{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

Sorg over hund. Erfaringer ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg mistede min bedste ven i midten af september, meget uventet, da det var i en ulykke. Jeg har aldrig før oplevet en så stor sorg før, og har mistet rimelig mange familiemedlemmer igennem mit liv, men sorgen til min hund er noget helt andet. Jeg tænker på hende hver dag, jeg græder stadig, ikke så ofte mere, men det sker at jeg får nogle udbrud en gang imellem. Hvor længe varede jeres sorg ? Min sorg påvirker mig så meget at jeg ikke har været i skole i lang tid nu og min energi er bare ikke som den var engang. Bliver det bedre eller ? For synes kun min sorg bliver større og større for hver dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sorg over hund. Erfaringer ?
  • #3   13. nov 2015 Hvis det er meget slemt - eller hvis man som Camilla har grædt sig selv i søvn hver aften siden august - så synes jeg man skal gøre sig selv den tjeneste at opsøge en psykolog. Ganske enkelt for at få nogle redskaber til at håndtere sorgen, så man kan leve sit liv igen. Selvfølgelig må man sørge sin hund, men man skal stadig kunne håndtere det smiley

  • #4   13. nov 2015 Hej.
    Det er kun 2 måneder siden du mistede din hund og som du selv skriver skete det pludseligt og uventet. 2 måneder er ingen tid i en sorgproces og det tager den tid det tager. Man kan og skal ikke forcere processen. Det kan være lige så slemt eller værre at miste sin hund som at miste et menneske. For mig tog det et halvt år før den værste sorg havde lagt sig og efter et år følte jeg, at jeg begyndte at have det ok igen. Det er det værste jeg nogensinde har prøvet og når man er midt i det, tror man sorgen aldrig forsvinder. Men den kommer med tiden til at fylde mindre, så det skal nok blive bedre, selvom det ikke føles sådan lige nu. Det er vigtigt, at du taler med nogen om det, tror jeg.

    For mig hjalp det også at læse om det at miste en hund, fordi jeg kunne genkende mig selv og mine følelser i artiklerne.

    http://vorupdyrehospital.dk/service-info/hund/hundeadfaerd/miste-en-hund

    http://www.netdyredoktor.dk/hund/tema/stu/sorgen-over-at-miste-et-kaeledyr.aspx




  • #6   13. nov 2015 Sorgen vil blive mindre, men den vil aldrig forsvinde, sådan har jeg det ihvertfald. Det hjalp mig at skrive til min hund , nærmest som en slags dagbog til hunden. Du vil opdage at der pludselig kan gå en dag hvor du ikke får skrevet og stille og roligt bliver det til uger og måneder, hvor du klarer dig uden. Det tager lang tid og er næsten en ubærlig smerte, men den vil med garanti fortage sig, hvis man ikke dyrker den. Føler med dig

  • #7   13. nov 2015 Har du nogen at snakke med om det?
    Det kan være du måske har brug for proffesionel hjælp til at håndtere din sorg... Det må du snakke med din læge om smiley

    Jeg mistede min hund i december, jeg græder stadig dagligt og der er dage der føles helt uoverskuelige uden hende... Hvis jeg ikke havde Jesse og Einstein, ville jeg nok ikke komme op smiley
    For mig hjalp bogen "Farvel til en ven" af Anders Hallgren (du kan finde den på biblioteket, og hvis de ikke har den, kan de bestille den hjem). Den satte ord på en masse for mig og fik mig til at føle det mere okay at være ked af det. For det er helt okay smiley Vi skal bare lære at håndtere det.

    Du er velkommen til at skrive privat, hvis du har brug for nogen at snakke med om det.
    Og ellers håber jeg du snart får det bedre smiley Men jeg forstår din sorg. smiley


  • #8   13. nov 2015 Jeg har mistet mange både familiemedlemmer og hunde gennem tiden. Døden er en del af livet så man kommer aldrig udenom den og man kommer ikke igennem et liv uden at skulle håndtere den. Det er simpelthen noget man er nødt til at lære. Jeg er ikke typen der bliver meget hårdt ramt af sorg, men jeg har altid oplevet det som værre at miste en hund end et familiemedlem. Måske fordi min hund er et levende væsen som jeg har ansvaret for ? Lige når man mister en hund - særligt hvis det er totalt uventet og måske endda ikke på nogen særlig 'pæn' måde så kan livet føles meget sort og uretfærdigt. Men man skal nok passe på ikke at komme til at begrave sig i den følelse for så bliver det svært at komme ud af igen. Jeg tænker med glæde tilbage på alle de mange hunde jeg i løbet af mit liv har taget afsked med og der går nok ikke en dag uden at jeg lige sender dem en kærlig tanke.

  • #10   13. nov 2015 Det tager sin tid, men en dag går det fra sorg til minder, men det er helt sikkert at jo mere du isolerer dig fra det almindelge liv, jo længere tid tager det ....

Kommentér på:
Sorg over hund. Erfaringer ?

Annonce