1.113 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
lidt hjælp vedr. adfærd >(stress) lidt hjælp vedr. adfærd >(stress)
Hej jeg håber lidt nogle kan hjælpe lidt med den her ?..´det drejer sig om at vi har snakket med en hunde psykolog som kom til den konklusion at vores valp har stress.. Andre der har haft lignende problem eller ved hvad man kan gøre i den situation?
0 synes godt om
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 523 Svar: 12.603
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.129
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 81 Hunde: 8 Emner: 523 Svar: 12.603
feb 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 261 Svar: 2.129
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
sep 2006
Følger: 64 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 329 Svar: 5.383
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Du kan som sagt før ignorere ham og vente til han er faldet til ro før du hilser på ham.
Hvis der er have ville jeg gå der ud med hunden og lade ham race af der. Din mor kan havde nogle kyllinge stykker i køleskabet til dig til når du kommer og så kan du evt smide dem i haven. Når hunde spiser gear de ned.
Hos os er de første minutter nogle gange også lidt volsomt men efter en kyllinge jagt i haven på et par minutter er det væreste gået over.
apr 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 252
Ved I mere om dens baggrund. Er forældrene bag standard eller FT spaniels? Det er meget afgørende for dens aktivitets- og stressniveau hvad baggrunden er!
aug 2006
Følger: 29 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 900 Svar: 11.842
Jeg har selv en hund der har fået konstateret stress, og har fået en handlingsplan fra en adfærdsbehandler, som vi har haft besøg af.
Men mon ik du bare skal følge det råd du har fået, og se om de hjælper.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
apr 2008
Der er uendelig stor forskel på at have en hund der har et stort drive, og så til at have en hund, der er stresset! Jeg er ganske enig i, at skal man bruge sin hund på jagt (eftersom det nu er en cocker/springer vi taler om), er det lettere at have en hund med højt drive, og så skulle pille noget af den - end den anden vej rundt.
Men når man har en hund, der viser tydelige stresstegn, er det ikke sådan, at du "bare" piller noget af den. Der skal arbejdes målrettet for at denne hund får afløb for sin energi på den rette måde, og hvis ejeren ikke har tænkt sig at arbejde med den praktisk (eks. jagt), så er der et reelt problem, som ikke kan ændres til dit ekstremt positive syn på problemet.
Alt, alt for mange "almindelige" familier ender med jagtvarianten af cocker eller springer spaniel uden at være blevet gjort opmærksom på det af sælger. Hvilket resulterer i en stresset hund, og en familie der ikke magter hunden. FT spaniels er til jagt eller anden aktivitet af samme højspændte kaliber. Hele året rundt. De ligger langt fra standardudgaverne af spaniels når det gælder sin og aktivitetsniveau.
En stresset hund er alt andet end godt. Det kan resultere i allergi lignende udslet, forhøjet blodtryk etc. Alle burde efterhånden vide hvad en kronisk stresstilstand gør ved mennesker. Tror ikke det er anderledes med hunde! Ligeså lang tid som det har taget hunden at oparbejde sit kroniske stressniveau, ligeså lang tid kan det tage målrettet arbejde for at få det ned igen.
Jeg har set sådanne hunde i det virkelige liv, og det er ikke en fryd for hverken hund eller ejer!!!
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
For mig er svaret enkelt - den skal bruges på en måde, der svarer til dens egenskaber.
Så vil stressen aftage.
Samtidig skal der selvfølgelig blokeres for, at allerede indlært uhensigtsmæssig adfærd får mulighed for at blive udlevet.
apr 2008
lidt hjælp vedr. adfærd >(stress)