Chihuahua adfærd hjælp ! Chihuahua adfærd hjælp !
Heey Folks
Jeg har en tæve på 1 1/2år. en rigtig skøn chihuahua og elsker hende over alt på jorden.
har et problem med hende nu, hun er super bang , ryster tit, kommer nervøs over til mig når jeg kalder på hende. de ting begyndte at komme efter jeg fik ny kæreste.
når hen kommer hjem fra arbjede, eller er alene hjemme sammen med hende, ligger hun bare i hendes kuver hvor hun ryster.
og det gør ondt at se hende så trist, og ved efterhånden ikk hva jeg skal gør ville bare hende det bedste !
håber virkelig i kan hjælpe og komme med nogen fantastiske gode råd
på forhånden tak
feb 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 3 Emner: 129 Svar: 2.653
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.866
For det er da en ret ekstrem adfærd vis han intet har gjort synes jeg? Det behøves såmænd ikke have været rigtig voldsomt, men da en chihuahua tit er ret blod psykisk skal der nemlig ikke meget til.
- Synes han skal arbejde på at opbygge tillid til din hund, for det er synd hun skal være så bange og nervøs i hans selskab!
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 49
men hun har haft en træls gå tur med ham, hvor han åbenbart var meget fuld . :s - hvilket jeg ikk blev glad for.
apr 2009
Uanset hvad skal der klart arbejdes på noget tillid mellem de to - Hun skal ikke gå og være bange i hendes eget hjem!
maj 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 1 Emner: 33 Svar: 1.372
jan 2009
Han "glemmer" tit at hun er en lille hund, så tone leget er noget gang ikk det bedste. hun er bange i hans selvskab,.
Han prøver at bygge tilliden op med hende, men han ved ikk rigtig hva han skal gør, og jeg ved det heller ikk rigtig..
andet at jeg har sagt til ham, at han skal lade mig opdrage på hende og være den "trælse" hvor han skal fremstå som den gode.. hvis i forstår hva jeg mener.
jan 2009
neej han ved faktisk ikke hvordan han fik hende med hjem
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.269
Det kunne godt lyde som om han har gjort hende noget... Siden hun har den adfærd...
Men jeg tror simpelthen også det kan være at hun bare er utryg ved ham, den måde han er på.. Og tro mig garanteret det kan ha ødelagt meget bare den gåtur dengang han var fuld...
Hele hans måde at bevæge sig på, snakke på og røre ved hende på er nok til hun kan være utryg/bange for ham:o(...
Jeg håber virkelig, VIRKELIG ikke han har gjort hende noget ondt, for ellers er det bare UD med den idiot, det er MIN mening....
maj 2007
Fortæl ham hvordan du vil have han omgås DIN hund og det er DIG der opdrager og IKKE ham. Og hvis han vil tage del i hendes opdraglese, bliver det på din måde.....!!!
Synes det er rigtig godt du er obs på problemet:o)
aug 2009
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 98
Er glad for du tager han om problemet.
Men synes virkelig du skal spørge ham dybt seriøst, hvad han har gjort så du lettere kan arbejde udfra dette.
For, en chihuahua bliver let skræmt, og synes da du ahr ret til at vide hvad der er sket.
Har han slet ikk fortalt noget om hvad der skete ?
maj 2007
jan 2009
- Han kan ikke huske hvad han gjode ved hende den gang, han var fuld. men hva kan han gør for at ændre hans adfærd overfor hende, for gir jer helt ret, det er alt ved ham hun er bang for efterhånden, og sådan plejer det ikke at være inden den gå tur. ? hvad kan vi gøre `?
Han er indforstået med hun bor der, han må være her :s og hun har FØRESTE ret ! og sådan ville det altid være. er så bange for om jeg overhovedet får min skønne livs glade pige tilbgae. - når vi er ude og gå tur, går hun langt foran og holder øje med hvor henne han går.
jan 2009
Uuh det lyder som et godt råd, det må vi prøve om det hjælper.-
mange tak for det ,,
synes det rigtig sørgeligt det her nemlig ..
alle råd er velkommen og kommentar osv
jan 2009
det lyder faktisk også som en go ide at prøve
håber virkelig det kan hjælpe.
apr 2009
Men da vi fik Shika ville hun slet ikke snakke med min kæreste de første mange dage, så Simon ignorerede hende bare fuldstændig. Efter noget tid tog hun mod til sig, og opsøgte ham.
Siden hun tog skridtet til kontakt, har der ikke været problemer imellem de to, men nu har han heller aldrig skadet hende - Men det er vejen frem, at HUN tager det første skridt når HUN er klar til det. Ikke presse hende.
Hvad din kæreste har gjort, har tydeligvis været meget skrømmende for hende - Og det kan derfor godt tage tid før noget tillid viser sig. Så din kæreste skal være tålmodig, og hele tiden huske på ''reglerne''.
- Men uha... Nu har jeg heldigvis en kæreste der selv i den værste brandert ville være kærlig overfor hundene. Havde jeg en kæreste som jeg ikke helt kunne stole på mht hundene, så ved jeg ikke hvor holdbart forholdet var.. Hmm.. : /
jan 2009
idag sad 5 fra min familie og spillet kort, hvor de var lidt høj rystet og larmende, der blev prinsessen bange hun sad og rystet :s
Chihuahua adfærd hjælp !