{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.203 visninger | Oprettet:

at komme når man kalder {{forumTopicSubject}}

hvordan øver i det :o)

shelly kan være god til det men når der så er noget der fanger hendes opmærksomhed er hun nærmest døv.. hun opfatter slet ikke man er der.
det eneste der kan hjælpe er at rasle med noget der kan spises.

det er pga det at jeg helst ikke mødes med andre hunde hvis der ikke er hegnet ind for er bange for hun ikke vil lystre når jeg er ude så vil meget gerne høre gode råd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at komme når man kalder
  • #1   11. jan 2012 godbider godbider godbider positiv forstærkning

  • #2   11. jan 2012 men skal jeg prøve at slippe hende løs et sted hvor jeg ikke er sikker på om hun kommer med det samme? for hjemme i haven går det jo fint nok hehe

  • #4   11. jan 2012 Du skal bare være 110% sikker på at der ikke kommer større fremmede hunde. For uheldet skal bare være ude EN gang, sååe. En lille usikker/angst Chi-vaps kan desværre udløse mange uventede og fatale situationer.
    Men ja, det er en kendt metode, at begynde og gå bort fra hunden, hvis den ikke kommer ved første kald. Men hold øje konstant.


  • #5   11. jan 2012 Jeg ved at mange har haft held ved at træne indkald, ved at lave en laaaang line på hunden. Så har man også styr på den :o)
    Og så er det bare guf, guf, ros, ros.. Køb evt. en fløjte, så hunden lære at komme ved én bestemt lyd.
    Mine kommer ved indkald 99% af gangene, men ser de fx en anden hund, skal jeg dælme være bestemt for at få dem til at komme. Særligt når alle 3 er løs.. Så jeg har altid øjne i alle sider af hovedet, så jeg får fat i dem inden "det interessante" kommer til syne.. :o)


  • #6   11. jan 2012 min største skræk er også andre hunde fordi nico er blevet overfaldet af en engang. han er dog 100% lydig nu men er dog også bange for store hunde, og det var en skrækkelig oplevelse så vil gerne undgå dette igen :o)

    ja måske jeg skal prøve med en lang line :o)

    det er så dejligt at se de render og hygger sig når de ikke er i snor og syntes det er synd shelly går glip af det.. når jeg så endelig lukker hende løs har hun lidt svært ved at høre og så tør jeg ikke prøve igen før der er gået lang tid :o(

    ja måske fløjten vil være en go ide


  • #7   11. jan 2012 nete: det er altid på ude bane shelly aldrig kommer når jeg kalder og hun er pænt ligeglad med jeg går den anden vej hvis der er andre hunde.. lige nu bruger jeg nico, jeg siger hent shelly så kommer han med hende men han giver hende så også en omgang og det er der jo ingen grund til, men hun kommer altid når han "kalder" haha

  • #9   12. jan 2012 hahahaha jeg ville nok også glo lidt hvis jeg hørte det haha :o)

    men ja måske jeg skulle bruge en lyd, som f.eks fløjte for så kan jeg heller ikke komme til at skifte tone leje osv hele tiden som jeg nok gør når jeg er ved at være panikken over hun ikke kommer hehe


Kommentér på:
at komme når man kalder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce