{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.470 visninger | Oprettet:

Kræsen hund der ikke vil spise {{forumTopicSubject}}

Hey.

Min lille 1 årige Shih Tzu/Malteser hund er vildt kræsen og vil ikke rigtig spise. Vi har prøvet med flere forskellige slags foder, blandet leverpostej/vådfoder i, men intet hjælper. Hun spiser det nye foder et par dage og så gider hun ikke igen. Hun er tjekket igennem af Dyrelægen og der er hun sund og rask.
Nogle der har oplevet noget lignende og eventuelt ved hvad der kan gøres?
Råd modtages med kyshånd da jeg skal have noget mad i hende da hun i forvejen er for tynd og ikke vil tage på, hvilket bekymre mig ret meget. Jeg hr aldrig oplevet det før med mine tidligere hunde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kræsen hund der ikke vil spise
  • #2   14. nov 2017 Det må prøves. Tak. Bare vi kan vi kan få et eller andet i hende så hun kan tage på:))

  • #3   14. nov 2017 Fie, et godt tørfoder er som rugbrød med kødpålæg for os mennesker - ok sundt, men ret kedeligt i længden. Tænk hvis du skulle spise det samme hver dag.

    Hos mig får hundene 2-3 forskellige slags tørfoder på en uge (med forskellig proteinkilde), 3-4 forskellige slags vådfoder og så diverse rå og tørrede slags kød og ben.

    De får vådfoder om morgenen og tørfoder aften, og så snacks og ben når de fortjener det. På den måde får de en masse forskelligt, som stimulerer deres appetit, giver underholdning og fine tænder. Jeg er helt overbevist om at hundene synes det er en win-win.

    At en hund kan leve af tørfoder, er ikke ensbetydende med at det er lækkert og spændende smiley


  • #4   14. nov 2017 Hun får også vådfoder om morgen og har adgang til tørfoder hele tiden, dog kun en slag. Men vil prøve at skifte lidt ud:))

  • #5   14. nov 2017 Hvilken slags bruger du, altså hvilket mærke tørt og vådt?

    Der skal ikke være alt mulig skrammel og biprodukter i, men et "rent" produkt. Altså ikke et supermarkedsfoder. Endnu en grund til at købe et godt mærke er, at der er mere krudt i, så hunden ikke skal spise så meget.

    Jeg har også en småtspisende hund, og af tørfoder får hun Orijen eller Acana. Fordi der er så mange kalorier i, at hun ikke skal spise særlig store mængder. De har også flere forskellige smagsvarianter, så der er heldigvis nok at vælge imellem.

    Orijen ligger typisk på omkring 3800-4000 kcal/kr, hvor et mere klassisk tørfoder ligger på 3500-3700 kcal. Generelt er der flere kalorier i de kornfri typer tørfoder, så hvis hunden fungerer uden korn, er det værd at prøve.


  • #6   14. nov 2017 Jeg kan ikke huske mærket på vådfoderet, men hun får noget tørfoder fr Royal Canon

  • #7   14. nov 2017 Vi er lidt begrænset med forskellige typer tørfoder, da hun har en del underbid så der er flere typer tørfoder hun ikke kan tykke

  • #9   14. nov 2017 Royal Canin plejer at have meget korn i..

  • #10   14. nov 2017 har I prøvet at komme noget råt hakket kød i ...fx oksekød, gerne med 15-20% fedt hvis hun skal tage på ...

  • #11   14. nov 2017 Ja hun er undervægtig. Det er derfor jeg er lidt desperat efter at få noget mad i hende...:)
    Nej har ikke prøvet med hakket kød, det må jeg prøve:)


  • #12   14. nov 2017 Lad være med at have tørfoder til at stå hele dagen.
    Giv din hund mad, og et kvarter efter så fjerner du resterne.

    I stedet for at fodre med kun en slags tørfoder, så skift mellem forskellige slags.
    Foder også med vådfoder og diverse form er for råt kød.


  • #13   14. nov 2017 Saga er også kræsen, og gider sjældent tørfoder.
    Hun får typisk lidt lakseolie over, eller vådfoder blandet i, så ryger det bedre ned.
    Ved dog ikke om det virker på din - hvis den ingen gang gider spise tørfoder med leverpostej på, så er den endnu mere kræsen end Saga, for alt ryger ned med leverpostej her smiley

    Det der virker bedst, er faktisk hvis vores anden hund står og nedstirrer hende, i håb om at der bliver rester smiley Så får Saga pludselig travlt med at spise, for hun ved godt, at hvis hun forlader sin skål, så snupper Dumle det smiley


  • Michelle R
    Michelle R Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 10 Hunde: 1 Svar: 3
    #14   14. nov 2017 Jeg har samme problem med min shih tzu/Malteser, men dog kun i perioder.
    Jeg plejer at købe noget lidt "blødt" og småt tørfoder til ham, som iøvrigt er det eneste tørfoder han vil spise.
    - Har du fået tjekket om der er noget galt med tænderne, eller om hun evt. har en smule forstoppelse? smiley


  • #15   14. nov 2017 Jep alt er tjekket på hende:))

  • #16   16. nov 2017 Prøv evt denne tørfoder: http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundefoder_toerfoder/alpha_spirit/alpha_spirit/559649
    Det er bitte små bløde bidder af god kvalitet uden al muligt unødigt fyld som f.eks korn o.l.


Kommentér på:
Kræsen hund der ikke vil spise

Annonce