{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hæng TV op 500 kr.
  • Montering af låger og greb på IKEA Pax skabe 600 kr.
  • Opsætning af 2 loftlamper (New Works Tense + IKEA Backstörn) 800 kr.
  • Changing the faucet in the kitchen 700 kr.
  • Vores vaskemaskine får HFI relæet til at springe fra. 1.600 kr.
  • Ophængning af vægspot i lille badeværelse. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund hyler. Hjælp mig
  • #1   2. apr 2008 vi har lige haft samme problem... start med at gå ud og ind af gøren 30 gange om dagen.. og sørg for din vovse ikke har alt for meget plads.
    min har stuen og gangen!

• #2   2. apr 2008 Start med at gå udenfor i 10 sekunder og kom ind igen.
    Og så forlænger du tiden, så hunden lærer at mor ALTID kommer igen!!!!!

Hunden kalder på dig og er rædselsslagen for at den er blevet forladt!!!
    Hvis den bare kan lære at tænke; Nå ja, hun gik...So what, hun kommer jo igen" så er der ikke længere nogen ko på isen.

Har selv haft en GD med samme problem, så jeg ved at det er lettere sagt end gjort!!
    Hos os hjalp det at have radioen eller fjernsynet kørende, så der var lidt liv i huset.
    Men tilsidst var det ikke nødvendigt mere.

• #3   2. apr 2008 Vi fik at vide at man skal træne det med meget korte sekvenser, og aldrig gå ind mens de hyler, for så lærer de at det hjælper at hyle, fordi du kommer så. Det med radioen er også en god ide

• #6   2. apr 2008 Jep igang med alene-hjemme-træning.
    Og kom aldrig ind til den når den hyler da den ellers vil forbinde det at hyle med at I kommer tilbage.

Start evt. med at lade den være være alene mens I går ind i et andet rum, fx, når I går på toilet etc.
    Meget små intervaller i starten. 10-30 sekunder fx. og så snart den ikke har hylt i 5-10 sekunder så gå ind til den igen. Ikke rose men bare lade som ingenting ... Og gentag med større og større intervaller. Pas på med at gå for hurtigt frem da I ellers ender med at skulle starte forfra.
    Vapsen har brug for at vide at det er okay at være alene og at I ALTID kommer tilbage igen ...

Held og lykke med træningen :o)

• #7   2. apr 2008 Ved Kia hjalp det at gå ind i et andet rum mens hun sov. Jeg skulle så bare sørge for at komme tilbage til hende når hun vågnede og inden hun begyndte at pive. Efterhånden kunne jeg så gå ind i et andet rum mens hun var vågen. Skulle bare sørge for at komme tilbage inden hun begyndte at hyle.
    Til sidst lavede jeg samme øvelse bare ved at gå ud af lejligheden og lukke hoveddøren og lade hende være alene hjemme ... Kom så tilbage inden hun begyndte at pive. Efter 3-5 dage kunne hun være alene hjemme uden at pive ...

Ja selvfølgelig skal du helst undgå at din hund begynder at hyle. Men hvis den først er begyndt så vent til den stopper med at komme ind. Den må ikke lære at forbinde hylen med at I kommer ...

• #8   2. apr 2008 Start med at gå mange gange ud af døren og ind igen. hvergang du komme rind giver du en godbid, så lærer hun at du er ude og "jage" mad til flokken.
    Sådan har jeg altid gjort med mine hunde, (har haft 10 stk)

Tro mig efter ganske kort tid kan du forlæge tiden hvor du er væk. Bare husk hav altid guf i din lomme så den får noget når du kommer hjem

• #9   2. apr 2008 stave/slåfejl gratis

• #10   3. apr 2008 Mange tak for de gode råd. Og jeg er gået igang smiley smiley

• #12   3. apr 2008 Jeg døjer i øjeblikket med samme problem. Min hvalp blev syg kort tid efter jeg fik hende og derfor fik hun meget opmærksomhed, det har resulteret i at hun er rigtig ked af det når jeg går.
    Jeg har kontaktet en adfærds dame da min alene hjemme træning ikke rigtig virkede (Jeg startede selvfølgelig fra bunden af med at gå få sekunder, vi har prøvet dap, haft radio tændt, givet marv ben osv). Adfærds damen sagde at når en hvalp er så ked af at være alene er det for tidligt at begynde at gå fra den, hun anbefalte mig at købe et børne gitter, så hunden kunne lære at være adskildt fra mig, men dog stadig kunne se mig. Hun forslog ligeledes at lave øvelse med min hvalp så den kan blive mere selvstændig.
    Det blev en lang smørre, men jeg håber du kan bruge noget af det :o)

Mange hilsner og held og lykke fra Ina.

• Kit S
    Kit S Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 1
    #13   15. maj 2013 Ja jeg kan også godt bruge råd . jeg har lige fået en lille tæve her i søndags , jeg er den 3 ejer , har købt den af min veninde som havde den i 3 mdr , men hun kom ikke ud og gå ture med den så den stor bare i snor i haven . . så hun hyler bare jeg går i bad og lukker døren eller vil gerne kunne se mig hele tiden , jeg skal da også prøve det med de der godbider, men skal lige have nogle hun kan lide først for hun er meget kræsen:-)
    hvordan får man hende til og sove på sin madras om natten ,for hun er en puttegøj, men jeg tror mere hun har behov for tryghed og vide at man er der ,

hun er god til og ligge sig på sin madras når man siger det og får ros. sidder man i sofaen kan hun også godt ligge der , men vil da helst være tæt på en smiley hun er 10 mdr smiley

Kommentér på:
Min hund hyler. Hjælp mig

Annonce