2.400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Katte - Hvad er i så sure for? Katte - Hvad er i så sure for?

Jeg har efterhånden mødt en del katte, på min vej gennem livet.. Store katte, små katte, tykke katte, tynde katte... Og de har alle haft det til fælles.. De kan ikke lide mig!
Nogen slår, nogen løber, andre hvæser, spytter og brummer... Og jeg forstår det bare ikke! Jeg er jo så sød?

Jeg besøgte en lille mini kat, den anden dag... Og det første den gjorde var at slå mig over næsen... Jeg valgte at lade den være, i håb om, at den så måske ville lege senere... Men ak nej. Vi måtte gå, efter en lille time, da den lille pelsbold gemte sig, og brummede så højt, at ingen kunne holde ud at høre på den... Lille fyr..

Jeg har så ondy af de katte der! Tænk at gå og være så sur hele tiden... Godt jeg bare er en hund. Hver dag er en gave! At kunne stå op og tænke "verden er skøn" !

Hilsen Baby, med meget lidt forståelse for katte.......

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Katte - Hvad er i så sure for?
  • #1   26. okt 2015 Katte er ikke sure. Hilsen Max.

profilbillede
  • #3   26. okt 2015 Årh hvor har jeg tit tænkt det samme! Jeg er også stødt på mange katte gennem mit 3-årige liv - alle nogle jeg ville elske at hilse på! Men jeg har endnu til gode at finde nogle hvor det var gengældt. Et par stykker har været så grove at daske mig på snuden - så holder jeg mig altså pænt væk!

Nu hiver min menneskemor mig altid væk fra katte vi møder, men det er måske også for det bedste, når de nu altid har en dårlig dag! smiley

Hilsen TUCKER

• #5   26. okt 2015 Jeg havde katten som kæledyr sammen med min familie indtil den blev for gammel. Den var sørme heller ikke særlig snakkesalig og gik ind i sin kurv hver gang jeg ville snakke....

Så jeg kan vist se at det er meget godt, at jeg ikke har været på tæt hold af katte siden! De er lidt for hårde ved sig selv ikke, de må godt give sig selv en gave i ny og næ, en sviptur til Mauritius ikke, i stedet for al det surmuleri.. de katte er sgu så nærige og kedelige, jeg kan sgu ikke lide dem.. jeg kender ingen katte der er søde...

Hilsen Freja!

• #8   26. okt 2015
    Her er mig og min bedste ven Indi.
    Godt nok er billedet fra da jeg var lille, men vi putter stadig sammen.
    Andre katte synes vist at jeg er sur og gnaven, men det er fordi de ikke skal komme ind på Indis enemærker.
    Vov fra Thor

profilbillede
  • #9   26. okt 2015 Hunde, hunde, hunde, hvad er det lige i har så svært ved at fatte? Mennesker træner hunde, men katte, de træner mennesker!! Hilsen en kat med slave...

Hunde har ejere, katte har slaver, se der kunne i halejagtende dyr lære en masse..
    Men, det kræver jo en vis hjernemasse,haha, hilsen en kat

• #10   26. okt 2015 Jeg elsker kattenes ekskrementer! Jeg kan slubre dem i mig på et par sekunder - fem, hvis min mor prøver at hive det ud af munden på mig imens!
    ... Men det opsummerer nok også bare, hvad jeg gerne vil gøre med kattene smiley
    Potedask fra Jarna

• #11   26. okt 2015 bare se her smiley
    bare min kat og min kanin Nika

profilbillede
  • #12   26. okt 2015 Pssst... katte er nogle rigtige divaer og skal behandles med ophøjet respekt - selv dem der ikke er større end en hoppebold. Ærbødigt kropssprog og 2 meters sikkerhedsafstand indtil de siger du allernådigst må nærme dig - så går det fint. Nogle vil endda lege og putte, men pas på med at være for fræk - det giver bagslag.

Venlig hilsen
    Lia

• #13   26. okt 2015 Baby mangler at møde en nøgen kat. De er ikke sure - hvert fald ikke min smiley
    Han tror alle hunde er hans venner, uanset om han har mødt dem før eller ej.

profilbillede
  • #14   27. okt 2015 Jeg dur ikke til ophøjet og ærbødig opførsel smiley selv andre hunde siger jeg burde læse Emma Gads takt og pote! smiley

-jeg er meget mere til at komme buldrende bullerbombeagtigt med munden åben og savlet flyvende til alle sider -op i hovedet på alt som skal mysseslaskes....hvis jeg når at stoppe i tide...ellers får de en savleskalle istedet!

Jeg vil SÅ gerne lege med de sjove kattehunde i gården smiley men mor siger at tigermis er gårdens dronning og vil æde mig...spiser de hunde i dronningland??? smiley
    Og så er der Totte...som elsker at hoppe ned foran mig...lige udenfor snorens rækkevidde...og så kigger hun på mig..og kigger...og kigger...ligemeget hvor meget jeg inviterer til leg smiley

Jeg forstår ingenting...jeg vil jo bare lege smiley ....og lege...og lege....og lege...
    Men hvis de der kattehunde bliver ved med at være sådan nogle sure nogle...så tror jeg også jeg vil lege DEN leg når jeg ser dem smiley

Minion -Lille Hund...

• #15   27. okt 2015 Jeg kan ikke lide katte! Da jeg var baby og lige flyttet ind ved mine slaver, legede jeg ude på terrassen. Naboens kat Hannibal kom forbi, og jeg glædede mig sådan til at lege! Jeg løb alt hvad jeg kunne hen til ham, da han pludselig hvæser, og angriber mig. Jeg blev så forskrækket, at min far kom løbende, og måtte tage mig op - Hannibal blev ved med at kradse og bide mig smiley lige siden den dag, har jeg hadet katte! når jeg er på tur og ser katte, har jeg lyst til at jagte dem. Dog siger mor og far altid "lad missen være", og så er jeg jo nødt til at lytte.. Men når min menneskesøster lufter mig, er jeg ligeglad. Hun bestemmer da ikke over mig smiley
    Potedask fra Klunte smiley

• #18   27. okt 2015 JEG elskede katte og specielt Frygtløs..
    Men så lærte jeg at de har desendersen sømpoter smiley
    og nu passer jeg meget på og kigger væk når katten jeg bor med gnider sig op ad mig..
    På billedet er jeg igang med at gnave i Frygtløs øre..

profilbillede
  • #19   27. okt 2015 Fie elsker da Suleimakatten, kan man se....
    Vicky elskede kattene opdrog sammen med Blondie vores Misse da Prinsesse-ladekat forlod hende...her Amagerstangen og Vicky sammen.

profilbillede
  • #22   27. okt 2015 Jeg kan godt forstår katten en gang i mellem https://www.youtube.com/watch?v=BuC0GUXGzrE

• #23   27. okt 2015 Katte er da både søde og sjove. Jeg kan huske, da jeg kun var 8-9 uger gammel, at min katteeven kom hjem med mus, som hun havde fanget til mig. Nogle gange, da jeg blev lidt større, skulle jeg selv slå dem helt ihje, før jeg spiste deml smiley Da jeg så blev rigtig voksen, fik min ven små missehvalpe, og dem hjalp jeg med at passe. Jeg bar dem hen i kassen, hvis de gik for langt væk, og så gav jeg dem også mælk på samme måde, som deres rigtige mor gjorde. De var også sjove at lege med smiley Jo, missekatte er helt ok

Vuf og potedask fra Keesha

• #24   27. okt 2015 Ha ha, kommer til at tænke på de her smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=GbycvPwr1Wg
    https://www.youtube.com/watch?v=4fsSAPyHxJI
    https://www.youtube.com/watch?v=iTYI7FPshSI

Mocca passer meget godt til den måde, de beskriver hunden på. Kat har vi ikke mere, men der rammer de nu også meget godt smiley

• #25   27. okt 2015 Jeg forstår heller ikke hvorfor de skal være sådan Baby. Jeg vil også så gerne bare lege med dem, men de gider aldrig lege med mig, og så flygter de bare fra mig smiley
    Hvorfor forstår de ikke at jeg bare vil lege med dem?!
    Den eneste kat der ikke flygter når jeg kommer, er en der kommer forbi haven engang imellem, men den vil bare slåsse smiley
    Rosa siger at hun havde en stor blød sød missekat da hun var lille hos opdrætter, men jeg har aldrig mødt sådan en kat? Selv katten hjemme ved min menneske moster vil ikke lege med mig, den står bare og kigger på mig, som om den ikke forstår hvad jeg siger, og så går den sin vej.
    Hilsen Lucky som SÅ gerne vil snakke med kattene.

P.S. Her er lige en sang, som jeg tror kunne passe ret godt på Luckys følelser når kattene ikke vil snakke med ham smiley (bortset fra at han ikke er en rotte og hans mor ikke er blevet ædt af en kat smiley )
    https://www.youtube.com/watch?v=CvIFgfURd_s

• #26   27. okt 2015 Jeg prøvede igen i dag...hos min Tante Julia, hun har nemlig 3 katte og sådan nogle små limousinerotter de kalder Ildere...

Og jeg prøvede...playbow, kyssen i mundvigen (men så tæt kom jeg aldrig), legefulde poter mod dem og hoppen og dansen, åbnede munden og slaskede rundt med min tunge og alt muligt...og alt jeg fik var bare et slag i hovedet -med nåle! og så talte den virkelig grimt til mig!

Men jeg giver ikke op! en eller anden dag, så kan de vel se hvor sød jeg er...og at vi skal lege, putte. MYSSE!!...Og så vil de elske mig og vi skal være venner for evigt...!!! smiley smiley <3 smiley

profilbillede
  • #27   27. okt 2015 Min menneskesøster har også sådan et underligt dyr, Minion.. Han ligner lidt en rotte, men uden hale og bor i bur.. Han er mega pelset, han snakker meget med sådan en sjov lyd. Ind i mellem brummer vi sammen. Han kan eddermame også skrige - men hver gang han skriger, så får han godbidder. Når min mor eller min menneskesøster tager ham ud af buret, så må han ligge helt oppe under hagen på dem, hvilket altså er lidt snyd! Jeg prøver tit, at snige mig op ved siden af ham, men det er som om der ikke rigtig er plads. Så jeg må nøjes med at ligge på maven af menneskesøster, mens lille rotte ligger som et halstørklæde.. Hm. Plejer at slikke på ham som hævn, så hopper han nemlig altid rundt smiley Min mennesker søster siger altid, at jeg skal lade være med at slikke på ham - jeg lader bare som om, jeg er døv! smiley
    Den lille pelsklump bliver vidst kaldt Hugo. Han er nu sød nok. Nogen gange er vi faktisk rigtig gode venner, og får en lille snak mellem træmmerne. Forstår ikke hvad han siger, men er sikker på, at han elsker mig! smiley
    Han har en ven, der ligner ham på en prik. Den er bare lidt mere pelset - og gider bestemt ikke snakke. Den knurrer altid af mig, bare fordi jeg prøver at beskytte min familie mod det væmmelige postbud! smiley Den er dum. og jeg synes, den lugter!

Potedask fra Klunte!

• #28   27. okt 2015 Obsternasig.

Kæmpe stort like til dit billede. Naturens orden, hunde hører til på gulvet og egentlig helst uden for huset, mens katte hører til på skødet af de der tobenede, som kan betjene en dåseåbner, og klø en lige det bedste sted. For helt ærligt, mennesker, vi klarer os glimrende uden jer, men, hvorfor fange sin mad selv når man kan sno sig om dit ben og dette så fylder skålen, tømmer ens kattebakke -katte må skide inde, det må hunde ikke, hahaha.

Hunde vil gøre hvad som helst for en godbid -potedask- hvor er jeres selvrespekt smiley ej men i ber jo om at blive klappet af en sømpote!!

Så tag jer da sammen!!

Hilsen det ophøjede væsen -katten -

• #29   27. okt 2015 Salla...kom her og få en SAVLEMYSSER -hilsen Minion smiley :D smiley

Klunte..jeg har prøvet at ligge legetøj udenfor tantes soveværelse, og hvalpepevet sådan RIGTIG ynkeligt, intet virker, de vil ikke lege smiley
    Min anden tante, som er firben som os, kender også sådan et dyr du beskriver...den bliver så sur når man vasker den i rumpen, at den bidder dens far...Tante Bella er dog også dybt forelsket i den...men jeg har ikke mødt den...endnu... smiley

Men de må ikke knurre...man må ikke knurre smiley så bliver jeg ked af det smiley

Ps. bare mas dig ind, så kan man altid være der!!

MYHHHHSSH! Minion!

• #30   27. okt 2015 Minion, man skal ikke ligge legetøjet, man skal kaste det til dem! smiley
    De er underlige, de pelsdyr der.. Ham der Hugo, han bider kun min menneskesøster smiley det er mega sjovt at slikke på ham, og se ham hoppe smiley
    Lugtepeteren tør jeg ikke slikke på, eller snakke med.. Hans pels er så sjov, men han virker så sur!

Min menneskesøster havde for nogen år siden en kæmpe af de der sjove pelsdyr. Han hed Mikkel - vi var så gode venner smiley vi sad tit og så fjernsyn sammen. Han døde desværre - men jeg fik lov at sige farvel. Han er begravet ude i haven, jeg sørger altid for, at hans blomst altid er vandet smiley

profilbillede
  • #31   27. okt 2015 Det er bare SÅ flot af dig Klunte...sådan at vande Mikkels blomst smiley smiley Og de der klumper virker altså lidt mere venlige og usure, end katte...

Jeg må prøve at kaste ting til dem næste gang smiley :D smiley

• #32   27. okt 2015 Jamen, min menneskesøster bor ikke hjemme mere, så hun kan ikke vande den. Min mor er glemsom, så hun gør det heller ikke. Så må jeg jo gøre det smiley smiley
    De er meget mere venlige! De slår ikke med søm, angriber ikke, og prøver ikke at spille smart smiley

Bare husk at tjekke, hvor du kaster legetøjet hen! Jeg legede på et tidspunkt vildt med min kaste-knude-bold .. Kom til at kaste den i hovedet på min far. Det var et uheld, men han var ikke super glad for den smiley smiley

• #33   27. okt 2015 Det der med forskellige dyr sammen. Jeg husker min barn/ungdoms kat garfields reaktion på en kanin.

Ej men så fjern da lige den deforme kat for mit åsyn!! Hvorimod silver, kaninen, mente at garfield var en ufattelig spændende langhalet kanin. De blev ikke venner, men de åd i hvert fald ikke hinanden smiley

• #34   27. okt 2015 Jeg rammer tit min mors hoved med legetøj...men så må hun sgu da lige kigge op fra den bog eller computer når jeg vil lege...lissom...!

Jeg vil ha en pelsklump!..og en kat! (jeg elsker dem selvom de er sure...endnu i hvert fald) ...jeg vil også have en menneskesøster...det må jeg tale med moren om...men hun siger så tit jeg ikke må beholde de små mennesker vi møder...eller min fætter Anton...men han er altså MIN baby...

...Mennesker, godt de har os....jeg tror min mor helt ville glemme at gå ud og tisse 4-5 gange dagligt hvis jeg ikke var her til at sige vi skal ud...! smiley

• #35   27. okt 2015 Salla - det er sjovt, sådan noget! Klunte elsker simpelthen marsvin - eller, nogen af dem, vel og mærket. Ham og Mikkel lå næsten altid sådan på tæppet, hvor jeg så kunne sidde og nusse begge på en gang.. win-win for dem, tror jeg! smiley

Minion - ej. come on.. nu må du lige opdrage din mor lidt bedre! Hun kan da ikke bare læse eller sidde ved computer, når det er legetid! Hvad tænker hun på?!
    Jeg eeeeeeeeelsker når min menneskesøster er hjemme smiley men, synes det er så synd, at hun er flyttet - nu kommer hun jo ikke ud at tisse så meget mere.. Så, når hun er hjemme, vil jeg KUN lufte hende. Hvis mor eller far spørger, om vi skal gå en tur, så går jeg hen til søster i stedet :D.. Det er endnu bedre når hun overnatter, når jeg vågner om morgnen, så løber jeg altid ind til søster. Hun blir SÅ glad, når jeg hopper rundt på hendes ryg, eller slikker hende i hovedet, så hun vågner- får altid lov til, at komme under hendes dyne smiley smiley

Puuh.. Både min mor og far ville være håbløse uden mig! De ville ikke komme ud at tisse, de ville ikke vide at postbuddet er farligt, og hvem skulle så beskytte dem, hver gang en bil køre på vejen? Puuh.. Tør slet ikke tænke på, hvor fortabte de vil være smiley

• #36   27. okt 2015 Katte, har intet at gøre på denne jord, jeg har aldrig nogensinde forstået, hvorfor nogle mennesker (min tjenende familie inklusiv), synes de skal bo i vore huse. Stod det til mig fik de knækket nakken alle som en!
    De æder mine mus og lægger sig på mine tjeneres skød, så de ikke kan varte mig op og så er de bare ikke til at stole på, siger underlige lyde og logrer med halen på de mest upassende tidspunkter.

Med venlig hilsen divaen Ghini

PS. jeg indsætter lige et ganske upassende billede af Yota, Xingu og Eddie, tænk at de to tøser vil nedværdige sig til at dele sofa med det pelsmonster.
    Havde jeg været der, var det aldrig sket, men på det tidspunkt hvor billedet er taget, var jeg travlt optaget af at varetage mine moderlige forpligtigelser.
    Jeg kunne jo ikke både passe 6 hvalpe og samtidig holde Yota og Xingu væk fra den ækle kat, jeg håber at de skammer sig !

profilbillede
Kommentér på:
Katte - Hvad er i så sure for?

Annonce