54.367 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1440 Svar

Julekalenderen der blev væk. Julekalenderen der blev væk.

Ja, jeg beklager til dem som fulgte med.

Tiden blev alt for knap, og vi havde alt for meget at lave.
Plus at jeg blev *syg* og fik i den forbindelse noget at spekulere over, så overskudet til julekalenderen røg ud af vinduet.
I forbindelse med min sygdom, skal jeg sidst i januar til ringsted for at få taget prøver samt ultralyd, for at konstatere om det desværre er kræft. smiley

Endnu engang undskyld til dem som fulgte med.

Og glædelig jul samt godt nytår til jer alle smiley smiley

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens opvaskemaskine viser fejlkode H 01 900 kr.
  • overpudsning af rå murstensvæg i stue 6.550 kr.
  • I vores hus på Rendsagervej 38 er hovedhanen, der styrer vandtilførslen, utæt og kan ikke lukke ordentligt, så den skal udskiftes. Hanen er placeret før vandmåleren. 850 kr.
  • Samling af Ikea PAX skab 1.600 kr.
  • Hej, Jeg skal have afmonteret én ledning inde i en almindelig grå samleboks/forgreningsdåse på væggen. Den ledning går op til et gitter, som skal pilles ned – derfor skal ledningen fjernes derinde i boksen. Det skal gøres korrekt og lovligt. Jeg tilbyder ca. 350 kr. for opgaven inkl. udkørsel. Hvis det passer dig, kan du evt. sende en dato/tidspunkt du kan komme. 400 kr.
  • Havemand til lille have og ukrudt 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Julekalenderen der blev væk.
  • #736   20. aug 2018 Hahaha, Salla smiley
    Det syge bryst er hævet til en c eller d skål, mens det andet stadig er en lille b, mest en a skål.
    Hvis lægen ikke kan se forskel, så skal jeg i hvert fald ikke opereres af ham smiley

• #737   20. aug 2018 De vil starte operationen med at fjerne skildvagten, den lymfe der modtager væske fra brystet. Den ryger afsted til patolog med det samme. Mens de fjerner selve brystet, bliver den lymfe undersøgt, er der kræft i den, skal de slutte af med at fjerne alle mine lymfer i venstre armhule.
    Desværre kommer de til at fjerne hele brystet, så der ikke kan laves en flap til en rekronstruktion.

• #740   20. aug 2018 selvfølgelig er du "skræmt" en operation er da aldrig det fedeste, men når målet er at blive rask og få det godt, så skal de da bare i gang og få hele skidtet med ...

• #741   20. aug 2018 Du er så sej og selv om det bliver en hård tid er jeg sikker på du bliver glad for det i længden smiley At gå rundt med det bryst, som du gør nu er umenneskeligt smiley
    Det er bare længe til den 12. smiley

Vi alle her på HG hepper på dig smiley

• #742   24. aug 2018 Åh, hvor er det bare godt nyt !!
    Kan godt forstå, at du er skræmt ved tanken om operationen, og at få fjernet det ene bryst. Men for dælen hvor må det blive rart, når først det er overstået, så det er slut med hævet, øm og væskesivende bryst.

• #743   24. aug 2018 Nu har jeg været til kontrol i dag, hos onkologerne i Næstved.

Og øøøhhhee...... Ja, jeg har nok fået lidt, jeg skal have gennemtænkt, før jeg skriver noget smiley
    Jeg kan kun sige at min operation hænger lidt i en tynd tråd, og jeg får først svar på Tirsdag om hvad der skal ske fremover smiley

• #748   24. aug 2018 Ej, hvad? smiley
    Har en masse forfærdelige gloser i min hjerne lige nu, som bestemt ikke skal ud i offentligheden smiley smiley

Har du brug for det Tante, skriver du bare en PB smiley

• #749   24. aug 2018 Nej nu må det da stoppe, det her da vanvid.

Sender kæmpe krammer i din retning, tante smiley

• #750   24. aug 2018 Jeg har først læst om dine problemer nu, men for fanden jeg er chokeret smiley
    Jeg håber det bedste for dig, uanset hvad det ender med.

• #751   25. aug 2018 Hvad fanden sker der lige for dem ? smiley smiley smiley
    Mange tanker og en stor krammer her fra smiley
    Håber dælme at der snart er godt nyt !!!

• #752   25. aug 2018 Et kæmpe kram fra mig.
    Jeg har simpelthen ikke evner til at forstå, hvad du går igennem lige nu.
    Hvor må du have det forfærdeligt.
    Jeg håber sådan for dig, at du får en positiv besked på tirsdag smiley

• #753   25. aug 2018 Tusind tak til jer alle smiley

Jeg havde en tid kl 11,00 i går, jeg kom først ind kl 11,40. De var mødt til at have et møde om mig først.
    Det var så Henrik jeg kom ind til, hvilket i sig selv er meget godt, han er meget jordbunden, og snakker ikke i lægesprog, og siger han ord som man ikke forstår, forklare han det gerne.
    Deres minus er, at den metastase i leveren jo også var vokset, fra 2,5 til 4,5 cm. Radiolog skriver så at det er en * let prograssion* og det er faldet dem for brystet at det er det jo faktisk ikke, det er jo næsten en fordobling .
    Problemet er så : Hvad er prograsseret ? er det kræftceller ? er det inflammation ? Begge dele fandes jo i biopsien der blev taget i februar.

Min sygdom hedder : brystkræft med metastaser, dvs sygdom med spredning. Han fortæller mig så, at de jo ikke ved om det har spredt sig til andre organer, eller andre steder i kroppen. han forklare mig at man kan ikke se kræftceller eller metastaser under 3 mm ved scanninger smiley
    Der blev jeg godt nok lidt forskrækket, dvs at jeg godt kan have kræft siddende andre steder som man bare ikke kan se.... endnu smiley
    Han siger at min sag er unik, en ener, de har aldrig haft et tilfælde som mit før, så jeg skal vide at alt hvad de fortager sig, må kaldes : ekspermantel. De vil sige at de ikke aner hvad der vil virke og hvad der ikke gør.
    Jeg fik fik gennemdiskuteret alle aspektere med ham, vi vendte alle mulige og umulige teorier.
    Direkte adspurgt om hvad man ellers kunne gøre ved det efterhånden enormt store og meget smertefyldt bryst, var hans svar: at slå ud med armene og sige : jeg ved det ikke smiley
    Hans største bekymring var dog komplikationer ved en operation som evt lymfeødem, eller manglende sår heling. Han var ikke stemt for en ny biopsi af lever, som ellers efter min mening kunne fortælle hvad der forgik der.
    Så summa sumarum , nu er det endnu engang sendt til kirugerne på Ringsted, om de stadig vil operere med det fact at lever metastase er vokset til næsten dobbelt str.

Og hvis jeg bliver opereret, så afhænger fremtidig behandling om der skulle vise sig at være kræft i skildvagten ( lymfe ) . er der det, skal jeg have stråler. er der ikke, vil han indstille mig til rigshospitalet for at få det han kaldte flerpunkts-stråler af selve metastasen i leveren.

Jeg undskylder hvis det står lidt rodet, og jeg håber at I kan hitte hoved og hale i det.
    Jeg føler mig efterhånden lidt slidt og brugt pt. Det ene øjeblik ser det hele lyst ud, og det næste ryger hele molivitten i kulkælderen igen. og sådan har min sag kørt hele vejen indtil nu. Tanken om at bare give op og lad det sejle, har godt nok været oppe og vende en del gange smiley

• #757   25. aug 2018 Åhh, for pokker Tante smiley Sidder og græder indvendigt smiley
    Ved slet ikke, hvad jeg skal skrive. Er helt tom for ord smiley

• #758   25. aug 2018 Åh, har været hg væk et par dage .. og så dette

Mangler ord, både de kloge, mindre kloge og trøstende ... Det er så underligt, det er jo ikke mig der er i det, men jeg er noget så frustreret ... i alt dette burde man klage, kunne status i dag have været anderledes hvis de havde ageret anderledes allerede omkring årsskiftet ... og stadig er de hospitaler du er tilknyttet dygtige nok? ..Jeg er enig med Isabelle, du kan simpelthen ikke være den første i hele verden, så må de FANDME søge viden ...

Folk er så forskellige, jeg ved ikke hvad du håber, men jeg ville håbe man forsøger operation, måske det går mega godt, måske der kommer nogle andre men håndterbare problemer, den med sårheling kender jeg jo alt til, men bare de får skidtet væk, så kan man bedre tage de udfordringer der så kommer ...

Hvis de ikke vil operere Tante, så er det du må bede om en second opinion på et større hospital ...

Bare verdens største kram til dig og din familie, og ikke mindst hundene ....

• #759   25. aug 2018 Nåe jo, glemte lige ... Det der med de ikke kan se kræftceller der er så små ... eg ved ikke med størrelsen, men jeg ved at der findes en scanning der hedder PET scanner, den kom min svigerinde i i sin tid .... den bruges vist ikke så ofte, ved ikke hvorfor om det er en dyr undersøgelse, men det er noget med man får nogle sukkerstoffer i kroppen, kræftceller skulle angiveligt elske dem og så kommer man i den PET scanner og der lyser kræftcellerne så op, så der skulle man angiveligt kunne se hvor det evt sidder...

• #760   25. aug 2018 Ja, Hanne. Undre mig også over hun ikke kommer i en PET skanner igen smiley Der kan metastaser på 3 mm altså godt ses!

• #762   25. aug 2018 Mener I den knogleskintigrafi jeg var i gennem ? Hvor man fik et radioaktivt stof sprøjtet ind ?

Den kunne de intet se på der gav anledning til mistanke om yderlig spredning.

• #763   25. aug 2018 Bent og jeg har siddet og vendt hele situationen her i formiddags. Og bliver svaret på Tirsdag at man ikke vil operere, vil jeg først og fremmest bede dem sende min sag til Rigshospitalet, for så må de da komme til den konklution at de ikke kan håndtere mit tilfælde.
    Dernæst vil jeg snakke igen med min læge om hvad vi gør.

Jeg føler mig lidt heldig at jeg har Bent, han er en god støtte og opbakning smiley

• #764   25. aug 2018 god ide, men tænker det vil være godt din egen læge er med på sidelinien .. dybest set kan du efter min mening ikke henvises som "almindelig" henvisning, det må nu være en HASTE sag .... godt han er en god støtte ...

jeg aner ikke om skintigrafi og PET scanning er det samme ...

• #765   25. aug 2018 PET og knogleskintigrafi er ikke det samme... Skintigrafien bruges primært til at se, om der er spredning i knogler, ryg ect. Og PET kan vise sygdoms aktivitet i hele kroppen. Dvs også i organer som lever, nyre, milt ect.

PET-scanning er en billedundersøgelse, hvor du får sprøjtet et radioaktivt mærket sporstof ind i kroppen, inden du bliver scannet. En PET-scanning kan give et billede af sygdomsaktiviteten i hele kroppen og kan allerede på et tidligt tidspunkt vise, om der tegn på kræft

Knogleskintigrafi
    Knogleskintigrafi bruges til at undersøge for knoglekræft eller eventuelle metastaser i knoglerne.
    På billederne vil lægen kunne se, hvor der er ændring i knogleomsætningen, hvilket kan være tegn på knoglekræft eller knoglemetastaser.

• #766   25. aug 2018 Hvor er det godt, at du har skovtrolden Bent smiley
    Hør hvad de har at sige på tirsdag, og tag den derfra.
    Vil de ikke operere, så må du spørge, hvad du så har af muligheder.
    Har de mulighed for at sende dig videre?
    Hvad kan de tilbyde?
    Din egen læge er også rigtig god at have ved sidelinjen, og har sikkert også mulighed for at presse lidt på.
    Bare du husker, at frit sygehusvalg ikke gælder ved kræftpakker, der kommer du om bag i køen det"nye" sted.
    Men for pokker tante, du er bare så sej, at du skal sgu´nok klare den smiley

• #767   25. aug 2018 R.I.P tak for forklaringen ... Tante så er det man tænker hvorfor de ikke tilbyder dig PET, det må du spørge om ...
    Å urimeligt man skal have overskuddet til selv at opsøge viden når man står i den situation ...

• #768   25. aug 2018 Jeg synes også at det er utroligt at de ikke selv har foreslået det.
    Og ja, det er utroligt at man som patient selv skal have overskud til at at finde ud af den slags smiley
    Tusind tak for råd og tak til dig Pepsi for forklaring smiley
    Jeg vil forslå det til Henrik på tirsdag. smiley

• #769   25. aug 2018 En PET-skanning bruges meget i region Syddanmark smiley Da jeg var radiograf og assisterede til lunge-, lever- og nyrebiopsier var kravet næsten, at der var lavet en PET, så hvorfor den ikke er lavet her i sådan et specielt tilfælde må man kun gisne om smiley Min mening er stadig ( som jeg har skrevet flere gange), at de er total inkompetente i Næstved og Ringsted smiley
    De burde længe have overgivet Tanten til Riget eller OUH, når de ikke ved hvad de skal stille op smiley Lige om lidt er der gået et år uden Tanten er kommet videre smiley
    Det er frusterende at være vidne til ( tør slet ikke tænke på hvordan det er for Tanten og familien)og det kan ikke passe hun selv skal bruge så meget energi på at spekulere over forløb, prognoser, diagnoser, fremtid, behandlinger, undersøgelser ect. smiley

• #770   25. aug 2018 Jeg syntes også det er vildt uhyggeligt, at der er gået SÅ lang tid, uden der egentlig er sket noget , udover et par omgange kemo som jo ikke rigtig har virket.

Altså det er jo ikke bare en gang halsbetændelse vi snakker om, og det burde da have været akut med rette behandling fra start af.

Jeg må simpelthen også igen nævne din tålmodighed Tante, den er virkelig over hvad jeg tror de fleste andre har, håber virkelig at du har overskud til at banke i bordet , og sige at NU må de sgu komme i sving, eller henvise dig til et andet sygehus, det er altså dit liv og din krop det handler om, og jeg er simpelthen målløs over den behandling eller mangel på samme, som du har fået.

• #771   25. aug 2018 Se at få skiftet sygehus Tante. Det kan sgu kun gå for langsomt !!!
    Når lægen selv melder ud, at de ikke aner hvad der foregår, eller hvad man skal gøre, for at hjælpe dig, så er det sgu på tide at skifte sygehus !!

Sender dig et kæmpe kram, og mange tanker smiley Håber at der snart er bedring på vej, og trøster mig med, at skovtrolden er der til at passe på dig smiley

• #772   26. aug 2018 Søde Tante, jeg er fuldstændig rystet endnu engang. Jeg håber, ved gud, du snart får en kompetent behandling. Dit forløb nærmer sig mishandling.

• #773   27. aug 2018 Puuuh, det bliver da mere og mere grotesk, der her forløb.

Er du kommet i kontakt med patientrådgivningen i Kræftens Bekæmpelse? Kan de ikke hjælpe?

Og så et STORT kram. Føler virker med dig, og håber, der kommer noget afklaring og en handlingsplan på bordet i morgen!

• #775   27. aug 2018 Tusind tak, Isabelle smiley
    Jeg har lige skimmet det, og tænk på skalaen over de bedste sygehuse vedr brystkræft er Næstved slet ikke på smiley

• #776   27. aug 2018 Super god artikel smiley
    Tak for den Isabelle.
    Det kunne være man skulle flytte til Ålborg smiley
    Jeg er lidt chokeret over, at Riget ikke klarer sig bedre!
    Så fat i lægerne i morgen Tante, og tig/bed/tru eller pus trolden på dem, og få dem til at sende dig videre til Herlev.
    Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med i morgen smiley

• #777   27. aug 2018 Jeg troede, du blev behandlet på Ringsted tante?
    Hvad søren har jeg rodet rundt i?

• #778   27. aug 2018 Jeg bliver behandlet på Næstved, men de operere ikke på Næstved, det forgår i Ringsted.
    Alt vedr biopsi og undersøgelser forgår også på Ringsted. Når man er udbredt bliver man sendt fra Ringsted til onkologerne på Næstved.

• #779   27. aug 2018 Nu har jeg forstået det smiley
    Så imorgen skal du til kirurgerne i Ringsted.
    For pokker lad os håbe, de vil operere.
    Og vil de ikke det, så sende dig videre til Herlev.

• #781   27. aug 2018 Isabelle : Helt enig, noget SKAL der ske smiley

Inge : Nej det er onkologerne på Næstved, der indstillede mig til operation, dvs de sender sagen til Ringsted, men så i fredags hvor jeg var til kontrol hos onkologerne havde de trukket i land igen, selv om operation er planlagt med dato og kontrol af bla hjerte og anæstesi.
    Og i morgen ringer Henrik onkolog på Næstved, og giver mig svar på hvad der skal ske .

• #782   27. aug 2018 Puha det er godt svært at bevare overblikket smiley
    Det er lidt svært at forstå, at onkologerne kan beslutte, at du ikke skal opereres.
    Umiddelbart ville jeg mene, at det skulle være kirurgernes beslutning efter at have set dig!

• #783   27. aug 2018 Jeg fortsætter med at krydse fingre for at der snart er godt nyt !!!
    Stor krammer her fra smiley

• #784   28. aug 2018 Nu er kl 14,47, og jeg har intet hørt fra dem endnu smiley
    Det eneste nye der er sket, er at min journal er blevet opdateret fra mødet i fredags. Der skriver lægen flg :

27.08.2018 Kontinuationsnotater

Møder til svar på CT samt videre beh.

CT er genbeskrevet og der er således kommet mål på levermetastasen som er vokset fra 25-45 mm under beh.

Der har været lagt op til palliativ mastektomi på ve side og pt har OP tid d. 12/9

Pt har i øvrigt tålt beh vel.

Primære klage er gener fra ve bryst som væksler i str og væsker en del fra papillen sv t at den væsentlige cystiske komponent drænerer sig spontant. Genrer pt meget.

Det aftales at vi vil diskutere pt's OP på MDT d. 28/8 mhp om man forsat vil tilbyde OP.

Idet pt progredierer både i bryst og lever gør

sep capecitabine

Såfremt man ved MDT forsat gerne vil tilbyde mastektomi, vil vi foreslå at man også foretager axilrømning. Pt kan herefter henvises til strålebeh mod thoraxvæg og reg. LN.

Levermetastasen kan forsørges med skift til eribulin eller evt forespørge RH om der er mulighed for stereotaksi.

Ovenst efter konf m. SA

Pt accepterer.

H. Hansen, Læge

• #785   28. aug 2018 Åh, for helvede da smiley Håber da godt nok de holder, hvad de lover denne gang mht opringning smiley
    Kan slet ikke forestille mig, hvordan det er bare at vente og vente på sådan en opringning smiley

Krydser alt hvad jeg har smiley
    Kram smiley

• #787   28. aug 2018 Nu har Henrik fra Næstved lige ringet, og de har besluttet at jeg stadig skal have den operation smiley
    Hvad der så skal ske efter flg skal de så vudere alt efter hvad man finder under operationen, er der ikke spredt kræft i armhule, så kan man måske nøjes for en stund med at koncentrere sig om den metastase i lever.
    De ville så muligvis starte med en MR scanning af lever, for at få et bedre overblik om der kun er en metastase, eller om der er 2. De har jo mistænkt fra start af, at der var 2, men den i venstre side ligner mest af alt blot en cyste.
    Men som han sagde, han ville gerne satse på en behandling der gjorde mig rask, og ikke blot var livsforlængende. De kunne bare ikke tillade sig at udsætte mig for en masse kemo og medicin som tog min livskvalitet væk, og at det så ikke hjalp i den sidste ende.

Henrik sagde at han troede på at jeg kunne blive rask, jeg skulle også selv tro på det.

Så nu er jeg enormt lettet smiley

• #788   28. aug 2018 åh hvor kan man være bagklog, hvor ville jeg ønske du havde fået fat i en støtte hos fx kræftens bekæmpelse, det er o umenneskeligt det de byder dig ...

• #791   28. aug 2018 Fantastisk TG smiley Det var da en skøn melding at få smiley Også med hans tanker smiley Nu krydser vi så alt hvad vi har den 12/9 smiley

• #792   28. aug 2018 nå der krydsede vores indlæg lige hinanden ...

fedt de holder fast i operation, tror også det er vejen frem, få skidtet skåret væk, og så se på de efterfølgende muligheder ..

Så operation 12/9 ??

• #793   28. aug 2018 Jeg skal opereres d 12 september, og grunden til at det først er så langt fremme, er fordi de ikke må operere før mindst 4 uger efter sidste kemo.
    Henrik er rigtig sød og meget forstående. Han siger selv, at han kalder en skovl for en skovl, han advarer dog lige først om at sådan er han bare smiley

• #795   28. aug 2018 Hovedsagen er AT DER EN PLAN smiley Du er simpelthen så skide sej smiley Jeg ville slet ikke have været oven vande, hvis jeg havde været gennem det forløb smiley Du er min helt, TG smiley
    Respekt!

• #797   28. aug 2018 Lykke : Jeg er nogenlunde kommet ovenvande efter sidste kemo, jeg er dog stadig så træt at jeg bliver nødt til at sove til middag.
    Men maven fungere igen, og jeg kan gå uden at tabe vejret. Et af problemerne var at maven gik i stå og holdt op med at arbejde, især i den sidste uge, så jeg blev enormt oppustet, og maven føltes tung som en sten, og trykkede på lunger, så jeg havde problemer med at få vejret, når jeg skulle gå længere end 20 m.

Den melding jeg fik i dag har gjort mig så lettet oppe i hovedet, at man lige pludselig kan overskue det hele smiley Dog er jeg stadig totalt skræmt ved selve operationen smiley Men det er vel meget naturligt.
    Jeg har aldrig prøvet at blive opereret som sådan, jeg har fået fjernet polypper som 6 årig, og ellers aldrig været bedøvet smiley

• #798   28. aug 2018 Det er da bare en super positiv tilbagemelding smiley
    Også at du fik forklaring på, hvorfor du skal vente til d.12.9.
    Mange kram fra mig smiley
    Det du har klaret de sidste mange måneder, har vi alle den største respekt for.
    Så operationen, den klarer du også.

• #800   28. aug 2018 Tusind tak, I er simpelthen så søde smiley
    Jeres støtte og opbakning de sidste mange måneder har været guld værd smiley

• #801   28. aug 2018 TG : Husk på at narkose er ren rutine for dem, og noget de gør MANGE gange om dagen smiley Og man er jo overvåget af diverse ting imens.

• #802   28. aug 2018 Du skal nok klare operationen også smiley Alt det du har klaret indtil videre smiley

Har været i narkose flere gange og man sover bare så godt smiley husk at nævne til narkoselægen at du gerne vil have noget kvalmestillende smiley

Om ikke andet har du hele Hg med, der hepper på dig smiley

• #804   28. aug 2018 Dejlige nyheder, TG smiley Og det er helt rigtigt hvad lægen siger - du er nødt til at tro på at du kan blive helt rask. Det her bliver det hårdeste du nogensinde skal igennem, men du er nødt ttil at blive ved med at kæmpe.

Jeg fulgte Bodils historie for år tilbage, og det var sgu nervepirrende! Hun nåede at blive erklæret terminal undervejs smiley Men i dag er hun den sejeste overlever! Og jeg er helt sikker på at hun har plads til dig i klubben smiley

Hæng i, husk at smile af de små ting og giv dig selv en pokkers masse credit for at du kæmper så flot smiley

• #805   28. aug 2018 du klarer det, selvfølgelig er operation skræmmende, og ja de 4 gange jeg nåede i narkose var det da lige med et sug i maven hver gang, rutine bliver det aldrig ... enig med de andre husk at sige du gerne vil have noget mod kvalme, det fik jeg 3 ud af 4 gange, den ene gang glemte de det, og det er ikke så fedt at kaste op nogle timer lige efter en operation ...

• #806   28. aug 2018 Jeg får kvalmestillende inden, samt smertestillende og en 3 ting jeg ikke lige kan huske. Og jeg må ikke spise 6 timer før, men må drikke væske indtil 2 timer før.
    Og anbefaling var kaffe med sukker, sød saftevand. I det hele taget noget sukkerholdig.

• #807   28. aug 2018 Åh, hvor er det bare godt, at der endelig sker noget !! Kan godt forstå du er nervøs for den kommende operation, men helt ærligt, du lever sammen med en skovtrold, så en operation er bare en mindre detalje der skal overstås, inden du kan komme hjem og hive Bent i ørerne smiley smiley

Det må være en kæmpe lettelse at have snakket med ham, Henrik i dag. Han lyder som en god læge smiley Flere af den slags, tak !!

• #808   28. aug 2018 Jeg har først læst den lange historie nu, og HOLD DA KÆFT!, hvor er det noget sløseri og umanerlig behandling (eller rettere mangel på samme) af syge, lidende mennesker. Jeg er målløs smiley smiley Det er under al kritik og jeg sender de varmeste og helbredende tanker din vej, Tante G og ønsker det allerbedste resultat med den omsider endeligt kommende operation og efterfølgende behandling ?? Du er eddersmaskeme en sej kvinde, og det her klarer du også ????
    F**k systemet og find dig ikke i prædispinerede kasser eller inkompetente beslutningstagere. NU sker der noget og du kan se lidt lys forude. Kram! og krydsede fingre, poter m.m. herfra smiley

• #809   28. aug 2018 Jeg får desværre associationer til dengang jeg havde en bule på foden, som begyndte at vokse umotiveret. Jeg blev henvist til Silkeborg, hvor jeg i over ½ år gennemgik div undersøgelser og scanninger uden at lægerne blev klogere. Jeg ville bare have lortet opereret VÆK! Først efter MR-scanning skete det noget. Jeg blev ringet op en fredag eftermiddag om, at jeg skulle komme ind om mandagen kl 11. Dén weekend fik jeg ikke sovet, og min kæreste måtte tage fri for at køre mig til Silkeborg. Efter ca 1 times ventetid kom vi ind til lægen, som kun havde én besked: Spørg Århus! smiley Han troede sikkert, han var sjov, men jeg vidste, at han bare var dum!
    Så kom jeg på onkologisk på AUH, og derfra gik det sytærkt: Kirurgisk biopsi og derefter 2 operationer på under 2 måneder! Nu går jeg som rask på 4. år smiley
    Jeg deler kun historien for at underbygge min manglende tiltro til kompetencerne på de små hospitaler. Hvorfor høvlede er de så "stolte" eller stædige, at de ikke sender folk videre, når der er tvivl, eller de ligefrem VED, at de ikke kan gøre noget fornuftigt?
    Jeg er skuffet over det danske sygehusvæsen og MEGET rystet over din behandling, Tante G.
    SÅ godt, at der endelig sker noget smiley

• #810   29. aug 2018 Hvordan har du det med det hele i dag, TG?
    Endnu et varmt kram smiley

Åh, Miemiv. Jeg kan tydeligt huske din “sag” smiley Dog dejligt med en solstrålehistorie smiley

• #811   29. aug 2018 Jeg har det sådan set fint, især nu hvor der er en plan.
    Dog begynder en uro at mure lidt, brystet har ikke væsket siden i går eftermiddag. Og foroven i højre side af det, er der begyndt at vokse en bule ud, det er også ekstra ømt og smertefuldt i dag smiley
    Nu trækker jeg det lige til i morgen, er det blevet værre, må jeg ringe til sygehuset smiley

• #812   29. aug 2018 Øv, så er der lige pludselig længe til den 12. smiley Det tyder på, det er den rigtige beslutning at fjerne brystet, når du bliver ved at bøvle sådan smiley Det er simpelthen ikke fair. Det har du ikke fortjent smiley
    God idé at ringe.

• #813   29. aug 2018 du skal få ringet, du skal jo ikke gå med en bule til den 12. det er måske noget der skal drænes, eller behandles med antibiotika ...

• #814   29. aug 2018 Det minder og føles som en byld smiley
    Så ja, jeg ringer fluks til dem i morgen.

• #815   30. aug 2018 hvordan går det i dag .. fik du fat i nogen ?

• #816   30. aug 2018 Ja, de mener det er bløddelskomponenten der sætter væske cyster. Den bule er nemlig helt blød når man trykker på den. Men der skal holdes øje med den.
    De vil helst ikke prikke eller stikke i brystet, hvis de får lavet noget som gør at operationen skal udskydes eller helt aflyses.
    Så fokus frem mod operation smiley

• #817   30. aug 2018 Sikke en led omgang. Du er sku en hård dame TG! Held og lykke med operationen.

• #818   30. aug 2018 Håber at dagene må flyve afsted, så det forhåbentligt snart bliver bedre.
    Endnu en krammer her fra, du seje quinde smiley

• #819   10. sep 2018 Så gik den ikke længere smiley Det vokser og vokser, bulen / udposningen ER efter min bedste overbevisning en byld smiley Hele brystet ligner noget der har været forbi Dokter Ege smiley Og er nærmest på eksplosions-kurs smiley

Jeg skal møde ind på Ringsted allerede i morgen kl 09,00. Og så må vi se hvad de siger. De snakkede om at fremrykke operation, for det der, var IKKE godt smiley

• #823   10. sep 2018 Det gør mig ondt at høre, men i det mindste sker der forhåbentlig noget nu.

• #824   10. sep 2018 Det håber jeg at der gør. Jeg synes ikke rigtig jeg kan holde det ud længere. smiley

Det er tungt, varmt, og det smerter af helvede til, det lækker konstant væske, men ikke så meget som der produceres åbenbart smiley

• #825   10. sep 2018 Hvor er det dog trist du skal have det sådan smiley Håber på mirakler i morgen.
    Trøste kram smiley

• #826   10. sep 2018 krydser alt hvad krydses kan ... håber de tager alt skidtet væk i morgen så den kommende tids genvordigheder er fordi du er på vej tilbage til fuldstændig helbredelse... nu har det ved gud også stået på alt alt for længe

• #828   10. sep 2018 @ Batdog .. synes det er skræmmende, og jeg tvivler faktisk næsten på det er lovligt ifht kræftpakker, behandlingsgarantier og gud ved hvilke fine ting der er indført over årene .. jeg er, og har været længe reelt målløs over den lemfældighed det virker til Tante har mødt flere steder i systemet ...

• #829   10. sep 2018 TG skulle være sendt i et pakkeforløb allerede tilbage i december, da hun gik til egen læge smiley Det er nærmest gået galt fra starten smiley

Skal du møde fastende i morgen?

• #831   11. sep 2018 Jeg skulle ikke møde fastende.
    Jeg er lige ankommet til Ringsted sygehus, så nu må vi se hvad de finder ud af smiley

• #834   11. sep 2018 Jeg er lukket ud igen smiley
    De har tappet 6 x 60 ml væske ud af brystet.
    Hvilken lettelse smiley

• #835   11. sep 2018 Du godeste, det var ikke så lidt. Men godt det lettede. Jeg er tabt for ord så bare en masse varme tanker og stor beundring fra mig.

• #836   11. sep 2018 6x60 ml smiley Nøj, det må have lettet smiley Holder operationen i morgen?

• #837   11. sep 2018 hold da op ... ja jeg er også nysgerrig på om de holdt fast ved planen for i morgen

• #838   11. sep 2018 Det gør de, jeg er den første som skal opereres i morgen, så jeg skal møde ind kl 7.15 i Ringsted. smiley

• #839   11. sep 2018 Held og lykke, og god bedring TG. Håber det hele er hurtigt overstået, så du kan komme hjem og holde øje med ham skovtrolden/ gorillaen igen smiley

• #840   11. sep 2018 Ønsker dig alt det bedste smiley smiley smiley

• #842   11. sep 2018 Ønsker dig det bedste ??

• #843   11. sep 2018 Pøj pøj med det hele Tante, krydser alt jeg kan for at det hele går godt. Nu sker der endelig noget, men som BATDOG er inde på, syntes jeg dælme også det er komplet vanvittigt at der er gået så lang tid, det er jo altså ikke bare en brækket arm vi snakker om, men noget ret så alvorligt.

Håber du kommer igennem operationen uden alt for mange gener efterfølgende. Og så må Bent og Polakkerne altså forkæle dig det første stykke tid smiley

• #845   11. sep 2018 Du har klaret det hele så flot smiley
    Så du klarer sgu`også i morgen smiley

• #846   11. sep 2018 Tusind tak alle sammen smiley
    Jeg regner med at kunne skrive i morgen eftermiddag, at alt er gået som det skal smiley

• #847   11. sep 2018 pøj pøj ... jeg håber jeg når at få den opdatering hvor du skriver alt er gået som det skal.. man er jo lidt groggy en tid efter operation ..

ved du hvor længe du skal være indlagt ??

Jeg rejser med hele børnebanden på ferie på lørdag, tager nattog fra Aarhus fredag og lørdag morgen flyver vi fra Kastrup til Sardnien´s sol og sommer ...

• #848   11. sep 2018 Åh Tante, jeg håber at du skriver i morgen aften at operationen er vel overstået, at brystet er fjernet og at du endelig kan få lov at få lidt fred.

Du virker så stærk og så modig, jeg er slet ikke i tvivl om at du klarer dig igennem det her og kommer hel ud på den anden side smiley

• #849   11. sep 2018 Puha.... Det var ellers ikke så lidt smiley Ikke noget at sige til, at det var nærmest uudholdeligt. Godt de endelig no**ede sig sammen til at få dig ind smiley
    Her krydses alt for, at OP går godt i morgen, og at du efterfølgende kommer dig helt og får det godt – med eller uden bryst er ikke afgørende i denne situation – smiley Pøj pøj og rigtig god bedring, Tante G smiley

• #851   12. sep 2018 Tak smiley
    Jeg er på vej til Ringsted nu, jeg er godt nok nervøs smiley

• #852   12. sep 2018 Faldt over tråden og læste det hele. Gud fader bevares et mareridt du har gennemlevet og stadig befinder dig i. Hvad er det for et velfærdssystem vi lever i?
    Jeg ønsker dig al mulig positiv energi i dag og må det blive begyndelsen tilbage til livet for dig smiley

• #854   12. sep 2018 Vil tænke på dig hele dagen og sende al min positive og helbredende energi til dig smiley

Du er så sej og dette her skal du nok komme igennem. Vi alle er med dig smiley
    Kæmpe kram smiley

• #855   12. sep 2018 Tænker på dig smiley

• #857   12. sep 2018 Krydser så meget fingre for dig i dag! smiley

• #858   12. sep 2018 Krydser fingre og tæer, og sender dig de bedste tanker smiley

• #860   12. sep 2018 smiley smiley smiley smiley smiley

profilbillede
  • #861   12. sep 2018 Det gik fint smiley

• #864   12. sep 2018 Du ser jo helt frisk ud smiley Fedt det gik som det skulle!
    Ja, og thumbs up til sønnen smiley

• #865   12. sep 2018 Hvor er det dejligt, at se dit smil smiley smiley smiley
    Et kæmpe kram til dig og hele din skøre dejlige familie smiley

• #866   12. sep 2018 Mine børn og min søde mand sad og ventede på mig da jeg vågnede smiley smiley smiley

• #867   12. sep 2018 Anders er mors dreng smiley så han fulgte mig det meste af vejen og ventede troligt på at jeg vågnede smiley
    Jeg elsker alle mine børn, men Anders har altid stået tæt i mit hjerte smiley

• #870   12. sep 2018 smiley smiley smiley

• #871   12. sep 2018 Yes! Du ser afsindig godt og frisk ud - jeg håber, du også føler dig sådan smiley

• #872   12. sep 2018 Jeg har det godt, og føler mig ok.
    Jeg fik kun fjernet brystet og den ene skildvagt lymfekirtel. Der var IKKE spredning af kræft til mine lymfer, så dem fjernede de ikke smiley

• #873   12. sep 2018 Velkommen retur. NU går det fremad smiley

• #875   12. sep 2018 så logger man på her efter arbejde, men forventer bestemt ikke der er nogen opdatering endnu, OG så sidder du bare der SEJE dig ... hvor godt det nu er væk, og hvor SUPER godt at høre der ikke var spredning ... NU går det fremad ...

STORT kram og godt det er overstået ... ( smiley det kunne de fandme have gjort for flere måneder siden og sparet dig al den lidelse)

• #876   12. sep 2018 Tusind tak, jeg er allerede ude og få frisk luft smiley smiley

profilbillede
  • #879   12. sep 2018 Rigtig god bedring

• #880   12. sep 2018 Fantastisk at komme hjem fra arbejde til sådan en opdatering smiley Hvor er jeg glad for, det er gået fint og hvor ser du godt ud smiley Sikke frisk allerede smiley

NU kan det kun gå fremad og sikke en dejlig nyhed, at det ikke har spredt sig til lymferne smiley
    Ønsker dig rigtig god bedring smiley

• #882   12. sep 2018 Du er vidst en kvinde af en helt speciel støbning smiley Som BATDOG var jeg også ved at dejse om efter få skridt, og lignede noget der var løgn i flere dage, efter jeg fik fjernet min galdeblære. Ja jeg kunne faktisk nærmest ikke bevæge mig i 1 uge smiley

Rigtig god bedring, håber at det heler som det skal, og du mærker så lidt som muligt til det smiley

• #883   12. sep 2018 Har lige opdage tråden for et par timer siden og nu læst det hele...
    Jeg er mundlam over hvad hvordan tingene er foregået men SÅ glad og lettet over denne opdatering her idag!
    Rigtig god bedring, Tante Gurli - du er en sej kvinde og jeg håber virkelig du har lagt det værste bag dig nu! smiley

• #884   12. sep 2018 Tak smiley
    Jeg har det fint, min smerte og tunge bold er væk, og det er virkelig en lettelse smiley jeg har slet ikke ondt i såret og kan ikke mærke det dræn jeg har fået sat i det.
    Mine børn og mand sad og ventede da jeg vågnede, og især Anders har været her for mig hele dagen smiley og min søster har været her, så jeg er taknemmelig for min vidunderlige familie og jer søde venner her på Hg, for jeres opbakning og støtte. smiley det har hjulpet mig til at være stærk og givet mig viljestyrke til at komme vidre smiley

• #886   12. sep 2018 Det var dog dejlige nyheder og et skønt billede. Rigtig god bedring

• #887   13. sep 2018 Du er bare SÅ sej TG smiley Og hvor er det bare skønt at høre at din familie har været omkring dig.

Ved ikke om du har svaret på det tidligere, men hvor lang tid er det planen at du skal være indlagt ?

• #888   13. sep 2018 Hvor er det bare fantastisk at læse, at operationen gik godt, og at du allerede er så frisk igen smiley Du er bare for sej smiley

For dælen, hvor er jeg bare lettet og glad på dine vegne !! Det må være befriende, at være sluppet for de evige smerter og sivende betændelse.

Rigtig god bedring. Nu kan det da kun gå fremad smiley

• #889   13. sep 2018 I flg planen kommer jeg hjem i dag smiley

• #891   13. sep 2018 og hvad er så de videre planer, for du er vel ikke bare færdig nu ??

• #892   13. sep 2018 Det er dejligt at være hjemme igen smiley
    Den vidre plan skal lægges d 28 september, når de er færdige med at undersøge det de har fjernet. Men under alle omstændigheder skal der fokuseres på leveren, med hvad de kan gøre der.

Lige pt har jeg det ok, skal vende mig til det nye udseende jeg har fået, men det går nok smiley den gode Bent virker ikke skræmt af det smiley

• #894   13. sep 2018 smiley smiley

• #895   13. sep 2018 Hvor er det bare dejligt at høre, at du under omstændighederne har det godt smiley

Og jeg er sikker på at Bent ( og alle andre du har nær) , elsker dig uanset om du har 1 bryst eller 2 bryster smiley Det vigtigste er at du er kommet af med det skidt.

• #896   13. sep 2018 Hvor er det bare dejligt at det er gået så godt, og at du allerede er hjemme igen smiley

Uanset hvordan din krop ser ud, så er du stadig vores allesammens Tante smiley Det vigtigste er, at du stadig har de fingre, som bruges til at uddele øreniv, for uden dem, så ville det da gå helt galt i det lille hus i skoven smiley smiley

• #897   13. sep 2018 Det Ann-Marie skriver smiley
    Dejligt du er hjemme igen smiley

Du er simpelthen så sej smiley Det kan ikke siges tit nok smiley Tænk på alt det du er gået igennem siden december/januar og du har stadig energi til at opdatere os alle herinde smiley Respekt!

• #898   14. sep 2018 Bent må opgive at lave fletninger, jeg har fået så mange krøller og Elvis bob-hår smiley smiley smiley

profilbillede
  • #899   14. sep 2018 smiley Skidt med det, for du ser F****** godt ud med eller uden fletninger smiley smiley

• #901   14. sep 2018 du ser fantastisk ud ... er du ikke på morfin, jeg var nærmest dopet og slæbte mig rundt den førte tid efter operation, så vidt jeg husker...

• #902   14. sep 2018 Nej jeg skal kun stikke mig selv 1 gang dagligt med blodfortyndende medicin og tage panodil hvis jeg får ondt.

• #903   14. sep 2018 Åh jeg HADEDE den der blodfortyndene sprøjte!! Jeg er nålefobisk, så det var simpelthen SÅ svært for mig. De sidste par dage blev jeg nødt til at gå op til sygeplejersken i lægehuset, og få hende til at give mig den, jeg kunne simpelthen ikke selv, efter jeg en enkelt gang bare ikke kunne få den ind.

• #904   14. sep 2018 Kan du virkelig godt klare dig bare med panodil ? Du er simpelthen den mest hardcore kvinde jeg nogensinde har "mødt" smiley

• #906   14. sep 2018 Jeg har været på morfin efter alle de operationer jeg har været igennem, også efter min leverbiopsi . Men okay jeg har jo også fibromyalgi, så mit nervesystem er pænt fucked, og i dag giver det mening, hvorfor jeg efter de 3 knæoperationer har skulle have meget mere morfin end de andre.

Eller det har ikke været morfin, men tramadol/dolol jeg har fået.

• #908   14. sep 2018 Jeg har aldrig været så ynkelig, som efter jeg fik fjernet min galdeblære smiley Hold nu kæft det gjorde nas, og hver eneste lillebitte bevægelse gjorde ondt, der opdagede jeg i hvert fald hvor meget man rent faktisk bruger maven!!

Jeg er virkelig imponeret over TG, det må alligevel være et ret stort sår/ar, og så kunne klare sig med panodil, jeg tror at jeg ville dø smiley

• #910   14. sep 2018 Jeg har et Ca 25-30 cm langt sår, men det gør ikke ondt, kun ved forkerte bevægelser. Jeg har kun taget 2 panodil i går aftes inden jeg gik i seng, og så ellers ikke nogen før nu her hvor jeg snart smutter i seng smiley

• #911   14. sep 2018 Nu ved jeg jo ikke hvad planen ed brystområdet er på sigt ... men jeg vil sige at jeg, da stingene var fjernede og det blev mulig, så havde jeg det der hedder englehud (plaster agtig ) på såret om dagen, og efter bad skiftevis smurte jeg det med den creme der hedder Traumeel, og sprayede med Aloe Vera spray .... jeg har ved ALLE efterfølgende kontroller og af de der har set det mødt et HOLD DA OP dit ar er godt nok flot ... og det er det virkelig ...

Traumeel og Aloe Vera købte jeg i en helsekost i Aarhus, men mon ikke det kan købes på nettet hvis det har interesse...

• #912   14. sep 2018 Du er sgu en sej kvinde TG smiley

• #913   15. sep 2018 Du ser rasende godt ud, TG, og så er du bare SÅ sej! Du er godt nok god til at tackle det hele, det er virkelig imponerende smiley

• #914   16. sep 2018 Du er sej, og du er smuk. Skovtrolden er verdens heldigste mand smiley smiley

• #915   18. sep 2018 Tusind tak smiley

Jeg har i dag været til første kontrol, og i det store hele ser alt pænt ud. Sygeplejesken synes dog at der ikke var så meget væske at suge ud som hun havde forventet, der var kun 100 ml, så jeg er lidt hævet under armhulen, og det skal jeg så trykke og massere, da det er væv der er hævet.
    Men såret ser pænt ud, dog er det ved at vågne op for alvor, dvs nerverne begynder at fungere igen, så det er meget ømt.
    Og så er der lige de der fejl man ikke skal lave smiley
    Jeg var i Rema med sønneke, og da jeg så et godt billigt tilbud, røg venstre arm altså bare ud..... Det skulle jeg så ikke have gjort smiley Der var det lige før at knægten skulle samle sin mor op fra gulvet af smiley Hold da kæft, det gjorde virkelig ondt i såret smiley
    Så ingen hurtige udsving med venstre arm smiley

Heldigvis er de rigtig søde til at hjælpe herhjemme smiley Bent støvsuger og gør rent, ja ok, jeg er nødt til at fortælle ham at støvsugeren skal tømmes engang i mellem smiley Men ellers gør han det rigtig fint, og får selvfølgelig masser af ros smiley

• #916   18. sep 2018 Sikke en dejlig update smiley Og ja når man er blevet opereret, opdager man pludselig hvor meget man rent faktisk bruger den kropsdel i dagligdagen smiley

• #917   18. sep 2018 Pas på dig selv smiley

Det er lige før vi skule samle ind til lidt lækkerier til Bent, så travlt som han pludselig har fået smiley smiley smiley Han lyder som en fantastisk mand smiley

• #918   20. sep 2018 Åh, hvor er det da bare dejligt at høre smiley Er enig, Bent er sgu en god mand smiley
    Håber at du snart er smertefri igen !!

• #919   22. sep 2018 Efter en dejlig ferie, så er det en dejlig up-date at komme hjem til ...

og ja man skal nok blive gjort opmærksom på de bevægelser kroppen ikke er klar til smiley

• #920   25. sep 2018 hvordan går det

• #921   25. sep 2018 Jeg har lige været i Ringsted i dag, for at få tømt såret for væske, der var 200 ml.
    Det er heldigvis meget normalt, og står også i instruktion af operationen.
    Normalt får man tømt det ca 3-4 gange.

Det hele er naturligvis ømt, især under armen. Jeg fik også pillet de hvide strips af, som der sad på tværs af såret, og sat et nyt smalt plaster på.
    Lægen kiggede lige forbi, og konstaterede at det gror rigtig fint sammen, og at der ikke er spor af tegn på infektion smiley

• #923   25. sep 2018 De vidre planer får jeg af vide på fredag. Der får jeg også svar på hvad der var i brystet.

• #925   25. sep 2018 Endnu et kram smiley

• #926   25. sep 2018 Varme tanker, krydser fingre for fredag

• #927   25. sep 2018 Krydser også alt hvad jeg kan for gode nyheder på fredag !!
    Men for fa’en hvor er det dog bare fedt at høre, at det heler som det skal. Endelig fremskridt smiley

• #928   28. sep 2018 hvordan er det gået i dag ?

• #929   28. sep 2018 Det gik fint i dag, fysioterapeuten var meget tilfreds med mototikken i venstre arm. Og lægen sagde at jeg er kræft fri på nær den ene metastase i lever.
    Der er ingen kræft i lymfer eller i væv i armhulen, heller ikke i vævet over hvor brystet sad. Man havde taget noget væv ud oppe i armhulen fordi der var knuder i det, men det var kun rent fedtknuder.
    Ingen ny plan endnu, men jeg skal som næste punkt møde ind hos onkologerne i Næstved d 17 oktober.

• #930   28. sep 2018 det lyder da alt i alt godt, endelig ... Er det så med henblik på leveren du skal møde den 17. oktober...

• #931   28. sep 2018 Fantastisk god nyhed, TG smiley smiley

• #933   28. sep 2018 Ja, mødet er med henblik på en ny handlingsplan, netop for leveren smiley

• #934   28. sep 2018 jeg synes nu stadig de tager sig god tid ... hvis min tålmodighed havde været udfordret som din så var jeg som minimum nok blevet skilt ...

• #936   29. sep 2018 Jeg sagde også til lægen, at vente helt til d 17 oktober var for lang tid efter min mening. De opfordrede mig til at ringe mandag til Næstved og presse dem lidt. Lægen på Ringsted synes nemlig også at det var for lang tid, især når de selv udviste så stor bekymring for den metastase i leveren, at de næsten aflyste operationen smiley

I øvrigt sagde selve biopsisvar af det bryst de fjernede, at kemo havde hjulpet lidt, kunne de se, men absolut ikke nok, og ydermere, var der i det leje med karcinom celler, en voldsom celle deling, så yderlig spredning havde ligget lige om hjørnet. Lægen mente at der ikke skulle have gået en måned mere.
    Så man kunne kalde det, at den operation hvor man fjernede hele molivitten var nærmest i sidste øjeblik smiley

• #938   29. sep 2018 alt det her skulle jo have været foretaget først på året .. de burde have så voldsom en påtale dem der har været indeover

• #941   30. sep 2018 Pyha, hvor har du bare været heldig smiley Og hvor er det dog bare fantastisk, at det endelig går fremad, med godt nyt !! smiley
    Jublende krammer her fra smiley

• #942   3. okt 2018 Jeg kunne i første omgang ikke få en ny tid, de konstaterede at der var travlhed og at de var presset.

Men natten mellem tirsdag og onsdag, vågnede jeg med stærke smerter i højre side lige under ribben. Det hjælper at lægge sig i en halv time, så går der 10 min før de dukker op igen.
    Det er ved metastasen at det gør ondt, så jeg gad nok vide hvad hilvet der pludselig forgår der.
    Jeg ringede og sagde det som det var, og at det føles som om at der sidder en kniv eller lign, så ondt gør det.
    Jeg skal forsøge at dulme smerten med 4 x 2 panodil om dagen og har så fået en tid her på fredag kl 11.30.

• #943   3. okt 2018 Åh lige det med smerter omkring leveren, ved jeg hvor pisse ondt det gør!! De kloge siger at man ikke kan have ondt i sin lever, men hvad er det så der gør ondt, på præcis samme sted som leveren er ?

Håber virkelig de snart får styr på det sidste hos dig Tante, det er simpelthen ikke i orden at det har trukket SÅ langt ud. KÆMPE kram herfra smiley

• #944   3. okt 2018 puha ... hvad søren sker der nu ... tænkte o hvis du var gået til egen læge om han så ikke havde indlagt dig ....

sgu sært så forskelligt man behandles ... får jeg bare det mindste der vækker minder om starten på de propper jeg har haft, så skal jeg ringe 112, og der er ingen slinger i valsen, de kommer med det samme ...

jeg er altså stadig i chok over den langsomlighed du møder ... de burde have sagt du skulle komme ind straks ..

• #945   3. okt 2018 Det er sgu da utroligt så sløve de er smiley smiley smiley smiley
    Lyder ikke godt med de smerter smiley Håber at det ikke er noget slemt, og krydser fingre for at der er godt nyt !!

• #946   3. okt 2018 smiley Håber så de får fingeren ud på fredag.... Hvad sker der lige for den afdeling? smiley

• #947   3. okt 2018 Enig !!! Det er usmageligt at lade folk vente på den måde smiley

• #948   4. okt 2018 Jamen jeg synes også selv at det efterhånden virker som ligegyldighed.

Det vil så ikke hjælpe at ringe til min læge, for han SKAL bede mig til at ringe til netop onkologisk, da jeg er under behandling.

Og sjovt nok... når jeg kigger på mit brev om at møde d 17/10, så står der : TIL FORSAMTALE.
    Dvs jeg bliver nulstillet og skal starte op, som om jeg ikke har været der før, det studsede den sekretær også over i går da jeg ringede.

2 panodil hjælper ikke en skid, hvis jeg tager 2 panodil sammen med 1 ibuprofen så får jeg det man kan kalde en udholdelig tilstand i max 3 timer.
    Det gør ondt bare at trække vejret når det er værst smiley Og natten har været et helvede uden lige, jeg kan KUN ligge på venstre side, hverken på ryggen eller højre, og slet ikke på maven. Og venstre er ikke lige optimalt, da det jo er den side jeg er opereret i .
    Så jeg er godt træt og nok en kende mokken idag, så Bent er smuttet ud af døren og kommer nok ikke før til aften smiley . Men det er ok, når jeg har det sådan, så irretere han mig bare så det går ud over ham, så er det bedre han ikke er hjemme .
    Han er nemlig pænt tålmodig, og hjælper flittigt til herhjemme, så der er ingen grund til at trække for store veksler på ham smiley

• #949   4. okt 2018 Ikke fordi jeg normalt vil anbefale at udnytte systemet, men jeg ser kun én ting at gøre! “besvim”, skrig af smerte og få Bent til at ringe 112. Det er åbenbart den eneste indgang til at komme indenfor hospitalets døre smiley
    Tænk, at man skal kæmpe sådan under en alvorlig sygdom smiley smiley Jeg bliver SÅ rasende smiley
    Rigtigt mange kram smiley Hvor er jeg ked af, du har fået så mange smerter, det skulle jo ellers have blevet meget bedre for dig, nu når det dumme bryst er væk smiley smiley

• #951   4. okt 2018 Tak Pepsi smiley

Jeg er bare en elendig skuespiller, så det ville ikke gå smiley

Jeg har det bedre i dag, men kan godt mærke at jeg bliver lidt *angst* for hvad fanden der nu forgår der i leveren smiley
    Jeg har som sagt sovet elendigt sidste nat, og har ikke sovet i dag, så jeg burde kunne sove i nat, men er bange for at det bliver lige så slemt som sidste nat smiley

• #952   4. okt 2018 Kan slet ikke kramme dig nok smiley Håber du kan mærke det smiley

• #953   4. okt 2018 Pepsi : smiley smiley smiley
    Det kan jeg, og det varmer mere end du tror smiley smiley

• #954   4. okt 2018 Det kan simpelthen ikke være rigtigt, at du skal gå og have så ondt nu smiley Kan godt forstå, at du er bekymret !! Kan det slet ikke, på nogen måde, lade sig gøre, at du kommer til, noget før ?
    Ønsker dig alt vel, og sender en kæmpe krammer, både til dig og skovtrolden, I har vist begge brug for det ! smiley

• #956   5. okt 2018 Tante: Har du ikke noget tramadol/dolol/mandolgin, som du kan tage sammen med panodil/pamol ? Ibuprofen er ikke særlig smart at tage, når man har noget med leveren.

Syntes simpelthen det er fuldstændig vanvittigt, som de behandler en person som altså har en ret så alvorlig sygdom! Igen det er jo ikke bare en gang influenza vi taler om.

• #957   5. okt 2018 Rikke : Nej det har jeg ikke, kan man købe det i håndkøb på apoteket ?

Jeg har skiftet Ibuprofen ud med Ipren, da jeg ikke havde flere Ibuprofen.

• #958   5. okt 2018 Jeg har været afsted til onkologisk på Næstved i dag. Og selvfølgelig kommer jeg ind til Sami smiley

Men ok, det gik sådan set ok, jeg havde min datter med, og som hun sagde bagefter : det var da utroligt som han prøvede at undlade at svare på det jeg spurgte om smiley

Jeg skal til CT og MR scanning i næste uge, og hvis vi kan konstatere at der IKKE er dukket nyt op, men at der KUN er den ene metastase i leveren, så vil de forsøge at få mig klemt hurtigst muligt ind på strålebehandling af den metastase på riget .
    Jeg skal i omfanget af smerter forsætte med de smertestillende jeg har, hjælper de ikke, skal jeg henv mig for at få noget der er stærkere.

• #959   5. okt 2018 Sami opførte sig som et arrogant R****** sidst jeg endte inde hos ham, men idag måtte han indrømme at det var mig der havde ret. Han skulle aldrig have sat mig over på capicitabin, for den har slet ikke haft anden indvirkning end de ca 15 kg jeg har taget på, og det var jo ikke lige det der skulle ske smiley Og de skulle have sendt mig til operation af det bryst for længe siden for at komme af med den negative komponent .

• #961   5. okt 2018 Tante : Ipren er det samme, det aktive stof er ibuprofen/ibumetin, og det er ikke særlig godt når man har noget med leveren, da det kan påvirke den. Nej de ting jeg nævner er noget man får på recept, det er en slags "kunstig morfin", men ikke ligeså krads, jeg bliver i hvert fald ikke påvirket på samme måde, som jeg når får morfin. Jeg fik nemlig at vide af leverafdelingen at de hellere så jeg brugte dem, fremfor ibuprofen.

• #962   5. okt 2018 Hvor er det "dejligt" at høre at lægen nu i det mindste erkender at de har tacklet det helt forkert!! Selvom det jo ikke rigtig ændre noget. Og hvor kunne det være rart for dig, hvis du blev overført til riget, så du slipper for den omgang cirkus der hersker hvor du er tilknyttet nu!

Jeg krydser ALT jeg kan, for at der ikke er sket mere i leveren, og at du så kan få strålebehandling med godt resultat smiley

• #963   5. okt 2018 Rikke, du har ret omkring leversygdomme og Ibuprufen/Ipren, men der er meget forskel på en metastase i leveren og en leversygdom. Der sker ikke noget ved TG tager Ipren i forhold til leveren. Selv om der er en metastase fungere hendes lever jo normalt. Noget andet er, at det ikke er godt at tage gennem længere tid pga. risiko for mavesår. HVIS hun smertedækkes en periode af Ipren og Panodil er det langt at foretrække fremfor Tramadol/Dolol/ Gemadol osv. smiley

• #964   5. okt 2018 R.IP : Min lever fungere også som den skal , den har endnu ikke taget varrig skade, men jeg fik bare at vide det var total no-go. Men det kan godt være det er anderledes ved cancer, tak for rettelsen smiley

• #965   5. okt 2018 Det er ok smiley Der er ikke samme fare for Tantes lever “står af” som det desværre er med din pga. din sygdom.
    Begge situationer er dog alvorlige nok.

• #966   5. okt 2018 da jeg havde ondt i foråret var jeg oppe på depotmorfin 2 x i døgnet og 600 mg Ibuprofen 4 x i døgnet ,,

jeg synes det er latterligt de siger at du skal henvende dig hvis du får behov for noget stærkere, i stedet for at stikke dig en recept i hånden på det, når nu du er der ... når man ligger der kl sent om aftenen og kan mærke det kommer så er det jo ikke lige til at få fat i ...

Kan forstå ham Sami har været omtalt tidligere ... har han et efternavn (send det gere i en besked) er lidt nysgerrig da min datter har læst med en af det fornavn, det var nu ikke den vej han søgte, men han kan jo være endt i et andet speciale ..

håber næste uges afklaring viser det "bare" er den ene og du kommer i gang ed strålebehandlingen snarest

• #967   5. okt 2018 Jeg forstår heller ikke, at man ikke har lagt noget smertestillende op på serveren. Hvis der så ikke skulle blive brug for det, er det jo bare fedt, og ellers så har man det.

• #968   5. okt 2018 Jeg tror de gerne vil undgå at jeg tager noget der er stærkere end det jeg bruger nu. Det skal så også siges at smerterne er på retur, dvs jeg har ikke så ondt pt, men om så det er fordi ipren er bedre end ibuprofen, det ved jeg så ikke.

• #969   5. okt 2018 Tante : Ipren og ibuprofen er det samme , ibuprofen fåes bare i højere dosis, så det er næppe derfor. Håber for dig at det er på vej retur, og at der snart kommer noget mere klarhed over hvad der skal ske smiley

• #970   5. okt 2018 Ipren og Iboprufen skulle dybest set være det samme, samme virkestof men forskellig fabrikant og måske de bruger forskellige bindemidler ... et gammel fif, er Panodil sammen med Ipren ... 2 af hver

• #971   5. okt 2018 Dejligt at der endelig sker noget. Det var satme også på tide !!

Kan heller ikke forstå, at du ikke bare har fået udskrevet noget smertestillinde ? Du skal da ikke gå og have ondt smiley
    Håber sådan at det meget snart går bedre med dig !!

• #972   8. okt 2018 Hvor stærke panodiler får du?

• #973   8. okt 2018 Alm håndkøb

• #974   8. okt 2018 Hvordan går det i dag ? Har du stadig lige ondt ? smiley

• #975   8. okt 2018 Ja, det er ikke den store forandring. Værst er det når jeg gaber.
    Og for ikke det skal være lyv, så render Bent og hoster, har feber og influenza. Så jeg prøver at holde mig langt væk fra ham, så jeg ikke bliver smittet.
    Det synes jeg ikke at jeg har brug for lige nu.

• #976   8. okt 2018 Måske det ville være en god idé at ringe til dem, og få noget stærkere nu ? Det er sgu ikke rimeligt, at du skal gå og have så ondt smiley
    Hvornår skal du til scanning ?
    Bent må i stalden og sove, så han ikke smitter dig smiley Sådan en sød skovtrold, tager vel ikke skade af at sove lidt i stalden smiley smiley

• #977   8. okt 2018 Jeg har truet ham med at aflevere ham hos hans mor, hun er jo vaccineret smiley
    Jeg skulle meget gerne til scanning i denne uge, men har intet hørt fra sygehuset endnu.

• #978   8. okt 2018 He he, han må sendes på ferie hos din svigermor så smiley

Utroligt, at du ikke har fået en tid endnu ? Håber dælme ikke, at de har glemt dig smiley
    Krydser fingre for, at du ikke bliver ramt af mandeinfluenza, og at du snart får besked om at du kan komme afsted til scanning !

• #979   8. okt 2018 Det er for sent, jeg pudser allerede næse smiley Så kan jeg kun håbe at det ikke bliver lige så slemt som hans smiley

Jeg så lige i min sundhed her til aften at der var under billedebeskrivelser ( det er der alle scannings svar står ) at der er sat af til MR og CT scanning, men det ser ud som om at jeg skulle have været til scanning i dag D 8/10 kl 14,10 smiley

Der står ordret : undersøgelsesdato 8/10, kl 14,10.

DET VAR JO I DAG smiley ....... Jeg ringer til dem i morgen og spørger hvad pokker det er for noget, for jeg har ikke hørt en skid smiley

• #980   9. okt 2018 smiley

• #981   9. okt 2018 Kæft, det er en ommer hvis det var i dag smiley
    God bedring - håber ikke det bliver slemt, hvis du er smittet smiley

• #982   9. okt 2018 oh my ... min bare .. nu kan der da snart ikke gå mere galt ... har en eller anden glemt at trykke på knappen der sender til din E-Boks ....

håber virkelig de får dig presset ind snarest ...

• #983   9. okt 2018 Jeg har fået ny tider, d 16 oktober, MR og d 18 oktober CT.
    De var godt klar over at de havde klokket i det.

Vi er så lige Bent og mig, plus 6 polakker der snotter og nyser pt. Jeg tror at hele husstanden skal i karentæne smiley

• #984   9. okt 2018 Åh nej ikke syge polakker smiley

• #985   9. okt 2018 det er da flot de ved de har klokket ... så burde der jo være tider om ikke i morgen så i indeværende uge .... nøjjjjjj igen er du alt for flink ...

• #986   9. okt 2018 Jeg tror at jeg var flink, fordi jeg er snotforkølet, og tænkte at det måske ikke er så smart at fise på sygehuset lige pt og smitte en masse andre smiley

Åh ja, syge polakker, jeg hørte endda en af dem brække sig den anden morgen, og nøj en skideballe det blev udleveret til ham efterflg smiley
    Nærmere omstændigheder skal jeg nok undlade jer for, lad os bare sige at han kom til at vaske badeværelse af under opsyn af en meget vred Tante smiley smiley

• #987   10. okt 2018 Nu har jeg lige fået snakket med sygehuset, og sygeplejesken skal lige vende det med en læge, så får jeg forhåbentlig en recept på tramadol.

Det er ikke holdbart at skal spise 12-16 piller mod smerter hver dag, og udsigten til behandling af smerter i leveren ligger jo først efter svar på scanninger.
    Jeg har tidl fået panodil 665 og meloxicam og det ved jeg at det virker IKKE . Så sygeplejesken mente selv at jeg skulle have tramadol, men var nødt til at vende det med en læge først.

• #988   10. okt 2018 Hvor lang tid er tramadol om at virke? smiley

• #990   10. okt 2018 De virker slet ikke, jeg tog en kl 13,15, og endte med at gå i seng, for den virkede slet ikke.
    Det er tramadol 50 mg, og apotekeren sagde at jeg skulle da slet ikke have dem her, jeg skulle have depot medicin.
    Jeg er dum som en dør hvad medicin angår, så jeg spurgte hende hvad depot medicin er ?
    Og hun forklarede at det er når medicinen afgiver i depoter, så den virker i længere tid.
    Dem sygehuset havde lagt recept ind på, virker kun i max 6 timer sagde hun, og der er anført at jeg kun må tage 1 dagligt, og det duer slet ikke når smerterne er kroniske.

Så lige nu er jeg lidt grædefærdig, for det er et rent helvede at gå rundt med.
    Når nu det væmmelige smertefulde bryst var væk, troede jeg at jeg bare skulle på den anden side af sårheling, så ville tingene blive bedre, men nej, så skal det i leveren åbenbart til at skabe sig helt tosset smiley

• #991   10. okt 2018 Når jeg tager tramadol, tager jeg dem sammen med 2 pamoler. Altså 1 tramadol og 2 pamoler. Jeg må tage 4 tramadol dagligt , eller det vil sige min leverlæge har sådan set sagt at jeg godt må tage dobbelt dosis hvis jeg har helt slemme smerter, fremfor at tage ibuprofen.

Tramadol virker for mig meget bedre, når jeg netop tager dem sammen med pamol.

Syntes du skal ringe til afdelingen i morgen, og forhøre dig om dosis osv. Syntes sgu det er for dårligt du ikke rigtig får nogen vejledning.

• #992   10. okt 2018 Åh tak Rikke smiley
    Hvis der er nogen der ved noget om smerter i leveren, så er det dig.
    Det er simpelthen så træls smiley
    Jeg river fat i dem igen i morgen, det er dælme utroligt at rådgivningen er så elendig der smiley

• #993   10. okt 2018 Ja altså de kloge siger jo at man ikke kan have ondt i leveren, men hvad fanden er det så som gør så hamrende ondt lige der hvor leveren sidder ? Jeg er pt ramt af hals/luftvejsinfektion, og har derfor holdt pause fra mit immundæmpende medicin nogen dage pga feber, og nu skaber leveren sig mere end normalt, håber dælme ikke der er aktivitet igen , skal have taget blodprøver i næste uge.

Håber så inderligt for dig, at der snart kommer bare en lille smule ro, og at de snart letter røvenn og får ordet det der nu engang skal ordnes. Det er simpelthen det mest vanvittige forløbdu har været igennem , og simpelthen ikke en fair behandling af et sygt menneske!

• #994   10. okt 2018 Du er måske lige så snottet som jeg er, med hoste og feber smiley

Det gør det hele bare lige en tand for meget. Jeg håber virkelig at de får klokket sig sammen derovre, ellers bliver jeg snart rigtig tosset på dem smiley

Er det forresten håndkøbs pamol du tager sammen med tramadol ?

• #995   10. okt 2018 Jeps snottet, hosten, slim i halsen, feberen er heldigvis endelig forsvundet. Var ved vagtlægen torsdag aften, hvor jeg så blev sat på antibiotika, er færdig med den kur i morgen. Har haft flere dage hvor jeg kun har forladt sengen for at tisse, eller hente noget at drikke, plejer aldrig at blive så syg af noget så simpelt, så kan godt mærke at jeg får det immundæmpende medicin.

Ja bare de almindelige pamoler, jeg får dem dog på recept da jeg altid køber et glas med 100 stk af gangen, og det kan man jo ikke i håndkøb.

Forstår virkelig godt at du snart springer en sikring, det havde jeg gjort for længst. Du er simpelthen et af de mest tålmodige mennesker jeg nogensinde har "mødt" !!

• #996   10. okt 2018 Rikke er det 500mg?

• #997   10. okt 2018 Jeps, helt almindelige pamoler 500 mg, der tager jeg 2 stk sammen med en tramadol/mandolgin smiley

• #998   10. okt 2018 det r utroligt ... jeg blev også fyldt med Tramadol. eller Dolol, eller hvad de nu hedder de morfin præparater, det hjalp stort set ikke, en smule sammen med Panodil OG Ibumetin ... men først da jeg fik det som depot piller hjalp det lidt ....

• #999   10. okt 2018 Jeg tænker også at depot ville være smartest i Tantens tilfælde, netop fordi det er smerter som er der dagligt. Jeg tager jo ikke fast smertestillende, da jeg har lært at leve med mine fibrosmerter mm, så jeg tager kun smertestillende på de ekstra dårlige fibrodage, eller hvis min lever er helt af H til smertemæssig.

• #1002   10. okt 2018 Depot medicin er vist altid højere i dosis end ikke depot, da det jo netop frigives over længere tid.

• #1004   10. okt 2018 Apotekeren sagde også at i mit tilfælde skulle jeg have depot medicin.
    Jeg har tidl fået panodil 665 på recept og meloxicam uden at det virkede.

• #1005   10. okt 2018 Gabapentin er heller ikke kunstig morfin, det er epilepsimedicin/stemningsbalancerende, som så også bruges til smertepatienter. Jeg fik det udskrevet 2 minutter efter jeg fik min fibromyalgi diagnose, og gik så hjem og læste om det, og har af den grund valgt det fra. Jeg har været på diverse psykofarmika for en del år siden, og det vil jeg simpelthen ikke på igen, med mindre jeg pludselig får brug for det psykisk igen. Derudover er der VANVITTIG mange mulige bivirkninger ved det, mener det er noget med omkring 70 bare i normale bivirkninger.

Så tager jeg dælme hellere min tramadol efter behov, for det virker for mig.

Men ja mennesker er jo forskellige, så det der virker på nogen virker ikke på andre. Da jeg var hamrende syg der i Oktober- Januar pga leveren, fik jeg faktisk også morfinpiller i pn, da det andet heller ikke var nok. Så måske du skal spørge til det Tante ?

• #1006   10. okt 2018 åh ja maven

Tante, hvis du kommer på fast morfin, eller oplever du har behov dagligt, så tag 3 Toilax inden sengetid, og et brev Movicol om morgenen ... tro mig jeg har været PANISK af smerter og gener ved afføring i foråret flere gange ... det var simpelthen forfærdeligt

• #1008   10. okt 2018 Ej for helvede Tante smiley De er sgu da fuldstændigt inkompetente på det sygehus smiley smiley Det er fandme ikke i orden at du ikke får besked om scanning, og det er da slet ikke i orden, at de ikke kan finde ud af at smertedække dig ordentligt smiley smiley De skulle stame skamme sig !!!

Og at I så alle er syge oven i købet, de fleste med dødelig mandeinfluenza smiley
    Øv, I er hårdt ramt i øjeblikket smiley

Håber, at alting snart vender, så du kan få det godt igen !!

• #1009   10. okt 2018 ved ikke hvad det er med det smertedækning, men de kunne heller ikke finde ud af det på Skejby efter min By-Pass ... der gik flere uger før jeg via egen læge kom på depot og en ok dækning ... jeg tænker faktisk, kalder de det morfin, jeg har en forventning om virkelig at kunne mærke det når jeg får morfin, det føles ikke en meter anderledes eller bedre en Panodil og stærke ibumetiner ... Tramadol, Tradolan, Dolol kunne lige så godt være kalkpiller.

• #1010   10. okt 2018 Hanne : Jeg ved godt det ikke virker på dig, og det heller ikke virker på Tanten. Men der er altså mange som har god gavn af dem. Og de er ikke ligeså stærke som morfin er.

Mennesker er forskellige, og reagere derfor også vildt forskelligt på medicin. Morfin skudt ind i venflon hos mig, er f.eks ikke særlig fedt, jeg får et minuts tid hvor jeg ikke kan trække vejret ordentlig, og føler der sidder en på min brystkasse. Så de gange jeg har fået det, har der stået en sygeplejerske og stirret på mig i 5 minutter, selvom de efter 1 gang fandt ud af jeg kun skulle have halv dosis af det.
    I pilleform oplever jeg til gengæld ingen problemer med morfin.

• #1011   11. okt 2018 synes det er fint at man skal give så mild smertestillende som muligt, men når folk siger det ikke virker for dem, så skal de altså tilbyde noget andet, det kunne de ikke rigtig finde ud af på hjerteafdelingen, så havde lige nogle unødvendigt hårde uger, problemet er at jeg egentlig først senere fandt ud af at der var andet, det blev jeg lidt muggen over ...

• #1012   15. okt 2018 Nu må vi se om jeg skal MR scannes i morgen smiley
    Jeg har været til læge og fået codein stærk, jeg kan slet ikke ligge ned uden det piver og skramler, og deraf hoster jeg hele tiden smiley
    Fanden tage det skide influenza og forkølelse smiley

• #1013   15. okt 2018 øv og røv, det har du da slet ikke behov for oven i .... håber de får scannet det de skal ...

• #1014   15. okt 2018 Åh tante, det er da utroligt så meget modgang du skal have smiley

• #1015   15. okt 2018 Hvor er det bare træls, du skal bøvle med sådan en mandeflu oveni smiley Ønsker dig rigtig god bedring smiley

• #1016   15. okt 2018 Jamen jeg er også så ærgerlig over at sønneke fik sådan en omgang, og var så venlig at smitte sin far Bent, som straks delte vidre til både mig og polakkerne smiley
    Det kunne vi godt have undværet.
    Jeg håber jeg kan få lov til at ligge på enten ryg eller siden til den scanning i morgen. Skal man ligge på maven, bliver jeg ikke scannet, for jeg kan ikke ligge på maven smiley

• #1018   15. okt 2018 Jeg er ret sikker på at man altid ligger på ryggen smiley

Jeg tænker at dit immunforsvar er på overarbejde pga cancer, så måske det er bedst for dig , at du meddeler din familie at hvis de er syge, så skal de holde sig væk. Jeg ved godt at det lyder hårdt, men dit helbred er altså det vigtigste.

Jeg er jo på immundæmpende medicin, og er ved at komme mig over en omgang hals/luftvejsinfektion, og plejer virkelig ikke blive så syg af det. Så jeg er bleve overbevist om at det er rette valg, at jeg har sagt til familie at de skal sige til hvis de er syge, så jeg kan holde mig fra dem.

• #1019   15. okt 2018 Heldigvis smiley
    Jeg tror at jeg smutter op til lægen i hans åbne konsultation, jeg vil godt have at han checker mig for lungebetændelse smiley

• #1020   15. okt 2018 Nattesøvn er simpelthen en by i Rusland smiley

• #1021   15. okt 2018 jeg har besluttet at købe det der hedder Manuka honning ... købte det til barnebarnet efter at have set det omtalt i et tv program om løberen Sara Sloth, hun sagde når noget var i optræk så tog de det nogle dage, og de var næsten aldrig syge.

mit barnebarn var syg hele tiden, feber, snot, hoste, hævede mandler ... stort set lige efter han begyndte at få det honning så har der ikke været noget særligt ... jo næsen kan løbe, men det sætter sig ikke og det har nu stået på ca 3 måneder ... før havde han sjældent en hel uge i vuggestue uden fravær ....

så det vil jeg prøve selv ... det er dyrt med drøjt

• #1023   15. okt 2018 Det må jeg da straks få fat i smiley

• #1024   16. okt 2018 Håber at det går godt i dag ? Mange tanker her fra smiley
    Og god bedring med The man-flu, den er heldigvis ikke dødelig for kvinder smiley

• #1025   16. okt 2018 Det gik ok til MR scanning i dag, jeg havde heldigvis ikke de store problemer med hoste mens jeg skulle ligge i scanneren. Men for hulan, det tager lang tid.
    Bagefter var jeg inde på onkologisk, men der var ingen der havde tid, så jeg måtte gå igen med besked om at en af lægerne ville ringe i løbet af dagen.
    Det gjorde lægen så ikke, men heldigvis har min egen læge aften konsultation om tirsdagen, så jeg smuttede op til ham.
    Så nu har jeg fået tradolan 100 mg og skal tage 1 morgen og 1 aften. Og det er depot tabletter.
    Så må vi se om det virker.

• #1026   16. okt 2018 Det lyder godt TG smiley Håber de piller virker.....
    Var så nervøs for dig ang. den MR skanning pga din hoste smiley Det kræver jo man ligger helt stille, men super godt det gik smiley

• #1027   16. okt 2018 håber du nu får en bedre smertedækning ...

Ingen der havde tid på onkologisk, ingen der ringer selvom det er lovet ... seriøst man tror det er løgn ... efter din omgang så har man ikke koordineret så der er en samtale tid til på onkologisk efter scanning ... jeg er MÅLLØS

• #1028   16. okt 2018 Hanne : Jeg er simpelthen så træt af dem og at være syg. Man er bare en brik i systemet de smider rundt med efter for godt befindende smiley
    Jeg er glad for at jeg har min læge, gamle Eggert i Stensved, hvis det ikke var for ham, til at slå dem i hovedet af og til, så gad jeg nok vide hvordan det var gået smiley

Jeg håber det her virker bedre end det forrige, pt er jeg bare dødtræt, jeg har kun sovet 3 timer i nat, jeg døjer med at maven nærmest er gået i stå, man skulle tro der var kommet hængelås på bag udgangen smiley

• #1029   16. okt 2018 Toilax 2-3 piller inden sengetid (kan ikke huske dosis), og så minimum 1 gerne 2 breve Movicol i løbet af dagen ... jeg har været der, og går den helt i stå er det SÅ smertefuldt ... jeg har vandret på gulvet i smerte, gået på toilet og jeg troet jeg skulle springe ... vandret igen og så videre, ... nogle gange tog det timer ..

alt er håndkøb ...

du burde have sat dig i onkologisk ambulatorium og nægtet at gå før nogen havde talt med dig ...

• #1030   17. okt 2018 Tak Hanne smiley jeg må få fat i noget af det.

• #1031   17. okt 2018 har du stadig ikke hørt noget fra onkologerne ?? ...

• #1032   17. okt 2018 Nej, de har slet ikke ringet smiley

• #1033   17. okt 2018 hvorfor har du så ikke ringet ,,, ville ringe til afdelingen nu .. ved godt de fleste ambulatorievagter slutter kl 15, men der er sikkert læger på afdelingen .. om ikke andet så må der være en sygeplejerske der kan sørge for at du får kontakt i morgen ...

• #1034   17. okt 2018 Jeg gider ikke at forsøge, jeg har fået smertestillende af min læge, og det virker sådan da.

Og jeg skal til ringsted i morgen, for at få lavet ct scanning. Min datter har lovet at tage noget toilax og og movicol med til mig, når hun skal køre for mig i morgen smiley

• #1035   17. okt 2018 Hanne : Man bliver så træt af dem og alt det besvær, med at i det hele taget blive taget alvorligt. Et er at de ikke ringede i går, men at de heller ikke ringer i dag, fortæller jo hvor meget man fylder i systemet.

• #1036   17. okt 2018 Fnys er hvad jeg har tilovers for de klaphatte smiley

• #1037   17. okt 2018 du har så evigt ret Tante, men du kan bare ikke rigtig bruge det til noget, den videre behandling skal da gerne i gang snarest, der er jo allerede gået alt for lang tid ...

• #1038   17. okt 2018 Hvorfor kommer det ikke bag på mig, at du ikke har hørt noget smiley smiley
    Klaphatte smiley smiley

• #1039   17. okt 2018 Jeg er heller ikke spor forbavset over at de ikke har ringet. men eftersom jeg skal derover på næste fredag d 26 oktober, kan jeg jo spørge dem ad, om hvorfor . smiley

• #1040   17. okt 2018 var de her scanninger ikke med henblik på o du evt skal på Riget og have stråler ?

• #1041   17. okt 2018 Jo, hvis der stadig kun er en metastase i lever, er det meningen at jeg skal på riget og have stråler med den nye strålekanon.

• #1042   17. okt 2018 så kan der da heller ikke blive ved at gå den ene uge efter den anden .... kan du ikke bede Ringsted rykke for svar på den scanning ,,,

jeg har en veninde der røg i kræftpakke afklarings forløb på baggrund af en nyresten, men da man ikke havde set stenen kom hun i undersøgelse med nyrer, blære, urinleder ... der er gået omkring 1½ måned fra anfald til fuld afklaring ...

• #1043   17. okt 2018 Mr scanning er på Næstved sygehus mens ct er på Ringsted sygehus.
    De skal have svaret senest d 21 okt, og jeg skal til kontrol hos onkologisk på Næstved d 26 okt for at få scanning svar.

• #1044   17. okt 2018 Det er rystende at læse, hvordan du bliver syltet, gang på gang smiley Det er simpelthen ikke rimeligt at udsætte mennesker for den behandling smiley
    Håber at du bliver sendt videre til Riget, det kan da kun blive bedre !!!
    Krydser fingre for at du bliver ordenligt smertedækket nu, og at der snart sker noget godt !!!

• #1045   18. okt 2018 du burde sende en kopi af denne tråd til :

https://www.patientforeningen.dk/

• #1046   19. okt 2018 Det burde jeg nok , Hanne smiley

Men jeg vil lige vente og se hvad svar bliver på scanninger.

Jeg har fået fat i både movicol og toilax, det hjælper en del, men ikke så meget endnu.

• #1047   19. okt 2018 nej der går lige et par dage hvor du har taget det fast, så vil du føle din mave fungerer normalt ...

• #1048   20. okt 2018 Ok, lige pt er jeg bare øm i maven, men det er vel normalt når den bliver sat i gang med at arbejde.

• #1049   20. okt 2018 ja det er det nok, det oplevede jeg ikke ... kan mest huske panikken fordi jeg ikke kunne og det gjorde monster ondt .... men da toilax og movicol var sat i system var der ingen problemer ...

• #1050   20. okt 2018 Det er nok også hostens skyld jeg har ondt i maven smiley Man får jo motioneret mavemusklerne lidt mere, ved alt det hosteri smiley

Der er kommet lidt gang i det, mest tyndt, men jeg kan slå nogle grimme prutter der kan skræmme både Bent og polakker ud af huset smiley

Hvor meget tog du om dagen af det toilax og movicol ?

• #1051   20. okt 2018 i starten da jeg fik problemer pga morfin så tog jeg 2 eller 3 toilax til natten, og så tog jeg movicol formiddag og eftermiddag ... i takt med maven begyndte at fungere tog jeg kun en movicol og fik efterhånden en føling med det så det blev efter behov ... tror først jeg stoppede med toilax da jeg stoppede med morfinen ...

• #1052   21. okt 2018 Svar på MR scanning, ikke opløftende smiley

profilbillede
  • #1054   21. okt 2018 Åh TG, det er jeg ked af smiley Jeg håber du snart får en kvalificeret behandling! Masser af tanker til dig smiley

• #1056   21. okt 2018 øv øv og atter øv Tante, møg besked .. håber virkelig de nu rykker på en reel behandling ...

• #1057   21. okt 2018 Øv hvor en træls opdatering smiley

Jeg tænker også at nu SKAL der altså bankes i bordet , og ikke noget med lige at vente til næste lægesamtale. Det viser jo tydeligt at der er sket udvikling, så nu er det da endnu mere vigtigt at få gang i behandling NU, ja sådan set helst igår. Det har jo netop udviklet sig , fordi de har været så skide langsomme. Igen det er altså ikke bare en forkølelse vi snakker om her, men noget meget alvorligt !

• #1059   21. okt 2018 Hvor er jeg ked af det smiley Det er godt nok en trist besked smiley Har slet ingen ord......
    Er dog enige med de andre: NU skal der bankes i bordet.....HÅRDT!
    Tusind millioner kys og kram smiley

• #1060   21. okt 2018 Åh for h......
    Ja I skal have én med som kan tale jeres sag. Der skal bankes NU.
    Den med Marietidsel er god. Vi brugte det til en leversyg hund. Det funker!
    Mange varme tanker smiley

• #1061   22. okt 2018 Jeg må ærlig indrømme at dette har rystet mig en del. Jeg tror det er første gang i mit forløb hvor jeg virkelig har følt mig rigtig nervøs og bange.
    Jeg vil gerne vide om man kan se mere på en MR scanning end man kan på en CT scanning.
    Hvor længe har de været der, og hvor mange er der?.
    Jeg skal til svar og vidre behandling på fredag. Min datter tager med mig.
    Jeg har tidl fået mælketidsel som te, hvis man skulle tage det, i hvilket format er så bedst?

• #1063   22. okt 2018 Det er meget svært at sige, om man kan se mere på en MR end CT smiley De er ofte gode til at supplere hinanden, men det kommer jo også an på om der bliver skannet de samme steder og hvad man specifikt kigger efter.
    Er du blevet ct-skannet? Men godt du allerede skal afsted på fredag, så de ikke trækker den længere.... Kram

• #1065   22. okt 2018 Jeg er også CT scannet, og svaret ligger ikke endnu.
    Og jeg beder virkelig til de højre magter at den scanning ikke viser yderlig spredning til andre organer.

• #1067   22. okt 2018 Min datter arbejder med bla sen hjerneskadet borgere, så hun ved godt hvordan hun skal sparke til systemet.
    DU må meget gerne sende mig nogle kapsler og tusind tak for at du vil det smiley

• #1069   22. okt 2018 det er så urimeligt at man som syg borger så også skal have overskud til at punke systemet ... jeg er enig med Bodil der længere oppe skriver at der er for længe til fredag ... jeg ved du er glad for din læge, men jeg synes så du skulle give ham et ring og høre om ikke han kan kontakte den afd du skal på fredag og høre om ikke de mener det, dit sagsforløb taget i betragtning skulle tage at finde en tid til dig om ikke i dag så i morgen ... Fredag er op til en weekend så igen vil der gå minimum en weekend inden noget sker ...

• #1070   22. okt 2018 }}}KRAM{{{ smiley

• #1071   22. okt 2018 Jeg har allerede ringet til min læge, det gjorde jeg kl 08,00. Jeg fik ham til at oversætte det sidste af svaret som jeg ikke havde kunne finde oversættelse af.
    Han siger at leveren er vel hvad man kan kalde godt og grundig angrebet pt, men at det ikke har spredt sig til bughule, bugspytkirtel og nyre. Han er vred over at de ikke da metastasen d 19/7 var vokset fra 2,5 til 4,5, ikke reagere.
    Han ringer til dem i dag og kræver fremrykket tid, og det skal jeg også selv gøre.
    Jeg har lige haft fat i lægesekretæren på onkologisk, og hun ville skyndsomt printe svaret ud og få fat i onkologen, og så vende tilbage med svar.
    Med lidt god held har jeg en tid i morgen til strålebehandling

• #1072   22. okt 2018 >>KRAM<< smiley
    Kunne åbenbart ikke bruge { til et kram

• #1073   22. okt 2018 Tak Salla smiley

• #1074   22. okt 2018 Der skal bankes i bordet, og klages ved patientklagenævnet, det skal frem!
    Hvis ikke du selv har overskudet, hvad så om at en anden klager på dine vegne? Batdog f.eks.
    Tråden bør printes ud og sendes med i klagen.

Den behandling du har været igennem, er simpelthen ikke ok!

• #1075   22. okt 2018 STÆRKT Tante, er imponeret over du finder finder overskuddet til det, men det er nødvendigt ....

jeg mener, måske malplaceret at tale om, men at det her forløb bør ligge op til en patienterstatning, der er næppe nogen tvivl om at det langsommelige forløb har en del af skylden i at leveren har nået at blive så angrebet ....

dit forløb har været aldeles umenneskeligt ...

• #1076   22. okt 2018 HØRT

• #1078   22. okt 2018 Batdog, du er simpelthen et fantastisk menneske smiley

• #1079   22. okt 2018 Tusind tak Batdog, det må du meget gerne smiley

• #1081   22. okt 2018 Tror vi de har ringet tilbage ?? NEJ smiley
    Så jeg har lige her kl 14,00, ringet og råbt med store bogstaver, og tænk hun bad mig være tålmodig smiley Der måtte jeg konstatere at min tålmodighed ER brugt op smiley
    Min egen læge har også ringet og rykket dem smiley

• Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

Følger: 14 Følgere: 1 Svar: 15
    #1082   22. okt 2018 Har fulgt med på sidelinien, og er dybt rystet over behandlingen, eller mangel på samme. Der er ikke nogen tvivl om., at du skal klage og jeg er heller i tvivl om, at du vil få en erstatning. Det bliver du jo ikke rask af, men ved af erfaring at det kan betale sig at bede hospitalet om vejledning til klage. Den skal de udlevere, og ofte sker der så også “tilfældigvis” noget i sagen. God bedring og håber at der kommer skred i tingene i morgen.

• #1083   22. okt 2018 Enig med Irene. Hvis samtalen på fredag viser sig endnu engang at være sludder for en sladder, så bed om vejledning til patientklage. Det vil de nok ikke bryde sig om med det forløb du har haft smiley

• Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

#1084   22. okt 2018 Jeg mener nu uanset udfaldet ved næste besøg, skal tante bede om en vejledning til klage. Først og fremmest fordi dette kræver en klage, men også af hensyn til det videre forløb. Hvem ved hvornår de igen “sylter” sagen. Ved godt man ikke har overskud, men så må man have hjælp fra familien. Har selv prøvet det med min mand, der absolut ikke havde overskud, men det havde jeg, og det hjalp gevaldigt på hastigheden. Hans var dog bypass med efterfølgen infektion, men det er sådan set ikke så vigtigt.

• #1085   22. okt 2018 Onkologen Sami har lige ringet til mig, han delte bestemt min bekymring. Og jeg skal have taget blodprøve i morgen, og kl 12 på onsdag starte ny kemo.

• #1086   22. okt 2018 Det lyder super godt, TG smiley Hepper på den nye kemo virker. Husk vi alle er med dig smiley

• #1087   22. okt 2018 Han skrev efter d 5 oktober i min journal at man ville sætte mig på eribulin hvis der var yderlig spredning. Så det er nok det de vil gøre.
    Jeg håber så bare at det er effektivt.

• Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

#1088   22. okt 2018 Tante du skal stadig bede om vejledning til klage! De har indtil nu ikke ageret som de burde, så hvem ved om de gør det ved at give dig ny kemo. Du burde have et andet hospital til at se på det. Husk de dækker over hinanden. Hvis de har stillet stråler i udsigt, dur kemo nok ikke alene. Håber det bedste for dig ??

• #1089   22. okt 2018 Jeg håber det bedste for dig Tante og stemmer i med de andre. Det her forløb er da overhovedet ikke i orden, klag.

• #1091   22. okt 2018 Hvordan går det med maven og smerterne? Har de hjulpet de nye piller?

• Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

#1092   22. okt 2018 Du skal stadig have klagevejledning. Måske de bare forhaler tiden. Så klage please. smiley

• #1094   22. okt 2018 Batdog : Jeg notere det ned, *Tare* og spørger ind til det.

Pepsi : pillerne har hjulpet, også de smertestillende. I dag har jeg dog slet ingen appetit haft, jeg har kun fået klemt et enkelt stykke brød ned, en smule ostepops og 2 snøfler.
    ostepops og snøfler fordi sønneke og Bent havde købt det til mig i håb om at glæde mig lidt, da jeg som regel er vild med pops og snøfler. Så pligtskyldigst fik jeg klemt lidt ned af det, når nu de prøvede at være søde ved mig smiley
    Jeg går ud fra at maven er gået i hårdknude pgå stress og angst, jeg får også koldsved i nakken hele tiden. Jeg kan godt mærke at jeg nærmer mig et stadie af et nervøst anfald smiley
    Det har dog så hjulpet lidt at snakke med lægen fra onkologisk, især at jeg har fået en tid på onsdag.

• #1095   22. okt 2018 Jeg fik forresten købt det manuka honning og tager en teskefuld om dagen af det smiley

• #1096   22. okt 2018 øh er alt snak om Riget væk igen .... jeg er overhovedet ikke tryg ved du stadig behandles på de sygehuse ....

• #1097   22. okt 2018 Jeg skulle på riget hvis det stadig kun var den ene metastase, men hvis det havde spredt sig, skulle jeg startes op på eribulin.
    Jeg kan ikke finde det store info om eribulin.

• #1098   22. okt 2018 kender det heller ikke ... er stadig ikke tryg ved du ikke kommer til et større sted med mere erfaring ...

• #1099   22. okt 2018 Tante: Når du er blevet opstartet på den nye kemo og har lidt overskud vil du så ikke nok bede om en regulær samtaletid hos din læge (altså hvor de sætter en dobbelt tid af til dig), så du kan få talt det hele igennem omkring forløbet og særlig din nervøsitet, angst ect.

Det er altså bedre, at tage det i opløbet end at ryge helt derned, hvor man ikke kan bunde (tro mig, har været der i en anden sammenhæng)

• #1100   22. okt 2018 synes når an surfer lidt om viden .. så for det første siges det at komplicerede forløb bør henvises til de store centre (Riget og Herlev for dit vedkommende) ... at patienterne anbefales at presse på, og at lægerne svigter deres patienter ved at henvise de til behandling på de lokale sygehuse ... lige mht til lever er der ikke helt tydeligt nævnt et sted, men lidt mere Herlev end Riget ... synes du skal tage snakken med dem i morgen eller onsdag ...

• #1101   22. okt 2018 Jeg vil helt klart presse på for at komme evt på riget, lige så vel som at jeg vil klage, det har både min læge og søde batdog lovet at hjælpe med smiley
    Jeg aflyser min tid hos bandagist på torsdag og får en tid hos min læge.

• #1103   22. okt 2018 Søde Tante, min mave er også 100 % stoppet(pga Oxycodon)Det eneste der hjælper,uden smerter, er Laxoberal dråber. Du bliver syg af ikke at komme ordentligt på toiletter.

• Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

#1104   22. okt 2018 Info om klage adgans SKAL gives fra afdelingen der behandler.

• #1107   23. okt 2018 Tusind tak Isabelle smiley

Så er der kommet svar på CT scanning. Og jeg må ærlig indrømme at det var tæt på at det udløste en lille glædes-dans smiley
    Der er IKKE spredt sig noget til : nyre, binyre, milt, bugspytskirtel, maven, lunger eller knogler. smiley Der ER kun leveren, og CT kalder det nye i lever, for små hypodense fokale processer som er suspekte, og jeg ved ikke hvordan de måler i forhold til dem der vudere svar på MR, for hos CT finder de at min metastase på leveren er 7,2 cm, hvor MR har fået den til 9 cm.
    Så nu håber jeg at vi kan få has på det i leveren .

• #1110   23. okt 2018 Hvor er du bare SEJ og et fantastisk menneske BATDOG.

Så vid jeg læser det, er der dog lige uoverenstemmelse mellem de første to datoer?

INDKALDELSE:
    22. december 2017: Mistanke om kræft, indkaldelse til undersøgelser.

15. december 2017: Man indleder undersøgelser

• #1112   23. okt 2018 TG, sikke en dejlig nyhed smiley Husk nu dig selv i alt det her. Det virker det til at du gør, men så får du de her små nedture, og dem skal du sørge for at få taget hånd om. Jeg tror du har verdens bedste bagland, og som bonus har du verdens bedste Batdog herinde.

Jeg bliver en smule berørt over hele det lange, vanvittige forløb, og rørt over den hjælpsomhed der er omkring dig smiley

• #1113   23. okt 2018 Tusind tak Batdog smiley Jeg skal lige være færdig med dagens arbejde før end at jeg sætter mig til at læse det.
    Jeg har lige fået sendt 2 containere gran til københavn, og været ude og levere til en kirke på falster, og skal lige til det bedste job, nemlig skrive en masse fæle regninger til kunderne smiley

Jeg har forresten fået de kapsler og D-vitamin i dag, nu skal jeg så lige finde den rette dosis jeg bør tage af det. Jeg gætter på at hvis jeg tager de nye D-vitamin, så skal jeg ikke tage dem jeg har fra apoteket.

• #1114   23. okt 2018 For pokker TG, det var da en lidt anden beskrivelse i forhold til MR smiley Hvis du har brug for noget oversættelse ved du, du kan sende den til mig smiley

Det er godt nok noget af et tidsforløb smiley Godt arbejde Batdog smiley

• #1116   23. okt 2018 Dem jeg har fra apoteket hedder D3-vitamin, og de er på 50 ug. Ved ikke hvad det betyder .
    Men jeg starter på de andre i morgen . og selvfølgelig de der tidsel kapsler smiley

Jeg elsker at skrive fakturaer ud, det betyder penge ind på min konto, hvilket jo er dejligt smiley

Kommentér på:
Julekalenderen der blev væk.

Annonce