1.113 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvornår skifte fra hvalpefoder til voksenfoder? Hvornår skifte fra hvalpefoder til voksenfoder?

Hej!

Jeg er lidt i tvivl om hvornår man skal skifte fra hvalpefoder til voksenfoder. Der står noget forskelligt alle de steder jeg har læst, så nu spørger jeg lige I kloge hoveder.

Jeg har en DSG/tysk pinscher på snart 6 måneder, han er ca. 41 cm., og har ikke vokset i højden i et godt stykket tid. Han vejer 10 kg.

Men hvornår skal jeg skifte ham fra hvalpe til voksenfoder? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvornår skifte fra hvalpefoder til voksenfoder?
  • #2   13. feb 2016 Taiko skiftede jeg ved 8 måneder, shiba på 12 kg.
    Baloo skiftede jeg ved 6 måneder, gross-spitz på 15 kg. (nu)
    Chibi er 5 måneder og stadig på hvalpefoder.

• #4   13. feb 2016 Hvor meget har det at sige om man skifter som 6 måneders eller 12+ måneder? smiley

• #5   13. feb 2016 Helene: Jeg tror meget, det er en "religions" sag smiley

Taiko har a-hofter, selvom vi skiftede tidligere end anbefalet.
    Baloo er ikke blevet røntgenfotograferet endnu, men han er heller ikke blevet passet på, på samme måde, og har også gået på trapper. Så hans resultat vil helt sikkert afhænge af det.

Følg din mavefornemmelse.
    Du vil få mange forskellige svar herinde.
    Nogle skifter allerede ved 3 måneder osv..

• #7   13. feb 2016 Synes det er svært! Han er min første egen hund - vi har altid haft hund i familien, men det er noget helt nyt når det er en selv smiley

Han får i hvert fald lige lov at køre hvalpefoder 2-3 måneder endnu, for det har jeg foder til. Så tager jeg den der fra smiley

• #8   13. feb 2016 Maj-Britt - hvorfor ikke?:-)

• #9   13. feb 2016 Hvis du har til 2-3 måneder endnu, så ville jeg slet ikke tøve med at sætte over på voksenfoder bagefter.
    Chibi på 5 mdr. får hvalpefoder et par måneder endnu og så ryger han også på voksenfoder smiley

• Hunden
    Hunden Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
    #10   13. feb 2016 Jeg kørte hvalpefoder til 12 måneders alderen og min hund er 4kg som voksen nu.

Men tænker at du skal bruge det foder du har nu, og så skifte gradvist over når det nærmere sig der ikke er mere hvalpefoder tilbage.

• #13   13. feb 2016 Jeg skiftede min Chihuahua over på voksen foder ved 8 måneders alderen. Min Golden skifter først over ved 14-15 måneders alderen smiley

• #14   13. feb 2016 Mine tunge hunde skiftes på voksenfoder når de er 4 måneder. Jeg tror ikke at problemet er så stort med de små mere spinkle racer. Jeg ved da at nogle med mindre racer fodrer med hvalpefoder hele hundens liv.

• #15   13. feb 2016 Jeg ville skifte nu eller når pågældende pose er Tom. Din hund vokser ikke mere i højden og har efter sine racer snart voksenvægt. Så det passer meget godt, du kan evt. Lave en gradvis overgang med halv/halv..

• #16   13. feb 2016 Tak for alle svarene!
    Jeg skifter gradvist over til voksenfoder når den her sæk er ved at være tom smiley

Over hvor lang tid vil I anbefale at jeg skifter over? smiley

Kommentér på:
Hvornår skifte fra hvalpefoder til voksenfoder?

Annonce