{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

At kunne lide folk, selvom man kan være uenig. {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd , kom jeg til at tænke over hvor jeg tror det ofte går galt herinde.

At man er uenig med folk, og måske endda ret så ofte er uenig med folk, og dermed argumentere imod en andens holdning, betyder jo ikke at man ikke kan lide personen.

Det ville da være en ret så trist verden, hvis man kun kunne lide dem man altid eller næsten altid var enige med. Jeg har da selv flere brugere herinde som jeg oftest er uenige med, og ind imellem er jeg så meget enig med dem, men det betyder jo ikke at jeg ikke kan lide de personer.
Og det er jo det samme ude i virkeligheden, jeg er dælme langt fra altid enig med familie og venner, men det gør da ikke at jeg ikke kan lide dem. Ja der kan være bestemte ting, hvor det er SÅ forskelligt fra mit livssyn, at jeg ganske enkelt ikke gider bruge tid på folk, men sådan vil man jo altid have det med nogen.

Jeg syntes det er så vigtigt at huske på, at uenighed om diverse ting, altså ikke betyder at man ikke kan lide andre, og at det altså ikke er noget personligt på nogen som helst måde.

Dernæst syntes jeg også det er ret vigtigt at huske på, at dette er altså et internet forum, de fleste af os har altså ikke noget forhold til de andre brugere. Jaja, vi har vel alle en eller flere vi "svinger" bedre med end andre, og man kan også have kontakt med brugere udenfor denne side, men de fleste er jo bare fremmede på et internetforum.

De første år jeg var herinde ( med den første profil jeg havde) , havde jeg netop svært ved det sidste, og tog derfor ret så meget personligt, og så eskalerede det hele da først.

Nå men mit øf er bare, husk nu for pokker at man sagtens kan være uenig med folk, uden at det betyder man har noget imod dem. Og husk at det trods alt kun er et internetforum, man kan heldigvis bare lukke siden ned, hvis man syntes folk bliver for trælse at høre på smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At kunne lide folk, selvom man kan være uenig.
  • AT
    AT Tilmeldt:
    apr 2017

    Følgere: 5 Emner: 49 Svar: 1.008
    #1   19. aug 2018 Der er bevidst nogle brugere her inde, som jeg springer over - eller prøver på. Men det er fordi at jeg ikke bryder mig om deres gentagende nedladende tone. Og nej, de brugere kan jeg ikke lide.
    Det er egentligt ret simpelt - jeg blokerer dem jeg ikke gider have kontakt med. og undgår dem.
    Det er vigtigt at huske på, at vi alle danner en form for internet-person, og det er nok den folk tager udgangspunkt i, og ikke ens egentlige personlighed..

    Men ja, der er lidt en tendens til at, "du er altid uenig med mig, fordi at du ikke kan lide mig", og det bliver sgu hurtigt et lidt søgt argument, hvis man har trådt i spinaten.


  • #2   19. aug 2018 A-T : Men det er i min optik også bare naturligt, at der vil være folk herinde man ikke rigtig bryder sig om, sådan et det jo også ude i virkeligheden. Men at man er uenig har jo intet at gøre med om man kan lide personen eller ej.

    Nu har jeg været herinde i snart 9 år ( lige bortset fra ½ år hvor jeg havde slettet min konto) , og igennem tiden har det da også ændret sig med hvem jeg bare altid var uenig med, og hvem jeg syntes var total strid. Ligesom at der er folk der engang kunne lide mig, som i dag syntes jeg er frygtelig, og omvendt smiley Vi udvikler os jo også alle som personer, og jeg syntes bare det er vigtigt at huske på at det trods alt kun er et internetforum, og så at uenighed ikke er det samme om " jeg hader dig" smiley


  • #3   19. aug 2018 enig med dig Rikke ... har aldrig forstået det med at nogle mener uenighed = så kan man ikke lide hinanden, det synes eg faktisk er umodent...

    Ang. tonen herinde så er det læste ord altså svært, man ligger nødvendigvis ikke de samme ting/tonen/værdier i de samme ord ... så nogle kan læse noget på en måde hvorpå den der har skrevet det slet ikke har ment det ...

    hvad er det for en tråd du referer til ??


  • #4   19. aug 2018 Hanne

    Tråden der bliver referet til er den der hedder "Naboens børn går i min have. " Det er gået lidt i selvsving deri.


  • #5   19. aug 2018 I min optik er det sådan set sundt at være uenige ind imellem, livet ville da også være røvkedeligt, hvis man bare altid var enige med alt. I uenighed er der jo netop også plads til at argumentere, til at mærke efter ens egne følelser og holdninger, og måske endda til at udvikle sig.

  • #6   19. aug 2018 Enighed er godt .. men udelukkende enighed er edderdylme en gang søvndyssende og på ingen måde udviklende for noget som helst gang ligegyldig kedsommelighed.

    En af mine bedste veninder, stemmer f.eks på liste Ø - det gør jeg bestemt ikke smiley

    Men for filan - vi har det sjovt og livet handler om andet end at blive enig hele tiden smiley


  • #7   19. aug 2018 uenighed udvikler en. også online smiley

  • #9   19. aug 2018 Præcis, det ville da være røvsygt hvis man altid var enige. Jeg ville kede mig ihjel, hvis jeg altid var enig med min mand , familie og venner. Jeg er så også opvokset i en familie der er emget glade for at diskutere alt muligt og umuligt, og når en ny kommer ind i familien ser de altid lidt skræmte ud de første par gange, for det kan godt være ret højlydt smiley Men altså vi bliver jo ikke uvenner eller noget, når diskussionen er overstået, så er folk ligesom videre.

  • #10   19. aug 2018 Martine
    Det er sgu da noget vrøvl, du skriver


  • #11   19. aug 2018 Søren : Haha, prøver du at holde gang i gnisten smiley

  • #13   19. aug 2018 Det er sgu da noget vrøvl, du skriver

    Hele tiden ja ...


  • #15   19. aug 2018 BATDOG : Men der kunne det så være rart, hvis folk var bedre til ikke at tage alt så personligt. Bølgerne må få min skyld geren gå højt, jeg kommer selv fra en familie der elsker en god diskussion, og hvor det ofte er ret højrystet smiley Men det betyder jo ikke at vi bliver uvenner, eller ikke kan lide hinanden smiley

    Som sagt jeg har SELV været der de første år jeg var herinde, og ALLE kan komme til at flejne ud og miste besindelsen. Men jeg forstår bare ikke hvorfor " alle hader mig" kortet skal smides så ofte, og når det bare er fordi folk er uenige, og det bliver bare endnu mere underligt, når folk så efterfølgende bare skrider når de har fået pisket en stemning op.


  • #18   19. aug 2018 Jeg bliver så uendelig træt af det der "I hader mig" .. aj, vel ?

    Jeg er fuldstændig klar over den effekt jeg har i diverse diskussioner, og når folk reagerer på mig er der jo formentlig en grund til det.
    Jeg kunne aldrig nogensinde spille "offerkortet" - er jeg stor nok til at være "smart", så er jeg også stor nok til at tage de knubs, denne debatstil kan medføre.


  • #19   19. aug 2018 Martine : ja bare skæld mig ud for at skrive det, men det er sgu sådan jeg husker dig!! smiley

    Du er egentlig et ret godt eksempel for mig, ment at du er en af dem der godt kan være ret "hård" i din debatstil, men du tager så netop også imod den modtand der nu engang kommer. Jeg kan f.eks også være rivende uenig med dig i en tråd, og så i en anden er vi meget enige. Jeg tror aldrig jeg har været " i dine klør" i så fald kan jeg i hvert fald ikke huske det, men jeg går heller ikke også bære nag og går ligesom på en frisk ind i en ny tråd.

    Faktisk er der flere som jeg i de første år havde vildt mange sammenstød med herinde, som jeg i dag snakker ret godt med, og som jeg har et helt andet syn på.



  • #20   19. aug 2018 Rikke -

    Jeg er ret skidt til at bære nag så at jeg ikke lige husker dig, er ikke lig med, at vi aldrig har været i clinch smiley

    Jeg har et par stykker herinde, som er mig så bimlende uinteressante, at jeg ignorerer dem - uanset hvad de skriver, er de bare i minus-iq og dumme mennesker provokerer mig urimeligt meget.

    Det er jo - når alt kommer til alt - MIT problem og ikke noget, jeg kan laste dem for - så de bliver bare forbigået i stilhed - og jo, jeg KAN godt være stille ind imellem smiley


  • #21   19. aug 2018 Ahahahahaha smiley Jeg har også et par brugere jeg undgår og ikke rigtig gider indgå debat med, og det er jo også helt fair. Ude i virkeligheden er det jo heller ikke alle, som man gider bruge sin tid på smiley

    Men sådan all-over har jeg et ret neutralt syn på de fleste herinde, så er der lige få jeg syntes godt om, og få som jeg som sagt ikke gider bruge tid på. Men jeg hader ikke noget som helst, det er for mig et ret så stærkt ord, og kræver altså lidt mere end et internetforum smiley


  • #22   20. aug 2018 Uanset hvor man er i verden, online eller irl, så er der sgu altid nogen der er enige med en, nogen der simpelthen ikke kan lide en og nogen der bare gerne vil diskutere. Livet er bare en dans på roser, hvor man møder alle mulige forskellige personligheder, og nogen af dem bryder man sig om og andre... knapt så meget.. smiley
    Jeg har ikke nogen online som jeg hader, jeg har måske nogen jeg synes har en forkert måde at formulere sig og diskutere på, men det er jo ikke had.
    Og skriver de folk til mig, så forsøger jeg at læse det de egentlig mener, og ikke alt det andet pjat.

    Når man er på et forum som det her, må man acceptere at folk har nogle MEGET stærke meninger om visse ting, og det skal man ikke tage personligt. Tag det man kan bruge til noget, udvikl sig og kom videre.

    At opleve modstand og at folk er uenige med en, det udvikler kun en som menneske. Ingen går igennem livet, hvor alle elsker en og er enige med en.


  • #23   20. aug 2018 Så snart man har opdaget begrænsningerne ved forummet her på HG, er det da top underholdning, men ja nogle gange kan man godt få det indtryk at det bliver taget meget seriøst. Om ikke andet, lærer man en masse om mennesker.

    At det er de samme (ret få) mennesker som gang på gang ender i de stærkt personlige debatter, må vel bare tages som et tegn på at de nyder det.

    Et ret sikkert tegn på at der ikke er så meget praktisk at hente i et forum, er i øvrigt når debatterne handler mere om hvordan man debatterer end hvad.. smiley smiley


  • #26   20. aug 2018 Kim: Jeg har nu lært ret så meget herinde, og det ved jeg at mange andre også har . Der ER altså også gode debatter, og her ER folk med en stor viden og erfaring. Det hele er ikke bare fnidder og sjov smiley

  • #27   20. aug 2018 Absolut! Man kan finde guld alle steder, men nogle steder skal man bare ikke gennem helt så meget mudder som andre, før det lykkes smiley

    Der falder da helt klart guldkorn af ind imellem, og det er jo fint når man sidder på sidelinjen og i ro og mag kan sortere, men hvis man har brug for nogle svar på et aktuelt problem, og ikke føler for at blive behandlet som en idiot undervejs, er der efter min erfaring, andre fora (eller andre medier for den sags skyld) som er mere nærliggende.


  • #29   23. aug 2018 Jeg tror at de fleste har det som Linda skriver, altså at man har et ret neutralt syn på de andre brugere.

    Så kan der gennem tiden komme et par stykker, hvor man enten simpelthen bare ikke gider bruge tid på dem, eller andre hvor man får en slags respekt.



Kommentér på:
At kunne lide folk, selvom man kan være uenig.

Annonce