{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Politik igen .. {{forumTopicSubject}}

Jeg forstår ikke hvorfor der slet ikke er fokus på skattely og skatteunddragelse i denne valgkamp, jeg mener partierne på venstrefløjen skyder sig selv lidt i foden ved at hoppe med på at så megen tid i valgkampen går med at diskutere kontanthjælp, om der er for mange om de får for meget osv ...

Mener et sted at have læst at kh koster i omegnen af 2 mia om måneden, men lad os sige 30 mia om året, til sammenligning er der ved sidste opgørelse jeg lige fandt ved at Google ca.130 mia i skattely iflg. Nationalbankens skøn .... ikke alle disse penge ville jo være skat der skulle betales i Dk, men nogle af dem ville ....

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2015/03/03/03095705.htm

Synes det er frustrerende at emnerne i valgkampen, imo er styret meget af de borgerlige, som angriber Kh - og flygtningen problematik i et væk et område hvor venstrefløjen har blødere værdier, og " de røde" bruger tiden til at debattere og forklare, fremfor at få nogle emner på banen der angriber den borgerlige politik indenfor områder hvor de vil være mere tilbageholdende med angreb, da nogle af deres kernevælgere vil være blandt de der fører større summer ud af landet for at undgå skat...
Ligeledes mangler jeg debatten om de multinationale selskabers skatteunddragelse i DK, den der med at vil man være her skal man bidrage, den kunne så fint komme på banen, ikke kun overfor flygtningen og indvandrere, men også overfor disse store selskaber, som man gang på gang har læst ikke betaler skat i Dk, og som når de dømmes til det bare hyrer dygtige advokater der trækker sagerne ud i årevis ....

Nå men blot endnu en af mine politiske frustrationer smiley .... smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politik igen ..
  • #1   8. jun 2015 De lover alle sammen noget, hvad skal man stemme på. smiley

  • #2   8. jun 2015 Ja under en valgkamp er det jo deres politiske parti programmers mærkesager de fører frem, men uanset hvad man er til skal man være så realistisk at INGEN af dem kan gennemføre mere end de kan få mandater til når valget er overstået, intet parti får jo det absolutte flertal så det kan føre lige netop partiets politik uden at skulle indgå kompromisser...

    Stadig synes jeg det er træls at der fokuseres så ensidigt på hvad de "laveste" i samfundet koster, og ikke også på hvad de "øverste" i samfundet undlader at bidrage med, fordi de fører skattepligtige penge ud af landet. Det koster jo også i form af penge vi så mangler til fx sundhed osv ....


  • #3   8. jun 2015 Jaaaa Hanne du må gå ind på FB hvor de forskellige kommer med forespørgsler om hvad vi gerne vil vide, om dit og dat ,Og så håbe på at du kan få svar ,enten via FB eller det kommer med som et spørgsmål via tv .Men efter jeg så duellen mellem HTS Og LLR i går fandt jeg ud af hvad jeg skulle stemme , ja det bliver så ingen af dem

  • #4   8. jun 2015 @ Inger ... nej det er så en anden ting der irriterer mig (gamle sure kone) ... selvom man i gl. dage jo da vidste hvem der var formand for partierne, så var det ofte først når valget var overstået at man fandt ud af hvem der pegede på hvem og hvem der endte med at arbejde sammen ... I dag er blokpolitikken så toneangivende, at det nærmest ikke er et valg om politik, men et valg om man vil HTS eller LLR som statsminister .... kunne da være lidt rart hvis spekteret var bredere og mere åbent ....

  • #5   8. jun 2015 Jeg synes da ellers jeg ser angreb på angreb på angreb allevegne smiley Men jeg ser så heller ikke "duellerne" eller andre debatter fra valgkampen i tv'et. Synes da emnerne er styret af både rød og blå blok. Man ville vel også klage hvis ikke rød blok snakkede om kontanthjælps- og dagpengemodtagere mm.? smiley
    Derudover tror jeg da ikke der er NOGEN der bifalder skattely her i Danmark. Så det er jeg da enig i sagtens kan tages op til debat.


  • #6   8. jun 2015 Det er et folketingsvalg, og "skattely" er EU politik.
    Og de partier der kunne have interesse i at fiske stemmer på "skattely" er samtiddigt modstandere af EU


  • #7   8. jun 2015 Det er nemlig rigtig Hanne Det handler jo netop kun om enten HTS eller LLR
    For vi ved jo hvem der støtter hvem


  • #8   8. jun 2015 @ Housebuster ... jamen så burde Enhedslisten da jo så mageligt kunne bringe det på bane ... oh ja en del af skattely er EU politik, en de del med de store selskaber i DK der ikke betaler skat er da indenlandsk skattepolitik ...



  • #9   8. jun 2015 Enhedslisten er da modstandere af EU smiley

  • #10   8. jun 2015 faldt så lige over denne .....


    profilbillede
  • #11   8. jun 2015 Jeg så altså noget om skattely på DR2 igår eller tidligere i dag, kan dog ikke lige huske hvem det var der snakkede om det. Jeg sætter ikke mit kryds efter hvem der siger hvad i valgkampen, så er ikke fordi jeg følger så pokkers meget med, men det køre meget som baggrund herhjemme.

  • #12   8. jun 2015 Jeg syntes det er problematisk at ca 50% af stemmerne går til partier der ikke har i sinde at tage ansvaret for at regere landet, og deponerer deres mandater på en af de to potientielle regeringer.
    Der er ærgeligt at partier som R og DF (der har grundholdninger, som passe til begge fløje) på forhånd er tvunget til at støtte en "præsident" kandidat, hvis de ikke vil begå politisk selvmord.
    Sjovt nok har begge partier succes med det til kommunal og regionsvalg.


  • #13   9. jun 2015 Som det er nu minder vores system mere og mere om USA med reelt kun to partier at vælge imellem - og det er sg* ærgeligt.

  • #14   9. jun 2015 Der er fokus på nogle få områder, og rigtig mange områder bliver slet ikke debatteret. Det er jo alt efter hvad der ligger undersøgelser for at danskerne lægger vægt på lige nu. Jeg kunne da rigtig godt tænke mig noget mere fokus på alle mulige andre problemstillinger som har relevans for mig, bl.a. inden for landbruget, men det appellerer bare ikke så bredt som skattepolitik.

  • #15   9. jun 2015 @ Mille r ... vil give dig så evigt ret, der er fokus på overførselsindkomster/arbejdsløshed, indvandrer/flygtninge og så sundhedsområdet, det er regere Danmark er så mange andre ting, og debatten i de senere valgkampe er alt for ensidig på få emner og ikke på bredden af hvordan partierne vil løse alle opgaver i en fremtidig regering.

Kommentér på:
Politik igen ..

Annonce