{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
53.910 visninger | Oprettet:

Julekalenderen der blev væk. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg beklager til dem som fulgte med.

Tiden blev alt for knap, og vi havde alt for meget at lave.
Plus at jeg blev *syg* og fik i den forbindelse noget at spekulere over, så overskudet til julekalenderen røg ud af vinduet.
I forbindelse med min sygdom, skal jeg sidst i januar til ringsted for at få taget prøver samt ultralyd, for at konstatere om det desværre er kræft. smiley

Endnu engang undskyld til dem som fulgte med.

Og glædelig jul samt godt nytår til jer alle smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Julekalenderen der blev væk.
  • #1098   22. okt 2018 kender det heller ikke ... er stadig ikke tryg ved du ikke kommer til et større sted med mere erfaring ...

  • #1099   22. okt 2018 Tante: Når du er blevet opstartet på den nye kemo og har lidt overskud vil du så ikke nok bede om en regulær samtaletid hos din læge (altså hvor de sætter en dobbelt tid af til dig), så du kan få talt det hele igennem omkring forløbet og særlig din nervøsitet, angst ect.

    Det er altså bedre, at tage det i opløbet end at ryge helt derned, hvor man ikke kan bunde (tro mig, har været der i en anden sammenhæng)




  • #1100   22. okt 2018 synes når an surfer lidt om viden .. så for det første siges det at komplicerede forløb bør henvises til de store centre (Riget og Herlev for dit vedkommende) ... at patienterne anbefales at presse på, og at lægerne svigter deres patienter ved at henvise de til behandling på de lokale sygehuse ... lige mht til lever er der ikke helt tydeligt nævnt et sted, men lidt mere Herlev end Riget ... synes du skal tage snakken med dem i morgen eller onsdag ...

  • #1101   22. okt 2018 Jeg vil helt klart presse på for at komme evt på riget, lige så vel som at jeg vil klage, det har både min læge og søde batdog lovet at hjælpe med smiley
    Jeg aflyser min tid hos bandagist på torsdag og får en tid hos min læge.


  • #1103   22. okt 2018 Søde Tante, min mave er også 100 % stoppet(pga Oxycodon)Det eneste der hjælper,uden smerter, er Laxoberal dråber. Du bliver syg af ikke at komme ordentligt på toiletter.

  • Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 15
    #1104   22. okt 2018 Info om klage adgans SKAL gives fra afdelingen der behandler.

  • #1107   23. okt 2018 Tusind tak Isabelle smiley

    Så er der kommet svar på CT scanning. Og jeg må ærlig indrømme at det var tæt på at det udløste en lille glædes-dans smiley
    Der er IKKE spredt sig noget til : nyre, binyre, milt, bugspytskirtel, maven, lunger eller knogler. smiley Der ER kun leveren, og CT kalder det nye i lever, for små hypodense fokale processer som er suspekte, og jeg ved ikke hvordan de måler i forhold til dem der vudere svar på MR, for hos CT finder de at min metastase på leveren er 7,2 cm, hvor MR har fået den til 9 cm.
    Så nu håber jeg at vi kan få has på det i leveren .


  • #1110   23. okt 2018 Hvor er du bare SEJ og et fantastisk menneske BATDOG.

    Så vid jeg læser det, er der dog lige uoverenstemmelse mellem de første to datoer?

    INDKALDELSE:
    22. december 2017: Mistanke om kræft, indkaldelse til undersøgelser.

    15. december 2017: Man indleder undersøgelser


  • #1112   23. okt 2018 TG, sikke en dejlig nyhed smiley Husk nu dig selv i alt det her. Det virker det til at du gør, men så får du de her små nedture, og dem skal du sørge for at få taget hånd om. Jeg tror du har verdens bedste bagland, og som bonus har du verdens bedste Batdog herinde.

    Jeg bliver en smule berørt over hele det lange, vanvittige forløb, og rørt over den hjælpsomhed der er omkring dig smiley


  • #1113   23. okt 2018 Tusind tak Batdog smiley Jeg skal lige være færdig med dagens arbejde før end at jeg sætter mig til at læse det.
    Jeg har lige fået sendt 2 containere gran til københavn, og været ude og levere til en kirke på falster, og skal lige til det bedste job, nemlig skrive en masse fæle regninger til kunderne smiley

    Jeg har forresten fået de kapsler og D-vitamin i dag, nu skal jeg så lige finde den rette dosis jeg bør tage af det. Jeg gætter på at hvis jeg tager de nye D-vitamin, så skal jeg ikke tage dem jeg har fra apoteket.


  • #1114   23. okt 2018 For pokker TG, det var da en lidt anden beskrivelse i forhold til MR smiley Hvis du har brug for noget oversættelse ved du, du kan sende den til mig smiley

    Det er godt nok noget af et tidsforløb smiley Godt arbejde Batdog smiley


  • #1116   23. okt 2018 Dem jeg har fra apoteket hedder D3-vitamin, og de er på 50 ug. Ved ikke hvad det betyder .
    Men jeg starter på de andre i morgen . og selvfølgelig de der tidsel kapsler smiley

    Jeg elsker at skrive fakturaer ud, det betyder penge ind på min konto, hvilket jo er dejligt smiley


  • #1117   23. okt 2018 Dem fra apoteket ser sådan ud.

    profilbillede
  • #1118   23. okt 2018 Pepsi : jeg har sendt dig en kopi af CT svar på FB smiley

  • #1120   23. okt 2018 super besked i dag, så skal I bare have has på det der er i leveren ...

    sikke meget du har nået, men kender det, gode beskeder giver lige et spark til energien ...

    det er et sindssygt langt forløb, og set med kræftpakkers grundlag er jeg sikker på du har været behandlet mod alle principper og målsætninger ... det har givetvis været medvirkende til at metastasen i leveren har fået fat og er vokset ... der bør gives erstatning ... alene den psykiske belastning i hele det her forløb ...


  • #1121   24. okt 2018 hvordan går det ?

  • #1122   24. okt 2018 Det gik fint, bortset fra at de stak forkert fordi mine blodårer gemmer sig smiley jeg fik eribulin og skal have igen på næste onsdag, derefter skal der gå 14 dage før næste gang, hvor jeg også skal til læge samtale.
    Sami var lettet over ct scanning, som sagde at der ikke var yderlig spredning, så det er kun leveren der skal koncentreres om.


  • #1123   24. okt 2018 godt det gik fint .. kender det med årene, tilsidst da jeg var indlagt måtte de scanne efter årene inden de stak ...

    håber ikke du får alt for mange bivirkninger denne gang ...


  • #1124   24. okt 2018 Dejligt det gik godt smiley Har tænkt på dig mange gange i dag smiley

  • #1126   24. okt 2018 Jeg vil få noget nær de samme bivirkninger som da jeg fik docetaxel, altså kvalme og måske taber jeg håret igen, de kunne ikke sige det med sikkerhed, da nogen taber håret og andre gør det ikke, og de ved ikke hvad forskellen er til at det er sådan.
    Og igen skal jeg holde øje med min temparatur, om den pludselig løber op.
    Eribulin er effektivt til brystkræft med metastaser, men jeg fik ikke nogen forklaring på hvorfor man først må få det, når der er afprøvet mindst 2 andre kemo forløb.
    Det står der også når man slår det op på nettet.
    Jeg havde taget alt min medicin med og gemmengik det hele med lægen Sami, og vi fik rettet ind hvad jeg skal tage hver dag og hvad jeg skal tage efter behov.
    Så jeg skal tage min pantoprazol, og absolut ingen ibuprofiner når man tager pantoprazol. de vanddrivende kun efter behov, den nye D-vitamin fra Batdog var han meget begejstret for, den skal også tages hver dag, mens han desværre nedlagde veto mod tidselkapslerne, da de kunne indholde antioxidanter <---- ( staves ) som kunne modvirke kemo. Og så længe det er nødvendigt skal jeg tage tramadol, og han synes det er fint med dem jeg har fået af min læge.
    Jeg har fået mere bølgelængde med Sami, han begynder at svare ordentligt når jeg spørger, istedet for at være udenom. Og det er rart.

    I morgen skal jeg til bandagist, vedr brystprotese smiley


  • #1127   24. okt 2018 Min højre arm, kan man slet ikke lokke årene frem, hverken i albuen, eller håndryg, ej heller på håndledet. Men de skal have fat i en eller anden bestemt ( husker ikke hvem ) For på næste onsdag skal de bruge den højre, da de er nødt til at skåne venstre, da den bruges til blodprøverne.

  • #1128   24. okt 2018 Et kæmpe kram fra mig til dig smiley smiley smiley
    Du er bare en af HG ' sejeste kvinder smiley


  • #1129   24. okt 2018 godt du fik gennemgået medicinen ...

    måske de har sådan en til at scanne efter årene, det havde det godt nok ikke på hjerteafdelingen da de skulle ligge en venflon en af gangene jeg skulle på OP ... da de havde lavet mig o til nålepude uden succes opgave de og sagde at det måtte de klare ovre på operationsstuen, det var så der de havde den der smarte scanner der gjorde der blev rat plet første gang ... så måske de også kan få fat i en til dig ..


  • #1130   24. okt 2018 Tusind tak Inge smiley

    Hanne : det kan godt være at de må gøre det. De forsøgte at sætte den veflon i håndryggen på venstre og det gjorde godt nok ondt, for hun kunne ikke ramme åren smiley


  • #1131   24. okt 2018 nu ved du ihvertfald den slags findes så hvis de stikker løs uden at ramme kan du jo spørge om ikke de har sådan en ... måske det kun er på OP afdelinger, det ved jeg ikke ...

  • #1133   24. okt 2018 Åh, Tante, sikke dog en omgang, med ned- og opture hele tiden smiley
    Godt at der endelig langt om længe sker noget !! Krydser alt hvad jeg kan for, at du får den rette behandling nu, og at det virker !!
    Stor krammer her fra smiley

    BATDOG: Du er fantastisk smiley


  • #1134   25. okt 2018 Tusind tak for info, Batdog smiley
    Så skulle det køre på skinner.

    Jeg skal snakke med min læge i dag, bla om den klage.

    Nu er der jo stor sparrerunde netop på sygehusene her i regionen, og i info omkring det, står der bla at man på sigt vil flytte onkologisk fra næstved til roskilde, fordi det fungerer så dårligt på onkologisk i næstved smiley


  • #1135   25. okt 2018 TG, jeg har egentlig ikke så meget at sige, det hele (og mere til smiley ) er sagt af de andre, men vid, at jeg læser med, tænker på dig og sender dig jævnligt en masse krammere og helbredende og varme tanker og ønsker. <2

  • #1136   25. okt 2018 Tak Mikala smiley

  • #1137   25. okt 2018 Det er virkelig sødt af jer alle sammen, jeres støtte og opbakning er virkelig guld værd . smiley
    Dem af jer jeg har som venner på FB, ved at denne tråd er det eneste sted jeg skriver om min sygdom.
    Betdog en speciel tak til dig for din hjælp, du er rigtig dygtig på dette område, så tusind tusind tak smiley
    Jeg havde ikke klaret det uden jer og min familie smiley


  • #1138   25. okt 2018 #1134 No shit Sherlock .... et eller andet sted er det helt vildt at man først flytter en behandling man VED fungerer dårligt på det pågældende hospital, når der skal spares ... hvad med ansvaret for patienterne, den er ikke grunden ... jamen EKSTRABLADET ... en eller anden kritisk journalist hvad ved jeg ... men forarget det er jeg ...

  • #1139   25. okt 2018 Jeg har læst med på sidelinjen og er totalt rystet over det forløb, du har været igennem indtil nu.

    Du har edderbukme været sej!

    Jeg håber at der kommer skred i tingene nu og at de får sig en ordentlig en over næsen for at behandle dig komplet uansvarligt og umenneskeligt.


  • #1140   25. okt 2018 @ Batdog, er der en bestemt af det der glutathion du kan anbefale ... helst en der kan købes i fysisk butik, Matas eller en velass helsekost ... har et par stykker i Aarhus

  • #1141   25. okt 2018 For øvrigt TG ... når nu du skal til lægen, så husk, du har frit sygehus valg, du kunne jo vende med ham om han mener du er det bedste sted om han tænker det ville være samme behandling uanset hvor du er, for så kan det selvfølgelig lige så godt være det nærmeste...

  • #1142   25. okt 2018 Frit sygehusvalg gælder IKKE ved kræftpakker!

  • #1143   25. okt 2018 nu ved jeg godt leveren ikke er nævnt i denne artikel, men ellers giver artiklen da indtryk af at an kan vælge, og at for få benytter sig af det :

    http://a.bimg.dk/node-files/974/5/5974388-her-er-den-bedste-krftbehandlingpdf.pdf


  • #1144   25. okt 2018 Hanne : det stod beskrevet i tv2 øst, der stod også at Ringsted sygehus skulle lukkes, og at bryst ambulatorium skal flyttes til enten Roskilde eller Køge.

    Min læge siger også at der ikke er frit valg ved kræftpakker men at man skal søge om at blive flyttet og pt er det vigtigste at jeg får den nye kemo.
    Han vedholdte også meget bestemt at jeg skulle vaccineres mod influenza, for det måtte jeg bestemt ikke få.
    Det skal jeg så spørge dem om på sygehuset om jeg må blive.
    Jeg fik valgt brystproteser i dag smiley og nye bh'er til dem. Men jeg får dem først i næste uge.


  • #1145   26. okt 2018 Du er sgu verdens sejeste quinde, Gitte smiley
    Kæmpe krammer her fra. Jeg hepper og krydser fingre for, at ny kemo udretter mirakler !!


  • #1146   29. okt 2018 Også en stor krammer herfra, du er godt nok sej

  • #1148   29. okt 2018 @ batdog ... det må du meget gerne ...

    vil du lige kort beskrive hvad det gør og er godt for


  • #1150   29. okt 2018 lyder bestemt som noget jeg kunne have gavn af ...

  • #1152   29. okt 2018 Nu hvor jeg skal undgå bla antioxidanter, så tænker jeg hvad bør jeg spise af grønsager og hvad bør jeg gå udenom ?
    Eks vi har rosenkål, grønkål, selleri, rødbede, porre af vintergrønsager i haven som vi gerne spiser en del af om vinteren. Men er der nogle af dem jeg helst skal undgå ?


  • #1154   29. okt 2018 Så må jeg se at få spist en masse brocoli smiley
    Jeg ved min svigermor blev rådet til at spise en masse rødbeder, men jeg tror også at hun havde blodmangel under sit kemo-forløb.


  • #1155   1. nov 2018 Hvordan går det ...

  • #1156   1. nov 2018 Det går sådan set fint, det er ikke meget jeg har mærket til bivirkninger.
    Håret sidder der også endnu smiley

    Jeg har lige fået ny kemo i dag, og endelig fik de sat den i højre hånd, så det lykkeds heldigvis.
    De sagde også at jeg måtte meget gerne blive vaccineret mod influenza, men at jeg skal vente 10 dage fra i dag af, og så få den vaccine, så er det også i god tid inden næste kemo d 15/11. smiley


  • #1157   1. nov 2018 Jeg har også fået mine brystproteser i dag smiley

    Og Bent har fået lov til at prøve at gramse på dem smiley Hvilket fik mig til at konstatere, at hvis han såen kom i gramse-humør, og jeg var træt, så kunne han få den ene af dem med i seng, til at ligge og gramse på, mens jeg kunne sove i fred ...... HAHAHAHAHAHAHAHA smiley smiley

    Det er da godt vi selv kan grine lidt af situationen smiley


  • #1158   1. nov 2018 Humor er vejen frem, Tante smiley Dejligt i bevarer den smiley
    Er så glad for det er gået godt i dag smiley


  • #1159   1. nov 2018 smiley smiley smiley
    Hvor er det bare godt at høre, at det går godt, og festligt hos familien Skovtrold smiley smiley Med humor kan man komme rigtigt langt smiley


  • #1160   8. nov 2018 Nu har det ellers gået fint, men selvfølgelig skal det ikke vare ved smiley
    Hvis man skal starte med mandag, så skulle jeg på toilet rimelig ofte for at lave nr 2, men det var fint og fast, ingen diarré. Tirsdag spiste jeg en halv bolle med roquefort til morgenmad og 10 min efter fik jeg mavekneb og kvalme. Det gik over i løbet af et par timer. Onsdag skulle jeg ud med gran, og gad ikke lige spise morgenmad, så vi stoppede ved brugsen i karise og købte en lun delle og et rundstykke med ost. Den bil vi kørte i, der sidder man elendigt, selen er for kort og strammer og ryglænet ligger for meget tilbage, og det kan ikke rettes, så da jeg igen fik ondt i maven, nærmere sagt i højre side, lige over hoften, troede jeg at det nok var den dumme sele. Men nej, det blev værre i løbet af eftermiddagen.
    Jeg har sovet elendigt, jeg kan såmænd sagtens ligge på den side men man spekulere af helvede til over hvad fanden det nu kan værre.
    Det er værst når jeg sidder ned, når jeg trækker vejret dybt, eller hoster.
    Af de bivirkninger der står at man kan få af den nye kemo, har jeg muskel og ked smerter, lidt drys i håret og hoste. Men tramadol tager de fleste af led smerterne og jeg håber at det kun er lidt drys jeg nøjes med vedr mit hår. Hosten har jeg været i tvivl om fordi inden jeg startede den kemo, havde jeg en ordentlig omgang forkølelse hvor jeg måtte have hostesaft pgå hosten. Det er ikke konstant jeg hoster men det er mere små hosteri og et par enkelte ordentlige ture om dagen.
    Jeg har prøvet at Google det smerte halløj, men det siger stort set kun blindtarmsbetændelse og det tvivler jeg på at det er, det tætteste jeg kan komme hvor symptomer passer er betændelse i lymfer i maven, der passer hosten også ind.
    Men vedr sygdom er Google ikke ens ven, så jeg må jo nok ringe til sygeplejersken på sygehuset i dag.


  • #1161   8. nov 2018 Sender dig masser af kram smiley

  • #1162   8. nov 2018 Tusind tak smiley
    Jeg har heldigvis ikke feber, den siger 37,3 smiley


  • #1163   8. nov 2018 hvordan er det gået med smerterne .... nu skal man jo lige være obs at fordi man fejler noget skal man jo ikke tro man ikke kan komme til at rage andet til sig ...

    lige mht til blindtarm så er meget lidt feber forhøjelse ikke unormalt...


  • #1164   9. nov 2018 Hvis det skulle være blindtarmen burde det så ikke have været gået amok nu, hvor det er 3 dagen jeg har ondt. Det føles som om jeg konstant har sidestik.
    Jeg ringede til sygehuset i går og snakkede med sygeplejersken i noget der ligner en halv time. Hun gav sig god tid til at både lytte og svare mig. Hun mener ikke at der er grund til at bekymre sig, da jeg har haft ondt der før samt at jeg ikke er dårlig og har heller ikke feber. Jeg har det bedst når jeg går eller i alt fald står op. Vi fik vendt alle andre symptomer, bla hoste og åndenød ved arbejde, bla sagde hun at mine lunger var fine iflg scanning så det var tydeligt kemo og min dårlige kondition som var skyld i at jeg døjede med det.
    Smerterne i højre side kom jo onsdag efter vi havde læsset gran af, og jeg stod ved siden af bilen og trak bundterne af bilen med højre hånd og drejede mig til venstre og smed bundet hen til sønnen som stilte dem op. Så det kan godt være at Ca 127 x det vrid i siden jeg har lavet gør at noget er blevet overanstrengt. Og deraf følgende smerter.
    Det burde være væk i løbet af et par dage.


  • #1165   9. nov 2018 godt du fik en god lang snak .. og ja vrid, eller muskelsmerter kan gøre virkelig ondt så man tror det værste ...

  • #1166   10. nov 2018 Ja det kan det, men jeg er nu mest af alt nervøs for yderlig spredning, selv om alle siger at eribulin er rigtig effektivt.
    Så dagene går med dumme tanker og masser af hedeture smiley


  • #1167   11. nov 2018 det er jo fuldstændig forståeligt .... nogle dage kan man sige selvfølgelig virker behandlingen og vi får styr på skidtet, og andre dage har man ikke det overskud og bekymringerne tager over ...

    min far havde 11 propper, før den sidste altså var af sådan en karakter at han bare faldt om og var væk ... de fleste dage tænker jeg dag at min by-pass har givet mig et hjerte der ikke vil te sig sådan før tidligst om mange mange år, men da så prop nr 2 alligevel kom, så er der da dage hvor jeg tænker, hvornår kommer den næste, og kommer der en der bare lukker og slukker ..

    Vi er jo kun mennesker og uanset hvor godt vi forsøger at tackle det, så kan vi jo ikke udelukke den viden vi har om at det kan gå både godt og skidt her i livet ....


  • #1168   11. nov 2018 Åh ja, det bliver pludselig så nærværende at livet kan være så skrøbeligt.

    Pt har jeg bivirkninger i form af lidt væskeophobning, lidt tør mund og hals. lidt tinitus og lidt kvalme. Men det er ikke særligt meget.

    Jeg tog mig lidt sammen, og gik ind på kræftens bekæmpelse`s side og læste om netop metastaser på lever. Og der kan man se at der er mange forskellige måder at behandle dem på. Der er både beskrevet om operation, samt stråler, og en behandling med radiobølger, man kan få skudt en nål i metastasen, som så bliver varmet op til 65 ¤ og det dræber kræftcellerne.
    Jeg fik også læst op smerter ved metastaser i leveren, og der står at hvis leveren er forstørret, kan man få smerter fordi den banker imod den kapsel der omgiver den, samtidig kan man få smerter under leveren fordi metastaser godt kan give væske i bughule, som i de fleste tilfælde kan afhjælpes med at spise vanddrivende medicin, det ville også hjælpe en forstørret lever.
    Jamen hov.... Jeg stoppede min vanddrivende medicin i slutningen af september.
    Alt sammen, plus de mange spørgsmål jeg har skrevet ned her de sidste par dage, skal jeg have vendt med dem på torsdag hvor jeg skal til kontrol og ny kemo.


  • #1169   11. nov 2018 Åh ja, jeg har også lidt drys fra håret af smiley men det er ikke meget.
    Sygeplejesken sagde også til mig at de patienter der får eribulin, der bliver 90 % bare lidt tyndhåret, 5 % taber det hele på et par dage, og de sidste 5 % sker der absolut intet med deres hår.
    Og hvorfor det var sådan, kunne man ikke forklare, det var forskelligt fra person til person.


  • #1170   11. nov 2018 selv om det kan være hårdt at søge viden og læse om det, så er det nu også en god ting at være forberedt til at kunne stille de bedste spørgsmål ... og fx det med det vanddrivende er da ret relevant viden for dig ...

  • #1171   11. nov 2018 Ja det synes jeg faktisk også. Nu er jeg så heldig at jeg stadig har de vanddrivende piller og dem må jeg gerne tage.
    Jeg viste faktisk ikke at leveren holdte på væske og deraf er det med til at forstørre den endnu mere.


  • #1172   11. nov 2018 Og en anden ting som er lidt øv bøv. Jeg kan ikke have de brystholdere på som jeg fik sammen med protesterne, de trykker netop på min lever. Så jeg forsøgte at putte protesen i den bløde bh jeg fik på sygehuset med vat i, men der hænger protesen og hviler på maven samt den trækker bh 'en ned.
    Så jeg er tilbage på min bløde bh med vat i. smiley


  • #1173   11. nov 2018 det skal da heller ikke være nemt, åbenbart smiley

    men mon ikke du nok skal få dem brugt når en gang der kommer styr på leveren...


  • #1174   11. nov 2018 Jeg vil tro at når den ikke er forstørret mere, så vil jeg igen kunne have den på smiley

  • #1175   11. nov 2018 Godt at du har fået snakket med sygeplejerske, læst lidt info om leverproblemerne, og har fået skrevet nogle spørgsmål ned. Det lyder som den helt rigtige måde, at tackle det hele på.
    Surt at du har ondt, håber at det “bare” er fordi du har kastet med gran smiley

    Lyder som om, at du skal ønske dig en masse usexede, bløde bh’er i julegave smiley

    Krydser fingre for, at den nye kemo får bugt med problemerne !!


  • #1176   13. nov 2018 Jeg tror de vanddrivende piller virker smiley men det er kun et håb om at det bliver ved med at gå den vej. smiley

    Jeg vågner som regel et par gange i løbet af natten fordi jeg skal tisse ( intet unormalt ) Og i nat har jeg slet ikke haft ondt smiley Det var så dejligt befriende smiley Og her til morgen gør det kun lidt ondt, dvs smerterne er betydeligt reduceret. smiley


  • #1177   13. nov 2018 Hvor er det dejligt at høre smiley

  • #1178   13. nov 2018 Hvor er du bare sej tante! Dejlig opdatering! smiley

  • #1179   13. nov 2018 jubiii .... endelig en ændring der går den rigtige vej .... Keep them coming .....

  • #1180   15. nov 2018 Jeg har været til kontrol og ny kemo i dag.
    Jeg var inde hos Henrik, hvilket glædede mig meget, for der kan man virkelig få svar på alle sine spørgsmål. Så det fik jeg også samt at vi fik snakket vidre behandling samt bivirkninger. Og mine smerter i lever, eller i det hele taget den øvre del af maven skyldes at min lever er jo forstørret og selve smerten skyldes at den støder i mod den kapsel der omgiver leveren.
    Han rykkede rundt på min medicin, og satte mig igang med et forsøg. Jeg skal tage den tramadol 100 mg morgen og aften som jeg har gjort hidtil. Der ud over skal jeg tage 2 recept panodil 3 gange dagligt for at se om jeg kan blive smertefri.
    Hjælper det ikke, skal jeg forøge tramadol med 50 mg morgen og aften. Og min pantoprazol sættes op til 1 morgen og 1 aften. jeg har kun taget en om morgenen indtil vidre.
    Og jeg skal få den influenza viccine.
    Og så grinede han af mine krøller smiley smiley


  • #1181   15. nov 2018 A man with a plan .....

    det er godt, du virker til at være lidt mere tryg i mødet med systemet nu ....

    hvordan går det med maven på al den morfin ?? og skulle du ikke også fortsætte med vanddrivende ??

    hvordan gør man egentlig op om behandlingen virker, og hvornår, er det en scanning ??


  • #1182   15. nov 2018 Han har bestilt scanning d 20 december. Min mave er igen lidt træg i det smiley
    Men nu ved jeg hvordan jeg får gang i den.
    Det er heller ikke godt for maven at jeg ikke spiser aftensmad pgå madlede. Men suppe hjælper så mere af det smiley


  • #1183   15. nov 2018 tager du ikke mave -hjælpe midler fast ?

  • #1184   15. nov 2018 Øhhe nej smiley
    Der har indtil for et par dage siden været god gang i maven, så jeg synes ikke at det var nødvendig.


  • #1185   18. nov 2018 Årh ha da da... DET har godt nok været en øv - dag.
    Ondt i maven og har ondt i nakke skuldre og ryg.
    Har det i det hele taget sådan rigtig.... Blaah smiley
    Jeg må nok hellere finde ud af hvordan de der kvalmestillende skal tages og se om de virker. smiley


  • #1186   18. nov 2018 Øv smiley God bedring smiley

  • #1187   18. nov 2018 Hedder de Emperal ??

    øv for en øv dag ... håber du kan slappe af og putte dig, blive forkælet med hvad du nu har lyst til at spise og drikke, og så vågner op til en bedre dag i morgen ...

    har du tænkt på at forkæle dig selv med noget massage o.lign ?? det gjorde jeg da jeg kunne komme lidt rundt igen, det var dejligt...


  • #1188   18. nov 2018 De hedder domperidon. Og de hjalp, så det er dejligt smiley
    Jeg har ligget i sengen og sovet et par timer, sammen med hundene, Anton kravler altid ned under mit tæppe, og ruller sig sammen som en kugle op mod min mave, det er så dejligt varmt.
    Og da jeg stod op, var der ingen ende på hvad alle de kære mænner i huset kunne gøre for mig.
    Så jeg fik båret skraldeposen ud, hjælp til opvask og Bent hentede vasketøj ind, mens resten af banden hentede mine forsats vinduer.
    De kan være utroligt søde og hjælpsomme smiley


  • #1189   18. nov 2018 domperidon ... de lyder næsten som den vist nok ret dyre Champagne Dom Perignon, nok derfor de var så effektive smiley

    Men dejligt du fik sovet og blevet varmet af Anton ...


  • #1190   18. nov 2018 Hehehehe... smiley Jeg har haft dem liggende siden den første kemo, og det er første gang jeg har haft behov for at spise kvalmendestillende .

    Så nu kan jeg spise lidt af de chokolader Bent har købt til mig smiley


  • #1191   19. nov 2018 NÅ....... Nu har jeg så forsøgt med de smertestillende som onkologen ville have jeg gjorde, og resultat indtil vidre er :

    Torsdag, fredag og lørdag tog jeg min 100 mg tramadol morgen og aften, og 665 panodillen morgen middag og aften.
    Der skete ikke en hjuende fis, jeg blev ikke smertefri af det.
    Så søndag tog jeg min 100 mg tramadol, og så den 50 mg tramadol som jeg så skulle skifte til hvis panodillen ikke virkede. Jeg er sikker på at det var derfor jeg blev simpelthen SÅ dårlig og måtte gå i seng kl 11,00 og sov til kl 15,00.
    Og smertefri blev jeg heller ikke smiley

    Så nu tager jeg min tramadol 100 mg og ikke andet for smerterne, det tager toppen så det er til at holde ud, men smertefri bliver jeg desværre ikke smiley

    Jeg har det af og til, som om at Taliban er flyttet ind i min lever, sammen med køge bokseklub smiley


  • #1193   19. nov 2018 De må meget gerne fise af H til, jeg erinder ikke at de har betalt husleje, eller har fået lov til at flytte ind smiley

    Tusind tak Isabelle smiley , Hvordan går det med øjnene i dag ? jeg så godt din tråd, og håber at resultatet bliver godt smiley


  • #1195   19. nov 2018 Bodil : ipren plejer at være godt, men dem må jeg ikke få da de ikke kan gå sammen med pantoprazol.

  • #1197   19. nov 2018 Jeg får pantoprazol for refluks, jeg får den i 40 mg morgen og aften.
    Og 2 onkologer har sagt at de ikke går i spænd med ipren, men gerne panodil.
    Min nattesøvn er sådan set ok, jeg har det bedst når jeg ligger ned, gerne på netop højre side.
    Det der kan forstyrre min nattesøvn er tanke-mylder, så man skal rense hjernen og tvinge sig selv til at tænke positive ting, så går det fint.
    At jeg så har de mest mærkelige drømme, er så en anden sag smiley
    Det er i mit daglige virke at jeg går og har ondt konstant, nogle gange værre end andre. At sukke, eller trække vejret dybt, er ikke noget jeg skal gøre, uden at jeg ligsom strækker mig ud og gør ryggen ret, ellers gør det dælme ondt nede ved leveren. Host og nys skal forgå under samme procedure. Det føles faktisk som om man går med konstant sidestik, bare lidt højre oppe end hvor man normalt får ondt ved sidestik.


  • #1198   19. nov 2018 Måske er det en god ide at tale med lægen og få en forventningsafstemning.
    Den dosis Tramadol, du har fået, ligner en, der har til hensigt at lindre - det er næppe nok til at blive smertefri.
    Det kan nok forventes at tage toppen.
    Smertefrihed kræver nok lidt stærkere medicin - måske fentanylplastre kan gøre det.
    Jeg ville tale med lægen igen smiley



  • #1199   19. nov 2018 Du har ret CH. Jeg bliver nødt til at have fat i ham igen.
    Han mumlede godt nok noget om at sætte mig på morfin, men jeg mente at det var lige drastisk nok, men det kan jo være at det er det der skal til.


  • #1200   19. nov 2018 Præcis. Og der er heldigvis måder at gøre det på, så det ikke løber løbsk smiley

  • #1201   19. nov 2018 Ang tankemylder, så kan jeg anbefale dyb ro meditation. Der er mange videoer på Youtube, jeg bruger at falde i søvn, til hans nedtælling fra 100 til nul. https://youtu.be/Zhjr7peFHfE

    Men han har flere gode, har også prøvet nogle af dem til børn.

    Eller den her, til tankerne.
    https://youtu.be/RXRDzG1AJRk


  • #1202   19. nov 2018 jeg opnåede heller ikke på noget tidspunkt at blive smertefri på de der tramadol, tradolin eller hvad de nu hedder .. slet ikke på de "almindelige" først da jeg fik de i Depot tablet form fik jeg en ok lindring, men selv med Panodil og Ipren oveni var jeg aldrig decideret smertefri ... fatter ikke der ikke er noget bedre ..



  • #1203   20. nov 2018 Det er godt nok lidt utroligt at man slet ikke kan blive smertefri.
    De 100 mg tramadol jeg får er depot medicin og de 50 mg jeg fik til at forøge med var også depot.
    Men de hjalp overhovedet ikke, på smertesiden mærkede jeg ingen forskel. Tilgengæld blev jeg rigtig dårlig. Så det tør jeg ikke tage igen.
    Bent sagde at han blev helt nervøs, så dårlig har jeg ikke været i hele mit sygdomsforløb.


  • #1204   20. nov 2018 Nu har jeg fulgt med på sidelinjen , men har ikke villet blande mig.
    Men jeg bliver nødt til at skrive det her ….. Jeg er godt klar over , der lyder skørt, men skriver det alligevel.

    For 25 år siden fik mi X-mand nye hjerteklapper og intet smertestillende virkede på hans smerter...… så kom der en dag en NORSK hjertelæge ind og sagde … " vi prøver med Panodil + Kodein. ….. DET hjalp på smerterne.

    For 2 år siden fik samme X-mand amputeret sit ene ben ( pga. sukkersyge ) …. intet smertestillende hjalp på hans fantom smerter ( hverken Tramadol eller Garbapentin ) …. så kom jeg i tanke om , hvad den Norske læge havde sagt og foreslog lægerne på Rigshospitalet det …… DET hjalp meget på hans smerter.

    Sidste år ved jule-tid , fik min søn en blodprop i hjertet og fik en 3-dobbelt by-pass operation …. heller ikke her hjalp hverken Tramadol og andet på hans smerter.... igen prøvede lægerne med Panodil + Kodein …. og det hjalp på smerterne.

    Jeg ved godt det lyder underligt og det lyder " fesent " at det skulle kunne hjælpe på stærke smerter , men jeg ville lige skrive det alligevel . …… ( man ved jo aldrig ) smiley

    Rigtig god bedring til dig. smiley


  • #1205   20. nov 2018 Tusind tak Bitten smiley
    Jeg er ligeglad med om lægerne synes jeg lyder skør eller fjollet, jeg vil prøve at forslå det til dem i dag.
    Er det alm panodil eller dem på recept?


  • #1206   20. nov 2018 #1205 … Jeg kan ikke huske hvor stærke de var …. men det må man da gå ud fra , at lægerne selv kan finde ud af …. Kan de finde ud af det på Rigshospitalet , må "dine" læger vel også kunne. …. ( må man da håbe ) . … smiley

  • #1207   20. nov 2018 Nu kan jeg se , du også får Pantoprazol for reflux …. hvis lægerne mener de ikke går sammen med Kodein ….. så spørg om Pantoprazol ikke kan skiftes ud med Antepsin .

    Nu er jeg jo ikke læge , men gode gammeldags råd , er ikke til at kimse af . smiley


  • #1208   20. nov 2018 Jeg er gammelt ørebarn og fik og får det også som voksen. For et par år tilbage kunne jeg ikke slå det ned og endte faktisk i et langt sygdomsforløb der endte med at jeg blev indlagt. Jeg fik udskrevet kodein og panodil og for første gang i en måned fik jeg lov at sove. De første 4 dage jeg var indlagt sov jeg nærmest kun - for langt om længe havde de taget mine smerter for jeg havde droppet at spise smertestillende fordi det alligevel ikke virkede.

    Kodein er afhængighedsskabende men jeg giver det mine varmeste anbefalinger.


  • #1209   21. nov 2018 Lyder som en rigtig god idé at snakke med lægen omkring Panodil og kodein. Hvis du kunne blive smertefri, ville det jo være fantastisk.

    Dejligt at Bent og polakkerne har været søde ved dig smiley Det fortjener du sgu også !!


  • #1210   22. nov 2018 Nå... Så har jeg været til kemo og samtale om smertestillende i dag. smiley

    Og det var lige ved at blive FOR spændende smiley

    Jeg blev bare SÅ vred på dem, at jeg for første gang fik virkelig hævet stemmen og skældt ud.
    Jeg ved så ikke lige om jeg synes om resultatet smiley

    De ville have at jeg skulle tage prednisolon 50 mg hver dag, og jeg påpegede at de var da ikke smertestillende smiley og med de bivirkninger jeg får af dem, så skal jeg edderbukkeme ikke tage sådan en hver dag smiley
    Og sagde at hvis de ikke kunne tilbyde mig andet, så ville jeg bare forsætte med at tage min tramadol 100 mg morgen og aften, og så affinde mig med de smerter den ikke tog.
    Så fik jeg af vide at mine smerter i leveren bare ville blive værre med tiden, fordi den ville blive ved med at vokse.
    Sååå.... fik vi et skænderi om hvor vidt de selv forventer at det kemo eribulin overhovedet virker. For jeg kunne da ikke forstå at de så giver mig en kemo som ikke havde den ønsket virkning. De endte med at understrege at de regner med at kemoen virker. men ville ikke sådan lige svare på hvorfor min lever skulle blive ved med at vokse.

    Enden blev at jeg fik af vide at jeg skulle smide mine tramadol ud, og tage oxycodonhydrochlorid 10 mg hver 4 time smiley

    Og tænk hvis man læser op på netop det medicin, så står der sørmer at man skal vise forsigtighed ved bla nedsat leverfunktion .... jamen hurra eller noget smiley


  • #1211   22. nov 2018 smiley

  • #1212   22. nov 2018 Tanten: Men er din leverfunktion nedsat ? Selvom man har noget med leveren, er det ikke sikkert at funktionen er nedsat. Jeg har også fået flere slags medicin, hvor der stod noget med forbehold ved leversygdom/nedsat funktion, og der sagde leverlægen at min leverfunktion jo er som den skal være, og derfor sker der intet.

    De ved jo hvad der er galt med din lever , så tror ikke de udskriver noget som kan skade dig smiley

    Jeg forstår dog godt din skepsis, efter hele den her fuldstændig vanvittige omgang smiley


  • #1213   22. nov 2018 Det danske sundhedsvæsen i en nøddeskal smiley

  • #1214   22. nov 2018 jeg forstår mindre og mindre af dit forløb ... og jeg forstår ikke man ikke kan bede om at komme andet sted hen ...

    kan din egen læge ikke henvise dig til et sted hvor du kan få et sæt nye øjne på det hele, altså mens du følger det forløb du er i ....

    som du skrev længere oppe et sted, der er flere veje at vælge til behandling af det du fejler, hvordan ved man de vælger den bedste/rigtige .... og når de nærmest ikke en gang selv lyder sikre ...

    Tante


  • #1215   22. nov 2018 Og så forstår jeg dælme godt du ikke vil tage 50 mg prednisolon dagligt, hvis der ikke er nogen mening med det, udover de mener det kan smertedække.

    Når jeg er på højdosis ( 40 mg), er jeg også ramt at vanvittig mange bivirkninger, det er virkelig medicinen fra helvede, men det er også bare pokkers effektivt med forskellige ting.


  • #1216   22. nov 2018 Rikke jeg ved ikke om min lever har nedsat funktion, men berørt er den i alt fald, der er jo ikke en, men flere metastaser i den pt, og lever tallene er heller ikke gode. Mit LDH var for eks steget først fra 405 til 851, og her i sidste uge lå det på 1500 . Lægen håbede på at det tal betød at kræftceller blev slået ihjel, hvis ikke, så var det ikke så godt.
    Næste kemo er D 6/12, og der skal jeg have taget blodprøve igen, og der skulle det tal gerne være faldende. Er det ikke det, så har vi et problem.


  • #1217   22. nov 2018 er det kun min computer der næste ikke kan loade indlæg mere ...

    Tante, har du prøvet at kontakte Kræftens Bekæmpelse, måske de har nogle erfaringer du kan bruge


  • #1218   22. nov 2018 Tante: Jeg ved ikke lige hvad LDH er, hos mig er det jo ALAT og et par andre tal der fokuseres på, fordi det er dem der stiger ved udbrud i min sygdom.

    Håber virkelig for dig at kemoen virker, du fortjener altså virkelig noget medgang smiley


  • #1219   22. nov 2018 Min ALAT er på 20, og normalen er mellem 10-45. Basisk fosfatase er på 142, normalen er 35-105. bilirubiner ; p er på 6, normalen er 5-25. LHD som hedder laktatdehydrogenase er på 1500, og normalen er 105-205.

    Hanne : jeg er blevet tilbudt henv til palliterende team smiley

    Pallentiv = livsforlængende smiley


  • #1220   22. nov 2018 Jeg tror, det er svært at finde noget smertestillende, der ikke er leverbelastende - du må endelig ikke lade dig skræmme fra at tage den medicin du har fået.
    Jeg kan i den grad godt forstå at du ikke vil have prednisolonen også i så høj dosis. Det kan være at det ville dæmpe lidt hævelse, men de bivirkninger der!!

    Lad dig heller ikke skræmme af henvisningen til palliativt team. De er mestre i smertelindring - også hos mennesker, der ikke kun får livsforlængende behandling.


  • #1221   22. nov 2018 Jøsses en dag smiley smiley

  • #1222   22. nov 2018 I øvrigt enig med CH vedr. det palliative team. Det er ikke “sidste stadie”, som mange fejlagtigt tror. Det handler mest af alt om smertelindring, hvilket de mestre til fulde smiley

  • #1223   22. nov 2018 Lad dig ikke gå på af hvad du forbinder palliativt team med .... de er eksperter og dygtige, tag en snak med dem det kan kun være en fordel .... brug dem

  • #1224   22. nov 2018 Er der nogen der kan fortælle hvad palletiv team egentlig er?

  • #1225   22. nov 2018 nu har jeg skrevet indlæg 3 gange, og hver gang ender det med min computer fryser smiley

    Det er et team af fagfolk der er specialiserede i at hjælpe cancer patienter med den optimale behandling i lige det der er den enkeltes situation, fx smertebehandling ... de 2 jeg har mødt bestod da af læge og sygeplejerske, de kan trække på andre faggrupper fx psykologer osv ... de er ret opdaterede om det optimale og nyeste at gøre i den enkeltes situation, og jeg tænker de kan trække i nogle tråde hvis de mener at der er andet at gøre end det du nu er igennem ...

    tag et møde og tag den derfra


  • #1226   22. nov 2018 https://helbredsprofilen.dk/da/artikel/hvad-er-et-palliativt-team

    Du kan læse lidt om det her blandt andet. Det er også godt for dine nærmeste pårørende da de også vil få mulighed for bla psykologhjælp. Det har givet min familie meget tryghed og hjælp


  • #1227   22. nov 2018 Ok, jeg ringer til sygeplejersken i morgen og takker ja til tilbudet.

  • #1228   24. nov 2018 hvordan går det ??

    Fik du talt med sygeplejersken


  • #1229   24. nov 2018 Jeg fik ikke fat i hende, hun var der ikke i går, men jeg skal ringe igen mandag, der skulle hun være der smiley

    Jeg er startet op på oxynorm i dag. Kl 06,00 i morges tog jeg den første pille. Jeg må tage 1 hver 4 time.
    Jeg var fuldstændig smertefri indtil omkring kl 13,00. Jeg har ikke haft det så godt længe, så humøret er i top og jeg har fået lavet en hel del i dag. Jeg havde endda masser af energi til at få travet en rigtig lang tur med hundene smiley


  • #1230   24. nov 2018 SÅ giver det mening!
    Er du obs på forstoppelsesrisikoen?
    Bare så du får forebygget så tidligt som muligt smiley


  • #1231   24. nov 2018 Ja, jeg har den i baghovedet. Men jeg prøver at holde pillerne nede på et acceptabelt nieveu.
    Fordi jeg MÅ tage 1 hver 4 time, så skal jeg jo ikke gøre det. Jeg tager først 1 pille igen, når det gør ondt.

    Den eneste bivirkning jeg har mærket pt, er at jeg sveder som et svin, hver gang jeg laver noget . smiley
    Dog skal det siges at jeg har min overgangsalder og den giver en del hedeture smiley


  • #1232   24. nov 2018 Fedt at høre, hold op det må være en ubeskrivelig lettelse, endelig at få noget der virker!

    Så kan du hundse med polakkerne igen smiley

    Ps, har de i øvrigt lavet ulykker for nylig?


  • #1233   24. nov 2018 Polakker, Bent og ulykker ! er begreber der hører sammen smiley

    Ja, det er dejligt at det virker, dog har jeg lige taget en kvalmestillende, jeg havde det som om at jeg skulle ud og vende vrangen på toilettet smiley Meeeen..... det kan jo være fra selve kemoen at den kommer fra.

    Når man ikke har ondt, bliver man i godt humør, og så får man pludselig en masse energi.
    Jeg har fået ordnet og puslet alle mine okideer i dag, det var også tiltrængt.


  • #1234   24. nov 2018 det lyder godt nok dejligt ... og ja intet er så hæmmende som smerter ...

  • #1235   26. nov 2018 Jeg har snakket med sygeplejesken i dag, så hun laver en henv til pall team.
    Jeg har også fået tid for næste scanning og kontrolbesøg hos onkologerne. scanning skal jeg D 14 December, og kontrol D 27 December.

    Men jeg skal jo så have Kemo D 6 december og D 13 December.


  • #1236   26. nov 2018 nu ved du dag hvad december skal gå med, udover I jo har travlt ... håber du kan holde til det hele og får en scanningssvar der bliver den bedste julegaver nogensinde

  • #1237   26. nov 2018 Uha, jeg tør slet ikke gå ind og læse svaret denne gang smiley Sidste gang blev jeg virkelig dårlig, og meget chokeret smiley

    Men ja, det bliver en travl måned , vi skal have afsluttet alt pyntegrønt og juletræer, samt sendt folkene på juleferie, og vi skal både nå en tur til sverige og fyn, samt holde jul her med familien smiley


  • #1238   26. nov 2018 er imponeret over den energi der lyser ud af dine indlæg, når man tænker på hvad du og din krop udsættes for ....

  • #1239   26. nov 2018 Jeg bliver helt forpustet smiley Og jeg skal ikke engang holde jul hjemme smiley Men vi skal holde knægtens 20 års fødselsdag 1. juledag smiley

    Pas nu på dig selv, TG smiley


  • #1240   26. nov 2018 Det skal jeg nok smiley
    Jeg har det bedst når jeg har gang i en masse ting, så har jeg ikke tid til tanke mylder smiley
    Og jeg sørger for at ikke sove midt på dagen, det er bedre at få en god nattesøvn.
    Og med de nye piller, har jeg det meget bedre, og jeg får rørt mig meget mere.
    Jeg tager 1 kl 6.00 om morgenen, og måske en kl 13.00 og så 1 kl 20-21 om aften.
    Det er vist ikke hver dag jeg har brug for at tage 1 midt på dagen. smiley


  • #1241   27. nov 2018 Hmmm... Lige så godt man kan have det den ene dag, lige så skidt kan man have det den næste smiley
    I dag har jeg haft ondt i ryggen, tør i munden, varme i hovedet og en del blah i maven, ingen rigtig appetit og min temp siger 37,8, dvs ingen feber endnu.
    Jeg føler mig sikker på at det kaldes bivirkninger af kemo. smiley
    Jeg har ikke ondt ved leveren.


  • #1242   27. nov 2018 Nu må jeg lige have lidt hjælp fra det proff team herinde smiley

    Jeg har en mave der selvfølgelig lider under pillerne, samt kemo, dvs træg mave.
    Hvad er den bedste kombination af movicol og toilax ? Hvor meget bør man tage om dagen for at holde maven i gang ? Og hvilke tidspunkter på dagen er det bedst at tage det.
    Må man godt bruge glasset med det opløste movicol som vædske til at sluge piller med ?
    Jeg gider ikke øv dage pgå min mave, så hvis i kan hjælpe, ville jeg blive enormt glad smiley


  • #1243   27. nov 2018 altså på anbefaling fra hospitalet da min mave skulle holdes i gang, hed det 2 Toilax ved sengetid hver dag ... derudover Movicol 2-3 gange dagligt efter hvordan man lige erfarede maven fungerede ... da det virkede tror jeg jeg tog toilax til natten og movicol 1 x dagligt sidst formiddag

    tror bestemt godt du må tage piller med Movicol


  • #1244   27. nov 2018 blah i maven a la kvalme og mundtørhed er kendte bivirkninger af oxinorm

  • #1245   27. nov 2018 Det kunne godt tyde på at det er rigtigt, desværre.
    Der er ikke noget der er godt uden at det er skidt for noget andet smiley
    Men jeg vil prøve at holde mig til den metode du kom med vedr movicol og toilax.
    Tusind tak for det gode råd smiley


  • #1246   27. nov 2018 Hvad med endnu et gammelt husråd ?

    Prøv med sveskesaft / svesker … rosiner ( en lille håndfuld om dagen ) ----> evt. lagt i lidt vand natten over , så de er nemmere at tygge helt. …. Måske du kunne slippe for alle de piller. osv. smiley


  • #1248   28. nov 2018 Bitten : Jeg synes aldrig at svedsker har haft effekt på min mave, jeg prøvede dem også i sommers.
    Kan da være at jeg skal prøve svedskesaft. smiley
    Det vil altid være et plus hvis man kan slippe for at tage piller, da de altid har nogle bivirkninger.

    Bodil : Den vil jeg lige have i baghovedet smiley


  • #1249   29. nov 2018 Hvor er det godt at høre, at du endelig har fået noget der virker mod smerterne. Det hjælper åbenbart at råbe lidt ad dem smiley
    Det ved du så til næste gang: De skal bare behandles som Bent og de uvorne polakker smiley smiley

    Håber, at du får styr på maven, så du ikke også skal bøvle med det !!


  • #1250   30. nov 2018 Ja, det er godt nok utroligt at man skal op og stå på tæer overfor dem. Jeg synes personligt at der er for mange der skal være enige om ens behandlingsforløb, og de har vist hver deres mening om hvordan det skal køre smiley
    Jeg fik gang i maven igen her til morgen, og hvilken lettelse smiley Jeg fik en lang snak med Niski i går, hans mor fik jo kræft for små 2 år siden, og hun har også problemer med maven kontra medicin. Han sagde at hun spiste en lille pakke rosiner hver dag, plus at hun drak svedskesaft, det hjalp og holdt maven i gang. Så det vil jeg forsøge om ikke det også kan hjælpe på min mave.
    Jeg har i dag bestilt tid til influenza vac, så må vi se om det går som det skal.


  • #1251   30. nov 2018 #1250 …. Ja … som jeg skrev i #1246 ..… gamle husråd er ikke til at kimse af …. rosiner og sveskesaft / svesker skulle virke godt … og selv i Polen kender man rådet … ha ha

  • #1252   30. nov 2018 Det er nemlig rigtigt, Bitten smiley

  • #1253   30. nov 2018 åh ja, det der med at møde flere behandlere henover et forløb, det er træls og noget af det mange jo er rigtig kede af ... en ting er at man skal fortælle en masse forfra hver gang, trods journaler, en anden ting er at de kan mene hver deres, de unge udfra læring, de lidt ældre udfra erfaringer, og de kan være forskellige, også alt efter hvor de evt tidligere har været og hvilke forløb og metoder de lige har stiftet bekendtskab med .... og igen når fagkundskaben, og de foretrukne metoder kan være så forskellige i selv så lille et land som DK, hvordan skal man så nogensinde vide sig sikker på at der vælges lige den vej der passer bedst til en ...

    Man erfarer i hvert fald også at en læge ikke bare er en læge, og at man ikke kan regne med "fordi lægen siger det" for den næste kan sige noget andet ... det er ret frustrerende


  • #1254   30. nov 2018 Hvis rosiner og svesker ikke virker, så vil jeg også anbefale at prøve magnesia, kender flere som tager det med god virkning smiley

  • #1255   1. dec 2018 Min gode mand købte en sveske juice til mig i går. For filan, det smager af ad bad smiley
    Men nu skal i høre en god opskrift til at få gang i maven.
    Man tager et glas sveske juice, hælder et brev movicol pulver i og rører det godt rundt.
    Det drikker man så til sine morgen piller og håber på at man ikke kaster op af den grimme smag.
    Der går Ca 10 min, og så skal det sandelig gå stærkt med at komme på toilet smiley
    Det er ekstremt effektivt.

    Jeg gik i øvrigt på vægten her i morges, jeg har siden operationen tabt Ca 6 kg.


  • #1256   1. dec 2018 #1255 ... ha ha … nu er det jo ikke nødvendigt at drikke et HELT glas … prøv med mindre.
    Ellers er du snart nede på en vægt på 46 kg … fast ophold på "tønden" dag og nat …. masser af ugeblade derude … og en sengebakke , hvor du får maden serveret …. smiley smiley


  • #1257   4. dec 2018 Nu har jeg ikke opdateret i nogle dage. Jeg har fået maven til at virke igen, sådan da.
    Smerterne i leveren er vendt tilbage siden søndag er de bare blevet værre. Oxynorm hjælper slet ikke, jeg kan lige så godt lade være med at tage dem, for der er ingen effekt.
    Og natten til mandag vågnede jeg flere gange ved at jeg havde ekstremt ondt. Det hjælper så at lægge sig på højre side ( sjovt nok ) . Mandag aften gik jeg tilbage til mine tramadol, og har også her til morgen taget en tramadol, det giver en bedre men ikke smertefri effekt.
    Jeg fik den tanke at der måtte værre et eller andet som prednisolon kunne gøre for min lever siden de sidste gang alle var meget insisterende på at jeg skulle have dem. Så jeg har prøvet at tage en her til morgen og gør det igen i morgen tidlig, og selvfølgelig også på torsdag hvor jeg skal til kemo.
    Resultat indtil vidre er at jeg sveder som et svin og stinker af ditto smiley Føj smiley

    Jeg har som sagt haft det pænt dårligt den sidste uges tid, værst i går, så jeg gik ind og printede bivirkninger ud, og der var nu pænt mange jeg kunne strege under... Øv smiley

    kraftløshed
    nedsat appetit
    træthed
    vægttab
    forstoppelse
    kvalme
    åndenød
    ledsmerter
    muskelsmerter
    rygsmerter
    hårtab
    ifluenzaligende symptomer
    kulderystelser
    forhøjet galdefarvestof ( urin )
    leverpåvirkning ???
    mavesmerter
    mundtørhed
    oppustethed
    smagsforstyrrelser
    hurtig puls
    snue
    brystsmerter
    hedeture
    muskelkramper
    svimmelhed
    tinitus

    Ydermere kan man læse i punktet alvorlige bivirkninger at produktet kan åbenbart også give leverskade. Og det produkt vælger onkologer at bruge til at bekæmpe kræft i lever på folk ? smiley


  • #1258   4. dec 2018 #1257 …. Hvad sagde lægen om dit forslag om at du fik … Kodein + Panodil mod smerter ?

    Mange af de ting du har " streget under " … er også symptomer på lavt stofskifte … er du undersøgt for det ?


  • #1260   4. dec 2018 Nittib : de reagerede ikke engang på det, og nej jeg er ikke undersøgt for lavt stofskifte, men jeg hælder mest til at det må komme fra kemoen, da de symptomer først er kommet efter anden serie af eribulin.

    Tak Isabelle smiley jeg kan dog sige at prednisolonen i det mindste giver mig lidt appetit og energi til at hoppe ud af sengen. smiley


  • #1261   4. dec 2018 åh, Tante ... man kan kun ønske for andre at de ikke kommer til at kæmpe med bivirkninger fra medicin der angiveligt skal afhjælpe nogle problemer, og være behandlende ... men sådan er virkeligheden jo desværre ikke, og ja det er helt forfærdeligt at det der bekæmper en sygdom rent faktisk kan skade, så det man ender med er at skulle vælge mellem 2 onder ... her er man selvfølgelig nødt til at bekæmpe kræften og så må man se på hvad man derefter skal rette op på ...

    det er så hårdt ...



  • #1262   4. dec 2018 Åhh, søde hvor er jeg ked af at læse denne opdatering smiley Kemo er noget skidt og giver så pokkers mange bivirkninger smiley Hold ud, er sikker på det bliver bedre på sigt. Desværre er det bare en rigtig hård tid du er inde i smiley
    Husk nu vi alle hepper på dig og du er så pisse sej! smiley

    PS. Jeg har haft forstoppelse siden lørdag og Gud hvor jeg føler med dig smiley Har aldrig i mit liv haft så meget ubehag og smerter i mit liv. I går aftes var jeg så desperat, så jeg kogte en lille klat havregrød med 2 spsk. Olie i smiley Det gav en smule “hul” i morges, men det er ikke ovre endnu smiley Ville sgu hellere føde 4-linger naturligt indenfor 5 min smiley 6 breve Movicol hjalp ikke en dyt smiley

    Kram smiley


  • #1263   4. dec 2018 stakkels dig, jeg føler med dig. En stor trøstekrammer til dig

  • #1264   4. dec 2018 @ RIP Plet ..... øv øv øv , jeg har prøvet det nogle gange det sidste år, jeg panikkede nærmest da det skete her hjemme ... det gjorde SÅ ondt .... den første gang var på hospitalet hvor jeg fik noget til at sprøjte op ... det kan købes i håndkøb på apotek hvis det er ...

    ellers vil jeg sige at de 2 toilax hver dag ved sengetid fik en god effekt, men det er ikke en her og nu løsning, men noget der virker over tid og så holder i gang ,,,


  • #1265   4. dec 2018 Tak Majbrit smiley

    Hanne: Ja, det er jo nok tankegangen, jeg ved at der kommer et prej om hvordan det går ved blodprøven i morgen, og jeg krydser sådan fingre smiley

    Pepsi : åh din stakkel, jeg føler med dig, der er ikke noget værre end når systemet nærmest har smidt hængelås på bagdøren smiley

    Det får mig altid til at tænke på den der vits om at kroppen diskutere om hvem der egentlig er boss, og den titel vandt netop bagdøren ved at blive fornærmet og knibe sig sammen, så resten af kroppen blev dårlig smiley smiley


  • #1266   4. dec 2018 Hanne : jeg tager troligt movicol om morgenen, og 2 toilax hver aften. og håber derved at der vedholdende holdes gang i systemet smiley

  • #1268   4. dec 2018 joe det kan man sikkert, men de tømmer jo en tarm der ellers har virket, når først den har været gået i stå så tænker jeg man skal have noget der på den ene side får gang tarmenes naturlige bevægelser så de holder sig i gang, desuden skal man have noget der blødgør det der står der, ellers risikerer man blødning, og hæmorider oveni, og en tarm der evt "går" med ud .... an skal nok passe på at en forstoppelse ikke får for hurtig/kraftig skub på tænker jeg ..

    så er ikke helt sikker på man kan bruge det samme ....

    Movicol er jo pulver ... er sikker på du må kende det fra plejehjemmet, ellers kommer du til det, mange ældre bruger det ...


  • #1269   4. dec 2018 Tak for jeres tanker smiley Jeg vil lige indskyde jeg aldrig har prøvet det før smiley Har normalt ingen problemer smiley Det er også min egen dumhed der er skyld i det må jeg nok erkende smiley Fredag aften fik vi friturestegt pommes og fiskefilet Kort tid efter sad jeg på kummen x 3 indenfor meget kort tid smiley Det gad jeg ikke bruge min fredag aften på, så jeg tog en diarré pille (som jeg før har taget på ferier uden problem) og bum så var den der smiley

    Tante, undskyld for lån af tråden, men jeg har jo forsøgt nogle af de råd der er her bortset fra svesker smiley Jeg kaster seriøs op af dem smiley Kan slet ikke ha’ dem. Har taget et brev movicol igen i aften og skal simpelthen have maven til at blive normal størrelse igen inden torsdag, hvor jeg skal på 4 dages 5* spa hotel i Berlin smiley


  • #1270   5. dec 2018 Det er i orden Pepsi smiley

    Jeg har fået taget blodprøve i dag, men mine levertal kommer sikkert først på plads i morgen. smiley
    Jeg er også blevet vaccineret mod influenza, og ingen bivirkninger so far smiley


  • #1271   5. dec 2018 Pepsi - har du prøvet Blå Magnesia eller Dulcolax?

  • #1272   5. dec 2018 Nej,Line men jeg er ved at være ok igen smiley

  • #1273   5. dec 2018 Til jer der døjer lidt med maven - verdens sødeste Batdog rådede mig til at starte op på noget probiotika i forbindelse med en kronisk syg mave, som fik en bonus-bakterie og bunker at penicillin. Det hedder NDS Probiotic I.L.D. og kan købes på med24.

    De der bakterier jeg har haft, har gakket min mave helt i stykker, men det der probiotika har altså gjort underværker og stabiliseret skidtet, både under og efter penicillin.

    Det skal røres op i vand, men smager bare af vanilje, så det er slet ikke et problem at få ned. Og det kan virkelig anbefales!

    Tante, håber på gode nyheder i morgen smiley


  • #1275   6. dec 2018 Hvordan går det i dag Tante ?

    Ked af at læse, at smerter kom retur, og at du har bøvlet med maven. Håber sådan at det hele snart er overstået, så du kan få det bedre igen !!
    Heldigvis er du sej smiley Så det skal nok blive bedre !!
    Stor krammer her fra smiley


  • #1276   7. dec 2018 Det går sådan nogen lunde. Jeg kan godt mærke at jeg er ved at være træt, af at være syg smiley

    Jeg var jo til kemo i går, ingen af de faste sygeplejesker var der, så jeg fik en ung mand som skulle være rigtig dygtig til at sætte nålen, han skulle være anestæsi læge.
    Det kan han godt øve sig lidt på endnu, min højre hånd stak han forkert i, så den er nu igen bulnet op og er utrolig øm smiley Den bliver sikkert sort igen smiley
    Så vælger han venstre albue, selv om den er bandlyst, pgå blodprøver, men det måtte blive sådan .
    De forslog mig at få lavet en port, så de slap for fejlslagende stik, men det skal jeg dælme ikke have . smiley
    Jeg fik rettet min daglige medicin på plads, så nu skulle det køre, bortset fra at jeg så ikke er smertefri .

    Det var godt at lille Karla var med, så hun kunne holde Mormor i hånden, når nu lægerne var så onde ved Mormor. smiley


  • #1277   7. dec 2018 åh hvor jeg forstår dig.

    Jeg har forsøgt at sige til mig selv, at der trods alt er nogle der er syge nærmest fra fødsel til død .... og selvom mine ting er kroniske så kan jeg da fungere, mens andre sidder i kørestol eller nærmest er konstant sengeliggende.

    Men ikke alle dage kan man komme igennem ved at tænke at nogen har det værre, der er dage man bare er så drænet så man får ondt af sig selv, og ved du hvad det er dælme også iorden ...

    Hvad med svar på blodprøverne ... jeg har et eller andet sted læst at der hvor man læser sine svar har eller har haft problemer så blodprøve svarene ikke kommer ind ...


  • #1278   7. dec 2018 Det er rigtigt Hanne .

    De har kun bestilt tal for Hæmatologi i blodprøven, da det er de vigtigste tal. Der er først til D 27/12 Bestilt tal på organmakørere. Så ingen levertal før da.
    Scanningen i næste uge er langt det vigtigste, for den kommer til at fortælle om det virker eller ej.


  • #1279   10. dec 2018 Åh, hvor vil jeg bare krydse fingre for at scanning viser, at der er bedring på vej !!!
    Kan sgu godt forstå, at du er træt af at være syg smiley
    Så jeg sender en kæmpe trøstekrammer smiley


  • #1280   10. dec 2018 Tak Ann-Marie smiley

    Lige pt går det fint nok, jeg er lidt optimistisk, men kun lidt. Mine smerter er næsten forsvundet, det føles som om at leveren er faldet i størrelse. jeg kan både hoste og tage dybe indåndninger uden at det gør ondt. Men bliver det ved med at gå den vej ? Jeg har før glædet mig over at jeg synes det gik fint, hvor det så pludselig gik A H-til igen.
    Så jeg holder mig til, at lige i disse dage, har jeg det knald-hammerende godt smiley

    Jeg sørger for at drikke masser af saft og juice, jeg spiser nok noget der ligner 5-6 klementiner om dagen + mindst 2 pakker rosiner ( af de små æsker ) , jeg drikker movicol til morgen pillerne og husker 2 toilax til aften.
    Og så sysler jeg med mine terapi-nisser smiley jeg har snart overhængt huset med kravle-nisser jeg har siddet og klippet ud smiley

    Jeg håber at scanning viser at det går den rigtige vej, der er scannings-svar D 27/12 .


  • #1281   10. dec 2018 Kreative projekter er super god terapi smiley

  • #1282   10. dec 2018 Det er det nemlig smiley

    Og nu her til aften vil jeg tage Bent under armen og suse på vores årlige bilka-jule-shopping, så kan han rigtig få lov til at gå amok, som kun Bent kan når han bliver hevet på shoppetur smiley


  • #1283   10. dec 2018 Åh, skal vi ikke have en lille sjov en fra i går smiley


    Adam står og frituresteger pomfritter, og har selvfølgelig vinduet åbent, sådan noget er ved lov i mit køkken, når man laver pomfritter.
    Pludselig springer Grzegorz halvvejs ind i gennem vinduet og brøler : WAAAAAAAAA smiley
    Stakkels forsigtige Adam hoppede og skreg, og smed sig derefter så lang han var på gulvet. smiley
    Jeg var ret sikker på at han kortvarigt var besvimet smiley Damian måtte samle ham op igen. smiley
    Men Grzegorz hyggede sig resten af aften over sit stunt, han gik og grinede på sådan en lumsk måde smiley

    Jeg tror det er godt de alle skal på juleferie her i løbet af ugen smiley


  • #1284   10. dec 2018 ohh .... tror Grzegorz trænger til der er en der får "ram" på ham .... smiley

  • #1285   13. dec 2018 Håber I er kommet ud af Bilka igen smiley

    Hvordan går det ??


  • #1286   13. dec 2018 Han tog bilka turen egentlig rimeligt pænt denne gang smiley Lidt brok og skærmysler skal han selvfølgelig komme med, men det var ikke så slemt smiley

    Jeg har det stadig sådan ok, næsten ingen smerter i højre side, de er stort set ikke eksisterende smiley Men lidt brok med lidt mave-blah. Og lidt ondt i ryg. og en forfærdetlig masse svedeture smiley
    Men det er dog ingenting i forhold til de smerter jeg har haft i leveren smiley

    Jeg skal til kemo her kl 14,00 i dag smiley


  • #1287   13. dec 2018 hvis mave-blah betyder tynd, så skar jeg ned i Toilax da det skete for mig ... nogle dage tog jeg dem slet ikke .... tænker du nu hurtigt kan mærke hvis du får behov igen ...tror maven vænner sig til de forhold der nu er så man ikke nødvendigvis skal understøtte lige meget hele tiden ... det er min erfaring ..

  • #1288   13. dec 2018 Nej jeg har ikke tynd mave, det er bare sådan lidt ondt og tung i maven.

  • #1289   13. dec 2018 Håber kemoen er gået godt i dag.

    Varme tanker smiley


  • #1290   13. dec 2018 Selve kemoen gik fint, jeg fik min ynglings sygeplejeske Tina, hun er simpelthen så sød og dygtig smiley og ingen fejl-stik smiley

    Men ca en halv time efter kemo, fik jeg voldsomt ondt i ryggen, smerter og en væmmelig trykken i maven, og i mit operations ar fik jeg grimme smerter smiley

    Jeg blev også rigtig træt, så da jeg kom hjem, gik jeg direkte i seng, og jeg har egentlig ikke sovet, men bare ligget på højre side et par timer, og lyttet til lidt Roy Orbinson musik smiley
    Og nu går det meget bedre, næsten ikke ondt nogle steder mere pt smiley


  • #1291   13. dec 2018 det er godt nok noget af en omgang du er igennem ... så lige forleden at tråden er fra 22. december, så snart 12 måneders jubilæum .... tænk hvor langt du kunne have været hvis de havde fundet brystkræften dengang ...

    læste lige forleden at Slagelse/Ringsted har fået en "brystkræft" sag .... og jeg mener faktisk stadig du burde rejse en sag o patienterstatningsnævnet ... er sikker på deres slendrian har forværret di situation ...


  • #1292   13. dec 2018 Ja, tråden er tæt på 1 års jubilærum smiley

    Jeg ved ikke om jeg kan tillade mig at hoppe med på den klage, eftersom de sager er fra 2016-2017, hvor man så vidt jeg kan læse mig frem til, ikke gjorde andet end at tage selve mammografien, og ikke undersøgte noget som helst nærmere med hænder og ultralyd. Deraf er der senere fundet nogle der faktisk havde det man kalder overset brystkræft smiley

    Jeg fik jo både mamografi, nærundersøgelse, ultralyd og biopsi ved første undersøgelse. Men det skal jo også siges at min knude var ikke sådan lige at overse.

    Lige pt samler jeg mine kræfter om at få kræften under kontrol i min lever, og sørger for at gemme alt inc det Batdog lavede til mig.
    Så straks jeg har overskudet, hjælper min læge mig med at klage. Bliver det for sent for mig, regner jeg med at mine piger tager sagen op.


  • #1293   13. dec 2018 Du har ikke tidligere fået lavet mammografi screening på Ringsted?

    Er sikker på du nok selv skal komme til at klage, når du har sagt FUCK CANCER og igen har overskud smiley



  • #1294   13. dec 2018 jeg tænkte nemlig også om du evt har fået de der hvert 2. års screeninger for brystcancer der, og om de har overset noget ...

  • #1295   14. dec 2018 Jeg har ikke før i år fået lavet nogle undersøgelser af brystet . Men det var også først i december 2017 jeg fandt den knude i venstre bryst.

    Den har været der i længere tid, men jeg har ikke kunne mærke den. Eftersom det er brystkræft med spredning, så må den have været der siden begyndelsen af 2016.
    Mine problemer med smerter i højre side, ved leveren begyndte i januar-februar 2016. Der havde jeg også stadig smerter i maven efter en salmonella forgiftning i august 2015.
    Derfor fik jeg kikkertundersøgelse af maven, hvor man intet fandt, ud over at jeg havde refluks og en lille spiserørsbrok. Derefter fik jeg ultralyd scanning af abnomen og organer. Der fandt de alt normalt på nær lever som var forstørret, og der var et hæmoglom på den. Altså en blodsamling. Men det var ikke noget man hæftede sig ved som værende noget særligt.
    Onkologen siger at kræften har sandsynligvis været der i leveren allerede i 2016, men kunne ikke ses på ultralyd, havde de sendt mig vidre til CT på daværende, så havde de fundet det hele allerede i 2016. smiley

    Jeg er ikke tilbudt mammografi tidl da man først får det efter man er fyldt 50 år.



  • #1296   14. dec 2018 Så fik jeg overstået ct scanning, så skal jeg blot vente til D 27 december, og håbe på et positiv resultat.

  • #1297   14. dec 2018 Åh hvor jeg ønsker for dig at det er gode nyheder smiley

  • #1298   16. dec 2018 Åh, hvor jeg håber, at der er godt nyt d. 27.12 !!!

    Men indtil da, må vi glæde os over, at du har haft nogle gode dage, og at Bent overlevede juleshopping i Bilka smiley smiley

    Hvad er det for nogle terapi-nisser du laver ?


  • #1299   16. dec 2018 Dem vil jeg også gerne se smiley

    Krydser selvfølgelig fingre for at der godt nyt, 27 december smiley


  • #1300   16. dec 2018 smiley

    profilbillede
  • #1301   16. dec 2018 smiley

    profilbillede
  • #1302   16. dec 2018 smiley

    profilbillede
  • #1303   16. dec 2018 Sikke nogle fine oldschool kravlenisser smiley Dem havde vi i hele huset, da jeg var barn smiley
    Hvor har du fundet dem ?


  • #1304   16. dec 2018 Hey! Det er jo Bramming kravlenisser! smiley Det er de eneste kravlenisser, jeg har, elsker dem og for mig er de lig med barndommens Jul. smiley

    Jeg krydser også fingre for et positivt resultat! smiley


  • #1305   16. dec 2018 Må straks google Bramming nisser smiley

  • #1306   17. dec 2018 Ann-Marie, se her;

    https://www.nisse-shop.dk/Bramming-jul

    smiley


  • #1307   20. dec 2018 Puha, kemoen har været hård denne omgang smiley
    Ondt i maven og ryggen, har ikke kunne spise noget særligt, maden smagte simpelthen af føj smiley
    Mine slimhinder i munden faldt selvfølgelig sammen så jeg fik en omgang mundbetændelse. Som endda satte sig på min stemme, så jeg lyder som en gammel dranker smiley
    Det er først i dag jeg har været lidt ovenpå, så jeg fik besøgt Mette og hilst på Clinton og perle smiley
    Clinton er simpelthen verdens sødeste hund, han går lige i hjerte og lomme på en smiley
    Det kostede en beskidt jakke og et lille hul, men skidt værd med det, han var bare så kær smiley


  • #1308   20. dec 2018 Åhhh tante.
    Hvor er det uretfærdigt, at du skal så meget igennem smiley
    Jeg er sikker på, at vi er mange, der tænker på dig d.27.12 og krydser fingre for et godt resultat smiley .
    Hvor hyggeligt at du fik besøg af en lille rødhåret tingest, Perle og Mette smiley .


  • #1309   23. dec 2018 Håber at det går bedre hos dig Tante ? Du skulle jo gerne være frisk til, at julehygge med familien.
    Ønsker jeg alle en glædelig jul, og håber på at helbredet bliver væsentligt bedre i 2019 !!
    Julekram fra Lolland smiley

    Skrigehunden: Tak for link, nisser er bestilt smiley


  • #1310   23. dec 2018 Det gør det desværre ikke, jeg har måtte have fat i sygehuset. Jeg har aldrig været så dårlig før.
    Jeg skulle have været over og besøge familien på Fyn denne weekend, jeg har sendt Bent alene afsted.
    Glædelig jul Ann Marie smiley


  • #1312   23. dec 2018 Kæmpe stort kram smiley

  • #1313   23. dec 2018 Ord virker så utilstrækkelig, kære TG, men jeg ønsker dig alt det bedste og sender mange kærlige, varme og lykkebringende tanker og ønsker din vej. smiley

    Jeg håber inderligt for dig og din familie, at I alle må få en varm og glædelig Jul, samt et lykkebringende Nytår. smiley


  • #1315   23. dec 2018 Kæmpe kæmpe varmt kram herfra smiley

  • #1316   23. dec 2018 åh øv .. Kunne de så gøre noget for dig på sygehuset ?

    Ønsker dig og dine en, ja det virker lidt forkert at skrive, men trods alt en god jul, håber du kommer igennem den uden alt for mange smerter, og tror på at de smerter skyldes at alt skidtet er ved at blive slået ihjel...


  • #1317   23. dec 2018 Rigtig god bedring, håber sygehuset kan hjælpe dig

  • #1318   23. dec 2018 Det har været det værste år jeg nogensinde har haft.
    Jeg fik igen rykket rundt på min medicin og tilføjet alminox da lægen kraftigt mistænkte at det var for meget mavesyre der var synderen.
    Jeg har det lidt bedre i dag.
    I skal alle have tak for jeres støtte og jeg ønsker at i alle får en rigtig dejlig jul med jeres familie og venner smiley


  • #1319   23. dec 2018 smiley

  • #1320   23. dec 2018 alminox er en god ting ...

    men egentlig kan jeg ikke forstå de ikke giver dig fast Pantropazol, det er noget der beskytter maven når man får meget medicin, jeg fik det fast indskrevet en tid .. ellers gives det normalt til patienter med mavesår og den slags, men det kan gives profylaktisk som det hedder, altså for at undgå der kommer problemer...

    men kan du klare dig med alminox er er det jo lige så nemt..


  • #1321   23. dec 2018 Jeg har fået pantoprazol i 2 år nu smiley
    Jeg er rykket op på 3 x 40 mg pantoprazol dagligt nu.


  • #1322   27. dec 2018 Scanning svar.

    profilbillede
  • #1323   27. dec 2018 Sådan noget lort smiley


  • #1326   27. dec 2018 Åh nej, Tante, det er jeg ked af at høre smiley

    Hvad så nu?


  • #1327   27. dec 2018 Åh nej smiley
    Hvad er næste skridt så?


  • #1328   27. dec 2018 Jeg har ikke været til kontrol endnu, men blot printet svaret fra scanning ud.
    Jeg skal til kontrol kl 14.00 i dag. Så må vi se hvad de finder ud af.


  • #1329   27. dec 2018 Håber de har en plan ... kan man ikke operere .. leveren kan jo faktisk gendanne sig efter man evt har skåret noget af den væk

  • #1330   27. dec 2018 Jeg har ingen anelse om hvad de vil gå vidre med. Ja, man burde kunne fjerne det på leveren operativt da den netop er det eneste organ der har evnen til at gendanne sig.
    Spørsmålet er vel om det kan lade sig gøre med den kræft type jeg har .

    Det er et rigtig møg svar at få, jeg havde håbet at det værste var at det i det mindste ikke have vokset yderliger på leveren. Det eneste positive er vel at det endnu ikke har spredt sig til andre organer, men kun koncentrerer sig om at æde min lever op smiley


  • #1332   27. dec 2018 Åh tante g smiley

    Må det snart få en ende, med den kræft smiley

    Kram


  • #1333   27. dec 2018 I forhold til det med operation. Der har mine forældre fået at vide at de ikke ville operere blandt andet fordi at det er spredt for meget rundt i leveren til at man vil kunne fjerne det gennem operation.

    Men håber lægerne har en god plan, og at det bliver et bedre 2019


  • #1334   27. dec 2018 Øv for et møgsvar

  • #1336   27. dec 2018 Øv, for den altså smiley Krydser fingre for, de har en god plan for dig.
    Kram smiley


  • #1337   27. dec 2018 Øv, jeg håber, de har en god plan til dig.

  • #1338   27. dec 2018 Åh et kedeligt svar. Håber du kommer hjem fra samtale med en ny god behandlingsplan.

  • #1339   27. dec 2018 Ny onkolog og en ny plan.
    Kræften i min lever er østrogen positiv, så nu vil Morten min nye onkolog fjerne *maden* fra dem, dvs hvis jeg har østrogen i kroppen, så fjerner man den, så kræften ikke har noget at leve af. en ny kemo, der går målrettet efter østrogen positive kræftceller.
    Det er den overordnet plan, det er blot ikke så lige til.
    Jeg er startet på behandling med Faslodex mod østrogen. i morgen tidlig formiddag får jeg afvide hvornår jeg skal opereres, det skal jeg MEGET SNART, jeg skal have ind-opereret en stent i min galdegange, de er fuldstændig blokeret og fungere ikke, så galdeblæren kan komme af med sine salte, og hvis de ikke får den igang, hedder det akut leversvigt. Der skal tages en ny biopsi af leveren. snarest.
    Jeg skulle smide alle mine piller ud, og fremover skal jeg tage 1 pantoprazol morgen + 1 d-vitamin og 1 contalgin depot, den sidste skal jeg også tage aften. og har der ud over fået morfin piller til dage hvor det er ekstra slemt. Den nye kemo pille, må jeg først få, når galdeblæren fungere igen.

    Jamen vi prøver at se om det så hjælper ......


  • #1341   27. dec 2018 Håber du hurtigt bliver indkaldt. Det lyder ikke rart smiley Det kan dog måske forklare dine smerter, hvilket jo er en god ting?
    Sender god karma til dig smiley


  • #1342   27. dec 2018 håber alt det bedste..

    måske det bare er mig, men på nær ventetiden, så lyder det som det mest konstruktive der er foreslået siden de fjernede brystet ...


  • #1343   27. dec 2018 Batdog : Det kan være at de skal være ekstra forsigtige, og derfor er det en speciel læge der skal udføre operationen, fordi det er metastasen der sidder nu og trykker på galdeblæren og deraf lukker den af. Levende kræftceller er ikke sådan at spøge med.

    Jeg vidste godt selv at den var gal med galdeblæren, fordi her tirsdag aften, da jeg havde været på toilet, og kiggede ned i tønden bagefter, stod jeg bare og tænkte : WHAT...? har jeg lige skidt en lerpotte ???? smiley
    Min afføring var fuldstendig grå, ja samme farve som ler der er ved at tørre smiley
    Og siden da i en mere blød varition, ligner det en gang mørtel smiley Og min urin er blevet orange-brun-rød, og den plejer at være stort set helt klar.
    En hurtig google søgning fortalte at det skyldtes galdeblæren.
    Da lægen endelig fik mine tal fra blodprøven, blev jeg kaldt ind igen til ham, og han viste mig at tallene var helt skæve og hen i vejret, og det betød at den var helt gal med lever og galdegange. og først der fortalte han mig at jeg skulle opereres hurtigst muligt.


  • #1344   27. dec 2018 Åhh, Tante smiley

  • #1345   27. dec 2018 Ved du hvilken metode de vil lægge de stent ind på?

  • #1346   28. dec 2018 Nej, det hele blev noget mere bekymrende da blodprøven kom på skærmen, så han gav mig hurtigt besked om at jeg skulle opereres og så skulle han til mdf-konference, hvor han skulle have sin patient (mig) op, så de kunne få det sat i værk.

  • #1347   28. dec 2018 er der kommet besked om hvornår du skal opereres

  • #1348   28. dec 2018 HAHAHA smiley Nej


  • #1349   28. dec 2018 Tante FOR HULEN ... har du ikke ringet derind ...

  • #1350   28. dec 2018 Jeg tror snart jeg bliver sindssyg af det her.
    Jeg har intet hørt, jeg har prøvet at ringe derover, og kan ikke få fat i nogen der kan give mig besked.
    Jeg gik på min sundhedsplatform og der kunne jeg læse at en kirurg fra Slagelse har kigget på min sag og mener ikke at en stent kunne afhjælpe.
    Så det er alt hvad jeg ved.
    Jeg har ligget i sengen hele dagen, jeg har en fornemmelse af at min mave snart eksplodere så udspilet er den og tung øm, samt smerter der trækker hen over leveren.
    Så det går skide godt, eller NOT smiley


  • #1351   28. dec 2018 Jeg har fået besked på at ringe i morgen tidlig, der sidder der en onkolog ved telefonen smiley

  • #1352   28. dec 2018 jeg er mundlam ... det er ellers ikke tit det sker.... men i dit forløb er det sket rekord mange gange...

    hvorfor bliver du ikke indlagt, fatter det ikke, du er i en tilstand det kan give akut leversvigt så vidt jeg læser ud af det du skriver, det er jo helt hen i vejret ...

    må sige, jeg er godt nok glad for at tilhøre et stort hospital ... er faktisk sikker på at det der ikke ville ske her ... jeg er da tilknyttet blodtryksklinik, endokrinologisk afdeling både med stofskifte og sukkersyge, og så hjerteafdelingen, jeg har aldrig nogensinde i mine nu 20 år med fast gang i systemet oplevet noget der bare svarer til 1/10 af de svigt du oplever ...


  • Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 15
    #1353   28. dec 2018 Nu må du altså i gang med klagegangen. Det er fuldkommen uhørt, hvad der foregår i din sag. Få din familie til at hjælpe dig, så I kan komme videre, og bed om second opinium, inden du dør af det skidt.

  • #1354   29. dec 2018 Åh nej tante smiley Det er sgu da noget rigtigt lort !! Både prøvesvaret, og at de endnu en gang ikke reagerer/sylter dig. Det er satme ikke i orden !!!

    Mange tanker og et stort kram her fra smiley


  • #1355   29. dec 2018 Er uden ord! Eller det vil sige, de ord jeg har bliver censureret på de sociale medier smiley smiley



  • #1356   29. dec 2018 Tante jeg ved godt at det ikke er noget man får forærende, men har du overvejet behandling i udlandet?
    Jeg læste en artikel på Twitter forleden. Det var BT. Det drejede sig nemlig om en man hvor lægerne herhjemme faktisk havde opgivet ham. Nu er han opereret i Kina (mener jeg det var) og netop galde (der blev nævnt stent) og lever. Det er en metode der ikke bruges herhjemme.
    Bent (som manden hedder) har det tilsyneladende rigtig godt og knuderne er fjernet. Han får så stråler herhjemme får at tage evt restceller.
    Jeg ved godt at man skal have tiltro til den danske sundhedssystem, men jeg har nu gennem mange år oplevet, at man næsten er nødt til at vide mere end lægerne for at få den korrekte behandling.
    Jeg blander mig ikke i din behandling men gør bare opmærksom på at der er alternativer... omend det koster. Det burde være på Statens regning!


  • #1357   29. dec 2018 Jeg bliver indlagt nu her

  • #1358   29. dec 2018 det var fandme også på tide, og så håber jeg de for det første har en plan, for det andet ved hvad de gør ...

    jeg har læst samme artikel som Louise C og tænkte også på dig ..


  • #1359   29. dec 2018 Det var godt at høre. Håber de får fingrene ud nu!

    Ja Hanne den artikel satte mange tanker i gang..


  • #1360   29. dec 2018 Åh nej Tante smiley
    Hvad Søren er nu det for noget skrammel.
    Nu må de læger altså lige til at vise hvad de får deres gode løn for. Og så få dig repareret.
    Jeg håber og tror på at de finder en god holdbar plan der hjælper dig igennem den møgsygdom.
    Knus og kram herfra smiley


  • #1361   29. dec 2018 Noget nyt Tante?
    Kram smiley


  • #1362   29. dec 2018 Tror hun sidder varetægtsfængslet, for mordforsøg på overlægen smiley

    Hele hg vil gerne have de snølende lægers bare rxv på et sølvfad smiley


  • Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 15
    #1363   29. dec 2018 Vi håber at Tanten er i gode hænder nu, selvom jeg tvivler og hele dagen har tænkt, hvordan f.... man hjælper i sådan en situation. Havde hun være mi familie var jeg flejnet ud for længe siden. Håber det bedste??

  • #1364   29. dec 2018 måske hun er blevet stentet alligevel .. de er jo ikke altid enige om hvad der er det rigtige ...

    gad vide om hendes datter stadig er herinde, og evt kan fortælle hvis der er nyt.


  • #1365   29. dec 2018 Nu har jeg ikke været herinde de sidste mange måneder. Men jeg har tænkt meget på Tanten. smiley
    Det er jo et helt vildt forløb hun har været igennem. Det er bare ikke i orden! smiley
    Håber virkelig de opper sig gevaldigt og finder en løsning.
    En sund kvinde i sin bedste alder, så må de sgu sætte alle sejl ind.
    Udlandet kunne være en mulighed, men det er også hårdt at skulle rejse når man virkelig er syg og dårlig.
    Kære Tante, bliv nu rask smiley


  • #1366   29. dec 2018 Jeg har det sådan set fint, i en morfin rus som jeg har fået i drop.
    Min blodprøve siger at lever tal stiger og jeg havde en infektion i kroppen som jeg har fået antibiotika for i drop
    Lige pt giver de mig natrium og kalcium i drop.
    De forventer at operere mig på mandag.


  • #1367   29. dec 2018 Skide fuld på morfin smiley smiley

    profilbillede
  • #1368   29. dec 2018 Godt at du blev indlagt så de kan følge dig optimalt.
    Men sikke da en fantastisk nytårsaften eller noget smiley
    I det mindste får du da en billig brandert smiley


  • #1370   29. dec 2018 Kæmpe kram søde Tante smiley Håber virkelig at 2019 bliver et bedre år for dig, og at der endelig kommer til at ske noget godt smiley

  • #1371   29. dec 2018 Et kæmpekrammer til dig, håber de hjælper dig

  • #1372   29. dec 2018 Åhh, søde smiley Kæmpe kram og rigtig god bedring smiley

  • #1373   30. dec 2018 Også et kæmpekram og masser af varme tanker fra mig

  • #1374   30. dec 2018 kæmpe kram og god bedring.

  • #1375   30. dec 2018 Tusind tak til jer alle smiley
    Jeg har haft en nogen lunde rolig nat, jeg har fået morfin hver 3 time i drop.
    Og for en gangs skyld har jeg spist en hel skive toastbrød til morgenmad smiley


  • #1376   30. dec 2018 nå ja ja, der er nok nogen der tager forskud på nytårsbranderten smiley smiley

    Vi andre må pænt vente smiley

    Jeg håber de med operation mandag giver dig ALLETIDERS nytårsgave der sparker 2018 til hjørne og header 2019 til en start mod et fantastisk år hvor det kun går fremad ...


  • #1377   31. dec 2018 Jeg er sat til 15 mg morfin som gives i drop efter behov. Det holder omkring 4-5 timer.
    Jeg har fået spist lidt i dag smiley og drukket nogle protein drikke.
    I morgen skal de vist lave en masse undersøgelser, men min søde aften sygeplejerske har sagt at vi ses i morgen aften smiley


  • #1378   31. dec 2018 Skulle du ikke opereres i morgen Tante ? Godt at høre du under omstændighederne har det okay, og at der er søde mennesker omkring dig smiley

  • #1379   31. dec 2018 Jeg skal ikke opereres før de har undersøgt mig grundigt, med bla MR og ultralyd med mere.

    Min søn er medindlagt, og sover her, det giver mig meget tryghed smiley


  • #1380   31. dec 2018 Hvor er det dejligt at høre du har din søn ved din side, det lyder til du har en fantastisk familie som støtter og hjælper dig smiley

  • #1381   31. dec 2018 Ønsker dig rigtig god bedring og hvor er det dejligt der endelig sker noget smiley
    Sikke en dejlig familie du har smiley Det må være dejligt, at have sin søn ved sin side smiley

    Håber du sparker RØV i 2019 smiley


  • #1383   31. dec 2018 nu ved jeg ikke hvordan det er med stent i galdevejene, men i hjertet kalder man det ikke en operation, men et indgreb. Det er virkelig en speciel oplevelse at man ligger der på en stor op-stue med fuld personale, og så hygger snakker man hele vejen igennem forløbet..

    Mit bud er de går ind via lyske eller håndled, og det kræver kun en lokalbedøvelse, et lille stik og inden man når at tænke ret meget så er lægen deroppe indeni hvor han skal ligge stenten ... Man tror at man da må mærke når de bevæger sig op igennem ens krop, men nej jeg mærkede absolut intet de 3 gange jeg nu har prøvet det.


  • #1384   31. dec 2018 Når det er galdevejene går man gennem munden smiley
    Det er en lidt anden proces smiley


  • #1385   31. dec 2018 nå ja, det tror jeg egentlig jeg har hørt ... er man i fuld narkose ??

  • #1386   31. dec 2018 Så vidt jeg husker er udgangspunktet at man er let bedøvet - eller rettere bløbbet totalt ud smiley - men man laver den også i fuld narkose.
    Hvad kriterierne er for valget ved jeg ikke.


  • #1388   31. dec 2018 Jeg håber at jeg er helt væk når det skal laves.
    Status pt er :.
    Smerterne er blevet meget værre, min morfin virker ikke på dem længere.
    Jeg har simpelthen tudet af smerter øverst i maven. Jeg har fået ny morfin som jeg skal have i drop hver anden time, og en depot morfin morgen og aften. Mit infektionstal var ikke 42, men 142, de mener at infektionen sidder i leveren og galdeblæren. I morgen skal jeg under ultralyd (måske først på onsdag). De skal se om der er væske i bughulen. Jeg skal have opereret en stent op på onsdag, det bliver enten på Køge eller Slagelse, hvor jeg så kommer tilbage til Næstved når jeg er færdig


  • Irene S
    Irene S Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 11 Følgere: 1 Svar: 15
    #1389   31. dec 2018 Åh, stakkels dig. Ikke den nytårsaften, man havde håbet på. Håber du kan sove tiden væk, indtil de er klar til at operere dig. Godt nytår, trods alt ??

  • #1390   31. dec 2018 åh Tante, havde godt nok håbet de fik gjort noget der fik en afgørende virkning på dine smerter ... det er jo helt hen i vejret og så ved man hvor lavt alt kører når der er helligdage.

    Jeg håber de på en eller anden måde får dig dopet godt og grundigt, ved desværre også af egen erfaring at de ikke er alt for gode til det ...



  • #1392   31. dec 2018 Godt nytår til jer alle sammen smiley smiley

    profilbillede
  • #1393   31. dec 2018 Jeg undres virkelig over at man ikke tager det mere alvorligt, og dermed reagere akut. Både pga risikoen for akut leversvigt, og pga infektion ved galdeblære, det kan for pokker være livsfarligt begge dele.

    Jeg ved godt at det er nytårsaften, men derfor burde man simpelthen stadig reagere hurtigere på noget så alvorligt i min optik. Nu har du været indlagt et par dage, uden der egentlig er sket nogen som helst, andet end at du får en masse smertestillende og får flere og flere smerter.


  • #1394   31. dec 2018 Godt nytår og god bedring smiley

  • #1395   31. dec 2018 Rigtig godt nytår til dig tante og hele din familie smiley .
    Lad os ønske at 2019 bliver året, hvor alt lykkes smiley
    P.S. dejligt billede smiley


  • #1396   31. dec 2018 Rikke, er bange for det ikke bliver set som akut desværre. Min mor var ude for det samme. Efter to mislykkedes forsøg skulle hun til skejby og have det udført på en anden måde, men der måtte hun vente lidt over en uge, da det efter skejbys mening ikke var akut..

  • #1397   31. dec 2018 Katja: Det er jo bare total vanvittigt, både akut leversvigt og infektion i galdeblæren kan koste en livet. Håber dælme ikke det er normal behandling af syge mennesker sådan generelt.



  • #1398   1. jan 2019 Rikke : jeg bliver som sådan passet godt på af det søde personale, men ja, det kan være farligt.




  • #1399   1. jan 2019 Og så knak snoren fuldstændig i går, ikke så langt tid efter jeg havde opdateret herinde.
    Jeg skulle have smertestillende i droppet, og der var skiftet over til aftenholdet. Hun kom med et lille bæger og holdt fast i at det var hvad der stod i papirerne at jeg skulle have, jeg protesterede kraftigt og sagde at den onkologiske læge havde sagt : i drop! Og jeg havde fået første gang i netop droppet. Men nej det skulle være oralt.
    Så for at få noget( jeg havde det allerede slemt) måtte jeg drikke det i bægeret.
    Og havde jeg det ikke slemt nok i forvejen, så skal jeg love for at fik det. Det sved og brændte øverst i maven, så jeg simpelthen stortudede og måtte ligge og krumme mig sammen af smerter.
    Heldigvis kom chun, hun har været min sygeplejerske siden jeg blev indlagt, og hun fik ringet til lægen, så det blev ændret til drop.
    Åh hvilken ubeskrivelig lættelse.
    Efter et stykke tid fik jeg det bedre. Og min gode mand samt børn kunne ånde lettet op.

    Chun (hun er så sød) og hendes 3 kollegaer fik en stor kransekage til at de kunne hygge sig med i deres pause smiley smiley


  • #1400   1. jan 2019 Helt enig Rikke, min mor lå jo i flere uger og var skidt pga det og med skyhøje tal. Vi klagede også over det, men skejby holdte fast i at det ikke var akut.. vores tillid til sygehusene blev mindre og mindre den tid min mor var indlagt. Min far tog dem mindst 3 gange i decideret at ville fejlmedicinere min mor.. det er skræmmende min far havde bedre styr på hvad der fungerede og hvad hun skulle have/ikke have end personalet selv.. og hun lå altså indlagt over en måned

  • #1402   1. jan 2019 @ Ida ... er så enig, det er ikke dem der er vores "tætte" behandlere når vi er indlagte, men netop det med fejlmedicinering og/eller beskeder om evt ændringer der ikke bliver givet videre fordi de er pressede er bare så stor en del af det der sker når man er indlagt, og det er os/de indlagte det går ud over .. hvor søren skal man klage hen når man er syg og intet overskud har, og ens familie har også ofte nok med at bakke op og ellers få deres hverdag til at nå sammen ...

    Derfor tror jeg kun toppen af isbjerget når til politikkerne, de får simpelthen aldrig et fuldt billede af hvor slemt det står til ...

    Åh Tante sikke noget møg, jeg kan godt blive lidt harm over at den sygeplejerske ikke i det mindste gik ud og søgte viden ind hun insisterede på du skulle drikke det stads


  • #1404   1. jan 2019 Batdog, det er jeg enig med dig i, jeg har også oplevet plejepersonale der ikke "troede" på det jeg sagde, jeg tror det handler om at de ikke tør tage ansvar for noget det evy endnu ikke er nået i journalen, så de altid vil kunne henholde sig til de har gjort hvad der stod .. men nej det er ikke rart, og der er helt sikkert også dem der så er så "små" mennesker at de hævner sig lidt på den der patient der nu ved de kunne fejle ...

  • #1406   1. jan 2019 Åh Tante, sikken en frygtelig og smertefuld nytårsaften smiley Men hvor er det dog et dejligt billede af dig og din skønne familie smiley Hvor er det dejligt at se, at de alle møder op, og støtter dig smiley
    Jeg ønsker dig alt vel for 2019 og håber sådan på fremskridt for dig !!!
    Kæmpe nytårskrammer her fra smiley


  • #1407   2. jan 2019 Tusind tak, Ann Marie smiley
    Det har i den grad været en dårlig aften og nat smiley
    Jeg begyndte at fryse og min temperatur steg til 38,6. Jeg fik drop og piller, så gik feberen ned og jeg fik voldsomme hedeture smiley de har varet ved hele natten, så nattesøvn var en by i Rusland.
    Og her til morgen røg mit drop med antibiotika, de lige have skiftet til højre hånd, så jeg fik en stor bule, som dog er væk nu.
    Jeg får antibiotika 3-4 gange dagligt i drop og det er Gerne en 3-4 poser af gangen.
    De ved ikke hvor infektionen sidder men tallet er stigende. smiley


  • #1408   2. jan 2019 For pokker altså Tante, hvor er jeg ked af at læse at dit infektionstal bare stiger og stiger smiley Håber de snart får fundet årsagen, og der snart sker noget mere mht lever og galdeblære.



  • #1409   2. jan 2019 Fejlstik

    profilbillede
  • #1410   2. jan 2019 Drop der sprang

    profilbillede
  • #1411   2. jan 2019 Nyt drop

    profilbillede
  • #1412   2. jan 2019 Åh, tante - hvor er det bare uretfærdigt, at du nu skal slås med en stædig infektion, oveni alt det andet. smiley Men OK, alt i din situation er bare så uretfærdigt, det er ikke til at bære. smiley

    Jeg går ud fra, at man ikke kan sætte den stent ind, når du har feber/infektion? Kan man ikke scanne hele kroppen for (måske) at se infektionen?

    En masse spørgsmål, som du ikke hverken kan eller skal svare på, du skal bare forsøge at holde hovedet oven vande. smiley


  • #1413   2. jan 2019 altså så må de jo skifte præparat, når det man giver ikke virker så er det nok nogle andre ting der skal rammes ...

    det kan godt være jeg fatter meget lidt af alt det der sker i en krop, men jeg har jo prøvet noget af det samme og mener da man kunne analysere fra mine blodprøver at det var en andet præparat der skulle gives , end det de startede op med da jeg kom ind med et infektionstal på omkring 200 ....

    OH Tante ja fejlstik og alt det der, man ender med at blive en nålepude ...


  • #1414   2. jan 2019 Åh Tante. Det er satme godt, at du er sådan en sej quinde smiley

    Men for fa’en hvor er det dog bare uretfærdigt, at det hele tiden skal gå så galt smiley Nu må det godt snart blive rigtigt meget bedre !!!

    Krydsede fingre og kæmpe trøstekrammer her fra smiley


  • #1415   2. jan 2019 @Ann-marie .. er helt glad for du skriver herinde, kunne du ikke have været på det tog ??

  • #1416   2. jan 2019 Tak, Hanne smiley
    Jeg kører ikke tog på Storebælt. Men passerer jo selvfølgelig godstog hele tiden på strækningen mellem Ringsted til København, hvor sådan en ulykke jo også kan ske.


  • #1417   3. jan 2019 Hvordan går det i dag?

  • #1418   3. jan 2019 Jeg har fået taget MR Scanning af leveren. Det betød at jeg skulle ligge på ryggen i en halv time.
    Deraf har jeg det bare elendigt. Jeg har, viser det sig 3 sten, hvoraf den ene sad i den blokeret galdegang.
    Skal vist opereres muligvis i morgen på Slagelse.


  • #1419   3. jan 2019 jeg håber operationen er en hjælp til at fjerne nogle af alle dine smerter.

  • #1420   3. jan 2019 Håber jeg sandelig også smiley ud over de sten, var galdegangen også klemt, så de skal prøve at sætte en sten op.

  • #1421   3. jan 2019 My bodyguard smiley smiley

    profilbillede
  • #1423   3. jan 2019 Håber snart de smerter forsvinder smiley
    Kram smiley


  • #1424   3. jan 2019 åh kan godt forstå du har ondt .. har selv haft galdestensanfald og fået galdeblæren fjernet for 26 år siden ...

    håber de opererer dig i morgen og får den stent på plads så der kommer passage..


  • #1425   3. jan 2019 Åh hvor er familie bare vigtigt i sådan en situation. Det må være dejligt at vide at man har gjort noget rigtigt, når man får sådan en støtte fra sine børn. Håber så inderligt at du kan få fjernet de sten og sat den stent op snarest. Jeg er sikker på at det vil få dig til at se lidt lysere på det hele når de stærke smerter fjernes.

  • #1427   3. jan 2019 Kæmpe kram

  • #1428   3. jan 2019 Kæmpe kram til og rigtig god bedring, håber du bliver opereret i morgen

  • #1429   3. jan 2019 Jeg er ubeskrivelig glad for at jeg har min søn smiley han er der altid for mig

  • #1430   3. jan 2019 Sikken en dejlig søn smiley Er han single ? Og til halvgamle quinder ? smiley Så sender du ham bare til Lolland, når han er færdig med at passe på sin mor smiley

    Håber sådan, at du bliver opereret i morgen, og at det hjælper på dine smerter. Krydser alt havd jeg kan for godt nyt !!


  • #1431   3. jan 2019 Når du har galdesten, er der INTET at sige til at du har så ondt som du har, og når galdegangene så samtidig er stoppet til. Jeg fik fjernet min galdeblære for 2 år siden, efter 2½ år med hyppige anfald, de sidste måneder var nærmest et langt anfald, det gjorde SÅ ondt.

    Nu har jeg ikke født, men jeg har hørt mange kvinder sige at de hellere vil føde, end at have galdesten, så det tænker jeg fortæller noget om HVOR ondt det rent faktisk gør.


  • #1432   4. jan 2019 Jeg skal opereres mandag morgen kl 8.30
    Morten siger at det er en lidt komplicet sag, da man er bange for at den betændelse jeg har, skal rende med i bugspytkirtlen og deraf ud i bughulen. Men de håber at det går godt og jeg skulle gerne være tilbage inden middag smiley
    Jeg skal opereres på Slagelse.
    Min feber og smerter samt infektions tal fiser op og ned.


  • #1433   4. jan 2019 Jeg har i øvrigt taget en tung beslutning.
    Hestene er jeg i færd med at bortgive så de er væk inden jeg kommer hjem.


  • #1434   4. jan 2019 Åh det lyder hårdt smiley
    Men måske de kan komme tilbage senere, og ellers, så er jeg sikker på, at de gode hjem smiley

    Dit helbred er vigtigt smiley


Kommentér på:
Julekalenderen der blev væk.

Annonce