{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Børn og telefoner
  • #1   9. feb 2014 De får dem tidligere og tidligere.....

De fleste af vores 3 klasser har dem, nogen har også i 2 klasse

Vil gætte på 97% af dem , reelt set ikke har brug for dem endnu smiley

• #2   9. feb 2014 De får dem nemlig tidligere og tidligere.
    Min bonus datter på snart 12 år, har haft en siden hun var 9-10 år, fordi hun selv skulle gå hjem fra skole, og være alene indtil der kom en voksen hjem, og "den dag idag" har man jo ikke fastnet længere, så er det rart de kan få fat i en, hvis der er noget galt.

• Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 16
    #3   9. feb 2014 Synes den er svær. Min søn er 4 år, så det er ikke relevant endnu, men snakken har da gået på hvad vi vil gøre herhjemme til den tid.

Jeg er nok lidt gammeldags, så stod det til mig, kunne han få en mobil i konfirmationsalderen smiley det ved jeg godt ikke er en holdbar mulighed i den tid vi lever i nu. Er heller ikke interesseret i, at han skal være udenfor, eller udsættes for mobning, fordi han måske er den eneste der ikke har en mobiltelefon.

Jeg tror vi nåede frem til den konklusion, at når de andre poder begynder at få mobiltelefoner, så gør vores dreng også.

• #4   9. feb 2014 Jeg kender også børn på otte, der har en nyere iPhone-model end mig smiley

Kan godt forstå telefoner kan være praktiske, både for børn og forældre.... Kan også godt se at hvis alle klassekammeraterne har en, så...

Men datter får nok en når hun bliver 9 til maj.

• #5   9. feb 2014 Jeg oplever nu ikke noget mobning fordi nogen ikke har tlf. , de har så istedet en ipod og spiller så på den.

Mange af børnene har jo tlf. for at spille på dem....

At deres forældre så lige kan ringe og sige de skal gøre sig klar, ja det er nok mere forældrenes behov smiley

Men skal de være alene hjemme og der ikke er en fastnet, så ville jeg nok også give en mobil

• #7   9. feb 2014 Min datter bliver nemlig 9 år her om 9 dage (meget vigtigt detalje for hende smiley ) haha! Og hun har brugt min aflagte iphone 3 til at spille på i 1 års tid, når hun fik lov. Og nu har jeg så købt hende et taletids kort og nummer, til hendes fødseldag.

og det er fordi hun skal til og gå hjem fra skole efter, måske før sommerferien sammen med min bonus datter, men nogle dage er bonus til fritids aktiviteter, så der skal hun (min datter) og min bonus på 8 være selv hjemme, og så vil jeg frygtelig gerne at de kan ringe hvis der er noget. Der er kun tale om 1½ time de skal være alene, og vores nabo er dagpleje mor som de kender hvis "det hele går galt" .. Jeg stoler på dem osv. men er bare mere hvis der sker noget, og de skal have fat i mig eller min mand.

• #8   9. feb 2014 Altså mine brødre på 13 og 15, har vel haft mobil i 2-3 år. Og det er ikke iphone osv, de har selv skulle betale for indkøb af deres mobil. Lige pt har den ældste en eller anden billig tryk knap model, fordi han smed den anden væk . Andre i deres klasser fik mobiler, tv , computer osv lang tid før min brødre, men de er nu aldrig blevet hverken mobbet eller holdt udenfor af den grund. Det var det samme da jeg fik i skole, de fleste andre havde også computer og tv på værelset, mobil osv, jeg var meget senere ude, ja jeg fik først egen computer da jeg flyttede hjemmefra , og jeg blev heller ikke mobbet eller noget af den grund.

Det er forresten kun ham på 15 der har tv på værelset og egen computer. Tvet har han selv lige købt for nylig, og computeren fik han til sin konfirmation.

• #9   9. feb 2014 Min datter på 9 har ikke en endnu og får det heller ikke endnu, hun har en tablet til skoleopgaver da hun er under speciel undervisning...

• #10   9. feb 2014 i konfi gave.

• No name
    No name Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Emner: 39 Svar: 319
    #11   9. feb 2014 Min pige på 6 år har en Tlf liggende herhjemme med kort i så man kan ringe til den, og ind i mellem så for hun lidt taletid på så hun kan ringe fra den, hendes kusine på 4 år har også en Tlf og de ringer meget til hinanden eller deres bedstemor.

Vi har sagt at hun må ikke have den med i skole, frit osv, det er ikke nødvendigt endnu, men hvis hun er ude og lege selv her på legepladsen har hun den med nogen gange så vi kan ringe og sige når hun skal komme hjem smiley

• #12   9. feb 2014 Min store pige på 8 (9 i sep) skal begynde at cykle hjem selv i 3.klasse, og så får hun en mobil. Jeg vil gerne lige kunne komme i kontakt med hende.
    Vi har ikke fastnet.

• #13   9. feb 2014 Min søn på 9 har en sony xperia arc min den aflagte.

Om han har brug for den. Næææ det tror jeg såmænd ikke.
    Han har et abonnement til 99 kr i måneden med 4 timers tale fri sms fri mms 1 GB og fri Facebook.

• #14   9. feb 2014 Havde jeg børn, så ville de få en når de begyndte i skole - ville være rart at kunne få kontakt til barnet, hvis de skal gå alene hjem.

• #15   9. feb 2014 Jeg mener jeg fik min første mobil da jeg gik i 2. klasse.
    Det var primært fordi jeg skulle være alene hjemme og da vi havde heste var det vigtig jeg kunne ringe hvis der skete noget når jeg red ture.

Jeg blev så også kørt ned af en bus i efteråret af 2. klasse så jeg ved ikke om det evt. kunne have påvirket min mors beslutning om at jeg skulle have en mobil derefter smiley

Havde jeg selv børn ville jeg nok syntes det var rart at de kunne få fat i mig hvis de havde behov for det men de ville få en olding af en mobil uden fancy spil og internet. smiley

• #16   9. feb 2014 Jeg kan faktisk ikke huske, hvornår vores fik telefon. Det var vist, da de fleste andre også var begyndt at få telefoner. Men den lille har ikke haft den store interesse for telefonen før nu her.

Og da vi har sagt vores fastnet op sidste år, er det nu rart nok, at de har en mobil, så de kan ringe, hvis der sker noget, når de er alene hjemme. smiley

• #17   9. feb 2014 Tak for svar alle sammen, i bekræftegire mig i at det er det rette jeg har gjort her smiley

• #19   9. feb 2014 tja.. mine to yngste har haft fra de var 8 og 10 år gamle, Jeg erkender blankt, at jeg ikke husker hvornår den ældste fik sin første, men han har vel været omkring de 12.
    Min mellemste er autist, dog rimelig velfungerende, men har sine hæmninger der gør at hun ikke kan spørge om hjælp fra fremmede, og nogle gange heller ikke selv om hun kender dem, kommer an på hvem det er, det er hendes livsnerve, at hun kan få kontakt til mig, hvis lokummet brænder for hende, eller hun bliver utryg.

Den yngste fordi de ældre søskende havde en, og fordi jeg havde en lummer tanke om, at han fik lyst til at skrive noget mere, øve sig, på en ikke-lektie agtig måde (han har haft rigtig svært ved at lære at læse og skive) Og det gjorde han rent faktisk, selv om det var noget man skulle gætte sig til hvad der stod til en start.

Og så synes jeg det er rart, at jeg ved at de kan få fat i mig, hvis bussen udebliver, de lige tager med en kammi hjem, hvis de er alene hjemme eller andet.

eller hvis jeg ikke gide råbe op på loftet at der er mad, så sender jeg en fælles sms; DER ER MAD smiley

• #20   9. feb 2014 Uden for skolen arbejder jeg i Fætter Br, og det skal lige siges at jeg har set børn helt ned til 6 år der render rundt med en iphone. Det er godt nok vildt synes jeg smiley

• #21   9. feb 2014 Jeg fik min første Tlf, da jeg gik i 2. Klasse, altså 7 år gammel...

• #22   9. feb 2014 utroligt vi fra 60érne har overlevet. Tænk jeg gik alene hjem, og kunne cykle over til venner på den anden vej.

• #23   9. feb 2014 Hvis du er fra 60´erne passer din profil alder vidst ikke helt Doggymom smiley

• #24   9. feb 2014 vi er på nettet, og alt kan lade sig gøre,,

• #25   9. feb 2014 Uanset hvad, så er teknologien kommet for at blive.

• Pigen
    Pigen Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 16
    #26   9. feb 2014 Synes grundlaget med at skulle gå hjem fra skole er lidt flad smiley
    Jeg gik hjem fra skole fra dag 1. og jeg fik først en mobil da jeg var omkring de 15 (jeg er 25 idag)

• #27   9. feb 2014 Jeg fik mobil da jeg var 10.. smiley Og kan den dag i dag altså sagten leve uden den.. Og OGSÅ uden computer og tv.. Jeg snupper da bare en bog på hylden hvis det så skal være?

Jeg fik mobil så jeg kunne tage med vennerne hjem, uden at skulle omkring skolens kontor for at ringe til mine forældre og sige hvor jeg smuttede hen ad i verden.. Både min storebror og jeg har altid skulle fortælle vores forældre hvor vi var, og den dag i dag hvor jeg er 19 og sagtens kan tage vare på mig selv, ringer jeg stadig hjem og fortæller hvor jeg smutter hen - både hvis det bare er efter skole, men også hvis vi er i byen..

Mobilen er jo en fantastisk opfindelse, men det gælder om at lære børnene at bruge dem på den rigtige måde, er jeg overbevist om.. Hvis børnene bare får stukket den i hånden og selv får fuld kontrol fra starten, kan mobilen hurtigt blive misbrugt - til mobning fx.. Men hvis børnene får en sund tilgang til brugen, kan jeg ikke se noget skadeligt i at stikke dem en mobil.. Men personligt synes jeg grænsen skal ligge ved 10-11 år..

• #28   9. feb 2014 Pigen, nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg fik min første mobil da jeg var 13 tror jeg, men er også 28 år nu, så det er en del tid siden.

Jeg er tryggest ved hun har en mobil til hvis der opstår problemer med et eller andet, hundene fx. hun og bonus er de første der er hjemme ved hundene.

• #30   9. feb 2014 Snakker jo ikke om de skal ringe hvis de ikke kan finde ostehøvlen, men hvis en af hundene har brækket sig, eller de selv har slået sig eller lign.

• #31   10. feb 2014 Jeg gik da også alene hjem fra skole fra jeg var 5 år - og fik min første mobil da jeg købte den for mine konfirmationspenge som 13 årig. Overlevede også - men verden er en anden i dag og hvis jeg fik børn, fik de en mobiltelefon fra de begyndte i skole.

Kommentér på:
Børn og telefoner

Annonce