Hjælp!! Ustyrlig hvalp!! Hjælp!! Ustyrlig hvalp!!
Hej HundeGalleri!!
Min bedste kammerat, som bor ved min kæreste og mig, har en hvalp på snart 8 mdr (blanding af boxer, rottweiler og kleiner münsterländer), som på det sidste er blevet noget så ustyrlig..
Felix, som hvalpen hedder, er en stor selskabs hund og elsker at få opmærksomhed! Han er så sød og god, når der er nogle omkring, men lige så snart at der ikke er nogen hjemme eller omkring ham, så bryder fanden løs..
Har nu flere dage i streg kommet hjem til en lejlighed, hvor 2 papirkurve/skraldespande er blevet fuldstændig tømt ud over hele lejligheden, bøtter der bliver gennem tygget, stjæler ting fra borde, slikker på borde og glas, stjæler mad der står og køler af, stjæler strømper (som ellers var kommet over førhen) og listen kan blive ved..
Vil gerne have noget hjælp, til hvad vi kan gøre, da min kammerat (Felix's far) snart flytter i egen lejlighed og Felix skal med.. Det ville være en synd og skam at komme af med Felix, for hans far elsker ham over alt på jorden!!
Please! Om end ikke andet, så hvis nogen kender en hundeekspert i Viborg området, ville vi blive glade!!
(En billede af den søde bandit)
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
dec 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
Vi har snakket om at købe en aktivitetsbold til godbider til ham..
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
Han skal mentalstimuleres noget mere, det er sikkert en god gang lømmel alder i det også.
lad ham løse nogle problemer, aktivitetsbold, en kong genius mike er genial til at fylde mad i, evt. frossen dåsemad ell. lign, som kan give lang aktivitets tid. en tom papkasse, som han MÅ smadre, kan sættes frem når han skal være alene, evt. med lidt guf i, træning, øvelser, lær ham små tricks osv osv. alt sammen noget der giver noget til hjernen og ikke bare kondien.
ligeledes skal alt der ikke må pilles ved, fjernes når han er uden opsyn, eller i det mindste uden for rækkevidde.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
Måske vil han trives med at være i bur når han er alene hjemme, vi har haft både nogle der elskede det og følte sig trygge der og nogle som ikke brød sig om det, men det er forsøget værd, buret skal være stort nok til en hundekurv og stadig plads ved siden af den hvis der skulle ske et uheld en dag, så hunden ikke tvinges til at gøre det i kurven, hunden skal vænnes til buret ved at gøre det til et hyggeligt sted at være, et sted hvor man slapper af og feks. får et godt kødben mm.
En aktivitets bold tror jeg ikke er god, den kører ham nok nærmere op, det er bedre han kører ned i gear når han er alene hjemme.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 159 Svar: 12.793
Den skal stimuleres korrekt.
Og så velkommen til lømmelalderen. Det næste år bliver en udfordring.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.611
Og den skal bruge hovedet. Dens unoder tyder meget på, at den er begyndt at kede sig. Den bliver simpelthen ikke mentalt stimuleret af en foderbold, det er ikke nok.
aug 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 142 Svar: 1.548
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 60
Men hvalpe er jo hvalpe
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Og så sørger I for at rydde alt væk, som I ikke ønsker hunden skal kunne komme til.
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Dvs godt aktiveret og træt hund stikkes et godt ben, gerne fra fryseren og opholder sig i et trygt og kendt rum, radio kørende og så går man;) men det nytter intet hvis hunden ikke bliver brugt både med krop og hoved sammen med ejer.
dec 2011
Tusinde tak for jeres svar og mange gode råd!!
Felix's far og jeg har snakket om alt det I har skrevet herinde, og blevet enige om at vi i mellem jul og nytår har tabt meget af træningen fra førhen.. Dermed betyder det også nu, at vi vil begynde (som nogle af jer skriver) med at jeg går en lang tur og lader ham brænde noget krudt af inden jeg tager af sted om formiddagen, og så giver ham et ben eller noget andet han kan gnave i, når vi ikke er hjemme!
Ja, han er en brugshund, men han elsker opmærksomhed som i at få kløet maven, halsen eller bag øret. Dette vil han faktisk hellere end at træne og lege.
Men en ting jeg har tænkt på.. samtlige dyrlæger Felix har været til, har frarådet hans far i at få ham kastrereret, da han altid har været ekstrem doven og de frygter at han vil blive endnu mere doven, hvis han bliver kastreret.
Kan det ikke betyde en del for hans opførelse? (er kun vant til at man i min familie har tæver)
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
Det du beskriver, lyder for mig som en helt normal unghund, som keder sig lidt. Træningen er næppe "forsvundet", bare fordi I har holdt juleferie. I dén alder slår hjernen til tider fra, og alle hvalpeunoderne er tilbage for fuld styrke. (Min lille Ingle på 8 måneder glemmer af og til, hvad "sit" betyder, og han er ellers en del mere artig end gennemsnittet.)
Det er en fin idé at gå en lang tur med ham, inden du tager afsted, men vær opmærksom på, at han får "dampet af" efter gåturen. Nogle hunde skal bruge en del tid på at falde til ro efter en lang tur. Jeg plejer at afslutte sådan en tur med fodersøg i haven, hvis jeg skal ud af døren.
dec 2011
Prøvede det jeg sagde jeg ville med en lang gåtur i morges. Felix fandt et græsområde, som han godt kunne lide at løbe rundt på. Det fik han lov til i 20 minutter, hvorefter vi gik hjem.
Da vi kom hjem gav jeg ham hans bold, som han fik af mig da han var 8 uger, en flaske med huller, som jeg smed foder i, en lille papkasse med godbidder og så en pind jeg havde pillet barken af.
Min kæreste (som oftest er hjemme før Felix's far og mig) har fortalt at det eneste der var bidt i stykker og rørt ved, da han kom hjem, var pinden. Kassen og flasken ligger hvor jeg lagde det i morges og intet i lejligheden var blevet ødelagt!
Samt at jeg trænede lidt mentalt med ham i går.
dec 2011
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
jul 2012
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Dog vil jeg ikke anbefale at lade en hund være alene med en træpind, da splinter fra pinden kan gøre skade (Eks. sidde sig på tværs i ganen eller halsen).
Hjælp!! Ustyrlig hvalp!!