul i hovedet, at det skal gå ud over os!! Især hende der kalder ham 'morfar' smiley Øv altså....

  • #43   30. dec 2013 Jamen så må du da ringe til manden og sige at han stiller med den hund nu, ellers kommer politiet på banen med det sammen????

  • #44   30. dec 2013 Åh gud, for gåsehud af det smiley

    Hvordan skal hun kunne true med polititet hvis ikke hun ved de rent faktisk stiller op? Og vi ved jo ikke hvad hendes situation ellers er, så det er måske ikke så lige til.


  • #45   30. dec 2013 Ring til politiet, fortæl din situation om du ikk har mulighed for at kunne komme nogen steder pga din lille pige, så tror jeg nu nok de vil hjælpe. 10 dage og manden vil derefter pludselig ikke aflevere. Hun har sit på det rene, når hun både har hunden registeret og forsikret den under sig.

  • #46   30. dec 2013 Jeg skal i hvert fald gør alt hvad der står i min magt for, at få ham hjem igen!!!

  • #48   30. dec 2013 Camilla - Jeg tror desværre du kan være ret sikker på, at politiet ikke gør noget. Uanset om de vil eller ej, så KAN de ikke gøre noget, når hunden er udleveret frivilligt.
    Så kan det godt være at det lyder helt tosset og urimeligt - det er det også, men det nu engang sådan det hænger sammen.

    Buller - Jeg tror dog, at du har bedre chancer når nu den kun har været der 10 dage. Så burde den ikke være 'overgået' til ham på nogen måde. :o) Men hvis I ikke har nogen skriftlig aftale om, at hunden skal leveres tilbage en bestemt dato, så kan det være svært at bevise, at hunden ikke var en gave til ham.


  • #49   30. dec 2013 Loven er stadig sådan at om du låner din hund eller dit fjernsyn ud ("lader dem passe") uden kontrakt så kan den der låner tingene (hunden er en ting iflg. loven) beholde hunden/fjernsynet og påstå at du har givet ham/hende tingen som gave og politiet kan derfor intet gøre.

    Så du kan ringe nok så meget til politiet. Har du ikke kontrakt så MÅ de ikke gøre noget.
    Så er det som skrevet tidl. rettens vej ...

    Jeg ville få nogle til at hente den hund. Men det er jo ikke alle der har den mulighed.


  • #50   30. dec 2013 Jeg er ikke uenig i at det er en unfair lov, men skulle det så være sådan at den der står på papiret er ejer uanset hvad ?

    Men vil det så ikke være himmerige for hundehandlere ?


  • #51   30. dec 2013 Den der med at man "ejer hunden" efter en stykke tid, er altså en sandhed med modifikationer.

    Det handler om forsikringssager, hvor man anses som besidder når man har passet hunden i overraskende kort tid (så vidt jeg husker er der tale om få dage). Det betyder ikke at man rent juridisk ejer hunden, men at man som besidder har pligt til at få hunden forsikret -ejerens forsikring dækker nemlig ikke, hvis hunden har været passet hos en anden i et givent tidsrum.

    Så den regel gælder altså i forsikringsøjemed -det betyder IKKE at man bare kan melde sig som passer og så er hunden juridisk set min efter et stykke tid.

    Problemet med pasning og manglende udlevering af hund, er at når hunden er frivilligt overdraget, er der ikke tale om tyveri eller andet som politiet kan gøre noget ved.
    Man kan gå rettens vej og (forhåbentligt) få rettens ord for at man ejer hunden -her skal begge parter jo så prøve at bevise at de er retmæssig ejer, og det kan ske ved f.eks. at vise hvem der betaler foder, dyrlæge mm, hvem hunden er reg. hos osv..

    Eller alternativt som nogen foreslår -find nogen store gutter der kan "overtale" manden til at udlevere din hund. Det er så ikke os alle der kender sådan nogen -men måske alene truslen om advokat og en retssag kan få ham på bedre tanker, så man ikke behøver tænke vider ei de baner


  • #52   30. dec 2013 Ryan -hvorfor himmerige for hundehandlere? Selvom hunden du har købt kommer fra hundehandler, får du vel stadig omreg. den i DHR (det SKAL man jo). Så hvis blot du sørger for at få dine papirer i orden, er der jo ikke noget at komme efter for hundehandleren.

    Ved heste har man et ejercertifikat -heste har osse pas mm og pas, stamtavle og den slags er ikke bevis for ejerskab. Men ejercertifikatet ER, og det skal man naturligvis sørge for at få med (og udfyldt og sendt ind) når man køber hesten.
    Der HAR været sager hvor en gammel ejer dukker op med certifikatet i hånden og ønsker hesten udleveret, men hvis man som køber sørger for at få det med og få hesten omreg. er der ingen fare for den slags


  • #53   30. dec 2013 Jeg må undersøge mine muligheder.... Syns bare ikke det burde være nødvendigt, at få et par kammerater ud til ham!! Dvs. er det vel også ulovligt?? Altså, så stjæler de vel hunden fra ham?? Og det kan han jo bare melde så!!

    Kommoden - Hvor er det pænt af dig ??


  • #54   30. dec 2013 Buller-Bassen -man skal i hvert fald tænke sig om hvis man sender et par kammerater afsted. bryder de ind i hans hjem, kan de jo straffes for det. Så vælger man den løsning, skal vovsen altså udleveres frivilligt, eller snuppes uden at bryde ind i hjemmet

  • #55   30. dec 2013 Men det er fandme svært at styre sig, har mest lyst til bare at gå ind, og tage min hund!!! Satan jeg er tosset!!!

  • #56   30. dec 2013 Det kan jeg dælme godt forstå .-jeg havde osse været rasende!

    Og spørgsmålet er så om han rent faktisk ville anmelde det som tyveri, hvis man snuppde den. Det er jo ikke hans hund, og gad vide om han virkeligt ville lade det komme an på an retssag, hvis nogen kom og hentede den uden hans tilladelse? Men det er self et sats -for indbrud er altså ikke en sjov en at have på straffeattesten


  • #57   30. dec 2013 Michelle skal det så forståes sådan at jeg kan passe en hund for en der er på ferie og så omreg. hunden inden de er hjemme fra ferie ?


  • #58   30. dec 2013 Ryan -nej nej self ikke, så går ideen med det jo lidt tabt smiley

    Men lad os sige hunde havde et ejercertifikat (f.eks. blot den lovpligtige reg i DHR). Så får man ved købet udleveret ejercertifikatet inkl underskrift fra sælger (det kræves for at omreg. hunden). Så ender man ellers papiret ind til DHR (eller hvem der nu står for det) og for kræet omreg.

    Som det er nu, kan jeg jo uden tidl ejers underskrift, uden problemer få omreg hunden. jeg behøver blot udfylde et dokument om at reg.-papirerne er blevet væk, så kan jeg udfylde de nye papirer og få hunden i mit navn. Det kan man ikke bare sådan lige ved hestes ejercertifikat. Her SKAL man have underskriften fra den tidligere ejer (eller osse skal man et større bøvl igennem)
    Det betyder naturligvis at ved køb af hund, sal man altså sørge for at få ALLE de relevante papirer med, men det burde jo heller ikke være så fandens svært. Og vil/kan ejer ikke udlevere ejercertifikatet, jamen så undlader man at købe den hund eller venter til papirerne er i orden.


  • #59   30. dec 2013 Ja, det er en lidt tricky sag. Det er heller ikke altid den der har passer, plejet, betalt osv. der 'ejer' den. Der var for nylig en sag herinde, hvor en person havde fået en hund af en i familien/svigerfamilien, og derfor passet og betalt diverse. Pludselig kom tidligere ejer (den der havde givet hunden væk) og ville have hunden tilbage. De kom i retten, og tidligere ejer fik lov til at få hunden, selvom det var ny ejer der havde betalt alt og passet hunden i en lang periode (omkring et halvt år, så vidt jeg husker). Jeg kan ikke huske hvordan det forholdt sig med registrering, men det er meget muligt at ny ejer ikke havde fået hunden registreret. Hun kunne ikke bevise at hunden var givet som gave, og måtte derfor gå af med hunden.

    Så der er håb for dig TS, da han jo ikke har bevis på at hunden er en gave, og heller ikke har bevis på at han har betalt noget til/for hunden. :o) Men det er stadig ikke politiets ansvar, det skal igennem rette.

    Michelle - Nu er det ikke lige det sagen handler om, men det er faktisk endnu mere tricky med heste også, da det er den der har hesten opstaldet (altså staldejer) der har ansvaret for hesten, uanset ejerforhold. Dvs. at når jeg har min hest opstaldet ude, så kan jeg vælge ikke at komme mere, og så er det staldejer der står med ansvaret for, at hesten passes og plejes, ikke hestens ejer.


  • #60   30. dec 2013 CTS -det er korrekt, men det har jo intet som helst med ejerskabet at gøre -det er jo i forhold til dyreværnsloven og hvem der bærer ansvaret hvis ikke kræet får den nødvendige pasning og pleje.

    Hvad ejerskabet angår er det meget ligetil -den der har ejercert ejer hesten. Der har sågar været sager hvor en tidligere ejer til en hest der har været solgt flere gange siden, har kunnet få hesten retur fordi hun er dukket op med ejercert.
    -det er self ikke rimeligt, men omvendt, hvis man som ejer sørger for at få papirerne i orden, er der intet at komme efter


  • #61   30. dec 2013 Michelle - Du kan godt registrere en hund om, uden ejerens samtykke, og skulle det komme dertil hvor det endte med en sag, så skal det kunne bevises at hunden har været i din besiddelse i *biiip* antal tid. Kan ikke huske hvad det er de siger.

    Og ja, jeg er 110 % sikker, da jeg selv for nyligt har registreret en hund i mit navn, uden nogen form for samtykke fra "ejeren". Jeg skulle bare kunne bevise at jeg havde haft hunden boende.


  • #62   30. dec 2013 Mia og - Var den hund så registreret i en andens navn??
    For det burde ikke kunne lade sig gøre, hvis den er registreret i en andens navn....


  • #63   30. dec 2013 Ja, det var den.

  • #64   30. dec 2013 Michelle - Det var også bare mere for at sige, at mht. heste kan man pludselig hænge på en hest man ikke ejer. :o) Det er jo ikke som med hunde, hvor man kan aflevere hunden til ejers adresse, hvis denne ikke kommer og henter hunden efter endt pasning. Det kan man jo ikke med en hest :o)

  • #65   31. dec 2013 Mia -øøøhm ja, det har jeg jo faktisk osse skrevet. Jeg skriver helt nøjagtigt i indlæg #58:

    Som det er nu, kan jeg jo uden tidl ejers underskrift, uden problemer få omreg hunden. jeg behøver blot udfylde et dokument om at reg.-papirerne er blevet væk, så kan jeg udfylde de nye papirer og få hunden i mit navn.

    Jeg foreslår så istedet et ejercertifikat ala det man har hos hesten, hvor ejercert netop er bevis på ejerskab (modsat hunde, hvor hundereg ikke nødvendigvis beviser ejerskabet). Og hvor man ikke bare lige uden videre kan omregistrere til en ny ejer, uden at tidligere ejer har sat sin underskrift.

    Så jeg er ikke sikker på hvor du vil hen med dit indlæg til mig?


  • #66   31. dec 2013 CTS -tilgengæld kan du tage pant i en hest. Det er ikke helt så enkelt med en hund smiley

    Men det handler jo ikke om ejerskab -det handler om hvem der ha ansvaret ved misrøgt/manglende pasning. Selvom du har ansvaret for hestens pasning, så kan du f.eks. ikke sælge den og du har ingen rettigheder over den, for den tilhører jo stadig vedkommende med ejercertifikatet (som jo så gerne skulle være den samme som har kræet opstaldet)

    Her (i tråden altså) er der jo tale om at afgøre hvem der ejer hunden-og for hunde findes der ganske enkelt ikke noget dokument der entydigt afgør ejerskabet. Det synes jeg egentligt er lidt trist. For det burde jo være ret ligetil, men sådan er det så ikke.


  • #67   31. dec 2013 Michelle - Beklager, jeg har ikke fået læst ordentligt efter. Ups, det beklager jeg. smiley

  • #68   31. dec 2013 Michelle - Det er nemlig det med ejerforholdene omkring heste, der er lidt tricky.

    For som du siger, så har man jo som staldejer ingen rettigheder over hesten, selvom man har ansvaret for den og passer den som sin egen - fordi ejer ikke gider den længere. Mens det med hunde jo faktisk er omvendt - hvis man er den der passer hunden og betaler for den, så bliver man i mange tilfælde betragtet som ejer af hunden. :o)

    Det er sgu mærkeligt. Og ja, der burde være et dokument der afgør ejerskabet ved hunde.


  • #69   31. dec 2013 Var der ikke en tråd herinde for nogen tid siden, hvor en ex-kone krævede sin hund tilbage? Mener den havde boet hos mand og ny kæreste i et år tids. Så vidt jeg husker skrev de, at sagen var endt i retten, og at ex-konen havde fået medhold, så de skulle udlevere hunden. - Eller er jeg helt galt på den? Kan desværre ikke huske, hvad tråden hed...

  • #70   1. jan 2014 Jeg havde hentet min hund. Koste hvad det ville.

  • #71   1. jan 2014 der er mange indlæg .


    men som minon skriver:

    Man kan da ikke beholde en hund,.Fordi man nu har passet den ;;

    Det er jo ens "ejendom",som man har div.papirer på.

    Det vil da,svare til,hvis jeg satte mopsen,i privat pleje,fordi jeg skal på ferie.

    Mopsen står i mit navn,på div.papirer.,og evt.har betalt forud(og det ville jeg gøre)

    Så,vil jeg hente mopsen hjem,og privat plejen,nægter at udleverer mopsen.

    For mig at se,vil jeg kalde det tyveri,af "privat" ejendom ;;;

    hilsen
    vibeke,


  • #72   1. jan 2014 Verner, nej desværre høre det ikke ind under tyveri af hunden, for når man selv aflevere den er det ikke tyveri, derfor kan det ikke siges nok, at man Altid bør lave et stykke papir hvorpå flere forskellige ting står (f.eks. pasningens længde) underskrevet af både passer og ejeren af hunden.

    Buller-Bassen, håber virkelig du får ham tilbage!! *Krammer*


  • #73   1. jan 2014 aino

    tak så fik jeg det på plads

    Du skriver,der skal være en kontrakt ,men for at,DEN fungerer,så,skal den vel underskrives,af en eller anden,"juridisk" person ;;;ellers kan privatplejen,jo bare,sige:

    ,Vi,har da ikke lavet en krontrakt vedr. ,pasningens længde,og afhentning...

    Og,så tror jeg nok,HVIS,jeg skal på ferie,
    .ja så ,vil jeg nok benytte en hundepension

    m.v.h
    vibeke


  • #74   1. jan 2014 Nu som, tror også jeg kunne være lidt opfindsom i sådan tilfælde... hunden skal vel luftes, enten på tur eller i haven smiley finder det total grotesk at man sidestiller et liv med en død genstand, det burde ikke være sådanne.... og det DHR er da ikke ret meget værd, når man p*sser på hvem der står som ejer smiley

  • #75   1. jan 2014 Verner, ja det er nok det mest sikre smiley men vil også mene det er sikkert selvom det er privat, bare man husker at få lavet sådan en....

  • #76   1. jan 2014 ainoo

    tak for svar

    hilsen
    vibeke


  • #77   1. jan 2014 hvis der laves en kontrakt, så får begge parter jo en udgave der er underskrevet af begge... Så selv hvis passeren siger "sådan en har vi aldrig lavet" så har man selv en udgave hvor osse passerens underskrift figurerer smiley

    Så jeg tror såmænd ikke det er ødvendigt med advokater og hvad har vi blot for en pasningskontrakt -men man skal tænke sig om hvor man får passet sin hund, det viser flere af de triste historier der har været med folk der ike ville udlevere den hund de passede smiley

    Og så synes jeg altså stadig at det burde ændres så DHR-papirerne blev til et ejercertifikat istedet, og derfor var bevis på ejerskab -så skal man blot sørge for at få sin hund omreg. når man køber den, og så er man sikret... som det er nu findes der jo ingen sikkerhed overhovedet.


  • #78   1. jan 2014 Michelle, Nemlig smiley

    Ja! sådan kontrakt kan jo også være god for så mange andre ting, så som hvis nu der sker et uheld hvordan skal passer så reagere på dette osv.... hvis jeg var passer ville jeg ha det helt fint med der lå sådan stykke papir smiley

    Det burde slet ikke kunne lade sig gøre at registrere sig som ny ejer med mindre den forrige ejer har skrevet under! så ville det da virke ik? så kan man jo bare kontakte DHR og får besked om hvem ejeren er smiley


  • #79   1. jan 2014 michelle

    ja,selvfølgelig,skal passeren,også skrive under på kontrakten..

    Men sig mig,

    hvorfor vil en privat passer,nægte at,udleverer ens hund ;;;

    jeg forstår det bare ikke.hvad er motivet,for at beholde den hund man har i pleje ???

    m.v.h.
    vibeke


  • #80   1. jan 2014 Verner, smiley TS har svaret hvad hun mener ligger til grund i sine indlæg # 40 - 42.

    Men ja det er ikke godt at vide hvad der drøner igennem hovedet på sådan menneske, ret meget empati for andre mennesker kan de ikke ha vil jeg mene, måske fordi det er en billig - nem måde at få sig en hund? lyder ret vandvittigt, men kunne være en mulighed...?


  • #81   1. jan 2014 Verner -næææh jeg forstår det heller ikke. I de sager der har været, lader det til at der er tale om et forsøg på at straffe hundeejeren, eller en anden med tilknytning til hundeejeren så ejeren sådan set bare bliver et uskyldigt offer i en tvist mellem to mennesker.

    Jeg forstår ikke at man tager levende væsner som "gidsler" når man bliver uenige -men nogen tænker jo åbenbart i de baner.

    Aino -jeg tror der er nødt til at være en mulighed udenom tidl ejer, for de tilfælde hvor en tidl ejer f.eks. ikke har fået omreg hunden eller hvor papirerne bliver væk. Men det burde ikke være så simpelt som det er nu, hvor det bare kræver at man sætter sin underskrift på et stykke papir, og vupti står hunden i ens navn.


  • #82   1. jan 2014 TS, er der sket mere i sagen?

  • #83   2. jan 2014 Aino ja, jeg ville heller ikke være tabt bag en vogn i sådan en situation. Min hund skulle nok komme hjem til mig igen. Uden tvivl.

  • #84   2. jan 2014 Der er altid mindst 2 sider til en historie.
    Ofte er den ene side og den anden side. også sandheden


  • #85   2. jan 2014 Michelle, hvad så hvis det ejercertifikat bliver væk?

  • #86   2. jan 2014 Aino -netop derfor skriver jeg jo at der i sådanne tilfælde nok er nødt til at være en mulighed for at få udstedt et nyt... men det er jo bare ikke tilstrækkeligt sikkert, hvis man bare kan smide sin underskrift på et papir og så er hunden din.

  • #87   3. jan 2014 CTS, den tråd - sag du snakkede om er her http://www.hundegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/559404-tidligere_ejer_forlanger_hunden_tilbage___hjaelp#newest

    Det havde nok set anderledes ud, at der ikke havde været noget at komme efter hvis de havde registreret hunden hos DHR med det samme de havde fået den....

    Gætter på der intet nyt er om Bassen?


  • #88   3. jan 2014 Aino - Ja, det er vidst det emne. :o)

  • #90   6. jan 2014 Er den lille basse kommet hjem på fredelig vis?

Kommentér på:
Vil ikke udlevere min hund :(

Annonce