{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
831 visninger | Oprettet:

At komme når man kalder {{forumTopicSubject}}

Hvis ens hund ikke kommer når man kalder, og man bliver ved med at kalde og nærme sig den, og den kigger på en, og løber længere væk og syntes det er skide sjovt, skælder man den så ud, hvis den endelig kommer efter 3 min, eller belønner man den med ros og godbid?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At komme når man kalder
  • #1   26. nov 2007 hmm.. altså hvis du ikke fanger den.. Og den så endelig kommer når der bliver kaldt, så ville jeg rose den, også med en hapser..

  • #2   26. nov 2007 Uanset hvor irriteret du er, så skal du rose!!! HUnden kommer, og det skal den have ros for, selvom der er gået nogle minutter! - i øvrigt så har det for mig ofte den modsatte effekt at forsøge at komme nærmer ehunden, hvis hun skal komme - hun iopfatter det som en leg - Her hjælper det at gå den modsatte vej - og når det ikke er nok, så er det bare med at stå og opføre dig som en lallende idiot og fange hundens interesse - kast rundt med godbidder bolde og græs og hop lidt op og ned og sig lyde - det hælper ofte - og det er ikke løgn:-)

  • #3   26. nov 2007 når du så har fanget hundens interesse, så sæt dig med ryggen til og med godbid i hånden... ros altid , når hunden kommer til dig...

    lad være med at altid tage snor på hunden, da det kan få hunden til at lade være med at komme, da den jo alligevel bare skal i snor... smiler

    træn dette, en masse gange, hvor hunden ikke får snor på.. og ros meget...


  • #4   26. nov 2007 Hvis hunden ikke kommer, er det oftest fordi man ikke er interessant nok. Hvis kontakten til din hund er god, vil den blive i nærheden af dig, for du er den sjove, det er hos dig den bliver aktiveret. Er hunden glad for bolden, så bind linen fast i bolden, vend ryggen til og sving så linen. Oftest går der ikke mere end 10 sekunder, så kommer hunden. Ros den, og giv den bolden.

  • #5   26. nov 2007
    Jeg ville rose og belønne.

    Jeg belønner hende også hvis hun mens hun er fri selvstændigt tager kontakt til mig.


  • #6   26. nov 2007 Okay.. det var også helt klart min første indskydelse, ikke at skælde ud.

  • #7   26. nov 2007 Det er et udbredt dilemma. Skæld ALDRIG hunden ud når den kommer hen til dig, lige meget hvor frustreret du er, eller hvor lang tid det tog den at komme. Hunden vil tro at den bliver skældt ud fordi den kommer!

    (Har det fra "Vi med hund" og diverse hundebøger)


  • #8   27. nov 2007 Man må kun skælde hunden ud hvis man går ud og henter den, når den kommer tilbage uden det skal den bare skamroses og leges med smiley Det virker her!

Kommentér på:
At komme når man kalder

Annonce