{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
900 visninger | Oprettet:

Johannes M
Johannes M
Tilmeldt:
22. jun 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

jagt på egne matrikler med gæster {{forumTopicSubject}}

jeg ejer 2 matrikler med en vej imellem (lovligt kan man krydse til fods mellem disse!). lad os kalde matriklerne A og B.
Den ene matrikel er under 5 hektar (A), men større end 1 hektar...ergo må jeg personligt jage på matrikel A, det forstår jeg ud fra et tidligere indlæg på dette forum.
det andet areal er stort, matrikel B er 12 hektar, ergo må jeg naturligvis drive og lade andre drive jagt på matrikel B.
mit spørgsmål omhandler matrikel A.

JAGTLOVEN SIGER om egen jagt:
§ 18. Der må ikke drives jagt på eller fra et sammenhængende areal, der er mindre end 1 ha. Et areal anses for
sammenhængende, uanset at det gennemskæres af vej eller jernbane, når disse lovligt kan krydses til fods.

UDDRAG:
ET AREAL ANSES FOR SAMMENHÆNGENDE, UANSET AT DET GENNEMSKÆRES...

en anden bekendtgørelse siger at man gerne må drive social jagt på arealer i sammenhæng med naboparceller hvis disse tilsammen udgør 5 hektar...

de 2 matrikler A og B udgør tilsammen plus 5 hektar.

mit spørgsmål er som følger:

må jeg lade andre drive jagt på den mindste matrikel (A) under 5 hektar når den står i forbindelse med en anden matrikel (B), ligeledes ejet af mig, som tilfører det nødvendige antal hektar...?

sagt med andre ord:
må en gæst jage på den side af vejen hvor der er under 5 hektar når jeg, UANSET AT DET GENNEMSKÆRES, ejer parcellen på den anden side af vejen? og altså tilsammen ejer det nødvendige antal hektar til jagt på egne matrikler med gæster....

på forhånd tak
J


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jagt på egne matrikler med gæster
  • #1   22. jun 2018 Ja smiley

  • #2   22. jun 2018 ja så lad tid. at der ikke skydes over stien og der ingen huse i nærheden smiley 50 m beboelsesbygninger,

  • Johannes M
    Johannes M Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   22. jun 2018 jeg takker for jeres svar! god weekend.
    Johannes


  • #5   22. jun 2018 Der er kommet ret mange regler. min far er os gammel jæger smiley
    og desværre idag har han fået en kold skulder hvor der er nul i skulden. han kan slet ikke løfte sin arm. det synd for han elsker jagt meget højt og købe jord til og skyde på og foder dyrene os men han har været så heldig og fik ramt en råvildt over på samsø i år det var han utrolig glad for. lige nu bruger han sådan en man
    ligger våben på for og kunne ramme dyret. men han er os meget ældre end dig smiley


  • #6   22. jun 2018 #3

    50 m til beboelsesbygninger - dog 0 m hvis beboeren har givet lov.

    På fiskeriterritoriet (strand/havjagt) 100 m til sommerhusområder og 500 m til byzone.


Kommentér på:
jagt på egne matrikler med gæster

Annonce