1.304 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Et lidt trist og ligegyldigt emne ... :( Et lidt trist og ligegyldigt emne ... :(

Det har godt nok været nogle hektiske dage, og meget underlige... smiley

Min far blev pludselig markant dårliger i onsdags i sidste uge, vi besøgte ham torsdag, og fik en dejlig dag hvor han var frisk, vi drak kaffe og spiste kage sammen med ham, snakkede og hyggede. han blev træt og ville i sove til middag, hvilket han også plejer at gøre.
Derfor blev vi lidt chokeret da de ringede fra plejehjemmet dagen efter, fredag, og sagde at nu var det NU !
Vi nåede ikke engang derop, selv om vi splinterede afsted, da min søster åbner døren, tager han sit sidste suk smiley

Vi fik lov til at sidde ved ham efter de havde gjort ham i stand, han var så fin og så ud som om han sov så fredeligt smiley

Efter flg har det været noget hektisk, med at få fat i bedemand, som dog sørger for en stor del, bla med at give skifteretten besked. at få ham sendt afsted lørdag til opbevaring ... opbevaring kaldte de det smiley
bestille kiste, og urne, han har selv bestemt for flere år siden at han vil brændes og urnen skal nedsættes på de ukendtes, det blev min mor også, det var deres valg som vi må respektere, selv om vi havde ønsket det anderledes smiley

Bestille båredekoration, blomster snakke med præsten, aftale leje af sted til kaffe, købe ind til kaffe og brød til efter bisættelsen... kors der har været meget, men vi havde en liste så vi skulle nok nå det hele ... og alligevel... har jeg glemt at ringe til hans venner i Jylland, samt at bestille roser til kirken i morgen ... smiley

oven i det hele, har vi været på hjemmet og give damerne en kurv for god og kærlig pleje af vores far, og blev overfaldet af lederen for at vi skulle rykke skifteretten for svar, så vi kunne opsige hans lejlighed pr 31/3... han har ikke været død i en uge endnu .. smiley
Han skal bisættes i morgen smiley

Det trælse er at der er allerede 1 arving, der tror at der er penge, mange penge, og mener sig at kunne få dem udbetalt allerede nu, i alt fald bare nogen af dem ... smiley
og han havde ikke en krone, kun sit indbo, og det er ganske alm ting smiley

Det bliver helt underligt at vi ikke skal derop mere....og at vi ikke kan se ham eller snakke med ham mere ... smiley

selv om man for længst er voksen, og et stykke op i årene, bliver man helt tom indeni, når man tænker på at man ikke har sine forældre mere ... smiley

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet fungerer ikke – skylleknap giver kun lidt vand 880 kr.
  • Udskiftning af 4-5 mursten i facade på hus og lidt fuge reparation 2.000 kr.
  • Throw trash 600 kr.
  • Afhentning og bortskaffelse af jord 500 kr.
  • Hækkeklipning 2.200 kr.
  • Fjerne tapet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Et lidt trist og ligegyldigt emne ... :(
  • #2   26. mar 2014 Tak Minion smiley

• #3   26. mar 2014 smiley

• #5   26. mar 2014 Så fik hun taget ham med sig alligevel, tanken er smuk synes jeg. Har tænkt på det flere gange, og var ikke i tvivl da jeg læste overskriften i indlægget.
    RIP
    og kram til dig smiley

• #6   26. mar 2014 Jeg kondolerer, det gør altid ondt at miste én , som står os nær.

• #7   26. mar 2014 Kram! Det er altid svært at miste - også selv om de er gamle, og man ved, hvor det bærer hen..

Bliver sgu lidt harm over, at der sidder en arving på spring som en anden grib smiley

• #9   26. mar 2014 åh ja, selvom man måske ikke så dem i det daglige, så skaber det et tomrum ...

Savner stadig min far som har været væk i over 10 år .... men har gode minder ...

Kram herfra.

• Katrine D
    Katrine D Tilmeldt:
    mar 2014

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 10
    #10   26. mar 2014 Det er overhovedet ikke noget ligegyldigt emne.
    Jeg føler virkelig med dig.
    Jeg mistede min far sidste sommer og har stadig den tomme fornemmelse. Jeg er 39, min far var 69 og døde efter 10 års sygdom, så man var vel forberedt?
    Men min far var en stor stærk maskulin mand og min bedste ven. Ud over de ophold der har været på sygehus, så lå han kun i sengen fra mandag til fredag. Det ramte simpelthen så hårdt at se ham så sårbar.
    Min far var et stort hundemenneske og det var en af de ting vi havde tilfælles og snakkkede rigtig meget om. Jeg arbejder fra 13 til 18 og han kom tit forbi om formiddagen til en kop kaffe og en sluddder. Der går ikke en formiddag hvor jeg ikke ønsker at se hans gule kassevogn trille ind i gården. I dag er savnet nok ekstra stort, for i går aftes fik vi aflivet vores gamle hund og min far er her ikke til at dele det med mig.
    Vores stedmor vendte totalt på en tallerken og blev strid i samme øjeblik han mistede bevidstheden og begyndte straks at snakke om penge og arv.
    Han døde fredag eftermiddag og lørdag formiddag smed hun hans tøj ud og bad os hente billeder og småting vi skulle have.
    Knap en måned før min far døde, måtte vi aflive hans elskede Schæferblanding på grund af alder. Der vidste jeg godt at nu fulgte min far snart. Han døde fredag eftermiddag på Valde´s fødselsdag, lige i tide til kaffen og lagkagen smiley
    Du skal i hvert fald have et medfølende knus fra mig.

• #11   26. mar 2014 Knus og varme tanker

• #12   26. mar 2014 Tusind tak alle sammen smiley

Det er uendeligt trist når vi mister vores kære... gamle eller unge smiley man vil jo helst beholde dem for evigt smiley

Jeg håber min far er kommet godt afsted, og jeg håber at han i sine drømme til sidst har set min mor, og at han følte at hun kom og hentede ham smiley smiley

• #13   26. mar 2014 Selv om min mor døde i 2002, har han aldrig holdt op med at savne hende, han begyndte altid at græde, når hun kom ind i en samtale, hendes navn blev nævnt eller lign. smiley
    Så jeg håber de endelig er sammen igen smiley smiley

• #14   26. mar 2014 Jeg synes det er skønt, vi her på HG har et sted at læsse den slags af, hvis det er det man har brug for.

Der er meget praktisk man skal forholde sig til, oven i sorgen mv. Jeg håber, præsten får holdt en tale der siger jer noget og som I kan bruge til at se fremad, med respekt for den mand, din far var.
    Der er noget endegyldigt og livsændrende ved, at man ikke har sine forældre mere. Det vil tage tid at vænne sig til - og det skal tage tid.

Og jeg er sikker på, at dine forældre nu får lov til at være sammen igen. Det håb og løfte har vi fået, og det må vi have lov at tro på smiley

Mange tanker herfra smiley

• #15   26. mar 2014 Det er altid trist at miste en, man har kær smiley

Dette citat har hjulpet mig i forbindelse med et voldsomt afsavn til min elskede mormor...

Dem vi mister går aldrig bort...de går blot i forvejen smiley

Tanker herfra...

• #16   26. mar 2014 Kæmpe kram. smiley
    Det er så hårdt, og alt det forberedelse tager livet af en!

Tænker på dig smiley

• #17   26. mar 2014 Du kan være sikker på, at din mor og far ses igen. På vores søn's gravsten har vi fået skrevet: Vi ses. For vi er sikre på, at det er sådan, det er.

• #18   26. mar 2014 Stort kram til dig smiley
    Kender følelsen at for godt, dog ikke med mine forældre, men med mine bedste forældre som jeg var rigtig tæt på. smiley

Og husk at sorg blot er kærlighed som er blevet hjemløs. Og så er det selvfølgelig tilladt at tude så meget du har brug for. smiley

• #19   26. mar 2014 Mange tanker herfra smiley

• #20   26. mar 2014 Jeg føler med dig. Og jeg har tænkt en del på dig i den sidste tid. smiley

Det bliver tomt uden sine forældre. Jeg mistede min mor for 12 år siden. smiley

Og selvom jeg ikke taler sådan rigtig med min ældste bror, bliver jeg da trist ved tanken om, at jeg nok ikke har ham ret længe.

Så jeg kan sagtens følge dig. smiley smiley

Desværre kender jeg også godt til det, at der er en arving, som sidder på spring efter penge. Det er min bror og svigerinde igennem pt., da min svigerinde har mistet sin mor og far indenfor 6 mdr. Pt. er de ved at tømme huset, så det kan sælges.

• #21   26. mar 2014 Åhh hvor jeg alt for godt kender følelsen af at miste en forælder smiley
    Det bliver så uendeligt tomt smiley
    Mange tanker herfra smiley

• #22   26. mar 2014 Tanker til dig Gurli.

Det er en meget tom fornemmelse uanset alder - pludselig er man forældreløs smiley

Mht det efterfølgende - argh - det er så usympatisk - det er der ikke ord for.

• #25   26. mar 2014 Jeg kondolere.

Som en anden skrev, så er der mange praktiske ting at forholde sig til og som skal ordnes. Det er bare aldrig nemt, når man også er i sorg.

Du får lige et kram også.

• #26   26. mar 2014 En stor kram her fra Føler med dig Mistede min mand for 12 år siden Og gud hvor er der meget man skal ordne midt i sorgen smiley

• #27   26. mar 2014 Kan ikke læse alle indlæggende, for begynder at tude, har dog læst dit, Gurli og vil blot give dig en CyberKrammer i denne svære tid.

• #28   26. mar 2014 Kæmpe kram til dig, TG ):
    Det er så ufatteligt hårdt at miste nogen...

• #31   26. mar 2014 kæmpe krammer herfra T.G. og siger som de andre herinde, at blive forældreløs uanset alder er utroligt hårdt min mor døde i 2004 men savner hende stadig sååå meget....
    tror også din mor hentede din far....og Dana kunne mærke det var tid at sige farvel........og så liiige et kram mere.... smiley

• #33   26. mar 2014 Det gør mig ondt Gitte smiley

Jeg er overbevist om at de er sammen nu og for altid smiley

• #34   26. mar 2014 Hej Gitte har først lige læst dit indlæg........Det gør mig virkelig ondt at høre, din far er sovet ind. Men en dejlig tanke at ha, at dine forældre er sammen igen smiley Brug Dana til at græde ved, hun vil kunne trøste dig. Du vil være i mine tanker, sender dig et kæmpe varmt kram smiley

Kommentér på:
Et lidt trist og ligegyldigt emne ... :(

Annonce