{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Valget 2019
  • #1   5. jun Ja er glad... men jeg har stemt på nye borgerlig... og det ser lovende ud smiley

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 5 Følgere: 9 Emner: 33 Svar: 2.205
    #2   5. jun @Mike...
    Ja, det kom godt nok bag på mig, at det ser ud til at de kommer ind.

Jeg troede at SK havde taget de stemmer. smiley

• Rikke aka rapanden
    Rikke aka rapanden Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 11 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 193 Svar: 8.638
    #3   5. jun Jeg syntes det er en fantastisk exitpoll. Det tyder på en ny regering, det tyder på Paludan ikke kommer ind , og det tyder på at der IKKE er blevet flere racister , men at der bare er flere partier til at slås om deres stemmer smiley

• #4   5. jun jeg er så som så, er skuffet over A ikke går mere frem ...Radikale og SF tegner jo rød bloks fremagngog en stor afhængighed af Radikale ser jeg bestemt ikke som en fordel, tror det kan blive meget svært at navigere i for Mette F ... havde håbet partiet selv havde fået en fremgang der var markant .. stemte dog selv på en kandidat fra SF ...

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#5   5. jun @Hanne.
    Som jeg har skrevet. A går frem, for det har jeg sagt! smiley

Men er da også skuffet over, at det ikke er mere markant.

• #6   5. jun smiley

profilbillede
  • #7   5. jun Stram kurs skal nok komme ind....
    ikke fordi det har min store interesse.
    Lige pt ligger de på 2,0 %

• #8   5. jun Nå, men jeg har så hørt at min fødeø har været omtalt i nyhederne, som det sted hvor flest af de stemmeberettigede har stemt på SK smiley

Så nogle af de Sønderjyske DF-stemmer er åbenbart rykket den vej...

Hvis han kommer ind, vil jeg glæde mig til at se Mette Frederiksen håndtere ham. Måske ryger hendes fifs fra stemmetræneren i fløjten, og hun vender tilbage til den der irriterende, skingre stemme smiley

• #9   5. jun Jeg tror også SK kommer ind, jeg håber det ikke, men jeg tror det sker.

• #10   5. jun de er vist inde iflg seneste exitpoll..

så i enhedslisten reaktion på den første hahaha

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#11   5. jun Jeg tror ikke at SK kommer ind, men jeg solgte jo tidligere valget til de borgerlige, hvis altså SK ikke kom ind. smiley

Nu skal det lige passe at vi får en Venste/Radikal regering og så så bliver jeg nødt til at aflive mig selv. smiley

• #12   5. jun Sofia :

Ja det kommer til at ske....

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#13   5. jun Og indtil videre fortsætter det med at være fantastisk smiley

• #14   5. jun Jeg er flov over at bo i et land, hvor sådan en mand - og partiet - støttes af så mange mennesker.
    Vi ved altså bedre i 2019.

• #15   5. jun Han kommer sku ikke ind.

• #16   5. jun Tilgengæld har mine naboer i den grad stemt på ham.
    5,6 procent smiley

• #17   5. jun DF halveret.
    LA halveret.

Det er smukt smiley

PS. Nu mangler vi bare sikkerhed for, at SK ikke kommer ind.

• #18   5. jun Han kommer ind.....

Ja det er godt nok trist at man vil ha sådan en mand ind...
    Godt det ik er min arbejdsplads han ska starte på smiley

• #19   5. jun Ik en skid han gør smiley

• #20   5. jun LA`s formand er ude af folketinget.....

• #21   5. jun Det er vildt det valg her

Vi må håbe de har husket at hilse pænt på folk på vej op... for nu møder de dem igen

• #22   5. jun Ja men hvis han ikke kommer ind.... så får vi travlt med kuren smiley
    Men det behøver vi ikke bekymre os om.... for han kommer ind smiley

• #23   5. jun God kur smiley

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#24   5. jun Det ser ud til at jeg skal spise ekstra kage smiley

• #25   5. jun Så fik i ret smiley men det er da kun glædeligt smiley
    Jeg føler jeg har vundet fordi nye borgerlig kom ind smiley

• #26   5. jun Ville du ikke stemme på Mette, Mike's?

• #27   5. jun Har altid ret, også denne gang smiley

• #28   5. jun Jo men hun var ik på min seddel smiley
    Jeg behøvede ikke hjælpe Mette. Hun klarede det uden min stemme. Blev jo som sagt lidt sur på hende mandag....og hellere nye borgerlig end stram kurs i folketinget.... og en af dem blev det...

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#29   5. jun Der er alligevel ret langt fra Socialdemokratiet og så til Nye borgerlige smiley

• #30   5. jun Man kan da snakke om tilbage gang for DF smiley fik de ikke ca 25% af stemmerne sidst gang ?

• #31   5. jun Det er der smiley
    Ku jo nok bedst li den 5 min samtale med Mette i 2015 smiley
    Og hun skuffede mig så meget i mandags....

• #32   5. jun Uha der gik godt hos os...
    skal altid gå til valg bord 1 smiley det er så der eneste der er smiley sødt smiley

profilbillede
  • #33   5. jun Jeg synes det ser ganske fornuftigt ud smiley

98,7% af stemmerne er optalt. Tror bestemt ikke på at SK kommer ind, men det er tæt på - utroligt nok.

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#34   5. jun Lykke...

"Man kan ikke vinde midten, hvis man binder sig til fløjene".

Hold kæft hvor er det en god udtalelse.

Ha, hvor jeg glæder mig til de næste par dage! smiley

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#35   6. jun Jeg tror det kommer til at trække ud, for er ret sikker på at Mette får en kamp med radikale, sf og enhedslisten. Især sf og radikale fordi de har haft så godt et valg smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

Følgere: 58 Svar: 1.367
    #36   6. jun Graver mig ned og nægter at arbejde over fremadrettet..og venter spændt på hvor alle de røde tabere vil finde alle deres lovede penge henne ? smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#37   6. jun Armen vi vil dele penge ud til højre og venstre..vågn dog op..der er jo ikke tale om at de har fundet et uset oliefelt eller noget..blot at de som sædvanlig tager røven på dem der ikke ved bedre..

• Ikkesomdeandre
    Ikkesomdeandre Online Tilmeldt:
    aug 2017

Følger: 10 Følgere: 43 Svar: 1.098
    #38   6. jun De vil gøre noget for kliiiiimaaet..

Lig med masser af nye grønne afgiftspenge at dele ud af og fortsætte den massive indvandring for.

Det bliver dyrt at være dansker.. mens vi betaler for vores egen undergang.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#39   6. jun Der er kun ET sted hvor man kan drive penge ind og det er det private erhvervsliv, sådan er det..så start med at gøre det nemmere for dem at tjene penge ind til dk, inden i deler julegaver ud smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#40   6. jun Og hvem rammer grønne afgifter mest ?...dem der ikke har for meget i forvejen smiley

Tænker at en direktør der tjener en milli eller to om året er ligeglad med om en liter bezin koster 11 eller 13 kr. pr. liter..

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#41   6. jun Hvor er hun klam og taber agtig og jeg er ellers ganske simpel arbejder og wannabe socialdemokrat, eller det burde jeg vel være..men hende der aner ikke en hujende fis om hvad det vil sige at gå på arbejde, men hun har så fået magten på løgn og latin...FLOOOOOOT !

• #42   6. jun Vi har har fået et rigtigt godt valg. Så må vi se hvad det kan bruges til.
    Jeg har en lille matematisk bekymring

• #43   6. jun Hvor er det dog sygt at stå og kalde sin egen bror for en "mandlig feltmadras" smiley

Men dejligt, at taberpartiet i det mindste ikke kom ind. V for sejr! Ingen facister eller incels i tinget, tak smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#44   6. jun 43: Tjen nogle penge inden i kan dele ud smiley
    Evt. sæt nogle af dem i arbejde der ikke laver en skid og bare sidder og kæfter op om at de vil ha’ og de vil ha’ ! smiley

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#45   6. jun Paludans bror er sgu da også et røvhul af dimensioner! Hans venstreorienterede jubelhjerne (støtter Alternativet smiley ) synes at politik er vigtigere end blod.. og sviner sin egen bror til i landsdækkende medier.. Havde han været min bror så havde jeg sgu slået hånden af ham, sådan et kæmpe jubelidiot.

Der er valg igen om max fire år.. og NB kom ind.
    V for sejr! smiley

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#46   6. jun Det havde været fuldstændig uset i dansk politik, hvis et så nyt parti var kommet i folketinget bare 1½ måned efter at være blevet opstillingsberettiget. Men jeg troede på det.

Og det var sgu tæt på..

Om fire år har de unge som Paludan har ekstra godt fat i stemmeret. Og i mellemtiden har han ikke tænkt sig at lægge sig ned og vente.
    Han har kæmpet hårdt og det får han min respekt for, synd han ikke kom ind.

• #47   6. jun Hmmm …. Stakkels os Danskere … vi lander alle sammen på fattiggården …. undtagen …
    Ja gæt selv …. undtagen dem de røde ( incl. Morten Østergaard ) siger skal have kr. 10.000 mere om måneden … smiley

Vi vil ha' omvalg. smiley

profilbillede
  • #48   6. jun Rolig nu … Ikkesomdeandre …. ikke overreagere … smiley

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#49   6. jun Jeg er helt rolig. smiley

Jeg synes bare Paludans bror er en idiot, og så er jeg heller ikke begejstret for folk som stemmer på den dybt useriøse klovn Uffe.
    Så Paludans bror scorer ikke mange point hos mig kan du nok forstå. Og jeg fatter absolut ikke dem der synes han er en helt og støtter det han har gjort.

• #50   6. jun Jeg er tilgengæld ikke det mindste overrasket. Selvfølgelig kom han da ikke ind.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#51   6. jun Du var kun 0,2% fra at tage fejl. smiley

Og jeg så godt hvad folk i dit område stemte. Var det 5,6% til SK? smiley

• #52   6. jun Ja men 0,2 procent har også ret!!
    Haha ja, hvad fanden er det for nogle naboer jeg har?

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#53   6. jun Ja bevares, det har det da smiley

Kloge naboer..

• Kathrine
    Kathrine Online Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 9 Følgere: 242 Emner: 3 Svar: 1.021
    #54   6. jun SK fik da kun 2,6% i Ringsted. Enhedslisten fik 5,6.

Janni, vi har sære naboer!

• #55   6. jun SK fik 5,6 herude! De er jo ikke rigtig kloge smiley

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#56   6. jun smiley

• #57   6. jun Men det var fandme ikke med min hjælp smiley

• #59   6. jun Alternativet er gået meget tilbage, er det mon fordi de ikke vil pege på enten LL eller MF, eller er det fordi valgkampen har handlet om klima, og alle dermed har noget at mene om det emne?

Jeg synes det er vildt, så meget liberal alliance er gået tilbage, hvad skete der med tilslutning fra de unge? Er det ikke "in" at være liberal længere?

Venstre har fået et godt valg, og et pænt resultat. Det samme gælder for Radikale og SF, det er jeg personligt glad for at se smiley

• #60   6. jun Ang stram kurs så vil resten af DK inklusiv det politiske landskab jo ikke læne sig tilbage heller de kommende år og næste gang er alle andre også mere forberedte

nu bliver det spændende at se hvad den nye regering vil gøre mht alle de udgifter på Paludans demoer for det har samfundet jo ikke råd til så jeg spår at der sker noget der.

• #61   6. jun Det er jo svært at få armene ned, men man skal nok lige huske på, at der er partier i folketinget som dybest set mener det samme som SK, men bare pakker det lidt mere ind.

Jeg synes at fordelingen blev ganske god. Styrkeforholdet sikrer at ingen kommer til at stikke helt ud ad deres egen tangent, og Løkkes konstante frieri, giver jo S et rimeligt rygstød hvis resten af rød blok bliver alt for vilde i deres krav.

Bortset fra det, synes jeg at det kræver en vis frækhed, selv efter Løkkes standard, at foreslå sig selv som statsminister, når man tilhører det mindste parti i den regering man foreslår. Hvis der SKAL være en SV regering, skal den naturligvis ledes af det største parti!

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#62   6. jun Tja, alt i alt et meget godt valg.

Danmark har bevæget sig mere mod velfærdsstaten, og det synes jeg er positivt.

At L.A fik tæsk passede mig fremragende, havde enhedslisten fået tilsvarende så havde valget været perfekt.

Men man får det jo ikke altid som man vil. smiley

• #63   6. jun #61

Nok er der andre partier, der går ind for en stram udlændingepolitik, men sammenlignes med Stram Kurs kan de ikke. Ingen andre partier ville fx udtale, at folk de er uenige med politisk skal sendes i aflukkede celler og lejre.
    https://youtu.be/DG08DLLluJQ

• #64   6. jun Nå, nu vil jeg tage en tur i byen og købe mig en ny livrem, som kan strammes godt ind.
    Det skal vi nok gøre alle sammen, for nu bliver danskerne fattigere og der kommer flere arbejdsløse.

• #65   6. jun #64 Du er måske én af dem, der ville gå på skrump hvis SK ikke kom ind? smiley

• #66   6. jun Løkke lovede at bruge 20 milliarder på velfærd (kaldte det dog 69 mia).
    Mette lovede at bruge 20 milliarder på velfærd.

Åh hvor bliver danskerne fattige med Mette i spidsen smiley smiley

• #67   6. jun Det kan jo sagtens blive til mere, når støttepartierne har været forbi. Det er egentlig OK for mig, hvis jeg bliver en smule "fattigere", hvis pengene bliver brugt til at rette op på nogle af de åbenlyse problemer vi slås med.

Jeg synes til gengæld at jeg allerede kan høre at bierne summer lidt ekstra og fuglene synger lidt højere... smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 10 Svar: 3.461
    #68   6. jun Det er da ikke hvad der bliver brugt,men hvem der kommer til at betale gildet. Jeg håber at man har lært noget fra sidst og får noget af sin egen politik igennem.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#69   6. jun Som jeg har forstået det skal de rigeste betale gildet, smart for uanset hvor meget man malker dem er der jo altid nogen der er de rigeste smiley

Grønne afgifter derimod rammer alle, og går mest ud over dem der ikke har for meget i forvejen.

• #70   6. jun Alle kommer til at betale for klimaopretning. Det gør vi jo også selv om der ikke gøres noget. Der bliver prisen bare højere.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#71   6. jun Men så bliver vi jo også fattigere. Vi kunne jo starte med at passe på den natur vi har tilbage. Så interesseret er man nok alligevel ikke.

Ingen penge er nok i forhold til udviklingen. Der skal holdningsændringer til og det ikke bare i Danmark.

• #72   6. jun Det koster også penge at passe den natur vi har. Om vi kan finansiere en ændring i tide, er der jo nok ikke nogen der har et klart svar på, men det er ikke et argument for ikke at gøre hvad vi kan.

Der er masser af interesserede, ikke nok endnu, men der er meget der tyder på, der er ændringer på vej.

Når interessen/bekymringen overgår selv den paranoide indvandrerdebat der har domineret i årtier, må der vel være noget om snakken...

• #73   6. jun Nu har vi hørt på de samme sætninger, snedigt konstrueret af spindoktorer med formålet at dæmonisere modstandere, så vælgere vælger dem fra, i måneder og i særdeleshed den sidste måned.
    KUNNE vi ikke nå dertil, at man måske begyndte at være lidt mindre til falds for spinnet og så se en smule mere nuanceret på tingene.

Det er det, der kommer til at ske i folketinget, det er det, der altid sker i folketinget - og vælgerne bliver ved og ved og ved med at gentage de samme paroler....

Det er mig en gåde at folk ryger fuldstændig på halen over de der sætninger der.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#74   6. jun Kim. Selvfølgelig er der noget om snakken. Personligt tror jeg at løbet er kørt. Det gør selvfølgelig ikke at man skal undlade at gøre noget.

Det største problem er overbefolkning. Hvordan man vil ændre det har jeg svært ved at se.

• #75   6. jun Der er ingen nemme løsninger, og vi kan jo ikke bestemme hvad hele verden skal gøre.

En farbar vej, kunne dog være at støtte op om uddannelse i den fattigste del af verden. Mange af disse mennesker har aldrig hørt om klimaproblemer, og så er det jo lidt op ad bakke...

• #76   6. jun @ Sofia A #59 ... ved ikke om det ikke længere er hipt at være liberal, men måske er de bare blevet humant liberale og har flyttet sig til Venstre fx ... min søn fx skiftede denne gang, måske det hjalp at jeg sagde til ham ta blev han ved at støtte LA så blev det off så udsultet at han kom til at passe mig og skifte min ble når jeg bliver gammel smiley

@ 36 Holly ... om jeg fatter hvorfor du har det enorme behov for nedladende retorik "de røde tabere " ... min mand fx er "rød" han har haft 40 års jubilæum på samme arbejdsplads, har mødt ind kl 6 om morgenen, hvis ikke lige han har haft nattevagt OG MANGE MED HAM ... der er røde at du vil være bekendt at kalde dem tabere ...

• #77   6. jun Holly :

Jeg synes hellere ikke det er særlig pænt eller rummeligt at kalde folk tabere fordi de stemmer på de røde partier....
    Eller blå for den sags skyld...
    Hvis du ikke vil gå på overarbejde mere så slipper du os for at betale mere til skat smiley
    Men ærligt det er ikke ok at kalde folk tabere smiley

tab og vind med samme sind smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#78   6. jun Mike’s Mor: Det har du nok ret i, men jeg bliver træt i hovedet af sådan nogle akademiske typer der åbenbart med held leger arbejderparti, hun kan ingenting jo andet end at stå og sige det hun får at vide folket gerne vil høre ?
    Hvis man vil lave et arbejderparti så find nogle der har prøvet at gå på arbejde ude i det virkelige liv.

https://da.wikipedia.org/wiki/Mette_Frederiksen

Til at grine af, hun har aldrig lavet andet end at gå i skole og været politiker, ikke meget arbejder over det ?

• #79   6. jun Et eller andet SKAL Mette klandres for smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#80   6. jun Men fedt nok, som jeg har sagt hele tiden er det fuldstændig ligegyldigt om vores statsminister hedder Mette eller Lars..det eneste vi kommer til at mærke til det er at vi kommer til at møde nogle flere muslimer i vores hverdag end vi har gjort tidligere...loool

Og nu har jeg vundet retten til at kunne brokke mig de næste 4 år smiley
    Når der så er gået 4 år kommer de borgerlige til igen og er nødt til at indføre en spareplan for at rette op på økonomien efter en rød regering, og så får de på hatten for at være nogle kedelige typer, hvornår bliver vi klogere ? Gaaaaab

• #81   6. jun Indtil videre følger det her jo samme skabelon som altid. Folk, der er tilfredse med valget, udtrykker glæde; folk, der er utilfredse med valget, udtrykker vrede; på et tidspunkt kommer nogle flosker om at samarbejde hen over midten.

Eneste ændring her er at man taler lidt grimt om de røde og om S med dystre forudsigelser om resultaterne, som om man helt har glemt at den sidste røde regering lod til at fortsætte den blå politik ganske uhæmmet.

Lad os nu bare vente og se. Som der blev sagt (til bl.a. mig sidste gang), hvis du er utilfreds kan du vente 4 år og prøve igen.

• #82   6. jun Der er dertil, Batdog, adskillige faktaresistente blå HG-vælgere. Det er lige før, jeg bliver lidt imponeret over, hvor meget de selv TROR på fx det med, at blå pr. definition er økonomisk ansvarlige og rød pr. definition økonomisk uansvarlige. Fakta siger noget andet, men pyt med fakta. Det er helt Trumpsk smiley

Åh - jeg har glemt at spørge de mennesker, jeg møder, til deres religiøse tilhørsforhold, så jeg ved slet ikke, om jeg kommer til at møde flere smiley
    På jobbet har vi en mand, der SÅ meget ligner en muslim (mørk og så'n) - og de ældre er sikre på, at han er det. Men hans mor bor i Israel, hvor han selv jævnligt holder ferie smiley smiley

• #83   6. jun Holly nu var de ikke hende du kaldte "tabere" det er flertal og altså må det være en del af de der stemmer rødt, hvoraf en STOR der er og har været hårdtarbejdende samvittighedsfulde ansatte indenfor mange forskellige arbejdsområder ...

Jeg kan huske sidste gang hvor hoverende de blå partier var efter deres sejr, jeg lovede og selv at det ville jeg tage til mig og ikke falde i sammen fælde når kompasset en gang igen kom til at pege den vej jeg finder rigtig, og jeg håber godt nok de partier der nu har haft fremgang også finder en bedre stil til at fejre deres sejr end ved at nedgøre de der ikke fik det samme gode valg ... .. jeg finder det dybt usmageligt ...

og ja der er helt sikkert tråde hvor jeg har udtalt mig negativt og dårligt om nogle politikere, men en generel nedgørelse af andre partiers vælgere har jeg aldrig kastet mig ud i ...

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#84   6. jun Jeg nyder at Uffe fik en røvfuld, jeg finder ham utroligt øm og latterlig..så jeg er glad nok da, og ellers kan de egentlig rende mig langsomt alle de der politiker hoveder.. smiley

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#85   6. jun @Holly.
    Du må gerne kalde mig taber!

Stemmerne viser jo at jeg vandt. smiley

PS: Altså hvis ikke de Radikale og enhedslisten fucker det hele op igen igen.....

• #86   6. jun jeg glæder mig heldigvis over folks medgang og ikke deres modgang ...

I alle tests og ikke overraskende for mig selv, har jeg bonnet ud med at være mest uenig med LA ... alligevel synes jeg der er trist at se en Anders Samuelsen så påvirket som man har set ham i dag ..

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

#87   6. jun Man skal så også lige huske, at Mette altså IKKE havde haft flertal hvis ikke det var for det kanon gode valg SF og Radikale har haft. Så håber dælme hun vil være ydmyg i forhandlingene, og rent faktisk lytte til dem .

• #88   6. jun tænk sig at Hønge er inde... utroligt. Det var en overraskelse for mig

• #89   6. jun Jeg er SÅ enig, Hanne. Jeg tror jo på, at også Samuelsen tror på, at hans projekt er bedst for Danmark - og det må være rædselsfuldt at blive smidt ud af de vælgere, man synes, man har arbejdet for - her de velhavende i min del af landet - Nordsjælland.

• #90   6. jun Hønge er næppe inde på personlige stemmer, HL smiley

• Rikke aka rapanden
    Online Tilmeldt:
    aug 2013

• #92   6. jun Det var s........... smiley
    Nogen må mene, at han er RIGTIG god så smiley
    Jeg håber, SF har lært aldrig at lave sådan et snydetrick igen - alligevel smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#93   6. jun Martin: vent og se det gør de vent og se.. smiley
    Enhedslisten og SF er ikke politik det er følelser og typisk tænkt af nogle der ikke bidrager med noget som helst selv, men blot sidder med åben mund og venter på at der flyver noget ind !
    Og hvis der ikke gør er vi nogle idioter alle sammen smiley

Og det vil Mette pigen bygge en regering på, det skal nok blive godt !

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#94   6. jun Karsten Hønge..hvad skal man sige..kender nogle der havde med ham at gøre dengang han sad ved skranken i træ fagforeningen og lad mig bare sige det sådan..DE SAVNER HAM IKKE smiley smiley smiley

• #95   6. jun I virkeligheden gør det jo ikke den store forskel om det er venstre eller socialdemo. der sidder på magten; sådan har det været i mange år her i DK.
    Jeg har svært ved at få armene over hovedet; jeg stemte ikke på rød blok. Om det kommer til at ændre noget for mig ? Måske - måske ikke. Der er dog et par punkter hvor jeg er en smule nervøs. Det jeg egentlig er mest bekymret for er om vi nu får alt for meget 'Københavnerpolitik' og de fuldstændig glemmer at der er et Danmark ude på landet, hvor hverdagen ser MEGET anderledes ud end den gør når man bor i cykelafstand af sin arbejdsplads.
    Jeg håber inderligt at det trafikforlig som den borgerlige blok nys indgik ikke går helt i vasken. Det indeholdt endelig den statsvej, der effektivt kan forbinde os herude på Stevns med resten af Sjælland uden at skulle ind igennem Køge, der gør alt hvad de kan for at holde os ude. Den har vi har sukket efter herude de sidste 40 år.
    Jeg er både lønmodtager og landbruger (fritidslandbrug med juletræer under opstart). Husker de i deres iver for at nedsætte CO2 udledningen at man fx ikke kan få landbrugsmaskiner, der kører på el - og det ikke er teknologi der sådan er lige om hjørnet ?
    ... forøvrigt var lidt pudsigt at se tv-indslagene fra valgaftenen; også de partier der tordner klima drak deres fadbamser af engangsplastikkrus.

• #96   6. jun Får også et helt sug i maven hver gang Pia Olsen Dyhr nævner kollektiv trafik og at finde cyklen frem smiley For os udkantsdanmark bliver det ikke sjovt, når vi ikke lige har vores arbejdsplads rundt om hjørnet og busserne går hver 2. time. Tog findes heller ikke her smiley

Vi kan kun få det til at fungere med to biler .....

• #97   6. jun Olsen Dyhr taler nok om de større byer, R.I.P. - dér, hvor der ER kollektiv trafik. Det håber jeg ihvertfald.

• #99   6. jun Isabelle, afgifter på diesel, benzin, biler ect. rammer os alle i hele landet stærke som svage

• #100   6. jun Et parti i Folketinget tænker på 100% kollektiv trafik, når der tales om at gøre noget for udkantsdanmark.

"For SF er det i første omgang den kollektive transport, som skal redde landets yderområder. Partiets landdistriktsordfører, Karsten Hønge, efterlyser flere, bedre og billigere tog, busser og letbaner. Der skal tænkes i den samlede rejse.

- Kollektiv transport der når ud i alle dele af landet, vil gøre det attraktivt at pendle til arbejdspladser og uddannelsessteder. Og når arbejdskraften er mobil, vil det blive mere attraktivt for firmaer at slå sig ned uden for de store byer, siger han."

https://www.dr.dk/nyheder/politik/overblik-det-vil-partierne-goere-udkantsdanmark

Den nuværende regering mente at udflytning af arbejdspladser var det bedste, man kunne gøre.

• #101   6. jun "Isabelle, afgifter på diesel, benzin, biler ect. rammer os alle i hele landet stærke som svage"

Ja - og jeg går IKKE ind for øgede afgifter på benzin, men på lavere afgifter på elbiler og el.

• #102   6. jun Vi har vundet stort her i vores lokal område ved udflytning af Landbrugsstyrelsen smiley Specielt mhp på arbejdspladser smiley

• #103   6. jun Godt at høre, R.I.P. smiley

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#104   6. jun Elbiler ja tak. Hvordan kan det dog være at vi ikke er førende der i verden?

Vi kan lave vind om til el, og el kan drive dytterne.

Orv, hvor kan det irretere mig, at mange fik så ondt i røven over de "billige" Teslaer at politikkerne lavede reglerne om, bare fordi at det trods alt er en bil til folk der tjener mere 100 kroner i timen.

Jeg har ikke selv råd til at betale 700.000 for en firepersoners bil, men jeg synes det er megafedt, at så mange "velhavende" placerede pengene der.

Nu køber samme publikum Audi, Mercedes eller BMW i stedet. Mega dumt for miljøet på lang sigt.

• #105   6. jun Vi kan lynhurtig blive enige om billigere elbiler:) Det er et stort skridt i den rigtige retning mht de klimaudfordringer vi står overfor smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#106   6. jun Men hvis Mette indføre lavere afgifter på el biler for at få os til at køre i sådan nogle, så slår hun et kæmpe hul i statskassen...vågn nu op røde hoveder, nu må i lige se at få gang i husholdningsøkonomien, selvom jeg godt ved det er svært for jer ??? smiley

Så altså hvis hun gør det, så skal pengene kradses ind nogle andre steder...hvor ?

• #107   6. jun Men da Løkke og co nedsatte afgiften på biler generelt var det OK, ikke Holly?

Din hysteriske "DE RØDE ER DÅÅÅÅMME OG UDUELIGE" logik er simpelthen hylende grinagtig smiley

Hollylogik:
    Hvis de blå bruger en krone, er den godt givet ud, og vi tjener på den.
    Hvis de røde bruger en krone, går samfundet NEDENOM OG HJEEEEEEM smiley smiley smiley smiley smiley
    Hvis de blå tjener en krone, bliver den omkring 100 millionertrilliarder værd.
    Hvis de røde tjener en krone - øhhhh - jamen det GØR de ikke, aldrig, kan ikke, dumme røde, uf vil ikke se det, bwadr smiley smiley smiley

Overdrivelse letter forståelsen smiley

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#108   6. jun @Holly.
    Nu vrøvler du lidt unuanceret igen.

Vi er enige om, at klimaet er ret vigtigt ikke.

Desuden, hvis DK satser på "el-infrastruktur til biler", så vil vi lære en masse om det, og den teknologi kan sælges til udlandet.

Det er faktisk ikke så svært.

Finanseringen kunne jo komme ved at lægge skat på salg af huse. Bare 2 procent så er der milliarder i kassen, og ingen vil formodenligt få specielt ondt i røven over det.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#109   6. jun Isabelle logik: jeg sætter mig ned og laver ingenting og åbner munden og venter på at maden og alle goderne kommer flyvende ind smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#110   6. jun Martin: Ja bare sig jeg vrøvler det er dit bedste forsvar, men dog ikke mere end jeg har ret i at i vil kradse pengene ind andre steder..det jeg skrev jo..på husejerne, de rige svin..ik’ da ? smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#111   6. jun Selvfølgelig vil der da være nogen der får ondt i røven over det. Som om at alle der ejer et hus har penge nok. I forvejen er det jo dyrt at have egen bolig.

Vi har høj skat og afgifter på alt ting. På et tidspunkt må det være nok. Og penge har vi jo ellers nok af har jeg hørt. Så er det vil bare hvad de skal bruges på

• #112   6. jun Nej, Holly - og det har du INTET belæg for at skrive, hvilket desværre er lidt kendetegnende for dig.
    Jeg får mine penge af at gå på arbejde. Jeg arbejder desværre ikke så meget, som jeg gerne ville, men er så heldig at have en mand, der gør det. Forhåbentlig kommer min krop op i gear, så jeg kan arbejde flere timer - inden jeg bliver 67 om fire år og kan gå på pension.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#113   6. jun Isabelle: det du skriver der viser at jeg har ret jo..nu er det så din mand der skal lægge ryg til ? smiley

Vågn op og kom igang, bidrag til fællesskabet inden du har så travlt med hvad vi andre skal !

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#114   6. jun @Holly.
    De fleste der ejer et hus er ikke rige.

Men har man overskud ved salg af hus, så er det skatte frit.

Jo dyrere hus du køber, jo større sandsynlighed er der for at de stiger meget i værdi det viser historien.

Så en skat der vil ramme de rigeste i Danmark, og da vi taler overskud ved salg af et hus, så er det jo fair nok. For man har haft en indkomst.

Talte du om lagerbeskatning, så er det noget helt andet. Den er jeg vild modstander af. For at betale skat af en indtægt man ikke har realiseret, se det synes jeg er gak gak...

Det jeg tit argumenter for er, at man skal betale en skat af en indtægt.....

• #115   6. jun Ævl, Holly. Min mand "lægger ikke ryg til". Vi deler, hvad vi har - inkl. da jeg fik en lille million ud af at sælge min skole - og inkl. de omkring 300.000 jeg får fra min mor lige om lidt.
    Du er altså godt nok usympatisk smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#116   6. jun Martin: det er jo peanut’s du snakker om der, men fair nok..en øget beskatning på hus salg kan sikkert godt finansiere et par kvote muslimer mere smiley

• #117   6. jun "Vågn op og kom igang, bidrag til fællesskabet inden du har så travlt med hvad vi andre skal !"

Er det at lave undervisningsmateriale og at passe de gamle på et plejehjem at bidrage til fællesskabet?
    Kors, hvor du vrøvler.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#118   6. jun Isabelle: du har ret, du lyder ikke som en der nogensinde har bidraget med noget smiley

• #119   6. jun Bla bla bla, Holly.
    Din Paludan tabte, og nu er du sur.
    Tag en tudekiks og kom videre.
    Jeg LOVER, at verden ikke går under de næste fire år. OK? smiley

• #120   6. jun Isabelle, det bedste du kan gøre lige nu er at ignorere trolden

• #121   6. jun Enig, Batdog. Jeg føler mig faktisk ret dum over at gå i fælden smiley smiley

• Martin
    Martin Online Tilmeldt:
    mar 2017

#123   6. jun @RIP.
    Enig, det risikerer at bliver noget være rod.

Det jeg frygter er at de Radikal og Enhedslisten fucker det hele op, som jeg skrev længere oppe.

Begge partier, har jo tradition for at stille noget meget bastante krav. Jeg håber at Mette står fast på at tingene skal hænge sammen, om det så betyder at hun ikke bliver statsminister i denne omgang i væreste fald.

For ellers spår jeg A stor tilbagegang til næste valg, og Lars tilbage på tronen.

• #124   6. jun 121: Det sker for selv den bedste smiley

• #125   6. jun Det var dog en latterlig diskussion. Næsten lige så latterlig som dén om alle de fattige, der ødelægger miljøet fordi, de oser rundt i skrammelkasser. Her gik man og troede, fattige knapt nok havde råd til en cykel, og så fræser de rundt i benzinslugere hele dagen. Chok! ( smiley )

Edit, omhandler Hollys diskussion

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#126   6. jun Gentager gerne, jeg er ligeglad med om Mette eller Lars får taburetten, eneste forskel er at vi får lidt flere muslimer rendende end dem vi har i forvejen og så bliver det lidt dyrere at være dansker, men fuck det..og om 4 år får vi så en borgerlig igen til at rette op på det..
    Jeg ville dog ønske at alle de der hoveder der har stemt dem ind selv fik lov at betale for det smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#127   6. jun Sofia: men det gør de, prøv at tag ud at rejse og oplev hvordan det foregår rundt omkring smiley

Du er tydeligvis uvidende og forsøger at joke med noget du ikke aner noget som helst om.

• #128   6. jun Holly har du været rundt i hele Thailand, er er det bare din oplevelse fra storbyen?
    Selv ikke i DK har alle råd til en bil. Det er ikke en menneskeret, det er et privilegium (bare ærgerligt for miljøet).

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#129   6. jun Sofia: ja det har jeg, fra nord til syd og også lidt i Myanmar og Laos..og jeg gentager gerne, en almindelig Gennemsnits Asiat i de lande går overhovedet ikke op i miljø, de kører typisk i en gammel smadret kasse og brænder deres affald af ude i haven og tænker på hvordan de skraber penge sammen til deres familie.

• #130   6. jun Danmark kan sagtens rumme mellemøstlige muslimer, østeuropæiske lønmodtagere, asiatiske købekvinder, indiske computereksperter, vestafrikanske fodboldspillere og meget andet. Vi skal bare lade være med at dreje al tale ind på, hvad der er i det for én selv.
    I øvrigt påvirkes min situation næppe af, hvem der sidder på magten, men mange i min omgangskreds påvirkes. Derfor stemte jeg, som jeg gjorde.

• #131   6. jun Holly Ej, det er sgu pinligt, hvor rigid du er. smiley

• #132   6. jun Måske jeg skulle tage et fly til Thailand og se med mine egne øjne, hvor store miljøsvin de er.
    Så kan jeg belære dem om, hvor forkert det er at køre rundt i benzinbiler, mens de læsser min kuffert ind i flyet, på vej hjem smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#133   6. jun 125 : snak lige ordenligt, måske skulle jeg lige linke dit svar til Big admin..er inde i det.. smiley

Prøv med nogle argumenter istedet for det der personfnidder..typisk venstredrejet !
    Fattige forurener meget, ikke dermed sagt at vi ikke forurener, men fattigdom er roden til alt ondt miljømæssigt set og jeg forstår dem, hvis min familie var truet på mad og sundhed ville jeg da også være fuldstændig ligeglad med om jeg hældte noget giftigt ud eller skød et truet dyr.

• #134   6. jun I Danmark er det de færreste, som er truet på mad og sundhed, hvad er vores undskyldning?

• #135   6. jun Jeg hørte lige i nyhederne, at Danmark nok SLIPPER for det latterlige projekt på Lindholm smiley smiley smiley smiley smiley
    YES - der er lige nogle meningsløse millioner sparet smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#136   6. jun Og hvad med de 35 milliarder vi har brugt om året hidtil på indvandrere, hvor meget skal det mon hæves til nu her ?
    Flere ind er = flere penge ihvertfald.

• #137   6. jun Hvem siger der kommer flere ind ?

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#138   6. jun Hanne: Ved du overhovedet hvad du har stemt på og ikke mindst for ? smiley

https://www.dr.dk/nyheder/politik/mette-frederiksen-stoetter-stoejbergs-nej-til-kvoteflygtninge-men-vil-tage-de

• #139   6. jun Hvor er det godt, at danskerne (altså flertallet) har sagt NEJ til den gennemtrængende egoisme og vildt overdrevne angst for de frrrrrrrreeeeeemmmmmedddddde smiley smiley

• #140   6. jun Holly ja ... men jeg hører også en Morten Ø der i dag siger at de der kan bidrage ikke skal sendes ud, at der så kommer kvoteflygtninge ser jeg ikke som et problem hvis virksomhederne får de arbejdskraft de skriger på så der kommer mere produktion og dermed flere penge i systemet ...

@ Isabelle, enig men så er øvelsen at tage de opgaver det giver seriøst, samt de oplevelser der er, der hvor der er problemer ..

Håber kommende regering kan finde balancen ...

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#141   6. jun Men hvorfor f.... har man så ikke gjort det for længst.

Uanset hvad man har stemt er 35 milliarder mange penge. Selvfølgelig skal man arbejde på at gøre det mindre. Det siger sig selv.

De fleste har jo så stemt på partier der vil fører en stram udlændingepolitik

• #142   6. jun Jeg er meget enig, Hanne - og synes, det er så GODT at have fjernsynet (og tordenvejret smiley ) kørende i baggrunden og høre politikerne - bl.a. Morten Østergård og Thulesen Dahl og Pape tale civiliseret, balanceret og fornuftigt sammen. SÅDAN Danmark smiley

• #143   6. jun @ MAx H .. ja det kan undre .. jeg mener bestemt tidligere røde regeringer har været for "blåøjede" smiley smiley ... men selv de traditionelt blå stemmende arbejdsgivere har de senere år været utilfredse med at den stramme politik har gjort det svært for dem at få kvalificeret arbejdskraft nok, da vi jo så også har sparet så meget på uddannelserne så vi ikke uddanner nok ... fx ingeniører ..

så nu håber jeg at den kommende finder balancen så de der kan bidrage bliver og kommer, så skal der såmænd nok blive råd til at hjælpe flere af dem i nød ...

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#144   6. jun Klimaet mig-i-røven.. smiley

Om så vi danskere holdt helt op med at eksistere, ville det ikke kunne måles globalt på hverken Co2 eller forurening af forskellig slags.

https://www.facebook.com/MatheusRechan/videos/2661332513895039/

Men betale os fattige i grønne afgifter, det skal vi!
    Så vi kan brødføde revl og krat i ulandene så de kan lave en masse børn og have en kæmpe stor befolkningstilvækst, og efterfølgende inviterer vi befolkningstilvæksten til Danmark, hvorefter vi så skal brødføde dem her.

Klimapolitikken i Danmark er så uendelig ligegyldig.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#145   6. jun Ja Gud fader i skuret, jeg HAR arbejdet et sted hvor de ansatte en ingeniør fra Irak, den eneste der fattede hans tegninger var ham selv, så det var en kort “fornøjelse” smiley

Men enig i at hvis der er nogle udlændinge fra nogle seriøse lande der vil flytte her til dk og arbejde så skal de da have lov til det, det man førhen kaldte gæstearbejdere, men de misforstod lidt konceptet..gæste arbejder = en der er gæst her og arbejder, ikke en der er arbejdsløs og ikke arbejder..vel da smiley

• #146   6. jun smiley

profilbillede
  • #147   6. jun Tja, heldigvis var der nok vælgere i Danmark, der er uenige med de #144+145 smiley

• #148   6. jun Det er lige før, det er lidt synd for de to stakler, Batdog - LIGE FØR smiley

• #149   6. jun Jeg er for en gangs skyld enig med dig, Nittib smiley

• #150   6. jun Det her har jeg respekt for. Jeg synes han er en slyngel men jeg blev overrasket positivt her

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg19/riskaer-kan-faa-en-mio.-kr-bruges-paa-sjaelsmark-boernene/7663172

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#151   6. jun Det her valgresultat har ikke en skid med klimaet at gøre, ellers havde Alternativet ikke lidt et så stort nederlag.

Det har noget at gøre med at Mette Frederiksen og Socialdemokratiet har lovet vælgerne at fortsætte den stramme udlændingepolitik sammen med DF og V. Og så finde andre samarbejdsområder sammen med R og EL. (hvilket vises af DF's tilbagegang.)
    Nu får vi og se om hun holder det løfte, jeg har meget svært ved at se hvordan hun kan det.. Vil hun udskrive nyvalg, hvis R fortsætter med at insisterer på at væsentlige dele af paradegmeskiftet skal rulles tilbage, eller vil hun hellere have statsministertaburetten og derfor løber fra sit løfte til vælgerne?

Meget af EL og R's fremgang skyldes formentlig at det er lykkedes dem, at mobilisere muslimerne til at stemme - som måske endda er blevet hjulpet på vej til stemmeboksen pga. SK..
    De har begge gjort et stort arbejde for det, især R.

• #152   6. jun Valget har ikke en skid med flygtninge at gøre. Ellers havde DF ikke lidt et så stort nederlag.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#153   6. jun Åh jo og det har valgene i Europa været i flere år.

F.eks er Socialdemokratiets søsterpartier i Europa, som ikke er gået med på den stramme udlændingepolitik reduceret til en skygge af deres gamle jeg.
    Stram op eller dø er strømninger i hele Europa. Selv Morten Bødskov indrømmede det i aftenens Clements på DR2.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#154   6. jun Sofia du tilføjede dette: "Ellers havde DF ikke lidt et så stort nederlag. "

Mange af DF's vælgere i 2015 kom fra S og de er gået tilbage til S pga. Mettes løfter om at fortsætte udlændingepolitik med DF.
    Derudover røg der 1,8% til SK og 2,3% til NB.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#155   6. jun Apropos Alternativet..

Billederne her (af efterladte plastik strips) stammer fra en by hvor Alternativet i dag har fjernet deres valgplakater..

profilbillede
  • Ikkesomdeandre
    aug 2017

#157   6. jun Hvorfor stemte du på dem Jinx?

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#159   6. jun Ok tak. smiley

• #161   6. jun Er der nogle der har set hvad der skal ske på udlændinge området? er der nyt konkret?

må indrømme jeg har haft pause efter job i går og hele dagen i dag. blev valgtræt

• #162   6. jun Jeg håber sgu at få ordineret lød af lægen og få medicintilskud for at kompensere for de der hidsige kødafgifter....

• #163   6. jun FEDT med DR!
    DR K og DR 3 er komplet uundværlige for mig smiley

• #164   6. jun enig ch

her er lidt konkret om udlændinge området

https://www.dr.dk/nyheder/politik/folketingsvalg/her-er-stoettepartiernes-krav-til-mette-frederiksens

jeg tror de enes om noget. Det er bare en fornemmelse dog.

• #166   6. jun Penge er ikke det eneste saliggørende incitament, selvom man efterhånden skulle tro det.

• #167   6. jun Vi har kødfrie dage og det giver en super energi at spise sådan. Det er min begrænsede erfaring men vi er glade for det

• #168   6. jun Vi er vældig forskellige hvad kød angår - jeg bokser med at få nok protein og kan ikke fordøje fiber, så en afgift vil bare være endnu en udgift knyttet til helbredet, som jeg ikke kommer udenom.

Men nej, jeg er ikke repræsentativ.

Til gengæld synes jeg det økonomiske incitament er overkill i en befolkning, der svarer så effektivt på denne type informationer som danskere gør.
    Der er jo fuld skrue på ændring af vaner overalt.

• #169   6. jun Den her går ud til Ikkesom og de 6 personer, der åbenbart er enige i at "klimapolitikken i Danmark er så uendelig ligegyldig":

HVORDAN kan man nogensinde være et voksent, uddannet, civiliseret menneske.. og så mene, at klimapolitik er ligegyldigt fordi vi er et lille land på globalt plan?!

Jeg forventer det måske fra mindre børn, der endnu ikke har udviklet en forståelse for størrelsesforhold og konsekvensberegning: som mener at jeg kan da godt smide tyggegummi i naturen for det kan jo ikke ses, og jeg er jo bare lille mig.

Men at voksne mennesker er SÅ ligeglade med klimaet fordi vi jo bare er et lille land - at skubbe ansvaret væk for "det kan jo alligevel ikke måles" - det er fuldstændig absurd.

Muligvis at jeg ligesom Isabelle falder i en fælde her, men forsøren hvor er det PINLIGT at fralægge sig sit ansvar på den måde!

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#170   6. jun Jeg synes bestemt ikke man skal smide tyggegummi i naturen, eller cigaretskodder, eller dåser eller noget som helst andet. smiley

Men vi er et af de mest rene lande, vi HAR gjort utrolig meget de sidste 20-30 år for at nedbringe forurening og Co2 udslip, vi har absolut intet at være flove over! Vi har vindmøller en masse, vi har stoppet med at bruge kulfyrede kraftværker, vi har udrullet et landsdækkende naturgasnet og bygget små naturgasfyrede fjernvarmeværker og forbundet dem med selv mindre landsbyer og gjort det forbudt at have oliefyr de steder fjernvarmen er en mulighed, vi har sat katalysator og partikkelfiltre på Lastbiler, busser, varebiler og personbiler. Vi har elektrificeret store dele af jernbanenettet og har konkrete planer om at elektrificere resten. Vi har bestemt at fra 2030 må der ikke længere sælges biler med brændstofmotorer... ect. ect. ect!

Plus vi har klimaafgifter på vand, el, varme og brændstof. Vi betaler grøn afgift på vores køretøjer og jeg kan blive ved.

Jeg er bare uenig i at vi skal blive ved med at stramme skruen, hæmme folks økonomi (især de fattigste) og hæmme virksomhedernes konkurrenceevne. (det er dem vi lever af og som financierer Danmark)
    Det giver ingen mening at vi skal være foregangsland, når vi bare er 0,8 promille af jordens befolkning. Det gider jeg ihvertfald ikke betale for - hvis jeg kunne slippe.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#171   6. jun Og nu vil en sikkert skrive at vi er et af de lande som udleder mest Co2 pr indbygger..

Ja, men det er pga. vores store fødevareproduktion, pga. Maersk's store flåde af containerskibe ect. Men DANSKERNE selv er ikke Co2 svin.
    HVIS vi stoppede med at producere fødevare ville fødevarerne bare blive produceret et andet sted. Hvor der statistisk set ikke er ligeså stramme miljøregler.
    Og hvis Maersk flyttede forretningen til udlandet, ville Co2 udledningen fra skibene jo ikke forsvinde af den grund - og varerne skal stadig flyttes uanset hvor Co2 regnskabet bliver faktureret.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#172   6. jun At erkende, at et lille land som DK, ikke kan gøre den store forskel,er da ikke det samme som at man er ligeglad. Det var da en underlig påstand.

Men beklager da jeg ikke er en af de tosser der tror at jorden bliver redet af at spise mindre kød.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#174   7. jun #60
    "Nu bliver det spændende at se hvad den nye regering vil gøre mht alle de udgifter på Paludans demoer for det har samfundet jo ikke råd til så jeg spår at der sker noget der."

Tror du virkelig at dem der truer Paludan pga. hans grundlovssikrede ytringsfrihed bliver smidt ud af landet? Det tror jeg desværre ikke på..
    Selvom man kunne spare udgifterne til bevogtningen af Paludan.

Og udgifterne til beskyttelse af jødiske institutioner, som har kostet staten over 100 millioner kr. de sidste fire år. smiley

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#175   7. jun Jeg tror nu mere der fiskes efter at Paludan skulle forbydes og spærres inde eller noget i den stil og det synes jeg egentlig er ret skræmmende og banan republik agtigt, skulle vi så også forbyde Enhedslisten som jo har det med at tiltrække voldelige aktivister ?

Der er ytringsfrihed her i landet og det håber jeg meget der bliver ved med at være på trods af en rød regering, jeg tvivler på de trods alt er så røde at vi får Nord Koreanske tilstande.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#176   7. jun Jeg tror du har helt ret Holly.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#177   7. jun Det synes jeg godtnok er langt ude, at ønske politiske modstandere spærret inde eller på anden vis gjort ulovlige ?

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

#178   7. jun Det er kun ikke kun Paludan. Pia K,Støjberg,Khader. Alle har de til fælles at de har forholdt sig kritisk til indvandre.

De lever helt uhørt med at skulle beskyttes. Man vil med vold sørge for at de ikke kan ytre sig. Det er en trussel imod demokratiet.

Det burde enhver jo tage afstand fra. Siger vi,at vi ikke har råd til at beskytte borgere,alene pga at de har en bestemt holdning,har vi da først tabt.

Men afskaf demokratiet og hold kæft. Så spare vi da de penge.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#179   7. jun Nemlig Max. Jeg ville bare ikke komplicere unødigt, og så havde jeg lige udgifterne til bevogtning af jøderne ved hånden.

Man kan også tilføje Flemming Rose og Kurt Westergaard.

• #180   7. jun DK er nok lille, men kan da gøre afsindigt meget.
    Vi har i årtier været langt forud på grøn teknologi, som i øvrigt har genereret ikke helt få arbejdspladser herhjemme.
    Vi har altid gået foran og har været rollemodeller - og det smitter!

Vi har udviklet og vist løsninger, som har været implementeret i samfundet, som andre kan skue til.

Her har vi en niche, som vi edderbukme vil være dumme at smide fra os, for der er andre, der gerne vil gave afkastet.

Vi har en helt særegen mulighed for at lægge pres på andre lande fordi vi viser, at det kan lade sig gøre - også når det gælder de helt basale ting som eksempelvis genanvendelse.

Vi danskere er hamrende gode til at reagere på krisesituationer og det gør os til rollemodeller...

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#181   7. jun Ja og lad os bare fortsætte med at være en rollemodel, men ikke ved at tvinge danskerne via flere klimaafgifter!

Virksomhederne skal heller ikke tvinges, de kan vel omlægge til endnu mere grøn produktion, hvis udlandet efterspørger det og er villige til at betale for det.

Men at tro vi har direkte indflydelse på det globale klima via grønne afgifter er storhedsvanvid. Det batter nul og niks.

• #182   7. jun Jeg sidder og tænker på.

Når vi nu skal til at spise mindre oksekød … ( gerne 2-3 kødløse dage om ugen ) … og oksekød skal til at koste spidsen af en jetjager … og vi skal have færre køer fordi de PRUTTER .

Vil de samme mennesker ( også Jer på HG ) … der synes det lyder fantastisk fornuftigt at alle køerne skal væk … så også gå af med / aflive Jeres hunde...… Der er mange herinde , der har 2 - 3 - 4 hunde … de PRUTTER altså også.

• #183   7. jun Desværre må man konstatere at landbruget ikke har levet op til de løfter, de har afgivet om frivilligt at regulere udledning - og så er man død og pine nødt til at lovgive - og dermed tvinge.
    Men jeg synes faktisk det er god stil at forsøge med frivillige aftaler og håndslag før lovgivning.

• #184   7. jun Nej, selvfølgelig kan vi ikke rykke det store med lokale tiltag i DK - men vi kan sørge for, at ideerne og tiltagene udbredes og så begynder det at batte noget.

Det er jo netop det DK er skide gode til.

Afgifter med skæv social profil som eksempelvis Å's kødafgifter bliver jeg aldrig fan af.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#185   7. jun Dansk landbrug er blevet så grønt at kunderne foretrækker udenlandsk dyrket korn, for der er meget mere protein i. Vores korn er så udpint at det ikke længere kan bruges til brød..

Fejlen ligger i at vores lille land er opdyrket så massivt at gødning til dyrkning belaster vandmiljøet så vi ikke kan gøde optimalt.

• #186   7. jun Læste lige på nettet …

Der er 1,558.000 stk. kvæg i Danmark.

Der er 880.000 familier i Danmark der holder 1 eller flere hunde og katte i Danmark.
    Det er sikkert flere end kvæg.

Og de PRUTTER alle sammen …. smiley smiley

• #187   7. jun Fascinerende strømninger hvad pløjefrit landbrug angår, i øvrigt...
    Det udpiner netop ikke jorden, men det er en helt anden måde at tænke på.

Jeg talte med min nabo forleden, som både er landmand og er aktiv i det lokale vandværks bestyrelse.
    Han har en rigtig god pointe når han siger at tiltagende man gør bør være afhængige af de helt konkrete forhold fra boring til boring.
    Også det er en ny måde at tænke på.
    Administrativt tungt, men ikke spredehagl.

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#188   7. jun Helst skulle vi helt væk fra at bruge pesticider og omlægge hele landbruget til økologisk.

Problemet er bare at det kan landbruget ikke leve af.

• #189   7. jun Økologien er heller ikke helt god nok endnu - der er jo paradokssalt nok områder, hvor det ikke er bæredygtig.

Men vi skal have meget mere af det her: uberørt natur smiley
    Jord med dårligt afkast skal omlægges og det kan kun gå for langsomt.

profilbillede
  • Ikkesomdeandre
    aug 2017

#190   7. jun Men det kommer til at koste på BNP.. og på arbejdspladser.

• #191   7. jun Det gør det - og derfor skal vi have fuld skrue på et par spidskompetencer: forskning i og udvikling og eksport af grøn teknologi....

• Ikkesomdeandre
    aug 2017

#192   7. jun NITTIB,

Mennesker prutter også metangas og udånder Co2.

Og på verdensplan bliver der ca. 230.000 flere hver eneste dag året rundt.
    Om så Danmark afskaffede samtlige køer battede det nul og niks.

Eller jo det ville hjælpe i en uge, derefter bliver resultatet opslugt af den globale befolkningstilvækst.
    Hvis en ko er 4 gange værre end et menneske til at udlede - ja så ville det hjælpe i en måned...

• #193   7. jun stop nu jer selv... Jeg taler ikke om Paludan men om uromagerne i mit indlæg. Jeg er spændt på udlændinge området som jeg endda uddyber herover hvis man gider læse i stedet for at gætte.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#194   7. jun Husk lige at mælk normalvis også kommer fra køer, dem der drikker det smiley

Nu er det bare sådan at forbrugerne vil have billige varer og hvis de kan købe en pakke hakket okse for en 20’er så gør de det, istedet for en til 30 eller 40 eller 50kr.

• #195   7. jun #182
    # 186

En stor hund udleder dobbelt så meget CO2 som en stor firehjulstrækker der kører 10.000 km om året.

https://ing.dk/artikel/red-planeten-spis-din-hund-103584

MITTIB, selvfølgelig skal vi da afskaffe vores hunde, de udleder rigtig meget CO2 og de er her jo kun for vores fornøjelses skyld, køerne gør da i det mindste lidt gavn, da vi spiser dem og bruger huden til blandt andet sko, møbler, beklædning mm.
    Hundene er ren fornøjelse, og hvis nu vi går så højt op i klima, så burde vi nok starte med at nedsætte CO2 udslip med vores fornøjelser.

• Holly
    Holly Tilmeldt:
    feb 2018

#196   7. jun Anni: Man sørger selvfølgelig for at have nogle klima meninger der kun går ud over alle de andre, sådan er det smiley

• #197   7. jun Man kunne også droppe animalske produkter helt, så støtter man heller ikke vold og mord på uskyldige individer...

• #198   7. jun Mon ikke vi i fremtiden spiser insekter? smiley De kan såmænd smage OK, de er fulde af protein og så er det bæredygtigt.