675 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Mad til større fest/dåb Mad til større fest/dåb

Hej Folkens..

Vi prøver at være på forkant, da vi ikke gider stå og planlægge hele dåben efter fødselen af blop, så vi taler meget barnedåb nogle dage og jeg er simpelthen så blank på ideer med mad til denne dag.

Må jeg se/høre hvad I sejere af mad til større fester/arrangementer som en barnedåb jo er? (:

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad til større fest/dåb
  • #1   30. maj 2017 Jeg har lige været til dåb af min nevø.

61 mennesker.
    Forret tun mousse med lidt salat, og brød.
    Hovedret glaseret skinke, noget oksesteg af en art, flødekartofler, brød og salatbar. Med alt muligt lækkert grønt.
    Dessert islagkage.

Dejlig nemt, enkelt, billigt og lækkert.

• #4   30. maj 2017 Godt med noget inspiration og gode bud smiley

• #5   30. maj 2017 Til Malias dåb blev der lavet salat, kartoffelsalat, pastasalat, brød osv, og så kom min fars kollega ud og grillede 4-5 slags kød. Han er sådan en nørd der har alt det nye udstyr og som stiller op i konkurrencer med det smiley
    Og så var der selvfølgelig kage og alt muligt andet.

• #7   30. maj 2017 #3:

Næææææææ, så kommer hele hundesvømmeholdet da smiley

• #8   30. maj 2017 Hvis jeg skulle holde fest, ville jeg lave:

Pulled pork med barbecue sauce
    Små krydrede deller
    Okse- eller kalvetyndsteg
    Varmrøget laks

Kålsalat - rød og grøn spidskål, bredbladet persille, olie/citron dressing
    Små krydder bagte kartofler
    Pastasalat m/sennepsdressing
    Krydrede grillede grøntsager - squash, peberfrugt, gulerod, artiskok hjerter og feta
    Couscous salat - pesto, agurk, rødløg, peberfrugt, gulerod og bredbladet persille
    Eller
    Tomatsalat med mini mozzarella kugler, basilikum, rødløg og pesto

Forskellige slags oliven
    Semidried tomater

Brød

Tzatziki
    Persille dressing
    Chilimayo

Dessert - cheesecake a la moi smiley

Det meste kan laves i forvejen smiley

• #10   30. maj 2017 Da datteren blev døbt holdte vi min fødselsdag samtidigt (hun blev døbt dagen efter min fødselsdag) og vi var i Madsby Parken og bestilte mad udefra (buffet) og så lavede jeg 2 sønderjyske rugbrødslagkager, hendes farfar lavede 2 alm lagkager og hendes fynske oldemor lavede en brunsvir

• #11   30. maj 2017 Vi har næsten lige holdt konfirmation, vi bestilte maden fra Claus Meyer, - leveret lige til døren. Det var så lækkert, det er helt sikkert ikke sidste gang, vi benytter os af ham.

• #12   30. maj 2017 De sidste 3 barnedåbe jeg har været til, der har der til den ene været boller og kage, den anden buffet, og den sidste var der pålægskagemand og lagkage.

De sidste to konfirmationer jeg har været til har der været en forret, og så buffet af den ene eller anden slags til hovedret, og så har dessert/kaffe været slået sammen. Jeg er MEGA fan af at slå dessert og kaffe sammen, det andet er simpelthen aaaaaaalt for langtrukken i min optik, og sådan har hele min familie det heldigvis også, hvor det altid tager en halv krig hos svigerfamilien smiley

Jeg er generelt bare fan af buffet til fester , både fordi det er nemt, men også fordi man er sikker på der er noget alle kan lide, og man kan få en masse forskellige ting smiley

• #13   30. maj 2017 Rikke - Vi har os stærkt overvejet; forret, buffet som hovedret også at slå dessert og kaffe sammen (:

Tak for alle de gode ideer alle sammen smiley

• #14   30. maj 2017 Der er også mange der servere brunch til barnedåb

• #15   30. maj 2017 Vi har to unger der havde konfirmation i år.

Ungerne vælger selv hvad de vil have, og den ene lyder meget som dem med bufferne.

Men den anden konfirmation, der blev jeg forbavset, for der ungen havde valgt følgende menu.

Forret: Tarteletter.
    Hovedret: Fødekartofler, skinke og salat.
    Dessert: Citron fromage med flødeskum.

Det er altså totalt retro mad....

Jeg spurgte på restauranten om det var normalt, og ja, en del unge er begyndt at vælge den meny igen.

Det er altså meget pudsigt synes jeg. For jeg ville aldrig selv vælge en sådan meny. Det minder mig om dengang hvor man til alle fester fik flødekartoler og skinke 1980erne).

Eneste udvikling i den periode var, at lige med et, så blev Tarteletterne udskiftet med rejecocktail.

• #17   30. maj 2017 Til min ene nieces barnedåb var det med forret, noget kød og buffet til hovedret og så is og kage til dessert/kaffe. Ret standard. smiley

Til min anden niece fik vi tapas med forskellige oste, spegepølser, skinke, pesto osv. og så en masse forskellige slags brød, kiks og grøntsager.

Jeg ville nok selv servere en let forret, buffet til hovedret og så kage- og slikbuffet til dessert/kaffe smiley

• #18   30. maj 2017 Vi fik pålægskagemand og kaffe og kage til dessert smiley

• #20   30. maj 2017 Sidst jeg havde hele familien på besøg, havde jeg bestilt brunch fra Kokken og Jomfruen. Vi var nemlig alle sammen til min fars fødselsdag dagen før, hvor jeg også leverede kagerne til desserten, så jeg orkede ikke lige at starte den store brunchfabrik tidligt om morgenen.
    Jeg dækkede bordene, satte kaffen over, tændte ovnen, og hentede selv brunchen (jeg bor 5 minutter fra Kokken og Jomfruen). Det var kanon lækkert, alle kunne finde noget de kunne lide, og alle blev mætte. Resterne spiste vi om aftenen, hvor vi kun var 4 til at spise smiley
    Det eneste jeg købte ekstra var juice, kaffe, te, mælk og et par ekstra pakker pandekager, da der var mange børn med.
    Det var så godt, at jeg gør det samme igen næste gang smiley

Kommentér på:
Mad til større fest/dåb

Annonce