{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

At have hund med sukkersyge - en opdatering af hvordan det går {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen,

Nu er det efterhånden længe siden jeg fortalte at min lille vuf havde fået sukkersyge og spurgte ind til hvordan andre håndterede dette.

Jeg synes derfor det er på tide at jeg giver en opdatering af hvad der er sket siden da, og hvordan det går med hende nu.

Som sagt fik min labrador-retriever konstateret sukkersyge i en alder af 1 år. Dette er højest ualmindeligt, og skyldes hormonal ubalance der påvirker hendes insulin produktion.
Derfor har hun skulle have insulin via sprøjte dagligt.

Sidst jeg skrev, fortalte jeg at vi stak hende en gang dagligt, detter er siden da blevet til både morgen og aften - lige nu ligger vi på 9 IE pr stik.
Hun var meget ustabil da vi startede på insulin og vi gik derfor og ventede på at hun kunne blive stabil nok til at hun ville kunne klare en stillisering - dette ville måske kunne hjælpe på den hormonelle ubalance. Ihvertfald sørger for at det ikke blev værre.
Hun blev opereret i midt december.
Hun har desværre været meget ustabil selv efter opperationen og vi (sammen med dyrlægen ) har endda haft mistanke om, hvorvidt hun selv prøver at modarbejde insulinen.

Flere blodprøver har været taget, og den sidste har så vist at hun også har for lavt stofskifte. Hvilket nok også har udtrykt sig ved at hun har fået sår forskellige steder på benene og poterne.
Vi er derfor gået i gang med piller mod dette. Lægen siger at der kan være en chance for at hun måske vil blive stabil i blodsukkeret hvis ellers hendes stofskifte bliver normalt igen.

Så der er sket en del siden sidst, men desværre er hun endnu ikke helt frisk endnu.

Hun har det heldigvis godt det meste af tiden og er ikke spor bange for hverken dyrlægen (hun elsker at komme derop!! smiley ) eller stik.
Så på trods af alt dette har vi stadig en fantastisk glad og livlig hund smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At have hund med sukkersyge - en opdatering af hvordan det går
  • #1   7. feb 2017 hvad betyder det når du skriver hun er ustabil ??

    jeg tænker at sår er mere relateret til sukkersyge, end til stofskiftelidelse ... ved ikke om man kan sammenligne med mennesker, men jeg har selv begge dele , sår skal jeg passe på mht til sukkersygen .... når jeg ikke er i balance, med alt muligt, så er det oftere mit stofskifte der driller end min sukkersyge ...



  • #2   7. feb 2017 Hvad fodrer I med?

    Jeg har lige hjulpet en hundeejer, som har en ældre hund med sukkersyge. De kunne ikke styre hundens blodsukker. Det viste sig, at hunden fik tørfoder med 55% kulhydrater i... Efter at hunden er kommet på BARF, så går det meget bedre. Og efter relativt kort tid kunne de sætte mængden af insulin ned.


  • #4   8. feb 2017 Birgitta L:

    Derfor anbefalede jeg BARF. smiley Eller rettere sagt Vom og Hundemat - Langt de fleste hundeejere stejler, når man siger BARF, da de tror at det er meget dyrt og besværligt. Hundeejeren var positivt overrasket. Nu er det også en lille hund, som det drejer sig om, så 1 pølse med 500 gram Vom holder i 3 ½ dag.


  • #5   5. mar 2017 Mange tak for alle jeres svar smiley - det er dejligt at der er nogen der også interesserer sig for at vores små pus har det godt smiley

    Vi giver hende diabetes foder fra Royal Canin, efter dyrlægens anvisning.

    Og for at besvare dit spørgsmål Hanne, så menes der med ustabil, at hendes blodsukker tal sviger meget. En hund skal ligge mellem 5 og 15, hvor vores pus sviger fra alt mellem omkring de 5 til midt 20.
    Heldigvis ser det ud som om de sidste par uger på stofskifte medicin har hjulpet, så nu ligger hun i stedet mere omkring de 9 - 18. smiley FREMSKRIDT !! smiley

    Hendes pels er også siden sidst jeg skrev herinde, blevet pænere, og nogle af hendes sår og bare pletter er begyndt at hele op - så det er jo bare rigtig dejlig!!! smiley

    Jeg prøver at skrive herinde en gang i mellem for at give både nysgerrige og folk der måske står i samme problem nogle svar. Samtidig er det også dejligt for mig, at få vendt nogle af alle de tanker og frustrationer der hører med når man har en syg hund.
    Igen rigtig mange tak til alle som har haft lyst til at være med i snakken - det betyder rigtig meget smiley


  • #6   6. mar 2017 Hejsa. smiley

    Tak for opdateringen.

    Er det denne variant fra Royal Canin, som du fodrer med? http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/royal_canin_veterinary_diet/royal_canin_vet_diet_toer/357804?gclid=CjwKEAiAi-_FBRCZyPm_14CjoyASJAClUigOB0FEi64NL1Ug6mjW9W07T1hXTFn_ccSjmO62pEWF9RoCjbPw_wcB
    Der er stadig mange kulhydrater i, som gør, at din hunds blodsukker svinger. smiley Jeg kan ikke forstå, at dyrlægerne anbefaler sådan noget foder til en hund, som ikke må få kulhydrater? smiley Men de tjener selvfølgelig penge på fodret.....

    Den hund, som jeg tidligere skrev om, er gået 1/3 ned i insulin efter, at den er begyndt på BARF (Vom og Hundemat). Og dens blodsukker er blevet meget mere stabilt. Og ejeren er ovenud lykkelig for, at der endelig er kommet styr på det.


  • #8   6. mar 2017 Birgitta L

    Nu er det jo ikke livsnødvendigt, at skulle have foder til medicinsk behandling, fordi hunden har sukkersyge. Den får jo typisk insulin eller piller ved siden af. Og hvorfor så ikke undgå kulhydrater, når det er det, som alle foreskrifter siger, at man skal undgå? Ligesom for os mennesker?

    BARF er ikke "bare" BARF. Det fra Rigtig Hundemad kunne jeg aldrig drømme om, at servere for min hund. Jeg har før brugt BARF fra Vetcur, men da jeg ikke kunne få fat i det mere, så gik jeg over til Vom og Hundemat. Og senere MUSH...


  • #12   7. mar 2017 Hej alle sammen smiley

    Gitte, det er det fodder fra Royal Canin som vi fodre Kaylie. Vi har overvejet at skifte til et andet mærke med mere guf til bla. pels. Vi har sat det på standby mens vi afprøver virkningen af stofskifte pillerne - man skal jo helst vide hvad der gør forskellen, så vi må ændre en variabel af gangen (hvor videnskabeligt! smiley ).

    Uanset hvad der skal ske med mad efterfølgende, kommer det ihvertfald op og vende med vores dejlige dyrlæge inden der bliver skiftet smiley

    Igen mange tak for jeres alle sammens interesse og gode råd smiley


  • #13   7. mar 2017 Det er altid en god idé, at vende foderskifte med dyrlægen. Bare husk på, at dyrlægen tjener penge på det foder, som han/hun selv sælger i klinikken.

    Jeg har kontakt med importøren af Vom og Hundemat. Og hun skrev sådan her sidst jeg spurgte om deres erfaringer med Vom og sukkersyge:
    "Vom har et samarbejde Norges Miljø- og Biovitenskapelig Universitet og her har det vist sig, at nogle hunde med diabetes, som blev fodret med Vom og Hundemat kunne sættes ned i medicin og nogen sågar helt undvære det".

    Du kan læse meget mere om Vom og Hundemat her: http://vomoghundemat.dk/produkter/rafoder/


  • #14   7. mar 2017 Mange tak Gitte smiley Det vil jeg tage et kig på smiley
    Det kunne jo godt være det var et forsøg værd smiley


  • #18   8. mar 2017 Helt ærligt! Lad nu dyrlægen råde dig når det handler om en syg hund! Jeg forstår simpelthen ikke at nogen kan råde folk med syge dyr til at skifte til noget så udokumenteret som vomoghundemat! Jeg ville ikke en gang bruge det til raske dyr!

  • #19   8. mar 2017 Nu er det heller ikke, fordi Vom og Hundemat er det eneste, som kan bruges i dette tilfælde. Det handler om, at undgå kulhydrater i det hele taget. Så det kunne være alle mulige producenter af BARF, at jeg havde henvist til.

    Jeg synes jo bare, at det er FANTASTISK, at det rent faktisk virker. smiley Og ejeren af den hund, som jeg har hjulpet, er super glad for, at hendes hund har fået et mere stabilt blodsukker.


Kommentér på:
At have hund med sukkersyge - en opdatering af hvordan det går

Annonce