4.750 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

kan katten finde hjem? kan katten finde hjem?

Mine forældres hankat er blevet væk ca 5 km fra deres hjem her til aften -man hører jo en masse om kattes gode stedsans, men er det realistisk at håbe at han måske selv kan finde hjem, når han er blevet kørt dertil (han slap ud af bilen) ?

Min mor smider en efterlysning på FB og i morgen et opslag i byens brugs, så vi håber self nogen ser ham, men hvis nu ikke -kan han så måske finde hjem selv?

Det er en stor, rød hankat. Meget kælen og meget glad for mennesker, så hvis nogen herinde er fra Janderup (mellem Oksbøl og Varde) eller omegn/kender nogen der er, vil vi være meget taknemmelige hvis i vil holde øje.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan katten finde hjem?
  • #2   25. feb 2014 Jeg ville ikke satse på, at den kan finde hjem uden hjælp.

• #3   25. feb 2014 Jooo, han strejfer da noget omkring, det er jo en "landkat" et sted med langt til naboer, men hvor langt ved jeg ikke. Håber jo helt vildt at han dukker op i løbet af de næste par dage, men det er nok at være lidt vel optimistisk smiley

Og håbe det gør vi skam -vi er jo glade for ham, det er ike rart ikke at vide hvor han render rundt og han er da sikkert osse bange, når han sådan pludselig er et helt fremmed sted smiley

• #5   25. feb 2014 Det kommer an på så meget. Hvis han er vant til at strejfe langt, er der nok større chance for at han finder et spor han kender, og så finder hjem på den måde. Men måske det blot er tilfældigt, hvis han finder sådan et spor. Og det er jo aldrig rigtig til at vide, hvor langt kattene egentlig render, selvom man nok har lidt en idé om det. :o)

Uanset hvad, så tror jeg bestemt det er muligt, hvis den da finder noget den kender. :o)

• #6   25. feb 2014 da min søster flyttet , så skulle mine forældre passe på deres kat til de fik købt bolig ( de flyttet til udlandet og bodde på campingplads ) og efter fler mnd slap de katten ud , katten forsvandt og efter et par mnd blev katten fundet ved hendes gamle hus... da hadde katten vandret ca 41 km... katten var heldigvis mærket og fik ikke ud før den flyttet til udlandet til sin familie smiley

• #7   26. feb 2014 Marianne -ja sådanne historier hører man jo af og til -håber missen har lige så god stedssans, så han finder hjem igen.

Det med fælder var da faktisk ikke en dårlig ide, det vil jeg prøve at foreslå.

• #9   26. feb 2014 Det er vist en gammel skrøne at katte altid kan finde hjem. Jeg kender mange katte det ikke er lykkes for, desværre.
    Der er en her i byen der ofte ser sig sur på de katte der kommer i hans have, han fanger dem og køre dem ned i skoven og til dato er det ikke lykkes en eneste at finde hjem. Skoven ligger ikke mere end en kilometer væk.
    Hæng en masse plakater op i den by hvor katten slap ud med billede og telefonnummer på.

• #10   26. feb 2014 Det er vist 50/50 om han kan.. Katte finder vej ved hjælp af duft-pejlemærker.. Så hvis han finder et af de pejlemærker han kan genkende, så er der god chance for at han finder hjem..
    Støder han på en anden kat som har territorie der hvor han er landet, så kan han risikere at strejfe længere væk..
    I kan gå ture i området og kalde, eller sætte fælder op.. Normalt kan en kat godt strejfe op til 5 km og dermed er der en chance for at han har været der på egen hånd, så hvis han er neutraliseret og vant til at gå ude, så er der større chance for at han kommer hjem i god behold..

• #12   28. feb 2014 Han er desværre ikke dukket op endnu -vi har været ude i området og kigge igen i dag, beboerne på min mors arbejde kigger g kalder når de går tur, borgerforeningen i byen har osse delt efterlysningen og generelt er folk søde til at ville holde øje -så vi håber stadig at han bliver fundet eller selv finder hjem.

Kommentér på:
kan katten finde hjem?

Annonce