675 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Mad til større fest/dåb Mad til større fest/dåb
Hej Folkens..
Vi prøver at være på forkant, da vi ikke gider stå og planlægge hele dåben efter fødselen af blop, så vi taler meget barnedåb nogle dage og jeg er simpelthen så blank på ideer med mad til denne dag.
Må jeg se/høre hvad I sejere af mad til større fester/arrangementer som en barnedåb jo er? (:
0 synes godt om
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 30 Hunde: 3 Emner: 243 Svar: 5.800
61 mennesker.
Forret tun mousse med lidt salat, og brød.
Hovedret glaseret skinke, noget oksesteg af en art, flødekartofler, brød og salatbar. Med alt muligt lækkert grønt.
Dessert islagkage.
Dejlig nemt, enkelt, billigt og lækkert.
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.007
Og så var der selvfølgelig kage og alt muligt andet.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
Næææææææ, så kommer hele hundesvømmeholdet da
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 4.477
Pulled pork med barbecue sauce
Små krydrede deller
Okse- eller kalvetyndsteg
Varmrøget laks
Kålsalat - rød og grøn spidskål, bredbladet persille, olie/citron dressing
Små krydder bagte kartofler
Pastasalat m/sennepsdressing
Krydrede grillede grøntsager - squash, peberfrugt, gulerod, artiskok hjerter og feta
Couscous salat - pesto, agurk, rødløg, peberfrugt, gulerod og bredbladet persille
Eller
Tomatsalat med mini mozzarella kugler, basilikum, rødløg og pesto
Forskellige slags oliven
Semidried tomater
Brød
Tzatziki
Persille dressing
Chilimayo
Dessert - cheesecake a la moi
Det meste kan laves i forvejen
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.415
jan 2013
Følger: 2 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 9 Svar: 399
aug 2013
Følger: 11 Følgere: 74 Hunde: 3 Emner: 263 Svar: 7.795
De sidste to konfirmationer jeg har været til har der været en forret, og så buffet af den ene eller anden slags til hovedret, og så har dessert/kaffe været slået sammen. Jeg er MEGA fan af at slå dessert og kaffe sammen, det andet er simpelthen aaaaaaalt for langtrukken i min optik, og sådan har hele min familie det heldigvis også, hvor det altid tager en halv krig hos svigerfamilien
Jeg er generelt bare fan af buffet til fester , både fordi det er nemt, men også fordi man er sikker på der er noget alle kan lide, og man kan få en masse forskellige ting
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
Tak for alle de gode ideer alle sammen
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.206
mar 2017
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 2.811
Ungerne vælger selv hvad de vil have, og den ene lyder meget som dem med bufferne.
Men den anden konfirmation, der blev jeg forbavset, for der ungen havde valgt følgende menu.
Forret: Tarteletter.
Hovedret: Fødekartofler, skinke og salat.
Dessert: Citron fromage med flødeskum.
Det er altså totalt retro mad....
Jeg spurgte på restauranten om det var normalt, og ja, en del unge er begyndt at vælge den meny igen.
Det er altså meget pudsigt synes jeg. For jeg ville aldrig selv vælge en sådan meny. Det minder mig om dengang hvor man til alle fester fik flødekartoler og skinke 1980erne).
Eneste udvikling i den periode var, at lige med et, så blev Tarteletterne udskiftet med rejecocktail.
maj 2004
Følger: 10 Følgere: 15 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.555
Til min anden niece fik vi tapas med forskellige oste, spegepølser, skinke, pesto osv. og så en masse forskellige slags brød, kiks og grøntsager.
Jeg ville nok selv servere en let forret, buffet til hovedret og så kage- og slikbuffet til dessert/kaffe
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 3.548
Jeg dækkede bordene, satte kaffen over, tændte ovnen, og hentede selv brunchen (jeg bor 5 minutter fra Kokken og Jomfruen). Det var kanon lækkert, alle kunne finde noget de kunne lide, og alle blev mætte. Resterne spiste vi om aftenen, hvor vi kun var 4 til at spise
Det eneste jeg købte ekstra var juice, kaffe, te, mælk og et par ekstra pakker pandekager, da der var mange børn med.
Det var så godt, at jeg gør det samme igen næste gang
Mad til større fest/dåb