{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
884 visninger | Oprettet:

at komme når man kalder (: {{forumTopicSubject}}

mads han kommer iijk altid når jeg kalder. han for tit lov til at gå uden snor og hvis jeg iijk siger at han skal blive tæt på mig, ikke løbe langt væk , løber han langt væk (:
han holde sig inde ved siden og går iijk over til andre, vil bare gerne havde han kommer.
når jeg så kalder skal han li 1000 ting først, li snuse til på tilbage vejen og sådan. jeg roser ham meget når han så kommer,. ang godbidder sys jeg iijk rigtig det hæjlper., det har han lidt for travlt til, når han er ude. (: nogle der har nogle gode ideer ? (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at komme når man kalder (:
  • #1   21. mar 2008 Først vil jeg sige, at jeg aldrig går tur uden snor med vores, for jeg er ikke sikker på at jeg vil kunne kalde/fløjte ham til mig 100%
    Men når han løber rundt hjemme i haven, kalder vi ham rigtig tit ind eller bruger fløjten for at kalde ham ind - hver gang han kommer falder der en godbid af.. De fleste gange er det bare et indkald hvor der falder en godbid af og så får han lov at løbe ud i haven igen. Og han synes det er herligt bare at blive kaldt ind og så lige få en godte.


  • #2   21. mar 2008 For det første -alsrig benyt en kommando du ved den ikke vil adlyde. Dvs at hvis han er travlt optaget af at snuse, så du kan se han ikke vil komme, jamen så må du gå hen og hente ham.
    Du har jo selv (self ikke med vilje) lært han at det er okke først at komme når der er kaldt 20 gange -man får jo ros alligevel.

    Næste ting er så at jeg nok ville sætte en sporline på, så han ikke kan løbe væk (ikke hale ham ind til dig, men kun for at forhindre ham i at smutte).

    og så skal DU være interessant. Uanset om du så skal hoppe på tungen eller synes for det, så skal det være SJOVT at komme hen til dig (og her hjælper lækre guffer osse)

    Og lad så være med kn at kalde ham til dig for at give snor på (det gør mange). Kald ham af og til hen bare for at få en godbid og lidt ros. Måske lave en sjov øvelse eller noget, og så fri igen


  • #3   21. mar 2008 okay mange tak vil jeg prøve (:
    altså det er heller iijk sådan at det iijk fungere, han vender om såsnart jeg kalder, men på tilbage vejen. hov der var li noget der lugtede godt. et sek didde (:
    men mange tak begge (:


  • #4   21. mar 2008 Didde -hvis han "hovsa" lige finder noget på tilbagevejen der er mere spændende, så fungerer indkaldet jo heller ikke;o)



  • #5   21. mar 2008 nej det rigtig (: vi prøver det med linen idag (:

  • #6   21. mar 2008 Jeg er lige startet på hvalpetræning med Shanti, og inkald er en af vores første øvelser. Jeg havde heldigvis trænet det meget herhjemme, så Shanti har fat i den lange ende der. Men træneren beder os løbe med "lyd" og sjove armebevægelser og sidde os på hug med ryggen til hunden og kalde. Vi skal vise den at vi har en lækker godbid inden vi løber. Alle hundene på holdet (minus 1) kommer løbende med det samme. Man skal bruge en meget lys stemme når man kalder, det samme lys stemme skal bruges til at rose den dygtige vovse.
    Ejeren til den hund som ikke kom skulle ligge på jorden og forsøge at gøre sig interessant for hendes hund.


  • #7   21. mar 2008 okay,. vanja..
    mange tak (:


  • #8   29. mar 2008 Prøv at bruge en lang line, hvor du kan styre ham, hvis han så ik kommer, kan du jo trække lidt i snoren, så han kommer .. Ellers så prøv at løbe eller gå modsatte vej af hvor hunden er og ignorer totalt at den ik kommer, men bare snuser .. Hvis det heller ik hjælper, så prøv at gøre som om du bare har det rigtig sjovt .. Fx. gøre som om du leger med hundens dummy, hvis du har sådan en med ..
    Det hjælper 9 ud af 10 gange ved nynne smiley og når han så kommer, så stadig masser af ros smiley

    Håber du kan bruge det til noget ..


  • #9   29. mar 2008 Altså det jeg mener med bare at gå væk fra hunden er at du som føreren af 'flokken' bestemmer hvornår hunden skal komme, og hvis den så ik kommer, så går DU bare selv, den skal ik tro, at du henter den og gør alt for den, DEN skal gøre det for dig. Det har min hundetræner sagt .. (:


  • #10   30. mar 2008 .. carina d: '
    okay, mange tak (:


  • #11   2. apr 2008 Så lidt smiley

Kommentér på:
at komme når man kalder (:

Annonce