{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yahya Hassan endnu engang
  • #1   21. mar 2016 Jeg fatter ikke, hvad der er sket med ham - det er som om han lige pludselig har taget et STYRTdyk og er blevet fuldkommen skudt i låget. Er helt i tvivl om de opdateringer han laver er for sjov, en slags parodi, eller ramme alvor. Han er jo fuldkommen, absolut væk....

  • #2   21. mar 2016 Han er en farlig ung mand

  • #3   21. mar 2016 Meen nu VED man jo sådan set ikke, om det er ham - sådan som jeg har forstået det, så er den eneste grund til titlen "Yahya Hassan anholdt", at en anonym har tippet om at det er ham?

  • #4   21. mar 2016 For mig har han været skudt i potten altid...

    Jeg har aldrig set et lys i ham og har undret mig over at så mange faldt pladask på halen.

    Meget tyder da på, at han har brug for lægelig hjælp og udredning.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #5   21. mar 2016 Jeg følger ham på facebook.
    Jeg prøver os og finde ud af ham..

    Jeg tænker:

    Jeg ved at man kan rave sig uklar med folk, som man er nød til at slå hårdt ned på, for at få fred.

    Problemet i hans situation er at han er imod alt alt for mange. Det er en kamp han ikke kan vinde.

    Men jeg synes det er så godt at han alligevel gør modstand. Han udstiller faktisk hvad rigtig mange af de unge lømler (mange indvandere) tænker og hvordan de handler til hverdag.
    Deres åndsvage Holding til livet og andre, pga. Religion.

    Jeg troede ikke der ville gå længe før at han blev slået ihjel. Men han lever overraskende endnu. smiley


  • #6   21. mar 2016 Hvordan har Yassan opnået kompetence til at se hvad andre mennesker tænker?

    Det lyder nærmest religiøst.

    Tror nærmere han siger det, rigtig mange danskere gerne vil høre...


  • #7   21. mar 2016 Jeg har aldrig set hans Facebook-side før de her virkelig underlige videoer og opdateringer fra ham dukkede op på min startside - så jeg ved ærlig talt ikke, hvordan han var før. Men jeg er da sikker på at jeg ikke så disse videoer i hans korte tid som medlem af Nationalpartiet, og på mig virker det som om han på kort tid er blevet... jamen, skudt i roen, ja..

    Og så kan det godt være, at det er fordi jeg ikke har set så meget til ham før - men kæft, hvor er det altså dybt dybt underligt og skævt det han lægger op på sin Facebook smiley


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 443
    #8   21. mar 2016 Jeg synes han er intelligent.
    Han skal ikke bare fejes af bordet som værende syg osv.

    Han er interessant at undersøge og lytte nærmere til.

    Men manden er desværre presset, og han dummer sig meget og tit.
    Hans handlinger ikke ok.


  • #9   21. mar 2016 At være syg og at være intelligent er bestemt ikke modsætninger!

  • #12   21. mar 2016 Jeg bliver så TRÆT i ansigtet af at se og høre om ham smiley

  • #13   21. mar 2016 Jeg blev bundet til et bordben under pottetræning smiley
    - måske derfor jeg er lidt krøllet smiley


  • #15   21. mar 2016 Lige som traumatiserede danske børn og unge, som blot ikke har hans evne til at gøre sig offentligt bemærket.
    Det halter så forfærdeligt på det område smiley


  • #17   21. mar 2016 Han gør mig trist fordi at han slår mig, som værende et klasseeksempel på et barn der i den grad er blevet svigtet af alle. Selv en skolelære svigtede ham ved at udnytte ham til sex, i stedet for at tage hånd om ham.

    Ikke at det undskylder hans åndssvage adfærd, eller noget. Der er bare ikke noget at sige til at han har knald i låget.
    Jeg håber at får noget seriøs hjælp inden han for alvor skader andre, eller sig selv.


  • #20   21. mar 2016 Jeg synes så ikke at det på nogen måder ligner ham i videoklippet

  • #29   21. mar 2016 jeg har seriøst kun ventet på at han gjorde skade på sig selv eller andre.... og det har han så klaret begge dele nu. Not surprised.

  • #30   21. mar 2016 Okay hans arm er i slynge, så er det sgu nok ham

  • #31   21. mar 2016 Han er til fare for både sig selv og sine omgivelser.... Han har simpelthen en skrue løs.... Fatter ikke nogen ser et lys i ham smiley


  • #32   21. mar 2016 Jeg kan nok bedre lide en fuldt ud domesticeret indvandrer, fx Nasser Khader. Han er helt tam, og du kan håndfodre ham og få ham til at sige forskellige ting på kommando. Selv helt åndssvage ting - han er ganske ukritisk.
    Yahya-racen er en mere selvstændig type, der handler på egen hånd, hvis ikke den holdes i ultrakort snor.En form for krydsning mellem Yahya- og Nassertypen kunne muligvis frembringe den helt rette dosis af trænbarhed og drift.
    Just sayin'


  • #33   21. mar 2016 Nu er han varetægtsfængslet i 4 uger, så uanset hvad får han da en lille, sikkert tiltrængt, tænkepause.

  • #34   21. mar 2016 Blev han ikke kørt ned den anden dag? Han lever livet vildt smiley

  • #35   21. mar 2016 Ah kørt ned og kørt ned - han hoppede jo ud foran den stakkels bilist med vilje.

  • #36   21. mar 2016 Han er i alt fald varetægtsfængslet i 4 uger, men nægter sig skyldig.
    Lidt pudsigt når nu der er en video ude, samt et hav af vidner.

    Jeg håber lidt at han får noget ro omkring sig, og at han får lidt bedre styr på sin vrede.
    Han kunne nok godt trænge til at nogen hjalp ham med at få mere kontrol over sig selv.
    Det sidste halve eller hele år, har han været ganske uden selv-censur, og helt uden filter.


  • #37   21. mar 2016 Åh jeg følger ikke rigtig med i ham, hørte bare noget med at han blev kørt ned.
    Hyggelig fætter smiley


  • #38   21. mar 2016 Jeg har det vist lidt som CH -har aldrig helt fanget hvorfor han skulle være så fantastisk.

    Men jeg undrer mig lidt over at han kun er sigtet for vold og ikke for overtrædelse af våbeloven?
    Uanset, så håber jeg da at der oveni en eventuel dom også følger lidt hjælp til at komme på ret køl, for han er da helt væk...


  • #41   21. mar 2016 Michelle - Ifølge TV2 er han sigtet for både overtrædelse af våbenloven og kvalificeret vold.

  • #42   21. mar 2016 Han skal vel bare smides ud når hans evt straf er overstået

  • #44   21. mar 2016 Helle - Han er født i Danmark, så mon ikke han har dansk statsborgerskab? Vi kan jo ikke bare smide alle kriminelle ud af landet smiley

  • #46   21. mar 2016 Det eneste gode ved Yahya er at jeg gang på gang bliver bekræftet i at jeg er et godt og (på trods af en diagnose) normalt menneske.. Og at jeg virkelig ikke kan lade være med at grine af ham..

    Jeg tror egentligt at knægten er paranoid.. Hvilket da er lidt synd for ham.. Men samtidig tror jeg også at knægten er vanvittig intelligent..


  • #47   21. mar 2016 Dum skid.

  • #49   21. mar 2016 Isabelle - Skal jeg være ærlig.. Nej... Jeg læser hverken bøger, digte eller noget som helst andet udover det jeg er tvunget til at læse i skolen..

    Jeg synes at knægten er til grin og opmærksomhedskrævende..


  • #51   21. mar 2016 Og desuden, hvis det er uddrag fra hans digte du har lagt herind i tråden..
    Så tvivler jeg på at det meste af det han har skrevet er sandt..


  • #54   21. mar 2016 Er læst Isabelle...
    Igen.. Jeg tvivler på at meget af det han har skrevet er sandt..

    Størstedelen af min forholdsvis lille omgangskreds er indvandre, og der er ingen af dem der har oplevet noget lignende det han har skrevet..
    Både de og jeg mener at det er overdrevet og for at få opmærksomhed..


  • #56   21. mar 2016 Lige med Yahya Hassan.. Der er jeg kold og ligeglad..
    Knægten er syg i potten, til grin og latterligt opmærksomhedskrævende..

    Han er paranoid, ligger selv op til at folk skal komme efter ham (ud fra de videoer af ham som folk deler på FB) og jeg kunne blive ved..

    Den eneste form for opmærksomhed den dreng skal have er psykiatrisk hjælp, for han er jo helt brændt af i skallen...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #57   21. mar 2016 Så fordi man ikke selv har oplevet det,så kan andre ikke have de oplevelser?. Jeg er sikker på at det ikke er fri fantasi.

    Måske der ikke er nogen,der er blevet skudt i foden. Jeg har aldrig prøvet det og kender ikke nogen der har. Ud fra det må jeg gå ud fra,at det ikke kan ske for andre.


  • #58   21. mar 2016 Max - Nu er det ikke hvem som helst jeg snakker om.. Men folk der kommer fra samme miljø, land osv som Yahya..

    Men dig gider jeg generelt ikke kommunikerer med.. Så god påske Max.. smiley


  • #60   21. mar 2016 Isabelle - Nu blander du ting ind i det som slet ikke har noget med det at gøre...

    Jeg griner af Yahya Hassan fordi HAN er til grin.. End of discussion...


  • #62   21. mar 2016 Folk der har været udsat for trafikulykker og kræft kan under ingen omstændigheder sammenlignes med en sølle opmærksomhedskrævende og paranoid dreng som Yahya..

    Der er himmelvid forskel på de ting..

    Og Yahya er i min optik ikke et offer... JEG er mere et offer end han nogensinde kommer til at blive..


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #63   21. mar 2016 Fornægtelse er en kendt sag,inden for det miljø. Det viser med alt tydelighed,de konsekvenser det kan have,at vokse op i en splittet kultur.

    Der er bestemt ikke noget at grine af.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #64   21. mar 2016 Carina
    - Jeg tror problemet er, at folk reagerer forskelligt på det l... livet byder dem. Jeg kan grundlæggende godt forstå hvorfor din reaktion på en opførsel som Yahya's er meget direkte og at han er opmærksomhedskrævende, paranoid osv. - det er den også, men det du glemmer er, HVORFOR er hans opførsel sådan?

    Jeg kender intet til manden, eller meget lidt i hvert fald... Men hvis vi snakker generelt, så kan man jo tænke lidt som med hunde smiley Hvis de har adfærdsproblemer, er der jo tit en årsag til det - og den årsag er ofte dannet i hvalpestadiet. Det er jo ikke meget anderledes med os mennesker, at vi præges rigtig meget som barn/ung og det bærer vi med os.

    Nogle reagerer indadvendt, mens andre måske reagerer udadvendt - laver ballade, gør dumme og egoistiske ting og generelt har en uhensigtsmæssig opførsel, både overfor andre og for sig selv.

    Vi andre kan synes det super træls at være vidne til, men det gør jo bare ikke det helt store gavn.


  • #65   21. mar 2016 Miemiv -ok, jeg synes bare kun jeg kunne læse at han var sigtet for kvalificeret vold. Men det er da super, det giver osse mere mening.

    Jeg tænker lidt at det ville være ganske sundt om medierne så lige droppede ham en periode, men det sker jo nok ikke.


  • #67   21. mar 2016 Jeg sidder og læser på hans FB profil.
    Det der, det ender galt. Helt seriøst. Det er kun et spørgsmål om tid.


  • #69   21. mar 2016 Isabelle - Det der gør mig til et større offer end han nogensinde bliver, har absolut INTET med mine forældre at gøre.. Tværtimod..

  • #71   21. mar 2016 Det skræmmende i det hele, er jo at folk kan lade sig provokere SÅ meget, af en PROVOKATØR at han er truet på livet, for det er han.

    Han viser bare hvor grimt sådan et bandemiljø og andre underkuede miljøer ér.

    At han selv lægger op til meget. Enig. Men det giver ingen ret til at ty til vold eller andre straf-metoder.

    PET hjælper ham ikke længere, så han må agere sit eget forsvar og dét havde jeg sgu også gjort. Jeg var nok også blevet lidt bims af at leve i sådan en verden hvis alle ville mig til livs pga. en skide digtsamling som kun sætter en stor fed streg under hvordan disse unge mennesker vokser op.


  • #72   21. mar 2016 Hvis folk ville være sejrherrene i det her spil, så ignorerede de ham.

    Der er såmænd ikke mere i det, end det.


  • #73   21. mar 2016 Isabelle - Det blev skrevet ud af fra at du skrev "Jeg kender ikke din historie, Carina, men jeg tvivler på, at dine forældre er vokset op i en flygtningelejr"..

  • #74   21. mar 2016 Græd en lille bæk til mig, dudaah dudaah
    For så skal jeg trøste dig, dudaah dudaah dei

    Mel. "Camptown Races"


  • #76   21. mar 2016 Isabelle - Tja.. Det er så din mening.. Og den skal du have lov til at have i fred..

    Men jeg står fast ved min holdning til den dreng.. Og det kan ingen ændre på..


  • #77   21. mar 2016 Jo mere jeg læser, jo mere ondt i maven får jeg.
    Jeg tror ikke at han kommer igennem det her.


  • #78   21. mar 2016 Ærlig talt, så synes jeg det er noget fis at sidde og kæmpe om hvem der er et større offer. Jeg vidste ikke, at han eftersigende skulle have haft så forfærdelig en opvækst - men om man tror på den opvækst og har sympati over for det, har da som sådan intet at gøre med, at han er provokerende, paranoid og hvad han ellers er NU smiley
    Jeg synes man skal skille det lidt ad, for selvom hans opvækst helt klart er flettet sammen med den han er i dag, så synes jeg ikke man skal lade den idé man har om ham som menneske NU, påvirke ens opfattelse af den opvækst han beskriver.


  • #80   21. mar 2016 Isabelle - Hvorfor i alverden skulle jeg få bare den mindste smule forståelse for ham? smiley

    Det er der, for mig, overhovedet ingen grund til..


  • #82   21. mar 2016 Carina: Man kan da ikke bare konkludere, at fordi de fleste flygtninge/invandrefamilier ikke er voldelige, så er ingen det??! Skulle alle familier med indfødte danskere så også være fri for vold, bare fordi man ikke kender nogen selv, hvor det foregår? Det er jo generalisering af værste skuffe.
    Og hvorfor skulle de familier med andenetnisk baggrund "reklamere" med at tingene ikke foregår på en god måde?? Ej men....

    Nu nævner han selv problematikker ved dét at være tosproget mm, men vold kan jo foregå i alle familier. Hans indtryk er nok at det foregår oftere i dén type familie som han selv kommer fra, og det kan da (måske) nok være rigtigt. Det er ihvertfald hans opfattelse.

    Jeg er ikke tilhænger af ham, og bryder mig ikke om hans messe-lignende digtstil, men hvis hans digte kan hjælpe nogle der er fanget i en lignende situation til at komme igennem til, eller komme ud - så synes jeg at det er flot. Det er uanset hvilken familie de kommer fra. Vi kan jo ikke vide hvordan det har været, om der overdrives eller opfindes. For mig virker det relativt plausibelt at en dreng med en opvækst som hans, og manglende kærlighed søger opmærksomhed og anerkendelse fra "fremmede/lyttere til digte" end dén familie der ikke gav ham den som barn. For mig at se er hvad der sker nu en reaktion på hvad der er sket. Så kan man sige, at mange andre har prøvet værre, og de opfører sig ikke på den måde (måske), men ikke alle er ens, og alle har ikke samme strategi til at opnå hvad de ønsker. Men håber at han får noget hjælp til at tackle hans problemer i forbindelse med fængslingen


  • #84   21. mar 2016 Isabelle, det jeg mener er, at selvom Carina mener at han er provokerende, latterlig, han opfordrer til slagsmål osv, så synes jeg hun skal skille det ad - jeg mener jo ikke, at den opvækst han beskriver er opspind bare fordi jeg synes han er provokerende NU. Åh, jeg har rodet mig ud i en alt for kringlet forklaring! Jeg synes bare ikke at Carina kan dømme hans opvækst som løgn fordi hun ikke kan lide den person, han er nu smiley

  • #85   21. mar 2016 Isabelle - Lige med flygtninge og deres medbragte interne problematikker og traumer og om hvorvidt vi skal forholde os til dem o.lign.. Ja der kunne jeg godt skrive min ærlige mening..

    Men tror bare at jeg lade være med dette..


  • #86   21. mar 2016 Fünke - Hvis du ligger mærke til det, så skriver jeg ingen steder at alt det han skriver om sin barndom er løgn.. Men jeg skriver at jeg er sikker på at størstedelen af det er opspind..

    Der er i min optik stor forskel..


  • #92   21. mar 2016 Minion der er så meget jeg er enig i, i dit indlæg. Jeg har været meget i tvivl om det nu virkelig er helt med vilje og overspillet, sådan som han opfører sig - som om han tager pis på det hele og det bare er en slags.. parodi? Men nogle af de videoer og opdatering.. han er jo så, så langt væk..

    "Og selvfølgelig er han da et offer, der hersker ingen tvivl, og fordi at jeg får knald i hatten af at se og høre på ham fordi at jeg synes at han er en idiot, så betyder det altså ikke at jeg benægter det faktum!"

    LIGE præcis. Ej men jeg tror bare jeg holder mig til at citere andre resten af aftenen, for jeg er helt enig der.


  • #95   21. mar 2016 Men er han ikke netop blevet pandet ned?

  • #97   21. mar 2016 Jeg har i lang tid tænkt at han er syg og har brug for hjælp. Og uanset om man vil indrømme det eller ej, så kan svigt af den ene eller anden art i barndom og teenageårene sætte MEGET dybe spor. Nogen er stærke og kommer ud i livet uden men, andre bliver mere påvirket, og nogle ender som ham og virker " rablende sindsyge" for omverden.

    Jeg syntes det er ret svært at forholde mig til ham, for på den ene side får jeg så hamrende ondt af ham, får lyst til at give ham et kram og fortælle at det hele nok skal gå. Men på den anden side så er han jo selv skyld i en hel del af alt den ballade der rammer ham hele tiden, men igen det er jo måske netop fordi han er syg eller skadet under opvækst, at han reagere og gør som han gør. Ikke at ens opvækst eller sygdom kan undskylde , og man så bare kan skabe sig tosset, men det kan forklare rigtig meget.

    Dertil kommer så at hvis man i forvejen har et skrøbeligt sind ( ja det behøves man jo sådan set ikke engang have), og så begynder at tage stoffer, ja så risikere man bare at blive endnu mere " underlig" .

    Uanset om han er syg eller rask, så håber jeg at han snart får noget hjælp, for ellers tror jeg ærlig talt at alt det her ender med at koste ham livet.


  • #99   21. mar 2016 Jeg tænker også at området han er opvokset i, er jo netop et af de områder i Århus hvor der sker rigtig mange ballade, og er mange utilpasset unge. Så er nu ret sikker på at arv og miljø har spillet en STOR del. altså ment at hvis man vokser op i en familie hvor man får tæsk, og bare skal "makke ret", og samtidig udenfor møder andre børn/unge som laver ballade, laver bander osv, ja så er der sgu da intet at sige til hvis man ender ret så uheldigt på den anden side.

  • #103   21. mar 2016 Selvfølgelig er han "syg i potten" -eller sagt på anden måde udpræget histrionisk...

    Måske skulle man istedet for at se det som et tegn på at han IKKE har oplevet ekstremer i sin fortid...netop se det som resultatet af at han har oplevet ekstremer i sin fortid...


  • #105   21. mar 2016 Minion and then what? smiley

    Det var blot en konstatering om at det næppe er opspind det han kommer med, i forhold til tidligere debatindlæg der mener hans opførsel er bevis på det modsatte?... men mere den direkte grund til en påført psykisk lidelse...han ikke rigtig kan gøre hverken ved -eller for.

    Om man kan lide ham eller ej..(og jeg er bestemt heller ikke fan)...så er hans overdrevne opførsel virkelig textbook-example på histrionisk personlighedsforstyrrelse, lige fra hans "symptomer" til baggrunden bag.


  • #107   22. mar 2016 http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-03-21-yahya-hassan-og-skudoffer-diskuterede-paa-facebook-to-dage-foer-sammenstoed

    Fjolser hele bundtet,, men han er altså en tikkende bombe, så hvis han ikke får rette hjælp og selv gør en del for at ændre tingene,, ja så ender det helt galt, enten dræber han andre eller også bliver han dræbt på et tidspunkt .. Tror jeg


  • #110   22. mar 2016 Han skulle have set Gran Torino - altid brug hjernen, aldrig skyderen.

  • #113   22. mar 2016 Få er interesseret i Yahya Hassans historie, men mange er interesseret i at lade munden køre med fordømmelse. Eller det, der er værre.
    Jo jo, for har man set et par 2 min. indslag fra tv2, så er man fuldt opdateret (med hvad tv2 ønsker, man skal vide)

    PS! Jeg, Søren er mere "offer", end alle andre. Miskendt geni - I kan ikke sætte jer ind i følelsen. Håber, jeg bliver sendt hjem til Vendsyssel en dag.


  • #117   22. mar 2016 Han får jo ikke anderledes behandling i forhold til alle andre.
    Men hjælp, det har han brug for. For ellers så ender det galt.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #118   22. mar 2016 Carina, det tangerer da det upassende at sidde og kalde manden det ene og det andet, når du ikke lige gider at ulejlige dig med at "læse andet end det du er tvunget til".
    Hvem er du, at gøre dig til dommer for hvem det største offer ér - noget der næppe kan måles og vejes! Man kan da ikke gå gennem tilværelsen og dømme andre mennesker og deres adfærd i henhold til om de er et tilpas stort offer i forhold til en selv.

    Og i forhold til debatten generelt, så mener jeg, at det vi ser i disse dage, er kulminationen på en åre lang konflikt, der startede med en personlig digtsamling og en folk utilpassede og dysfunktionelle mennesker der ikke kunne tåle at høre sandheden. Uanset, så er det hans sandhed, og vil man ikke høre den, så kan man jo passende lukke ørene og lade manden gøre hvad han sådan set er i sin gode ret til.

    At sidde og diagnosticere manden er vist lige på grænsen.


  • #120   22. mar 2016 Jeg vil godt lige pippe et spørgsmål smiley

    Hvad er forskellen på løgn og opspind ??

    Jeg har nemlig lært hjemmefra af min far ( arbejdsmand ) at opspind er et pænere ord for løgn, det brugte man i de finere kredse sagde han. smiley


  • #122   22. mar 2016 Det har jeg godt set Isabelle, jeg tror heller ikke jeg får svar smiley

    I min verden er det bare sådan set et og samme ord, for det dækker over det samme, om man kalder det løgn eller opspind.


  • #124   22. mar 2016 Her kan være en lille hjælp til forståelse af forskellen på løgn og opspind. I interviewet er løgn forklædt som holdning og opspind forklædt som standpunkt. Så kan ingen vist være i tvivl længere. I videoen ses en latterlig klovn forklædt som Danmarks dygtigste politiske håndværker. Eller omvendt.
    https://www.youtube.com/watch?v=yd6S35Pn0sU


  • #125   22. mar 2016 smiley smiley

  • #126   22. mar 2016 Det med Carinas kommentar om løgn og opspind var vist fordi jeg kom til at skrive, at hun mente at "hele hans opvækst var opspind" når det kun var "størstedelen" hun mente

  • #127   22. mar 2016 Manden skulle da have taget en 1- eller 2-årig ferie i Tibet eller et eller andet for at komme lidt væk fra alle de meninger om ham, det havde gjort ham godt. ET eller andet, men ikke i Danmark. Så kunne han have vendt hjem, når støvet havde lagt sig.

    Og ja, hans opdateringer er langt ude, men de kommentarer, der er til ham er endnu mere vanvittige. Viser virkelig en mørk side af DK, som jeg ikke vidste fandtes i så markant grad. Men på en eller anden måde er det forfriskende med en person, der kan stikke lidt til det ellers så fine danske palads. Han laver jo lidt grin med, at mange ikke vil poste de negative sider af livet. Eller ikke kan, fordi de er kendte eller whatever. Men han er ligeglad, det er da cool nok?

    Håber jeg virkelig, han vil gøre, når han kommer ud. Hans digtsamling var super. Jeg er også en forfatterspire, så jeg håber, han får det bedre.


  • #128   22. mar 2016 Jeg forstår slet ikke det her.

    Manden er ikke rask i sit hoved - det synes jeg står lysende klart.
    Hvad årsagen er kan ingen af os vide og ligegyldigt hvad, så er det altid trist når et individ har det svært i sit liv.

    Men derfra og så til ukritisk at tage hans - måske - vanvittige forestillinger som værende den rene og skinbarlige virkelighed synes jeg er temmelig langt at gå.

    Man lader sig forføre af ord, man gerne vil høre selvom de kommer fra en mand, der er i risiko for at have deciderede vrangforestillinger.
    Hvis det ikke er fordi man rigtig gerne vil have at virkeligheden er sådan, så kan jeg slet slet ikke regne ud, hvorfor man ikke lige trækker vejret engang og ser på det menneske, man tror på som sandhedsvidne....

    Og ja - jeg skriver man... det er et praktisk ord og alle ved udmærket godt, hvad jeg mener med det.


  • #130   22. mar 2016 Det brede perspektiv er svært at beskæftige sig med på dette site....

  • #133   22. mar 2016 Jeg ved det ikke, men LLR fremstår som en ynkelig løgner. En skandale at den klovn kan sidde som statsminister

  • #135   22. mar 2016 ELSKER den med mere og mindre... mindre mere...

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #138   22. mar 2016 Man forstår ikke, men vanvittige forestillinger og et ikke rask hovede, dét er ganske vist!



  • #139   22. mar 2016 Blah, synes du hans adfærd er noget der almindeligvis hører mentalt sunde og raske mennesker til?
    Jeg tror man skal være endog en meget dårlig menneskender for ikke at kunne gennemskue at noget er galt med den mand.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #140   22. mar 2016 CH

    Hold din mening om min person for dig selv. Hvis jeg havde gidet en debat på så unuanceret et plan, så har der været rig mulighed på Yahya Hassans egn Facebook side.

    Jeg forholder mig ikke til hvorvidt manden er rask eller ej, det har jeg ikke belæg for. Men taget konteksten i betragtning, så mener jeg ikke at det kan koges ned på den måde, nej.

    Men fin reminder om hvad han oprindeligt opponerede imod.


  • #141   22. mar 2016 Ej der er da ingen der kan tro, at der IKKE er noget galt? Scroll lige ned ad hans facebook. Kig videoerne igennem. Og prøv så igen at sig, at det ikke er noget man sådan lige kan dømme smiley

  • #142   22. mar 2016 Jeg har ikke omtalt din person med et ord, Blah....


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #143   22. mar 2016 Hvor hævdes det at nogen ikke tror der er noget galt?! Men derfra til diagnoser...

    Desuden finder jeg det ualmindeligt banalt, at koge hele Yahya Hassan-problematikken ned til hvorvidt han er syg i hovedet og lider af vrangsforestillinger, og hvad har vi...


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #144   22. mar 2016 CH

    Du insinuerer. Det er rigeligt!


  • #145   22. mar 2016 Du læser mine indlæg som fanden læser biblen blah...... Faktisk indbefatter mine indlæg helt tydeligt forbehold...




  • #146   22. mar 2016 Åhh, det er med den på..

    Jeg insinuerer...

    Det må simpelthen stå for din egen regning. Hvad du kan fantasere dig til at jeg skriver i mine indlæg uden om de ord, jeg har skrevet, hverken kan eller vil jeg tage ansvar for.



  • #148   22. mar 2016 Isabelle, det var en overvejelse i starten.

    Jeg synes i øvrigt ikke det har nogen former for sammenligning til hverken Nash eller Thorsen - nok var de excentriske - vi taler altså om en mand, der kaster sig ud foran en bil og som skyder efter et andet menneske med fem...siger FEM... skarpe skud.

    Det er fint at manden har haft en kedelig barndom og jeg har al mulig sympati for det - men at lade ham være en rollemodel synes jeg er mere end kritisk.



  • #149   22. mar 2016 Så er der update fra arresten, haha

  • #152   22. mar 2016 Hvorfor pokker har de ikke sørget for at idioten ikke har tlf, når nu han sidder varetægtsfængslet,, men okey, så kan han fortsætte sine syge opdateringer og provokere videre smiley

  • #153   22. mar 2016 Må man godt have telefon når man sidder fængslet?

  • #154   22. mar 2016 At legitimere hans gerninger ved at kalde dem kunst kan jeg ikke forholde mig til.

    Han kunne have slået folk ihjel eller kvæstet dem totalt mentalt.. Narkokørsel, kasten sig ud foran biler, skyde efter folk.

    Det er ikke kunst, det er samlet set galmandsværk.

    Det er grotesk at tage DET som udgangspunkt for en diskussion om integration, undertrykkelse og ekstremisme.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #155   22. mar 2016 CH

    Så må du jo kommunikere klart, specielt når du henvender dig direkte til mig, for så at skrive "man" er en dårlig menneskekender hvis man ikke deler din opfattelse af tingene. Det kunne jo også tænkes at det er dig der tager fejl, specielt når du indleder med at udtrykke din manglende forståelse.


  • #156   22. mar 2016 Jeg synes forresten også det er tankevækkende hvor stor opmærksomhed han får og især hvor let det kan påvirke unge.. muligt jeg læser alt for meget ind i det, men jeg havde på et tidspunkt elever på hvad, 13 år, og en af drengene gik rundt og citerede (og nu censurerer jeg for en sikkerheds skyld) "min *** den er omskåret, og den er flot" - som han sagde i det famøse interview.
    Ja ja relativ harmløs sætning, men hvis det bliver sådan noget hvor Yahya Hassans stunts for helt unge drenge bliver noget sjovt, sejt "haha-hvem-kan-være-mest-ligeglad"... det håber jeg virkelig ikke...


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #157   22. mar 2016 Fünke

    Flotte, omskårede pikke er meget harmløst i forhold til de kommentarerne fra små børn, og fædre til små børn, som man kan læse i hundredevis på Yahya Hassans Facebook. Det er skræmmende.


  • #158   22. mar 2016 Jeg synes også kommentarerne er dem der er mest skræmmende.

    Så er hans egne videoer bagateller. Men okay, hvis ikke man gider at sætte sig til at læse hvad befolkningen udtrykker på hans væg, så ser hans opslag også lidt absurde ud.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #159   22. mar 2016 CE

    Enig. Man kunne jo vælge at ignorere manden - og den retorik, krydret med det lejlighedsvise overfald, startede jo allerede da han udgav sin digte. Så uanset hvordan han har kommunikeret har resultatet været det samme.


  • #160   22. mar 2016 Nu som k m dk.. Nej det må man ikke

  • #161   22. mar 2016 Jeg synes nærmest det er pinligt at man kan blive så provokeret at man har lyst til at ytre sig på hans egen facebookside. At hans modstandere gør det, fair enough. De har vel ikke bedre at se til. Men når Hr. og Fr. Danmark skal deltage i en debat med et sprog grimmere end Yahya, ja så går der altså en sikring i mig. Kan slet ikke forstå mentaliteten omkring de sociale medier på en sådan måde.

    Min far har tendens til at gøre det i mere politiske sager, og DET kan jeg slet ikke have! Bliver SÅ flov over at han har lyst til at begå sig ind i en urealistisk verden på et socialt medie hvor tonen er alt andet end okay.

    fyhaaaa


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #163   22. mar 2016 Isabelle

    Enig! Men der lyttes jo stadig ikke, for nu kan man forarges over vanviddet i stedet. En skam at budskabet drukner.


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #164   22. mar 2016 CE

    Jeg begriber godt nok heller ikke at folk kan blive SÅ provokeret! Hans budskab om hykleriet i det miljø han selv er opvokset i har da aldrig stået mere klart, end når folk i hobetal går bersærk i vulgære ytringer på hans væg.


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #165   22. mar 2016 Ligeglad?. Har nogen sagt noget i den retning er helvede brudt løs. Så er man racist,bange for det fremmede og hvad med Hugo nede i nr 2,som også slår sine børn.



  • #167   22. mar 2016 En ting kan man i hvert fald konkludere ovenpå Yahya-sagaen indtil videre:

    Danskerne elsker at debattere.


  • #168   22. mar 2016 Det har vi da vidst længe herinde på HG smiley

  • #169   22. mar 2016 Og hallelujah for det da.

    Hvordan skulle man ellers give sin mening tilkende, f.eks. politisk?


  • #170   22. mar 2016 Problemet er vel ikke at han kæfter op -udover i de ret ekstreme muslimske miljøer, er det da ikke noget der har fået ret mange af os til at kalde ham grimme ting. Jeg har det helt fint med at folk kæfter op om hvadend der nu måtte være vigtigt for dem.
    Problemet er vel det han render og laver nu. Jeg har aldrig brudt mig synderligt om ham/hans digte, men ytringsfrihed har vi jo, og smag og behag er jo forskellig. Men nu opfører han sig jo nærmest som enparanoid skizofren. Bevarres, han HAR nogle ikke så søde mennesker på nakken, men der findes da vidst smartere måder at få lov at leve i fred på, end den opførsel og opmærkshedsjagt han har gang i nu...
    Og nu render han så åbenbart osse rundt med våben... ja hvad skal man snart sige. Så er jeg sgu sådan set lidt ligeglad med hvad han måtte have oplevet. Han har lov at være traumatiseret og alt muligt andet, men når man begynder at rende rundt og vifte med pistoler på åben gade, så skal man da vidst spærres inde til man har fundet jordforbindelsen igen...

    Og tja, jeg følger ham normalt ikke, men den sidste tid har han jo været plastret over det meste af nettet... jeg drømmer stadig om at medierne ville undlade at give sådanne folk omtale -lidt fred og ro væk fra medierne er vidst særdeles tiltrængt for den unge mand


  • #174   22. mar 2016 Jamen hans opvækst - eller hans vilkår - er jo ikke nogen undskyldning for det han render rundt og laver.. det betyder ikke, at der så ikke er nogen ÅRSAG til hans opførsel. Det er jo ikke det, Michelle skriver. Har han haft den opvækst, han eftersigende skulle have haft, så kan man da godt forstå at han er så langt ude. Men det er jo uanset hvad ikke acceptabelt, de stunts han går rundt og laver.

  • #175   22. mar 2016 CF
    Jeg elsker bare når nogen gentager det jeg har sagt

    Fra mig til dig smiley


  • #176   22. mar 2016 Og jeg elsker chokolade smiley

  • #178   22. mar 2016 Isabelle

    Nogle kan og vil bare ikke se ud over egen næsetip


  • #179   22. mar 2016 Isabelle -jeg er ikke helt sikker på hvor du mener jeg skriver at man ikke kan opføre sig som skadet... jeg skriver at så skal man da vidst spærres inde indtil man er forsvarlig at lukke ud igen. Og med det mener jeg faktisk ikke at man så ikke skal have hjælp. Men man kan dælme da ikke lade sådan en mand rende frit rundt. At ingen endnu har henvendt sig ved psykiatrien forstår jeg ikke, men man kunne jo håbe at det han har lavet nu, kunne medføre et besøg sådan et sted (men det er nok for meget at håbe på).

    Mit problem er nok mest med de mennesker der forsvarer det med alt fra "det er kunst" til at han jo osse erjagtet af nogen grimme mennesker. Ja det er han måske (hvem ved?), men hans opførsel hjælper ham jo i hvert fald ikke, og hans opførsel er faktisk ganske godt derhenne af, hvor andre folk får en, om nødvendigt ufrivillig, tur på en psykiatrisk afdeling... det kræver ikke en behandlingsdom (men uden kan man self ikke bare beholde dem så længe man nu måtte mene nødvendigt), men KAN faktisk tvangsindlægges, hvis man er til fare for sig selv og/eller andre.



  • #180   22. mar 2016 og i øvrigt kan man jo give udtryk for vrede og frustrationer på temmeligt mange måder før man ligefrem tyer til våben... DET skal vel heller ikke ties ihjel skal det?
    Der er ret mange grader af reaktioner på en skidt barndom... hans er ekstrem og kræver altså handling fra andre, for han er åbenbart ikke selv i stand til at søge hjælp.


  • #181   22. mar 2016 På en eller anden måde kan jeg godt lide, at han siger nogle kontroversielle ting - det er jo det, der er en kunstners opgave. Og det er også en kunstners skæbne efterfølgende at møde mennesker, der er uenige i det, du siger og gør. Men jeg synes, at han var modig med sin digtsamling og det, at han kritiserede sit eget miljø. Vi mennesker er jo sociale væsner og vil helst gerne være en del af "flertallet", så det kræver altså lidt at sige sin RIGTIGE mening og ikke tale folk efter munden. Respekt for det. For eksempel... hvem tør kritisere janteloven offentligt? Rose USA? Smile og hilse til en fremmed? Ikke mange. Det er sjovt, at nogle ting bare ikke lader sig gøre, hvis folk bliver frabedt noget længe nok. Men Yahya gider ikke uskrevne regler, det er cool.

    Men ja... de sidste par Facebook-skriverier er vel over stregen.


  • #182   23. mar 2016 Ked af at sige det men janteloven bliver dælme da kritiseret fra højre og venstre af både forfattere og alle mulige andre.
    Hilse på en fremmed? Ved godt det ikke er sådan alle steder, men det er da helt normalt her hvor jeg bor at hilse og *gisp* tale med fremmede.

    Men det "kontroversielle" han siger og gør nu, har jo intet med kunst, politiske holdninger, kritik af samfundet osv. at gøre...


  • #183   23. mar 2016 Som sagt, hans barske billeder kunne være en kritik af, at folk kun lægger brylluppet og ikke skilsmissen op på Facebook.

    Men det kan også være, at min hjerne fortolker for meget.


  • #185   23. mar 2016 At dømme ud fra hans FB, så er det vist ikke kun en enkelt person der er efter ham.

  • #186   23. mar 2016 Isabelle -så når deles et opslag ala "jeg giver gratis hash og kondomer til alle piger i dag", eller deles et billede af det kg(?) hash han lige har modtaget, eller lægges videoer op hvor han udfordrer x, y og z til bare at komme an, så er det simpelthen samfundskritisk kunst?

    Ok så... så er det jo ikke så mærkeligt jeg aldrig kommer til at forstå ham... for mig at se er det blot virkeligt dårlig opførsel og viser mig en knægt der i DEN grad er kommet ud på et sidespor og har behov for seriøs hjælp... men ok... jeg indrømmer gerne at jeg ikke har så meget forstand på kunst... og heldigvis siger jeg, hvis det han laver skulle være kunst.


  • #187   23. mar 2016 Michelle, er det kun kunst, hvis man forstår det? Kunst skal røre, bevæge, ramme, provokere - find selv på flere sindsstemninger.
    Det er fair nok, at du ikke bryder dig om Yahya H., men det diskvalificerer ham vel ikke fra at være kunstner/samfundsrevser i andres øjne.
    Min mormor havde en brølende kronhjort over den lidt for majestætiske sofa. Det var kunst i hendes øjne. Jeg syntes, at hun skulle have købt en plakat af en hjort. Den ville have lignet bedre smiley


  • #188   23. mar 2016 Søren -nej det er da ikke kun kunst hvis jeg kan forstå det... Men det er dælme da ikke en kritisk skildring af samfundet fra hans side, at han går helt i hundene... Det er da et råb om hjælp, hvis det er noget...

    Alternativt har vi bare voldsomt mange kunstnere rendende rundt i psykiatrien -de er måske slet ikke syge, de er bare samfundskritikere...


  • #189   23. mar 2016 Man kan altså ikke være kunstner og så samtidigt have et behov for hjælp? Spændende! Manden kan da noget med ord, han er meget velformuleret og ikke uden (selv)ironi.
    Nå, vi skal vel heller ikke være enige smiley


  • #192   23. mar 2016 Søren -jeg siger ikke at han er eller ikke er kunstner.. jeg siger at det han render og laver nu, ikke er kunst.
    Det er vel heller ikke ALT hvad en kunstner foretager sig der er kunst?
    Så at han har lavet en digtsamling, er altså ikke ensbetydende med at det er kunst når han kaster sig foran biler eller kommer med mildest talt foruroligende FB-opdateringer.


  • #193   23. mar 2016 Strunge havde blot aldrig hørt om Newton smiley

  • #194   25. mar 2016 ja- isabella dine svar er fine gode og indsigtsfulede går helhjertet ind for dem


    fint at sammenligne tidens 70 punker digter der begik selvmord i en alder af 26 år,som også kunne have nogle bitre og lidt hadskfulde udfald mod det bestående samfund.
    det var i halvfjerdserne

    .tiderne er eskaleret ,alt er bleven mere rabiat.

    Før var det politik,nu er det BÅDE politik religion og opgør med forældreophav,bandevenner/milijø/ relegionsindflydelse (som strunge intet havde med at gøre,allerhøjst en stærk tilknytning til den ny budishime

    så tiden er nok inde til en nyere og udadvendt form for digting,mere aggreseiv/politisk/og nok især religiøs i form. .

    lad ham da ryge sin hash,det er der sgu da andre der gør,her hvor jeg bor helt ÅBENLYST,så pengesedlerne vifter i luften,sælges på halvt privat område.


    nå tak for dine fornuftige og medmenneskelige indlæg Isabelle..

    Kun fordi du skrev Michael Strunge.

    Er her faktisk ikke mere på hg.

    men tak for nu

    vbd




Kommentér på:
Yahya Hassan endnu engang

Annonce