{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
581 visninger | Oprettet:

Lineføring. {{forumTopicSubject}}

Når jeg træner lineføring/fri-ved-fod med Bette, så er der en god kontakt, hun kigger fint op på mig osv.
Det eneste problem med hende er dog, at hun går omkring 1/4 meter fra mig. Jeg har fået hende rettet mere ind, før gik hun omkring ½ meter fra mig.
Det jeg søger nu nogle tips til, hvad jeg kan gøre, for at hun går i den rette stilling, da det virker som om, at jeg uden at gøre det med vilje, skubber hende væk med mit ben, når hun går helt tæt (som hun skal).
Håber, at I forstår...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lineføring.
  • Jojo B
    Jojo B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 127
    #1   19. jan 2009 Har samme problem, så lurer lige med

  • #2   19. jan 2009 <b>Jojo</b>: Helt i orden smiley

  • #3   20. jan 2009 Når jeg træner lineføring med en ny hvalp, ca. 3 mdr. gl. bruger jeg en bold.

    Bolden sætter jeg under min hage, og så går jeg 3-4 skrit, og når hunden ser op, så slipper jeg bolden.

    Denne øvelse gå over de næste måneder.

    Efterhånden som hvalpen er blevet god til kontakt og blive inden på venstre side, med skulderen ud fra venstre knæ, øger jeg skritne, og så bliver der højre og venstre drejninger, omkringvendinger, baglæns mm.

    Man kan også gøre en anden ting,

    Det er med at åbne og lukke.

    Mod højre så åbner man, mod venstrer så lukker man.

    Denne øvelse forgår med at man har hunden på plads, og når hunden sidder rigtigt, så begynder man at gå men det er i cirkler, man kan starte med at gå mod venstre, her lukker man for hunden, og under øvelsen kan man ændre hastighed, fra húrtigt gang til meget langsom gang,
    Det samme udfører når man går højre om, her åbner man, og så er det bare om at skifte mellem højre og venstre..


  • #4   20. jan 2009 Hvis du føler du skubber den væk, så går den for langt fremme og sikkert lidt skrå ind foran dig. Hvordan belønner du?

  • #5   20. jan 2009 Mange tak for nogle gode svar, som virkelig kan bruges!!
    Jeg belønner med gode godbidder (kylling, tunkiks, alt med god lugt!) + jeg træner med klikker. Jeg bruger nogen gange bold, når jeg bruger bold har jeg den i venstre lige til at trække ud ved belønning.
    Det kan sagtens passe, at hun går for langt fremme, og at jeg derved kommer til at skubbe hende væk fra mig..

    Vil hun få mere bagpartskontrol, hvis jeg træner elefantøvelsen, hvor hun går rundt om kasse med forpoterne oppe på kassen?


  • #6   21. jan 2009 Dina: Mange tak, jeg vil forsøge med denne øvelse, og se om det kan hjælpe os i vores lineføring smiley
    Ellers starter vi heldigvis snart op til træning igen, så jeg kan nok også få nogle gode råd der smiley


Kommentér på:
Lineføring.

Annonce