Gigt hos kat, fremtiden? Gigt hos kat, fremtiden?
Jeg er ikke på kattegalleri, men mange herinde har også kat, så tænkte jeg ville spørge herinde.
Min gamle kat på 12 år har gennem et stykke tid blevet mere stiv i hendes bevægelser, og har ikke ville hoppe så højt op/ned. Jeg var til dyrlægen med hende sidste uge, hvor der blev taget røntgen, der viste gigt, især venstre forben som hun af og til halter på. Katten fik smertestillene og jeg har fået piller med hjem, hun skal have dagligt. Hun har skiftet foder til Hill J/D feline, der skulle være godt for katte med gigt.
Det er nu 9 dage siden vi var hos dyrlægen, og jeg synes ikke min kat bevæger sig bedre. Jeg skal snakke med dyrlægen i næste uge om hvordan det går.
Min mand hælder mest til aflivning, hvis ikke medicin og nyt foder hjælper, da hun jo har ondt, når hun halter. Jeg kan absolut godt forstå hans synspunkt, og er til dels også enig. Jeg synes ikke man skal holde liv i sit kæledyr for ens egen skyld, men hun er stadig en glad og kælen kat, spiser og drikker og er ude, når vejret er godt.
Hvad tænker I om kattens fremtid?
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.162
Så længe katten er glad og opfører sig normalt, så er det da fint! det er for mig ikke en grund til at aflive.
Men kommer den til der hvor den er besværet og ikke trives, gemmer sig, ændrer adfærd, så kan det overvejes (i min verden)
Jeg har også en halvgammel svend, der efter nogle tidligere skader også er lidt tung i bagtøjet.
Han får dagligt et tilskud beregnet til leddene, og jeg synes det har hjulpet på stivheden.
han fungerer fint, og virker ikke til at være smerteplaget, så jeg håber da han er her i 10 år endnu (mindst
aug 2004
Følger: 47 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 85 Svar: 2.044
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 530
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.854
Gigt hos kat, fremtiden?