{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.163 visninger | Oprettet:

Have VS hund ! {{forumTopicSubject}}

SUK !

Græsplænen har efterhånden tabt kampen mod Shorty ! 5 huller + 2 huller i jorden rundt om rododendronen . Hm ! Hvad har haven dog ham ? Så vidt jeg ved , så er det Shorty der angriber haven og ikke haven der angriber ham ? Men spørg jeg Shorty ad , så var det haven der startede *Griner* .

Nu sidder jeg så her , og overvejer hvad man mon kan gøre for , at have en pæn have uden huller diverse steder ? Hvad gør I for at jeres vaps'er ikke graver ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Have VS hund !
  • #2   24. feb 2016 Vi har prøvet med skæld ud , haft karantæne fra haven uden opsyn - Hvilket virkede , men koldt at stå indtil det passer ham at komme ind igen . Haha . Vi vasker poter hver gang , hvilket bare er hyggeligt og inden straf . Haha . Grene fra juletræet kan jeg ikke bruge , for de dækker roserne eller dem der ligger tilbage , eftersom de bliver stjålet ind imellem . Haha . Gud hvor jeg savner lejligheden uden have ind imellem . Haha .

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #3   24. feb 2016 Jeg dækker det bare til igen. Hunden skal have lov at være hund. Den dag den ikke er her mere,vil jeg savne den ødelagte græsplæne,hullerne osv.

  • #5   24. feb 2016 Åhh smiley den kamp opgav jeg da ulvehund 2 kom til smiley :D
    Pt ligner plænen en mudret gennemtrampet hestefold, med smukt gravede ulvehuller hist og pist.


  • #7   24. feb 2016 Og helt galt gårbdet, når ulvepigerne også er her, for hulen der bliver holdt fest derude..
    PYT! Jeg har ingen ambitioner om en prydhave smiley


  • #9   24. feb 2016 Altså han må det meste , men der er også grænser smiley Jeg vil gerne fremvise et pænt hjem inkl have . Haha . Vi sover i sengen , fylder i sofaen og har legetøj spredt over hele huset , det må da være kærlighed nok til lade græsplænen være ? Haha .

    Må da indrømme at det glæder mig at jeg ikke er den eneste med hullet græsplæne smiley
    Men - Jeg opgiver ikke kampen ! Griner


  • #10   24. feb 2016 Haha smiley jeg magter heller ikke at passe have, min prydhave har jeg i store kummer smiley
    Haven her er en gammel en, med gamle frugttræer og buske, den passer sig stort set selv.
    Manden bander noget når han slår græsset, undrer mig hvorfor smiley


  • #11   24. feb 2016 Beton i hele haven skulle efter sigende løse problemet smiley

    Her har jeg også bare accepteret at huller i haven, er en hyggelig ting, når man har hund smiley


  • #12   24. feb 2016 Så kan de få slebet neglene også - smart smiley

  • #13   24. feb 2016 Er bestemt heller ikke have menneske - Er første gangs hus-have ejer , og først flyttet ind i okt '15 , så har ikke haft en chance for at nyde den og alt dens passen , så er spændt på hvilken finurligheder der dukker frem løbet af foråret og sommeren . smiley Så den skal ikke ødelægges allerede nu inden den har vist sig i fuld flor smiley

  • #16   24. feb 2016 Ja eller også mangler jeg en hund der ikke er "vil-døv" Griner højt !

  • #18   24. feb 2016 Man har vel lov at ønske tænke . :'D Haha .

  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.318
    #19   24. feb 2016 Isabelle. Ha ha. Kan godt se problemet.

    Jeg går meget op i min have og syntes også det er irriterende. Min hund har det med at undersøge nye ting i haven. Det vil sige, at hive det op jeg planter,så snart jeg vender ryggen til.

    Der bliver bandet lidt (meget),men når dagen er omme,ville jeg ikke være foruden.


  • #20   24. feb 2016 Vi har haven for hundenes skyld, så de må grave alt de vil. Ind i mellem dækker vi hullerne til, hvis de er der vi skal gå. En lort i, jord, og så graver de aldrig lige der igen!

  • #21   24. feb 2016 Må huske det med lorten ! Det var måske et brugbart råd smiley

  • #22   24. feb 2016 Det virker med garanti smiley

  • #23   24. feb 2016 Den med lort har vi prøvet her, føj for katten det var ikke lækkert da frøkenen kom ind! smiley Vores have er en mudderpøl med huller over det hele, det jeg er mest bange for er at en af hundene kommer til skade en dag når drøner rundt og misser at hoppe over et af hullerne :s

  • #25   24. feb 2016 Her bliver der gudskelov ikke gravet i selve græsplænen, men Gud hvor ser mine bede ud smiley
    MEN han har fræset græsplænen helt op, når han løber rundt i fuld fart her i det våde vejr, så der skal godt nok nogle nye frø til smiley


  • #26   24. feb 2016 Lia synes som hvalp det var fedt at grave, så hun fik et område hvor hun måtte grave lige så tosset hun ville (alle andre områder var niks pille). Det samme med at tisse og besørge. Det gøres også i et bestemt område.

  • #27   25. feb 2016 Planter så tæt, at de ikke kan grave i bedene smiley Græsplænen er jeg ikke så sart med, her dækkes hullerne bare og i mange år lykkedes det mig at lære dem kun at grave den sidste meter op mod hækken, men så kom Ghini og så var det slut med den regel smiley

    Når der er unghunde i huset, kan det være en udfordring at plante nyt i krukker, whipperne har en frkærlighed for at grave i mine nyplantede krukker, så de bliver hegnet ind et par uger, så er de ikke interessante længere.

    Det hjælper ikke, at dække hullet midlertidigt med en solbænk smiley


    profilbillede
  • #28   25. feb 2016 Her har de opgivet graveriet smiley

    profilbillede
  • #31   25. feb 2016 Her er det ikke gravede huller der er issuet. Det er når et stk Dobermann + eventuelle venner på besøg sprinter rundt i haven. Med en våd vinter som denne giver det nogle meget store mudderhuller alle de steder hvor der bremses og vendes smiley Jeg har resigneret og skyller bare poterne uden at kny når damen kommer ind; jeg nyder jo rent faktisk at se hende folde sig ud. Hun kender selv ruten til brusenichen og tøffer pænt derud og står og venter på mig smiley Jeg gider trods alt ikke have mudder i seng og sofa smiley
    Jeg samlede da også bare stille fuglehuset (som gemalen har brugt lang tid på at lave) op, da stolpen (helt ny) det stod på knækkede, for et par uger siden, da Perle og en af hendes kammy'er (en megastor malle af brugslinier) piskede rundt og ramlede ind i det på deres vej forbi smiley Det eneste vi har stoppet var da hun - som stor hvalp - begyndte at afbarke vores æbletræer; vi pakkede stammerne ind i sådan noget man ellers beskytter træer mod rådyr med smiley Da det var blevet mørt og faldt fra hinanden sidste sommer var hun vist ude over sin barkpilning (hun har ihvertfald ikke rørt dem siden).


  • #33   25. feb 2016 Mine er ikke i haven alene. Og graver de så beder jeg dem om at holde op. Har ingen problemer.. De får heller ikke lov at løbe rundt når jorden er våd for det ødelægger også græsplænen...

  • #34   25. feb 2016 Jeg er ikke have menneske, men har en del græsplæne til hundene, og det ligner også bare noget, der er løgn i øjeblikket. Der bliver gravet en del, men i øjeblikket er bremsesporene det værste.
    Jeg bander også over det, men jeg vælger så ikke at give hundene skylden men bander over vejret, for kors hvor har det været et par våde måneder.


Kommentér på:
Have VS hund !

Annonce