2.865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Chihuahua adfærd hjælp ! Chihuahua adfærd hjælp !

Heey Folks smiley

Jeg har en tæve på 1 1/2år. en rigtig skøn chihuahua og elsker hende over alt på jorden.

har et problem med hende nu, hun er super bang , ryster tit, kommer nervøs over til mig når jeg kalder på hende. de ting begyndte at komme efter jeg fik ny kæreste.
når hen kommer hjem fra arbjede, eller er alene hjemme sammen med hende, ligger hun bare i hendes kuver hvor hun ryster.
og det gør ondt at se hende så trist, og ved efterhånden ikk hva jeg skal gør smiley ville bare hende det bedste !

håber virkelig i kan hjælpe og komme med nogen fantastiske gode råd smiley

på forhånden tak smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Chihuahua adfærd hjælp !
  • #1   28. jul 2010 Har han gjort hende noget??

• #2   28. jul 2010 Ja det gad jeg også godt vide om han har?
    For det er da en ret ekstrem adfærd vis han intet har gjort synes jeg? Det behøves såmænd ikke have været rigtig voldsomt, men da en chihuahua tit er ret blod psykisk skal der nemlig ikke meget til.
    - Synes han skal arbejde på at opbygge tillid til din hund, for det er synd hun skal være så bange og nervøs i hans selskab!

• #3   28. jul 2010 han skælder hende ud når hun gø'er voldsomt når folk går på gaden.
    men hun har haft en træls gå tur med ham, hvor han åbenbart var meget fuld . :s - hvilket jeg ikk blev glad for.

• #4   28. jul 2010 :(( Dét lyder ikke så godt - Hvad gjorde han ved hende? Kan han huske dét?
    Uanset hvad skal der klart arbejdes på noget tillid mellem de to - Hun skal ikke gå og være bange i hendes eget hjem!

• #5   28. jul 2010 tror det er derfor ,,,er helt sikker på hunde er meget bange for fulde mennesker ...og ,må tilslutte mig de andre når de siger at en chi hund tit har et lidt skrøbeligt sind

• #6   28. jul 2010
    Han "glemmer" tit at hun er en lille hund, så tone leget er noget gang ikk det bedste. hun er bange i hans selvskab,. smiley
    Han prøver at bygge tilliden op med hende, men han ved ikk rigtig hva han skal gør, og jeg ved det heller ikk rigtig..

andet at jeg har sagt til ham, at han skal lade mig opdrage på hende og være den "trælse" hvor han skal fremstå som den gode.. hvis i forstår hva jeg mener. smiley eller har i bedre forslag?

• #7   28. jul 2010

neej han ved faktisk ikke hvordan han fik hende med hjem smiley og er så sur over det er sket, for hun er virkelig en skøn prinsesse smiley

• #8   28. jul 2010 Pyha det lyder da ikke godt, uha kan mærke jeg er ved at brænde op af arrigskab inden i fordi han går med hende når han er meget fuld, uha uha, kunne sige mange grimme ting, men jeg holder min galde for mig selv;o)) Nu handler det om din lille hund...

Det kunne godt lyde som om han har gjort hende noget... Siden hun har den adfærd...

Men jeg tror simpelthen også det kan være at hun bare er utryg ved ham, den måde han er på.. Og tro mig garanteret det kan ha ødelagt meget bare den gåtur dengang han var fuld...

Hele hans måde at bevæge sig på, snakke på og røre ved hende på er nok til hun kan være utryg/bange for ham:o(...

Jeg håber virkelig, VIRKELIG ikke han har gjort hende noget ondt, for ellers er det bare UD med den idiot, det er MIN mening....

• #9   28. jul 2010 Jeg synes du skal tage en alvorlig snak med din kæreste og så spørg ham ÆRLIGT om han har gjort hende noget, for det skal du vide for at kunne arbejde vidre med tingene....

Fortæl ham hvordan du vil have han omgås DIN hund og det er DIG der opdrager og IKKE ham. Og hvis han vil tage del i hendes opdraglese, bliver det på din måde.....!!!

Synes det er rigtig godt du er obs på problemet:o)

• #10   28. jul 2010 Ej jeg bliver hidsig når jeg læser dette!

Er glad for du tager han om problemet.
    Men synes virkelig du skal spørge ham dybt seriøst, hvad han har gjort så du lettere kan arbejde udfra dette.

For, en chihuahua bliver let skræmt, og synes da du ahr ret til at vide hvad der er sket.
    Har han slet ikk fortalt noget om hvad der skete ?

• #11   28. jul 2010 HØRT HØT HØRT HØRT Linnea:o)

• #12   28. jul 2010
    - Han kan ikke huske hvad han gjode ved hende den gang, han var fuld. men hva kan han gør for at ændre hans adfærd overfor hende, for gir jer helt ret, det er alt ved ham hun er bang for efterhånden, og sådan plejer det ikke at være inden den gå tur. ? hvad kan vi gøre `?
    Han er indforstået med hun bor der, han må være her :s og hun har FØRESTE ret ! og sådan ville det altid være. er så bange for om jeg overhovedet får min skønne livs glade pige tilbgae. - når vi er ude og gå tur, går hun langt foran og holder øje med hvor henne han går.

• #13   28. jul 2010

Uuh det lyder som et godt råd, det må vi prøve om det hjælper.-
    mange tak for det ,,

synes det rigtig sørgeligt det her nemlig ..

alle råd er velkommen og kommentar osv smiley

• #14   28. jul 2010

det lyder faktisk også som en go ide at prøve smiley ..
    håber virkelig det kan hjælpe.

• #15   28. jul 2010 Hér er jeg enig med Linnea, mht at ignore hende.
    Men da vi fik Shika ville hun slet ikke snakke med min kæreste de første mange dage, så Simon ignorerede hende bare fuldstændig. Efter noget tid tog hun mod til sig, og opsøgte ham.
    Siden hun tog skridtet til kontakt, har der ikke været problemer imellem de to, men nu har han heller aldrig skadet hende - Men det er vejen frem, at HUN tager det første skridt når HUN er klar til det. Ikke presse hende.
    Hvad din kæreste har gjort, har tydeligvis været meget skrømmende for hende - Og det kan derfor godt tage tid før noget tillid viser sig. Så din kæreste skal være tålmodig, og hele tiden huske på ''reglerne''.
    - Men uha... Nu har jeg heldigvis en kæreste der selv i den værste brandert ville være kærlig overfor hundene. Havde jeg en kæreste som jeg ikke helt kunne stole på mht hundene, så ved jeg ikke hvor holdbart forholdet var.. Hmm.. : /

• #16   29. jul 2010 Han har forandet sig meget på det punkt og undskyldte meget, selvom det ikk betyder så meget. men han har forstået nu hvordan reglerne er osv !
    idag sad 5 fra min familie og spillet kort, hvor de var lidt høj rystet og larmende, der blev prinsessen bange hun sad og rystet :s

Kommentér på:
Chihuahua adfærd hjælp !

Annonce