{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Træning af indkald? {{forumTopicSubject}}

Er der nogle der har nogle gode råd til hvordan jeg træner indkald bedst?
Skal jeg helst træne dem hver for sig eller hvordan- og ville det være bedst at bruge en sporline?

Det er en Lhasa Apso- han hører nogle gange efter og andre gange ignorer han en totalt smiley
Og den anden er en blandning af gravhund og evt cocker spaniel.. - en hund der går sine EGNE veje..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning af indkald?
  • #1   18. mar 2009 Jeg bruger en lang longeline, og når den er næsten trukket helt ud kalder jeg. Hvis de ik kommer, giver jeg lige et lille tag i linen for at fange deres opmærksomhed og kalder så igen.... Roser vild meget og bruger leverpølse som belønning. Vabbe vilgøre alt for den leverpølse, men han er selvfølgelig også Lab..... Elsker mad hi hi

• #2   18. mar 2009 www.kay-photo.dk

INDKALD
    Rimelig smart (læs obligatorisk) at lære sin hund hvis man har planer om at tage linen af den!
    Denne kommando er noget lettere hvis man er 2 !

Du tager linen af hunden, og hjælper holder den.
    Du løber lidt væk mens du kalder på hunden og er MEGET spændende; sidder sig med ryggen til - stadig kaldende, og hjælper slipper hunden - som så meget gerne skulle løbe hen til dig.
    - Gør hunden IKKE det er du bare ikke spændende nok, det gør ikke noget du ligner en idiot og lyder som en frakkel på stoffer - bare hunden synes du er sjov og interessant ; )

• #3   18. mar 2009 For at starte fra bunden,
    Så skal hunden havde lidt lydighed i forvejen, inden man begiver sig ud i øvelser, som kan gå gal.

Har hunden en lille smule lydighed, så kan man gøre det på denne måde.
    og husk på at hunden er nysgerig.

Find et sted der er aflukket, så hunden ikke kan komme på gale veje.
    Slip hund løs, ha en evt. bold med, som man så leger med hunden med.

Løber hunden den ene vej løber du den anden vej (væk fra hunden).

Sæt dig i græsset, med ryggen til hunden, tal højlydt i en meget lys tone.
    og ha godbider parat i hånden,
    Pil evt. i græsset imen su taler højlydt.

Når hunden komme så beløøner du hunden, lad vær med at fange hunden.
    Lad hunden løbe igen,
    Når hunden har været henne ved dig nogle gange, såtager du fat i halsbåndet, belønner hunden, fortæller hvor dygtigt den er - og sætter linen på,

Du skal bare kalde et par gange hundens navn. imens du udfører en overstående handling.

• #4   18. mar 2009 Nina- Fraggle på stoffer, som du dog kan sige det. *G*

• #5   18. mar 2009 Her bruger vi sporline og en hundefløjte/alm fløjte.. Først har vi hunden i kortsnor hvor den ene person stor foran hunden. Personen foran hunden fløjter en gang og der efter giver hunden en god bid, gentager dette et par gange. Der efter giver vi hunden lidt mere snor og fløjter så igen, hvis hunden kommer første gang for den en god bid. Denne øvelse gør vi et par gange. Derefter øger vi gradvist længden på linen(afstand) indtil hunden har forstået at fløjte betyder kom. Derefter prøver vi uden linen og har hunden forstået det så kommer den være gang der bliver fløjtet. Ellers starter man forfra og igen øger afstanden indtil man mener hunden er sikker på indkaldet. For at det skal fungere i starten skal der være godbider være gang den kommer. Denne træning skal selv følgelig holdes ved lige, som alt andet træning.

Denne metode har hjulpet på vores egen hund og en venindes, som vi træner med. Venindens hund har hidtil været meget svære at kalde til sig, og kunne finde på at lave små smut tur selv om man stod og kaldte som en gal.. Man skal også passe på ikke at bruge komandoen for mange gang. Ellers kan man risiker at ødelægge komandoen.

• #7   18. mar 2009 Tusind mange tak for alle de gode råd- det skal jeg ud og have afprøvet!
    Mén udfra det i skriver jeg kan forstå, at det er bedst at øve med 1 hund af gangen??

• #8   18. mar 2009 .

• #10   18. mar 2009 Det tror jeg også er det nemmeste smiley

Kommentér på:
Træning af indkald?

Annonce