Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor må man ikke drikke vandhanevand i udlandet?
  • #1   3. apr 2018 det er noget med at lokale bakterier kan give diarré og nogle steder HAR de ganske enkelt ikke rent vand i hanerne

• #2   3. apr 2018 Der er forskelle på standarder for vand, der komme ud af hanerne forskellige steder i verden, så du risikerer ganske enkelt, at du bliver syg, hvis du drikker vand fra hanen.

• #3   3. apr 2018 Der kan være forskellige bakterier i vandet forskellige steder i verden.
    De "indfødte" vil typisk kunne tåle vandet fra hanen, mens turisterne typisk får dårlig mave smiley
    Når man er turist, bør man leve efter dette: cook it, boil it, peel it or leave it (tilbered det, kog det, skræl det eller lad det være). Isterninger er også no go (hvis de er lavet af vand fra hanen).

• #4   3. apr 2018 Hvis man har været i bla. Tyrkiet ved man næsten hvorfor. Der lugter vandet forfærdeligt af klor..... Har dog også været på Rhodos, hvor vi godt kunne drikke vandet uden at blive syge smiley

• #5   3. apr 2018 som de andre siger, vi kan blive syge af det for der er andre bakterier som vi ikke er van til, men hvis man gradvist hele turen igennem smager på vandet (lidt efte lidt, men mange mange stop på turen!) har maven det nemmere/så KAN den tåle det vand i dét land man kommer til smiley

• #6   3. apr 2018 Vi er så heldige i Danmark at vi har meget grundvand, så det kan dække næsten hele vores vandforsyning. Jorden er med til at rense vandet og derfor skal vi ikke bruge de helt krævende teknikker for at rense vandet. I mange andre lande er der ikke nær så meget grundvand, så de er nødsaget til at gøre brug af overfladevand (floder, søer osv.). I overfladevand er der langt flere bakterier, herunder E. coli som kan gøre en syg, men der er mere avanceret at rense vandet og derfor kan det være et problem for nogle lande at finde ressourcerne til at sørge for at rense vandet ordenligt.

• #7   3. apr 2018 I mange lande går det helt af sig selv. Man drikker simpelthen ikke hanevandet fordi det lugter forfærdeligt, enten af bakterier eller klor.

• #8   4. apr 2018 Klor bliver jo tilsat for netop at dræbe bakterier. Så kan man holde smagen ud, skulle det kunne drikkes.

Jeg vælger dog købevand når jeg er i Udlandet. Har man een gang prøvet turistmave, så lærer man at holde sig fra at indtage vand, der ikke kommer i flaske smiley

Jeg ved ikke om der stadig er steder i DK hvor der bruges klor, men det er ikke så mange år siden, at vi også brugte det, forskellige steder i landet, især i Hovedstadsområdet ...

• #9   4. apr 2018 Jeg kan ikke forestille mig, at der kan være nogen sundhedsrisiko ved at drikke vand fra vandhaner i EU!

• #10   4. apr 2018 inge - det kan der godt, da bakterierne ikke er ens

• #11   4. apr 2018 I kan altså snildt drikke vandet direkte fra hanen i samtlige EU lande. Hvor tror I at vandet på flaske kommer fra? Sendt fra Danmark? smiley

Men hvad, alt den her misforståelse omkring drikkevand, lever flaskevands producenterne jo godt af!

Det er bare ikke alle lande det smager lige godt, grundet tilsætningen af klor, i visse områder.

Turist maver får man ikke af at drikke vandet, men der i mod maden. Det er svært at undgå at indtage føde. Jeg ser tit den der med baktierne, men jeg har ikke læst det i praksis, logisk nok, når vandet tilsættes klor.

Det sikreste og klogeste er at spørge de lokale i det område man er. Der kan jo være problemer i pågældende område, hvis et vandværk er i udu foreksempel. Det sker også i DK, at man i en periode skal koge vandet fra enkelte vandværker.

Bevæger man sig ud af EU, så skal man dog passe på. For i nogen lande er tungmetaller og ja giftstoffer et problem og så er det jo direkte sundheds skadeligt.

• #12   4. apr 2018 I Danmark er postevandet, som andre har skrevet, af meget høj kvalitet.

Det er ikke altid tilfældet i andre lande.

Nogle steder er rent vand en mangelvare. Der er vand typisk delt op i drikkevand og vand til andre formål (hvor vandet til andre formål er af knap så høj standard men ok til at vaske tøj mv.).
    Det vil sige, man vælger vandhane efter hvad vandet skal bruges til smiley

Jeg tør godt drikke “drikkevand” i andre lande, men er jeg i tvivl om det reelt er “drikkevand” eller bare “almindeligt” vand, der kommer ud af vandhanen, så lader jeg vandet være og køber vand på flaske.

Grunden til man skal passe på med fremmed vand er risikoen for bakterier i vandet, der kan give diarré (f.eks. kolibakterier). Eller risikoen for at få parasitter såsom orm, giardia eller cryptosporidium. Eller vandbårne sygdomme som tyfus, kolera, dysenteri. Dernæst kan der være giftstoffer eller bekæmpelsesmidler såsom pesticider i vandet fra industri eller spildevandsudledning på grund af mangelfuld rensning.

Kommentér på:
Hvorfor må man ikke drikke vandhanevand i udlandet?

Annonce