{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
973 visninger | Oprettet:

Rally-O eller agility {{forumTopicSubject}}

Hmm. Har gået lidt og overvejet agility med tine..

Problemet er bare af tine ikke er så hurtig til tingene som man skal være i agility..

Så nogen der ved om hun godt ville kunne agility eller vi måske skulle Rally-O ??

HJÆLP!!

Fakta om Rally-O
Rally-O er startet for at lave et sjovt alternativ til almindelig lydighedsarbejde.
Hund og fører gennemfører en bane med skilte i nummerrækkefølge. Skiltene viser hvilke øvelser der skal udføres.
Der kan f.eks. være vendinger, slalom, spring, og der kan være stationære øvelser, hvor hund og fører skal stoppe op og foretage sig et eller andet, f.eks. skal hunden stå eller dække medens ejeren går rundt om den. Der findes i alt ca. 50 forskellige øvelser.
Rally lydighed er for alle hunde, store som små, og er et godt alternativ for hunde eller hundeejere, der af den ene eller anden grund ikke kan løbe agility. Det anbefales at hunden har modtaget grundlæggende lydighedstræning inden man starter på rally.


Fakta om agility
Agility er en hundesport med fart og tempo!
Du skal guide din hund gennem en bane med forskellige forhindringer - spring, tunneller og slalom - og det hele foregår på tid.
En sjov og udfordrende sport, som du garanteret bliver "bidt af"!
Vi træner fra begynder til elite-niveau. Vores dygtige DGI-hold tager til konkurrencer i hele landet.

HJÆLP!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rally-O eller agility
  • #1   7. aug 2008 Jeg går til agility med min dreng, og han er bestemt ikke hurtig.. Men han syntes det er vildt fedt, og så er jeg egentlig lige glad med om jeg vinder nogle præmier i den forstand, bare vi har det sjovt sammen på banen.
    (Og så kan jeg lige hviske dig i øret, at det er mindst lige så vigtigt at komme fejlfrit igennem, hvis du river halvdelen af redskaberne ned, kan det jo være lige fedt) *hehe*

    Så hvis du meget gerne vil agility, så syntes jeg da ikke det skal holde dig tilbage for at gå til det.. Bare du selvfølgelig ikke presser din hund for meget.. - Og hvis det ikke er grundet sygdom han ikke er hurtig, kan det jo være det alligevel kommer smiley

    Rigtig god fornøjelse med hvad du end vælger


  • #2   7. aug 2008 Tag dog begge dele smiley

    Rally er en sjov sport som de fleste hunde godt kan lide smiley


  • #3   7. aug 2008 Hovedsagen er jo at have det sjovt, eller?

    Så er hurtigheden da lige meget..


  • #4   7. aug 2008 din hund behøver ikke være hurtig for at gå til agility.

    nogen gange er det en fordel ikke at være for hurtig i starten, da hundene kommer til at lave mange fejl.

    måske kan du bygge hastighed på den, hvis du bliver så bidt af det, at du begynder at interessere dig for konkurrence.

    Ricko er ikke verdens hurtigste hund. ikke desto mindre har han da været til DM 5 gange.


  • #6   7. aug 2008 Agility handler jo ikke kun om, fart, men osse om præcision, samarbejde/kontakt, og at have det sjovt.

    Både Rally og agility har som primært mål at skabe god kontakt mellem fører og hund og at begge skal have det sjovt med træningen.

    Hvis du ikke har planer om konkurrence er det i virkeligheden fuldstændigt ligegyldigt hvor hurtig eller langsom du er til agility. Farten kommer først rigtig ind i billedet når du deltager i konkurrencer.


  • #7   17. aug 2008 Rally har vi gået til og min buller er bestemt heller ikk hurtig;:) men det er super god træning fører og hund imellem. Du kan også sagtens gå der bare for hyggens skyld.

Kommentér på:
Rally-O eller agility

Annonce