28. okt 2005 Følger: 59 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.583
Meniskskade Meniskskade
Er der nogen her der har oplevet sådan en skade?
Jeg blev for 4 år siden opereret for en meniskskade i den bagerste menisk.
Det har så taget 3 operationer i alt og der er ikke meget tilbage af den.
Jeg har også slidgigt i det knæ.
I lørdags på tur med Albert, gik jeg op af en lille stigning og det gav en vanvittig smerte på indersiden af knæet.
Var hos egen læge i mandags som sagde, at det kunne være den udvendige menisk der nu var en skade i.
Men vi skulle se tiden an.
Har andre oplevet at få sådan en besked?
Jeg arbejder med rengøring og kan ikke passe mit job, og det går mig vanvittigt meget på.
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Men (helt uden at have set dig eller rørt dig), at have slået knæet gør ofte så djævelsk ondt, at det som læge er svært at undersøge knæet ordentligt.
Brækkede knogler skal sættes på plads med det samme, men de fleste andre skader operer man ikke akut. Det er bedre at vente.
Går det helt over af sig selv, er alle glade.
Ellers, bliver det ved, om fx en uge er evt hævelse faldet meget, man er ikke længere akut svært øm, benet kan pludselig undersøges ordentligt og ved behov, henvises til kirurg i god ro og orden.
God bedring.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 266 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.583
Jeg har stadig smerter i det og det har været rigtig slemt i dag.
Min egen læge mente ikke, at mange kirurger havde lyst til at rode mere med mit knæ, men jeg kan jo heller ikke fortsætte sådan her
Ang hævelse, så har der været problemer med mit knæ efter de 3 operationer, så det er altid hævet
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
Når man er blevet opereret x antal gange, tror jeg netop ofte at de vælger at sige at nu er der ikke mere at gøre, før den dag de evt. giver en et kunstigt knæ. Det er i hvert fald den besked jeg har fået, altså at der ikke er mere at gøre nu, men at jeg nok en dag får brug for et kunstigt knæ i begge sider.
Jeg føler virkelig med dig, når man først har dårlige knæ så opdager man virkelig hvor meget man bruger dem hver dag. Håber der kan findes en løsning for dig, for du er skisme da ret så uheldig med helbredet.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
Jeg har dagligt mange smerter og må tage smertestillende jævnligt, specielt til natten.
Skaden har lige haft "6 års jubilæum" og kom af en arbejdsskade, som senere også kostede mig mit job gennem 15 år
Synes det er en trist besked at få som (den gang) 39 årig, at man måske kan komme smerterne kvit, når det bliver så slidt, så jeg kan få et nyt
Har længe overvejet en fornyet undersøgelse på et privat hospital. Kan ikke helt finde ud af, om man skal acceptere, at leve med så mange smerter ( har dog også gode perioder
okt 2005
Og ja, jeg synes faktisk også det er hårdt at få beskeden om, at der ikke er mere at gøre før et nyt knæ. Hvor ville jeg ønske det var i morgen det skulle fikses.
Men nu er der så kommet denne nye " skade " som jeg jo endnu ikke ved med sikkerhed hvad er, men måske en ny meniskskade.
Synes det er svært ikke at vide, hvornår det gerne skulle gå i orden eller det skal undersøges.
Må indrømme at det har trukket tåre i denne uge, fordi jeg bare ikke orker mere.
jun 2015
I dag kan man sikkert ikke sige andet, end at det gør ondt.
Find en god bog, send manden ud efter brun sæbe, put det i en frysepose og i fryseren.
Når du tager det op er det stadig halvblødt, så kan bøjes i form...
Selv når det er tøet er det stadig tyktflydende, så det kan stadig lægges oven på knæet i sin pose.
Det hjælper dejligt.
okt 2005
Jeg er på ingen måde den bedste til at sidde stille, men skal gøre et forsøg.
Jeg skal tale med min fys i morgen, som jeg går hos i forvejen pga det gamle dumme knæ, og høre om hun kan hjælpe mig på en eller anden måde
aug 2013
Er der forresten sket fremskrift med dit udslæt ?
jun 2015
Ærter, med håndklæde viklet om virker jo også. Det er bare ikke så egnet til genbrug.
Kølige omslag kan altid bruges, billigt, ingen bivirkning, reducerer hævelse og ømhed..
Simple tricks, simple tricks.
Jeg synes det lyder somom du gør meget af det rigtige.
Go bedring
okt 2005
Skal til hudlægen d. 23. Der får jeg svar på den biopsi der er blevet taget. Det kommer stadig on/off.
Det vil ikke rigtig gå helt væk.
Tak Helene
okt 2005
Går ved fys 3 gange om ugen
aug 2013
Skal nok krydse fingre d. 23
okt 2005
okt 2005
Jeg har både fået laser og fået det støttet af tape også
Tape er vidunderligt når den lige er lagt. Så kan jeg næsten klare alt :). Men allerede to dage efter er det, det samme igen
okt 2005
Jeg har bare ikke været afsted i denne uge, efter den nye skade.
Skal tale med hende i morgen om, hvordan jeg skal gribe det hele an nu.
Nej jobbet er slet ikke optimalt for et knæ der ikke har det godt, og det er også kun gået en vej siden jeg startede. Men det var det job der var der lige nu, så tog det.
apr 2008
Følger: 70 Følgere: 77 Emner: 88 Svar: 2.675
Faldt på ski i 2013, hvor jeg endte med nærmest at sidde på knæ, men hvor tæerne pegede opad i stedet for nedad.
Fik at vide at jeg bare havde forstrukket nogle ledbånd i knæet og gik med det i et år og et par måneder før jeg blev opereret.
Jeg er lige rundet 2 års dagen for min operation i marts. Mit knæ gør stadig ondt stort set hver dag, og selvom det 'kun' er én operation så ville jeg ikke engang ønske det for min værste fjende.
Jeg hader at jeg ikke kan løbe, ikke kan hoppe og nogle gange ikke engang kan gå. Derudober har jeg tendens til at vrikke rundt i knæ i stedet for ankler, hvilket selvsagt ikke rigtig gør noget som helst bedre.
Jeg fik at vide før jeg blev opereret at det var mit forreste korsbånd der var flosset, samt at begge menisker højst sandsynligvis var beskadigede.
I mit 'normale' hypermobile højre knæ kan skinnebenet rykke sig 0.4 cm i forhold til lårknoglen og i det opererede knæ kunne de før operation rykke sig 0.9 cm i forhold til hinanden.
Tror det kan rykke sig 0.3 eller noget i den retning nu.
okt 2005
Meniskskade