1.652 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Hæk der hurtigt skærmer Hæk der hurtigt skærmer

HG-panelet ved tæt på det hele, og på dette område ved jeg absolut intet!

Jeg har kigget lidt på hæk (liguster), og kan forstå at man skal sætte 4 planter pr. meter. Men det er jo ikke ret tæt, og giver jo dermed ikke rigtig så meget afskærmning for privaten smiley

Jeg har tænkt på om man kan sætte 8 pr. meter og så vælge nogle høje planter, men hvad siger I?

Kan man gøre et eller andet så der lyn børge kommer en tæt "høj" hæk?

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af 6 lamper 1.000 kr.
  • tømrer 1.000 kr.
  • Føring til lampe 250 kr.
  • Opsætning af lampe 700 kr.
  • Fyld vand på mit varmeanlæg 1.200 kr.
  • Badeværelseslåge hænger 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hæk der hurtigt skærmer
  • #2   2. mar 2016 Tror du skal satse på noget andet, end liguster, hvis du gerne vil have en høj hæk i en fart.
    Navr, er nok det hurtigst voksende jeg kan komme i tanke om smiley

• #3   2. mar 2016 Karena

Okay, tak smiley

Vi må lige forhøre os ad, hvad vi må sætte (lejebolig). Men det ligner liguster det de andre har.

Der er hæk, men den står 1 meter fra skellet, og den meter kunne vi godt tænke os at få, men så vidst jeg har forstået, så kan man ikke flytte en hæk?

• #4   2. mar 2016 Noget man skal huske ved ønsket om en hurtigt voksende hæk er vel også at det er fint den vokser hurtigt til at starte med, men bliver sådan en ikke rætti træls at skulle klippe tit og ofte? smiley

• #5   2. mar 2016 Rollo

Jo det kunne du godt have ret i smiley

Ville jo bare være så rart at man kunne bruge forhaven hurtigt. Nummer 1 ville jo være at flytte den nuværende hæk, men det er også noget af et arbejde, hvis den alligevel bare vil dø af det.

Men hvis nogen har erfaringer med at flytte en "gammel" hæk (jeg ved ikke hvor gammel den er, men den er rimelig bred og høj), og kan give fif til hvordan vi gør så den overlever flytningen, så hører jeg meget gerne! smiley

• #6   2. mar 2016 Hvis det skal være hurtigt og billigt og hundetæt :

Køber trådhegn af ønsket højde.
    Køb kraftige stolper til hjørner, lettere pæle til "ligeud" kan bruges resten af vejen.

Efeu vokser hurtigt, bliver tæt, ligner en rigtig hæk. Og er lidt giftigt.
    Men, andre klatreplanter kan også plantes, så dækker og pynter det.

Det er muligt at købe mange + store hækplanter, men det bliver dyrt.

• #7   2. mar 2016 Synes da at det er en stor fordel at hækken ikke står helt ud i skel, men lidt inde på grunden når man har hund. Dette gælder speciel hvis man har hund og det er forhaven.
    Det giver da meget mere ro, end hvis hundene kan rende helt ud i skel hver gang der kommer andre hunde.

Og mon ikke du først skal spørge din udlejer om du overhovedet må flytte/nedrive den gamle hæk og plante andet ?

• #9   2. mar 2016 du kan bare købe færdig hæk.. ca 220 .- plus moms /meter
    så har du hurtig en stor høk.. og lidt mindre pengepung smiley

• #11   3. mar 2016 Helene

Jeg tror ikke vi må bruge efeu smiley

• #12   3. mar 2016 Anni

Der er næsten ingen plads i forhaven fordi hækken ikke er flyttet ud til skel. Dixie kommer ikke til at være ret meget derude alene, da det nok kun er når vi sidder derude og spiser. Ellers vil hun blive lukket i baghaven.

I forhold til om hun kan komme helt ud til andre hunde er det, det samme, da hundene udefra på nuværende tidspunkt bare går tæt ind på hækken, så afstanden vil være den samme smiley

Jo vi skal selvfølgelig lige forhøre os, men dem der bor der nu siger at hækken gerne må flyttes til skel (det er i en boligforening smiley ). Vi har kun lige sagt ja til lejligheden, så er lidt tidligt ude, men der stod at vi var nummer 1 til den, så regner bestemt med at vi får den smiley Og uhhh hvor bliver det godt!! smiley Første gang Dixie skal bo med have, selvom den nu bare er frimærke størrelse smiley

• #13   3. mar 2016 Isabelle

Ja.. Det er rimeligt dyre de høje planter smiley Jeg tror vi forsøger os med at flytte den gamle og krydser alt hvad vi har for at den overlever det.

• #14   3. mar 2016 Trine G

Ja hehe.. Jeg gruer også lidt for at skulle grave den hæk der op smiley Vi tager 1 uges ferie så vi kan gå amok med de ting der. Baghaven er 100% belagt med fliser, så der skal langt de fleste fliser pilles op, og der skal såes græs, så ryffe kan komme af med en tissetår derude smiley

• #15   3. mar 2016 Hvis man kan få sådan en færdig hæk, så kan man vel også flytte en gammel hæk uden at den dør??? Jeg kan i hvert fald ikke lige få øje på forskellen smiley

• #16   3. mar 2016 Forskellen er, at de nye planter har deres egen ubeskadigede rod med.
    Du kan ikke undgå at skade rødderne når du graver planter op. Jeg turde ikke regne med at de overlevede. En stor del vil dø.
    Beskærer du den overjordiske del kræver planterne mindre vand. Men løvfældende planter laver som tommelfingerregel ikke nyt topskud, dvs de bliver aldrig væsentlig højere end hvor du skærer toppen af fra.

Tricket med trådhegn kan bruges uanset hvad du planter op af, hvis målet er en hundetæt beplantning.
    Jeg ville have kerne af trådhegn i, uanset hæk type, hvis jeg plantede hæk.

• #17   3. mar 2016 En ting er hundetæt. En anden ting er privatliv smiley

Man kan købe en hæk der ER vokset færdig. Ergo må den jo så stå i jorden. Så kan man vel også flytte denne her færdige hæk?

• #19   3. mar 2016 Trine G

Ja det lyder jo ikke lovene smiley Jeg tror den er mere end 4 år gammel. Vil ikke tage billede lige nu, da de stadig bor der smiley

• #20   4. mar 2016 De planter du køber har hver sin rodklump.

Når en plante står et sted i fri jord, vokser roden indtil den når fuld størrelse, og står andre planter tæt på vokser rødderne sammen.
    Du kan ikke få de gamle hækplanter op af jorden uden at skade rødderne og en del af planterne vil dø.
    Jeg tror at det bedre kan betale sig at få ferie penge udbetalt og arbejde en uge mere dette år. Så har du penge til at købe planter

• #21   4. mar 2016 Vi må finde ud af noget. Så må vi sætte hegn på indersiden af de nye hækplanter så vi kan få fred smiley

Kommentér på:
Hæk der hurtigt skærmer

Annonce