Meniskskade? Meniskskade?
Her i Marts måned lavet jeg et vrid i mit venstre knæ. Til træning skulle vi lave et løft og der faldt en person ned på mit knæ. Det gjorte rigtig ondt men jeg tænkte bare at det vil gå over. Efter træning var mit knæ rigtig hævet og kunne næsten ikke gå på det, men jeg kunne ikke stoppe med træningen fordi det var lige op til Sjællandsmesterskabet og VM, og jeg vil ikke svigte mit hold. Så jeg trænede 4-5 gange om ugen i 3-4 timer som vi skulle. Jeg blev behandlet samtidig hos en Fys hvor han bare sagde at det var en overbelastning. Efter vi var til VM i findland stoppede jeg gymnastikken, det var i starten i Maj måned. Så gik der 5-6 uger hvor mit knæ blev bedere, så jeg tænkte at jeg vil prøve at træne igen. Da vi skulle starte med at varme op sagde mit knæ ( knæk ) og jeg faldt sammen. Efter den træning er det gået ned ad bakke. Mit knæ låser, og har kæmpe smerte i indersiden af knæet, det stikker og det kan gå helt op i låret og helt ned i skinnebenet. Jeg kan ikke vende mig i sengen uden mit knæ giver mig et ordenligt smæld som kan vare i 20 sek. Jeg kan ikke strække mit knæ og kan heller ikke bøje det. Jeg har kæmpe smerter når jeg bare ligger i min seng, og det hæver hele tiden. Kan det være en meniskskade?
apr 2012
Hunde: 1 Emner: 32 Svar: 554
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.518
Den skade du fik skulle nok have været behandlet og haft ro i første omgang. Jeg kender det godt det der med ikke at ville svigte holdet og blive ved med at træne med en skade fordi man skal til et vigtigt stævne (jeg er selv gammel gymnast og løber). Jeg er hybermobil (var jo en enorm fordel som gymnast
..... og det er altså resten af livet
Jeg har altid elsket at løbe og har tidligere løbet hver dag og deltaget i fx eremitageløbet i mange år. Så er det sg* rimeligt trælst at mine fødder og hofter allerhøjest lige vil gå med til at jeg løber 5 km i roligt tempo 3 gange om ugen
Så jeg kan kun opfordre dig til at få fundet ud af hvad der er galt og så blive behandlet for det i tide. Og så ellers passe godt på din krop - der er ingen andre der gør det for dig og du skal bo i den resten af livet.
Meniskskade?