{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
53.903 visninger | Oprettet:

Julekalenderen der blev væk. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg beklager til dem som fulgte med.

Tiden blev alt for knap, og vi havde alt for meget at lave.
Plus at jeg blev *syg* og fik i den forbindelse noget at spekulere over, så overskudet til julekalenderen røg ud af vinduet.
I forbindelse med min sygdom, skal jeg sidst i januar til ringsted for at få taget prøver samt ultralyd, for at konstatere om det desværre er kræft. smiley

Endnu engang undskyld til dem som fulgte med.

Og glædelig jul samt godt nytår til jer alle smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julekalenderen der blev væk.
  • #1   22. dec 2017 Du skal da ikke undskylde smiley smiley

    Det gør mig ondt at høre. Jeg krydser fingre for dig smiley


  • #3   22. dec 2017 Knus og tanker herfra

  • #4   22. dec 2017 Du skal ikke undskylde.
    Jeg sender dig varme positive tanker, en stor krammer og krydser alt hvad krydses kan for at det er falsk alarm.
    Håber, at du trods alt alligevel må få en rigtig dejlig jul og et lykkebringende nytår. smiley


  • #6   22. dec 2017 Åh nej. Krydser ALT og ønsker inderligt, at det ikke er noget alvorligt.

  • #8   22. dec 2017 Sender en masse gode tanker og et kæmpekram smiley
    Øv, en dum måde at holde jul på, med en mange bekymrende tanker.
    Men det behøver jo ikke at gå så galt smiley


  • #9   22. dec 2017 Tusind tak for de gode tanker smiley
    Jeg håber selv inderligt at det ikke er kræft smiley
    Men ja, det lagde absolut en dæmper på juleglæden.


  • #10   22. dec 2017 Sender varme tanker ??

  • #11   22. dec 2017 Cyberkram og varme tanker herfra smiley

  • #12   22. dec 2017 Håber det bedste for dig. Og Glædelig Jul trods alt.

  • #13   22. dec 2017 øv da ... nåede da også lige at tænke om der var noget galt, og det var der jo så ...

    Håber alt det bedste og at det ender med at vise sig ikke at være noget så alvorligt som kræft .... er det ikke lidt lang en ventetid på undersøgelse, troede at der var krav om hurtigere udredning, men det kommer måske an på hvilken form der er mistanke om ??


  • #14   22. dec 2017 Ved du hvad snuske der er bare nogen ting man IKKE skal undskylde for.
    Og dette er en af de gange.
    Julekalenderen er da en hyggelig ting men der er ting der er vigtigere så som dig selv og dit helbred. smiley
    Håber ikke der er noget kræft i dig men at det har været en fluke.
    God jul søtte og godt nytår.


  • #16   22. dec 2017 Tusind tak alle smiley

    Som tidl sagt håber jeg heller ikke at det er kræft.
    Hanne : jo man har krav om at komme til undersøgelse inden for 3 uger, men som der står i min indkaldelse, så kan de ikke opfylde det krav, så jeg har først tid D 31 januar.
    Jeg skal have lavet mammografi, ultralyd og vævsprøver.


  • #17   22. dec 2017 håber alt det bedste ... ved ikke om det er muligt at komme til hurtigere andre steder, men husk man har frit sygehus valg, så er der et der har kortere ventetid så må man vel bede om at komme dertil, hvis man har mulighed for at komme dertil ....

    ved godt at 1-2 uger dybest set ikke er lang tid, men når det gælder ventetid og tid til bekymringer så er det længe ... går jo selv i det ...


  • #18   22. dec 2017 Kæmpe kram og massere af positive tanker herfra smiley

  • #19   22. dec 2017 Tak Hanne, ja hvis du selv går med de tanker, så ved du også hvor træls det kan være smiley

  • #20   22. dec 2017 ja ... jeg ved så hvad jeg skal By Pass den 27. februar, skal så bare helst ikke få endnu en blodprop inden smiley ... så ja det der med at være bekymret det ved jeg hvordan føles ...

    du har så uvished oveni, og det er heller ikke rart .. så bare ØV


  • #21   22. dec 2017 Håber på det bedste, tante G smiley
    Glædelig jul trods alt smiley


  • #23   22. dec 2017 Tjek endelig ventetiden andre steder - jeg fik også en henvisning med en tid flere mdr. ud i fremtiden. En sød læge orienterede mig om at jeg kunne tjekke andet steds og guidede mig sågar, endte med at komme til i løbet af 14 dage på privathospital. Få evt. din praktiserende læge til at hjælpe dig.
    Det vigtigste er her DIG og dit helbred, så krydser alt hvad jeg kan for, at det enten ikke er det du frygter, eller i værste fald at det så kan klares uden alt for voldsomt et indgreb. Husk, at der er så mange, der overlever kræft i dag, vi har dygtige læger og mange midler til at bekæmpe den satans kræft.
    Et stort cyperknus herfra.


  • #25   22. dec 2017 smiley smiley

  • #26   24. dec 2017 Øv, det var trist at høre smiley Kan godt forstå din bekymring, men håber at du på trods af alt, får en dejlig jul og et godt nytår, og så krydser jeg fingre, tæer osv. for at det viser sig at være falsk alarm !!

    Stort kram her fra smiley


  • #27   5. jan 2018 Min læge ringede til mig i går morges, fordi han intet havde hørt, han synes godt nok det var for dårligt at jeg havde fået en tid først d 31 januar, han synes at det var for langt tid.

    I går aftes kom der mail fra region sjælland, med en ny tid, så nu skal jeg allerede afsted d 15 januar smiley
    Gad vist om han har kontaktet dem ? smiley


  • #29   5. jan 2018 Det var godt at høre, krydser fingre for dig.

  • #30   5. jan 2018 Jeg håber selv at det bare er noget harmløst, og krydser fingre for det smiley

    Den knude, der er kommet, er kommet så hurtigt, i løbet af en måned, og den voksede sig hurtigt stor, samt at den gør godt nok ondt, især når man skal sove smiley

    Det er bare træls med træls på smiley


  • #31   5. jan 2018 Jeg er uddannet radiograf og har lavet rigtigt mange mammografier plus en af mine store skriftlige opgaver under uddannelsen var mammografi og sygdomme i brystet... Ved ikke om det kan være en trøst, men jeg har altid lært en kræftknude ikke gør ondt og vokser sjældent så hurtigt ( MEN sygdomme opfører sig ikke altid ens!) Det lyder lidt som en (vand-) cyste. Den kan vokse meget hurtigt ( og blive mindre igen), den gør ondt og er ofte forskydelig i forhold til underlaget. Dvs. Du kan skubbe med den under huden.

    Sender dig positive tanker og håber på det bedste smiley Det er helt umenneskeligt, at skulle vente så længe smiley


  • #32   6. jan 2018 Dejligt at du kan komme til undersøgelse hurtigere. Krydser fingre for at det er noget harmløst, f.eks vandcyste, som RIP foreslår.

  • #34   7. jan 2018 Min læge sagde intet om ( vand ) cyster, han blev bare meget alvorlig og snakkede om kræft smiley
    Min svigersøn har haft læst til læge, sagde at den måde den var kommet på, så lød det bestemt ikke som kræft, men ja, en cyste.
    Jeg har også haft googlet netop cyster, og synes selv at det lyder meget rigtigt det meste af det der står om netop cyster. Dog bliver den, eller de, der er nærmest 2 nu, ikke mindre efter menses, faktisk opfører den / de sig lige omvendt smiley
    Jeg håber bestemt at det blot er en cyste, om der så skal gøres noget ved den ved jeg ikke om de gør, den er godt nok irreterende, fordi den er så pokkers øm.

    Jeg kan bare ikke afvise at det skulle være kræft, jeg har 2 mostrere som har fået brystkræft.
    Den ene valgte at ignorere det, og ville ikke gå til læge eller behandling, 2 år efter døde hun af at kræften havde spredt sig smiley


  • #36   7. jan 2018 Selvfølgelig skal det undersøges og det skulle det faktisk noget hurtigere end det du har fået tilbudt.
    En cyste kan man tømme med en lille kanyle og en sprøjte smiley og Wupti er den væk, men den kan godt komme igen, særligt hvis de ikke får den tømt helt.

    Endnu engang positive tanker til dig smiley


  • #37   8. jan 2018 Åh, de kære læger er sgu “gode” til at skræmme livet af os smiley
    Jeg har selv en cyste i underlivet, og ventetiden, indtil jeg fik konstateret, at det ikke var kræft, var frygtelig smiley
    Ligeledes dengang, hvor jeg fik lavet mamografi pga. smerter i brystet (har også brystkræft i nærmeste familie).
    Åh, de spekulationer, er bare frygtelige smiley Men heldigvis, så er frygten som regel ubegrundet. Og det håber jeg også gælder i dit tilfælde !!
    Jeg krydser alt hvad jeg kan, for at det “bare” er cyster !! STOR krammer her fra smiley


  • #39   8. jan 2018 Enig Isabelle ! Lægerne er nødt til at tage kræft alvorligt, og så må vi andre leve med angsten, indtil vi får vished smiley
    Det er sgu det værste ved at blive ældre, man indser at man ikke er udødelig smiley


  • #40   15. jan 2018 Så har jeg været afsted i dag. Føler jeg mig mere beroliget ? NEJ smiley

    Først fik jeg lavet mammografi, det var ikke så slemt som jeg havde forventet smiley
    Så fik jeg lavet ultralydscanning, og det eneste lægen sagde var : Hm hmm hmmmm smiley
    Hun ville så have mig ned i ultralyd nr 1, da apperatet der var bedre. Og igen var det : hm hm, der blev sagt smiley
    Så sagde hun at hun ville have en grovnålsbiopsi af knuden i brystet, og en finnålsbiopsi af en hævet lymfekirtel, hun havde fundet i armhulen smiley

    Og efter jeg fik lavet det, er jeg sendt hjem med en tid på torsdag til MR scanning, samt en tid på mandag til CT scanning smiley
    Direkte adspurgt, vidste de ikke hvad det var smiley
    SÅ nu er jeg da godt nok nervøs smiley


  • #42   15. jan 2018 Også mange tanker og kram herfra smiley

  • #44   15. jan 2018 smiley

  • #45   15. jan 2018 Tusind tak smiley
    Jeg skal sandelig love for at mit bryst gør ondt pt, efter den biopsi smiley
    Jeg mærkede intet da de tog den, men efter bedøvelsen er væk, skal jeg da ellers love for at det gør nuller naller smiley


  • #47   15. jan 2018 Jeg har fået et brev med hjem, hvor der står at jeg har været til undersøgelse hvor der er taget vævsprøver og i den forbindelse skal jeg kontakte brydtkirugisk ambulatorium telefonisk på mandag, men det er kun for at få en tid til fremmøde hvor jeg så kan få svar på prøver smiley
    Dvs en gang i næste uge kan jeg få svar smiley


  • #49   15. jan 2018 De kunne ikke sige hvornår der er svar, prøver skal sendes til Slagelse, måske ville de selv ringe i løbet af ugen her, men hører jeg intet skal jeg altså ringe på mandag smiley
    Lidt træls, min nattesøvn er i alt fald spoleret det næste lange stykke tid smiley


  • #50   15. jan 2018 Øv altså smiley Hvor ville jeg bare ønske at du havde fået besked på at det var noget harmløst.
    Fortsætter med at krydse fingre for at det ikke er alvorligt !! Og håber at du får sovet i nat ! Stor krammer her fra


  • #55   15. jan 2018 håber det bedste, men skal man sige noget positivt så lader det til de er grundige, så lad os alle heppe på det er noget tilforladeligt trods alt det hmm hmm ....

  • #56   15. jan 2018 Bent tager det forholdsvis roligt, han har dog svært ved at snakke om det smiley

    Som han siger : Skal jeg nu til at vaske mine sokker selv ?? smiley Og lave mad smiley
    Og jeg har sagt : Jep, du er en stor dreng, på 60 år, og er ved at lære ham, at han sagtens selv kan finde sine bukser i skabet smiley
    Og opmuntret ham med at han jo prøve at udvide sin specialle ret ( stegt salat ) med lidt krydderier smiley Bare jeg ikke skal spise det smiley


  • #57   16. jan 2018 Sender sig endnu engang varme og positive tanker smiley

  • #58   16. jan 2018 Vi fortsætter med de krydsede fingre herfra, og et stort knus til dig!

  • #59   18. jan 2018 Der er kommet svar på biopsi, og den siger heldigvis ingen kræft smiley smiley
    Så skal jeg bare have svar på den MR scanning jeg har fået lavet i dag og.... Uha den CT scanning af lunger og indre organer, jeg skal have lavet på mandag smiley smiley


  • #61   18. jan 2018 Det var da en dejlig besked, og håber det giver lidt ro ...



  • #63   18. jan 2018 Armen jeg er så glad for at det ikke er kræft, så hverken Bent eller jeg selv kan næsten ikke få armene ned igen smiley
    Pepsi var så sød at lige *oversætte* de vanskelige passager i svaret, så der blev gnavet lidt negle mens vi ventede smiley

    Nu skal jeg så snakke med min læge, for det er en form for betændelse * kronisk inflamation* der er i brystet . smiley


  • #65   18. jan 2018 Dejligt jeg kunne hjælpe smiley

  • #66   18. jan 2018 YES, hvor er det godt, jeg er så glad på dine vegne. smiley smiley

  • #67   18. jan 2018 Super god nyhed smiley

  • #68   19. jan 2018 Hvor er det bare en fantastisk nyhed smiley
    Kan godt forstå at I er super lettede !! Håber at de næste undersøgelser går lige så godt !!


  • #69   19. jan 2018 Det håber jeg så også.

    Min læge mener dog pt, at vi skal vente på svar fra de sidste prøver inden vi gør noget ved den *byld* Ja det kaldte han det jeg har i brystet, og jeg må ærligt indrømme at selv den gode Bent mente at det sgu da nok var noget ligende en byld, specielt når den gjorde så ondt. Og det skal jo også nævnes at jeg havde en byld mellem brysterne, eller lige oven-over brysterne tættest dog på højre bryst sidste sommer i juli/august.
    Den var jeg så dog ikke til lægen med, den blev blot tømt og renset flere gange dagligt til den var væk. smiley


  • #70   19. jan 2018 Åh, jeg havde ikke fået fulgt op på den her tråd i nogle dage, men hvor var det bare SKØNT at komme herind, og læse de gode nyheder!
    Så dejlig - håber I får en fantastisk weekend, og har fået fornyet glæde ved livet, ovenpå den her forskrækkelse smiley


  • #71   19. jan 2018 De har ringet fra sygehuset. De vil have endnu en ultralyd af det venstre bryst på mandag, efter jeg har været til CT scanning... er det mon godt eller skidt at de vil det ? smiley

    Jeg håber dælme ikke de skal have flere biopsier, mit bryst er både grønt og blåt, efter at de har ligget og rodet med nåle inde i det smiley


  • #72   19. jan 2018 Det er svært at sige, men de kan jo mistænke de ikke har “ramt” rigtigt smiley
    Fik du slet ingen forklaring?
    Kram


  • #73   19. jan 2018 Nej, ingen forklaring, kun at når jeg var færdig hos CT, skulle jeg gå direkte ned til ultralyd smiley

    Dog sagde hun *kun* at jeg skulle have lavet en ultralyd mere af det venstre bryst, hun nævnte intet om yderliger biopsi .


  • #74   19. jan 2018 Lad os stadig håbe på det bedste smiley
    Mon ikke de “bare” går med livrem og seler? Hvis det er en byld kan det være de vil se om de kan drænere den.


  • #75   19. jan 2018 Jeg tænker at Pletpølsen er inde på noget af det rigtige, at de vil se om de kan dræne den. Sådan nogle bylder eller cyster kan være noget satans hejs at få bugt med, så det ville være fedt hvis den kunne drænes, i stedet for man skal ind og operere.

    Jeg havde sidste år problemer med en byld/cyste et godt stykke tid, første omgang antibiotika tog den, så gik der 2 dage, så var den tilbage igen, og så fik jeg en kur mere, og virkede den ikke havde jeg netop skulle under kniven.

    Og godt at høre det ikke er kræft smiley


  • #76   20. jan 2018 Krydser fingre for at det var “eleven” der lavede scanning, og man derfor lige vil være sikker på at den var udført korrekt smiley
    Mon ikke at det “bare” er en byld ? Det håber jeg !


  • #77   22. jan 2018 Nu har jeg så været til CT scanning, det var egentlig slet ikke så slemt, jeg havde gruet en del over at jeg skulle have kontrast vædske, fordi der skulle være en del ubehag når man fik den, men jeg kunne tage det helt roligt, ingen ubehag, kun en smule varme smiley
    Og den søde læge der havde lagt nålen i min arm, sagde at jeg havde 14 dages reklamationsret, hvis nu jeg blev blå og gul i armen hvor han havde stukket, så skulle han nok give mig en ny tur med nålen smiley smiley
    Han kunne godt se at mit bryst var grønt og lilla efter den biopsi i mandags, men jeg skulle altså også bare vide at det var fordi de er simpelthen så onde over på ultralyd, mente han smiley
    Det kan jeg så kun give ham ret i, jeg mødte i alt fald en sadistisk svensk læge, som paratut mente at jeg skulle have taget en ny biopsi af det bryst, og denne gang gjorde det dælme ondt da han tog den på trods af at det ellers var bedøvet smiley smiley
    Han kaldte knuden for * kronisk betændelse*
    Jeg har i øvrigt fået svar på MR scanning, og hvis Pepsi kan læse det, vil jeg meget gerne sende den til hende smiley


  • #79   22. jan 2018 så selv om de siger det er kronisk betændelse så tog de ny biopsi, er det rigtig forstået ??

    kan det være for at se hvad den betændelse består af, om det er noget det kan behandles med fx antibiotika af en slags ??


  • #81   22. jan 2018 Minion : jep, og hans stemme rystede når han talte smiley

    Jeg tror han gik i krig med nålen, før bedøvelsen virkede smiley

    Hanne : Ja, der står bla fra MR at det tilrådes at der tages en ny ultralyd, og han ( den svenske læge ) havde ud fra billeder besluttet sig at tage en ny biopsi, fra midten ud mod venstre side af brystet.
    Den første biopsi blev taget i højre side af brystet nedefra og op .


  • #82   22. jan 2018 Batdog : Det er også meget sandsynligt smiley

  • #85   22. jan 2018 Better safe than sorry !
    Krydser fingre for, at du aldrig mere skal i hænderne på den svenske “satan” smiley Og at du “bare” har lidt betændelse i brystet.


  • #86   22. jan 2018 Minion : Stakkels dig, puha han var slem smiley

    Batdog : Helmer ?? ... Brrr smiley Ja, heldigvis heler det op igen smiley

    Nu kommer mit bryst til at ligne et rent trafikuheld smiley Det er fuldstændigt blåt lilla og grønt på den nederste del, og nu bliver det samme farve på den øverste smiley


  • #88   22. jan 2018 Han var sådan..... *GÅ VÆK* agtig smiley man havde lyst til at hoppe ned af briksen bare det at han talte til en smiley

    Så var ham der var ovre i CT noget sødere, ham kunne jeg godt lige have smuttet ned i lommen og taget med hjem smiley
    Tror nu bare den gode Bent var blevet lidt mokken over det smiley smiley


  • #89   23. jan 2018 Nu ligger der allerede svar på CT scanning. Og når jeg læser den, kan jeg godt blive sådan lidt godt gammaldags grundig mokken på min læge smiley
    Den siger nemlig bla : I leveren ses ventralt i højre lap, ventralt, en 2,5 cm stor metastasesuspekt forandring. En 2 cm stor forandring ses centralt i venstre leverlap

    I 2016 sendte min læge mig til ultralydscanning af netop bughule og der udviste lægen der fortog ultralyd netop bekymring over at min lever var lidt forstørret, samt at der var en 2 cm stor plet på den. Men det slog min læge hen som at pletten sagtens kunne være en blodsamling, samt at min lever sikkert var medfødt lidt større end normalt.
    Nu kan det jo så blive rigtig spændende hvad det så egentlig er, der er på min lever smiley sammenholdt med at jeg stadig har smerter i højre side lige under ribben, og har haft det i snart 2 år smiley

    Og jeg tror jeg skal have ny læge smiley

    Scanningen påviste stadig at det er en tumor i venstre bryst, samt at Der er degenerative forandringer i halscolumna og der er arkolyse på højre side på L5/S1-niveau. ellers var resten vist ok.
    Forundret er jeg dog at der ikke påvises noget på mine lunger ( er jo ryger ) smiley


  • #90   23. jan 2018 så hvad skal der så ske nu ifht. din lever ...

  • #91   23. jan 2018 Ingen anelse pt smiley

    Jeg kunne formode at man vil tage en biopsi, men ved ikke om gør det .
    Jeg skal først snakke med dem på mandag.


  • #92   23. jan 2018 Har du fået tjekket dine levertal , og hvordan har du det ellers sådan alment? Altså for at se om de er som de skal være, eller er forhøjet? Man skulle skisme da mene de burde få taget en biopsi, tænk hvis det nu var noget grimt!

    Håber virkelig det hele løser sig for dig, og viser sig ikke at være noget særligt. Jeg har lige fået konstateret Autoimmun hepatitis, og er i behandling med medicin fra helvede. Sådan noget leverhalløj skal man sgu ikke spøge med , er du gal det kan gøre en syg .

    Kæmpe kram herfra smiley


  • #93   23. jan 2018 Jeg har fået taget blodprøver, men om de checker levertal ved jeg ikke.
    Sjovt nok er det kun ubehag og smerter i højre side, som de eneste symptomer på at der er noget med leveren.
    Alle andre symptomer har jeg ikke, hverken vægttab utilpashed, gul farve i øjne og hud.

    Jeg har godt fulgt lidt med i dine tråde, og ved godt det har været en hård omgang, håber sandelig at du bliver rask igen smiley


  • #94   23. jan 2018 Jeg har heller ikke været gul , det er kun hvis det ene levertal bliver skævt , der er jo en del. Vægttab har jeg kun haft lidt , og det har kun været pga kvalme og opkastninger og derfor manglende energi. Nu tror jeg til gengæld jeg har taget på , haha.
    Her er det en dårlig dag , ingen energi og smerter ved leveren igen. Håber det er fordi medicinen kæmper mod immunforsvaret og leveren , men er godt nok spændt på aygehusbesøget i morgen.

    Du kan se dine blodprøvesvar på nettet hvis det er , så kan du se om de har tjekket levertal og om de er skæve .


  • #95   23. jan 2018 Øv, håber da at du snart får det bedre, held og lykke i morgen på sygehuset smiley

    Jeg har ikke blodprøver der er lagt ind siden 2016, og der viser den forhøjret værdier, som netop indikere problemer med lever. smiley Dog ikke voldsomt forhøjet med alligevel for høje efter normalen .


  • #96   23. jan 2018 Øv, det lyder ikke godt smiley Håber ikke at nogen har overset noget ? smiley
    Fortsætter med at krydse fingre og sende helbredende tanker i din retning !! smiley


  • #97   26. jan 2018 Jeg har fået svar på de biopsier de tog i mandags, og de sagde det samme som de første de tog, altså kronisk inflammation og ingen kræft.
    Så mit næste skridt var at jeg skulle ringe til ringsted sygehus, mandag mellem 12,30 og 13,30. for at få en tid til samtale om resultater.
    Jeg havde forventet at de ville ringe til mig og bede mig om at jeg mødte op til biopsi og ultralyd af min lever.
    Men det skete ikke, de ringede i dag og bad mig komme til samtale om resultater på tirsdag kl 12,30.


  • #98   26. jan 2018 Det er sgu da godt nyt smiley Ja, altså bortset fra at kronisk inflammation selvfølgelig heller ikke er rart smiley
    Krydser fingre for at alt går vel på tirsdag !!


  • #99   26. jan 2018 Jeg håber også på at det går godt på tirsdag, selv om jeg er noget bekymret for hvad de siger netop vedr min lever smiley

  • #100   26. jan 2018 Kan godt forstå at du er bekymret smiley Man kan jo spekulere sig selv vanvittig, når man skal gå og vente på den slags smiley
    Fortsætter med at krydse fingre !!


  • #101   26. jan 2018 Ja man kan smiley
    Tusind tak, Ann Marie smiley


  • #103   26. jan 2018 godt med brystet, nu dobbelt tjekket og samme resultat ... der findes anti-inflamatorisk kost og der findes naturmidler der virker mod inflamation, nogen bliver hjulpet andre ikke, man må jo selv se om det er noget man gider give sig i kast med ...

    Håber du får lutter gode nyheder tirsdag ...


  • #104   27. jan 2018 Det vil jeg se nærmere på, Hanne.
    Isabelle : det synes jeg heller ikke, at de finder netop det på min lever lyder bestemt ikke godt, men det at de vælger samtale frem for at undersøge det nærmere må vel betyde at det åbenbart ikke bekymre dem smiley
    Hvilket jeg finder fuldstændig uforståeligt smiley

    Mit bryst føles og ser ud som noget der har været ude for et trafikuheld smiley
    Hvad værre er, at min byld fra sidste sommer, som var tættest på det højre bryst øverst, er begyndt at røre på sig.
    Det har jeg ikke lige brug for nu smiley


  • #105   27. jan 2018 Bare lige husk at være obs på naturpræperater, og især nu du har noget med leveren.

    Noget af det første de spurgte mig om på leverafdelingen på sygehuset, var om jeg tog nogen former for naturpræperater, eller havde en mor der var øko-helse besat og havde lært mig at tage alle mulige urter, for efter sundhedsbølgen for alvor er rullet ind over landet, ser de et stigende antal patienter med forhøjede levertal, hvor det viser sig at skyldes naturhalløj.

    Jeg siger ikke alt naturhalløj er farligt eller skadeligt, eller at det ikke kan virke , men man skal også bare være skeptisk som med almindelig medicin.


  • #106   27. jan 2018 Rikke :det skal jeg nok være, der er en herinde som jeg før har spurgt til råds netop vedr lever og natur præparater, hun er et sandt orakel af viden hvad det angår.
    Jeg har dog ikke tænkt mig at fortage mig noget som helst før på tirsdag.
    Pt nyder jeg mit søde lille barnebarn Karla som jeg er så heldig at have på weekend her smiley


  • #107   27. jan 2018 Det var godt smiley Jeg blev sgu ærlig talt rystet over at høre at de får SÅ mange patineter henvist som er syge og har skæve levertal, og så er det bare fordi de tror de gør noget godt for dem selv, men rent faktisk gør det modsatte.

    Jeg har altid været meget skeptisk, men nu hvor jeg har hørt det og ER leversyg, så skal jeg i hvert fald ikke tage noget som helst, uden at have snakket med min "leverlæge" om det smiley

    Og rigtig god weekend med barnebarnet smiley


  • #108   27. jan 2018 Det kan jeg godt forstå, det er bedst at være på den sikre side. smiley
    Jeg har været inde og læse lidt op på netop det du fejler, og jeg blev nu lidt ked af det. Hvad regner din læge med at din prognose ser ud?.
    Så vidt jeg kunne læse mig frem til, så bruger de 2 forskellige præparater hvoraf det ene er det der binyrebarkhormon som er lidt farligt at tage i længere tid smiley


  • #109   27. jan 2018 Op til 70 procent har tilbagefald/gentagende udbrud, og altså med mit held såååå smiley

    Jeg skal være på prednisolon i min 3 år, jeg startede på 40 mg dagligt, og er nu nede på 30 mg som jeg skal være et stykke tid, og så skal jeg laaaangsomt ende på 5 mg om dagen. Sygdommen er ret tricky, så man kan ikke gå ligeså "hurtigt" ned som man kan ved mange andre sygdomme, det hedder 25 mg dagligt næste gang, og derefter falder det med enten 5 eller 2½ mg pr fald, men de regner først med jeg er nede på 5 mg dagligt om 2 år, og så skal jeg have det i hvert fald 1 år, inden de vil prøve at fjerne det.

    Det andet som de oftest giver er imurel, som er immundæmpende og også noget skidt, men mindre skidt end prednisolon. MEN det kan jeg så ikke tåle, startede på det onsdag, og igår var jeg simpelthen SÅ dårlig og med mega hurtig forværring, tror aldrig jeg har haft det SÅ dårligt.Så ringede selvfølgelig til sygehuset, og jeg blev bedt om at stoppe. Så nu skal jeg så starte på noget andet, lægen ringer onsdag som aftalt ( der har de resultater af nyeste blodprøver jeg skal have taget tirsdag) . I alt skal jeg have medicin i min 4 år denne omgang.

    Nogen kan leve fint uden medicinen , andre har behov for medicin resten af livet for at undgå udbrud, det ved man af gode grunde først når det er forsøgt.

    Min sygdom er jo heldigvis opdaget inden min lever har taget skade, altså den er ikke begyndt at skkrumpe, og jeg har ikke fedtlever. Så jeg satser da højt på at beholde min egen lever , og at dø af noget helt andet når jeg er gammel og gnaven smiley


  • #110   30. jan 2018 Jeg krydser virkelig fingre for dig , Rikke smiley

  • #111   30. jan 2018 Hvordan gik det med dig i dag tante, var det ikke i dag du skulle til samtale??

  • #112   30. jan 2018 Nå, nu har jeg så været til samtale i dag. Fik jeg nogle svar ? Nej egentlig ikke smiley

    Lægen forklarede mig at de på deres konference over mig, var dybt uenige, nogle mente at det ER brystkræft og at det har spredet sig til leveren smiley
    Mens bla den læge som jeg skulle snakke med i dag, mente at det kunne det ikke være, da biopsier absolut ikke sagde kræft, men betændelse.
    Så nu står jeg med nye henvisniger, denne gang en tur til Næstved for at få undersøgt lever, og til endnu flere biopsier af mit bryst på Ringsted smiley
    Dog mente lægen at det var værd at afprøve en pencillinkur, så nu skal jeg tage 8 stk Dicillin - 500 mg dagligt i 10 dage, og mødes med ham igen D 8/2 i Ringsted.
    I mens har de så også fået taget de nye undersøgelser, så han er lidt spændt på hvad de kommer frem til.

    Jeg er absolut ikke en normal patient, han spurgte pænt om lov til at se og mærke på det bryst, og konstaterede at han aldrig havde oplevet noget lign, i alt fald ikke i den størrelse, han kunne løseligt måle den til 7 cm i diameter, mente glædede sig over at den var flytbar, han kunne skubbe den rundt. Så han følte sig overbevist om at det var en voldsom gang betændelse.

    Det skal siges at jeg kunne overraske ham med at min lever tidl har været til ultralyd, og at man fandt noget på den, for 2 år siden, det var han ikke klar over, og synes bestemt det var positivt at jeg havde printet svaret fra den undersøgelse ud, så han kunne læse den.
    Hans løselige diagnose var betændelse, byld i en tumor i bryst, samt fedtlever med nu 2 blodsamlinger. Men der skulle undersøgelser til for at be eller afkræfte hans påstand.

    Så jeg er sendt vidre i systemet.... smiley


  • #113   30. jan 2018 Fy for pokker for en omgang!!! Men godt at der trods alt bliver tjekket op på det hele nu. Kæmpe kram herfra, og så krydser jeg ALT jeg kan for at det bare er betændelse, og din lever ikke er for skadet smiley

  • #114   30. jan 2018 ja det er jo både godt og skidt ... godt du er sendt videre, skidt at de stadig ikke hvad det er ... ikke at jeg vælter rundt i erfaringer med brystkræft, men det lyder ikke som klassisk hvertfald, så lad os håbe på betændelsesdiagnosen er den korrekte ... Hvad er fedtlever og hvad gør man ved det ??

  • #115   30. jan 2018 Man skal tabe sig... smiley Og jeg må jo nok erkende at når jeg kun er 1,67 høj, så er 96 kg nok en anelse i overkanten af hvad jeg bør veje smiley

    Det er nemmere at holde op med at ryge smiley


  • #116   30. jan 2018 jeg er helt enig ... nu har jeg jo prøvet begge dele, og det er nemmere at stoppe med at ryge ...

    Jeg er også 1.67, da jeg vejede mest vejede jeg 114 kg, så fik jeg tabt 10 kg, nogle år senere 10 mere og sidst i 2012 ca 10, så i dag vejer jeg 82, og vil så gerne af med de 12, men det kræver et overskud der er meget svært at finde når man ikke er helt på toppen både fysisk og mentalt ... rygningen kræver "kun" det mentale overskud, men man taber sig ikke meget hvis ikke også kroppen kan og er klar til at yde, enten med træning, eller lange gåture, eller hvad man er til, så mange kilo kommer ikke af bare ved ændring af kost .... og ændring af kost i sig selv er noget af en opgave, man har jo så mange indgroede vaner...

    jeg vil sige at noget af det der gav resultat her i sidste omgang var da manden og jeg bestemte os for nogle måneder at skippe ris, pasta, kartofler og ALT brød .... efter ca. 3 måneder spiste vi af og til rugbrød ... det gav virkelig hurtigt vægttab ...


  • #117   30. jan 2018 Ris og kartofler kan jeg nok godt, men ingen pasta og intet brød smiley

  • #118   30. jan 2018 Nåja >> kram<< td

  • #119   30. jan 2018 Kram smiley
    Skriver PB senere, skal lige til hundetræning smiley


  • #120   1. feb 2018 Suk, det var da både godt og skidt nyt smiley Umiddelbart lyder det jo ikke som kræft. Men så længe at de er uenige, så hænger du jo stadig og svæver i uvished smiley
    Håber at de snart får stillet en diagnose.
    Stort kram her fra smiley


  • #122   1. feb 2018 Ja, det er i den grad noget rod smiley

    Jeg er lige blevet ringet op af onkologisk afd i Næstved, som kunne meddele mig at jeg havde en tid til biopsi i morgen kl 11,10 smiley
    Jamen... nå har jeg det ?
    Hun spurgte om ikke Ringsted havde ringet til mig. Nej det har de ikke, jeg forventede at enten de ringede eller at jeg fik besked i min mappe smiley
    Nå, den søde sygeplejeske kunne så meddele mig at jeg skulle først møde hos dem for at blive klar-gjort, så det var kl 10,30, og ydermere skulle de altså lige have en blodprøve, så dvs at jeg skulle møde ind der kl 9,30 smiley

    Nå... Jamen så ved jeg godt hvad dagen i morgen skal bruges til smiley smiley


  • #123   1. feb 2018 Biopsi af hvad ??

  • #124   1. feb 2018 Min lever smiley

  • #125   1. feb 2018 TG: Husk at tisse inden du skal have lavet biopsien, for du skal være til observation bagefter, og må ikke bare gå på toilettet , men det fortæller de dig nu nok også smiley

    Og vær forberedt på at det godt kan gøre ondt et par dage, og trække op i skulderen. Jeg havde hammer ondt i 2 dage efter min biopsi, og de trak helt vildt op i min skulder. Menn det er helt normalt, som lægen forklarede så er menneskekroppen lidt underlig, for hvis man har ondt i fingeren er man ikke i tvivl om det er fingeren, men når det kommer til indvendig, så kan man egentlig have ondt et sted, men føle det er alle mulige andre steder.

    Nu har jeg jo så også fibromyalgi, så jeg ved ikke om min krop måske spassede ekstra ud, men jeg ved at det er normalt at have ondt bagefter, og det er normalt at det kan trække op i skulderen. Bare så du ikke bliver nervøs/forskrækket.

    Og så krydser jeg ALT jeg kan krydse for dig smiley


  • #126   1. feb 2018 Så sker der da endelig noget smiley Ønsker dig det bedste smiley

  • #127   1. feb 2018 Tusind tak smiley
    Jeg er nu lidt nervøs, men håber på positivt svar.
    Tak Rikke, god info, husker lige det med at få tisset af smiley


  • #128   2. feb 2018 Krydser alt hvad jeg kan for at det ikke bliver alt for slemt i morgen, og at du snart bliver erklæret rask smiley

  • #129   2. feb 2018 Det har været en hård og træls dag, dog kan Bent med sin finurlige humor, og bad-ass attitude få smilet frem.

    ** Altså tante, du ved da godt at man skal først donere sine organer når man ER død **
    ** Hvaae... skal vi have stegt lever i dag ? **
    ** Bad du ham ikke om at lige suge lidt mere lidt længere nede ? **

    Jeg kan ikke løbe efter ham, og han ved det smiley han udnytter det groft smiley
    Dog havde han ikke forventet at min venstre arm fungerer udemærket, det er kun højre jeg ikke kan bruge smiley
    Så han har forløbigt fået : 2 leigther, 1 teske, 2 aviser og en klat smør i hovedet smiley


  • #131   2. feb 2018 Du kan jo også 'sove uroligt' og 'komme til' at ramme løgposen i søvne smiley

  • #132   2. feb 2018 Åh ja, det er sgu nemt at skyde en klat smør afsted med en teske smiley smiley

    Salla: måske ikke den bedste ide, jeg kunne komme til at ramme hans knæ smiley Og så kan han ikke arbejde, dvs jeg skal hører på ham hele dagen i morgen smiley


    Lige pt, håber jeg fandme ikke at jeg nogen sinde skal have taget lever-biopsi igen, det var ganske frygteligt smiley smiley


  • #133   2. feb 2018 åh øv alle de ting du skal igennem, håber ved gud det hele ender ud med en diagnose der bare er nem at behandle og vejen tilbage til et roligt og bekymringsfrit liv ( om det nu kan blive med Bent og de polakker smiley ) snart viser sig ....

    søde Bent, er sikker på han er sindssygt nervøs over alt det der sker lige nu ,,,


  • #134   2. feb 2018 "" betyder at du skal er helt vågen og tager hævn hehe smiley så du rammer ikke knæet smiley

    Ønsker dig god bedring smiley


  • #135   2. feb 2018 Tusind tak smiley
    Salla, jeg har svoret at jeg klipper en panda i nakken på ham næste gang han skal klippes smiley

    Han ER nervøs, derfor dækker han med humor, og prøver at løfte stemningen, han kan jo godt se at jeg har det elendigt smiley
    Jeg har allerede fået en ny tid til stereotaktisk biopsi af mit bryst smiley
    Der skal jeg ligge på maven i en time mens de skal tage 5 biopsier af noget de mener er forstadier til kræft... Suk smiley


  • #136   2. feb 2018 Panda Bent smiley

    Åh, det gør mig ondt at du skal så meget igennem smiley


  • #137   2. feb 2018 åh, lyder grumt ... men der er jo delte meninger, nogen mener slet intet det har med cancer at gøre ... men er det et forstadie de finder, så må det jo så tidligt som det kan være, det er jo da heldigvis i dag så supergode resultater på det område ...

    hepper nu stadig på noget. irriterende ja, men harmløst..

    Kan du mærke resultat af den antibiotika du får, føles det som om den rammer betændelsen (hvis det er det) ??


  • #138   2. feb 2018 Godt det er overstået nu TG smiley Jeg fik jo lavet min biopsi i fuld narkose ( skulle bare have haft propofolrus hvor man også er væk men selv trækker vejret, men fik hikke , så blev lagt i fuld narkose) , så jeg oplevede det heldigvis ikke. Men min angst kunne SLET ikke kapere og overskue tanken om at være vågen imens.

    Håber ikke du har alt for ondt nu?

    Fortsætter med at krydse alt jeg kan for dig, og håber på et positiv resultat og at det "kun" er fedtlever der er galt, og ikke også noget andet.



  • #139   3. feb 2018 Jeg tror at antibiotikaen hjælper, det føles sådan.

    Jeg har ondt af helvede til, når jeg trækker vejret dybt, hoster eller skal gabe smiley Så det prøver jeg at undgå smiley
    Jeg fik en god nattesøvn, hvilket jeg ellers ikke havde ventet, men jeg sov faktisk hele natten igennem uden at vågne en eneste gang smiley Jeg skal ellers op og på toilet et par gange i løbet af natten normalt, men ikke denne nat.
    Det var dejligt at kunne sove igennem for en gangs skyld smiley

    Nu har jeg bare ondt og føler mig noget udslidt og flad, dvs jeg er træt smiley Jeg håber at jeg ALDRIG skal prøve at få taget biopsi af leveren igen smiley Det var ganske forfærdeligt smiley Jeg er normalt slet ikke pivet, men det her, var godt nok langt over smertegrænsen smiley


  • #140   3. feb 2018 Åhh tante Gurli.
    Jeg tror, vi er mange, der tænker på dig og ønsker dig det bedste smiley


  • #142   3. feb 2018 Åh ja det glemte jeg at skrive, jeg kunne først trække vejret stort set normalt 2 dage efter, det gør nemlig hammer ondt. Så det skulle gerne blive bedre for dig i løbet af dagen i dag, og være næsten helt normalt i morgen smiley

  • #143   3. feb 2018 ÅH ja Isabelle og Tg og Rikke, mon ikke vi er mange der ser frem til det forår og håber alle genvordigheder er godt overståede når vi skriver April ....

  • #144   3. feb 2018 Tusind tak smiley

    Ja lad os få forår, og håbe at vi alle bliver raske smiley

    Hanne : Hvornår var det at du skulle ind ? Det var da her i februar, ikke ? smiley
    Jeg håber virkelig at det kommer til at gå som det skal, så du hurtigt er på benene igen smiley


  • #145   3. feb 2018 Jo jeg ser i hvert fald frem til ikke at være så plaget af bivirkninger fra medicin, håber så inderligt ikke at det nye jeg skal starte på giver flere/værre bivirkninger, syntes jeg har RIGELIGT på prednisolonen. Har igen i dag fløjet rundt, fordi jeg har så meget uro i kroppen, men hovedet er TRÆT og kroppen gør ondt. Det er fandeme en svær balance med uro i kroppen så man ikke kan sidde stille, og så fibromyalgi , den SKRIGER i disse dage.

    Rask bliver jeg ikke, men jeg håber der går mange år før jeg får næste udbrud af min AIH, for jeg mærker stort set intet til den nu jeg er i behandling, og det skal jeg jo så være i min. 4 år, og så håber jeg at jeg kan få lov at være medicnfri til næste udbrud. Det er "kun" bivirkninger jeg nu mærker, og så lidt smertejag ved leveren ind imellem.


  • #146   3. feb 2018 Åh jeg håber sådan at du slipper af med de dumme bivirkninger, de er simpelthen så trælse smiley
    Jeg fik sovet det meste af eftermiddagen, og har det meget bedre nu smiley
    Men man sidder bare lidt trist over alle de dumme tanker man bare ikke kan slippe smiley
    Jeg vil tro at jeg får svar på tirsdag.


  • #147   3. feb 2018 Der går i hvert fald noget tid endnu før jeg slipper af med dem, skal længere ned i dosis, men nu må vi se. Hellere bivirkningerne fra medicinen, end at mit immunforsvar nedbryder min lever, og jeg skal have ny lever eller i værste fald dør smiley Det er jo ikke noget valg, så det gør det lidt nemmere, selvom det er mega træls.

    Der er INTET at sige til du er nervøs, det er jo altså alligevel noget ret så træls noget du afventer svar på!!! Håber ikke du skal vente for længe på svar, mit biopsisvar kom ret hurtigt, ja faktisk også om tirsdagen, men de havde også markeret den som hastesag fordi jeg jo var så syg. MEN nu er det jo kræft de undersøger dig for, så der tror jeg helt automatisk det går hurtigt.


  • #148   3. feb 2018 ja den 27. februar er dagen hvor de brækker mit brystben smiley ... tror nok de har helt styr på det der med at lave de 2 nye årer inde ved hjertet, ikke at jeg er super rolig omkring det med at de går ind og sætter en hjertelungemaskine på mens de roder rundt, men Skejby er mange år i træk kåret til de dygtigste på det felt, men at de skal brække min brystkasse fra hinanden, at jeg nærmest intet må i 4-6 uger, ikke løfte, ikke sove på andet end ryggen og regne med at være på morfin et par uger ( hader morfin, min mave går totalt i stå, og det gør ondt) alt det huer mig ikke .....

    Min datter arbejder jo derude, på afd. lige ved siden af, hun sagde hun kunne se jeg var kommet på operationsliste nu, det gav nu lige et sug i maven ...

    og så har jeg bare haft hoste, snot og mega ondt i halsen nu i 1½ uge, der går ikke rigtig over og lægen siger jo bare virus ...

    håber du ikke skal vente for længe på svar, alle de der tanker er belastende ...

    jeg tror ikke rigtig jeg bliver rolig før jeg konstaterer at jeg faktisk vågner op igen ...


  • #149   3. feb 2018 Det er altså også noget af en omgang du skal igennem Hanne!! Så der er dælme ikke noget at sige til, at du både tænker over det, og er nervøs!! Krydser også fingre for at alt går godt for dig, og at du kommer dig så nemt og hurtigt som det nu engang er muligt ovenpå sådan en omgang.

  • #150   5. feb 2018 Sender mange helbredende tanker i retning af jer alle smiley smiley Og satser på at det hele er godt igen i april !!! Det skal det sgu være !!



  • #151   8. feb 2018 @ Tante ... hvornår får du nogle svar ??

  • #152   8. feb 2018 Jeg afventer stadig svar på leverbiopsi smiley

    Jeg har i dag været til yderlig biopsi af mit bryst og derefter samtale.
    Lægen sagde at han desværre måtte meddele mig at sandsynligheden for at det er kræft, er meget stor, da beskrivelsen fra leverbiopsi, sagde at den forandring der var på venstre side, intet havde med en metastase at gøre, mens at den han tog biopsi fra i højre side, lyste op ved kontrast, og derfor er meget forligenligt med en metastase.
    Dvs han var sikker på at mit bryst gemte på en kræfteknude, og at det havde spredt sig til leveren smiley
    Den type biopsi de har taget af brystet i dag, er altafgørende for om det er kræft eller ej der er i mit bryst. Det er en steriotaktisk biopsi, og jeg får svar på den på mandag, mente han.

    Så lige pt er udsigterne ikke så gode smiley


  • #153   8. feb 2018 det gør mig ondt at høre, men mon ikke det er opdaget så hurtigt at der vil være en stor chance for positiv effekt af behandling ....

  • #155   8. feb 2018 Åh søde tante g, DET er jeg godt nok ked af at høre.

  • #156   8. feb 2018 Åh for pokker det er jeg dælme med af at høre . Håber alt det bedste for dig .

  • #157   8. feb 2018 smiley

  • #159   8. feb 2018 Hvor er jeg ked af at høre det, Tante Gurli. Mange tanker din vej de næste dage, til du får endeligt svar.

  • #161   8. feb 2018 Tusind tak smiley

    Det værste er at jeg IKKE føler mig syg på nogen måde smiley Jo, altså jeg har fra tid til anden haft ondt netop der hvor leverbiopsi er taget. Men det har jeg nu altså haft i snart 2 år, og så længe kan der altså ikke have været kræft i leveren, uden at det havde udviklet sig smiley

    Knuden i brystet dukkede først op i december, og voksede til ca 2 x 2 kroner ved siden af hinanden i størrelse, og den gjorde da lidt ondt. Siden de har stukket og pillet ved den, er den jo bare blevet enorm smiley og gør rigtig ondt, det føles varmt og ømt, samt at det er rødmet i den side hvor de tager biopsier.
    Alle biopsier er taget i højre side af det venstre bryst. smiley
    Sjovt nok siger lægen også at mine levertal sådan set er fine, de er ikke forhøjet mere end de var i juli 2016.

    Så ud over de huller de har lavet i mig, har jeg det faktisk fint smiley


  • #162   8. feb 2018 Når jeg ser på min sygdomshistorie, kan jeg ikke få det til at hænge sammen oppe i mit hovede smiley
    Men derfor kan lægen jo godt have ret, desværre smiley


  • #163   8. feb 2018 Lad os krydse fingre for at den sidste prøve enten afliver mistanken om cancer og det ender ved betændelsestilstanden, skulle det ikke være sådan lyder det nu i mine forholdsvis uerfarne øren ( kender dog et par stk der har haft brystkræft) som om det er opdaget så hurtigt at, selvom behandlingen i sig selv er en træls omgang, så er der er al mulig grund til at tro på at du bliver en af de efterhånden rigtig mange der kommer godt ud på den anden side af den diagnose ....

  • #164   8. feb 2018 Det gør mig ondt Tante, håber på det bedste. Også tanker til Hanne, det er også en ordentlig mundfuld at skulle igennem.

  • #165   9. feb 2018 Åh altså - du får også en masse varme tanker og positiv energi herfra.
    Er sikker på, at det hele nok skal blive godt!!


  • #166   9. feb 2018 Tusind tak smiley

    Nå... Nu har jeg en tid hos min læge her kl 12,15, der er vist noget galt, for mit plaster truer gevaldigt med at løbe over af blod og betændelse, der bare vil ud nu smiley
    Der var intet i morges, men da jeg løftede op i blusen for at checke det her for lidt siden, var det helt rødt og gul/brunt, og plasteret buler ud.
    Nu håber jeg det holder tæt til jeg kommer op til ham. smiley


  • #168   9. feb 2018 Noget nyt ? smiley

  • #169   9. feb 2018 Jeg har været til lægen nu, og selvfølgelig skulle plastret springe læk i venteværelset. smiley
    Der var bare betændelse allevegne, kors det var ulækkert smiley

    Min læge synes at det er for meget at de har rodet så meget ved det ene bryst, det bulner med betændelse, er rødt og varmt.
    Han rensede det, og sagde at jeg skulle forsætte med de pincillinpiller jeg havde fået, selv om jeg faktisk skulle stoppe i dag, skal jeg tage dem minimum 3 dage endnu.
    Og jeg skal ringe til lægevagten hvis det bliver værre her i week-enden smiley

    Han tror, men som han understreger * han tror* at både bryst og lever er bylder/ betændelse.
    Han baserer det på at jeg ingen lymfeknuder har der lyser op, og at den ene forandring på leveren var forsvundet efter en uge. Mens at de ser masser af betændelse, især i brystet smiley
    Brystet er godt nok spændt i dag, og gør dælme ondt smiley


  • #171   9. feb 2018 Avs ja, husker hvor ondt det gjorde da jeg havde betændelse i min negl, så tanken om hele det ene bryst, din stakkel smiley

  • #172   9. feb 2018 føj en omgang ... tænker lidt de (lægen) burde pode den betændelse så de kan finde ud af hvilke bakterier der er deri og bedre kan målrette penicillinen .... dybest set burde det jo gå den anden ifht. betændelse eftersom du har været behandlet nogen tid efterhånden ... + det faktum at du har været i hospitals regi og er blevet stukket af flere omgange, der lever jo nogle specielle bakterier der ... så vil da mene at er det ikke værre, men heller ikke VÆSENTLIGT bedre mandag, så ville jeg bede om en dyrkning af betændelsen ...

  • #176   9. feb 2018 De har pt taget 12 biopsier af det bryst smiley Alene i går tog de 8 biopsier smiley

    Jeg har ikke selv set nogle af mine blodprøver, de kommer af en eller anden årsag ikke ind i min mappe.
    Da de skulle tage for infektion og levertal, kom der kun ind hvad mine nyretal var, og de så fine ud.
    Nr 2 bandage er ved at være rendt i gennem, så jeg må hellere skifte, og det bliver så den 3, alene i dag smiley


  • #178   9. feb 2018 Ej det er da vildt, det er selvfølgelig godt at det kommer ud, betændelsen, men det lyder da lidt voldsomt

  • #179   9. feb 2018 Du har da en kæmpe abces i det bryst smiley Hvis ingen bedring må du da ind og dræneres smiley Håber håber håber, det “bare” er betændelse....

  • #180   10. feb 2018 Æv, hvor lyder det bare ikke fedt smiley Jeg håber og krydser alt hvad jeg kan, for at det “bare” er betændelse.
    Sender en hel masse helbredende tanker i din retning, og et stort trøstekram smiley


  • #181   11. feb 2018 hvordan går det i dag

  • #182   11. feb 2018 Det er holdt op med at der render betændelse ud, det har blødt en del i nat.

    Men det er varmt, ømt og så klør det af helvede til smiley
    Det er godt nok svært at holde klør 10 væk fra det smiley
    Men det er stadig meget hævet og hårdt, så der er masser af galskab inden i, endnu smiley
    Det er også rødt i huden, men mere gul i farven omkring såret.


  • #184   11. feb 2018 nu fortæller jeg noget der måske er lidt ulækkert ... men jeg kan altså ikke forstå hvis de betændelse ikke skal analyseres, du har jo fået penicillin længe ... og så .

    da jeg for 34 år siden fik mit første kejsersnit gik der betændelse i såret, dette indebar at jeg havde hjemmesygeplejerske der i starten kom hver dag, senere blev der længere imellem, hun kom for at rense op og ligge noget rensende i så såret ikke lukkede sig over noget skidt, men helede op indefra ....

    jeg tænker igen, nu der har været hul, så kan jeg igen ikke forstå din læge ikke sagde at uanset skulle du komme mandag, for det lyder jo bestemt ikke som om der ikke længere er infektion derinde ...


  • #185   12. feb 2018 Jeg regner med at skulle op til ham, så han kan se på det.
    Jeg vil snakke med ham om at få analyseret betændelsen.
    Og netop betændelsen har vist holdt søndag, for den er gået amok igen, g det bløder også.
    Jeg er godt nok træt af at have ondt i det bryst, da de startede med at pille ved det for snart 1 måned siden, var det jo næsten ingenting, Og det er kun blevet værre for hver gang de har rodet med det. smiley


  • #186   12. feb 2018 Kan du komme op til ham i dag? For det der, kan du da ikke blive ved med at rende rundt med.

  • #187   12. feb 2018 Det der MÅ de altså gøre noget ved!!! Rigtig god bedring og stort kram smiley

  • #188   12. feb 2018 Jeg tænker altså også det er vigtigt du får gjort noget ved det, det er jo ikke bare en lille bitte rift der lige er gået lidt betændelse i, som man fint selv kan rense op derhjemme.

    Du må sgu banke i bordet !! smiley


  • #189   12. feb 2018 Ja enig, der må bankes i bordet!

  • #190   12. feb 2018 Jeg har lige fået svar på leverbiopsi, og så vidt jeg kan stave og oversætte mig igennem det, så er det dælme ikke særligt opløftende smiley smiley

    Jeg har sendt en kopi til Pepsi, og afventer hendes oversættelse .


  • #191   12. feb 2018 Har sendt dig en PB smiley

  • #192   12. feb 2018 Åh for pokker, KÆMPE kram til dig TG smiley

  • #194   12. feb 2018 Det er desværre kræft som har spredt sig til lever. Man er ikke 100 % sikker på at det stammer fra brystet, men man formoder det.
    Jeg mangler svar på de sidste biopsier, og når de ligger, kan man vel begynde at danne sig et billede.

    Man sidder bare og tænker : så langt, så godt, men hva så nu ?? smiley


  • #195   12. feb 2018 Åh nej!
    Satser på, at de trækker en behandlingsplan op af hatten indenfor de næste 48 timer, så du ved, hvad du har foran dig - og kan koncentrere dig om forløbet, og om at blive rask igen.

    Sender ALLE de positive tanker i din retning, jeg kan støve op!


  • #197   12. feb 2018 Tusind tak smiley

    I hjælper allerede meget, det at man kan dele tankerne og snakke/ skrive med nogen, er guld værd smiley


  • #198   12. feb 2018 øv øv og atter øv ... håber også de nu får fingeren ud og får en plan strikket sammen så du kan komme i gang ...

  • #199   12. feb 2018 Åh nej, masser af godt tanker og varme knus herfra

  • #200   12. feb 2018 Masser af kram fra mig

  • #201   12. feb 2018 Det er jeg dælme ked af at høre TG smiley Sender dig alle de bedste tanker og et KÆMPE kram igen, og håber at du snart skal igang med behandling smiley

  • #202   12. feb 2018 Neeeeej smiley smiley smiley kæmpe kram smiley

  • #205   13. feb 2018 Fy for satan en lortebesked at få smiley Det må virkeligt være hårdt at få den besked smiley Stor medfølelse og mange tanker her fra smiley
    Jeg krydser fingre for at du hurtigt bliver sat i behandling, så de kan få bugt med det skidt !
    Sender en kæmpe krammer her fra smiley


  • #206   13. feb 2018 Tak, sender et kram retur smiley

    Min datter var her i går, og hun er heldigvis så dejligt nede på jorden, og tager tingene fra den praktiske side. Så man kan få gennem diskuteret evt behandlinger osv.
    Bent tager det også meget roligt, så det er et herligt plus.
    Den eneste der gik lidt i panik var sønneke, som straks konstaterede at nu fik han det dårligt og skulle kaste op. Men efter snak om tingene fik han det bedre. smiley

    Nu går jeg og venter på svar fra den sidste biopsi fra mit bryst, og den har bare at sige at kræften stammer derfra, så den er lokaliseret. Ellers skal de til at kigge efter hvor den så skulle stamme fra. Eftersom det er fra kirtelvæv, er der et par muligheder.
    Jeg får en tid til samtale om handlingsplan så straks svar ligger. Og det bliver i denne uge.
    Jeg havde en lang samtale med Bent i går aftes, hvor han bla sagde at vi skulle hæfte os ved alle de positive ting, bla at jeg ikke er syg, og at jeg ikke har tegn på at min lever har det helt skidt. Og på en måde kan han bedre forholde sig til at det er kræft, fordi betændelse alle steder i kroppen er svært at bekæmpe og derfor svære at forholde sig til.
    Jeg ved ikke om det giver mening for jer, men det er svært at skrive det som han forklarede sine synspunkter da vi snakkede.
    Det er rart at vide at han står 100 % bag mig og bakker op smiley Han sluttede samtalen med at hvis hans gamle mor kunne overleve at få 8 x kemo + medicin, så kunne jeg også komme igennem dette her, jeg er mindst lige så sej som hun er smiley smiley

    Jeg troede at jeg ville ligge søvnløs den halve nat, men jeg har faktisk sovet hele natten smiley


  • #207   13. feb 2018 At have støtte og opbakning fra familien er alfa og omega smiley Du er så sej og jeg er 100 % sikker på du kommer igennem dette her smiley
    Endnu et kæmpe kram smiley


  • #208   13. feb 2018 selvfølgelig kan du komme igennem det her selvom der bliver dage hvor du ligger og bander det hele væk, men er sikker på der er en ny julekalender næste år der varer hele december ...
    Nogle gange så tænker man lorteliv, lorteliv, men det er jo desværre også en del af livet ...

    Kan på en måde godt forstå Bent, det virker måske mere konkret og det giver en bedre mulighed for målrettet handlingsplan, og det er hans "krykke" lige nu ....

    Og ja, jeg må tænke som Bent siger, både på dine og egne vegne, når folk der er væsentligt ældre end os, og som er meget mere svage generelt kan klare det vi skal igennem, så kan vi også .....

    Vi har alt for meget tilgode af det GODE så det bliver godt igen ...


  • #209   13. feb 2018 Du glemte hvordan jeg tog det smiley jeg har det som far (Bent) hvis farmor kan klare det kan du også, du er ligeså sej og stædig som hende smiley :*

  • #210   13. feb 2018 Selvfølgelig kan du klare dette, du har da klaret Bent i så mange år og de polske baryler smiley smiley

  • #211   13. feb 2018 Puha, det er virkelig nederen at få sådan en besked.
    Men dejlig, at du har så god opbakning af familien.
    Jeg sender dig masser af helbredende tanker og krydser hvad krydses kan, for at du kommer helskindet ud den anden ende.


  • #213   14. feb 2018 Du er en sej Tante, så selvfølgelig kan du klare det her smiley Er sikker på at din skovtrold nok skal bære de værste byrder for dig, i det her forløb smiley

    Gudskelov er de utroligt dygtige til at få ram på den lortesygdom i dag, så det skal nok gå alt sammen. Jeg hepper på dig og skovtrolden smiley


  • #214   15. feb 2018 Endelig svar på den forbandet biopsi smiley

    Men men men...... Så vidt jeg kan læse, finder de INTET kræft i mit bryst smiley

    Diagnose
    [1]: Venstre mamma feminina - ingen tegn på malignitet- nålebiopsi


  • #215   15. feb 2018 Og leverbiopsien sagde :

    Diagnose
    [1]: Lever - metastase, adenokarcinom- nålebiopsi- intern præparatkonsultation ved speciallæger


    Hva så nu ? Jeg er godt nok en del nervøs, for hvor pokker gemmer det sig så henne af ? smiley


  • #216   15. feb 2018 Når nu svarene er kommet - så ville de indkalde dig til en snak om behandlingsplanen, ikk? Erfaringsmæssigt giver det så meget mere ro i maven, når man ved, hvad der skal ske, så jeg håber virkelig, at det bliver snart.

  • #217   15. feb 2018 Jo, jeg har en aftale om at jeg skal ringe i dag, hvis de ikke selv ringede før.

    Men kan man lave en handlingsplan og sætte en behandling i gang, når man ikke har fundet værten til de kræftceller man har fundet i leveren ?
    De gættede på at det var fra brystet, selv i leverbiopsien, melder den jo ikke klart ud, at det var fra brystet, men at de ville formode det, da det tydede på at det stammede fra bryst.


  • #219   15. feb 2018 Lunger viste intet på ct og jeg har lige fået lavet tarmscrining (staves) og den var fin, samt at ct viste ingen tumor påvises i tyktarmen

  • #221   15. feb 2018 Uha, det ville sørme være dejligt... altså håber jeg smiley

    Det kommer jo an på om det kan helbredes eller fjernes smiley


  • #222   15. feb 2018 Først KÆMPE krammer herfra smiley sikke en møg besked at få for dig. Alle varme og opløftende tanker sendes herfra smiley
    Og husk så på, at langt de fleste kommer fint og godt ud på den anden side - det er bare aldrig dem man hører om. Men de er der smiley
    Jeg ønsker dig alt held og lykke og håber at du glider så nænsomt og blidt igennem behandlingsforløbet som muligt.
    KRAM.


  • #223   15. feb 2018 har læst det samme som Isabelle, at de oftest er fra bryst, lunger og mave/tarm ...

    jeg synes det er svært at sidde her, jeg ved ikke hvor meget
    du vil debattere, informeres kende til andres erfaringer ...

    men ikke alle typer kræft kan ses på CT-scanning ...


  • #224   15. feb 2018 Hanne : jeg vil meget gerne høre andres erfaringer og debattere det. smiley
    Det eneste jeg ved med sikkerhed er at der står i ct scanning at der ikke påvises tumor i tyktarmen, og jeg sendte en prøve ind i januar som jeg fik svar på d 25.
    Det svar frikendte tarmkræft.
    Men derfor kan der sikkert godt være noget der. Jeg tror det dog ikke.
    Og vedr lunger, burde ct scanning ikke kunne overse noget der.
    Jeg har det da også ok vedr vejrtrækning på nær når jeg læsser 1 tons cypres op på en bil på 10 min.
    Der skulle jeg nu lige ha vejret igen bagefter. Jeg hader de der cypres bundter, for de vejer 10 kg pr bundt og de er fandme tunge at smide op når læsset bare bliver højre hele tiden smiley

    Jeg håber de kan finde ud af hvor det er galt, lidt hurtigt smiley


  • #225   15. feb 2018 En lungetumor burde kunne ses ved en CT skanning af en kompetent radiolog. Det er yderst sjældent de ikke opdages på denne måde..... Tante G har fået skannet både lunger og mave. Der er ikke noget på denne.
    En tumor i f.eks. Tyktarmen kan nemt gemme sig på en ct, men da hun også er frikendt på en tarmscreening samt ikke har synligt blod i afhøringen, vekslende afføring (skiftevis diarré og hård mave) eller andre symptomer derpå er sandsynligheden for coloncancer ikke ret stor, men kan naturligvis ikke udelukkes. Disse symptomer er grunden til patienter henvender sig til lægen og kommer i et ret tidligt stadie inden det evt spreder sig til andre organer....


  • #226   15. feb 2018 Håber sådan at de snart finder et svar, så du kan blive sat i behandling. Men mon ikke, at de knokler for at finde ud af hvor kræftceller kommer fra ?

    Jeg krydser fingre, alt hvad jeg kan, for at der snart er godt nyt. Og sender lige en kæmpe krammer smiley


  • #227   15. feb 2018 har også læst at metastaser til leveren kan komme fra Galdevejene ...

    Min svigerinde havde en lungekræfttype der hed småcellet lungecancer, den kunne ikke ses på CT-scanning, hun fik foretaget en biopsi i lungen hvor de gik ind gennem ryggen, den gav indikationen, og så fik hun foretaget en PET scanning, som jeg fik det forklaret giver man en væske med sukkerstoffer fordi cancerceller (eller nogen af dem) lyser op via sukkerstoffer ...den PET scanning viste så hvor det ellers havde sat metastaser til ....


  • #228   16. feb 2018 Hanne :burde der så ikke være noget at se på ct eller Ul, hvis det skulle være galdevejene?
    Det andet med småcellet lungecanser, lyder godt nok uhyggeligt smiley det håber jeg bestemt ikke at det er smiley


  • #229   16. feb 2018 Jeg tror jeg bliver idiot af de læger smiley smiley

    Beskeden i dag : Du bliver nødt til at ringe på mandag, da de ikke har holdt konference endnu pgå alt for mange sygemeldinger på røngen afd smiley

    Jamen altså.... Jeg fik jamret mig gevaldigt over at det stadig løber med væske fra det bryst de tog biopsi af for en uge siden, så jeg fik en tid i dag kl 13,30, hvor de kigger på mit bryst, for det skulle helst og gerne ikke løbe med noget som helst, såret skulle have lukket sig nu.

    Lige nu synes jeg bare at det er grundigt træls med træls på smiley


  • #231   16. feb 2018 Pas, jeg aner intet om det med galdevejene, læste bare et sted at det også kunne komme derfra ...

    Kan godt forstå din frustration, det er simpelthen ikke nemt at være syg i DK og ja desværre rammes sygehusafdelinger også af influenza og andre sygdomme der kan gøre det svært for dem at få enderne til at mødes ....


  • #232   16. feb 2018 Forfærdelig smiley
    Jeg havde det faktisk ok, indtil i går. Jeg tror jeg havde fået placeret det alt for meget i mit hovede at det var brystkræft, og det skulle behandles, og selvfølgelig skulle jeg nok klare det.
    Men svaret i går smed det hele op i luften igen, og man aner ikke en skid.
    Det er lige til at få både kvalme og ondt i maven af smiley


  • #233   16. feb 2018 Hanne : helt enig, der er jo influenza epidemi lige nu smiley

  • #234   16. feb 2018 Jeg læste lige op på den småcellet lungecanser du snakkede om, men jeg har slet ikke nogen af symptomerne, heldigvis smiley

  • #235   16. feb 2018 selvfølgelig får du ondt i maven og får kvalme .. tror vores første reaktion når kritiske ting sker er at vi liiige tager os af mand og børn, forsikrer dem det hele er ok og nok skal gå, og så har vi lige nogle praktiske ting vi skal ordne og BANG så slår reaktionen os når vi får tid til at mærke efter og tænke over tingene, og når der så oveni er en periode med usikkerhed og hvad hulen er det overhovedet for noget jeg fejler, kan det behandles og hvordan kan det behandles ... der er ikke noget at sige til du har det skidt i maven, der sidder nogle store nervebundter ...



  • #236   16. feb 2018 Har sendt dig en PB smiley
    For helvede smiley smiley smiley


  • #237   16. feb 2018 Jeg tror jeg skal holde mig fra Ringsted sygehus, de opfatter mig som enormt spændende og hermed deres omvandrende nålepude smiley
    Jeg fik lavet flg :

    4 nye biopsier smiley
    1 podning af betændelse smiley
    1 forsøg på at suge betændelse ud (mislykkedes) smiley
    Lægen siger det ER brystkræft, de kan bare ikke finde det. Konklusion er sat af leverbiopsi, for den melder (næsten) klart ud stedet er brystkræft.
    Og en ny tid mandag til blodprøver og samtale kl 13.


  • #238   16. feb 2018 smiley smiley

  • #239   17. feb 2018 For helvede da osse smiley Kan de ikke snart blive enige om at stille en diagnose ?? Det er sgu ulideligt at gå rundt og spekulere og leve med uvisheden smiley Fortsætter med at krydse fingre og sender mange tanker og krammere i din retning smiley

  • #241   17. feb 2018 Kan du ikke komme til et større og mere kompetent sygehus ..

  • #242   18. feb 2018 Kan man bare det? Jeg ikke forstand på alt det sundhedsvæsen, så jeg ved faktisk ikke hvad jeg kan tillade mig at kræve eller råbe op om.
    Lige nu er jeg lidt træt af det hele og piv nervøs for hvad de siger i morgen smiley

    Man bliver sådan lidt mærkelig, når lægen først siger at jamen tumoren ligger jo lige der i toppen af brystet, så jeg napper lige 4 biopsier og så straks hun stikker i den, udbryder : det her er ikke en kræfttumor. En kræfttumor skal være hård og fast, denne her er blød at stikke i. smiley
    SUK... Altså smiley


  • #243   18. feb 2018 Man har vel frit sygehus valg .... en hold af vores venner har forældre (hans) på Falster, der var noget med faren og noget kræft som de ikke gjorde godt nok på det hospital faren først kom på... sønnen bor i København og fik far på Rigshospitalet, så kom der styr på tingene ... det må egen læge vide noget om og bør rådgive .,.. synes du bliver smidt for meget rundt ifht den mulige alvor

  • #244   18. feb 2018 I region Sjælland er det Ringsted, som står for brystkræft, mammografi etc.
    Hvis de ikke magter opgaven, skal de nok sende tante videre smiley
    Giv dem lige en chance, de holder jo også konferencer med andre hospitaler.


  • #245   18. feb 2018 @ Inge, men de kan jo slet ikke blive enige om det er brystcancer ... virker ikke sindssygt kompetent i mine ører

  • #246   18. feb 2018 Hanne - De behandler alle i hele regionen for brystkræft, så selvfølgelig kan de noget.
    Hvis du er inde i et kræftpakkeforløb, kan man ikke bare lige sådan skifte sygehus.
    Jo det kan man sikkert godt, men så kommer man bag i køen.


  • #247   18. feb 2018 Men Inge, pt er det ikke konstaret at det er brystkræft ... nogle læger tror det, selvom de ikke kan finde det, andre mener ikke det er det .., derfor synes jeg udredningen virker er for ringe, og ja jeg ville næppe føle jeg lige skulle give dem chancen hvis jeg var i den situation .. vil sige de i morgen skal komme op med noget meget sikkert hvis det var mig ellers ville jeg søge mod større kompentence ... jeg er ikke vild med den store centralisering på området, men må samtidig sige at al min erfaring siger mig at de dygtigste læger søger til de største sygehuse ... desværre kan tid i nogle sygdomsforløb være en væsentlig faktor ...

  • #248   18. feb 2018 Teoretisk har du ret Hanne, men man kan bare ikke selv bestemme.
    Så pres dem tante Gurli smiley , tag skovtrolden med eller en eller anden "skrap" madamme.


  • #249   18. feb 2018 Jeg ville ihvertfald i morgen presse dem mod at søge hjælp og viden hos andre kolleger på større hospitaler hvis de stadig ikke har fundet kilden og måden det skal angribes på ...

  • #250   18. feb 2018 Hanne - Det er jo derfor de (alle læger) holder konferencer.
    De søger viden og erfaring.


  • #251   18. feb 2018 Ja... men de holder vel ikke hver dag på tværs af hospitaler .... må bare sige i min situation er jeg mega glad for at bo 15 min kørsel fra Skejby.... jeg er overbevist om de er dygtigst til de ting på de store hospitaler

  • #252   18. feb 2018 Ja, det er jo dit held smiley
    Vi andre må tage til takke med Ringsted.


  • #253   18. feb 2018 ja det er så det jeg ikke er helt overbevist om man skal/må ... da der jo er det frie sygehus valg ...

    men spændt på hvad der sker med TG i morgen og hvad beskeden er ...


  • #254   18. feb 2018 Der står følgende på sundhed.dk:

    Hvad betyder frit sygehusvalg?
    Som borger i Danmark har du ret til frit sygehusvalg. Det betyder, at du frit kan vælge mellem offentlige sygehuse og afdelinger i landet, når du skal undersøges eller behandles.

    Det er din egen læge, der skal sende en henvisning til det offentlige sygehus, som du gerne vil henvises til. Du har også mulighed for at tage kontakt til en patientvejleder i din bopælsregion for at få yderligere information om dine rettigheder.

    Begrænsninger i forhold til frit sygehusvalg
    Retten til frit sygehusvalg gælder blandt andet ikke, hvis:

    Du bliver indlagt akut med en ambulance. Her vil du blive bragt til det nærmeste sygehus, der tager imod akutte patienter.
    Du har en diagnose, der kræver et særligt specialiseret behandlingssted.
    Du skal som hovedregel selv betale transporten, hvis du vælger et andet sygehus.


  • #255   18. feb 2018 Pøj pøj med dig i morgen tante Gurli smiley
    Gå til dem (tænk på at det er nogle af polakkerne, der trænger til en røffel) og bliv ved med at spørge.
    Jeg har fået en god behandling på Ringsted og ville ikke et øjeblik være i tvivl om, at det er det rigtige valg.
    Ved en mammografi fandt de en knude. Det viste sig heldigvis at være en fedtknude, men alle virkede meget kompetente.
    For øvrigt så sidder landets bedste hjertelæger på Nykøbing Falster. Der havnede alle Rigets hjertelæger efter misbrug af forskningsmidler.


  • #256   18. feb 2018 nix de sidder på Skejby smiley

    men pøj pøj Tg


  • #257   18. feb 2018 Krydser fingre for godt nyt i morgen smiley

  • #258   19. feb 2018 Tusind tak smiley

    Jeg håber virkelig at der er svar i dag, så jeg kan komme vidre, alt det uvished bliver man skør i hovedet af og får panderynker helt om i nakken smiley smiley


  • #259   19. feb 2018 Vi er mange, der krydser fingre for dig kl. 13, og håber på, at der kommer brugbare svar, så du kan komme videre i forløbet. smiley

  • #261   19. feb 2018 Mange tak skal i have smiley men enten virker jeres krydsen fingre og hvad ellers i krydser ikke, eller også er jeg krop-umulig smiley

    Intet svar ! Ja det vil sige, de siger jeg HAR brystkræft, de kan bare ikke finde det.

    podning af betændelse gav ikke rigtig noget, det gav flg svar :

    Dyrkning med fund

    [1] Svag vækst af Staphylococcus epidermidis
    [2] Svag vækst af Staphylococcus haemolyticus


    Så lægen prøvede at få mig sat i en hundedyr pincillin kur, hvor jeg skulle være indlagt i minimum 5 dage.
    Det arbejde hun på, mens jeg blev sendt over til røngen, for at få suget 2 glas betændelse ud, som så skulle sendes afsted.
    Det endte med en ny kur med dicillin, 100 stks

    Blodprøver med infektionstal og levertal kommer i morgen, og jeg skal komme igen fredag, da vil det sidste biopsi-svar fra i fredags også forligge. Muligvis skulle de have en ny leverbiopsi smiley

    Jeg ved ikke rigtig.... jeg føler mig sådan rendt over ende, og jeg er ved at blive idiot af alt deres *føleri* Jeg hader at de aer mig på armen, og ser medlidende ud, mens de siger : Det skal nok gå smiley
    Jeg kom til at vrisse af sygeplejesken på røngen, der tilbød mig en hånd at holde i, mens hun skulle suge betændelse ud ( uden bedøvelse )
    Jeg fik sagt, at hvis det gjorde ondt, skulle hun ikke ønske at holde mig i hånden, for så ville hun miste sine fingre ( jeg er skovarbejder, jeg HAR et solidt håndtryk til den slemme side hvis noget gør ondt )
    Jeg undskyldte selvfølgelig, det er jo ikke hendes skyld at jeg er frustreret smiley


  • #262   19. feb 2018 Hold da op TG, det er godt nok træls ( sagt på godt jysk), at de ikke kan finde ud af hvor det gemmer sig, og du ligesom kan få dit endelige svar. Der er jo intet at sige til du hvis du er både frustreret, total rundtosset, bange, ked af det, nervøs osv.

    Sender igen et KÆMPE kram i din retning, og så håber jeg dælme at du får det endelige svar på fredag! .


  • #263   19. feb 2018 Mamma mia smiley . Sikke et roderi.
    Jeg kan da godt forstå, at du er frustreret.
    Det er snart mange dage, du har været under pres.
    Hvis der endelig er noget positivt at sige, så må det være, at de kæmper en brav kamp for at stille en diagnose, så de kan finde ud af, hvordan de hjælper dig bedst smiley
    Mange tanker til dig smiley


  • #265   19. feb 2018 Lige pt føler jeg mig sådan helt tom for ord smiley

  • #266   19. feb 2018 I min verden må du have en engels tålmodighed .... jeg synes du skal, hvis du orker det, ringe og tale med egen læge mht, henvisning til andet sygehus hvis de ikke er kommet videre fredag, bare for at høre om dine muligheder, høre hvad han mener om det og hvad der er realistisk ...

    Går ud fra at den bløde knude der blevet taget prøve fra ganske som sygeplejersken sagde IKKE er en kræftknude, eller er det den de først har svar på fredag ???

    Øv øv og atter øv er det da bare ...


  • #267   20. feb 2018 De biopsier hun tog i fredags skulle der gerne være svar på i morgen.

  • #268   20. feb 2018 Jeg skal tale med min læge idag ( mit ur siger kl er over 01.20) smiley så må jeg se hvad han siger til det.

  • #269   20. feb 2018 Hold kæft hvor er det dog bare urimeligt at du skal blive ved med at gå og spekulere over hvad fa’en der er galt ? Og hvor det er galt ? Hvilken behandling du skal igennem ? Og hvornår du kan starte på behandling ?

    Kan sgu godt forstå at du er bekymret, stresset, frustreret, urolig og vred over al den uvished smiley Mon ikke at sygeplejersken forstå din reaktion ? Du er kun et menneske smiley

    Selvom det ikke har hjulpet hidtil, så fortsætter jeg med at krydse fingre for at der snart er noget vished. Og sender selvfølgelig en kæmpe krammer til dig smiley


  • #270   21. feb 2018 Hvordan gik det hos lægen ?
    Håber at du er ok ?
    Stor krammer her fra smiley


  • #271   21. feb 2018 Jeg fik ikke snakket med ham, han var konstant optaget.
    Og lægen fra sygehuset skulle ringe og fortælle mig hvad blodprøver sagde, det glemte hun vist smiley


  • #272   21. feb 2018 Øv, jeg håber du bliver klogere i løbet af dagen smiley

  • #273   21. feb 2018 håber du får fat i nogen i dag og får lidt mere besked ....

    hvordan med brystet, løber der stadig betændelse....


  • #274   21. feb 2018 Mit bryst løber ikke mere, det er holdt op, nok efter hun tog de 2 glas med betændelse.
    Ja, eller hvad det nu var, for jeg har lige fået svar fra mikro, og den siger :

    Laboratoriets kommentar

    Ingen vækst aerobt og anaerobt
    Prøvemateriale videresendt til påvisning af bakterielt DNA.
    Svar følger.
    N Y T S V A R, erstatter det tidligere fremsendte svar
    med samme nr.

    Så nu gad jeg nok vide hvad i himlens navn der forgår derinde i brystet smiley Det er helt spændt og ømt, ved såret fra den steriotaktiske biopsi, er det meget rødt omkring, og man kan mærke en seperat bule bagved, som er ekstrem øm smiley og ved siden af den bule er der det de kalder en masiv tumor, som også er meget øm, dog ikke så slem som den lille. Det er den store de har taget et utal af prøver fra, men altså ikke formår at få kræftceller ud af, den ringer ud hver gang med betændelse og lign.

    Min læge ved hverken ud eller ind, han siger dog at det er godt at de prøver at få has på betændelsen.
    Jeg kan godt lægge biopsi-svar herind, så kan I selv se hvad det er der kommer af svar på de mange biopsier der er blevet taget.


  • #275   21. feb 2018 jeg har ikke forstand på deres sprog alligevel, så det får jeg nok ikke meget ud af ...andre gør måske ... igen må jeg sige med mit ringe kendskab til brystcancer og hvad man ellers kan læse om det, så lyder din beskrivelse af dine knuder bestemt ikke som kræft knuder, men der er jo altid undtagelser der er helt uden for norm ....



  • #276   22. feb 2018 Så har de sørme aflyst min tid i morgen til samtale smiley

  • #277   22. feb 2018 Nej nej nej... smiley
    Har de helt aflyst den? Eller flyttet den til en ny tid???


  • #278   22. feb 2018 Aflyst den og sagde at hvis lægen kunne nå det så fik jeg en telefon konsultation, dvs hun ringer måske mellem kl 13 og 16 smiley

  • #280   22. feb 2018 Det kan de sgu` ikke være bekendt, øv

  • #281   22. feb 2018 Ej det er IKKE OK smiley

  • #282   22. feb 2018 Nej, og slet ikke når det sidste biopsi svar lige er kommet idag, og det er noget kryptisk
    Jeg har sendt det til Pepsi og håber at hun kan oversætte det lidt bedre end Bent og jeg kan smiley


  • #283   22. feb 2018 Synes du er berettiget til at klage. Det er simpelthen uhørt, at du skal have besked over telefonen, i så alvorlig sag som dette.

  • #284   22. feb 2018 det er ikke iorden, hvis du overhovedet får svar inden weekenden er det så via telefon, ellers slet ikke, ved snart ikke hvad der er værst ....

    det giver indtrykket af at de måske end ikke har en ide om hvad de skal sige til dig ....

    Hvad var den biopsi fra, leveren ??? du må undskylde jeg spørger, kan ikke lige holde styr på rækkefølgen af de biopsier og svar .... var der ikke også tale om yderligere leverbiopsier ??


  • #285   22. feb 2018 var der ikke noget med at man kunne kontakte en patientvejleder .... føler du ikke det kunne være en god idé ??

  • #286   22. feb 2018 Det var fra brystet, som blev taget i fredags.
    Jo jeg tror jeg skal sætte mig ned og læse op på mine rettigheder som patient.


  • #287   22. feb 2018 er der så svar på alle prøver der er taget til nu ??

  • Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 15
    #289   22. feb 2018 Syntes bestemt, at du skal tage fat i patienvejlederen i morgen. Det du oplever er slet ikke i orden, men hvis man ikke brokker sig, ryger man bagerst i køen (sørgeligt, men sandt). har oplevet det med min mand, først da jeg trådte i karakter skete der noget. dette (cirkus) har varet alt for langt tid, du burde for længe siden være i behandling for hvad det nu måtte være, eller sendt videre til et større sygehus. (Ved godt at Ringsted er ok, men hvis dit forløb er atypisk, bør de jo slippe dig.

  • #291   22. feb 2018 Jeg er også nærmest i chok smiley Det er fuldstændig uhørt!
    Tante: Har sendt dig en PB


  • #292   22. feb 2018 De har også influenza epidemi blandt lægerne, og er underbemandet.
    Derfor ryger de patienter til side der godt kan vente, og det er altså bla mig smiley


  • #293   22. feb 2018 Jamen hvis de mener det er kræft, så kan du jo ikke vente smiley

    Du må banke i bordet


  • #295   22. feb 2018 der er 2 scenarier, det gode at du kan vente fordi de efterhånden ikke tror det er cancer, det dårlige scenarie at de virkelig ikke ved hvad vej de skal lede for at finde ud af hvad du fejler....

  • #296   23. feb 2018 Den sidste prøve kunne godt tyde på at de har fundet det.
    Måden svaret er skrevet på gør at man ikke kan forstå 100 % hvad der står.


  • #297   23. feb 2018 Er du kommet igennem til patientvejlederen her i dag?

  • #298   23. feb 2018 skrive et prøvesvar så det ikke er til at forstå smiley

  • #299   23. feb 2018 Hanne : Gætter på det er inde på sundhed.dk, og ikke et svar der er kommet i e-boks. Det er derfor man skal være lidt varsom med at tjekke på sundhed.dk, før man har snakket med lægerne, fordi der kan være ting der gør en nervøs, eller ting man ikke forstår.

    Men jeg ved godt det er svært, for jeg tjekker altid selv derinde smiley



  • #300   23. feb 2018 Jeg har pr tlf i dag, fået af vide at det er brystkræft jeg har, den sidste biopsi siger klart at det er, og de ved nu hvilken type medicin de skal bruge.
    De tager min sag med på deres konference på mandag eller tirsdag, og derefter får jeg besked.


  • #301   23. feb 2018 Syntes dælme ikke det er okay at få sådan en besked over telefon, og så lige op til en weekend . Så kan man ellers sidde der med 500 spørgsmål og tanker smiley

  • #302   23. feb 2018 Åh, nej smiley Som skrevet mange gange håber jeg på det bedste for dig smiley Husk jeg altid er klar til chat i PB smiley
    Det positive er jo nu, at du kan komme videre med behandlingen.


  • #303   23. feb 2018 hellere besked med en plan end de skal søge længe endnu .... heldigvis er prognosen blevet helt enormt forbedret de seneste år , så er fuld af håb for dig, at du da helt sikkert bliver en af den gode statistik der er i dag, trods den trælse diagnose ...

  • #304   23. feb 2018 Tak smiley
    Så vidt jeg forstod på en meget træt læge, så er det en HER 2 negativ type brystkræft jeg har.
    Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstod hende korrekt.


  • #305   23. feb 2018 ok ... det siger mig ikke noget ...

    læste lige hvad det betyder ... lavrisiko gruppe ...


  • #306   24. feb 2018 Godt at du endelig har fået besked, selvom det er en lorte besked smiley

    Håber at du hurtigt bliver sat i behandling.

    Stor krammer her fra smiley


  • #307   27. feb 2018 Tante Gurli - Jeg har sådan tænkt på dig - Hvordan går det? smiley

  • #308   27. feb 2018 Åh jamen det går vel sådan set ok . Jeg fik jo besked i fredags om at det ER brystkræft. Weekenden har så været brugt til at spekulere som en idiot over hvor meget ? hvor slemt ? og hvad er mine udsigter ?
    De har jo ikke låst sig 100 % på hvilken type brystkræft endnu.
    Jeg kunne læse i min mappe i går, at de tager min sag op på konference i dag, da patologerne gerne lige ville sammenholde prøver fra bryst og lever.
    Så jeg hører nok noget fra dem senere i dag.


  • #309   27. feb 2018 Åh, jeg håber altså, at det i det mindste bliver konstruktive nyheder, de vender tilbage med i dag. Nu har det her "opstartsforløb" varet alt for længe.

  • #310   27. feb 2018 Karina : Helt enig. smiley Det har været meget opslidende smiley

  • #311   27. feb 2018 Ventetid i sådan en situation er bare det sidste, man har brug for. Men mon ikke, der kommer gang i behandlingen allerede i indeværende uge, nu hvor de omsider har stillet diagnosen?
    Giv lige lyd, når du har hørt fra dem, ikk? Hvis du har overskud til det.


  • #312   27. feb 2018 Jeg skal nok skrive når jeg har fået nyt.
    Indtil videre har jeg ikke hørt fra dem hverken i går eller i dag smiley


  • #313   27. feb 2018 Det kan de simpelthen ikke være bekendt smiley Holder vejret og håber du får besked i morgen smiley
    Masser af kram og tanker smiley


  • #314   27. feb 2018 Ej, for fanden, nu må de sgu lige til at tage sig sammen !! Måske du skulle true med at pudse skovtrolden på dem ? smiley

    Håber sådan at du snart får ordentlig besked, og kan komme i behandling.

    Mange tanker og stor krammer her fra smiley


  • #315   28. feb 2018 Åhhh for pokker, nu må de godt komme med en plan.

  • #316   28. feb 2018 Jeg har lige talt med lægen fra sygehuset.
    Jeg skal starte på onkologisk ambulatorium d 7 marts, og jeg skal kun have kemoterapi, ingen anden medicin ved siden af.
    Og jeg skal have 8 behandlinger i alt


  • #317   28. feb 2018 Åhhh, det var da bare dagens gode nyheder. Fedt at du kommer i gang allerede om en uge.
    Hvor lang tid skal der gå mellem behandlingerne?


  • #318   28. feb 2018 Der skal gå 3 uger i mellem behandlingerne.

    Jeg skal mødes med lægen d 5 marts på ringsted, hvor hun lige vil se om alt er som det skal være inden jeg skal starte på kemoterapi. Og der vil jeg have mulighed for at stille spørgsmål til hende .


  • #320   28. feb 2018 Jeg fik af vide at det er HER 2 østrogen negativ. Og derfor skulle jeg kun have kemoterapi.
    Men en ordentlig forklaring får jeg d 5 marts.



  • #322   28. feb 2018 Enig med Isabelle - sørg for at have én med, med gode ører. I sådan en situation har man en tendens til kun at høre/huske omkring halvdelen...

  • #324   28. feb 2018 Godt der nu er en plan ... vi skal bare have den bedste sommer ... min op er gået rigtig godt og jeg er fint smertedækket, har kun ondt i brystkassen og skal lige lære at jeg ikke må bruge armene til fx at sætte fra med når jeg skal op ....

  • #325   28. feb 2018 Det er godt, der endelig er en plan og en behandlingsstart.... Ønsker dig alt det bedste, Søde Tante G smiley
    Skriv endelig, hvis du har tanker der skal ud smiley


  • #326   28. feb 2018 Dejligt at høre der er kommet gang i en plan. Ønsker dig alt det bedste i dit behandlingsforløb.

    Og skønt at høre din operation er gået godt Hanne.

    Rigtig god bedring til jer begge smiley


  • #327   28. feb 2018 Tusind tak smiley
    Åh Hanne, det er dejligt at høre fra dig, jeg har sådan tænkt på hvordan det var gået med din operation, det lyder som om det gik som det skulle smiley
    Nu må vi heppe på at vi får en fantastisk sommer smiley smiley


  • #328   1. mar 2018 Ja, I tre trænger om nogen til en dejlig sommer smiley
    Den er hermed bestilt til jer smiley


  • #329   1. mar 2018 Hvor er det bare godt at høre, at der endelig er lagt en plan, så du kan komme i behandling. Krydser fingre for at det ikke bliver en alt for hård omgang, med kemo !

    Hanne: Hvor er det dejligt at høre, at din operation gik godt.

    God bedring til jer begge smiley


  • #330   6. mar 2018 Tante, var det ikke i dag du skulle høre mere

  • #331   6. mar 2018 Nej, jeg skulle til kontrol og scanning, samt have tømt væske ud i går.
    Og i morgen skal jeg møde op på onkologisk i Næstved.
    Det blev bare ikke rigtig til noget i går, da min faste læge i Ringsted igen var kaldt ud til operationer.
    Så jeg mødte en fremmed læge som slet ikke kendte til min sag, og hun præsterede faktisk hele 2 gange at nærmest råbe til mig at jeg har brystkræft smiley
    Selv om jeg konstaterede allerede første gang hun gjorde det, at det var jeg skam godt klar over, skulle hun lige råbe det en gang til smiley
    Jeg ved ikke om hun troede jeg var døv eller dum smiley
    Det hele var overstået på 7 min og jeg blev hverken undersøgt eller scannet smiley


  • #332   6. mar 2018 hold nu kæft .... hvad med den der patientvejleder .... håber du har skrevet dagbog, ellers skulle du måske samle op med tråden her som back up .... synes din fortælling burde sendes til en politiker ...

  • #333   6. mar 2018 Ja, det forløb her er helt galt smiley Hvor er det forfærdeligt af kæmpe sådan med systemet oveni alt det andet smiley
    Store kram til dig Tante G smiley Håber du giver en Update i morgen, når du har overskud smiley


  • #334   6. mar 2018 Og jeg bliver så tosset når jeg læser hvad den læge fra i går har skrevet i min journal smiley
    Bla skriver hun at jeg har været til møde på onkologisk og at jeg blot skal til kontrol hos onkologisk på onsdag smiley
    Og ydermere skriver hun at jeg var på Ringsted i går fordi brystet var hævet og ømt smiley
    Hun har bare slet ikke læst på min sag eller hvad min læge netop på Ringsted havde noteret om hvorfor jeg skulle komme i går smiley


  • #335   6. mar 2018 smiley smiley Har slet ikke flere ord smiley

  • #336   6. mar 2018 Jeg er også mundlam(samtlige af mine kollegaer ville nægte at tro på det-plabrer som en papegøje smiley )

    Synes virkelig su skal overveje at klage over dette forløb, det er simpelthen ikke ok!


  • #337   6. mar 2018 det værste er at tiden går ..... i dag kommer ikke tilbage for mig er det gud ske lov, men for dig der venter på der skal ske noget aktivt er det ikke iorden ....

  • #338   7. mar 2018 Det der er sgu ikke ok !!! Findes der ikke en patientforening eller lignende, hvor man kan søge hjælp og rådgivning omkring hvad man helt præcis har krav på, og kan forvente med din diagnose ?
    Det er jo helt galt at de sylter dig på den måde. Røvhuller smiley

    Stor krammer her fra smiley


  • #339   7. mar 2018 Hvor er det synd for dig TG. Det er umenneskeligt at blive behandlet på den måde.


  • #341   7. mar 2018 Tak Isabelle, du har ret, jeg må selv rejse mig og slå i bordet.

    Jeg laver en opdatering senere, jeg skal lige have samlet mig sammen.


  • #342   7. mar 2018 Det var en svær en at synke i dag smiley
    Lægen forklarede roligt at det var brystkræft, han sagde at den er kronisk. At man ville give kemo i et halvt år, dvs 8 behandlinger. Derefter forventede han at jeg skulle have hormon behandling /kur, og til kontrol hver 3 måned, for at se om det holder sig i ro.
    Jeg spurgte om ikke man havde tænkt sig at fjerne knuden? Dertil svarede han at det regnede de ikke med.
    Ydermere skal jeg have lavet en ny scanning som kan fortælle dem om der skulle være metastaser i knoglerne.


    Det er hvad jeg forstod, jeg må nok hellere vente med at skrive mere indtil jeg ser hvad han skriver i min journal. smiley
    Men særligt opløftende var det ikke. Lige pt ved jeg slet ikke hvor jeg står, eller hvad der sker.

    Jeg skal dog have den første kemo i morgen kl 12.30.


  • #343   7. mar 2018 Kram her fra smiley

    Hvad vil det sige, at en brystkræft er kronisk ? Kan man ikke operere/evt. fjerne hele brystet ?


  • #345   7. mar 2018 Mener du terminal når du skriver kronisk ? Altså at det er noget der ikke kan kureres ? smiley

  • #346   7. mar 2018 Han sagde at det er en brystkræft med spredning og kaldte den for kronisk.
    Jeg må snakke med min læge eller en der har forstand på kræfttyper, for det her forstår jeg simpelthen ikke.


  • #347   7. mar 2018 Uha Rikke. Terminal har en helt anden betydning end kronisk smiley

    Tante G hvor må det hele være frygteligt at stå i. Jeg kan ikke så meget andet end at sende dig de bedste tanker, og krydse for at det skal gå godt smiley


  • #348   7. mar 2018 Lyder som en god idé at snakke med en læge, og få en ordentlig forklaring. Øv, hvor må det dog bare være frygteligt frustrerende smiley

    Sender endnu en kæmpe krammer smiley


  • #349   7. mar 2018 kronisk er slet ikke terminal, på nogen måde .... godt du kommer i gang med behandling ...

    er ret sikker på at da jeg læste om den type du skrev det var så var der ord som at den type er "oftere en man dør med, end af"


  • #350   7. mar 2018 Der er desværre kræfttyper som er kroniske og som folk lever med uden de spreder sig.
    Jeg håber din krop klarer kemoen tåleligt.
    Skal sende dig masser af tanker og håb for i morgen.


  • #352   7. mar 2018 Batdog, sikke et sødt tilbud smiley

    Tante, sender et kæmpe kram smiley hvor er det uretfærdigt det du skal igennem smiley

    Hanne, god bedring til dig, føj for en omgang også smiley


  • #354   7. mar 2018 Kræft typen hedder østrogen receptor negativ HER2 normal. Det er hvad der står i mine papir, men hvis jeg søger på nettet, bliver jeg slet ikke klogere overhovedet.

    Batdog : jeg takker for tilbudet, det må du meget gerne smiley

    Pt prøver jeg at losse mig sammen til at tænke på at komme så godt som muligt igennem kemoen, i sær dens bivirkninger. Jeg har fået en fin seddel der giver mig ret til en gratis paryk, da sygeplejesken konstaterede at mit hår røg om 3 uger. Jeg får smertestillende med hjem, til hvis jeg får muskelsmerter, og kan også få kvalmestillende. Jeg skal sørge for at bevæge mig, jeg skal sørge for at spise meget med proteiner. Og så må vi se hvordan det går.
    Bent er blevet en del hys, han mener at det ikke kan være rigtigt det her, for jeg er IKKE syg som han siger. Men han tror på at vi nok skal klare det sammen smiley


  • #355   7. mar 2018 selvfølgelig klarer i det sammen ....

  • #357   7. mar 2018 Tante, som lige skrevet i PB synes jeg stærkt du skal overveje at give kræftlinjen et kald og snak med en rådgiver. Har skrevet nr. til dig i PB smiley

  • #358   7. mar 2018 Tusind tak smiley
    Jeg går ind og svare på det om lidt smiley

    Jeg fik en prednisolon derovre og skulle tage en igen kl 16. Og for jeg ikke skulle være overgiret når jeg skulle sove havde sygeplejersken givet mig en lorabenz som jeg skulle tage inden jeg gik i seng. Den ville få mig til at falde til ro.
    Nå jeg synes den har modsat virkning, min puls er da lidt oppe og ringe synes jeg smiley
    Hvor længe er sådan en om at virke? smiley


  • #359   8. mar 2018 Held og lykke med hele forløbet, selv om det virker lidt op ad bakke lige nu. Jeg håber at du bliver sat ordenligt ind i hele situationen, så du ikke skal gå rundt med ubesvarede spørgsmål smiley

  • #360   8. mar 2018 Hvor meget prednisolon har du fået ?

  • #361   8. mar 2018 Jeg skal tage en morgen og en aften.
    Problemet var at morgen pillen fik jeg først kl 14 og skulle tage aften allerede kl 16.
    Det gav for høj puls og svedeture


  • #363   8. mar 2018 Jamen hvor mange mg ? De findes jo i flere styrker smiley Prednisolon kan gøre en total speeded, jeg er nede på 7½ mg dagligt, og jeg har stadig dage hvor utroen i kroppen er frygtelig. Jeg startede på 40 mg dagligt, og der var det HELT ekstremt med uro i kroppen.

Kommentér på:
Julekalenderen der blev væk.

Annonce