{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.878 visninger | Oprettet:

Syg i 5+ uger? Hvad søren er det? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til lægen igen i morgen, så tænkte lige at jeg kunne spørge de klogeste mennesker, jeg kender, om hvad det dog kunne være.

Jeg har nu taget hul på 6. uge med konstant sygdom. Jeg har mange tilbagevendende symptomer; feber, kvalme, ørepine, hovedpine, hoste. (Feber er mest konsekvent, har fx ikke haft hovedpine i over 3 dage nu)
De eneste konstante har været en lidt tilstoppet næse, slim i halsen og meget træthed.

Jeg har fået taget mange blodprøver de sidste par uger. De kan intet finde. Infektionstal er kun meget lidt over normalt (normalt er under 10, jeg har 15), mit levertal er en lille smule højt og har et lidt lavt d-vitamintal.
Der er intet, der burde gøre mig så syg, som jeg er, intet er alarmerende.
Jeg har fået taget røntgen af brystet, hjerte og lunger er helt normalt, ingen betændelse eller lignende. Der er intet at se i hverken hals eller ører. Jeg er desuden tjekket for kyssesyge, og det har jeg ikke.

Så vi er på bar bund igen. Jeg skal have taget ny blodprøve for infektionstal i morgen, for at se, om der er en ændring, og så snakke med en læge om, hvad vi gør herfra.

Så jeg tænkte at I kloge mennesker måske havde nogle forslag til, hvad det kunne være?
Jeg er selv løbet tør for ideer, og som det lyder på lægerne er de ved at overveje at sende mig videre, muligvis indlægge mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg i 5+ uger? Hvad søren er det?
  • #2   25. nov 2014 Jeg er ikke stresset i så høj en grad, at jeg burde være syg af det. Det har jeg prøvet før. Skolen har bekymret mig meget, men dem har jeg snakket med, og der er intet pres overhovedet. Min psyke er ikke så slem at det burde gøre det her.

  • #3   25. nov 2014 Det skal måske lige nævnes at stress har været oppe og vende, men jeg har meget svært ved at se, hvordan det skulle være det. Udelukker det ikke, men som sagt... kan ikke se, hvorfor jeg skulle være stresset?

  • #5   25. nov 2014 Jamen, det synes jeg slet ikke, jeg har. Jeg er glad og føler at alt begynder at gå i den rigtige retning. Jeg bliver ofte passivt stresset, når jeg bliver det, og laver ingenting. Sådan har jeg det slet ikke for tiden overhovedet.

  • #7   25. nov 2014 Hvad søren er det? o.o Og kan det fås andre steder?
    Vi har ikke en tiger i nærheden.


  • #9   25. nov 2014 Får du D vitamin og alm. Multi vitamin pille?
    Hvis ikke sp vil jeg da anbefale det... Der er så meget sygdom lige nu i den her tid at det kan være svært at komme ud af en sygdom inden den næste rammer..



  • #10   25. nov 2014 Kan prøve at finde det, men er ikke sikker på, det findes i vores butikker.

  • #11   25. nov 2014 Ja, det gør jeg. Tager multivitamin allerede og d-vitamin har jeg taget i et stykke tid. Det har nok været lavere end nu med d-vitamin.

  • #12   25. nov 2014 Bliv ved med st tage dem.. Spørg evt lægen til råds omkring vitamin pille..

    Har en medstuderende som er forkølet hele vinter perioden.. Den er sten sikker hver gang.. Det må være så træls.. Hun prøver ellers at forberede sig med diverse vitaminer og mineraler..

    Håber du snart bliver rask smiley


  • #13   25. nov 2014 Det her er bare ikke som en forkølelse. Like.. har ikke sådan en løbende næse, som jeg har, når jeg er forkølet. Den virker bare stoppet. Tænkte førdt bihulebetændelse, men det tror lægerne ikke, det er.

  • #14   25. nov 2014 MyLove, nu nævner du vitaminpiller angående forkølelse. Bortset fra din medstuderende, har du så ellers oplevet, at det virker, hvis du har prøvet det? Sorry for lige at låne tråden en smule, Alexandoria, men jeg er netop også ét af de mennesker der med 100% sikkerhed bliver forkølet HELE vinterperioden igennem, flere måneder, og også om sommeren - det er SÅ super irriterende at blive helt døv og tilstoppet hele vinterperioden, og har faktisk ærlig talt aldrig tænkt på, om vitaminer måske kunne hjælpe smiley

  • #15   25. nov 2014 Nu har jeg læst at du afviser stress, men vil bare lige give dig et sygdomsforløb jeg var igennem grundet stress.
    Februar 2014 begynder jeg at have kvalme KONSTANT. Jeg kaster det hen og går faktisk i 14 dage på blot et par kiks og en dåse-sodavand om dagen - andet kan jeg ikke få ned. Efter 14 dage bliver jeg også enormt træt (ja det giver jo sig selv med så lidt mad). Jeg sover i 12 timer i træk og er stadig alt for træt til at få en hverdag til at hænge sammen. De få dage jeg orker at komme på arbejde er jeg så træt at jeg bare kører på rutinen. Først i slutningen af februar går jeg til lægen for at få noget kvalmestillende, men det resulterer bare i at den smule mad jeg får ned, kommer op igen. Efter et utal af prøver der ikke viser andet end at jeg er småtspisende, slår en feber mig ud og en veninde finder mig på gulvet i køkkenet en eftermiddag. Ind på skadestuen som igen blot noterer sig at jeg er småt spisende. Først inde i marts kommer jeg til psykolog, der virkelig får trykket på nogle knapper da alle barrierer er nede grundet træthed og manglende mad. Diagnosen var stress og ikke fordi jeg havde meget at se til, tværtimod, så blev jeg stresset af at føle mig ligegyldig i min nye tvungne stilling på arbejdet efter godt 8 mdr. Det blev til 4 uger med intensiv psykolog snakke og fokus på at spise igen. Jeg kom ret hurtigt tilbage på jobbet fordi jeg ikke kan finde ud af at gå hjemme og er sidenhen blevet forflyttet igen til ny afdeling som er fantastisk.

    Pointen er at stress rammer forskelligt, så det kan være en idé at sidde med en god veninde/mor/etc. og lige snakke om de ting man normalt gemmer bag den hårde ydre.


  • #16   25. nov 2014 Jeg kan slet ikke nikke genkendende til dit forløb overhovedet. Som sagt er det ikke udelukket, men kan bare ikke forestille mig, at det er det? Jeg har det bedre nu end jeg har haft hele året helt mentalt. Det eneste der plager mig nu er faktisk det her sygdomsforløb.

  • #17   25. nov 2014 Nu skrev jeg heller ikke at du var samme forløb igennem, jeg nævner blot hvordan stress ikke nødvendigvis behøver at betyde at man har meget at lave. Kroppen viser det på mange forskellige måder og at være syg i 5 uger, kunne være et tegn. Du ved det selvfølgelig bedst selv og jeg håber da bestemt heller ikke at du er stresset.

  • #18   25. nov 2014 Fik konstateret stress i 2011, men kan slet ikke få det her connectet til noget lignende.

  • #19   25. nov 2014 Jamen så har du da nogle redskaber til at komme ud af det igen, HVIS det skulle vise sig at være stress. Husk at det ikke viser sig på samme måde hver gang, men at man er blevet bedre til at lytte til sin egen krop.
    Rigtig god bedring


  • #20   25. nov 2014 Jo, klart. Jeg har også angst og depression, så det er noget, jeg altid et opmærksom på. Jeg har det bare mega godt psykisk for tiden, så.. ja. Kan ikke forstå, hvis det er det, men man ved selvfølgelig aldrig.

  • #22   25. nov 2014 Har ikke læst alle indlæg. Men hvad med indeklima - fugt - svampesporer eller lignende? Det kan gi' lignende symptomer.

  • #23   25. nov 2014 Tænker vare at andre i familien ville blive påvirkede, hvis det var svamp? Men kan spørge mine forældre, for er faktisk ikke klar over, om de har fået det tjekket.

    Birgitta: hmm.. men feber? Min mor har både allergi overfor pelsdyr og overfor pollen. Synes ikke det minder om hendes symptomer? Men det kan vel være forskelligt. Kan lige vende det med lægen i morgen


  • #24   25. nov 2014 Stavefejl er gratis, især når man er på mobil, LOL

  • #25   25. nov 2014 Man påvirkes helt sikkert forskelligt. Desuden kan mængden af sporer i luften variere fra rum til rum. Du er formentlig mere i dit rum, end resten af familien er.
    Er svampen kommet, skal eksperterne på banen - ellers udluftning gerne med gennemtræk 3-4 gange i døgnet.


  • #26   25. nov 2014 Opholder mig faktisk primært i stuen. Orker ikke trapper så meget lige nu. Min søster er lige så meget i stuen, som jeg er, men hun har det ganske fint?
    Jeg kan lige snakke med min far om det, for han kender unægteligt folk i branchen, når han er tømrer. Vi har før fået det undersøgt i vores gamle lejlighed.


  • #28   25. nov 2014 Fik snakket med min far og hele huset er tjekket for fugt, så det ville være meget usandssynligt, at det var det, ifølge min far. Han har mere forstand på det end jeg har, det er noget han ofte ser med hans arbejde jo.

  • #29   25. nov 2014 Men pollenallergi.. i november? Det er da værst om sommeren, er det ikke?
    - Vender den lige med lægen i morgen!


  • #32   25. nov 2014 Min mor er allergisk overfor Vaks. Kan ikke genkende hendes reaktioner i mig selv.
    Men kan som sagt nævne det overfor lægen i morgen.


  • #33   25. nov 2014 Om hun får medicin? Tror jeg ikke. Hun får sådan en næsespray om sommeren pga. pollen, men tror ikke, hun får noget for pelsallergien?
    jeg aner ikke noget om det,lol


  • #35   25. nov 2014 12:15 skal blodprøven tages. Men fordi det er en akuttid, så ved jeg ikke præcis hvornår jeg kommer ind.

    Skal nok opdatere!


  • #37   25. nov 2014 Ikke før efter jeg blev syg. Vi købte først clementiner for 2 uger siden, hvis overhovedet så længe siden. Kigger lige på det though.

  • #38   25. nov 2014 Kiggede lige - har jo ikke haft nogle af de der symptomer? De skriver meget om kløe?

  • #40   25. nov 2014 Ja, ved det. Nævner det selvfølgelig stadig for lægen.

  • #43   25. nov 2014 Har ikke lige læst hele tråden, men har du haft brugt næsespray?

  • #44   25. nov 2014 To piller om dagen, ved ikke hvor mangle mg det er.
    Drikker ikke mælk. Har jeg ikke gjort siden jeg var 6.
    Der er magnesium i min multi-vitamin.
    Ved det ikke, så grundigt forklarede de mig det ikke.

    Kat: Det vidste jeg ikke, det må jeg da lige gøre så.

    Line: Nej, har ikke brugt næsespray. Min næse generer mig ikke rigtig, det er ikke så slemt. Det værste er feberen.


  • #45   25. nov 2014 Nå, jeg har ikke mit Nem ID lige her, så det bliver i morgen.

  • #47   25. nov 2014 Lægen sagde i hvert fald, at det var så lidt, at det ikke var noget.
    Det er i hvert fald intet af det, de har fundet, som gør mig syg.


  • #48   26. nov 2014 Hvor høj er din feber? Og har du feber hver dag?


    Fünke: det hjælper på mit immunforsvar at jeg tager vitaminpille og drikker echanica force (staves)

    Om det hjælper ved alle- tør jeg ikke svare på smiley

    Forrig vinter var jeg syg fra oktober til marts.. Fik en slem lungebetændelse,. Blev indlagt.. det var pga skimmelsvamp.. Efter det har jeg fået allergi for flere ting så jeg prøver på at sikre mig at holde mit immunforsvar oppe ved at tage vitaminpille osv smiley og det går faktisk godt med det,,


  • #49   26. nov 2014 Åh, har ikke lige målt. Jeg er lidt underlig på det punkt, jeg bliver helt hvid mellem øjnene på næseryggen, når jeg har feber. Den er stensikker hver gang. Og desuden er jeg brændende varm, når feberen rammer, så der er ingen tvivl. Burde måle det though. Det er ren og skær fordi jeg ikke har orket at rejse mig, når jeg har haft feber.
    Ikke hver dag, nej. Det kommer og går.


  • #50   26. nov 2014 Det vil være en god ide at måle din temperatur regelmæssigt smiley så ka lægen måske se et mønstre i det.

  • #51   26. nov 2014 Ja, må jeg hellere gøre.
    Målte lige nu, selvom jeg ikke har feber. Den ligger på omkring 36,5 lige nu.


  • #55   26. nov 2014 Jeg er efterhånden så desperat efter at få det bedre, at jeg vil foreslå det hele.
    Jeg har målt min temperatur i dag og den ligger på 37,3. Fortalte min mor det, og det er mild feber for mig. Hun sagde, at min normaltemperatur altid har ligget mellem 35 og 36, så når jeg når op på 37, så er det feber.


  • #56   26. nov 2014 Jeg skal forbi en TIGER her om lidt....skal jeg se om de har Godnat The, som jeg kan sende dig?

  • #57   26. nov 2014 Ej, det behøver du virkelig ikke. min far kommer i næste uge, og han skal nok til Esbjerg, så spørger ham bare der, hvis jeg ikke kan finde det her ^^

  • #58   26. nov 2014 Oki.....god bedring.
    Jeg håber de snart finder ud af noget.


  • #59   26. nov 2014 Update: Selvom 37 ikke betragtes som feber (ja, det var skidt forklaret), så er jeg enormt utilpas. Min normaltemperatur er 36.
    Han synes ikke det lignede hverken allergi eller borreliose.
    Han havde en tendens til at gøre det til noget psykisk, men som jeg sagde; Jeg kan virkelig ikke i min vildeste fantask forestille mig, det skulle være det. Jeg har det slet ikke skidt psykisk lige nu, hverken med hensyn til stress, angst eller depression.
    Da jeg havde sagt det, sagde han, at han ville indlægge mig i Esbjerg, for de kunne ikke se noget i de prøver, de har taget. Håber at de kan finde noget.


  • #61   27. nov 2014 Jeg holder fast i at der er noget galt.. det her er bare ikke normalt.
    Jeg ved det ikke, han sagde, at de ville indkalde mig til indlæggelse.


  • #63   27. nov 2014 Ah, det må jeg lige få hørt om. Ved de har sådan en afdeling på hospitalet, faktisk. Var derinde, da jeg havde fået en strikkepind i øret (don't ask) og skulle have suget blodet ud, lol.

  • #65   27. nov 2014 Uh, det der med at få suget blod ud af øret, det kender jeg.. Avs!

  • #66   27. nov 2014 Ja, Birgitta xD Jeg er stadig ikke sikker på, hvordan det skete, men det er en del år siden og vi, mig og min søster, fægtede med strikkepinde og faldt. På en eller anden måde kom den ene ind i mit øre og jeg begyndte at bløde xD

  • #67   27. nov 2014 Det gjorde ikke så ondt, som jeg havde regnet med, faktisk ^^

  • #68   27. nov 2014 På mig gjorde det syyygt ondt! Var lige vågnet fra narkose, da læge og ørelæge ber mig om at blive liggende, da der under en kæbeoperation skete en fejl, og de cuttede indtil mit øre o.O av for den!

  • #69   27. nov 2014 Av! Det lyder også smertefuldt!

  • #71   28. nov 2014 haha, det var kun mit xD
    Jeg blev vildt bange, da det begyndte at bløde, troede jeg havde ødelagt min trommehinde eller noget.
    men alt var fint, det var en overfladisk skade i øregangen.
    Vi lærte så ikke at lege med strikkepinde mere, LOL


  • #72   28. nov 2014 Alexandoria - det var vildt smertefuldt! De kunne ikke se, hvor langt de egentlig havde cuttet ind, så jeg skulle have proppet mit øre med sådan noget forbindingshalløj, så jeg intet kunne høre på det øre - men havde et super dejligt tryk i øret.. -.- det skete om torsdagen, og først mandag måtte jeg få lortet ud.. Da jeg endelig fik det ud, viste det sig så, at de næsten havde ramt trommehinden, og jeg måtte ikke få vand, vind eller noget som helst i øret i en måned efter.. lektien er lært, stol aldrig på kirurger, der siger at sådan noget ikke sker for en -.- ..

    Birgitta L - jeg fik "heldigvis" kun ar på sjælen af det, haha smiley


  • #73   28. nov 2014 Av.

  • #75   28. nov 2014 Hahah, den lyst mistede jeg for mange år siden xD

  • #76   1. dec 2014 ... Okaaay. Mit tis er nu grønt o.o Wtf.

  • #77   1. dec 2014 Om morgenen kan jeg præstere en flot citrongul. Vi finder en, der tisser rødt og ta'r rundt og optræder med det. "The rainbow leakers". smiley :D smiley
    Er det ikke tranebærsaft, som kan afhjælpe urinvejsinfektioner?


  • #78   1. dec 2014 Jo, men har haft blærebetændelse før. Det gør ikke rigtig ondt at tisse? o.o
    Tager en snak med min læge i morgen!


  • #79   1. dec 2014 Lyder da ikke helt godt, Alex smiley

    Hvornår skal du indlægges?


  • #80   1. dec 2014 Ved det ikke, min læge sendte en ny meddelelse i dag.

  • #83   1. dec 2014 Jeg tager kun p-piller.
    Jeg er tjekket for mangel af b-vitamin o.o
    Men grønt tis er vel stadig er symptom, så det skal han oplyses om.


  • #84   1. dec 2014 Jeg tisser rødt når jeg har spist rødbeder smiley


  • #85   1. dec 2014 Jamen.. har ikke spist noget der er grønt? lol

  • #86   2. dec 2014 Der var intet i min urin, men nu er der to læger på sagen, så de vil gøre deres bedste for at få gang i tingene. Er henvist til medicinsk afdeling i Esbjerg.

  • #88   4. dec 2014 Nope, jeg har ingen anelse what so ever.
    Men synes det er mega lang tid at vente...


  • #89   4. dec 2014 Det er da også lidt underligt, hvis du skal vente på en indlæggelse.

    Har du fået det bedre i mellemtiden?


  • #90   4. dec 2014 Som det lød på dem, så havde det noget med at gøre, at der kunne være bøvl med systemet, når de sendte en henvisning. Det var ikke altid, de modtog henvisningerne i deres system.

    Nej, har igen feber og lider af enormt meget kvalme.. det er meget belastende..


  • #91   4. dec 2014 smiley

  • #92   4. dec 2014 Ja.. vil lige høre, om de har fulgt op på henvisningen i morgen.. det kan ikke blive ved, det her.

  • #94   5. dec 2014 Man kan håbe! Jeg vil bare gerne have det her overstået ^^

  • #96   6. dec 2014 Nej.
    Det er lidt sjovt, for min mor var til gigtlæge i går, og hun er indkaldt til d. 15. december i dag..

    Jeg ringer på mandag, det kan simpelthen ikke passe, at der skal gå næsten 2 uger.


  • #98   6. dec 2014 Min mors er også ukendt. Gigtlægen mente ikke, det var gigt, hun har.

    Der er intet - Hverken i almindelig mail eller e-boks.

    Der er jo selvfølgelig vagtlægen, men det er jo ikke dem, der har styr på min sag.
    Problemet er jo, at jeg skal indlægges uden specifikke undersøgelser. De skal sådan set bare starte ét sted og så gå videre derfra. Det er jo derfor, de bare indlægger mig.


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #99   6. dec 2014 Har du tjekket din e-boks???

  • #100   6. dec 2014 Ja, jeg har. Der er intet, kun SU.

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #101   6. dec 2014 Øv

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #103   6. dec 2014 Hvis din læge ikke har begreb om henvisninger i det digitale system, så er det klart, at det tager tid. Der skal markeres akut og der skal være helt korrekte oplysninger ved.
    Mange afd afviser henvisninger, hvis der mangler oplysninger.

    Prøv at ringe til Medicinsk Afd., Esbjerg, og forhør dig ad. Det sker der ikke noget ved. Du kan garanteret ringe mandag morgen.

    Dertil kommer, at der er ventetid. Og er henvisning ikke markeret akut eller som kræftpakke (siger jeg IKKE, at det er - det er en forklaring), så går der laaaang tid for henvendelse.
    Desuden forstår jeg ikke, at han ikke bare sender dig direkte derhen efter et tlfopkald???


  • #104   6. dec 2014 Min mor er indkaldt til noget med hendes nervebaner... Jeg ved det ikke helt præcist.

    Ej, det tror jeg ikke. Min mor er ikke syg udover hendes smerter i led og muskler, og hun har aldrig været syg sådan her. Det er noget helt andet, hendes.

    Jeg har mest influenza symptomer. Har fx. koldsved i dag, samt kvalme og ingen appetit.


  • #105   6. dec 2014 Ej, men jeg tror også, at han bare lige griber det forkert an. Jeg er nødt til at snakke med ham, for jeg kan altså ikke blive ved med at være syg, er altså også under uddannelse...

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #106   6. dec 2014 Du taler ikke med lægen, du ringer til afd. first thing mandag *pøjpøj*

  • #107   6. dec 2014 Jojo, det gør jeg også - Men lægen er vel nødt til at have henvist mig korrekt? Eller.. hvad?

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #108   6. dec 2014 Det tjekker du, når du får fat i afd og de slår dig op

  • #109   6. dec 2014 super ~

  • #110   8. dec 2014 Afdelingen havde ingen henvisning fået.
    Jamen okay så. Jeg ringer til en anden læge i morgen - Ham der rent faktisk tog og lyttede på mig, kiggede ører/hals og tog røntgen.


  • #112   8. dec 2014 Nej, nu ringer jeg til en anden læge. Ham den anden gør sq ikke noget. Han blev bedt om at følge op på det i sidste uge, der sker bare ingenting..

  • #114   8. dec 2014 Jamen, de har ingen henvisning fået på sygehuset, så det er jo ikke fordi, de bare ikke har indkaldt mig?
    Min mor har en tid hos ham i morgen, og jeg snakker med den anden læge inden. Hun har tænkt sig at snakke med ham om det, for han har jo slet ikke taget mig seriøst fra dag et. Han tager meeeget let på det, og det kan bare ikke blive ved.
    Kvinden jeg talte med, sagde, at med indlæggelser, så skulle de bare have fået henvisningen, og så kunne jeg komme ind. De skal slet ikke indkalde mig.


  • #116   8. dec 2014 Ej, men man kan ringe, og spørge, og har de den ikke, så må man sende igen, og så ringe igen og spørge. Det kan altså ikke være så svært, især ikke når man har haft 2 uger til det. Virker det ikke, så kan man vel få en alternativ e-mail til afdelingen, hvorfra de kan få den, eller de kan skrive det ind i deres system selv. Det kan ikke passe, at det skal tage så lang tid, når det bare er et spørgsmål om at de får en henvisning, og jeg skal komme ind, når de har fået den.

    Ja, præcis. Gider fandme ikke at holde jul på et sygehus..


  • #118   8. dec 2014 Ellers tak..

  • #119   8. dec 2014 Jeg har forresten vejet mig.. jeg har tabt mindst 1 kilo henover 2 uger..
    Jeg har haft meget mindsket appetit og ikke spist meget og/eller meget usundt.
    Sidst jeg vejede mig (udover nu) vejede jeg 73,7, og jeg ved at jeg siden tog på og holdt op med at veje mig.
    nu vejer jeg 72, sidste uge vejede jeg 72,5, og det var midt på ugen...


  • #121   8. dec 2014 Altså, det er nu ikke så meget fordi, at jeg synes det er skidt, synes bare det er meget på kort tid?
    Jeg har desuden haft forstoppelse i omtrent en uge (TMI, sorry), hvilket burde tilføje lidt til vægten, tænker jeg?
    Jeg tænker mere og mere, at det er noget i min mave, der er galt. Selvom jeg ikke har haft smerter i maven, sådan rigtigt.


  • #123   8. dec 2014 Kan godt være! Jeg har spist en smule yoghurt, et stykke kage og 3-4 losseplads-bolcher. Ikke så meget..
    Er dog ret sulten nu, haha.


  • #125   8. dec 2014 Jeg kan bare slet ikke få det ned, har knap nok lyst til chips, og det er ellers min go to mad, når intet andet går gennem nåleøjet.
    Her har min søster og hendes kæreste været på "hundevagt", for mange dage får jeg ikke engang ordentligt tøj på og redt hår og sådan..


  • #127   8. dec 2014 Det håber jeg virkelig også. Jeg kan slet ikke lade være med at gætte selv.

  • #128   9. dec 2014 Hold nu kæft man... Jeg snakkede med ham i dag, hvor han siger "den skulle være modtaget d. 2." på akut medicinsk afdeling.
    Ringer så til dem, ganske vist var den modtaget, men den var også blevet afvist. WELL THEN.
    Jeg gider ikke mere, det kan simpelthen ikke passe, det her. Nu må de sq da tage sig lidt sammen.


  • #129   9. dec 2014 Hvad var begrundelsen for afvisningen?

  • #130   9. dec 2014 At den var sendt forkert. Det var sendt til den akutte afdeling, som håndterer ambulancepatienter og sådan.

  • #131   9. dec 2014 Nå, for pokker smiley Og de kunne ikke sende den videre? Eller i det mindste give dig besked, så du ikke gik og ventede forgæves?
    Hvad så nu?


  • #132   9. dec 2014 Åbenbart ikke, min læge har vist ikke engang fået besked. Han ville prøve at fixe det, har lige snakket med ham, og så må han jo lige sende den igen igen..

  • #136   9. dec 2014 Jeg er virkelig træt af det her. Græd tidligere af ren frustration og afmagt.
    Er så træt af at være syg, og så tages der bare så let på det, at tingene ikke engang kan gøres ordentligt.

    Lad os håbe at tredje gang er lykkens gang.


  • #137   9. dec 2014 Min veninde var ved at dø pga. en fejl, de lavede i Herning under en galdestensoperation.
    Hun overlevede kun fordi Esbjerg haste-opererede hende med et betændelsestal, som var på 200 pga. galde, der var lækket - det skal helst ligge på 8.

    Esbjerg lægger sag an, men "Hun døde jo ikke", så hun får ingen erstatning.

    Tror ikke, det ville hjælpe at klage


  • #139   9. dec 2014 Åh, jeg kan prøve. Er bare herre dårlig til at føre nogen former for dagbog/journaler.

  • #141   9. dec 2014 Det ved jeg nu ikke, om det vil.
    Men min mor talte lidt om det, da hun havde en tid inde ved ham, og han virkede meget utilfreds med den manglede kommunikation fra Esbjerg.
    Og han virkede meget opsat på, at der skulle bare ske noget nu.


  • #143   9. dec 2014 Jeg håber virkelig.. Han har sendt den i dag i hvert fald, så må lige høre ad, om sygehuset har modtaget den i morgen.

  • #145   9. dec 2014 Nej, jeg har ikke.
    Den eneste, jeg har fået er livmoderhalskræft, det er nok omtrent 4 år siden efterhånden.


  • #147   9. dec 2014 Overhovedet ikke. Havde bare lidt ondt i armen et par timer, efterfølgende var der intet.

  • #149   10. dec 2014 Øh.. Jeg har så sovet rigtig længe i dag, men har fået en voice mail fra min læge.
    Han har snakket med sygehuset, som så åbenbart overhovedet ikke vil se mig, fordi det hele er så uspecifikt.
    Jeg giver op, jeg gider ikke det danske lægesystem mere. Det kan virkelig ikke være rigtigt, at man ingen hjælp kan få.. ):
    Nøj, hvor er jeg skuffet..


  • #150   10. dec 2014 Jeg tror lige, jeg ringer til sygehuset og snakker med dem...

  • #152   10. dec 2014 Ej, men jeg har virkelig lyst til at sætte mig til at græde. Det kan da ikke passe, at ingen vil hjælpe mig? Hvad sker der?

  • #154   10. dec 2014 Hvis det er så uspecifikt, at din egen læge ikke kan diagnosticere det, er der da al mulig grund til at sygehuset ta'r over. Du skal se at blive rask, så vi igen kan få glæde af dit superfantastiske tegnetalent, men naturligvis først og fremmest for din egen skyld. smiley

    Formiddagsbladene eller kontant på dr plejer at kunne få sat skub i tingene.


  • #155   10. dec 2014 Jeg må snakke med min læge igen i morgen og så må vi overveje om vi skal kontakte Herning...
    Han havde givet mig en tid, men jeg sov, fordi jeg havde fået under 7 timers søvn på to dage, så det måtte jeg indhente.

    Jeg ville nemlig også mene, at de burde tage over? Hvad sker der lige... Jeg kan slet ikke kapere det her i dag, overhovedet.


  • #157   10. dec 2014 Ej, men det er jo latterligt.. bare latterligt..

  • #158   11. dec 2014 Fik lige snakket med min læge.
    Han vil sætte gang i en kraftig udredning, denne gang med indhold af lungetest, maveundersøgelse og tarmundersøgelse. Bare så vi lukker "hullerne" i undersøgelserne, vi allerede har taget.

    Jeg glæder mig mindst til at få en slange ned i halsen.. kan knap nok klemme mad ned den vej...


  • #159   11. dec 2014 Super.
    Det er også på tide at finde ud af hvad pokker du fejler.

    God bedring...


  • #160   11. dec 2014 Tak.
    Det er bare ved at være noget bøvl med skolen...


  • #161   11. dec 2014 Så kan du vel høre din læge ang. lægeerklæring på at du vitterlig ER syg. Du kan jo ikke rigtig gøre noget ved at det har taget så lang tid for dig at blive hørt, og før der faktisk bliver sat nogle undersøgelser i gang.

  • #162   11. dec 2014 Den er undervejs, jeg har bedt om den i sidste uge.
    Det handler mere om, at de så istedet vil sygemelde mig og så skal jeg tage hele året om, og dét gider jeg IKKE.


  • #163   11. dec 2014 Ej, det kan jeg sgu godt forstå smiley Troede det var fordi du var ved at blive smidt ud pga. for meget fravær smiley

  • #164   11. dec 2014 Nej, for har haft dem med under hele forløbet. Jeg er overbevist om, at jeg nok skal klare eksamen uanset, så.. Ja.

  • #166   11. dec 2014 Da jeg flyttede skolegangen havde jeg 3 måneders stof at læse op.
    Klarede det på 2 uger. Er på ingen måde bange for ikke at klare min eksamen.

    Jeg må få lavet de manglende opgaver i julen. Hun sagde at de var det vigtigste for at kunne fortsætte.


  • #167   11. dec 2014 Du kan vel altid gå op til eksamen i fuldt pensum, eller hvad?
    Men koncentrér dig nu om at blive rask. Dit helbred er vigtigere end din skolegang. Er du testet for laktose- og/eller glutenintolerans?
    Små ting - men stor betydning.


  • #168   11. dec 2014 Det er jeg rimelig sikker på. De har endda testet for gigt.
    Jeg kan nok godt skrive en opgave i ny og næ, der er trods alt dage, hvor jeg har det lidt bedre... oplæsningen skal jeg nok kunne klare.


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #169   12. dec 2014 Rimelig sikker?

    En glutenallergitest er med biopsi fra tarmen - det lyder det ikke til, at du har fået foretaget...?


  • #170   12. dec 2014 Nå, så har jeg ikke. Men ville de ikke kunne se det på en blodprøve? Altså, tegn på det?
    Jeg ved det ikke, det har de ikke så.
    Men lader dem styre det lige nu.


  • #172   14. dec 2014 Ja, sådan har jeg det også selv..
    Jeg havde det mega godt i går! Hen mod aftenen fik jeg lidt kvalme igen. Faldt i søvn kl. 22:30 og vågnede lidt over 13 med feber igen.
    Jeg har ligget under dynen hele dagen og har det elendigt igen..


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #174   15. dec 2014 Må indrømme, at jeg forlængst havde henvendt mig personligt. Om ikke andre steder, så i Akutmodtagelsen...

  • #175   15. dec 2014 Ja, jeg snakker lige med min læge om det i morgen.
    Nu har jeg været på skadestuen/hos vagtlægen et par gange, og man skal helst ud af døren så hurtigt som muligt.. chancen for at de indlægger mig derigennem er meget meget lav.
    Fik at vide af en ven hvis mor arbejder på Esbjerg sygehus, at de havde så lidt plads, at de smed folk på afdelinger, hvor de ikke hørte hjemme.
    Så er det jo klart at de ikke vil indlægge "unge og friske" mig.
    - Jeg spørger ham i morgen, om han kan få indlagt mig i Herning. De skulle have en større medicinsk afdeling samt åben modtagelse, så de ikke afviser henviste patienter bare sådan lige...


  • #176   15. dec 2014 Jeg fik lige taget den der lungetest.
    Den var helt normal.
    Bare for at udelukke astma, så gav hun mig en mætningsdosis astmamedicin. Testen lå lige ovenpå den anden, så derfor kunne hun ret hurtigt udelukke, at jeg har astma.
    Så det er ikke dét.

    Så nu ryster jeg lige i et par timer eller 6... fordi... det er en bivirkning.


  • #177   15. dec 2014 Åh, jeg modtog lige indkaldelse til det der mave - og tarmundersøgelse.

    Først d. 9. januar skal jeg det... Synes det er lang tid at vente ):


  • #179   15. dec 2014 Det er der også, jeg ringer i morgen.

    Det er sandt. Jeg har ikke rigtig noget at skulle alligevel. Men jeg vil stadig gerne indlægges, så jeg hurtigst muligt kan få fundet årsagen...


  • #180   16. dec 2014 Efter en søvnløs nat, hvor jeg igen ikke kunne sove (ved ikke hvorfor, jeg tør ikke helt at sove, når de andre sover...) ringede hun til min læge, og nu kommer der da lidt gang i sagerne.
    Han får mig akut indlagt og der kommer en ambulance og henter mig og min mor om lidt.


  • #181   16. dec 2014 Hvor er det godt at høre, at der omsider sker noget! smiley
    Det var fandeme også på tide smiley


  • #182   16. dec 2014 Ja. tænk sig, at man skal være glad, når nogen bliver hentet af en babu smiley
    Jeg kaster en kat over venstre skulder og skubber en mand ned fra en stige.
    Altså held og lykke herfra smiley


  • #184   16. dec 2014 Super. Virkelig også på tide der skete noget.
    Håber på det bedste for dig


  • #185   16. dec 2014 Rigtig god bedring. Håber de tager sig tid til at finde årsagen, så du kan komme videre smiley

  • #186   16. dec 2014 Nå.. jeg blev ret hurtigt sendt hjem. Det fungerer sådan, at han ikke kan indlægge mig længere end akut, medmindre jeg har en diagnose. Og når akut har taget samme tests og ikke finder noget, så sender de også bare en hjem..
    så jeg er ikke indlagt mere. de indlagde mig i et par timer. Jeg tiggede og bad, men lige lidt nyttede det.
    Lægen ville egentlig gerne have mig scannet, men det måtte hun ikke, når de ikke kunne finde noget.

    så... Ja, vi er tilbage ved square one igen.


  • #188   16. dec 2014 Ej, men det er så skuffende... Min mor endte i gråd af ren desperation.
    Hvorfor har man ikke en diagnostisk afdeling for dem, hvor man ikke finder årsagen?


  • #189   16. dec 2014 Kæft hvor er det latterligt! Bliver da virkelig arrig på dine vegne smiley

    Hva'så nu?


  • #190   16. dec 2014 Vi kan prøve at snakke med lægen igen. Det er det eneste.

  • #192   16. dec 2014 Det har vi ikke. Min far kunne godt tjene mere, hvis det ikke var for min mors kontanthjælp og forsørgerpligten, staten har indført, så... ja.

  • #193   16. dec 2014 Har du overvejet at gå til pressen? Synes virkelig det er grotesk at du ikke kan få den hjælp du burde, for at finde ud af hvad silvan det er, der er galt.

  • #194   16. dec 2014 Jeg har haft det i tankerne, ja.
    På den ene side ville det nok få nogen til at få fingeren ud og gøre noget, evt kigge på de regler (læs, begrænsninger) der er sat for lægerne. På den anden side, så ved jeg ikke, om jeg kan magte det.


  • #196   17. dec 2014 Har rigtig meget af det herinde og i beskeder allerede.
    Men ja, burde begynde at skrive ned.


  • #197   18. dec 2014 Har fået skaffet mig en dagbogs app.
    Skriver alt ned nu.

    hvis det kan hjælpe dem med at fixe mig, så er det sådan det er.


  • #200   18. dec 2014 Herning.

  • #202   19. dec 2014 Har de testet dig for kyssesyge?

    Jeg var i en periode i folkeskolen rigtig dårlig hvor jeg bare ikke kunne spise, ingen appetit, kastede op nogle dage, havde feber osv.. Altid kvalme. Kulderyste ture. Hovedpine.

    Så gik jeg til lægen som tog prøve for kyssesyge og det viste sig at den var positiv. Jeg blev sendt til sygehuset med det samme derefter da mine levertal var rigtig høje.

    Jeg var efterfølgende syg i 1.1/2 år pga jeg havde gået rundt med kyssesyge uden vi havde vidst det..



  • #204   19. dec 2014 Kyssesyge har jeg åbenbart haft for lææænge siden. Altså længe før det her forløb.

    Jeg har rigtig svært ved at sove om natten, jeg skriver alt ned.
    I går spiste jeg først (udover chips) lidt lasagne kl 19. Der gik 10 minutter, så fik jeg det dårligt, kvalme, svedte, og derefter begyndte jeg at få ondt under ribben, i armhulen, brystet, maven.

    Mig og min mor har snakket om galdesten eller problemer med galdeblæren.

    I dag er jeg først lige vågnet. faldt i søvn kl 5 i morges..


  • #207   19. dec 2014 Ikke endnu. Skal d. 9. januar.

  • #208   19. dec 2014 Men jeg har faktisk overhovedet ikke så forfærdelig ondt i maven. det er værre i ribben og under armen.

  • #210   19. dec 2014 Ikke rigtig, nej.

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #215   20. dec 2014 Eller simpelt maveonde?
    Eller blodforgiftning?
    Eller ørepine?
    Eller en forkert HbA1c?
    Eller forhøjet Hct?
    Eller lavt kalium og natrium?

    Helt ærligt. Stop dog alle jeres mulige symptomer og kure! Lad nu lægen. Alle de ting I foreslår kan lige så vel gøre tingene værre.

    De her lommelæger hører ingen steder hjemme, når vedkommende retteligt er syg.


  • #217   20. dec 2014 Jeg har fået taget en lungetest, men ikke sådan en pusteprøve. Det vil jeg klart bede om! Der er ikke rigtig nogen sammenhæng mellem gluten i min mad, og så mine symptomer. Jeg fik det dårligt efter at have spist kartofler og hamburgerryg til aftensmad i går også. Det varede ikke længe, men havde det jo også godt! Og det er sådan det kører i ring. Har det godt en dag, og så bum! Fik det så værre hen af natten og har nu ligget og sovet siden kl 6.
    Vågner med ørepine, kvalme og føler mig meget svækket. Jeg fryser også en del lige nu.

    Jeg er efterhånden villig til alt, men at ændre diæt, det kan jeg sq ikke... Jeg spiser hvad jeg kan tænke mig til at kunne presse ned. Om det så er et stykke slik eller en gulerod, det varierer faktisk en del i løbet af hver dag.. Så jeg kører på "Hvad har jeg det mindst dårligt med at spise" for tiden..


  • #220   20. dec 2014 Nej, ikke nødvendigvis. Det varierer også, hvornår jeg får det bedre. Den bedste måde, jeg kan beskrive det, er at det næsten føles som om min krop prøver at bekæmpe det, næsten klarer det, men så må give op og prøve igen.

  • #221   22. dec 2014 Ej, men hvor er det altså frustrerende...
    Ringede til min læge i dag for at snakke om de her ting, men bliver hele tiden affejet og bedt om at vente til den undersøgelse er lavet. Jamen... hvorfor ikke lave flere undersøgelser? Det giver slet ikke mening for mig. Han kan da sætte mere end én ting i gang på én gang?

    Er rimelig skuffet, for nu troede jeg endelig, at han var ved at tage mig seriøst..


  • #223   22. dec 2014 Hør.. jeg har kigget på galdestensanfalds symptomer. Alt, uden undtagelse, passer på mig.
    Derfor spurgte jeg ham, om han ikke nok ville undersøge for det. Det er en simpel ultralyds scanning, der skal til. De kan udføre den selv, da de endda har røntgen afdeling..
    Han sagde til mig, at hvis jeg havde galdesten, så ville jeg være gul i huden og have hvid afføring.
    Efter jeg havde skrevet herinde, googlede jeg... Det var en stor løgn. den gule hud og hvide afføring kommer af gulsot og noget betændelse i galdeblæren; efter meget langvarige galdestensanfald.
    Så det han spiser mig af med er nogle symptomer, som opstår, når det er så akut, at jeg skal ringe 112 og haste-opereres.

    Jeg er SKUFFET.
    Jeg vil snakke med en anden læge i morgen for at få en second opinion. Min barndomsveninde har haft hende som læge, da hun havde galdestensanfald...


  • #224   22. dec 2014 Den niende er en endoskopi (tyktarmsundersøgelse) og så en med en slange ned i halsen for at kigge i min mave, som jeg ikke husker hvad hedder.

  • #226   22. dec 2014 Tænker da også at vi lige kan få taget den ultralyd og så få set, om det er det. Så kan det andet jo aflyses..

  • #227   23. dec 2014 Har i går snakket med min barndomsveninde, som har haft galdestensanfald.
    Hun anbefalede mig at ringe til hendes læge og det har jeg så gjort.
    Hun var virkelig til stede i vores samtale og sagde, at hvis jeg skiftede over til dem, så ville hun med glæde overtage det. Hun syntes at en ultralyd ville være fornuftigt at foretage, muligvis mellem jul og nytår.


  • #230   23. dec 2014 Jeg skifter læge i dag, så ringer til hende igen efter jul, og så skulle vi lige finde ud af noget ^^

  • #232   23. dec 2014 Det er heller ikke sikkert, at jeg har lyst til de ting.. som sagt, så kører jeg meget på, hvad jeg har lyst til (læs, hvad jeg har det mindst dårligt med), for ellers får jeg intet ned.
    Spiser ikke konfekt alligevel, lol. Vi har også altid kalkun istedet for and.


  • #234   24. dec 2014 Skal helt klart have beroligende, at få en slange ned i halsen klares ikke uden...

    tak!


  • #236   25. dec 2014 Nope, det var egentlig rimelig op af bakke. Fik det elendigt INDEN vi spiste, og det var endda det første jeg fik.
    Så de julebilleder blev lidt sjove.
    Men jeg fik gaver, så jeg overlevede, haha.

    - Har ikke sovet endnu. Har fået vendt godt og grundigt om på min døgnrytme, fordi jeg ikke bryder mig om at sove, når de andre gør..
    En masse kvalme hist og her, har på skift lagt mig og sat mig op og sådan.. smerterne er også kommet fra tid til anden.. det er ret øv.
    lige nu har jeg bare enormt meget kvalme.


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #237   25. dec 2014 Har du været ved psykolog? Det lyder ikke 100% fysisk, det du har.

    "Bryder mig ikke om at sove, når de andre gør det"...?

    Har du overvejet, at det er noget i hovedet og ikke fysisk?


  • #240   25. dec 2014 Det med at sove er et psykisk problem som følge af at være syg. Det er fordi jeg er bange for, at der sker noget, mens jeg sover, og så er der ingen til at holde øje med mig. Så det er kommet fordi jeg er syg.

    Jeg har psykiske problemer, men min sygdom er ikke kommet af dem. Jeg kender min psyke ekstremt godt efterhånden. Har levet med angst i snart 10 år. Hvis jeg kunne sige "Ja, jeg har det faktisk af helvede til psykisk", så ville jeg ikke udelukke det. Men lige udover det med at sove, så har jeg det ganske fantastisk, både med min angst, depression og stress.
    Det har været oppe, og det er udelukket. Det kan ikke være psykisk betinget.


  • #241   27. dec 2014 Har da efterhånden fundet ud af, hvor længe min tålmodighed rækker..
    Jeg er godt nok ved at være rastløs nu. Jeg keder mig helt ekstremt meget, ligger bare og kigger ud i luften, tjekker min mobil 3 gange i minuttet, amen.. der er INTET nyt, jeg kan lave lige nu. Ikke fra sengen.
    Tror aldrig jeg har følt mig så utålmodig som netop nu.

    Ooog, så fik jeg lige luft for det.


  • #243   27. dec 2014 Jeg har det faktisk ikke bedre. Jeg kunne fint spise i går, men i dag har det været galt igen..
    Har simpelthen ufattelige mængder kvalme, så ligger under dynen.


  • #244   27. dec 2014 og jo, jeg har masser, men de spil er allerede spillet enormt meget.

  • #246   27. dec 2014 Jeg faldt i søvn tidligere efter at have sovet 3 timer i nat (midnat til kl 3, spørg mig ikke, hvorfor jeg vågnede).
    Har formået at tage et bad, selvom jeg er enormt dårligt tilpas.
    Har fået fingrene i et par spil, jeg ikke før har spillet, men som med så mange spil er der hurtigt en smule ventetid på det, før man kan komme videre.
    Ser Rush Hour 3 med mine forældre nu though ^^


  • #248   29. dec 2014 Igen enormt meget kvalme. Sover rigtig meget...
    Har ikke haft lyst til at spise noget.

    Og ja, fik en tid d. 5 januar ^^


  • #250   29. dec 2014 Var lige vågnet. Er ifølge min mor "brændende varm", så har feber.
    Jeg har først lige spist. Bare en enkelt pandekage.

    Har skud af smerte hist og her i mave-området. Mest under ribbenene.

    Ja, jeg taber mig stadig.


  • #252   29. dec 2014 Overlever nok, mon ikke?

  • #254   30. dec 2014 Ja, det er jeg også glad for. Min familie er fantastisk..

  • #256   31. dec 2014 Det er da typisk at de værste dage skal falde på de her dage.
    Min far vil lave pandekager med is til mig, har kun spist et enkelt stykke brød i dag, haha ^^

    Håber at I alle får en fantastisk nytårsaften!
    Min familie er allesammen hjemme hos mig, de ville ikke forlade mig. ^^


  • #258   5. jan 2015 Jeg har været ved min nye læge i dag! Nøj, en forskel. Hun lytter, hun er venlig og hun satte gang i en hel del ting.
    Hun tog nogle blodprøver, udover dem, jeg allerede havde fået taget.
    Derudover skal jeg ind med afføringsprøver for at se om der var noget at finde der og langt om længe bliver jeg henvist til en ultralyd.
    Den anden undersøgelse i mave og tyktarm bad hun mig udsætte, for hvis vi kunne finde ud af det udenpå fremfor indeni kroppen, så gjorde vi det, for som hun sagde, der er altid en risiko for skader ved sådanne undersøgelser (plus at det er enormt ubehageligt, lol).


  • #260   5. jan 2015 Vi har en tid på onsdag i næste uge, der skulle der nemlig gerne være svar på det hele ^^
    Jeg er SÅ glad for hende. Virkelig.
    Og ja, hun ville nemlig netop notere at det skulle gå hurtigt, fordi jeg havde været syg så længe.


  • #262   5. jan 2015 Nej, de skal tages hjemme. Jeg har ikke lige haft afføring i dag, lol.
    Så satser på i morgen. De skal bare afleveres hos lægen i sådanne glas, jeg fik.


  • #264   5. jan 2015 Jeg får en indkaldelse, men nej, ultralyden er nok ikke klar til den tid ^^

  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #266   5. jan 2015 Bare husk, at selv akutte henvendelser ikke er på dagen, men at hver afd/amb har deres retningslinjer for ventetid. Også for akutte.

    Kun kræftpakker SKAL overholdes inden for 3 dage.


  • #267   5. jan 2015 Jojo, det ved jeg. Men hun sagde at havde jeg været syg i et døgn fx, så var det mere sandsynligt med en meget lang ventetid, men når jeg har været det så længe, så ville de nok prioritere den lidt højere end det eksempel.
    Men nu får vi at se. Jeg et bare glad for, at det bliver sat i gang.


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #268   5. jan 2015 Det er fordi I skriver om onsdag i næste uge.

    Jeg VED, at der er en læge, der skal se henvisningen. Så skal den visiteres, så skal der dikteres. Så skal brevet oprettes. Dertil skal der sendes brev - som jo går hurtigt i dag, hvis man har hjernen med sig og har tilmeldt sig digital post. Er lægens sekretær på ferie eller lignende, så kan der gå x antal dage, før der bliver gjort noget.

    Så sæt ikke næsen for højt. Hun er kun din praktiserende læge. Hospitaler har andre retningslinjer.


  • #269   5. jan 2015 Det på næste onsdag er svarene på de øvrige prøver, som jeg regner med.
    Man kan vel altid håbe, at jeg bliver indkaldt inden. Synes generelt de er hurtige til at besvare henvisninger i Esbjerg though.
    Jeg har digital post, så ingen "ventetid" på det.
    Men altså, det tager den tid, det tager. Jeg vil bare gerne blive scannet.


  • *suk*
    *suk* Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 884
    #270   5. jan 2015 Kan du ganske givet nå. Højst sansynligt ikke svaret.

  • #271   6. jan 2015 Nej, nok ikke.

  • #272   14. jan 2015 Noget nyt?

  • #273   14. jan 2015 Ultralyd på tirsdag og forhåbentlig nogle svar på de andre prøver lige om lidt.

  • #274   14. jan 2015 Uha, spændende!

  • #275   14. jan 2015 Ja, håber der er fundet noget.

  • #276   14. jan 2015 Hun har fundet ud af, at mir betændelsestal er stigende (første prøve, 15, anden, 20 og hendes viser nu 29).
    Jeg er ikke laktose eller gluten intolerant, jeg har ingen tegn på mavesårsbakterier, ingen tegn på tarmbetændelse, og mine galdetal er normale.
    Så hvis det er galdesten, så sidder de ikke fast, men kan godt være årsagen til mine smerter.
    Vi har ikke så meget at gå ud fra, men da jeg har meget ondt specifikt ved mine højre ribben, når hun trykker, så ville hun, hvis ultralyden intet viste, lave en skinoktopi, tror jeg det hed? Og ellers tage kikkertundersøgelserne, som er udsat til den 2. februar.

    Nøj, hvor er jeg glad for min læge! Der bliver endelig sat gang i nogle ting! ^^


  • #277   14. jan 2015 Det kan jeg godt nok godt forstå smiley Håber I snart finder ud af hvad der er galt med dig, så du kan komme i behandling smiley

  • #278   14. jan 2015 Det håber jeg virkelig også! Har det elendigt i dag, har ikke engang spist noget endnu.

  • #279   14. jan 2015 Mavesår kan det måske godt være uden en mavesårsbakterie. Da jeg havde mavesår var der ingen helicobacter. Der var det en virus, der var den skyldige. Det voldte min læge problemer, da det var ganske sjældent. Smerterne lå lige bage nederste ribben i et område på størrelse med en flad hånd. Er det et virusbaseret mavesår, kan det dæmpes meget/helt med zantac brusetablet, som i dag er uden recept og uden bivirkninger.

  • #280   14. jan 2015 Hun var rimelig sikker på, at det ikke var noget i forbindelse med en virus, men nævner det da lige for hende ^^

  • #281   14. jan 2015 Jeg var heller ikke, som du, generelt utilpas. Det var kun når "anfaldene" stod på. Mit var også lidt selvforskyldt. Jeg kunne finde på at starte dagen med et par kopper sort kaffe efterfulgt af en liter appelsinjuice - vel at mærke uden mad til smiley

  • #282   14. jan 2015 Ja okay ^^ Jeg har jo kvalme næsten hele tiden jo.

  • #283   14. jan 2015 Søren - jeg så én skrive på facebook, at hun havde en helikopterbakterie smiley smiley

    Alex: Jeg håber, I finder ud af noget, så du kan komme til at virke normalt igen og ha' det godt.


  • #285   14. jan 2015 Det var nok det, det hed! Jeg kan ikke de fancy lægeord, haha! ^^
    Men ja! Hun giver ikke op, det er ganske enkelt fantastisk.


  • #287   14. jan 2015 haha, ja okay ^^

  • #289   14. jan 2015 Ja, det kunne det godt være, vi udelukker det i hvert fald ikke ^^

  • #291   14. jan 2015 Tak tak! ^^

Kommentér på:
Syg i 5+ uger? Hvad søren er det?

Annonce