{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Er der skimmelsvamp? {{forumTopicSubject}}

Ja vi bor i en old gammel ejendom, hvor der er brusekabine inde i soveværelset, som løvrig også er old gammel.. Lige ved siden af brusekabinen bliver der altid vådt når man har været i bad, og det lugter af gammelt mug på det område, det er nu begyndt at bliver større og større det område. Så mit spørgsmål er om det er skimmelsvamp? Har nemlig kun selv set det på vægge før. Min udlejer er desuden en der ikke kan få fingeren ud af numsen, så står lidt i en lorte situation.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der skimmelsvamp?
  • #2   14. jan 2014 Nej det er meget mørkt, og et sted er det begyndt at blive mørkegrønt ..

  • #3   14. jan 2014 Jeg tror der er skimmelsvamp hvis det er grønlig og ligner mug

  • #5   14. jan 2014 Kunne være mere interessant at se hvordan der der ud under beklædningen..
    det er svært at se på billedet, men umiddelbart ligner det ikke skimmel svamp, men måske inde bag ved?
    pokkers vigtigt med ordentlig udluftning, evt affugter. Og jeg ville også få fat i L.L hurtigst muligt, hvil lejer er sådan en klaphat


  • #6   14. jan 2014 Under hvilken beklædning? Årh jeg magter det bare ikke hvis det er skimmelsvamp, specielt ikke med den udlejer jeg har. Han kan ikke engang finde ud af at skifte en smadret rude ude i gangen der har været sådan siden jeg flyttede ind..

  • #7   14. jan 2014 det ser i hvert fald ikke sundt ud, træbeklædningen skal af og så skal det undersøges nærmere, men tror der er stor risiko for at det har givet skimmelsvamp. kan så slet ikke forstå der er sådan en beklædning i en brusekabine - det ser ikke ud til at være trykimprigneret træ der er brugt smiley


  • #8   14. jan 2014 Det er heller ikke inde i brusekabinen der er det træ, men brusekabinen står på det.. Det er det trægulv der er i hele lejligheden

  • #9   14. jan 2014 Jeg synes det ser meget " forbudt " ud det der....( også de ledninger , der ligger og roder frit ).. Jeg ville ikke finde mig i det.... om udlejer bliver sur eller ej........ han SKAL ordne det.....

    Det ender måske med . at hele hytten futter af en dag.

    Og skimmelsvamp er IKKE til at spøge med ..... man kan blive rigtig ...rigtig syg af det........ og man kan være syg resten af ens liv..... smiley


  • #11   14. jan 2014 Kunne tyde på det ikke er så tæt som det burde være siden der siver vand ud smiley

  • #12   14. jan 2014 Det kunne egentlig godt ligne en fugtskade, altså vand trængt ud i gulvet fra brusekabinen, herligt hvis der bor nogen nedenunder.....
    Udlejer skal under alle omstændigheder på banen, vil han ikke så kontakt Lejernes Landsorg.


  • #13   14. jan 2014 Brusekabinen skal isoleres/fuges/fugtsikres, så der ikke løber vand ud, hverken gennem væggen, afskærmning eller ud på gulvet, og ja, så skal de el-ledninger nok føres en anden vej.:)
    Udluftning/udsugning skal der selvfølgelig også være.

    Det ligner for mig ikke skimmelsvamp men decideret vand, som ikke kan komme væk og derved danner alger og mug.


  • #14   14. jan 2014 nåårh, jeg så forkert, troede det var træbeklædning på væggen, men så er det jo gulvet der skal op, og en ny brusekabine, den ser ud til at være tæret af rust smiley

  • #15   14. jan 2014 Hehe, jeg så det nu også som beklædning i kabinen, men kan da godt se nu, at det er gulvet smiley
    det er fugtskade, ingen tvivl, og det ser bund ulovligt ud, og hamrende usundt klima det må give, men fare for skimmelsvamp.


Kommentér på:
Er der skimmelsvamp?

Annonce