1.569 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

CBD olie som stressbehandling. CBD olie som stressbehandling.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/halloween-boern-skraemmer-hunde-nu-faar-de-mirakel-kur/7370128

Ville være fantastisk, hvis der blev lavet kontrollerede forsøg omkring effekten på stressede hunde. Måske det kunne være et effektiv middel, uden alt for mange bivirkninger ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  CBD olie som stressbehandling.
  • #1   26. okt 2018 Måske skulle ungerne i stedet lære ikke at rende og skræmme hunde - eller hundene avles og/eller trænes bedre, hvis barn i udklædning alene er skræmmende nok til kræve medicinering af hunde smiley

• #2   26. okt 2018 Jeg får CBD olie. Det indvirker på ingen måde på min stress.

• #3   27. okt 2018 Jeg kunne godt tænke mig at hypen omkring det olie lige lagde sig lidt.

Pt er der INTET, det ikke kan.

Helbreder alt, fjerner symptomer på alt.
    Man forstår ikke at der er dårligdomme tilbage i verden.

I sidste uge var det kokosolie og chiafrø.
    I denne er det CBD og LDN.

Det eneste, der sker er, at efterspørgsel giver dyrere produkter for dem, der rent faktisk har nytte af det...

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

Følgere: 667 Svar: 5.765
    #4   27. okt 2018 Jeg tror at for at få den effekt som beroliger skal du have rigtig cannabis med virkning og det finder jeg forkert at fylde i en hund når der er alternativer som fx kalm der ikke doper

• #6   27. okt 2018 CBD-olie hjælper mod min hovedpine. Indbildning eller ej. Jeg har i skrivende stund ikke andre umiddelbare skavanker, så hvorvidt CBD'en dækker bredspektret, kan jeg ikke udtale mig om.

• #7   27. okt 2018 CBD hjælper mod nogle typer af smerter og det gør THC også.
    Helt ligesom andre lægemidler, er nogle heldige at det virker rigtig godt, andre mindre heldige.

Men anti-kræft, anti-inflammatorisk, anti-depressiv, anti-angst, anti-stress.....
    Nej. Det er der intet belæg for.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#8   27. okt 2018 hvis folk giver ægte cannabis som jeg kender en der gør ved en hund med kræft og dens tal er faldet i øvrigt så bør det i hvert tilfælde ske med omtanke. min venindes hund er muligvis skæv. spørgsmålet er om det er etisk ok... der findes jo også andre midler der doper men har bivirkninger så måske er dette bedre

jeg ved det virkelig ikke

• #10   27. okt 2018 Sclerosepatienter har jo (heldigvis) kunnet få udskrevet medicinsk cannabis i noget tid - desværre i syntetisk form, men alligevel smiley

Et af de store afkast har været på kvalme og appetit og dermed også på livskvalitet. Det forebygger de psykiske konsekvenser ved så alvorlig kronisk sygdom. Foruden smertebehandling, naturligvis.

Pointen er netop, at CBD og THC virker - men det er ikke klarlagt hvad det virker på og hvorfor.
    Hypen gør intet godt for processen at få det afklaret - vi ser blandt andet den store modstand fra læger, der ikke vil skrive et middel ud, de ikke kender virkningen af.

Jeg skal ikke gøre mig spor hellig her, jeg har også indkøbt cannabisolie for at lindre smerter.
    Uheldigvis for mig virkede det ikke helt efter hensigten - havde det gjort detm havde jeg uden tvivl fortsat med det.
    Og forsøgt at komme udenom alle de produkter, der dukker op på markedet pt. som følge af hypen.

Må det hele falde til ro lidt hurtigt - så kan de rette få den rette medicin smiley

• #11   27. okt 2018 CBD olie er vel lige så "effektivt" som glucosamin er for led. Der er mange der har en effekt af det, men videnskabeligt halter evidensen.

CBD med THC i har vist sig effektivt før, men det er jo ulovligt smiley

• #12   27. okt 2018 Der er evidens for glukosamins effekt på led...
    Der er også evidens for CBD's virkning på flere ting - men bestemt ikke på alt det, det bliver tillagt pt.

Hvad mener du med CBD med THC?
    Det er to stoffer (ud af virkelig mange aktive stoffer), der findes i Cannabis.
    Man kan få olie med begge, med alle, eller med kun en af dem.

• #13   27. okt 2018 Overordnet hvis sammendrager konklusioner fra flere studier, så halter evidensen for glukosamis.

Sorry jeg mente bare Canbabis olie og ikke CBD smiley

• #15   28. okt 2018 Vi har stor effekt af cbd på vores hund der hjalp hverken Calm Zylkene eller nødhjælpsdråber og hvad vi ellers prøvede.
    Han er vendt fuldstændig og er blevet en hel anden hund fuld af glæde og tryghed

• #16   30. okt 2018 Forhåbentligt bliver der forsket noget mere i virkning/bivirkning ved brug af CBD olie. Men tanken om, at kunne behandle stress hos hunde, med et naturligt middel, uden alt for mange bivirkninger, tiltaler mig. Men der skal helt klart forskes mere i det.

• #17   30. okt 2018 Endnu mere interessant er det om man kunne finde årsagen.
    Ret beset er stress et temmelig benyttet begreb når hundeadfærd beskrives.

En definition ville være praktisk til en start. Jeg mener - nogle mener at en hund er stresset, hvis man kan se det hvide i øjnene - det er nok lidt overkill at behandle med CBD, naturligt eller ej.

Og som ps - lægemidler med medicinsk cannabis er syntetisk fremstillede smiley

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#18   30. okt 2018 ch stress ser jeg ofte som et symptom på en egentlig årsag. der findes stressede hunde men oftest stresser de pga noget andet

eks. smerter, angst osv

• #19   31. okt 2018 https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/trods-dyrlaegers-advarsel-derfor-sprayer-charlotte-cannabis-i-hunden/7376412

Hvorfor er det at folk tror at naturlige præparater ikke har bivirkninger?

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#20   31. okt 2018 Det næste bliver nok at man sprayer det i de børn der er bange til halloween....

min tanke er... lad være med at tage hunden med ud til døren. problem solved.....

• #21   31. okt 2018 CH - fordi enhver da ved, at naturligt = sundt og uden bivirkninger smiley Ingen tvivl om, at en masse traditionel medicin har rigtig trælse bivirkninger, og hvis CBD virker for en og ikke har for mange bivirkninger, så go for it. Men folk glemmer lidt, at hvor der er virkning er der i reglen og så risiko for bivirkninger, og CBD bliver jo desværre af mange også præsenteret som lidt af en mirakelkur uden nogen bivirkninger.

• #22   1. nov 2018 Selvfølgelig er det da bedst, først og fremmest at lede efter grunden til at hunden er stresset/angst, og dernæst forsøge på at løse problemet, uden brug af medicin.
    Men når det så er sagt, så ville det da være fantastisk, hvis CBD olien f.eks kunne bruges til at behandle hunde med angst for nytårskrudt osv.

Jeg har aldrig brugt at medicinere mine hunde, men har en enkelt gang passet en vildt skræmt hund, nytårsaften. Den var dopet med beroligende, som ikke havde anden virkning, end at hunden dårligt kunne stå på benene, men den var stadig hamrende angst smiley Det var frygteligt at se på smiley
    Hvis CBD olie viser sig at være mere effektiv, med færre bivirkninger, så er det da bare fantastisk.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#23   1. nov 2018 sådan er virkningen ikke i dag mht medicin mod angst. Det er enten lang tid siden eller forkert dosis dvs dårligt dyrlægearbejde

• #24   1. nov 2018 Aslan - sådan er virkningen nu stadig for en del hunde. Desværre er der stadig dyrlæger, der udskriver medicin der kun bedøver kroppen, ikke hovedet, som når man førhen gav plegicil uden at give stesolid.
    Der handler ikke om dosis, men om at give det rigtige/den rigtige kombination. Helt som i gamle dage , hvor det også var fuldt ud muligt at bedøve både krop og sind ved blot at tilføje stesolid.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#25   1. nov 2018 iflg min dyrlæge skyldes det dårligt dyrlægearbejde og det er jeg enig i. industrien er kommet langt videre og med den viden behøver man ikke begå den fejl som fagperson. dosis og kombination bør man kende og ellers må man opdatere sig så man ikke holder liv i den gamle frygt som helt kan undgås

• #26   1. nov 2018 Dyrlæger er ikke altid enige om, hvad der er godt dyrlægearbejde.
    Det kan, ret beset, også diskuteres.

• Lens
    Lens Tilmeldt:
    apr 2018

#27   1. nov 2018 absolut men der er i mine øjne ingen undskyldning for ikke at opdatere sin viden om medicin

• . D
    . D Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 1 Svar: 1
    #28   10. feb 2019 Har efterhånden snakket med en del hundeejere på mine mange ture, som giver deres hunde CBD olie mod fx. gigt, smerter og "stress" eller generel uro. I div. grupper på Facebook bliver det også anbefalet til hunde og andre dyr. Flere dyrehandlere anbefaler det og har sågar også hørt om dyrlæger, der anbefaler det.
    Søger man på nettet er der samme af information omkring CBD olie og hvordan det kan virke gavnligt på kroppen.
    En rigtig god side, hvor jeg har læst omkring CBD olie er denne, hvor jeg syntes, de har mange gode og informerende artikler smiley
    https://edoa.dk/cbd-olie-hunde-katte/
    https://edoa.dk/artikler-om-cbd-olie/
    Ønsker man mere information om CBD olie, skal man læse noget af alt det engelske materiale, som er tilgængeligt på nettet.

• #29   10. feb 2019 Vi trappede langsomt op til 3*3 dråber, blev der en periode og prøvede så at trappe ned.
    Nu kan vores hund klare sig med 2 dråber om morgenen og er 100 % velfungerende nu
    Men det kræver man ikke bare køber den første den bedste men bliver grundigt vejledt for der er forskel på om det er til psyken eller smerter

• Mia S
    Mia S Tilmeldt:
    mar 2019

Følger: 9 Svar: 1
    #30   25. mar 2019 Vores hunde bliver ikke dopet af indtagelse af CBD!
    CBD er en cannabinoide i cannabisplanten som ikke er euforiserende men virker lindrende. CBD har en anti inflammatorisk virkning, hvilket gør at det nogen gange kan lyde som om det er et vidundermiddel. Sandheden er at det er et organisk tilskud som påvirker vores naturlige cannabinoider i kroppen, som både mennesker og dyr har, de påvirker til at rense ud i kroppen og går ind og beroliger kroppen.
    Hvis i vil læse mere om CBD skriver jeg om det på min blog https://cbd365.dk/ Og jeg skriver også specifikt om CBD-olie til kæledyr https://cbd365.dk/cbd-olie-er-det-sikkert-at-give-cbd-til-sit-kaeledyr/
    Men giver Lene T. ret det handler om at købe det rigtige sted, hvor man kan blive vejledt ordentlig ellers kan man risikere at købe noget hvor man kan være usikker på hvad man giver dem.
    Jegs selv giver min westie en CBD-pille fra Nordic Oil hver dag, da hun bare spiser den ud af min hånd som en lille godbid, nogen gange med lidt leverpostej smiley

Kommentér på:
CBD olie som stressbehandling.

Annonce