{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

en Tanke om tråden igår.... {{forumTopicSubject}}

jøsses for en omgang...over flere omgange....

bare for god orden skyld, vil jeg kraftigt pointere, at denne tråd ikke er lavet for at starte balladen op igen.....

vil bare lige slå et par ting fast, da det i sådanne tråde (som igår) går så stærkt, at det kan være svært at følge med, og få svaret på alt....

Til dem der ikke sku ha set det igår, oprettede Mark en tråd med en skrivelse fra et andet hundeforum, stifteren af dette forum, kom med kraftig kritik af HG og grove beskuldninger om brugerne herinde.
folk der læste denne skrivelse, blev med rette fortørnede, over beskyldningerne, forfatteren bag (som ikke er her) fik tørt på....
i hele denne debat, valgte jeg at fremstå neutralt.... og det er det jeg nu vil forklare årsagen til....
den første grund er, at jeg ikke selv føler mig ramt af det skrevne, påstandende er så langt fra mig at jeg ikke føler mig ramt, og de er tydeligt skrevet i vrede...så min første tanke da jeg læste det var.... "Jammen jøsses kvindemenneske, synd for dig, at du er så vred"....
den anden grund, til neutral holdning, er at jeg ikke reelt kan stå inde for ALLE HG`s brugere... jeg kender ikke folk herinde, andet end hvad de skriver og så deres profil navne (der jo heller ikke altid er deres rigtige navn).... der kan sagtens uden min viden være hundehandlere, hundemishandlere, og andre skumle typer herinde, og derfor kan jeg ikke med 100% sikkerhed sige at de påstande hun kommer med der er løgne.....
Det jeg så fandt lidt "morsomt" var at folk straks sprang over tastaturet og kom med en masse påstande om forfatteren (den vrede kvinde), faktisk ting der var lige så grimme, som det hund skrev om brugerne på HG..... jeg kunne ikke lade være at tænke "hvor mange af dem, der nu kalder hende div. grimme ord, bygger det på rygter,og andenhåndsfortællinger, frem for selv at kende eller at ha mødt hende????" (opfat nu ikke det her som at jeg forsvarer hende) men det er bare så nemt at piske en stemning op, for eller imod noget, og folk hopper for nemt med på den....
Jeg har personligt mødt Kvinden 2 gange...1 gang på en træfluftetur... og 1 gang hvor jeg var med, da en anden skulle lave noget arbejde for hende... så jeg kan ikke engang sige at jeg kender hende, jeg har hørt de samme
rygter om hende som i har, men jeg prøver prøver prøver (for det er skide svært) at lade være at dømme folk udfra rygter, men selv at danne mig en mening om folk ud fra deres egne handlinger..... og nogle af de ting der blev sagt om hende igår, VED jeg var direkte løgn... hun er feks. ikke flyttet til Sverige fordi hun ikke kunne forsvare sine holdninger....men simpelthen fordi hun kunne få 3 gange større bolig, til 2 gange billigere pris.... så .....
og jeg anser ikke en person der smider alt fra sig og flyver til New Orelans, og frivilligt hjælper hunde i nød, efter orkanen hærgede.... som et rigtig ondt og skidt hundemenneske..... men jeg ved ski da godt at hun også har kvajet sig, og udtalt sig usmart gennem tiderne.... det jeg bare prøver at sige er at alle historier har to sider... og ingen mennesker er KUN onde eller gode......(arghh det sku da så lige være Hr. Lundin eller Charles Manson)..... men forstå mig ret... døm folk for uret begået direkte mod din person....ikke på rygter og andenhånds historier...
lige til slut vil jeg klart begrunde min "støtte" til (Hr. meget grov i munden overfor Mark).... det var ene og alene af den årsag, at Mark begyndte at høvle mig, da jeg stillede mig neutral i sagen.... at Hr. grov så gik i flæsket på ham, synes jeg jo bare var lidt morsomt....at Mark fik sin egen medicin at smage....ikke andet....jeg aner ikke hvem Hr. grov er, overhovedet.... jeg kunne fornemme at det var der andre der gjorde...men altså ikke mig...

hold da op...det blev da noget af en smøre.....beklager...

men det var vist det hele....

Lykke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en Tanke om tråden igår....
  • #1   23. aug 2006 Sikke noget :o)
    Ved godt hvem du snakker om - og jeg har også mine tanker om hende, helt sikkert.

    Og det er ting som jeg VED hun har bommet med op til flere gange.
    Men jeg syntes også hun viste en kolossal side, som om ikke andet der var beundringsværdig da hun smed alt hun havde i hænderne og fly til New Orleans for at hjælpe alle de nødstedte hunde.

    Men øv jeg ikke så tråden :o)


  • #2   23. aug 2006 Hmm ved godt hvem der her hentydes til.. og må sige at jeg intet har tilovers for hende... Så længe hun skyder med skarpt og beskylder folk jeg kender for dyremishandling og hundehandel.. Det er folk hun aldrig har mødt, alligevel spreder hun disse rygter... sådan en person kan og vil jeg ikke have respekt for..og hun må jo forvente at hvis hun selv bruger ufine metoder og spreder rygter som hun gør, vil der altid være nogen der gør det samme mod hende..

    Har ikke mere at sige til det her og hopper ud af tråden igen...

    MVH Maj Britt


  • #3   23. aug 2006 hej Jeniki.... jeg var i forbindelse med at en jeg kender skulle lave noget, for hende....hjemme hos hende....det var efter rejsen til USA....og hun fortalte og viste billeder fra turen.... jammen gud, hvor var det frygteligt at se og høre.... der var billeder af efterladte hunde tortureret ihjel.... sexuelt misbrugt til døde....osv.... og jeg må indrømme at den indsats hun der gjorde, gav mig et positivt indtryk.... alt det skidt hu sku ha lavet ....er kun noget jeg har hørt om...og hun har ikke gjort mig noget personligt....så derfor er jeg ikke så negativ stillet overfor hende som andre herinde er.... men som sagt jeg forstår godt hvis de folk hun har begået uret overfor...er pissed og ikke har hende som favoridt.....
    der skal bare være plads til alles meninger....

    Lykke


  • #4   23. aug 2006 som jeg tidligere har sagt (men gerne gentager)....så har jeg HØRT at hun har lavet lort i den med visse ting....
    Og Mark du har al mulig ret til ikke at ku li hende.... men jeg har altså lige så meget ret til at forholde mig neutral omkring min holdning til hende....
    de påstande du der kommer med, kender jeg godt...men kun fra hvad jeg har HØRT fra folk .... ikke noget jeg selv har oplevet....
    Hun har ikke gjort mig noget....og ud fra det danner jeg så min holdning til hende....

    Lykke


  • #5   23. aug 2006 "Kender" nu en af hendes hvalpekøbere som har købt en af de nævnte hvalpe, så ved det er rigtigt :o)

  • #6   23. aug 2006 3A...trådene blev slettet....

    Lykke


  • #7   23. aug 2006 nej Mark jeg er ikke passiv i alle livets aspekter.... men jeg gider ikke høre på historier...eller danne min mening ud fra rygter.... ham tossen G. Olsen.... blev fremvist i tv, hvor man direkte så ham sælge Pitt og køre rundt med importerede hvalpe...og den slags er nok bevis for mig, til at ville danne mig et negativt indtryk....
    men hvis jeg skulle tro på alle rygter, så skulle jeg jo faktisk tro på at du har med hundekamp at gøre....for det blev faktisk påstået igår....remember....
    så vær du glad for at ikke alle tar rygter for gode varer....

    Lykke


  • #8   23. aug 2006 3A...denne her blev ikke slettet...

    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=56466

    Lykke


  • #9   23. aug 2006 Puha... der vil altid eksistere hundahandlere.. Dem kommer vi aldrig til livs.. Men jeg tager hatten af for dem som prøver smiley

  • #10   23. aug 2006 Ja Lena...der er folk herinde, som gør et rigtig flot stykke arbejde, for at få de ski.. hundehandlere væk.... stor respekt for dem...ingen nævnt ingen glemt....

    Lykke


  • #11   23. aug 2006 jeg har mange venner som vil avle på deres hunde... penge penge penge siger de.. Vor herre bevares.. Man kan ikke tjene penge på hundeavl.. Ikke hvis man vil sælge en hund m tavle, chip og vaccine.. Tsk tsk.. Kender nogen som påstår hunden er vaccineret osv.. men det er deres hunde bare ikke.. Købte selv en af dem for så en uge senere blev hvelpen indlagt med Paro, den døde efter 2 dage..

  • #12   23. aug 2006 muligvis MGP.... jeg har bare ikke set dokumentation for noget af det.... hvor står der noget om hende...som ikke kun er rygter...

    Lykke


  • #13   23. aug 2006 ÅHHH Lykke N: Markblom. dk er over dig med det samme, du får det nok som en anden her på HG hvis man går hen og skriver noget så er det røvfuld, Fatter ikke at nogen kan få sådan en magt. Får nok nu at vide at jeg bare skal holde min kæft, og det gør jeg. Dette bliver min eneste komentar, og går ikke ind i den her tråd igen

  • #14   23. aug 2006 Ja Villy.... jeg ved det godt.... jeg MÅ bare ikke have lov at have en neutral mening om kvinden....
    Nu har jeg altså ikke tænkt mig at opsøge hendes dyrlæge....for så vigtigt er det her altså ikke for mig....

    men Mark hvorfor kommenterer du ikke min bemærkning om at lytte til rygter....hvis jeg skal tro på hvad du siger om hende....skal jeg så også tro på hvad Hr. grov påstod om dig.....

    Lykke


  • #15   23. aug 2006 Og Villy bare rolig...så meget magt har Mark heller ikke....han kan ihvertfald ikke få mig til at ændre mening... måske medmindre han har beviser om sine påstande....
    og Får jeg røvfuld.... so be it....

    Lykke


  • #16   23. aug 2006 ja men Mark jeg har ikke set de beviser.... kun hørt at de findes...og det er ikke nok...for mig..

    Lykke


  • #17   23. aug 2006 Nå man jeg kan da så fortælle, at jeg har grebet omtalte "madamse" i en usandhed !

    Der var en gut herinde, som kendte bemeldte madamse, fra hvor hun tidligere boede !
    Hun søgte at gøre hans ord til skamme, (da han "pludselig" kunne fortælle visse sandheder) ved at sige at hun jo havde arbejdet på denne "ungdomsinstitution" for adfærdsvanskelige, hvor hun iøvrigt kendte ham fra ? !
    Nu ligger sagen sådan, at jeg kender omtalte institution ganske glimrende, da det er i min barndomskommune den ligger, og det er en ganske almindelig "fritter"
    Flere af mine klasse kammerater gik i selv samme !
    Jeg kender også nuværende ansatte, og det har ALDRiG, været et sted for såkaldt adfærdsvanskelige børn !

    Og jeg kender også til interessante "historier" fra dengang hun boede i Nybølle iøvrigt fra min egen nære onmgangskreds !

    Og jeg har fra vejen set hendes "forhold" (og dele af dyrehold) !
    Ikke noget at råbe hurra for !

    // Moster !


  • #18   23. aug 2006 Moster Gerda >> Nemlig!! :o)

  • #19   23. aug 2006 Moster Gerda.... ja jeg så også hendes bolig da hun boede på djævleøen.... og da jeg kom ind tænkte " jammen er du da råddensvag, for et bombekrater".... men det var tydeligt at det var pga. hundene at det så sådan ud....haven lignede noget hvor der var sprængt landminer... og huset.... ja jeg er uden ord.... og så var det lejet.... stakkels udlejer når han fik stumperne tilbage, efter hendes fraflytning....

    Lykke


  • #20   23. aug 2006 altså undskyld lykke, men hvis ikke det er for at rive op i en gammel tråd.. så ved jeg ikke hvad det så er...

  • #21   23. aug 2006 åhh nej, ikke igen:-)

  • #22   23. aug 2006 Birthe >> Men nu var det altså bare et ganske alm. fritidshjem hun betegnede som værende for adfærdsvanskelige børn. Jeg kender ham hun hentydede til, og ja, han har måske ikke været guds bedste barn, men vanskelig adfærd havde/har han altså ikke noget af.

Kommentér på:
en Tanke om tråden igår....

Annonce