{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
767 visninger | Oprettet:

træt af tudefjæs.... {{forumTopicSubject}}

jahhh tænkte nok den overskrift ville få jer til at kigge ind...og det er også meningen, for jeg synes det er på tide med en debat om : respons og svar på tråde...
inspirationen til denne tråd fik jeg i en anden tråd :

http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=78906

( skal lige siges at henvisningen ikke er for at ramme denne tråd alene, men tråde generalt af samme type, og denne er kun brugt som eksempel)

mit problem med sådanne tråde er at, jeg synes de udstiller et problem, som ligger mig nært, og når jeg så reagere umidelbart evt. med fustration eller vrede, så er det bare ikke iorden, og straks vælter der nogen frem, og kræver at jeg reagere pædagoisk, behjælpeligt osv....
som jeg ser det, bør man reagere pædagoisk overfor børn, underbemidlede eller andre svage sjæle.....men at sidde og være pædagoisk overfor ALLE mennesker er i mine øjne at se ned på dem....tro at de ikke forstår almindeligt sprogbrug og udtale...og sådan regner jeg ikke de fleste brugere for at være herinde....
jeg reagere herinde fuldstændig på samme måde, som i livet uden for HG....og opfører eller udtaler folk sig idiotisk....så får de det at vide...no more ..no less
er jeg vidne til at en person vil køre bil spirituspåvirket....eller dyrke ubeskyttet sex med en HIV smittet, så står jeg altså ikke med Lilla ble og gnider mig nervøst i hænderne, i en pæn forklaring.....nej så bliver der sagt " sig mig, er du idiot??? "
Nå men tilbage til, de tråde der ligger mig nært, og derfor får en direkte reaktion....
Et af dem er Muskelhunde snakken (med div. emner)...
jeg indrømmer at jeg bliver noget så forbandet sur, når jeg ser tråde, hvor jeg føler muskelhunde ejere har deres hoved oppe i R....(gider ikke komme med eksempler, for dem har vi hørt så tit)....
for deres handlinger rammer også mig....jeg gør ALT hvad jeg kan for ikke at skræmme folk eller på anden måde sætte disse hundes ry mere over styr end det er i forvejen, jeg tager hensyn til at mange mennesker er bange for muskelhunde, ved at have min hund i snor, og ellers vise hensyn og ansvarlighed.... og vil jeg sq ikke finde mig i og være pædagoisk overfor for folk herinde, der ødelægger og med deres ubetænksomme adfærd smadrer hvad jeg her dag kæmper for at bevare....

Det samme med (i mine øjne) de idioter der på trods af hvad vi ALLE ved herinde, alligevel køber hunde hos hundehandlere, eller andre med urent mel i posen.... det er bare FOR dumt, og ødelægger en masse menneskers gode arbejde imod disse steder.....

Eller folk der i et kådt øjeblik styrter ud og køber hund, uden egentlig at gøre sig tanker om det passer ind i deres liv, for så bagefter at dompe dem på et internat eller hos flinke mennesker, der tænker på hunden... og får alle de problemer vi ikke selv magtede eller gad....

sådanne ubetænksomme folk, med alm. bagrund (som mig selv) bør sq vide bedre, og skal ifølge mig ikke pakkes ind i vat.....men have at vide når de kvajer sig, og hvilke konsekvenser det får for ALLE andre omkring dem.... derfor kan mine udtalelser indimellem godt være lidt hårde i filten....men hvis man ikke ønsker en respons (uanset hvilken) på det man smider i et åbent forum.... så bør man måske lade helt være at henvende sig ....


Lykke.....(og i får ikke tudefjæs fra mig, hvis i er uenige, jeg valgte jo selv at lave tråden)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træt af tudefjæs....
  • #1   7. feb 2007 Kan man være mere enig ??

  • #2   7. feb 2007 Jeg er ikke rygklapper, jeg er rygdunker.....Godt skrevet !

  • #3   7. feb 2007 Lige mine ord =)

  • #4   7. feb 2007 herligt at vi alle er så enige.....

    men det gir` jo ikke så meget debat om emnet (ikke for at virke utaknemmelig eller noget...)

    Lykke


  • #5   7. feb 2007 Puh..tror ikke mine hunde ville finde sig i at en anden hund gjorde sådan mod dem.. Så ville den da have fået r*ven på komedie!

    Er også enig i det du skriver - hvis ikke man kan tåle at få andet end "rygklapper-svar" så må man hellere lade vær med at oprette sådanne tråde på et forum hvor man næsten kan være 100% sikker på at der er folk der ser tingene på en anden måde end man selv gør..


  • #6   7. feb 2007 Lykke nu har jeg lige læst tråen du linker til igennem og vi kunne ikke være mere enige.

    Laver man en tråd må man både kunne tage det positive og negative til sig, det er det man lære af og hvis man ikke er intereserret i at lære hvorfor så lave en tråd???


  • #7   7. feb 2007 stave kan jeg heller ikke *LooL*

  • #8   7. feb 2007 selve tråden er heller ikke så vigtig, den er kun brugt som eksempel på en bestemt TYPE tråde....og udviklingen ned igennem disse tråde.... hvor der altid er nogen der piver over manglende pædagogik og råd til forfatteren.....

    Lykke


  • #9   7. feb 2007 smutter lige lidt (skal købe foder)...men vender tilbage og svarer på evt. uenige indlæg....(hvis de da kommer)

    Lykke


  • #10   7. feb 2007 I princippet er jeg enig....
    Men jeg vil også sige, at der er en tid og et sted for en hver kommentar.... Jeg mener ikke der er grund til, hvis én har købt hund et sted som viser sig og være "mindre godt", og hunden så bliver syg måske endda dør - så synes jeg simpelthen ikke det er på sin plads at "skælde" personen ud... At opfører sig bedrevidende og bagklog....? Nej...
    Som sagt der er en tid og et sted for en hver kommentar, men engang imellem må man godt vise lidt medmenneskelighed også... Ikke pædagogik - men ganske almindelig medmenneskelighed... Det synes jeg ofte er på sin plads...!

    Jeg kalder sgu også en skovl for en skovl og en spade for en spade - men man kan ikke forvente at alle ser sådan på det. Derfor synes jeg at man bør, som udgangspunkt, passe på med hvordan man formulerer sig og overfor hvem...!! Du ved jo i bund og grund intet om personen bag skærmen... Nogen tænker jo ikke over dét at der kan komme mange forskellige holdninger frem når man ligger et emne ud på et offentligt forum... Ikke alle er forberedt på en sådan sidevind som man indimellem kan møde herinde...

    Det er iorden at folk får sandheden af vide - men man må stadig gerne tænke over hvordan man formulerer sig... Uden at skulle opføre sig pædagogisk....

    Anne


  • #11   7. feb 2007 HØØRT!


  • #12   7. feb 2007 Helt enig Lykke...........du for ski ikke mange at diskutere med her i tråden *GG*

  • #13   7. feb 2007 Lille Blub..... nej jeg siger heller ikke at man skal svine folk til, bare for at svine til.....
    men samtidig gider jeg ikke skulle sidde og overveje om jeg bør give udtryk for min harme over folks dumme handlinger.... specielt ikke når det er noget der i større perspektiv berører mig og det jeg holder af.....

    man kan også sige at hvis folk bare ind imellem, stoppede op og seriøst TÆNKTE over deres handlinger og det de sagde....ville det jo slet ikke være nødvendigt at give dem en opsang .....
    derudover er der også det faktum at et` er at gøre noget dumt..... noget andet er sku at vælge at skrive om det i et åbent forum.... og så forvente opbakning, fra alle, det er måske en smule naivt...

    Lykke


  • #14   7. feb 2007 Lykke: Det er måske nok naivt, men vi kan jo ikke forvente at alle mennesker er ens og tænker ens. JA der er sgu nogle fjolser som indimellem burde tænke sig om en ekstra gang inden de skriver noget herinde, blot for enten at få medhold eller for at få ynk...
    Vi er i bund og grund enige langt hen af vejen... :O)
    MEN jeg er så bare typen der overvejer hvorvidt jeg skal udtrykke min harme eller ej... Og jeg synes selv jeg er blevet bedre til slet ikke og skrive noget, hvor jeg førhen farede i flint med det samme over folks dumheder...

    Jeg kan godt se hvad du mener, når du skriver at hvis det er noget som i det større perspektiv også "rammer" dig vil du ikke holde din harme tilbage - det synes jeg også er fint nok, jeg har nok bare lagt det "på hylden" netop fordi man siger det samme til folk herinde igen og igen, advarer igen og igen osv. og folk lærer ikke af det... Hvis du forstår hvad jeg mener? (Jeg kan selv se det er lidt mærkeligt formuleret - men den eneste måde jeg lige kan formulerer det på.... ) *ss*


  • #15   7. feb 2007 synes også det er en forkert holdning at man skal bakke op om... og give støtte til... alt og alle....jeg mener hva går vi i 3. klasse....

    det er jo hovedsagligt voksne mennesker vi har med at gøre her, der udemærket ved hvad der er rigtigt og forkert (sårn basisk).... og hvis man er i tvivl om en forestående handling (såsom at købe hund hos en hundehandler) så kan man jo spørge herinde først.... og så tage sin beslutning bagefter.....
    det der med at komme tudende herind efter at have gjort noget rigtig dumt, og forvente støtte,....det er sq for tyndt og giver ikke meget respekt i min bog....

    Lykke


  • #16   7. feb 2007 hvorfor vælger du at holde din harme tilbage ???

    er det for at skåne den der har fejlet, eller hvad? jeg forstår det ikke....
    det at folk skriver klagesange herinde EFTER at have dummet sig, og så, af folk herinde bliver aet på kinden, er for mig at se det samme, som at sige " det er sq ok, du har kvajet dig"..... og det er sq ikk ok, jeg gider ikke sidde og trøste dem, for hvad så med de 10 næste kuld hvalpe der må bøde fordi man lige dummede sig lidt og købte den ene man synes det var synd for.... nej sq

    nu kom det meget til at handle om hundehandel, men jeg mener at folk der laver åbenlyse dumme fejl, ikke skal ku komme herind bagefter og blive bekræftet og ynket.... uden at en eneste siger hvad der bør siges....nemli at de har været nogle fjolser...

    Lykke


  • #17   7. feb 2007 Nej man bør ikke bakke op og støtte op om alt og alle, kun dem eller det man kan stå inde for.... Og nej jeg går ikke i 3. klasse.... Men derfor er min holdning nu engang stadig, at der er en tid og et sted for enhver kommentar eller bemærkning...! Også selv om det er voksne mennesker der sidder herinde...

    Men ikke alle kender jo til siden her FØR man køber hund, eller FØR det er allerede er gået galt.... Vi gjorde sgu også alt det forkerte første gang vi købte hund, og blev altså først oprettet herinde efter vi fik Baloo, som er vores nr. to hund....! Netop fordi den første var købt hos en hundehandler og måtte aflives som 6 mdr gammel... Ja ja jeg kan sagtens være bagklog nu - men hvad nytte gør det? Og hvad nytte ville det gøre med en løftet pegefinger? Nogle mennesker skal FØLE før de lærer det... Desværre går det indimellem ud over hundene - men det er jo ikke noget vi kan ændre ved at sidde herinde og kalde en skovl for en skovl og en spade for en spade....


  • #18   7. feb 2007 Lykke: Jeg holder indimellem min harme tilbage, simpelthen fordi jeg ikke gider og give udtryk for den - fordi den ændre ingenting...! Som jeg lige har skrevet - vi ændre ingenting ved bare og sidde her og "skælde ud"... Og blive harme...! Det hjælper ikke nogen...

    Desuden har vi selv, altså Peter og jeg, lavet rigtig dumme fejl, både før og efter vi blev brugere herinde. Men jeg har aldrig søgt ynk eller medfølelse, har blot informeret andre om det.... At der så er kommet medfølelse, det er fint nok - men det er ikke det der har været søgt.... Hvis du forstår hvor jeg vil hen....?


  • #19   7. feb 2007 jeg mente nu ikke at DU går i 3. klasse.... men dem der tuder....

    nu er der jo også andre steder man kan hente gode råd og vejledning om hundehold....tror faktisk ikke jeg har set en eneste bog, hvor der ikke stod bare lidt om "før du køber hund" eller " min første hvalp" osv. .... men nu er det bare lidt sjovt med hundekøbere....for det er de færreste der seriøst sætter sig ind i stoffet FØR de anskaffer sig hund....hvorimod skal de ud at ha ny bil, så bliver der set på mange, talt med mange med forstand på biler....osv.

    det jeg mener er bare at der idag ikke findes en gylidg grund til at folk ikke ved noget om hunde og hundeverdenen før de køber en`.....det er KUN et spørgsmål om de GIDER sætte sig ind i det...intet andet...

    Lykke


    Lykke


  • #20   7. feb 2007 måske dit harme udfald, hjælper andre ( end den det er ment til) til at forstå alvoren i at kvaje sig stort.....hvor stor en pris det er for hundene.... og derved tænker sig om før DE begår samme fejl....

    de vil måske se at de ikke bare er ok, at købe hos hundehandlere, eller køre med sprut i blodet....

    Lykke


  • #21   7. feb 2007 Åhh Lykke lad nu være, en hund er jo bare en hund, en ting, et objekt, man behøver vel ikke vide noget udover at den skal fodres hver uge og ellers have en avis at forudrette sin nødtørft!! Skide da være med hvad race det er, hvor og hvordan den kom til verden osv osv...

    Man kan jo bare videresælge kræet, måske endda tjene en skilling.. hvem ved??

    Desuden ved vi godt at rigtig hundelykke er at kunne løbe rundt blandt hundredevis af fremmede hunde.. igen ligegyldigt hvad race.




    (hvis nogen skulle være i tvivl så er ovenstående IKKE min mening, men måden jeg opfatter mange hundeejeres tankegang)


  • #22   7. feb 2007 he he he Miss Fich...jeg var nu ikke i tvivl...

    Lykke


  • #23   7. feb 2007 M.h.t børn i 3.klasse virker de tit meget mere fornuftige og velovervejet i deres tankegang end mange voksne hundeejere.

  • #24   7. feb 2007 arhhh hvad MGP....du plejer da ikke at lade dig skræmme af fryseren...

    Lykke


Kommentér på:
træt af tudefjæs....

Annonce